Hakim Ziyech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 03-04-2016 12:28

Heerenveen rules schreef:Mocht hij de beste zijn van de Nederlandse competitie Knipe dan is hij nog beroerder geweest in zijn keuzes. De beste zijn en dan spelen voor Twente. Een sukkeltje is het.

Twente heeft toch alles en iedereen gefopt? Met 8 ton per seizoen is Hakim nu miljonair. Dat heeft zeker geholpen om hem en zijn 'zaakwaarnemer' genoeg zand in de ogen te strooien. Gezien zijn gefrustreerde reacties die we dit seizoen steeds van hem te zien krijgen lijkt het er op dat hij zich bewust is van de sportieve missers die hij de afgelopen seizoenen gemaakt heeft. Een toch weerhoudt hem dat er niet van voor dat clubje uit Enschede beslissend te zijn. Die kwaliteiten heeft hij in ieder geval wél.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2016 08:00

Knipecity schreef:Ook vanavond bewijst hij weer waarom hij de beste is. Geen 1 speler in Nederland is zo bepalend momenteel. Of eigenlijk al het gehele seizoen.

Wat ben jij naïef Knipe! Hij valt op tegen kleine clubs en zelfs jij weet dat de Nederlandse competitie niet echt sterk is. Ga tegen Feyenoord maar op hem letten. Komt hij er niet bovenuit met z'n 45 kilo. :mrgreen: Hij heeft nog nooit een top wedstrijd gespeeld dus hoe kun je nu zeggen dat hij de beste is?
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 07-04-2016 10:19

Heerenveen rules schreef:
Wat ben jij naïef Knipe! Hij valt op tegen kleine clubs en zelfs jij weet dat de Nederlandse competitie niet echt sterk is. Ga tegen Feyenoord maar op hem letten. Komt hij er niet bovenuit met z'n 45 kilo. :mrgreen: Hij heeft nog nooit een top wedstrijd gespeeld dus hoe kun je nu zeggen dat hij de beste is?

Je kunt moeilijk zeggen dat er andere aanvallende middenvelders beter zijn. Direct uitgedrukt in cijfers qua goals en assists. Zie je de eveneens hoog aangeschreven Guardado bijvoorbeeld regelmatig in zijn eentje wedstrijden beslissen? Wedstrijden die óók allemaal tegen 'lagere' clubs gespeeld worden?
Mackan68
Superster

Berichtdoor Otsje P » 07-04-2016 11:35

Heerenveen rules schreef:Wat ben jij naïef Knipe! Hij valt op tegen kleine clubs en zelfs jij weet dat de Nederlandse competitie niet echt sterk is. Ga tegen Feyenoord maar op hem letten. Komt hij er niet bovenuit met z'n 45 kilo. :mrgreen: Hij heeft nog nooit een top wedstrijd gespeeld dus hoe kun je nu zeggen dat hij de beste is?

Dat heeft volgens mij helemaal niks met naïviteit te maken. Ziyech zijn gewicht doet amper ter zake. Hij is behoorlijk rap, technisch, wendbaar, heeft overzicht, creativiteit, lef en een weergaloze linkerpoot. Ziyech zou in de meeste competities direct een hele grote rol kunnen spelen, zelfs bij topploegen. Daar ben ik van overtuigd.

We zijn er heel goed in om andere competities op te hemelen en die van onszelf onderuit te halen. Maar ik durf te wedden dat Ziyech onze vriend Louis 2 a 3 plekken hoger op de ranglijst had kunnen doen belanden. Mata koste 50 miljoen. Ziyech is completer, beter, jonger en kost nog niet een kwart van dat bedrag.

Ook vriendje Hiddink had hem goed kunnen gebruiken.

Let maar eens op welke spelers overal het verschil maken in Engeland. Dat zijn allemaal de bewegelijke, technische, creatieve spelers, met een goede trap:

Mahrez, Lannana, Coutinho, Sanchez, de Bruine, Payet, Delle Ali, Eriksen.

