Lucas Bijker

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor abegoal » 07-08-2016 14:06

Ook de goal op conto van Bijkertje. Wat een aanfluiting is dit zeg. NIet opdat hij in Leeuwarden heeft gevoetbald, maar dit kan echt niet meer. Speel je een prima wedstrijd, haal je straks geen resultaat door deze gast. :angry: :angry:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor badfrisianboy » 07-08-2016 14:08

Zolang je met deze houthakker in je team blijft voetballen moet je minstens twee keer scoren om een wedstrijd te winnen, want door hem krijg je elke wedstrijd minstens één doelpunt tegen. Hoort niet op dit niveau thuis deze speler.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 07-08-2016 14:08

En mensen die hier maar blijven roepen dat onze backs in principe goed genoeg zijn. Dan snap je dus he-le-maal niks van voetbal hé. Bijker is zo kwetsbaar, zo matig. Snep een nieuwe linksback ophalen. En Cavlan er zo in zodat we in ieder geval met 11 eindigen
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Wolliepoly » 07-08-2016 14:08

Loopt 3 meter over de middenlijn, janhanbaks loopt op de middenlijn kan hij nooit belopen.
Domweg man niet in de gaten gehouden, wel terecht gezien het penalty incident.

Met het vertoonde spel ben ik redelijk content.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-08-2016 14:09

Bubbe schreef:Kom er maar in Cavlan. Bijker weer onnodig geel binnen 30 minuten en mag de tegentreffer op zijn naam schrijven. Eigenlijk moet je hem voor rust nog wisselen. :|

Tegengoal begint bij Bijker, maar Van Aken heft buitenspel op. Of de rest van de verdediging staat niet op te letten of Van Aken moet stappen.
Reza moet natuurlijk de 0-1 maken en ook Slagveer had deze kunnen maken.
Edit: Als Mulder ook nog een fout maakt .. Mogen we niet klagen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Superfries1994 » 07-08-2016 14:11

Joost doet anders ook niet onder voor Bijker's niveau. Begrijpelijk dat de club kijkt naar die linkerkant van de verdediging, pff. Neem dat penalty moment bijvoorbeeld, wat doet die man?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Harmiej » 07-08-2016 14:13

Ben ik het inderdaad mee eens. Van Aken had moeten stappen.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 07-08-2016 14:14

Superfries1994 schreef:Joost doet anders ook niet onder voor Bijker's niveau. Begrijpelijk dat de club kijkt naar die linkerkant van de verdediging, pff. Neem dat penalty moment bijvoorbeeld, wat doet die man?


Klopt, stond compleet verkeerd en was een penalty. Maar dat is wat anders steeds verkeerd staan en overbodig en dom geel pakken.

Over buitenspel opheffen of niet; het centrum bepaalt de laatste lijn, niet de back. Dus Jankabash bespeelt dat beter dan Bijker.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 07-08-2016 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Harmiej » 07-08-2016 14:14

Ook dat ja Superfries. Wat Joost daar deed kon echt niet. 100% penalty.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-08-2016 14:19

Harmiej schreef:Ook dat ja Superfries. Wat Joost daar deed kon echt niet. 100% penalty.

Inderdaad 100% penalty. Vorig seizoen hebben we volgens mij wel 12 penalties tegen gekregen, laten we hopen dat het arbitrale trio dit seizoen wat meer meezit. Vandaag tot nu toe niet veel te klagen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Riverside » 07-08-2016 14:22

Tussenstandentopic heropend. Daar maar verder over de wedstrijd. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor pes5 » 07-08-2016 14:30

Begon sterk, maar is VEEL te druistig. Helaas hebben we geen andere optie.

Bijker kan in principe gewoon degelijk spelen als back, maar brengt zichzelf door domme acties altijd in moeilijkheden.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Flying Tilster » 07-08-2016 15:09

pes5 schreef:Bijker kan in principe gewoon degelijk spelen als back, maar brengt zichzelf door domme acties altijd in moeilijkheden.


Dus kan het niet op de back :wink:
Maar Cavlan op de back is ook geen optie..

Gerrie Hamstra heeft dus nog wel wat werk te verrichten!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Goran Popov » 08-08-2016 12:27

abegoal schreef:Ook de goal op conto van Bijkertje. Wat een aanfluiting is dit zeg. NIet opdat hij in Leeuwarden heeft gevoetbald, maar dit kan echt niet meer. Speel je een prima wedstrijd, haal je straks geen resultaat door deze gast. :angry: :angry:


Ik ben het met je eens dat Bijker niet genoeg is voor dit niveau, maar ik vind het erg goedkoop om de 1-0 volledig op Bijker af te schuiven. Zeneli trok helemaal naar binnen en bleef daar staan, waarop Namli of Reza de linker hoek in had moeten duiken. Om dat dit niet gebeurde, kon Bijker de bal niet vooruit spelen. Verdedigen begint met je aanvallers. Ook stonden Slagveer (tegen Reza aan) en Pelle (rechtsvoor) erg vreemd gepositioneerd.

Van Aken draaft trouwens als een lamme achter die bal aan. Hij probéért Hendriksen niet eens in te halen. Dat vind ík nou echt onbegrijpelijk.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Kaz_SCH » 08-08-2016 12:55

Goran Popov schreef:
Ik ben het met je eens dat Bijker niet genoeg is voor dit niveau, maar ik vind het erg goedkoop om de 1-0 volledig op Bijker af te schuiven. Zeneli trok helemaal naar binnen en bleef daar staan, waarop Namli of Reza de linker hoek in had moeten duiken. Om dat dit niet gebeurde, kon Bijker de bal niet vooruit spelen. Verdedigen begint met je aanvallers. Ook stonden Slagveer (tegen Reza aan) en Pelle (rechtsvoor) erg vreemd gepositioneerd.


Dat betekent toch nog niet dat een riskante kutbal in de voeten van de tegenstander de enige optie is? Tuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden, maar het is 90% Bijker.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 08-08-2016 12:59

Als je zelf de bal hebt dan kan de tegenstander niet scoren inderdaad. Laten we beginnen met spelers die de bal naar elkaar toe kunnen spelen. Cavlan maar weer eens proberen volgende week. Die is dan kwetsbaar, maar dat is Bijker ook.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 08-08-2016 12:59

Vraag me eerlijk gezegd af of Joost van Aken hier ook zo was afgekraakt als die overtreding (vasthouden in strafschopgebied) bestraft was met een strafschop...
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 08-08-2016 13:04

casper schreef:Vraag me eerlijk gezegd af of Joost van Aken hier ook zo was afgekraakt als die overtreding (vasthouden in strafschopgebied) bestraft was met een strafschop...


Hij stond überhaupt verkeerd opgesteld, strafschop of niet. En het wad dus een fout.

Los daarvan, kijk naar het aantal fouten van beide spelers, het aantal kaarten, zet er tegenover wat ze goed doen en je begrijpt waarom Bijker meer kritiek krijgt.

Het lijkt de laatste tijd dat zijn DKV verleden wordt gebruikt om aan te geven dat de kritiek onterecht / overmatig is, en dat vind ik echt onzin. Als hij beter voetbalt krijgt hij geen kritiek, maar hij is defensief erg kwetsbaar, levert veel ballen in en pakt teveel onnodige kaarten. Weinig tot geen tekenen om te vermoeden dat hij nog veel beter gaat worden in tegenstelling tot Joost en Jerry. Die ook fouten maken. Maar jonger zijn en meer potentieel laten zien. Als Joost deze fouten nog maakt na 3 seizoenen eredivisie zal hij ook deze kritiek krijgen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor gwgwgw » 08-08-2016 13:35

fuotbalgek schreef:Los daarvan, kijk naar het aantal fouten van beide spelers, het aantal kaarten, zet er tegenover wat ze goed doen en je begrijpt waarom Bijker meer kritiek krijgt.


Nee dat begrijp ik niet. Van Aken heeft qua fouten vorig seizoen zeker niet onder gedaan voor Bijker. Qua gele kaarten steekt Bijker er natuurlijk ruim boven uit, maar tegen bijv Twente verlies je ook door een idiote rode kaart voor Van Aken.

En ik erger mij net zoveel aan de onkunde van Bijker zoals gisteren weer bij de 0 - 1, als de manier waarop Van Aken buitenspel op heft en weer compleet niet op staat te letten en vervolgens terug sjokt. Had Hendriks makkelijk bij kunnen bijbenen, maar kwam niet eens in de buurt. Had het allang opgegeven.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 08-08-2016 13:36

Lucas heeft dan wel eerder zijn debuut gemaakt in het betaald voetbal,maar is ook nog maar 23,Joost is 22
Moet dus ook nog leren,ik zeg niet dat het een geweldige back is,maar zo slecht als hij hier wordt afgeschilderd is hij nou ook weer niet.
Vreemd dat jij zijn Cambuurverleden erbij haalt,daar hoor je mij niet over,of heeft het er misschien toch mee te maken?
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Flying Tilster » 08-08-2016 13:55

casper schreef:Moet dus ook nog leren,ik zeg niet dat het een geweldige back is,maar zo slecht als hij hier wordt afgeschilderd is hij nou ook weer niet.


Deze jongen gaat echt niet meer beter worden. Joost en Jerry hebben die potentie wel.
Lucas loopt nu al op zijn tenen om bij het huidige niveau aan te pikken. Een enorm zwakke schakel, die je z.s.m. moet vervangen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 08-08-2016 14:02

Die potentie hebben ze,maar dat moet er ook maar uit komen
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Surhuisterveen » 08-08-2016 14:03

Wat een gezeik op Bijker hier zeg. Het zal ongetwijfeld aan zijn verleden liggen.
De tackle in de eerste helft waarmee hij direct gevaar voorkwam was uitstekend. En zo had hij nog wel een paar intercepties.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 08-08-2016 14:18

casper schreef:Lucas heeft dan wel eerder zijn debuut gemaakt in het betaald voetbal,maar is ook nog maar 23,Joost is 22
Moet dus ook nog leren,ik zeg niet dat het een geweldige back is,maar zo slecht als hij hier wordt afgeschilderd is hij nou ook weer niet.
Vreemd dat jij zijn Cambuurverleden erbij haalt,daar hoor je mij niet over,of heeft het er misschien toch mee te maken?


In dit topic wordt meerdere malen beweert dan de kritiek op zijn spel voortkomt uit zijn verleden. Daar refereer ik aan. En dat vind ik onzin. Mijn mening over zijn spel is gebaseerd op zijn spel, en ik vind hem erg kwetsbaar en weinig toe voegen aan de bal.

Je hebt gelijk dat leeftijd elkaar niet veel ontloopt. Wel is het zo dat Bijker na jaren profvoetbal nog steeds domme fouten maakt. Dit is een teken dat hij niet snel leert. Zoals ik al aangaf heeft Joost veel minder wedstrijden gespeeld, wanneer hij over 2 jaar nog steeds aan de verkeerde kant staat te dekken is het een ander verhaal.

Het is te hopen dat de Hamstra met de extra defensieve versterking (naast een CV) die men voor ogen heeft een linksback bedoelt.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Surhuisterveen » 08-08-2016 14:56

Dat Bijker wel eens wat onhandige dingen doet zal ik niet ontkennen. Maar dat hij niks toevoegt is overdreven.
Kijk de 1-1 maar na. Bijker legt de bal precies achter de verdediging waardoor Slagveer op Zeneli kan afleggen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 08-08-2016 15:23

Bij de één zien ze alleen de negatieve dingen,bij de ander alleen maar de positieve,objectief....neuh
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Flying Tilster » 08-08-2016 15:30

Surhuisterveen schreef:Wat een gezeik op Bijker hier zeg. Het zal ongetwijfeld aan zijn verleden liggen.


Waarom wordt er bij kritiek op die jongen altijd zijn Cambuur-verleden erbij gehaald? Dat is zo'n enorm zwaktebod.
Het interesseert mij geen fluit waar hij vandaan komt, maar als je simpel weg het niveau niet hebt, heb je het niveau niet.
Of je nu bij Cambuur vandaan komt of bij FC Bal Op Het Dak 4.

Maar blijkbaar vinden we bovenin rechterrijtje ambitie genoeg. Als dat zo is.. Ja.. dan is Bijker goed genoeg.
Wil je weer richting subtop.. Nee.. dan hij is niet goed genoeg.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 08-08-2016 15:44

casper schreef:Bij de één zien ze alleen de negatieve dingen,bij de ander alleen maar de positieve,objectief....neuh


Zo kun je je makkelijk van een discussie afmaken inderdaad. Het lijkt mij dat de beoordeling van spelers door ons hier in de basis altijd onderhevig is aan een mening. Dat jij wilt stellen dat in het geval van Bijker deze mening gekleurd is moet je zelf weten. Zoals meerdere mensen hier proberen aan te geven doet zijn verleden er niet toe zolang hij presteert.

Er is hier ook niemand die beweert dat andere verdedigers foutloos zijn. Wel dat Bijker niet lijkt te leren van fouten, steeds dezelfde dekkingsfouten blijft maken, te veel (onnodige) kaarten pakt, en dat we geen verbetering constateren. Wanneer je als club de ambitie hebt om richting play-offs terug te keren heb je wat beters nodig.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 08-08-2016 15:55

Maar het is dan wel heel toevallig dat Bijker er steeds uit wordt gepikt,constant de zwarte piet krijgt toe gespeeld.
Dat terwijl er ook andere spelers beslissende fouten maken,dat kan ik niet objectief noemen,nee
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 08-08-2016 16:07

casper schreef:Maar het is dan wel heel toevallig dat Bijker er steeds uit wordt gepikt,constant de zwarte piet krijgt toe gespeeld.
Dat terwijl er ook andere spelers beslissende fouten maken,dat kan ik niet objectief noemen,nee


Oh iedereen kan en mag een fout maken. Dat is inherent aan voetbal, en foutloos voetbal zou saai zijn. En wanneer een andere speler een fout maakt wordt dat hier net zo goed benoemt. Joost stond gisteren aan de verkeerde kant te dekken, had een penalty tegen moeten krijgen. Mulder lijkt nog niet door te hebben dat het seizoen begonnen is. Dat wordt ook allemaal benoemt.

Helaas voor ons en voor Bijker gaat hij nogal vaak in de fout en benadeelt hij zijn team regelmatig door domme overtredingen en domme kaarten. Maar wanneer dat benoemt wordt dan komt dat door zijn verleden? Krijgt hij de zwarte piet? Volgens mij is het vrij objectief dat hij die fouten maakt. En vrij subjectief dat jij stelt dat er andere redenen zijn voor de kritiek op hem.

Ik ben wel benieuwd of jij in Bijker een back ziet die hier op subtop niveau mee kan en een betrouwbare speler voor het team kan worden?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten