Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Bericht door Crash »

Naar aanleiding van het verzoek van Baggeraartje in het topic 'forum' heeft het beheerdersteam kort overleg gehad met betrekking tot het 'probleem' namedropping in de geruchtentopics. Omdat wij van mening zijn dat de goede (en minder goede :wink: ) suggesties welke door medeforummers bedacht worden een eigen topic verdienen is dit topic in het leven geroepen.
De topics voor de échte geruchten uit de media blijven vanzelfsprekend bestaan, maar worden vanaf heden alleen gebruikt voor geruchten zoals dat oorspronkelijk ook de bedoeling was.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Nou, om dit nieuwe topic maar af te trappen:

Jos Hooiveld geeft aan voor veel eredivisieclubs echt van meerwaarde te kunnen zijn. Zou hij iets voor ons kunnen zijn áchter van Aken en St. Juste mocht het niks worden met Peters (die voor de basis gehaald zou worden).

FC Groningen heeft hem afgetest, maar weet niet om welke redenen. Misschien zochten zij wel een onbetwiste basisspeler, en voldeed hij niet in dat plaatje, maar zou hij bij ons als ervaren rot wel erg belangrijk kunnen zijn als 3e CV?

Ik weet het niet.. maar lijkt me een interessante discussie om te voeren
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik ben van mening dat je dient door te selecteren door steeds betere spelers te halen, waardoor de basis langzaam naar de bank verdwijnt. Lukt dit niet dan laat je de spelers staan en kies je op de bank voor een jeugdspeler. Dat dit enkele plaatsen kan schelen op de ranglijst aan het einde van het seizoen moet je dan op de koop toe nemen. Dus geen spelers halen puur als back-up, ze moeten de potentie hebben de basisspelers permanent uit de basis te spelen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat Hooiveld, ondanks zijn ervaring, niet de gewenste kracht is, daar ik niet vermoed dat hij het het huidige duo lastig zou kunnen maken. Hierbij neem ik overigens aan de Peters beoogd basisspeler zou zijn geworden wanneer hij zou zijn gekomen. (inmiddels ga ik daar niet meer van uit.)
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 482
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Hooiveld is volgens mij afgetest door Groningen omdat hij niet fit was. Misschien nu wel fit? Overigens heb ik eerder al de transfervrije Grigalava en Vegard Forren (t/m 31-12-2016) van Molde genoemd.

En, vers van de pers, Bjorn Vleminckx is transfervrij op te halen uit Turkije. Die hadden we in de winterstop van 2010-2011 volgens mij op de korrel. D'r zal nu niet veel meer van over zijn vrees ik.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Wellicht een poging wagen bij Cuco Martina? Jaartje huren of koop. Nog een jaarcontract bij Southampton, maar lijkt onder de nieuwe manager niet op speeltijd te hoeven rekenen. Al tweemaal buiten de selectie gelaten. Kan zowel rechtsback als centraal spelen. Wellicht is hij bereid in te leveren om gewoon weer basis speler te zijn.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die gaat naar Everton en is absoluut niet haalbaar ook. Ook niet het type wat wij zoeken.

De jongens achterin hebben iemand nodig die organiseert, ervaren is, coacht en goed kan opbouwen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Wat mij betreft doen ze een poging bij Simon Poulsen.
Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: Bijker kan vervangen worden en je hebt ervaring in de defensie.
Zeg maar niks!
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Nog maar eens een paar namen die weleens interessant zouden kunnen zijn.

- Jorge Teixeira (Charlton Athletic) 29 jarige Portugees die momenteel in Engeland onder contract staat. Heeft nog een lang contract bij Charlton maar die zijn gedegradeerd en willen hem graag verkopen/verhuren. Heeft bij erg veel clubs gespeeld de afgelopen jaren. Lijkt op filmpjes wel echt een sloper, ook iemand met uitstraling.
Filmpje van een paar jaar terug: https://www.youtube.com/watch?v=hz_7mBPZB

- Ruben Fernandes (VV Sint Truiden) 30 jarige Portugees. Voordat hij België speelde in Portugal gespeeld en nu bezig aan zijn tweede seizoen in België. Dit waren de woorden van de trainer bij zijn presentatie: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150616_01734525

- Magnus Troest (Novara) 29 jarige Deen die al heel lang in Italië speelt. Speelt nu bij Novara in de Serie B. En heeft nog een contract voor een jaar. Heeft veel ervaring opgedaan in Italiaanse voetbal dus verdedigen kan hij wel.
http://www.transfermarkt.nl/magnus-troe ... eler/37528

- Mario Maloca (Lechia Gdansk) 27 jarige Kroaat. Voormalig toptalent van Hadjuk Split, was al heel jong aanvoerder daar. Stond in die tijd ook in de belangstelling van Heerenveen. Is een beetje weggezakt en speelt nu in Polen. Wel een bikkelharde verdediger en een leiderstype.
https://www.youtube.com/watch?v=iHDMnuxtB7E

- Thomas Rogne (IFK Goteborg) 26 jarige Noor. Was een paar jaar geleden aanvoerder en sterkhouder van Noorwegen onder 21 en verdiende daarmee een transfer naar Celtic daar slaagde hij niet en via een omweg is hij beland bij Goteborg. Heeft dus wel de nodige ervaring opgedaan.

Een van deze spelers zou toch wel haalbaar/een versterking moeten zijn voor ons.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Die Brogno van Sparta vind ik een goeie, nu onnodig, maar met Larsson is het afwachten natuurlijk. Loopt 1 op 1 dit seizoen.
nou nou
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Transfer van Peters lijkt nu van de baan te zijn. Welke ervaren verdediger is er haalbaar op dit moment en is een versterking voor ons?
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

Superfries1996 schreef:Die Brogno van Sparta vind ik een goeie, nu onnodig, maar met Larsson is het afwachten natuurlijk. Loopt 1 op 1 dit seizoen.
Zelfde geldt voor Kastaneer. Zou wel een leuke opvolger voor Slagveer zijn. Hoop overigens ook dat hij vertrekt...
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Die Fernandes van VV Sint Truiden zou wel een goeie zijn. En anders Poulsen voor de linksback met Bijker voor zowel linksback als centraal als back up. Met Facey heb je dan je verdediging gewoon op orde. En anders jammer van het ontbreken van de ervaring centraal, maar van mij mogen St Juste en van Aken zo nu en dan foutjes maken, als ze maar beter worden. Leeftijd zegt namelijk ook niet alles.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Rekening houdend met de komst van Shay Facey en het vertrek van Caner Cavlan komen er wat mij betreft nog twee linksbenige verdedigers bij. We kunnen wel zeggen dat we Voest nog hebben voor de linksback maar die heeft nog geen wedstrijd in de Eredivisie gespeeld en is erg blessuregevoelig. En Joost van Aken is gewoonweg te traag voor de linksback en heeft ook geen aanvallende kwaliteiten zoals een goede voorzet.

Jerry St Juste/Shay Facey Joost van Aken/Jos Hooiveld

Stefano Marzo/Doke Schmidt Simon Poulsen/Lucas Bijker


Als het ze lukt om deze verdediging voor elkaar te krijgen doen ze het helemaal top binnen de club!
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

Nu nog een spits, want als wij niet scoren dan wordt het lastig winnen
Jazz
Beheerder
Berichten: 2488
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

vak22erwin schreef:Nu nog een spits, want als wij niet scoren dan wordt het lastig winnen
Daar hebben we al een dozijn van. Er gaat eerst eentje weg voordat er een nieuwe speler aangetrokken wordt.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 482
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Namedropping, altijd leuk. Welnu, naast Hooiveld, Grigalava en Forren laat ik nu de namen van Mattias Bjarsmyr en Glenn Loovens vallen. Beide zijn ervaren centrale verdedigers en aanvoerders. Kom d'r maar in.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Loovens heb ik ook al eens genoemd, zou echt de ideale man voor ons zijn in mijn ogen. Is op dit moment helaas geblesseerd, maar misschien zou je het dan alsnog kunnen proberen. Dan nog maar een maandje bij ons revalideren.

Heb toen ook al eens uitgezocht hoeveel hij ongeveer verdient bij Sheffield, dat zal iets hoger zijn dan wij hem kunnen bieden, maar het gat viel me echt alleszins mee.

EDIT: dit heb ik er toen over gevonden: Sheffield heeft vorig jaar 13,2 miljoen (11,1 miljoen pond) aan salarissen uitbetaald, dat ontloopt het salarisbudget van Heerenveen niet veel. Het gemiddelde Championship salaris is zo'n 450.000 euro, Sheffield zit in alle financiële rijtjes die ik kan vinden aan de onderkant van die competitie qua uitgaven. Denk evengoed wel dat hij bij Sheffield meer verdient dan bij ons, maar niet 2 of 3 keer zoveel.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Op Twitter en geciteerd bij Voetbalprimeur:
Jeroen Kapteijns @JeroenKapteijns
Voor Jozefzoon en Poulsen staat de deur nog wel wagenwijd open bij #PSV Voor beiden lagen er gisteren echter geen concrete aanbiedingen.

Van mij mag Gerry nog een poging doen voor Poulsen.
Schaars meenemen als onderhandelaar :lol:
Zeg maar niks!
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Poulsen is iemand die heel goed op zijn centjes let, iets wat zijn goed recht is. Kon vorig jaar bijtekenen bij AZ, kreeg meerdere voorstellen van AZ, maar tekende liever een beter contract als bankzitter bij PSV dan als basisspeler bij AZ. Hij verdient bij PSV 5 ton naar verluidt. En omdat ik er vanuit ga dat er aan zijn visie op salaris niks veranderd is in een jaar, denk ik dat hij onhaalbaar is. Zeker zolang je nog 3 LB's onder contract hebt staan.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Is het een optie om als leider van de verdediging el Makrini aan te trekken.
Het is een gokje aangezien je dan een verdedigende middenvelder een linie terug haalt maar volgens mij wel een leider die een verdediging kan neerzetten en op sleeptouw kan nemen. Sinds zijn vertrek bij Cambuur is het daar als een kaartenhuis in elkaar gezakt.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

du longhi schreef:Is het een optie om als leider van de verdediging el Makrini aan te trekken.
Het is een gokje aangezien je dan een verdedigende middenvelder een linie terug haalt maar volgens mij wel een leider die een verdediging kan neerzetten en op sleeptouw kan nemen. Sinds zijn vertrek bij Cambuur is het daar als een kaartenhuis in elkaar gezakt.
Nog niet eens zo'n slecht idee. Alleen weet niet of hij wel centraal achterin kan en het is ook weer een rechtsbenige speler in plaats van een linkspoot als back-up van Joost.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

du longhi schreef:Is het een optie om als leider van de verdediging el Makrini aan te trekken..
El Makrini is geen mandekker, maar puur iemand die gaten dichtloopt. Je zou het kunnen proberen, maar ik vind het te veel risico voor een niet-verdediger als verdediger. Het is sterk de vraag hoe verdediger met ruimte in z'n rug, in de mandekking en persoonlijke duels is, etc. Dan liever een centrale verdediger met ervaring die er al staat.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Op het lijstje wat ik een paar dagen geleden hier heb gepost staan volgens mij echt wel 1/2 jongens die haalbaar zijn en ook een versterking waren geweest. Al wordt het lastig om dat nu nog te realiseren. Enige optie die ik nog zie is Jos Hooiveld.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Jammer dat we al genoeg middenvelders hebben.
Serero is nu voor 5 ton op te halen......
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

du longhi schreef:Jammer dat we al genoeg middenvelders hebben.
Serero is nu voor 5 ton op te halen......
Dat salaris zou echter problematisch blijven.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Jos Hooiveld zal nu inderdaad wel op de radar verschijnen, maar dan niet als basisklant maar als vaste reserve centraal achterin. Heeft het nodige meegemaakt door heel Europa, kent de club, en is een ontzettend sympathieke kerel.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Kaz_SCH schreef:Jos Hooiveld zal nu inderdaad wel op de radar verschijnen, maar dan niet als basisklant maar als vaste reserve centraal achterin. Heeft het nodige meegemaakt door heel Europa, kent de club, en is een ontzettend sympathieke kerel.
Ik zou daar geen moeite mee hebben. Dat zou betekenen dat de huidige achterhoede het vertrouwen krijgt en dat er een ervaren man achter zit. Hoe het uitpakt zul je nooit weten.

Roel Brouwer werd hier ook genoemd als versterking, maar is in Kerkrade gewoon bankzitter. Hij zal heus hinder hebben van het kunstgras, maar daar spelen ook wij een keer of 6 per jaar op.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ik ziet het ook wel zitten, dat Groningen hem heeft afgetest zegt me niet zo heel veel. Zij zochten een verdediger voor in de basis, en had toen slechts 3 dagen de tijd om zich te laten zien, terwijl wel bekend was dat hij nog niet helemaal fit was.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

‘Ajax laat vraagprijs voor overbodige middenvelder zakken tot half miljoen’
Woensdag, 31 augustus 2016 om 12:36

Thulani Serero pakte de afgelopen jaren geregeld zijn wedstrijden mee bij Ajax, maar de middenvelder lijkt inmiddels een beetje in de vergetelheid te zijn geraakt. Vorig seizoen kwam hij onder Frank de Boer niet verder dan veertien wedstrijden in de Eredivisie en ook Peter Bosz lijkt niet van plan te zijn om regelmatig een beroep te doen op de Zuid-Afrikaan.
Jammer dat we al zoveel middenvelders hebben.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Utrecht heeft Robin van der Meer van Go Ahead overgenomen. Daar baal ik echt van. 21 jarige linksback. Sterk, snel, groot en met een goede uitstraling en nog voldoende doorgroei mogelijkheden.

Die had ik echt erg graag in een Heerenveen shirt zien spelen.
Plaats reactie