En welke clubs missen zo'n speler? United en Chelsea. En welke clubs presteren dan ook niet naar verwachting? Ik zal niet beweren dat dit direct het gevolg is van het ontbreken van dat type speler, maar het zou ze zeker beter maken.

Maar goed, mijn mening.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2016 12:50

Zullen wij een wedje doen dat hij nooit een basis kracht wordt bij een grote club. Hij heeft het laten zien bij Heerenveen en Twente, Oranje had hem niet nodig en bij Marokko zit hij op de bank. In de winterstop is er niemand gekomen voor hem. Dat is niet voor niets. Vrije ben scoren is leuk, nu nog excelleren op een hoger niveau.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor BK2007 » 07-04-2016 12:53

Ho, ho. HR
Er zijn wel clubs voor hem geweest in de winterstop, maar daar vond hij zich te goed voor.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2016 13:30

Ja, ik heb het over grote clubs. Geen degradatie kandidaten uit Italië en Duitsland.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 07-04-2016 13:32

Er was belangstelling van clubs die tegen degradatie vechten in Duitsland en Italië. En daar had hij terecht na dit seizoen bij Twente geen zin in. Dat was de 3e foute keus in korte tijd geweest. Kan hem daar geen ongelijk in geven.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Otsje P » 07-04-2016 13:33

Heerenveen rules schreef:Zullen wij een wedje doen dat hij nooit een basis kracht wordt bij een grote club. Hij heeft het laten zien bij Heerenveen en Twente, Oranje had hem niet nodig en bij Marokko zit hij op de bank. In de winterstop is er niemand gekomen voor hem. Dat is niet voor niets. Vrije ben scoren is leuk, nu nog excelleren op een hoger niveau.

Als hij naar de juiste club gaat, dan geloof ik zeker dat hij daar basiskracht kan worden en ook nog eens het verschil kan gaan maken. Maar, en dat is een grote maar, dat lukt alleen als de juiste club komt.

Het feit dat er geen grote clubs voor hem kwamen zegt me helemaal, maar dan ook helemaal niks. Als er 1 wereld is waarin men, zeker in de top, een beperkte, conservatieve, kijk op de zaak heeft, dan is het de voetbalwereld wel. De topclubs hebben reusachtige budgetten, en staan onder grote druk van de achterban. Er wordt verwacht dat ze voor grote bedragen, gearriveerde spelers halen. Ze zijn scheitsbenauwd dat ze een flater slaan, en denken dat ze meer zekerheid hebben als ze een speler voor 30 miljoen halen.

En die zekerheid heb je dus in zijn geheel niet. Zeker in Engeland (jarenlang het beloofde land) gaat het dramatisch. Het is echt niet voor niks dat Arsenal, Chelsea, Man United en Liverpool voorbijgestreefd worden. Ze worden ook Europees ondersteboven gevoetbald door creatieve, technische en lichtvoetige spelers. De clubs die wel presteren in Engeland doen dat met lagere budgetten (relatief) en creatiever aankopen. West Ham haalt Payet, Leicester heeft Mahrez en Tottenham (wel een enorm budget) heeft on-Engelse spelers en een on-Engelse speelstijl. Daarmee zijn ze in Engeland het best voetballende team, maar worden ze door Dortmund volledig overlopen.

Ziyech kan je bij 15 van de Spaanse ploegen zo in de basis mikken. De Duitse competitie lijkt me minder geschikt. Ook in Engeland kan hij het verschil maken, ben ik van overtuigd.

Dus dat Wedje durf ik wel aan. Als hij maar de juiste keuzes maakt en niet uit ongeduld voor een ploeg als Fenerbahce kiest.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-04-2016 08:58

Dat de grote clubs niet komen zegt je niets........???? Dat zegt alles! Hij komt tekort. Was tegen Feyenoord weer duidelijk. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Zal vast een subtop club worden in het buitenland.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 17-04-2016 20:30

Daar is toch ook niks mis mee? Denk dat die jongen het beste naar een leuke subtopper kan gaan en zich daar verder kan ontwikkelen. De weerstand in de grote competities is niet mals en wat dat betreft heeft hij genoeg mogelijkheden bij een club waar hij in ieder geval geregeld kan spelen.

Duitse subtopper is prima. Dan zal ie ook moeten werken als een beest. Veel meters maken en tegelijk beslissend zijn op de momenten die er toe doen. Ben benieuwd of hij dat kan brengen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-04-2016 19:51

Daar is ook niks mis mee. Ziyech is een goede voetballer, maar sommigen zetten hem weg als een topper. Ik zet daar mijn vraagtekens bij. Dat is alles.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Otsje P » 19-04-2016 09:22

Heerenveen rules schreef:Dat de grote clubs niet komen zegt je niets........????

Nee, dat zegt me niks nee. Zoals ik al zei. De echt grote clubs gaan niet voor een speler uit de Nederlandse competitie voor een bedrag van 10 miljoen. Dat bedrag is een schijntje als je het afzet tegen sommige bedragen die ze anders betalen, maar het bedrag is weer te groot voor iets dat zij als een gokje beschouwen. Zij gaan voor zekerheidjes, die natuurlijk ook helemaal geen zekerheden zijn.

Heerenveen rules schreef:Hij komt tekort. Was tegen Feyenoord weer duidelijk.

Hij speelde absoluut niet sterk inderdaad, maar weet ondanks dat toch 2 tot 3 erg gevaarlijke situaties te creëren. Feyenoord was een klasse beter dan Twente, dat betekend dat Ziyech er niet aan te pas komt omdat Twente er niet aan te pas komt. Als je constant aan het verdedigen bent, is het erg lastig om als vrije spelmaker je stempel te drukken.

Dat zie je toch overal? Denk je dat Messi er bij Cambuur 40 in had geschoten? Als je de hele pot terug gedrongen wordt kom je er soms als aanvallende speler niet aan te pas. En krijg je maar 3 of 4 momentjes om iets te laten zien. Met zijn trap kan Ziyech een pokkewedstrijd spelen en toch in de 84e minuut iemand volledig vrij voor de doelman zetten. Moeten ze de bal wel goed aannemen, maar dat kan Hakim niet voor ze doen...

Als hij in een goed voetballende ploeg terecht komt, waar ze vooral op de helft van de tegenpartij zijn. Dan kan Hakim zich onderscheiden. Op elk niveau. Zet hem op Della Alli zijn plek bij Tottenham, en hij exceleert.
Otsje P
Superster

Berichtdoor ---E--- » 18-05-2016 15:55

Bij degradatie van FC Twente gaat Twente een stuk minder geld krijgen voor Ziyech waardoor wij dus ook.. :evil:
---E---
Basisspeler

Berichtdoor xander » 18-05-2016 17:35

Krijgen we überhaupt ons geld nog wel? Dit ging via Doyan? Zijn er mooi ingetrapt!

Die 30 procent over de winst krijgen we sws niet meer.
Alle ballen op Henkie!
xander
Superster

Berichtdoor ---E--- » 18-05-2016 18:09

Mag toch hopen dat de KNVB ons hiermee compenseert?
---E---
Basisspeler

Berichtdoor Jazz » 18-05-2016 18:37

---E--- schreef:Mag toch hopen dat de KNVB ons hiermee compenseert?

Natuurlijk gaat dit niet gebeuren.
Moderator SC Heerenveen Forum & fan sinds 1993.
Jazz
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 18-05-2016 20:00

xander schreef:Krijgen we überhaupt ons geld nog wel? Dit ging via Doyan? Zijn er mooi ingetrapt!

Die 30 procent over de winst krijgen we sws niet meer.

Heb je daar een bron voor? Volgens Hesp heeft een degradatie van Twente géén invloed op de contracten van de spelers.
http://www.vi.nl/nieuws/hesp-wij-kunnen ... twente.htm
Voor het gemak ga ik er maar vanuit dat vastgelegde afspraken ook gewoon nagekomen worden.
Mackan68
Superster

Berichtdoor BK2007 » 18-05-2016 20:24

FC Twente had het financieel al erg moeilijk maar gaat het nog zwaarder krijgen nu ze terug moeten naar de JL.
De salarissen van veel van toppers zijn dan totaal niet meer op te hoesten. De massale gedwongen verkoop die dan volgt van spelers brengt je in een zwakkere onderhandelingspositie, wat een ellende daar :lol:
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Thinkman » 18-05-2016 21:00

BK2007 schreef:FC Twente had het financieel al erg moeilijk maar gaat het nog zwaarder krijgen nu ze terug moeten naar de JL.
De salarissen van veel van toppers zijn dan totaal niet meer op te hoesten. De massale gedwongen verkoop die dan volgt van spelers brengt je in een zwakkere onderhandelingspositie, wat een ellende daar :lol:

Faillissement komt nu wel heel snel dichterbij. Dat betekent gedwongen te lage verkoopprijzen, ik vermoed dat de KNVB zo indirect toch de stekker uit Twente wil trekken. Zonder zelf de handen vies te maken, maar wel marchanderen met de eigen regels.
Thinkman
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 18-05-2016 21:26

Ziyech is wel verkocht voor een faillissement en ligt zo goed in de markt dat clubs tegen elkaar gaan opbieden. Die gaat nog steeds makkelijk voor 10-15 mil naar Duitsland of Engeland.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor ---E--- » 31-07-2016 18:23

Wanneer wordt die gast eens verkocht door Twente. Wij kunnen nog wel wat centen gebruiken voor wat versterkingen.
---E---
Basisspeler

Berichtdoor hhage » 06-08-2016 23:45

Die gun ik nog wel een seizoen twente.beide gefrustreerd dan.
hhage
Basisspeler

Berichtdoor Wolliepoly » 07-08-2016 19:31

Schijnt voor 10m € naar AS Roma te vertrekken.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler

Berichtdoor pes5 » 07-08-2016 20:02

Waar kunnen wij dan op rekenen?
pes5
Beheerder

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-08-2016 20:05

Twente gaat niet akkoord met 10 miljoen, maar komt eindelijk beweging in
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 08-08-2016 13:49

pes5 schreef:Waar kunnen wij dan op rekenen?

Pin me er niet op vast, maar ik meen 30% van de winst die Twente op Ziyech maakt.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Marça » 08-08-2016 14:10

Ik heb het een aantal maanden geleden nagevraagd bij een van de verantwoordelijken, die vertelde mij dat het 10 of 15 procent gaat. Waarom ze geen dertig procent onderhandeld hebben? Omdat aan iedere transfer risico's zitten, je weet nooit hoe spelers zich elders ontwikkelen. Beter spreek je een goede transfersom af en als het daadwerkelijk goed gaat is dat doorverkooppercentage een leuk extraatje. Gaat het slecht, dan is dat jammer maar niet meer dan dat.
Marça
Superster

Berichtdoor pes5 » 08-08-2016 16:07

Nouja.. Maken ze 6 miljoen winst, dan vangen we bijna een miljoen. Prima.

Waar ik alleen wel voor vrees met die gluiperds uit Enschedé, is dat die de transfersom kunstmatig laag gaan houden met allerlei clausules en vage afspraken.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 09-08-2016 00:26

pes5 schreef:Nouja.. Maken ze 6 miljoen winst, dan vangen we bijna een miljoen. Prima.

Waar ik alleen wel voor vrees met die gluiperds uit Enschedé, is dat die de transfersom kunstmatig laag gaan houden met allerlei clausules en vage afspraken.

Dat kan bijna niet omdat ze er dan zelf ook op dit moment bij in schieten volgens mij. Het is nog maar afwachten hoeveel er aan de welbekende strijkstok blijft hangen voor deze of gene alvorens Twente uiteindelijk wat budget heeft om de markt op te gaan.
Ik had begrepen dat er sowieso een flinke duit in het depot, beschikbaar gesteld door de gemeente, gestort diende te worden.
Mackan68
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers