[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Superfries1996 » 17-11-2015 20:21

NEd-DUI afgelast vanwege een zeer concrete terroristische dreiging.. Geldt overigens voor heel Hannover, concerten gaan ook niet door en treinen stilgelegd. Ik ben benieuwd, laatste dagen veel (begrijpelijke) 9/11-achtige hysterie. Hopen dat het meevalt.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor DSCH » 27-05-2016 20:55

Is weer niet om aan te gluren. Tegen Ierland de gehele eerste helft geen één keer op goal geschoten.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Ebiede » 28-05-2016 09:00

Je gaat me toch niet vertellen dat je hier naar gaat zitten te kijken? Zonde van je tijd.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Mackan68 » 28-05-2016 10:06

Ik las op twitter dat het tot na de 70e minuut moest duren voordat er voor Nederland de eerste kans was binnen het doelgebied. Echt Nederland onwaardig. Ik vraag me af of we snel uit dit immens diepe dal weten te klimmen. Je hebt A landen, B landen, C landen. Dan een hele tijd niets en dan komt Nederland. Je gaat voor je plezier toch geen wedstrijden van Oranje meer kijken. Wat kan het snel gaan. Van behoorlijk verrassend succesvol op het WK met van Gaal, naar helemaal, maar dan ook helemaal niets met Hiddink en Blind. Binnen 2 jaar tijd. Echt om te janken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Surhuisterveen » 28-05-2016 11:49

Het had al veel eerder gemoeten natuurlijk, maar zo'n Bert van Oostveen moet zo snel mogelijk ontslagen worden.
Het is een grove schande dat iemand die werkelijk alles verkeerd doet, mag blijven zitten op die positie.
En Blind mag er achteraan. Er is helemaal niemand die deze man serieus neemt.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor DSCH » 28-05-2016 13:13

Ebiede schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je hier naar gaat zitten te kijken? Zonde van je tijd.


Ik vraag me nu ook af of ik ook in aanmerking kom voor een record poging in het guinness book of records: de enige Nederlander die het gepresteerd heeft om Ierland - Nederland helemaal uit te kijken. Of zijn er meer mensen die hebben gekeken?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor fuotbalgek » 01-09-2016 20:51

Die Janssen is toch een prima spits hoor! Zonde dat we die ooit hebben laten lopen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor TORCIDA » 01-09-2016 22:41

Waarom ligt het altijd aan Blind? We hebben gewoon geen betere voetballers helaas maar zo is het. En zonder Robben zijn we aanvallend zwak
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Flying Tilster » 02-09-2016 07:31

TORCIDA schreef:Waarom ligt het altijd aan Blind? We hebben gewoon geen betere voetballers helaas maar zo is het


Omdat het in dit geval ook aan Blind ligt. Die man maakt fout op fout. De ene foute keuze na de ander.
Kijk eens naar je centrale duo achterin.. Met Van Dijk en Vlaar staan er tenminste kerels... Daley Blind verdedigt als een wijf en de 1e tegengoal kun je rustig op zijn conto schrijven. Als je instapt, moet je die bal hebben. Nu stapt hij uit.. mist de bal.. en daardoor moeten Bruma en Willems kiezen wie ze moeten pakken. Joel Veltman doet werkelijk niks goed op de back. Waarom daar niet gewoon een Janmaat?

Er zijn echt wel andere mogelijkheden, maar Danny blijft volharden in zijn niet werkende werkwijze.

We hebben dan wellicht niet meer de stervoetballers als vroeger, maar er valt echt wel meer uit te halen dan wat Blind nu doet.
Toen hij aangesteld werd, kon je dit allang zien aankomen. Wat heeft Blind nou uberhaupt gepresteerd in zijn trainerscarrière?
Eén mislukt seizoen bij Ajax!

Zolang Blind aanblijft kun je het WK in Rusland wel op je buik schrijven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Otsje P » 02-09-2016 07:56

Flying Tilster schreef:Omdat het in dit geval ook aan Blind ligt. Die man maakt fout op fout. De ene foute keuze na de ander.
Kijk eens naar je centrale duo achterin.. Met Van Dijk en Vlaar staan er tenminste kerels... Daley Blind verdedigt als een wijf en de 1e tegengoal kun je rustig op zijn conto schrijven. Als je instapt, moet je die bal hebben. Nu stapt hij uit.. mist de bal.. en daardoor moeten Bruma en Willems kiezen wie ze moeten pakken. Joel Veltman doet werkelijk niks goed op de back. Waarom daar niet gewoon een Janmaat?

Er zijn echt wel andere mogelijkheden, maar Danny blijft volharden in zijn niet werkende werkwijze.


Persoonlijk vind ik dit geen sterk verhaal Tilster.

Leuk die echte kerels, maar elke keer dat van Dijk speelde maakte hij er ook een potje van. Daley Blind is al 3 jaar basisspeler bij Man Utd, en is onder Mourinho vooralsnog elke week 1 van de beteren op het veld. Hij is er zelfs 2e aanvoerder na Rooney. Het is gewoon ontzettend logisch dat een linksbenige basisspeler van Utd ook bij oranje in de basis staat.

En ik weet niet of je nog voor de geest kan halen hoe dramatisch Janmaat stond te spelen in oranje voordat hij een tijdje buiten beeld was, maar ik weet het nog wel.

Het maakt gewoon niet uit wie hij opstelt. Ze gaan allemaal lopen kutten zodra ze voor NL spelen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Boffy » 02-09-2016 08:36

Nederland heeft niet meer de kwaliteit van pak em beet een jaar of tien geleden. Toch haalt Blind veel te weinig uit het elftal. Nederland heeft niet meer het materiaal om zo te spelen als blind voor ogen heeft. Als Promes en Berghuis je beste vleugelspelers zijn, ga je toch niet met vleugelspelers spelen? Met Willems en Janmaat heb je twee spelers die als back tekort komen, maar ideaal een hele zijkant kunnen bestrijken. Het 5-3-2 systeem wat Van Gaal geintroduceerd had liep destijds misschien nog niet, maar dat was wel de weg die je moe(s)t inslaan. Voor Zweden had ik gekozen voor Zoet; Willems, Vlaar, Blind, Bruma en Janmaat; Strootman, Sneijder en Wijnaldum; Janssen en Huntelaar.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor abegoal » 02-09-2016 18:17

Boffy schreef:Voor Zweden had ik gekozen voor Zoet; Willems, Vlaar, Blind, Bruma en Janmaat; Strootman, Sneijder en Wijnaldum; Janssen en Huntelaar.


Willems zou de eerste zijn die ik uit de selectie zou laten. Heb ik helemaal niets mee. Voerde een actie die wel lukte te ver door en probeerde een trucje met de bal, waar hij haast over de bal struikelde. Is geen karakter, is geen typische back, geen typische buiten, is eigenlijk van alles net niet.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor BK2007 » 02-09-2016 18:43

Komt het nog goed met Danny Blind denk ik dan. :?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Mackan68 » 03-09-2016 09:55

BK2007 schreef:Komt het nog goed met Danny Blind denk ik dan. :?

Dat hangt er vanaf. Hij zou ook 'gewoon' de 'eer' aan zichzelf kunnen houden. Na een teleurstellend resultaat tegen Zweden bijvoorbeeld. Al zou het verlies tegen Griekenland feitelijk al genoeg moeten zijn. Grieken wonnen nog nooit van Oranje. Maar onder Blind is Oranje er in geslaagd geen punt te halen tegen het land wat 2x van Faröer verloor. Dat zet toch wel genoeg?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor TORCIDA » 05-09-2016 09:54

ligt niet aan blind maar aan de matige spelers, maken kinderlijke fouten. Wat moet je daar nu aan doen als trainer, zeker als je geen alternatieven hebt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Ebiede » 05-09-2016 10:53

Wat is die Sneijder een engnek zeg. In de pers roepen dat hij vroeger op straat voetbalde en dat hij niet snapt dat de jongeren alleen met de Ipad bezig zijn.

Hoe oud is de snotneus?

Hij zal het voorbeeld wel even geven! Hoe dan aub met elke dag in Shownieuws en RTL-boulevard te zitten!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 05-09-2016 11:09

Ebiede schreef:Wat is die Sneijder een engnek zeg. In de pers roepen dat hij vroeger op straat voetbalde en dat hij niet snapt dat de jongeren alleen met de Ipad bezig zijn.

Hoe oud is de snotneus?

Hij zal het voorbeeld wel even geven! Hoe dan aub met elke dag in Shownieuws en RTL-boulevard te zitten!



Dan ben je gelijk een engnek? Volgend mij zit vooral zijn vrouw in die tv rubrieken en niet hij.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Ebiede » 05-09-2016 11:25

Ja, hij staat de jeugd te vertellen hoe het moet, maar geeft zelf allerminst het juiste voorbeeld. Ik vind dit populistisch gelul van Sneijder. Hij roept gewoon wat het volk wil horen. Eng vind ik dat.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 05-09-2016 12:24

Beetje kort door de bocht. Sneijder heeft altijd in het Nederlands team het goede voorbeeld gegeven. Modelprof voor elke bondscoach. Ik zou niet weten waarin hij niet het goede voorbeeld geeft. Wat zijn vrouwtje doet is wat anders maar het is niet Sneijder die premieres en rode lopers afloopt.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Wizard » 05-09-2016 15:20

Ebiede schreef:Ja, hij staat de jeugd te vertellen hoe het moet, maar geeft zelf allerminst het juiste voorbeeld. Ik vind dit populistisch gelul van Sneijder. Hij roept gewoon wat het volk wil horen. Eng vind ik dat.

Sneijder is 30+ volgens mij en behoort dan absoluut niet tot de Ipad generatie. Dat zijn vrouw in dat soort programma's wil zitten, is haar keuze toch. Volgens mij zegt Sneijder hier niet zoveel verkeerds ? Ik ben juist blij dat hij dit soort opmerkingen maakt. Dat deze opmerkingen niet echt zullen aankomen is weer wat anders getuige het feit dat Oranje niet presteert en dus op minder respect/waardering van de jeugd kan rekenen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Boffy » 06-09-2016 08:24

abegoal schreef:Willems zou de eerste zijn die ik uit de selectie zou laten. Heb ik helemaal niets mee. Voerde een actie die wel lukte te ver door en probeerde een trucje met de bal, waar hij haast over de bal struikelde. Is geen karakter, is geen typische back, geen typische buiten, is eigenlijk van alles net niet.


Willems heeft vorig jaar erg veel assists afgeleverd en is aanvallend mijns inziens zeker van waarde. Dat het een vreemd mannetje is, dat ben ik met je eens, maar dat zou geen reden moeten zijn om hem niet op te stellen. Als je in een 5-3-2 speelt met Willems en Janmaat op de zijkanten hoeven ze minder te verdedigen. (iets wat ze toch niet zo goed beheersen)

TORCIDA schreef:ligt niet aan blind maar aan de matige spelers, maken kinderlijke fouten. Wat moet je daar nu aan doen als trainer, zeker als je geen alternatieven hebt.


In 2014 werd Van Gaal, met praktisch dezelfde spelers, 3de op het WK. En natuurlijk zijn het allemaal geen topspelers, maar Blind haalt er wel te weinig uit.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 06-09-2016 09:01

Boffy schreef:
Willems heeft vorig jaar erg veel assists afgeleverd en is aanvallend mijns inziens zeker van waarde. Dat het een vreemd mannetje is, dat ben ik met je eens, maar dat zou geen reden moeten zijn om hem niet op te stellen. Als je in een 5-3-2 speelt met Willems en Janmaat op de zijkanten hoeven ze minder te verdedigen. (iets wat ze toch niet zo goed beheersen)


Maar ze spelen geen 5-3-2 maar 4-3-3 en dan ben je met Willems enorm kwetsbaar. Tevens heeft Willems de vorm van vorig seizoen lang niet. Van Anholt kan ook goed opkomen maar is verdedigend zeker in 4-3-3 sterker.



Boffy schreef:In 2014 werd Van Gaal, met praktisch dezelfde spelers, 3de op het WK. En natuurlijk zijn het allemaal geen topspelers, maar Blind haalt er wel te weinig uit.


Dat is niet waar,Kuyt, Robben, van Persie, de Vrij, Vlaar, Indi, Nigel de Jong zijn er nu niet bij.

Kuyt was toen nog redelijk fit en zijn tijd is nu voorbij.
Robben is geblesseerd en is veruit de beste aanvaller die we hebben, heeft onder Blind praktisch nog niet kunnen spelen.
Van Persie was toen prima en is nu over zijn top.
De Vrij was toen een zekerheidje maar is dat al een tijd niet meer.
Vlaar was toen ijzersterk, speelt nu tegen eredivisiespitsjes van weinig niveau en is geblesseeerd.
Indi, toen al een zwakke schakel en is afgelopen jaren niet beter geworden.
De Jong was toen reuze belangrijk maar is nu over zijn top en in zijn nadagen.

Alleen het gemis van Robben en een scherpe fitte Van Persie is al een enorme grote aderlating. Blind moet het nu voorin doen met jongens als Promes, Narsingh en Berghuis die veel te kort komen.

De huidige generatie voetballers is de slechtste generatie van de afgelopen twintig jaar. Je zal er maar bondscoach van zijn...
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Ebiede » 06-09-2016 09:30

Hij is echt alleen maar met de sport bezig :roll:

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/enter ... koud-op-tv
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Boffy » 06-09-2016 09:33

Cillessen; Kuijt, De Vrij, Vlaar, Martins Indi ('46 Janmaat), Blind; Wijnaldum, Sneijder, De Jong ('62 Clasie); Robben, Van Persie ('96 Huntelaar)

Geen enkele speler is volgens mij (echt) gestopt.De Jong is wel snel afgetakeld, maar tegenover staat een fitte Strootman. Voor de rest zijn enkele spelers nu geblesseerd, maar Blind presteert al tijden ondermaats met het elftal. Robben is uiteraard een aderlating, daar kan Blind niks aan doen. Wat ik ook niet voor Blind vind pleiten is dat hij continu wisselingen doorvoert. Als je een vaste basis/kern wil, zal hij toch de spelers wat aan elkaar moeten wennen. Laat dezelfde spelers dan ook een aantal wedstrijden staan. (zeker in de as)
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 06-09-2016 09:55

Boffy schreef:Cillessen; Kuijt, De Vrij, Vlaar, Martins Indi ('46 Janmaat), Blind; Wijnaldum, Sneijder, De Jong ('62 Clasie); Robben, Van Persie ('96 Huntelaar)

Geen enkele speler is volgens mij (echt) gestopt.De Jong is wel snel afgetakeld, maar tegenover staat een fitte Strootman. Voor de rest zijn enkele spelers nu geblesseerd, maar Blind presteert al tijden ondermaats met het elftal. Robben is uiteraard een aderlating, daar kan Blind niks aan doen. Wat ik ook niet voor Blind vind pleiten is dat hij continu wisselingen doorvoert. Als je een vaste basis/kern wil, zal hij toch de spelers wat aan elkaar moeten wennen. Laat dezelfde spelers dan ook een aantal wedstrijden staan. (zeker in de as)


Spelers als Robben, De Jong, Van Persie, Kuijt, vier super ervaren krachten, internationale top waren ze, zijn nu twee jaar ouder en over hun top heen. Die kwaliteiten van toen hebben ze nu niet meer dat is wel wezenlijk een groot verschil.
Elke bondscoach wissel net zo als Blind zijn opstelling. Als je Willems tegen Griekenland zag dan laat je hem niet staan, dat lijkt me logisch. Dat je een van de vleugelspelers er af haalt is ook logisch. Je moet kijken naar de vorm van dat moment, andere bondscoaches deden niet anders tijden de kwalificatie.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 06-09-2016 10:05

Ebiede schreef:Hij is echt alleen maar met de sport bezig :roll:

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/enter ... koud-op-tv


Hoe kan ie? Schande!! Waar maak je je druk om.... Sneijder is een van degenen die altijd een prima constant niveau haalt bij Oranje en al meer dan 120 interlands heeft gespeeld. Als hij al niks mag zeggen over of tegen jonge gasten, wie dan wel? Geen een speler van de huidige selectie heeft de conduite staat van Sneijder.
Landskampioen in Nederland, Italie, Spanje en Turkije, Champions League gewonnen, twee keer met Oranje op een eindtoernooi bij de beste vier van de wereld. Zijn priveleven heeft nooit hem belemmerd in zijn prestaties zoals bij Van der Vaart. Elke speler op dat niveau heeft wel eens een media dingetje. Sneijder is als speler een grote meneer. Die jonge broekjes die nog niks gepresteerd hebben kunnen nog veel van hem leren.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Boffy » 06-09-2016 11:17

Grimo schreef:[Spelers als Robben, De Jong, Van Persie, Kuijt, vier super ervaren krachten, internationale top waren ze, zijn nu twee jaar ouder en over hun top heen. Die kwaliteiten van toen hebben ze nu niet meer dat is wel wezenlijk een groot verschil.


Robben was destijds top, maar de rest niet meer hoor. Van Persie was het halve seizoen geblesseerd geweest en alles behalve in vorm. Kuijt moest volgens veel nederlanders niet meer mee omdat hij over de top was. De Van Persie en Kuijt van dat moment kan je ongeveer vergelijken met hun huidige vorm. De Jong was destijds beter en is verder afgetakeld, maar daarvoor heb je Strootman wel terug, die misschien wel beter is dan De Jong destijds was.

En ja je kan wisselen omdat Willems slecht was. Maar het gevaar wat je dan krijgt, en nu steeds hebt is dat er steeds een ander persoon door het ijs zakt. Dan kan je elke keer doorwisselen, maar ook een keer zeggen en nu gaan we het zo doen. Als spelers aan elkaar wennen ontstaan vastigheden en daardoor minder fouten, waardoor je uiteindelijk beter gaat spelen. Komt nog bij dat je de spelers ook niet zekerder maakt om ze zovaak te wisselen. Nu komt Janmaat er weer in, maar die werd er laatst uitgezet omdat hij te zwak verdedigde. Zou dat nu ineens veel beter zijn? Nee, natuurlijk niet. Maar als Blind nou had gezegd, Janmaat is mijn rechtsback en hem sindsdien alles had laten spelen, was hij wel veel beter geweest nu. Een stuk vertrouwen van de coach en wat vastigheden doet wonderen. Blind stelt nu wat spelers op en bidt dat alles op zijn plaats valt, zo werkt het niet.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 06-09-2016 11:38

Het niveau van het team in 2014 lag zoveel hoger dan dit team. Een fitte scherpe Robben maakt alleen een groot verschil. Dat zie je toch zelf hoop ik ook wel? Van Persie was misschien niet geweldig zeker wel beter dan op dit moment. Scoorde gewoon drie keer op een wk. Of Strootman beter is of wordt moet hij nog steeds maar bewijzen. Een beter balafpakker dan de Jong heeft er na hem nog niet meegedaan bij Oranje. Bij al die gasten zijn de jaren gaan tellen. Robben is geblesseerd maar Kuijt, Van Persie, de Jong spelen allemaal niet voor niks nu niet meer bij een topclub maar hobbelen allen nog wat mee.

Vastigheden gelden maar voor een paar jongens in een nationaal team. Op dit moment is dat voor Strootman, Sneijder, Wijnaldum en Janssen alleen weggelegd. Dat zijn de enige zekerheidjes op dit moment voor de bondscoach. De rest is allemaal lood om oud ijzer, ook qua keepers.
Jij denkt als een clubcoach. Een bondscoach moet altijd de beste 11 opstellen in de beste vorm en dat kan per interland verschillen. Wanneer er een international bij zijn club als rechtsbuiten in de weken voorafgaand van een interland in topvorm is en veel assists en goals maakt, stel je die op ipv die andere rechtsbuiten. In jouw beleving moet je dat niet doen want je moet vastigheden creeeren..
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Boffy » 07-09-2016 08:54

Tuurlijk moet je spelers wel inzetten als ze in vorm zijn en significant beter zijn dan de andere. Maar als je ene linksback een wedstrijd een fout maakt en je vervangt hem en dan maakt die andere weer een fout en dan wissel je ze weer om. Dit gebeurt mijns inziens te vaak en daardoor maak je de spelers onzeker. Kijk naar een Janmaat, die speelde eerst wel, maakte een fout, toen kwamen er een rits vervangers bijv. Tete, Veltman en nu mag Janmaat het weer proberen. Dat helpt niet om het team verder te helpen.

Gister trouwens voor het eerst in tijden een NL elftal gezien wat uitstraalde om te willen winnen. Ik vond het niveau ook zeer acceptabel. Uiteindelijk speel je gelijk door een fout van Strootman, maar dat had niet beslissend hoeven zijn. Dit was echt een gevalletje domme pech en dat de bal er niet in wou. Ook het spelplan van Blind was deze keer in orde. Als ze hier nou op voortborduren, kan het nog wel wat worden.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Grimo » 07-09-2016 09:03

Boffy schreef:Tuurlijk moet je spelers wel inzetten als ze in vorm zijn en significant beter zijn dan de andere. Maar als je ene linksback een wedstrijd een fout maakt en je vervangt hem en dan maakt die andere weer een fout en dan wissel je ze weer om. Dit gebeurt mijns inziens te vaak en daardoor maak je de spelers onzeker. Kijk naar een Janmaat, die speelde eerst wel, maakte een fout, toen kwamen er een rits vervangers bijv. Tete, Veltman en nu mag Janmaat het weer proberen. Dat helpt niet om het team verder te helpen.


Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Louis van Gaal, die als bondscoach zei; 'Niemand heeft een abonnement op een basisplaats'. Daar ben ik het helemaal eens. Speel je kwalificatie dan kies je elke keer voor de beste 11 van dat moment. Jouw redenatie zou ik wel hanteren op een eindtoernooi. Maar niet tijdens een kwalificatie in een periode van twee jaar.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten