Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BK2007 » 13-08-2015 10:24

grunnstad schreef:Doyen en vergelijkbare modern football bedrijven zijn daar verantwoordelijk voor...

heb je daar onderbouwing voor ? Links ? Dat is interessante materie nl.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2015 10:27

Ik ben het helemaal met Lardy eens, maar er spelen meer dingen.
Neem alleen al Sporting Portugal, die heeft de afgelopen 10 jaar een stuk of 5/6 Nederlandse ploegen getroffen in Europa, waaronder ook Heerenveen. Hoe vaak heeft een enderlandse club toen van hun gewonne, dan zijn er hooguit 2. Niet eens dat ze zoveel meer kwaliteit hadden, maar Portugezen zijn volwassener en gelouterder dan Nederlanders. Zij geven daar wel eens een doodschop als het moet. Zij maken wel eens een schwalbe als dat moet. Wij als Nederlanders vinden het niet kunnen, maar bij hun draait wel alles om resultaat en het procent balbezit zal hun een rotzorg zijn.
Als je nu de Nederlandse en Portugese competitie vergelijkt, zit er denk ik niet eens heelf veel verschil tussen. Porto en Benfica zijn kwalitatief minder geworden dan 2, 3 jaar geleden toen een Cardoso en Hulk er nog speelden.
Maar met de argumenten van hierboven kan je hier en daar toch verschil maken
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 13-08-2015 10:45

In Portugal spelen oudere spelers. Basel is ook zo'n mooi voorbeeld. Die trekken gewoon bewust een aantal spelers van rond de dertig aan. Frank de Boer wil dan met allemaal pubers winnen van Rapid Wien, gaat gewoon niet gebeuren. In Nederland zijn we doorgeschoten met al die jeugd. Als wij als Heerenveen zijnde onze gemiddelde leeftijd met drie jaar op kunnen krikken scheelt dat zo twee/drie plaatsen op de ranglijst. Ben ik van overtuigd. En ook die regels die dan alleen voor Nederland gelden betreffende die niet-EU-spelers. We zijn toch één Europa? Wat is dat in hemelsnaam voor beleid.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor BK2007 » 13-08-2015 10:49

Klopt F Viking, als Portugal eens niet zo soepel was met al die Brazilianen is hun relatieve voordeel weg...
We zijn 1 Europa, dus moet Portugal zich maar eens aanpassen aan ons, want als wij ons aan hun aanpassen zetten we deuren alleen maar open, wat ook ongewenst is.
BK2007
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 15-08-2015 18:38

Zo, daar is de Graafschap even met beide benen op de grond gezet door Zwolle. Na een goede eerste helft werd vrij naïef in de tweede helft alles weggegeven. Laat dit een les voor ons zijn morgen. Niet blindelings aanvallen, zorg dat de ruimtes tussen de linies niet te groot worden en denk erom dat de opkomende backs storend zullen gaan werken.

Die Wouter Marinus komt van onze jeugd. Wel handig van Ron Jans.

Smeert die Lam zijn tegenstander een kaart aan door een laffe schwalbe. Bah.

Het blijkt dat het voor de scheidsrechters niet mogelijk om die dingen waar te nemen waarvoor ze in het veld staan. In bijna elke wedstrijd zie je dat er behoorlijke foute beslissingen gemaakt worden. Dit gebeurt natuurlijk niet opzettelijk. Maar het is toch zeer storend. Opmerkingen als "charme van het spel" en "de ene keer zit het mee en de andere keer tegen"" wil ik afdoen als amateuristisch gepruts. We hebben de technische middelen. Gebruik ze!
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-08-2015 19:04

Schwalbe of niet, die hele actie hoeft niet met geel bestraft te worden, net als die kaart van Propper was een gele kaart totaal onnodig om te geven
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Knipecity » 15-08-2015 19:11

ADO heeft met Havenaar, Duplan en Schaken nu toch niet een degradatiekandidaat-waardige aanval. Best gevaarlijk zijn ze tegen Twente.
Knipecity
Superster

Berichtdoor feanryp23 » 15-08-2015 19:23

Bij FC Twente - ADO zijn trouwens 'slechts' 24.900 toeschouwers. :shock:
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor BK2007 » 15-08-2015 19:38

Nog een verrassing is de achterstand van AZ tegen Excelsior.
BK2007
Superster

Berichtdoor Ebiede » 15-08-2015 19:43

Hoe zou het toch met vriend Tukkers Delight zijn?
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor mitrita » 15-08-2015 21:18

Die heeft tegenwoordig te druk om op het Twenteforum recht te praten wat krom is.
mitrita
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 15-08-2015 22:57

Heeft in een pb duidelijk gemaakt pas terug te komen wanneer het bij Twente weer helemaal ok is. Om waarschijnlijk vervolgens weer vol gas uit te weiden dat alles en iedereen het verkeerd heeft gezien. En dat alleen zijn feiten klopten.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor BK2007 » 16-08-2015 08:04

De gifbeker van FC Twente is diep en bleek dubbele bodems te hebben.
BK2007
Superster

Berichtdoor Fanatismo » 16-08-2015 08:50

Twente is echt in verval geraakt, achterin gatenkaas, de enige met creativiteit is Ziyech, ben benieuwd hoe lang Schreuder nog aanblijft, want dit kan natuurlijk niet goed gaan na wat er vorig jaar allemaal gebeurd is en nu doorzet.
Fanatismo
Selectiespeler

Berichtdoor Bubbe » 16-08-2015 10:19

Nog steeds een selectie met Corona, Ziyech, Gutierrez en Tapia. Dan mag je niet zo hard onder uit gaan tegen ADO Den Haag thuis. Schreuder zal er dit seizoen wel uit gaan, dat is onvermijdelijk. Zeker als Twente deze vorm voortzet.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Joucke » 16-08-2015 11:09

Bubbe schreef:Schreuder zal er dit seizoen wel uit gaan, dat is onvermijdelijk. Zeker als Twente deze vorm voortzet.

alleen als er geld voor is, zn contract zal dan afgekocht moeten worden ;-)
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor hhage » 17-08-2015 10:55

Bubbe schreef:Nog steeds een selectie met Corona, Ziyech, Gutierrez en Tapia. Dan mag je niet zo hard onder uit gaan tegen ADO Den Haag thuis. Schreuder zal er dit seizoen wel uit gaan, dat is onvermijdelijk. Zeker als Twente deze vorm voortzet.

Om een elftal op te stellen, heb je meer nodig dan 4voetballers de rest van de Twente-voetballers kunnen er niet veel vam.
hhage
Basisspeler

Berichtdoor NNboss » 17-08-2015 15:39

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/282208/
jan everse weg bij dordt, als ik dit zo lees geef ik hem groot gelijk!
Pride of the north! :stan:
NNboss
Selectiespeler

Berichtdoor H-J » 18-08-2015 08:18

FC Utrecht vreest vertrek smaakmaker: 'Dan is het niet tegen te houden'

Sébastien Haller kan wel eens voor hoofdbrekens gaan zorgen bij FC Utrecht. De Franse spits is populair, met name in Engeland, maar zijn club wil hem liever niet verkopen. Coach Erik ten Hag snapt echter dat er een grens zit aan die standvastigheid. “Als er astronomische bedragen worden geboden, is het niet tegen te houden”, zegt hij.

Brentford, de club van coach Marinus Dijkhuizen, zou al zes miljoen euro hebben geboden op de goalgetter, maar kreeg te horen dat er minimaal negen miljoen euro vereist is om zaken te doen. Ook Dick Advocaats Sunderland heeft zich nu echter gemeld. De club uit de Premier League tapt uit een ander financieel vaatje en zou weleens aan de eisen van Utrecht kunnen voldoen.

Volgens Ten Hag heeft de speler zelf te kennen gegeven dat hij nog graag minimaal één jaar in Utrecht blijft. Dat is ook de wens van de oefenmeester zelf. “Technisch zal ik er voor gaan liggen, maar als er astronomische bedragen worden geboden, is het niet tegen te houden”, zegt hij in gesprek met RTV Utrecht. Haller maakte dit seizoen al drie doelpunten: twee in het uitduel bij Feyenoord en één afgelopen zondag, tegen sc Heerenveen.

Dat is makkelijk verdiend, moest Utrecht destijds niet € 750.000,- betalen?
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 18-08-2015 09:04

Zou sneller zijn dan verwacht (en ik denk wat te snel) maar dat Haller uiteindelijk niet lang in de Eredivisie zou gaan spelen stond al wel vast.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor oldtimer » 19-08-2015 14:51

Haller maakte al 3 doelpunten? Tja, 2 penalties en een uiterst simpele intikker. Vorig jaar bestond ook zo ongeveer de helft van zijn goals uit penalties. Ook een kwaliteit natuurlijk, maar laten we het niet overdrijven.
oldtimer
Superster

Berichtdoor Bubbe » 20-08-2015 11:33

Ik ben niet kapot van Haller, al heb ik hem ook niet veel zien spelen. Lijkt een logge spits die het vooral van zijn fysiek moet hebben. Hij is niet bijzonder snel en ik heb hem ook nog niet kunnen betrappen op uitzonderlijk veel voetballend vermogen. Maar er is veel interesse voor hem dus blijkbaar is mijn beeld van hem verkeerd.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Appie_M » 21-08-2015 09:27

Op de facebookpagina van AwaydaysNL staat een fotoreportage van het nieuwe uitvak van Heracles Almelo. Ik moet zeggen dat het er weer prima uitziet!

https://www.facebook.com/AwaydaysNL/posts/738702686259348
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-08-2015 16:25

Nu krijgt Feyenoord een onterechte penalty tegen, gerechtigheid.
Ik heb een hekel aan Ajax, maar nu Kuyt bij Feyenoord zit hoop ik ook dat Feyenoord geen kampioen wordt. Hup PSV
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor abegoal » 02-09-2015 19:20

Het lijkt wel besmettelijk 8)
Er heerst bestuurlijke chaos bij Ajax. Van de fraaie plannen is vier jaar naar de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff haast niets meer over.

Cruijff kwam in 2011 op de proppen met een fluwelen revolutie en stelde Keje Molenaar, Mark Geestman en Rob Been junior aan. Oud-spelers van de Amsterdamse club moesten een herkenbaar gezicht zijn, zodat Ajax weer bij de Europese top zou gaan horen.

De club heeft anno 2015 echter geen algemeen directeur en heeft leden van het technische hart die falen in hun communicatie. De aanstelling van Tscheu La Ling, die op advies van Cruijff de club door moest lichten, zorgde bovendien voor de nodige opgetrokken wenkbrauwen.

Gebrek aan leiding

"Het gebrek aan leiding breekt de club op", aldus Molenaar. "Dit suddert al meer dan een half jaar en staat verdere ontwikkeling in de weg. Ze zullen het eens moeten worden over het technisch beleid, want dat is de kern van Ajax. Als daar een groot conflict heerst, moet er keihard worden ingegrepen. Dan moeten er koppen rollen."

Been junior meent dat de interne probleem deels worden veroorzaakt door het falen van de club in Europa, zoals bij de Champions League. "Als je een keer niet presteert en je ziet in Europa geen stijgende lijn, borrelt de onvrede op."

Geestman geeft Cruijff de schuld van de chaos. "Het probleem is dat Johan Cruijff de baas is. Maar hij is er nooit. Vervolgens is er dus geen baas en is iedereen een beetje de baas."

Onderzoek naar voortgang

Hans Wijers, voorzitter van de raad van commissarissen, zorgt vooral voor teleurstelling bij Molenaar. "Ik had hem hoog zitten. Ik dacht dat hij dit conflict snel uit de wereld zou helpen, maar dat lukt hem blijkbaar ook niet. Bij de keuze die de rvc vervolgens maakte, zet ik ook mijn vraagtekens." Molenaar verwijst hiermee naar de ingestelde strategische commissie met twee leden van de raad van commissarissen die de voortgang van het plan van Cruijff moet onderzoeken, schrijft de NOS.

Volgens Geestman moet Cruijff ingrijpen: "Cruijff heeft zelf gezegd: er is een analytisch, pragmatisch en slim persoon nodig om dit probleem op te lossen. Daarmee omschrijft hij eigenlijk zichzelf. Ik denk dat hij beter zes maanden interim-directeur kan zijn dan Ling. Het zal wel niet gebeuren, maar dat zou ik wel een mooie optie vinden."
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 01-10-2015 18:50

Goed om te zien dat er weer eens punten worden gepakt in Europa, nette overwinning van AZ.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor DSCH » 02-10-2015 16:27

fuotbalgek schreef:Goed om te zien dat er weer eens punten worden gepakt in Europa, nette overwinning van AZ.

Jammer dat Ajax er daarna weer een potje van maakt. Groningen neem ik niets kwalijk thuis verliezen van Marseille en uit bij Braga kan.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 02-10-2015 16:47

Klopt, Ajax had daar gewoon moet winnen. Onbegrijpelijk dat dit Molde in Turkijke gewonnen heeft.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 07-12-2015 16:04

AZ legt in navolging van El Hamdaoui ook Ron Vlaar (na meetrainen) vast. Doen ze toch aardig daar in de Kaasstad.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-12-2015 21:52

PSV wint en overwintert in Europa. Zeer belangrijke zege en goed voor het Nederlands voetbal.
Maar nu treffen ze wel een van onderstaande teams:
Atletico Madrid, Real Madrid, Barcelona, Manchester City, Bayern Munchen, Zenit of Chelsea/Porto/Kiev

De winnaar van Poule G (Chelsea/Porto/Kiev) en Manchester City zouden nog te doen zijn, maar de overige tegenstanders zijn ze volstrekt kans. Wat dat betreft hadden ze beter Europa League kunnen spelen, of poulewinnaar
Feanfan 1
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig