Kenneth Otigba

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor NNboss » 12-06-2016 12:54

BK2007 schreef:Hij heeft te zwakke punten nog. Als van Aken en St Juste fit zijn zit hij bij ons op de bank.
Zijn marktwaarde zal wel rondom de half miljoen liggen. Maar ik denk niet dat de club hem zomaar laat vertrekken.


middenveld:

st juste-thern-schaars

zou toch geweldig zijn? st juste moet je niet achterin neer zetten.
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Mackan68 » 12-06-2016 13:02

Zit Jerry te wachten op nog een seizoen op het middenveld? Ik geloof daar niet in.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor DSCH » 12-06-2016 21:30

Mackan68 schreef:Zit Jerry te wachten op nog een seizoen op het middenveld? Ik geloof daar niet in.


Ik vond hem niet slecht spelen op het middenveld. Loopvermogen en durfde ook voor de goal te verschijnen. Als hij zich alleen op die positie hoeft te richten dan kan het een hele goede middenvelder worden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de CV positie en ik denk dat daar zijn voorkeur naar uit gaat.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor fuotbalgek » 12-06-2016 22:11

Hij speelde er misschien niet slecht, maar zijn toekomst ligt daar niet denk ik. Een inschuivende verdediger met een goede tackle, maar puur als middenvelder is het voetballend te matig.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Grimo » 13-06-2016 09:05

Ik zie St Juste liever op het middenveld dan als centrale verdediger. Maakt daar in mijn ogen nog teveel foutjes en heeft nog te vaak " droom' momentjes.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Otsje P » 13-06-2016 09:48

Grimo schreef:Ik zie St Juste liever op het middenveld dan als centrale verdediger. Maakt daar in mijn ogen nog teveel foutjes en heeft nog te vaak " droom' momentjes.


Ik ben het helemaal met je eens dat hij nog te veel foutjes en droom momentjes heeft in het centrum. Beiden vooral bij situaties als hij geen directe tegenstander heeft. Dus bij diepgaande middenvelders en acties via de zijkanten. Dan is hij positioneel echt nog heel erg kwetsbaar. Zolang hij in de mandekking staat en zijn tegenstander voor zich heeft, dan is hij ijzersterk.

Op het middenveld heeft hij me echter nog veel minder kunnen bekoren. Alleen thuis tegen AZ en uit bij PSV had hij daar een meerwaarde. Verder was het vooral erg onwennig, onzeker, niet doortastend, passief en onzorgvuldig.

Hij heeft fysiek alle kwaliteiten om een geweldige centrale verdediger te worden. Echter, er zal een knop om moeten betreffende concentratie en de wil om te winnen. De maniakale wil die keepers hebben om de 0 te houden, die mis ik bij Jerry. Als verdediger zijnde moet je ten koste van alles willen voorkomen dat er gescoord wordt. Dan kan je niet uit je neus staan te vreten als er een lange bal op een diepgaande middenvelder gespeeld wordt. Dan moet je meteen schakelen en niet je man uit je rug laten lopen.

Weg met de gemakzuchtigheid, dan kan St. Juste een top verdediger worden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Mackan68 » 13-06-2016 16:55

Ik denk dat de jongens nu maar eens moeten laten zien dat het kerels aan het worden zijn. Dat geldt eigenlijk voor iedereen, maar voor het centrale duo in het bijzonder. Joost en Jerry waren vorig seizoen toch een geroemd centraal duo. Mede door de wisselingen i.v.m de blessure van Joost heeft dat afgelopen seizoen niet echt aan stabiliteit en zelfvertrouwen gewonnen. En dat is zacht uitgedrukt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-06-2016 19:25

Wat we nodig hebben is een wat oudere centrale verdediger die ook daadwerkelijk waardevolle ervaring heeft om over te brengen. Dus niet een Jordens Peters, die dan wel 29 is, maar minder Eredivisiepotjes gespeeld heeft dan Otigba. Je zag bij PSV dat Bruma dit jaar echt enorme stappen gemaakt heeft met Moreno aan zijn zijde. Het is natuurlijk niet te zeggen dat het daar aan gelegen heeft, maar ik denk echt dat v. Aken en St. Juste er enorm veel aan kunnen hebben. Otigba is dan het kind van de rekening, maar als we er een mooie prijs voor kunnen krijgen moet dat maar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Wizard » 14-06-2016 10:55

Kaz_SCH schreef:Wat we nodig hebben is een wat oudere centrale verdediger die ook daadwerkelijk waardevolle ervaring heeft om over te brengen. .

Dan zou je dus Otigba moeten verkopen en een St. Juste of Van Aken naar de bank moeten sturen.
Persoonlijk zie ik liever een brok ervaring op de '6' komen, die het middenveld kan coachen en de verdediging sturing kan geven.
St. Juste is namelijjk nog te onervaren om goed als '6' te kunnen functioneren. Die zie ik veel liever als inschuivende verdediger spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor fuotbalgek » 14-06-2016 11:19

Exact, vertrouwen in Van Aken en St Juste, twee talentvolle verdedigers. Een ervaren 6 helpt deze ploeg een stuk verder. Schaars, Brama, die categorie. Wellicht hebben we de financiën om Serero of Mokotjo op te pikken. Hoe fit is De Zeeuw? De Kamps was nog een betere optie dan Branco of Thorsby ..
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Ebiede » 14-06-2016 11:29

fuotbalgek schreef:De Kamps was nog een betere optie dan Branco of Thorsby ..


De Kamps :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Erwin4ever » 14-06-2016 19:32

fuotbalgek schreef:De Kamps was nog een betere optie dan Branco of Thorsby ..

De Kamps was vooral goed voor het gemiddelde aantal kaarten per wedstrijd.... :roll:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor fuotbalgek » 14-06-2016 21:40

:mrgreen:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Voorstopper » 13-07-2016 13:27

Mag dus vertrekken van de club, er zal dan ook wel aardig wat concrete interesse zijn. Ben benieuwd met wie de club als vervanger op de proppen komt voor achter van Aken en st Juste.

Linkje: http://www.soccernews.nl/news/361006/SN ... ieuwe_club
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor kipyj21 » 13-07-2016 13:31

Voorstopper schreef:Mag dus vertrekken van de club, er zal ook wel aardig wat concrete interesse zijn. Ben benieuwd met wie de club als vervanger op de proppen komt voor achter van Aken en st Juste.

Linkje: http://www.soccernews.nl/news/361006/SN ... ieuwe_club


Voor mij op dit moment een onbegrijpelijke actie. Zo dik zitten we niet in de centrale verdedigers, daarnaast ben ik van mening dat een type Otigba zeker nodig is binnen deze selectie. Ik begrijp best dat er bij een goed bod valt te praten, maar Otigba zomaar vertellen dat hij andere club kan kiezen vind ik vreemde actie.
kipyj21
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 28-06-2016 13:12

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-07-2016 13:33

Voorstopper schreef:Mag dus vertrekken van de club, er zal dan ook wel aardig wat concrete interesse zijn. Ben benieuwd met wie de club als vervanger op de proppen komt voor achter van Aken en st Juste.

Linkje: http://www.soccernews.nl/news/361006/SN ... ieuwe_club


Dat zal Peters dan wel worden.. ik weet niet hoe blij ik hier van word. Gelukkig zal er wel een substantieel bedrag op tafel moeten komen voor Otigba.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Voorstopper » 13-07-2016 13:34

Ik denk dat de technische staf Otigba gewoon voetballend te matig vindt en liever een alternatief heeft met een betere inspeelpass. Valt vanuit de filosifie van verzorgd voetbal en domineren wel te begrijpen, al is het wel heel Nederlands gedacht. Otigba heeft zo zijn specifieke kwaliteiten waar je best wat aan hebt. Maar past wel beter in bijv Engeland.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor E. Kloosterman » 13-07-2016 13:36

kipyj21 schreef:
Voor mij op dit moment een onbegrijpelijke actie. Zo dik zitten we niet in de centrale verdedigers, daarnaast ben ik van mening dat een type Otigba zeker nodig is binnen deze selectie. Ik begrijp best dat er bij een goed bod valt te praten, maar Otigba zomaar vertellen dat hij andere club kan kiezen vind ik vreemde actie.


Ik vraag me ook wel een beetje af in hoeverre verteld is dat hij sowieso weg moet, of dat er bij een goed bod te spreken is over een overgang. Otigba is een beest, en ik ben wel fan van hem. Maar onmisbaar of onvervangbaar is hij niet. Daarnaast verwacht ik nu een centrum van st. Juste en van Aken als basis. Of ze hebben een goede scandinaviër op het oog als vervanger, ik heb geen idee.
E. Kloosterman
Nieuw talent
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 13-09-2009 11:11

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor bollebert » 13-07-2016 13:45

Jammer was de enige die een spits aan banden kon leggen mijn mening.
Benieuwd wie ze dan erbij gaan halen.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Grimo » 13-07-2016 13:49

Prima keuze. Zwakke broeder, zeker over de grond en taktisch gezien. Nu een ervaren kracht erbij halen centraal achterin. Als ze Otigba daadwerkelijk kunnen slijten dan laten ze St Juste op zeker niet gaan of er moet offer you can't refuse komen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor AllardP » 13-07-2016 14:05

Op zich begrijpelijk dat men Otigba laat gaan (al heb ik een zwak voor de man). Het is dat wel een absolute vereiste om een ervaren vervanger te halen. Je kunt niet de competitie in met de onervaren St. Juste, de blessuregevoelige Van Aken en de 'beloften' Schmidt en Gartenmann.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor bennieeee » 13-07-2016 14:11

Aan de ene kant snap ik het aan de andere kant snap ik er geen zak van.

De snap kant is het spel dat Streppel wil spelen, opbouwen en sneller combineren. Laat dit net de minste eigenschap zijn van Otigba.

De ik snap er geen zak kant van is dat dit de enige, in mijn ogen, echte verdediger is. Liever die bal het stadion uittrappen dan er mee lopen pingelen. Want dat voetballend willen oplossen komt me hier in Nederland echt de strot uitgelopen.

Mochten ze trouwens voor Peters gaan zou ik die keuze ook niet helemaal snappen. Die heeft amper meer wedstrijden eredivisie ervaring dan Kenny.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Grimo » 13-07-2016 14:22

Ik snap het wel. Is hier bij geen 1 coach een onbetwiste basisspeler geweest.Vooral een cultheld. Maar ontwikkelde zich praktisch niet. Denk dat alleen Heerenveen supporters hem goed vonden,je hoorde van andere clubs in Nederland nooit enige interesse.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor bennieeee » 13-07-2016 14:25

Grimo schreef:Ik snap het wel. Is hier bij geen 1 coach een onbetwiste basisspeler geweest.Vooral een cultheld. Maar ontwikkelde zich praktisch niet. Denk dat alleen Heerenveen supporters hem goed vonden,je hoorde van andere clubs in Nederland nooit enige interesse.


Zal dat ook niet gewoon te maken hebben met "onze" manier van voetballen hier in Nederland. Zet hem neer in Italië/Engeland en ik durf er geld op te zetten dat hij veel meer respect krijgt van iedereen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Grimo » 13-07-2016 14:30

bennieeee schreef:
Zal dat ook niet gewoon te maken hebben met "onze" manier van voetballen hier in Nederland. Zet hem neer in Italië/Engeland en ik durf er geld op te zetten dat hij veel meer respect krijgt van iedereen.


Geen idee maar als die landen met die budgetten hem hadden willen hebben zou hij er dan niet allang gespeeld hebben?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor bennieeee » 13-07-2016 14:38

Grimo schreef:
Geen idee maar als die landen met die budgetten hem hadden willen hebben zou hij er dan niet allang gespeeld hebben?

Zit wat in natuurlijk :wink:

We gaan het afwachten, mocht hij gaan dan hoop ik dat ze er nog een leuk bedrag voor vangen kunnen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Rick » 13-07-2016 14:46

Als Otigba voor een goed bedrag verkocht wordt zou ik dat snappen. Maar met de sluimerende interesse voor St Juste, begrijp ik de keuze dat hij om zich heen mag kijken echt niet. We hebben nota bene niet eens vier volwaardige centrum verdedigers.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor Grimo » 13-07-2016 14:50

Rick schreef:Als Otigba voor een goed bedrag verkocht wordt zou ik dat snappen. Maar met de sluimerende interesse voor St Juste, begrijp ik de keuze dat hij om zich heen mag kijken echt niet. We hebben nota bene niet eens vier volwaardige centrum verdedigers.


Het kan dus niet anders dat ze voor CV iemand op het oog hebben.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor DSCH » 13-07-2016 15:22

Ik snap de keuze ook wel. Wanneer van Aken en st. Juste beide fit zijn zullen zij denk ik het centrale duo vormen. Daardoor krijg je een ontevreden Otigba op de bank en daar heb je niks aan. Ik denk echter wel dat ze een slag om de arm houden, er moet wel een goed bod binnen komen, anders blijft hij gewoon.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Kenny Otigba

Berichtdoor TORCIDA » 13-07-2016 16:08

Bijzonder nieuws temeer ook nog van soccernews, hoe betrouwbaar zijn zij? Waar rook is is vuur? Blijf het vreemd vinden.
Wat mij wel opviel, in vi, nos of welk praatprogramma ook, er werd vrijwel nooit over otigba gesproken, wel over st juste.
Die in dit geval dus gewoon weer en linie zakt en op zijn plek terecht komt en niet op het middenveld.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten