Moderators: Beheerders, Fanmasters
Grimo schreef:Heerenveen had een eenzijdige optie om te verlengen. Die hebben ze gelicht.
baasje schreef:Niet dus.
Heerenveen rules schreef: Marzo verlengen dan maar.
Volgend seizoen is Pele van Anholt (24) geen speler meer van SC Heerenveen. Zijn contract wordt niet verlengd. ,,Het is goed om ergens anders weer op nul te beginnen.”
ANNE ROEL VAN DER MEER
Pele van Anholt kan lachen deze donderdag. Drie weken geleden dacht hij nog dat het voetbaljaar er voor hem op zat. Een gescheurde pees bij zijn hamstring, opgelopen tijdens een trainingspartijtje, betekende zo goed als zeker einde seizoen. Althans, dat was de conclusie van de doktoren. Van Anholt geloofde hen uiteraard. Maar zie nu: het herstel verloopt wonderwel. Als het meezit en de ‘eindecho’ ziet er volgende week goed uit, dan kan de rechtsback al snel weer aansluiten bij de groep. Wie weet pikt hij in het voorjaar nog een paar potjes mee. Mooi, vindt hij, want voetballen is het mooiste dat er is. Maar ook mooi omdat Van Anholt zich zo nog in de kijker van andere clubs kan spelen. ,,Ik hoop dat Heerenveen het me toestaat om nog een paar keer te voetballen.” Dat is afwachten.
Trainer Foppe de Haan zal, denkt Van Anholt, de voorkeur wel geven aan spelers die volgend seizoen ook nog actief zijn bij de club. Daar is hij er niet een van, nu technisch manager Hans Vonk heeft besloten de (relatief dure) optie in zijn aflopende contract niet te lichten. ,,Dat is voor beide partijen het beste”, zegt Vonk. ,,We hebben het daar uitvoerig met Pele over gehad.” ,,Er gaat veel veranderen in mijn leven en dat van mijn vriendin Nana, maar daar hebben we wel zin in”, vertelt Van Anholt zelf. ,,Ik ben eerlijk gezegd wel toe aan nieuwe prikkels en dat proeft de club natuurlijk ook. Het is goed voor me om ergens anders weer op nul te beginnen. Bo vendien heeft Stefano Marzo zijn contract wel met twee jaar verlengd en gaat de club ook nog met Doke Schmidt en Willem Huizing in gesprek. In principe heeft Heerenveen volgend seizoen genoeg rechtsbacks. Ik begrijp het dus wel.”
Hij zou Heerenveen als kind van de club graag op een hoogtepunt hebben verlaten, maar dat zit er niet in. ,,Het is gewoon een kloteseizoen en we gaande play-offs omEuropees voetbal niet meer halen. Ik zou het fijn hebben gevonden als de club nog wat aan me had verdiend. Heerenveen is altijd goed voor me geweest. Ik loop hier al sinds mijn elfde rond, mijn droom om profvoetballer te worden is hier uitgekomen.” Het huidige en het vorige voetbaljaar brachten bepaald niet wat Van Anholt vooraf had gehoopt. Onder coach Marco van Basten was hij tussen 2012 en 2014 echt een meerwaarde op rechts, maar in het eerste en enige hele seizoen van Dwight Lodeweges moest hij noodgedwongen als linksback spelen. Het ging ten koste van zijn ontwikkeling en Van Anholt stak nooit onder stoelen of banken dat hij zijn nieuwe positie helemaal niks vond. Sterker, al aan het begin van het seizoen 2014-2015 gaf hij aan weg te willen. Er zou een club concreet in hem geïnteresseerd zijn. Tot een transfer kwam het niet. De Bolswarder is nu weliswaar geen linksback meer, maar tevreden kan hij onmogelijk zijn. Foppe de Haan posteerde hem zelfs een tijdje op de reservebank. ,,Ik ben net zo wisselvallig als het team en vaker niet goed dan wel. Alleen Erwin Mulder haalt altijd een voldoende, vind ik. De rest niet. Dat geldt dus ook voormij. Ik weet watik kan, maar ik heb mezelf de afgelopen twee jaar te weinig laten zien. Deels omdat het niet heeft meezeten, maar deels ook door eigen toedoen. Dat is best frustrerend.”
Zijn eerste doel is nu volledig fit worden. Zijn tweede missie is, mochten hem nog wat speelminuten gegund zijn, om Heerenveen niet verder in de problemen te laten komen. De afstand tot de zestiende plaats (en nacompetitievoetbal tegen degradatie) bedraagt weliswaar 9 punten, maar het programma van Heerenveen is best zwaar. ,,Voor je het weet, moet je echt naar onderen kijken”, zegt Van Anholt. ,,Dat mogen we gewoon niet laten gebeuren.” Als de competitie én zijn voetballeven bij Heerenveen erop zitten gaat hij met zijn Nana op vakantie naar Zanzibar, een eiland dat bij Tanzania hoort. ,,En daarna ga ik met frisse moed naar een nieuwe club”, vertelt Van Anholt. ,,Ik heb voor mezelf geen deadline gesteld en wil in elk geval niet te snel beslissen. Ik ben heel erg benieuwd wat er komt. Ik houd alle opties open, waaronder voetballen in het buitenland.”
fuotbalgek schreef:Pelé blijft in de basis een prima voetballer en hij zal niet snel naar PEC of NEC gaan. Zeker gezien de financiën bij die clubs zal hij dan voor het buitenland gaan. In Nederland zie ik alleen top-3 en AZ als opties waar hij interesse in zou hebben. Misschien dat Verbeek een poging doet.
Jazz schreef:Iemand die iets kan zeggen over het afscheid van Pele? Kreeg hij een ereronde?
NNboss schreef:Hoe kan het dan deze jongen nog geen club gevonden heeft?
Gearard schreef:Jammer dat we al verlengd hebben met 10 andere rechtsbacks, anders had hij best alsnog kunnen blijven. Maar goed, de afgelopen twee seizoenen heeft Pelé nooit meer het niveau gehaald van daarvoor, dus misschien is het ook wel beter zo.
Kaz_SCH schreef:Hoop het ook, het is hem enorm gegund. Had hem eigenlijk wel ergens anders verwacht dan in de 2e Bundesliga, met alle respect.
Feanfan 1 schreef:Mocht Heerenveen geen verdediger meer halen en Van Anholt geen club vinden, zou hij linksback bij Heerenveen willen spelen ?
Bijker kan echt niet meer
hhage schreef:
2de bundesliga vind ik zelf een geweldige competitie met grote clubs o.a. Stuttgart,Kaiserslautern,Dynamo Dresden,Fortuna Dusseldorf,Hannover.En met cultclubs en hun fanatieke aanhang St.Pauli en Union Berlin.Geweldig!!!En dan nog clubs als Bochum,Karlsruher, Arminia Bielefeld
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten