TV-Tips (sport)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Flying Tilster » 06-08-2016 22:43

FOX Sports en KPN hebben overeenstemming bereikt over de doorgifte van de FOX-sportzenders. Dat lieten beide bedrijven zaterdagavond weten.
Uitgangspunt is dat klanten van KPN onder betere voorwaarden naar de live-eredivisie wedstrijden van FOX Sport kunnen kijken, staat in een verklaring van KPN.

Het telecombedrijf handhaaft het huidige model van distributie en heeft meer flexibiliteit gekregen om de voetbalzenders tegen een lagere prijs aan te bieden dan FOX in eerste instantie voor ogen had. De sportzenders worden niet opgenomen in het basispakket.

FOX Sports en KPN onderhandelden geruime tijd over de voorwaarden voor verleninging van het contract. Dat verliep op 1 augustus.

FOX Sports had vrijdagavond KPN nog een nieuw voorstel gestuurd met als deadline zaterdagavond 18.00 uur. Als er dan geen overeenkomst was, zouden KPN-klanten geen erediviewedstrijden, ander voetbal en andere sporten meer kunnen zien. De kwestie draaide onder meer om de vergoeding voor doorgifte die FOX Sports vraagt aan KPN, die hoger lag dan de telecomaanbieder wil betalen. FOX Sports was zaterdagavond gewoon via KPN te zien.


Bron: nu.nl
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor hm_DR88 » 07-08-2016 13:14

Voor een buitenstaander komt bovenstaande discussie vreemd over.

Eerst: Fox wil meer geld via KPN genereren en vraagt aan KPN dit te realiseren door de zender op te nemen in het basispakket. Door de prijs van dit basispakket met € 2,50 per maand te verhogen, zou dit haalbaar zijn.
90% van alle KPN-abonnees hebben op dit moment geen FOX-zender in het pluspakket. Het is dan ook voor de hand liggend dat KPN hier niet in mee wil gaan.

Als Fox-abonnee vind ik het persoonlijk ongepast en onhandig van Fox om het in eerste instantie zo hard te spelen. KPN is geen kleine speler op die markt. De definitie van het basispakket is volgens mij minimaal 30 zenders, waaronder minimaal de landelijke zenders, regionale zenders en een aantal buitenlandse (buurland) zenders. De toevoeging van zo'n soort sportzender zou m.i. alleen haalbaar zijn wanneer er geen sprake zou zijn van een prijsverhoging. En dat lukt hier dus niet.
Nederland is geen Engeland. Gegokt en.....de tijd zal het leren.


Nu kunnen we in een persbericht (nos.nl) lezen dat Fox en KPN eruit zijn. Resultaat volgens dat bericht:
- KPN gaat Fox Sports meer betalen, maar de zenders komen niet in het basispakket.
- Het live kijken van eredivisiewedstrijden blijft voorbehouden aan klanten met een speciaal abonnement.
- Volgens KPN wordt het basispakket niet duurder.

KPN zegt dat het ook meer mogelijkheden heeft gekregen om voetbal voor een bredere groep toegankelijk te maken tegen een lagere prijs, zonder opname in het basispakket. KPN moet nog uitwerken hoe het dit gaan doen. De partijen hebben contractueel afgesproken verder niets over de onderhandelingen naar buiten te brengen.

Ik ben benieuwd hoe KPN denkt de hogere kosten terug te verdienen. Ben blij dat dat basispakketverhaal van tafel is.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor fuotbalgek » 07-08-2016 14:30

hm_DR88 schreef:Eerst: Fox wil meer geld via KPN genereren en vraagt aan KPN dit te realiseren door de zender op te nemen in het basispakket. Door de prijs van dit basispakket met € 2,50 per maand te verhogen, zou dit haalbaar zijn.
90% van alle KPN-abonnees hebben op dit moment geen FOX-zender in het pluspakket. Het is dan ook voor de hand liggend dat KPN hier niet in mee wil gaan.

Als Fox-abonnee vind ik het persoonlijk ongepast en onhandig van Fox om het in eerste instantie zo hard te spelen. KPN is geen kleine speler op die markt.


Nogmaals, volgens Fox Sports is het opnemen van de zender in het basispakket een voorstel van KPN geweest. En Fox heeft een monopolie positie die ze hier ge-/misbruiken. Uiteindelijk is het zaak dat wij voor een schappelijke prijs kunnen kijken en de clubs er zoveel mogelijk aan over houden. Dus zo weinig mogelijk voor KPN in deze. Wat mij betreft een prima positie die Fox inneemt dus.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor paparazzi » 22-08-2016 20:30

Wat is die Van der Gijp toch een verschrikkelijk ventje. Derksen heb ik hoog, maar hij heeft toch zeker een fout gemaakt en dat is die blaaskaak zo'n podium te geven. Karakterloze luie oud voetballer is het. Bij Heerenveen liep ie 45 minuten te lullen met de Oost tribune. Twee stapjes links twee stapjes rechts. En lui!! Wat een verschrikkelijke blaaskaak is dat zeg. Zo, dat is eruit! :D

Wat vinden jullie van voetbal insite?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-08-2016 20:38

Ik kijk er elke maandag weer naar uit. En ach, als voetballer vergelijk ik hem wel met mezelf, maar dan wat op een lager niveau
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 22-08-2016 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Ebiede » 22-08-2016 20:39

Ik zie het vooral als entertainment en op die manier stoor ik me er niet aan. Het staat gelijk aan het geouwehoer aan de stamtafel of bar van de plaatselijke voetbalkantine.

Prima vermaak en vermakelijker dan het vreselijke studio voetbal van de NOS.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor paparazzi » 22-08-2016 20:47

Dat laatste ben ik wel met je eens Ebiede.
Ik vind het alleen zo zonde dat Johan er iemand bij heeft die zich echt werkelijk to-taal niet interesseert voor de eredivisie. De man is volledig gefocussed op Real Madrid Barcelona en de Engelse Premier League.
Spelers en clubs lopen afzeiken in de eredivisie. Hij zou de laatste moeten zijn die dat zou moeten doen. Als er een geen karakter in z'n donder had dan was hij het wel.

Maar goed.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor hhage » 22-08-2016 20:53

Johan Derksen zeikt alleen maar iedereen af,alleen maar voor de kijkcijfers,Dat vind ik nog een nare ma,daarom kijken ik er de laatste jaren ook niet meer na,lekker op fox 1 een doorschakeling van de wedstrijd in de eerste divisie kijken.Vind ik veel leuker
Laatst bijgewerkt door hhage op 22-08-2016 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Surhuisterveen » 22-08-2016 21:23

Prachtig programma! Wat mij betreft mogen ze uitzendingen van 3 uren doen.
Het sarcasme, zelfspot, kritische noot, entertainment etc is vermakelijk. Als je het niet al te serieus neemt, is het een prachtig programma.
En de mannen hebben een mening, en delen die met het publiek. Prima.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2016 02:33

paparazzi schreef:Dat laatste ben ik wel met je eens Ebiede.
Ik vind het alleen zo zonde dat Johan er iemand bij heeft die zich echt werkelijk to-taal niet interesseert voor de eredivisie. De man is volledig gefocussed op Real Madrid Barcelona en de Engelse Premier League.
Spelers en clubs lopen afzeiken in de eredivisie. Hij zou de laatste moeten zijn die dat zou moeten doen. Als er een geen karakter in z'n donder had dan was hij het wel.

Maar goed.


Vreemd dat hij eigenlijk ieder seizoen weet wie de pareltjes zijn in onze competities. Die ziet hij namelijk niet in de PD of PL voetballen. Als je voor jezelf hebt bepaald dat je naar een serieus programma gaat zitten kijken kan ik me voorstellen dat je je besodemieterd voelt. Echter de heren geven zelf bijna ieder uitzending weer aan dat het overgrote deel satire is. Wél gebaseerd op iets en in veel gevallen ook wel goed beargumenteerd. En over Gijpie? Die heeft wel zoveel zelfkennis dat hij gisteravond nog liet weten dat er 40 PSV shirts waren die zo weer de kans in konden zonder gewassen te worden.

Maar wat vind jij dan van het zichzelf zeer serieus nemend programma Studio Voetbal? Die een podiumplek biedt aan een orerende Jan Mukder, die halfzat schreeuwend zijn mening verkondigt. Of een van Hooidonk die net als clown Boskamp van VI de namen van spelers waarover hij spreekt en een mening heeft niet eens kent. Om over het opvallend veel over Ajax lullen maar te zwijgen. Als er één serieus programma is wat ik juist niet serieus neem of zelfs niet kijk dan is het dát programma wel. Maar het is natuurlijk maar net wat je interesseert.

Ik vind overigens dat Derksen ook politiek wat lastigere kwesties terecht benoemd. Het werken in 'de zandbak' waar mensenrechten geschonden worden, puur om de zakken a- sociaal te vullen. Hetzelfde met voetballen of trainer zijn in Turkije. Ik vind ook dat je dat principieel niet zou moeten willen.
Het is hetzelfde als je daar met mensen over spreekt die er heen gaan op vakantie. Steevast is het argument wat genoemd wordt 'daar waar wij zitten hebben we nergens last van' of 'het is er nog steeds goedkoop en het is een prachtig land'. Koekoek. Je gaat bewust je geld uitgeven aan een land wat terroristen steunt, opleid, gezondheidszorg biedt en goud geld verdient aan handel met bijvoorbeeld IS. Je leest en hoort iedere dag weer dat er mensen opgepakt en/of vermoord worden of zijn om hun mening die niet past bij hun democratisch gekozen dictator en machtswellusteling. Maar ach, ook dat is net als VI en SV maar net wat je wilt horen, lezen, zien en weten. Die verhalen lees je vaak niet in de mainstream media. Daar moet je andere bronnen voor volgen of eens wat dieper graven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Grimo » 23-08-2016 08:16

paparazzi schreef:Wat is die Van der Gijp toch een verschrikkelijk ventje. Derksen heb ik hoog, maar hij heeft toch zeker een fout gemaakt en dat is die blaaskaak zo'n podium te geven. Karakterloze luie oud voetballer is het. Bij Heerenveen liep ie 45 minuten te lullen met de Oost tribune. Twee stapjes links twee stapjes rechts. En lui!! Wat een verschrikkelijke blaaskaak is dat zeg. Zo, dat is eruit! :D

Wat vinden jullie van voetbal insite?


Elke maandagavond en vrijdagavond is het weer een voetbal feestje. Ze nemen de eredivisie op de hak en dat is logisch qua niveau onderhand. Van der Gijp bezorgt mij altijd een glimlach, die kan het spelletje relativeren. En dat ie een karakterloze luie oud voetballer is dat geeft hij zelf ook ruiterlijk toe. Met een grote glimlach zelfs.

paparazzi schreef:Spelers en clubs lopen afzeiken in de eredivisie. Hij zou de laatste moeten zijn die dat zou moeten doen. Als er een geen karakter in z'n donder had dan was hij het wel.


Hij mag dat doen aangezien hij destijds in een eredivisie speelde die nog wel enig niveau had. Speelde in Nederland als vleugelaanvaller 215 wedstrijden en scoorde 78 keer. Dat zijn geen misselijke cijfers voor een buitenspeler.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Flying Tilster » 25-08-2016 21:00

paparazzi schreef:Dat laatste ben ik wel met je eens Ebiede.
Ik vind het alleen zo zonde dat Johan er iemand bij heeft die zich echt werkelijk to-taal niet interesseert voor de eredivisie. De man is volledig gefocussed op Real Madrid Barcelona en de Engelse Premier League.
Spelers en clubs lopen afzeiken in de eredivisie. Hij zou de laatste moeten zijn die dat zou moeten doen. Als er een geen karakter in z'n donder had dan was hij het wel.


Het is doodzonde dat die over het paard getilde Derksen er zit. De afgelopen periode was Van der Gijp er niet door die prive-omstandigheden. Maar dan blijft er helemaal niks over van dat programma.
Bovendien.. ze zien het zelf ook gewoon als lekker ouwehoeren zoals bij een stamtafel.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor DSCH » 26-08-2016 17:01

Een paar jaar geleden keek ik altijd zowel studio voetbal als VI. Het kon me beide wel boeien en ik keek er graag naar. Maar sinds afgelopen seizoen kijk ik eigenlijk beide niet meer. Het kan me op één of andere manier niet meer boeien. Studio voetbal is onder Egberts er niet op vooruit gegaan en VI is ook steeds voorspelbaarder geworden. Zelfde grappen, altijd Hans belagelijk maken, etc. Ik kijk tegenwoordig liever een filmpje of een wedstrijdje op FOX.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor paparazzi » 28-10-2017 13:36

http://www.hesgoal.com/

Livestreams buitenlands voetbal. Goede kwaliteit!


Za 28/10: Man United -- Tottenham: http://www.hesgoal.com/news/21588/Manch ... _NL.html10
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Satyr » 29-10-2017 10:51

Wat een verschrikkelijke spamsite zeg.

Maar goed, soms kan het handig zijn.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Fladian » 29-10-2017 16:58

Ik kijk altijd hier. Zowel Nederlands als buitenlands voetbal (en andere sporten).

http://myfeed2all.eu/type/football.html

Met een ad blocker is er weinig problemen met reclames.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Satyr » 29-10-2017 17:45

Die hesgoal werkt niet met adblocker, helaas.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor De Paling » 30-10-2017 21:05

Heb heel wat sites gehad door de jaren heen, maar de laatste tijd zijn de streams op http://www.sebn.sc kwalitatief het best vind ik.
http://www.livetv.sx gebruik ik ook nog wel eens bij gebrek aan beter.
Avatar gebruiker
De Paling
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 06-07-2016 14:25

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-01-2021 21:49

Snap dat mensen er ff geen zin in hebben om te kijken, maar om 22:15 op ESPN (Fox) een documentaire over Heerenveen van binnenuit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor hhage » 11-01-2021 16:14

Feanfan 1 schreef:Snap dat mensen er ff geen zin in hebben om te kijken, maar om 22:15 op ESPN (Fox) een documentaire over Heerenveen van binnenuit


Prachtige docu. Op Netflix ook soortgelijke docu's van Sunderland, Boca Juniors, Maradona in Mexico. Ik hou ervan en nu 1 van mijn favo clubje!!!!
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten