Pelé van Anholt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor oldtimer » 10-03-2016 17:13

Surhuisterveen schreef:Marzo die het vuile werk opknapt? Kijk die 0-2 nog eens terug, laat Willem Janssen simpel en eenvoudig bij hem weglopen.
Ik deel de mening van HR. Marzo is een simpele rechtsback en totaal ongeschikt als middenvelder.


Die 0-2 was wel beslissend, maar tegelijk slechts een momentopname op een kwartier voor afloop.
Daar kun je je standpunt wat betreft Marzo toch niet op baseren ten aanzien van het ( niet ) opknappen van vuil werk? Beetje goedkoop zo.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Superfries1994 » 10-03-2016 18:29

Marzo onderschept een hele hoop ballen tijdens de wedstrijd. Hij doet het helemaal niet zo slecht daar op het middenveld, in verdedigende zin. Hij moet zo snel mogelijk de bal inleveren bij mensen die er wel wat mee kunnen. Echter, die hebben we op het middenveld niet in overvloed staan..
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 31-03-2016 09:21

De optie in het aflopende contract van Pele van Anholt, opgeleid bij de club, wordt niet gelicht door Heerenveen

Aldus de LC.

De optie zal wel te duur zijn voor de club, en Pele roept al jaren dat hij een stap hogerop wil maken.
Jammer dat deze jongen de afgelopen 2 jaar stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling, mede daardoor lijkt het me prima om na dit seizoen afscheid van hem te nemen.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2016 10:00

Helaas lijkt Pelé het dit jaar (en bij vlagen ook vorig jaar) niet meer op te kunnen brengen. En dan heb je wel een probleem, want het strijden en duelleren is juist zijn grootste kwaliteit.

Ik betreur nog steeds zijn keuze om back te willen zijn. Hij dacht daar makkelijker de top te kunnen halen, maar ik denk dat dat helaas niet het geval is.

De beste Pelé die ik gezien heb is nog steeds degene die het anker vormde op 6 in 1 van de beloftenteams dat kampioen werd. Met de punt naar achteren op het middenveld kwam er niks door. Afpakken en inleveren, hij heerste daar. Daarmee verdiende hij zijn debuut in het 1e team, onder Jans. Als back, helaas.

Later onder MvB moest Pelé ook een poosje de balans op het middenveld herstellen. Dat resulteerde toen volgens mij direct in 5 zeges op rij en een 5e plek in de eindstand. Helaas wilde Pelé het seizoen erop onder Lodeweges toch niet op het midden spelen, waarna Lodeweges hem op links gebruikte.

Pelé jochie, zeg dat je spijt hebt van die keuze, zeg dat je alsnog op 6 wilt spelen, roep die motivatie in je op, laat een jaar lang geen man voorbij, dan zul je alsnog een fikse stap hogerop kunnen maken.

Anders vrees ik, met grote vreze.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Jazz » 31-03-2016 10:18

Jammer dat hij nu gratis de deur uit loopt. Zonde zonde zonde!
Laatst bijgewerkt door Jazz op 31-03-2016 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Fryskeboy22 » 31-03-2016 10:28

Jammer dat hij gaat, zal waarschijnlijk zelf niet hebben willen bijtekenen, kun je niemand verwijten in principe.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Grimo » 31-03-2016 10:31

Fryskeboy22 schreef:Jammer dat hij gaat, zal waarschijnlijk zelf niet hebben willen bijtekenen, kun je niemand verwijten in principe.


Heerenveen had een eenzijdige optie om te verlengen. Die hebben ze gelicht. Pele had niks te willen in deze.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor mitrita » 31-03-2016 12:02

Niet echt verrassend, Pelé is behoorlijk stil blijven staan in zijn ontwikkeling.
Dit seizoen verdedigend erg matig en opbouwend bijzonder zwak.
Alles wordt standaard achteruit gespeeld richting centrumverdedigers.
Hij zal wel een nieuwe club vinden, maar een stap omhoog kan hij op dit moment wel vergeten.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor baasje » 31-03-2016 12:08

Grimo schreef:Heerenveen had een eenzijdige optie om te verlengen. Die hebben ze gelicht.

Niet dus.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Grimo » 31-03-2016 12:17

baasje schreef:Niet dus.

Dat bedoeld ik, te haastig geschreven. :roll: :wink:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2016 13:07

Ik zal geen enkele speler uit deze selectie behalve Otigba missen. Geen moeite met van Anholt zijn vertrek. Met zijn slappe, risicoloos gepruts. Marzo verlengen dan maar.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor DSCH » 31-03-2016 13:18

Heerenveen rules schreef: Marzo verlengen dan maar.


Dat is al rond. Marzo zal denk ik de vaste rechtsback worden volgend seizoen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Superfries1994 » 31-03-2016 20:35

Op de site van Heerenveen staat alleen dat ze zijn optie niet hebben gelicht, verder nog niet dat hij op zeker gaat vertrekken. Als ik Van Anholt was zou ik maar verlengen, want na twee matige jaren zie ik niet wie hem nu zou moeten halen. Was ondanks zijn vele wedstrijden vaak de mindere. Ervaring zegt dus ook niet alles, zo blijkt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor mitrita » 01-04-2016 11:05

In de LC
Volgend seizoen is Pele van Anholt (24) geen speler meer van SC Heerenveen. Zijn contract wordt niet verlengd. ,,Het is goed om ergens anders weer op nul te beginnen.”

ANNE ROEL VAN DER MEER
Pele van Anholt kan lachen deze donderdag. Drie weken geleden dacht hij nog dat het voetbaljaar er voor hem op zat. Een gescheurde pees bij zijn hamstring, opgelopen tijdens een trainingspartijtje, betekende zo goed als zeker einde seizoen. Althans, dat was de conclusie van de doktoren. Van Anholt geloofde hen uiteraard. Maar zie nu: het herstel verloopt wonderwel. Als het meezit en de ‘eindecho’ ziet er volgende week goed uit, dan kan de rechtsback al snel weer aansluiten bij de groep. Wie weet pikt hij in het voorjaar nog een paar potjes mee. Mooi, vindt hij, want voetballen is het mooiste dat er is. Maar ook mooi omdat Van Anholt zich zo nog in de kijker van andere clubs kan spelen. ,,Ik hoop dat Heerenveen het me toestaat om nog een paar keer te voetballen.” Dat is afwachten.

Trainer Foppe de Haan zal, denkt Van Anholt, de voorkeur wel geven aan spelers die volgend seizoen ook nog actief zijn bij de club. Daar is hij er niet een van, nu technisch manager Hans Vonk heeft besloten de (relatief dure) optie in zijn aflopende contract niet te lichten. ,,Dat is voor beide partijen het beste”, zegt Vonk. ,,We hebben het daar uitvoerig met Pele over gehad.” ,,Er gaat veel veranderen in mijn leven en dat van mijn vriendin Nana, maar daar hebben we wel zin in”, vertelt Van Anholt zelf. ,,Ik ben eerlijk gezegd wel toe aan nieuwe prikkels en dat proeft de club natuurlijk ook. Het is goed voor me om ergens anders weer op nul te beginnen. Bo vendien heeft Stefano Marzo zijn contract wel met twee jaar verlengd en gaat de club ook nog met Doke Schmidt en Willem Huizing in gesprek. In principe heeft Heerenveen volgend seizoen genoeg rechtsbacks. Ik begrijp het dus wel.”

Hij zou Heerenveen als kind van de club graag op een hoogtepunt hebben verlaten, maar dat zit er niet in. ,,Het is gewoon een kloteseizoen en we gaande play-offs omEuropees voetbal niet meer halen. Ik zou het fijn hebben gevonden als de club nog wat aan me had verdiend. Heerenveen is altijd goed voor me geweest. Ik loop hier al sinds mijn elfde rond, mijn droom om profvoetballer te worden is hier uitgekomen.” Het huidige en het vorige voetbaljaar brachten bepaald niet wat Van Anholt vooraf had gehoopt. Onder coach Marco van Basten was hij tussen 2012 en 2014 echt een meerwaarde op rechts, maar in het eerste en enige hele seizoen van Dwight Lodeweges moest hij noodgedwongen als linksback spelen. Het ging ten koste van zijn ontwikkeling en Van Anholt stak nooit onder stoelen of banken dat hij zijn nieuwe positie helemaal niks vond. Sterker, al aan het begin van het seizoen 2014-2015 gaf hij aan weg te willen. Er zou een club concreet in hem geïnteresseerd zijn. Tot een transfer kwam het niet. De Bolswarder is nu weliswaar geen linksback meer, maar tevreden kan hij onmogelijk zijn. Foppe de Haan posteerde hem zelfs een tijdje op de reservebank. ,,Ik ben net zo wisselvallig als het team en vaker niet goed dan wel. Alleen Erwin Mulder haalt altijd een voldoende, vind ik. De rest niet. Dat geldt dus ook voormij. Ik weet watik kan, maar ik heb mezelf de afgelopen twee jaar te weinig laten zien. Deels omdat het niet heeft meezeten, maar deels ook door eigen toedoen. Dat is best frustrerend.”

Zijn eerste doel is nu volledig fit worden. Zijn tweede missie is, mochten hem nog wat speelminuten gegund zijn, om Heerenveen niet verder in de problemen te laten komen. De afstand tot de zestiende plaats (en nacompetitievoetbal tegen degradatie) bedraagt weliswaar 9 punten, maar het programma van Heerenveen is best zwaar. ,,Voor je het weet, moet je echt naar onderen kijken”, zegt Van Anholt. ,,Dat mogen we gewoon niet laten gebeuren.” Als de competitie én zijn voetballeven bij Heerenveen erop zitten gaat hij met zijn Nana op vakantie naar Zanzibar, een eiland dat bij Tanzania hoort. ,,En daarna ga ik met frisse moed naar een nieuwe club”, vertelt Van Anholt. ,,Ik heb voor mezelf geen deadline gesteld en wil in elk geval niet te snel beslissen. Ik ben heel erg benieuwd wat er komt. Ik houd alle opties open, waaronder voetballen in het buitenland.”
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor DSCH » 01-04-2016 11:32

Ik ben ook wel benieuwd waar hij volgend jaar terechtkomt. Een PEC Zwolle of NEC zou hem, bij gebrek aan een beter aanbod, best eens kunnen contracteren. Ik heb geen idee hoe hij er in het buitenland op staat, maar misschien dat een 2.Bundesliga club iets voor hem is?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor fuotbalgek » 01-04-2016 11:34

Pelé blijft in de basis een prima voetballer en hij zal niet snel naar PEC of NEC gaan. Zeker gezien de financiën bij die clubs zal hij dan voor het buitenland gaan. In Nederland zie ik alleen top-3 en AZ als opties waar hij interesse in zou hebben. Misschien dat Verbeek een poging doet.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor DSCH » 01-04-2016 11:39

fuotbalgek schreef:Pelé blijft in de basis een prima voetballer en hij zal niet snel naar PEC of NEC gaan. Zeker gezien de financiën bij die clubs zal hij dan voor het buitenland gaan. In Nederland zie ik alleen top-3 en AZ als opties waar hij interesse in zou hebben. Misschien dat Verbeek een poging doet.


Daarom heb ik ook aangegeven bij gebrek aan een beter aanbod. Ik verwacht namelijk niet dat een club uit de traditionele top 3 hem een aanbod doet en ook AZ zie ik niet gebeuren. Wanneer ook een goede en leuke club uit het buitenland uitblijft zie ik hem zomaar bij een PEC Zwolle terechtkomen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor fuotbalgek » 01-04-2016 12:30

Daar heb je gelijk in, ze moeten hem wel willen natuurlijk. Maar als je zo'n Van Rijn ziet, heb ik liever Pelé in de selectie :wink:
Waarom zou Pelé naar NEC of PEC gaan en niet hier bijtekenen? Alleen voor een nieuwe uitdaging? Ik betwijfel het.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Jazz » 02-05-2016 09:59

Iemand die iets kan zeggen over het afscheid van Pele? Kreeg hij een ereronde?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Mackan68 » 02-05-2016 10:16

Jazz schreef:Iemand die iets kan zeggen over het afscheid van Pele? Kreeg hij een ereronde?

Na de wedstrijd het gebruikelijke woordje van de voorzitter voor Pele en Foppe. Voor Pele bloemen en een canvas en hij sprak als bedankje dat Heerenveen voorgoed in zijn hart zat. Foppe had het als eerder dit seizoen weer even te kwaad. Bedankte op zijn manier de supporters en wenste ons qua voetbal volgend seizoen een heel goed jaar. Daarna alle spelers en technische staf een rondje langs de tribunes. Zoals het hoort.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Marça » 02-05-2016 11:52

En deze video werd getoond in het stadion: https://www.youtube.com/watch?v=CGjSYhnKQ1U
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor NNboss » 14-07-2016 15:32

Hoe kan het dan deze jongen nog geen club gevonden heeft?
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Tilster » 15-07-2016 23:57

NNboss schreef:Hoe kan het dan deze jongen nog geen club gevonden heeft?


Blijkbaar vinden andere clubs hem dan toch niet zo goed, als sommigen van ons denken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Riverside » 16-07-2016 00:59

Jammer dat we al verlengd hebben met 10 andere rechtsbacks, anders had hij best alsnog kunnen blijven. Maar goed, de afgelopen twee seizoenen heeft Pelé nooit meer het niveau gehaald van daarvoor, dus misschien is het ook wel beter zo.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor BK2007 » 16-07-2016 12:21

Gearard schreef:Jammer dat we al verlengd hebben met 10 andere rechtsbacks, anders had hij best alsnog kunnen blijven. Maar goed, de afgelopen twee seizoenen heeft Pelé nooit meer het niveau gehaald van daarvoor, dus misschien is het ook wel beter zo.


Wat een ondertoon. Maar je hebt helemaal gelijk. Hij draaide toch echt fantastisch op de rechtsback totdat ze gingen experimenteren en kwam Marzo min of meer vast op de rechtsback.
Hij speelde zich in dat ene jaar wel degelijk in de kijker bij grotere clubs en waar staat hij nu ? Het is maar een voorbeeld hoe slecht de club is geweest voor Pele...
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor fuotbalgek » 16-07-2016 14:28

Van Anholt ieder hier ook de route Van Rijn en Van Der Wiel afgelegd. Spectaculair beginnen en langzaam wegzakken. Twee jaar geleden had hij een mooie transfer kunnen maken, daarna ging het minder met hem en werd hij zelfs op de linksback gedumpt. Ook het niet op het middenveld willen voetballen heeft hem niet geholpen. Maar hij vind wel een club, de transfermarkt is nog steeds niet volledig los gekomen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Grimo » 21-07-2016 13:43

Loopt nu stage bij 1. FC Nürnberg.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Otsje P » 21-07-2016 14:21

Hoop voor die jongen dat hij een contract in de wacht weet te slepen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-07-2016 16:48

Hoop het ook, het is hem enorm gegund. Had hem eigenlijk wel ergens anders verwacht dan in de 2e Bundesliga, met alle respect.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor hhage » 21-07-2016 19:03

Kaz_SCH schreef:Hoop het ook, het is hem enorm gegund. Had hem eigenlijk wel ergens anders verwacht dan in de 2e Bundesliga, met alle respect.


2de bundesliga vind ik zelf een geweldige competitie met grote clubs o.a. Stuttgart,Kaiserslautern,Dynamo Dresden,Fortuna Dusseldorf,Hannover.En met cultclubs en hun fanatieke aanhang St.Pauli en Union Berlin.Geweldig!!!En dan nog clubs als Bochum,Karlsruher, Arminia Bielefeld
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten