Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Stiffie » 15-07-2016 09:02

Dank voor de cijfers, ik heb het verzorgingsgebied dan toch wat onderschat. Zelfs als je Amsterdam eraf haalt is 2,8 miljoen mensen een groot inwonertal. Die kazen doen in het iig knap- Al blijft de Scheringa injectie natuurlijk de grootste drijver onder hun succes.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 15-07-2016 09:11

Ik heb het vermoeden dat de cijfers hierboven niet helemaal representatief zijn, buiten de directe omgeving van Alkmaar is het leeuwendeel van N-H Ajacied.

AZ is niet per definitie een club met meer mogelijkheden en een grotere achterban dan clubs als Utrecht, Heerenveen, Groningen. Voor mij is het met name de positieve flow die AZ weet vast te houden met ambitieus beleid die maakt dat die club meer mogelijkheden heeft. Hierdoor weet het momenteel het maximale binnen te halen uit de regio. Bij een club die de wind mee heeft waait het drie keer zo hard.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Grimo » 15-07-2016 09:44

fuotbalgek schreef:
AZ is niet per definitie een club met meer mogelijkheden en een grotere achterban dan clubs als Utrecht, Heerenveen, Groningen. Voor mij is het met name de positieve flow die AZ weet vast te houden met ambitieus beleid die maakt dat die club meer mogelijkheden heeft. Hierdoor weet het momenteel het maximale binnen te halen uit de regio. Bij een club die de wind mee heeft waait het drie keer zo hard.


In Noord Holland met 2,8 ,miljoen inwoners zitten twee eredivisie clubs, AZ en Ajax De provencies Friesland, Groningen en Overijssel hebben gesamenlijk minder inwoners dan Noord Holland en daar zitten al zes eredivisieclubs, Heerenveen, Groningen, Zwolle, Go Ahead, Twente en Heracles. Dan zit er 30 km verderop in Leeuwarden ook nog een relatief grote eerstedivisieclub. Ons achterland is zeker qua inwoners aantallen veel kleiner.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 15-07-2016 11:16

Alsnog is buiten de directe omgeving verreweg het leeuwendeel Ajax daar.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Grimo » 15-07-2016 11:27

fuotbalgek schreef:Alsnog is buiten de directe omgeving verreweg het leeuwendeel Ajax daar.


Dan nog is de rest van het Leeuwendeel erg groot. Reken er maar op dat genoeg mensen in NH ook een pleuris hekel aan Ajax hebben. Mensen en bedrijven hebben gewoon een stuk minder te kiezen dan wij in Friesland, Overijssel en Groningen. Het aantal inwoners in de gemeente Alkmaar (107.822 ) is alleen al een keer zo veel vergeleken met gemeente Heerenveen ( 50.175)
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-07-2016 11:33

Bovendien is het voor veel bedrijven geen kwestie van óf Ajax óf AZ, je kan ook beide doen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 17-07-2016 14:53

NEC speelt momenteel een oefenwedstrijd tegen Hannover 96 en staat bij rust met 2-1 achter.
Quincy scoorde de aansluitingstreffer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor TORCIDA » 17-07-2016 19:45

Op een of andere manier ben ik bang dat we iemand hebben laten lopen waar we spijt van krijgen. Hij kan beter voetballen dan slagveer, is even snel of sneller en heeft een betere balcontrole
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor abegoal » 26-07-2016 16:56

Milik 35 miljoen? Gaat helemaal nergens meer over.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Kaz_SCH » 26-07-2016 17:21

Inderdaad zeg, waanzin. Maar goed, een rechtstreeks gevolg van de enorme steen die Juventus in de vijver heeft gegooid met het aantrekken van Higuain. Milik als vervanger naar Napoli is dan de eerste golf in de gebruikelijke kettingreactie. Ajax zal nu ook de markt op moeten, en daarna de club die hun spits verliest aan Ajax ook.

Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken dat Ajax één van onze spitsen gaat kopen :lol:
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Silver » 26-07-2016 17:39

Kaz_SCH schreef:Inderdaad zeg, waanzin. Maar goed, een rechtstreeks gevolg van de enorme steen die Juventus in de vijver heeft gegooid met het aantrekken van Higuain.

Wat weer een gevolg is van de (naar verluidt) 120 miljoen die Manchester United voor Pogba aan Juventus gaat betalen.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Kaz_SCH » 26-07-2016 17:43

Silver schreef:Wat weer een gevolg is van de (naar verluidt) 120 miljoen die Manchester United voor Pogba aan Juventus gaat betalen.


Ook dat nog inderdaad. Met een beetje geluk leidt dit allemaal tot een dikke verkoop van Ziyech :lol: Belandt een deel van de miljoenen van United bij ons in de kas.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 26-07-2016 19:40

Bubbe schreef:Quincy heeft hier vier maanden rondgelopen, ik kan me niet voorstellen dat ze hem hebben laten lopen wanneer hij aanzienlijk meer te bieden heeft dan er nu bij ons voorin staat.

De enige reden is volgens mij dat we ruim in de aanvallers zitten. Quincy is behoorlijk met zijn hoofd in de wolken. Spreekt nu al over kampioen worden met NEC. Dat wordt dan natuurlijk op z'n hoogst de 2e plek. De schaal gaat namelijk volgende zomer naar Heerenveen. :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 29-07-2016 09:31

Vitesse heeft Van Wolfswinkel aangetrokken. Een enorme en verrassende deal/transfer! Wanneer de selectie daar zo blijft zoals die nu is, gaan ze het dit seizoen zeker goed doen. Ze hebben ervaring en een aantal zeer grote talenten. Plek 3-6 zullen ze zeker voor ogen hebben.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-07-2016 09:53

Jammer dat Heracles de 1-0 niet over de lijn wist te trekken gister.
Az met 1-0 daarentegen prima uitgangspositie voor de return.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 29-07-2016 12:06

Wizard schreef:Vitesse heeft Van Wolfswinkel aangetrokken. Een enorme en verrassende deal/transfer! Wanneer de selectie daar zo blijft zoals die nu is, gaan ze het dit seizoen zeker goed doen. Ze hebben ervaring en een aantal zeer grote talenten. Plek 3-6 zullen ze zeker voor ogen hebben.


Hoewel zijn prestaties de afgelopen jaren niet bijster indrukwekkend waren op het eerste oog voor 6 ton geen slechte zet. Ben zeer benieuwd hoe hij het daar weer gaat oppakken, na een aantal zeer bedenkelijke seizoenen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Silver » 29-07-2016 12:17

fuotbalgek schreef:Hoewel zijn prestaties de afgelopen jaren niet bijster indrukwekkend waren op het eerste oog voor 6 ton geen slechte zet. Ben zeer benieuwd hoe hij het daar weer gaat oppakken, na een aantal zeer bedenkelijke seizoenen.

Eens, maar ik vind dit wel goede zet van Vitesse. Voor de Nederlandse competitie gewoon een goede spits en zie hem komend seizoen er zeker wel 20+ inschieten. Het is bij Vitesse altijd afwachten hoe de selectie eruit ziet met huurlingen die komen en vertrekken en of Fraser het wat op de rit krijgt na de teleurstellende 2e helft van vorig seizoen. Verwacht dat PSV, Ajax en Feyenoord komend seizoen de top 3 weer zullen vormen, maar dat AZ en Vitesse daar niet veel achter zullen zitten.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Otsje P » 29-07-2016 12:20

Wizard schreef:Vitesse heeft Van Wolfswinkel aangetrokken. Een enorme en verrassende deal/transfer! Wanneer de selectie daar zo blijft zoals die nu is, gaan ze het dit seizoen zeker goed doen. Ze hebben ervaring en een aantal zeer grote talenten. Plek 3-6 zullen ze zeker voor ogen hebben.


De transfer van v. Wolfswinkel zegt mij echt helemaal niks. Ricky is in mijn ogen de meest overschatte Nederlandse voetballer van de afgelopen 10 jaar.

Overal in het buitenland volledig mislukt. Geen goalgetter, geen geweldige voetballer. Niks beter geworden sinds zijn debuut oftewel een eeuwig talent. Vitesse mag hem hebben.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor nickstok » 29-07-2016 13:44

Otsje P schreef:De transfer van v. Wolfswinkel zegt mij echt helemaal niks. Ricky is in mijn ogen de meest overschatte Nederlandse voetballer van de afgelopen 10 jaar.

Overal in het buitenland volledig mislukt. Geen goalgetter, geen geweldige voetballer. Niks beter geworden sinds zijn debuut oftewel een eeuwig talent. Vitesse mag hem hebben.


Dat is toch niet helemaal waar. Bij Sporting Lissabon scoorde hij 42 keer in 86 wedstrijden, toch een aardige statistiek. Ik ben het wel met je eens dat hij in die vier jaar daarna weinig heeft gepresteerd, al denk ik wel dat het voor eredivisie begrippen gewoon een goede spits zal blijken.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Otsje P » 29-07-2016 14:45

nickstok schreef:Dat is toch niet helemaal waar. Bij Sporting Lissabon scoorde hij 42 keer in 86 wedstrijden, toch een aardige statistiek.


Dat klopt, Portugal is ook gewoon buitenland, dat kan ik niet ontkennen. Op de topclubs na stelt de Portugese competitie echter net zo weinig of nog minder voor dan de Nederlandse. Dus dat hij 2 jaar op rij 14x weet te scoren in Portugal, voor een topclub tegen dus altijd mindere tegenstanders zegt me niet verschrikkelijk veel. En gelukkig mag Ricky de penalty's nemen. :wink:

Dat laatste is trouwens zonder gekheid van doorslaggevend belang geweest voor die jongen zijn financiële onafhankelijkheid. In zijn laatste jaar bij Utrecht scoorde hij 15 treffers, waarvan 6 van de stip. Als zijn toenmalige trainer toen toevallig had besloten dat de centrale middenvelder een betere penalty nemer was dan Ricky, dan had hij dat seizoen 9 goals gemaakt. Dan was dat in 32 wedstrijden helemaal niks bijzonders en durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hij die zomer geen transfer had gemaakt.

Maar goed. In principe zou het voor Vitesse een redelijke speler moeten zijn, maar ik blijf erbij dat die jongen altijd verschrikkelijk overschat is. We gaan zien of hij mijn ongelijk bewijst.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 01-08-2016 16:15

Otsje P schreef:Maar goed. In principe zou het voor Vitesse een redelijke speler moeten zijn, maar ik blijf erbij dat die jongen altijd verschrikkelijk overschat is. We gaan zien of hij mijn ongelijk bewijst.

We gaan het meemaken Otsje. Van Wolfswinkel is inderdaad overschat (anders komt hij niet nu al terug naar Vitesse). Ondanks dat is hij met z'n leeftijd en ervaring gewoonweg een erg goede spits voor de Eredivisie. Behalve de top2 zou hij bij elke club in de Eredivissie een enorme aanwinst zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor pes5 » 07-08-2016 11:46

Groningen is echt wel klaar voor dit seizoen, zoals hier vaam geopperd.

Van Nieff op de back, Maduro centraal en Hiariej op het middenveld...
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor paparazzi » 14-08-2016 18:39

Over slechte shirts gesproken; wat hebben ze dat Heracles shirt verneukt zeg! Een zwarte streep te weinig en dat is zonde. Weg zwart wit zebra effect.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Harmiej » 15-08-2016 17:23

Van de Euroborg naar het Noordlease stadion valt opzich nog mee.
Wat Zwolle heeft gedaan is gewoon verschrikkelijk.

Van het ijsseldeltastadion naar het MAC3PARK Stadion. Hoe krijg je het in je hoofd om je stadionnaam te verkopen aan zo'n sponsor. Laten we bij Heerenveen maar normaal doen. De namen van de spelers zijn al van het tenue af, dat is al genoeg. Laten we onze stadionnaam maar niet veranderen.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor paparazzi » 16-08-2016 00:33

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt, waarom nu weer shirts zonder namen? Met naam geeft toch veel meer cachet?!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 16-08-2016 06:29

paparazzi schreef:Inderdaad wat hierboven gezegd wordt, waarom nu weer shirts zonder namen? Met naam geeft toch veel meer cachet?!

Daar is simpelweg binnen het rugnummer/sponsorvak geen ruimte meer voor. Als je een neutrale kleur shirt hebt kan het alsnog daar nog onder. Maar om het nu op het traditionele Friese tricot te gaan zetten.......
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Ebiede » 16-08-2016 09:25

Dat vindt ik nu echt verschrikkelijk oninteressant. Ik zou het nog mooier vinden dat de basis elf gewoon 1 t/m 11 heeft.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Grimo » 17-08-2016 10:29

Ebiede schreef:Dat vindt ik nu echt verschrikkelijk oninteressant. Ik zou het nog mooier vinden dat de basis elf gewoon 1 t/m 11 heeft.


Dat zou dan commercieel gezien oninterressant weer zijn
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor paparazzi » 17-08-2016 18:27

Ebiede schreef:Dat vindt ik nu echt verschrikkelijk oninteressant. Ik zou het nog mooier vinden dat de basis elf gewoon 1 t/m 11 heeft.


Ben je zeker wel gecharmeerd geweest van Rostok. :D
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BakCristian » 18-08-2016 08:46

Ramselaar naar PSV.
Pure competitie vervalsing, hij scoort tegen ons en vertrekt vervolgens. Zodat wij nog een keer extra tegen hem spelen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten