Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Knipecity » 29-06-2016 21:42

Royce_SCH schreef:Geen sponsor en de blauwe banen door laten lopen op het shirt... Dan krijg je pas een gaaf shirt! 8)

ja en ons dan inschrijven voor de 2e klasse van de amateurs! 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor gerdykster » 20-09-2016 07:21

Ik weet niet of het al eens eerder gezegd is, maar als je een nieuw shirt(je) wilt hebben dan liggen de prijzen behoorlijk scheef.
Een shirt voor een volwassene maar S t/m XXXL kost je 65 euro, een in mijn ogen relatief normale prijs. Maar als je dan een babyshirtje (kleinste maat is 80) wilt kopen moet je hier 50 euro voor betalen. Dit kleinste shirt pas minimaal 5 a 6 keer in een XXXL. Dit is wel erg scheef in mijn ogen. Dus deze koop ik voorlopig nog niet. Het shirtje van vorig jaar moet het eerst nog maar even doen.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Riverside » 20-09-2016 11:39

Met je eens Gerdykster, die verhouding klopt niet. Voor de jongsten zou een shirt hooguit 30 euro moeten kosten. Mijn kinderen hebben een aantal shirts tot maat 110 op dit moment, maar die kopen we altijd aan het eind van het seizoen wanneer de shirts in de uitverkoop zijn.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor mart1990 » 20-09-2016 11:58

stuur hier een brief over naar Heerenveen, sinds Eissinga er zit gebeurt hier volgens mij ook meer mee.

het zou denk ik een goed voorstel zijn, om elk kind wat lid is van de Junior Hero's, per jaar 1 shirt te kunnen laten kopen voor bijv 30 euro,- kinderen kunnen zo shirt soms ook maar 1 a 2 seizoenen aan daarna zijn ze er uitgegroeid.
mart1990
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 17-02-2015 10:35

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 20-09-2016 12:28

gerdykster schreef:Ik weet niet of het al eens eerder gezegd is, maar als je een nieuw shirt(je) wilt hebben dan liggen de prijzen behoorlijk scheef.
Een shirt voor een volwassene maar S t/m XXXL kost je 65 euro, een in mijn ogen relatief normale prijs. Maar als je dan een babyshirtje (kleinste maat is 80) wilt kopen moet je hier 50 euro voor betalen. Dit kleinste shirt pas minimaal 5 a 6 keer in een XXXL. Dit is wel erg scheef in mijn ogen. Dus deze koop ik voorlopig nog niet. Het shirtje van vorig jaar moet het eerst nog maar even doen.

Een shirtje voor een volwassen persoon in massa geproduceerd kost Heerenveen inkoop ongeveer evenveel als een babyshirtje in een kleine(re) oplage, ofwel beide producten zullen (voor Heerenveen) ongeveer dezelfde inkoopprijs hebben. Het betekent dat er op de babyshirts met minder winst genoegen wordt genomen.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Makkum8 » 20-09-2016 15:16

Heb zondagavond via internet een shirtje gekocht in maat 128 voor mijn nichtje dat Reza heet...... Gaat er mooi door Hilversum mee lopen hoop ik :D Ruim 60 euro, geen probleem alles voor de club. Overigens vanochtend al via de post ontvangen. Super!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor gerdykster » 20-09-2016 16:04

Maar een volwassen iemand die een shirt koopt kan er in feite levenslang mee doen. Koop je een shirt maatje 80 dan zal dit hooguit een half jaar zijn want dan zijn ze er alweer uit gegroeid. Daarom is dit scheef. Maar het idee van een junior hero is wel leuk om dan een shirt te kopen. Dit zal dan ook sneller gedaan worden denk ik.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Kaz_SCH » 20-09-2016 17:36

Voetbalshirts zijn sowieso behoorlijk prijzig. Maar we moeten niet doen alsof de prijs afhangt van de hoeveelheid textiel die je er voor nodig hebt. Materiaal is namelijk echt maar een fractie van de totale productiekosten. De handelingen die je moet verrichten voor zo'n shirt blijven gelijk wat betreft productie, transport, overhead, marketing etc. Alleen flink minder grondstoffen, maar dat kost bijna niks.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Mackan68 » 22-11-2016 09:27

Als er een percentage voor de club inzit wel. Normaal gesproken wordt alleen Blaauw hier mee gespekt. De club heeft verder geen nkomsten uit drank en snacks.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Lyle and Scott » 11-12-2016 12:06

Het 'Groenleven feliciteert Nieuw Noord' shirt is ook te koop in de feansjop!
Lyle and Scott
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 17-03-2015 16:47

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 11-12-2016 20:48

Lyle and Scott schreef:Het 'Groenleven feliciteert Nieuw Noord' shirt is ook te koop in de feansjop!

Dat hoeft van mij nou ook weer niet. Wat ik wel mooi vind is dat de achtergrond van onze huidige hoofdsponsor gebaseerd is op "fan zijn" , dat waardeer ik enorm. Zou onder Unive niet zo snel gebeurd zijn.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 08-07-2018 09:26

Sneak preview van het nieuwe tenue. De blauwe baan zit nu in het midden, ben erg benieuwd hoe de pompeblêden dan geplaatst zijn. Bij de sokken ontbreken witte elementen, nu bijna compleet zwarte sokken met beetje blauw.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Satyr » 16-07-2018 14:16

Mooie shirts, uitshirt ga ik zeker halen

Afbeelding
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Trevorp » 16-07-2018 15:08

Ik vind de blauwe baan achterop pijnlijk.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Mackan68 » 16-07-2018 15:44

Ik zou in dit geval hierdoor ook zeker voor het uitshirt gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Demster » 16-07-2018 17:28

Zien er allebei zeer goed uit maar vind vooral het uitshirt een stuk mooier geworden.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Joucke » 17-07-2018 09:27

Spuuglelijke variatie op ons thuisshirt. Fryske vlag uit het lood getrokken, blauwe achterzijde, pompeblêden die er maar wat opgekwakt lijken, bah. Het uitshirt lijkt wel mooi.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Frisian Viking » 17-07-2018 11:13

Joucke schreef:Spuuglelijke variatie op ons thuisshirt. Fryske vlag uit het lood getrokken, blauwe achterzijde, pompeblêden die er maar wat opgekwakt lijken, bah. Het uitshirt lijkt wel mooi.

Eens. Foeilelijk en een belediging voor het tenue. Dit is simpelweg niet ons shirt, simpelweg omdat dit niet de Friese vlag is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor BK2007 » 17-07-2018 11:49

Uitshirt, helemaal oké.
Thuisshirt, foute keuze.

Kunnen we het beter zelf doen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor sonnema » 17-07-2018 12:44

Ik kan leven met het thuisshirt, maar ben wel met de meeste respondenten eens dat je met ons thuisshirt niet teveel moet omknoeien en altijd heel dicht bij het basisontwerp moet blijven.
Dus een keer een kraagje of mouwtje aanpassen kan prima, maar dan houdt het ook wel op.
Uitshirt vind ik prachtig en heeft een bijna italiaanse (internazionale) uitstraling.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Baas » 17-07-2018 13:44

Uitshirt is inderdaad prima, complimenten.
Ze klooien alleen teveel met het thuisshirt.
Misschien willen ze juist wel grotere veranderingen dan alleen een mouwtje of kraagje.
Er moet verschil zijn tussen vorig seizoen en komend seizoen, anders is er geen reden om een nieuwe te kopen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 17-07-2018 16:19

Ook geen fan van het thuisshirt. Snap wel dat ze eens wat anders wilden: leg de thuisshirts van de afgelopen paar jaar naast elkaar en dan zijn de verschillen niet heel groot (in ieder geval niet groot genoeg om elk seizoen nieuw shirt te kopen). Probleem met de blauwe baan in het midden is de plaatsing van de pompeblêden. Dit staat gewoon niet mooi, komt ook doordat je met 7 pompeblêden een oneven aantal hebt die moeilijk te verdelen zijn over 2 witte banen. Dan zo'n Jako design op de schouders, iets wat een teamshirt van ongeveer 4 jaar geleden ook al had.

Op zich is de achterkant niet verkeerd, alleen had dan de hele rug blauw gemaakt. Hadden de namen van de spelers er ook bij op gekund. Nu heb je nog klein stukje onderaan met blauw/witte banen en maar 2 (!) pompeblêden. Dat is sowieso not done. Naar mijn mening: of 7 of helemaal niet.

Het uitshirt is opzich prima, leuke kleurencombinatie. Maar voor de rest niet echt iets wat het aan Heerenveen linkt (weet niet of het wapen van Heerenveen in de nek staat?). Maar haal de logo's eraf en dan zou het een uitshirt voor iedere andere club kunnen zijn.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Frisian Viking » 17-07-2018 17:25

Wat ik niet begrijp is dat er dan niemand bij de club ingrijpt als je ziet dat er gekloot wordt met de Friese vlag. Dat moet je basis zijn en dan maar kijken hoe het verder eruit kan zien. Maar dit heeft niks met de Friese vlag of de symboliek te maken, althans, het wordt wel heel erg losgelaten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor TORCIDA » 19-07-2018 10:08

het shirt is verkwanseld voor de sponsoring. en verneukt door Jako. Dit is niet ons shirt. Ook staat nu het rugnummer op de rechterborst, Een e met op de schouder, bovenarm, 5 er op gekwakte pompenleden. Over de rug moeten we het maar helemaal niet hebben. Ik heb totaal geen binding met dit shirt. Echt echt jammer.

Inderdaad Frisian, dat niemand bij de club ingrijpt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Royce_SCH » 29-07-2018 22:40

Helemaal eens met bovenstaande reacties. Het thuisshirt wordt steeds meer een sponsorshirt en helemaal nu Jako het zelf ook nog eens ontworpen heeft. Het thuisshirt hoort weinig veranderingen te krijgen en moet zijn zoals die was in 2010-2011.
Afbeelding

Zelfs de sokken zijn dit jaar veranderd en het was juist kenmerkend doordat het bovenste gedeelte blauw was met witte strepen. Door weer nu hun eigen ‘kop’ te luisteren slaan ze de plank compleet niks. Jammer....
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Trevorp » 30-07-2018 10:31

TORCIDA schreef:het shirt is verkwanseld voor de sponsoring. en verneukt door Jako. Dit is niet ons shirt. Ook staat nu het rugnummer op de rechterborst, Een e met op de schouder, bovenarm, 5 er op gekwakte pompenleden. Over de rug moeten we het maar helemaal niet hebben. Ik heb totaal geen binding met dit shirt. Echt echt jammer.
Inderdaad Frisian, dat niemand bij de club ingrijpt.


Wat betreft de achterkant kijken we nu een heel seizoen naar spelers die lijken te voetballen met een te heet gewassen blauw hesje. Gelukkig spelen ze bijna de helft van het seizoen in het uit-tenue. Wel triest dat ik dat moet zeggen.

Werkelijk totaal onbegrijpelijk dat er nog supporters zijn die dit shirt wél mooi vinden.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Mackan68 » 30-07-2018 11:16

Het uitshirt komt er voor mij toch ook niet, hoewel ik dat wel van plan was. Op de foto's leek het nog wat, maar in het echt is het een hele grauwe zwart blauwe brij. Van afstand lijkt het gewoon grauw zwart. Als het blauw nu een beetje feller was geweest zoals het Inter shirt dan had het er een stuk fraaier uit gezien. Dit wordt niet een beste lichting voor de verkoop vrees ik. Ik vond het blauw van het vorige uitshirt ook al niet geweldig. Laat de keus van een mooi shirt voortaan in 1e instantie toch maar weer aan de supporters over. Die hebben kennelijk meer smaak en oog voor traditie dan de mensen van Jako.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Silver » 25-08-2018 19:05

Frisian Viking schreef:Wat ik niet begrijp is dat er dan niemand bij de club ingrijpt als je ziet dat er gekloot wordt met de Friese vlag.

Ik heb het idee dat er iemand bij de club zelf met het ontwerp van het shirt bezig is geweest. Volgens mij hebben ze dit sjabloon gedownload en toen aan het knutselen zijn gegaan.

Heb het shirt nu in de wedstrijd tegen Vitesse gezien en in de Feansjop in de handen gehad, maar blijf erbij dat het thuisshirt gewoon niet geslaagd is.
De nummers op de borst is leuk bedacht, maar de namen zijn zo klein dat je erg dichtbij moet staan voordat ze leesbaar zijn. En op de keepershirts zit er een witte vlek omheen, op de uitshirts een blauwe. Dit zal met het bedrukken gebeuren waarschijnlijk, maar ziet er niet uit.
Untitled-1.jpg

Heb het shirt in Photoshop wat aanpassingen gegeven:
- Het design op de schouders wit gemaakt. Nu steekt het blauwe uit over de witte mouwen.
- Nummer+naam op de borst verwijderd, wapen van Heerenveen van de achterkant naar de rechterborst verplaatst.
- Blauwe vlak op de achterkant helemaal naar beneden doorgetrokken (of 7 pompeblêden of geen m.i.). Nu is er ook ruimte voor de spelersnaam.
- Wat wit toegevoegd op de sokken.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Satyr » 14-06-2019 12:57

Dit jaar geen nieuwe uitshirts he?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-06-2019 13:04

Is het thuisshirt voor komend seizoen het matrozenpakje van de laatste wedstrijd van dit seizoen? Meestal wel toch? Ik las in andere topics dat men heel benieuwd is naar de nieuwe hoofdsponsor en het nieuwe thuisshirt..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten