Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Feanfan13 » 03-04-2016 12:58

We kunnen nog gewoon 10e worden. Dat scheelt enkele tonnen wellicht miljoenen. Deze klassering wordt 5 jaar meegenomen meende ik in de TV gelden van Fox.

Dus het seizoen is financieel gezien nog helemaal niet afgelopen. We hebben dat geld enorm hard nodig de komende jaren.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor DSCH » 03-04-2016 15:45

Foppe geeft in zijn interview na de wedstrijd het enige juiste hoofddoel aan voor de overige thuiswedstrijden: het publiek binden. Nu nog hopen dat dat doel behaald kan worden.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 03-04-2016 18:00

DSCH schreef:Foppe geeft in zijn interview na de wedstrijd het enige juiste hoofddoel aan voor de overige thuiswedstrijden: het publiek binden. Nu nog hopen dat dat doel behaald kan worden.

Rest seizoen vol op aanval.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Silver » 03-04-2016 18:16

Verbeek had 't volgens mij vanmiddag in z'n analyse wel bij 't recht eind: play-offs haal je niet, je bent veilig, er staat geen druk (meer) op dus ga gewoon lekker voetballen. Laat Foppe spelers die een toekomst bij ons hebben gewoon speelminuten geven, dat scheelt in de voorbereiding op volgend seizoen ook weer wat tijd. Laat de jonge jongens maar zien waar ze tot in staat zijn.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 03-04-2016 18:30

Silver schreef:Verbeek had 't volgens mij vanmiddag in z'n analyse wel bij 't recht eind: play-offs haal je niet, je bent veilig, er staat geen druk (meer) op dus ga gewoon lekker voetballen. Laat Foppe spelers die een toekomst bij ons hebben gewoon speelminuten geven, dat scheelt in de voorbereiding op volgend seizoen ook weer wat tijd. Laat de jonge jongens maar zien waar ze tot in staat zijn.

Het probleem is dat iedere positie hoger op de ranglijst tonnen tv-geld kan schelen en daar zal niet gemakkelijk aan voorbij worden gegaan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Silver » 03-04-2016 21:25

Ik wou ook niet suggeren van 'laat 't maar lopen, seizoen is toch voorbij'. Het kan ook bevrijdend werken, geen druk, ga gewoon lekker voetballen en misschien krijg je nog een kleine opleving en sprokkel je nog wat punten bij elkaar zodat je nog wat plaatsjes stijgt.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor fuotbalgek » 03-04-2016 23:44

Knipecity schreef:Rest seizoen vol op aanval.


Je kent onze achterste linie? ;)
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 04-04-2016 15:49

fuotbalgek schreef:Je kent onze achterste linie? ;)


Aanval is de beste verdediging. Dit seizoen is al vrijwel iedere wedstrijd gebleken dat wij het beste spelen als we een soort alles of niets, dus volle bak naar voren gaan spelen. Elke keer als Foppe voorzichtig begon moest dat later aangepast worden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 04-04-2016 16:03

Knipecity schreef:Aanval is de beste verdediging..

Wanneer je spelers in je selectie hebt die verdedigend sterk zijn in de omschakeling, moet je hier zeker voor gaan. Helaas hebben we daar er te weinig van. En als we ze al hebben, lopen ze te vaak uit positie.
Ben het wel absoluut eens dat Heerenveen wat dominanter mag gaan voetballen en dan vooral thuis.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-04-2016 22:38

De 6-jarige Maren de Vries uit Balk wil dat een straat in Heerenveen de naam krijgt van Foppe de Haan. Ze is op Facebook een actie begonnen om dat voor elkaar te krijgen.

Dinsdag mocht Maren een brief die ze aan Foppe had geschreven, samen met haar klasgenoten in het Abe Lenstrastadion aanbieden aan de trainer van SC Heerenveen. In de brief staat dat Maren wil dat een straat bij het stadion de naam Foppe de Haanstraat krijgt. Op die manier wordt de trainer nooit vergeten, zo schrijft Maren.
Ze kwam tot dit initiatief omdat De Haan aan het eind van dit seizoen stopt als trainer

https://www.facebook.com/dorien.devries ... nref=story
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 21-04-2016 08:13

Slechte tactiek gisteren. Ajax heeft opkomende backs, en dan zet je daar twee vleugels neer die te beroerd zijn om mee te verdedigen. Ajax heeft twee statische centrale verdedigers die moeite hebben met beweging, dan zet je daar Te Vrede neer. Veel te weinig voetbal in de ploeg, Thorsby die struikelt over z'n eigen poten. Die andere twee middenvelders denken dat ze bij vv Heerenveen 6 spelen, die dachten dat ze alle tijd hadden, lekker beetje rondpielen daar.

Wat een kutseizoen. 1 goede wedstrijd wordt gevolgd door 5 slechte.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Crash » 21-04-2016 09:29

Lardy, je theorie klopt. Echter hebben we niet meer kleuren. En de kleuren die er wel zijn zijn inderdaad zeer flets.

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Een grote mutatie in de as van het elftal is broodnodig om volgend seizoen beter voetbal op de mat te leggen. Maar die drie versterkingen om één en ander te realiseren zie ik niet komen. Te weinig pecunia, te weinig visie, te weinig kwaliteit bij de verantwoordelijken.

De Haan had hier en daar een andere keuze kunnen maken, maar het had de uitslag van de wedstrijd waarschijnlijk niet beïnvloed op een positieve manier. Het kwaliteitsverschil is gewoonweg te groot. Heerenveen kon niet anders dan tegenhouden en Ajax het voetballen wat onmogelijk maken. En dat is nog best aardig gelukt.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor BK2007 » 21-04-2016 12:01

Blijft Foppe dan nu volledig weg bij de club vanaf volgend seizoen ?
Of blijft hij bijv. talenten trainen/begeleiden of jeugdspelers beter maken etc.
Het zou toch zonde zijn als iemand met zoveel know-how niet meer bij de club actief zou zijn.
Hopelijk komt er binnenkort wat meer nieuws naar buiten over de ambities van Foppe.
Ook kan hij dan beter van binnen uit de club opletten of alles goed verloopt met Streppel, want dat vertrouw ik niet zo.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 21-04-2016 20:17

BK2007 schreef:Blijft Foppe dan nu volledig weg bij de club vanaf volgend seizoen ?
Of blijft hij bijv. talenten trainen/begeleiden of jeugdspelers beter maken etc.
Het zou toch zonde zijn als iemand met zoveel know-how niet meer bij de club actief zou zijn.
Hopelijk komt er binnenkort wat meer nieuws naar buiten over de ambities van Foppe.
Ook kan hij dan beter van binnen uit de club opletten of alles goed verloopt met Streppel, want dat vertrouw ik niet zo.

Je beantwoord je eigen vraag al. Foppe wil graag betrokken blijven bij de jeugdopleiding. Laat hij het daar ook alsjeblieft bij houden. Maar ik zie dat jij een voorstander bent van aan stoelpoten zagen? Iets wat onlosmakelijk verbonden is aan de naam van de Haan. Helaas. Alof hij het dit seizoen zelf allemaal zo goed heeft gedaan. Waar zou hij het fatsoen en de lef vandaan moeten halen om Streppel straks eventueel af te rekenen op waarschijnlijk dezelfde kwaliteitsarme, creativiteit ontberende selectie?? Geld voor echte versterkingen is er immers niet volgens de geleerden? Dwight, Foppe, Jurgen. Na het tijdperkje Uth is het genieten gebeurd. Jurgen is onze nieuwe tovenaar wanneer hij er wel regelmatig herkenbaar aanvallend voetbal in weet te krijgen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Harmiej » 29-04-2016 10:37

Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor BK2007 » 30-04-2016 08:26

Lees ik nu dat definitief afscheid van Foppe wordt genomen morgen en hij dan ambassadeur wordt van de club, dus feitelijk niet meer op de club rond loopt na dit seizoen ?
Ook niet als jeugdtrainer ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor diepFries » 30-04-2016 11:03

Als ik dan zo naar de documentaire over Foppe kijk, dan besef ik me opeens heel intens dat het morgenmiddag al is dat we weer 'afscheid' zullen gaan nemen van een clubicoon. En natuurlijk zal Foppe niet volledig uit beeld verdwijnen en zal hij zolang zijn gezondheid het toelaat bij de club betrokken (willen) blijven. Maar toch, morgen is dan echt de laatste thuiswedstrijd. Er zullen vast een aantal traantjes gaan vloeien. Foppe bedankt voor alles!
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor paparazzi » 30-04-2016 12:19

Foppe.
Voor de een een soort god voor de ander maar een middelmatige trainer. Ik behoor tot die laatste groep.
In de goede tijden heeft Foppe het goede materiaal aan spelers ook wel op een presenteerblaadje gekregen van Riemer. Dat was met het jeugd EK niet anders. Hij heeft zeker wel kwaliteiten als trainer maar men moet ook weer niet overdrijven. De inzet voor de club is zijn absolute kracht, dat heeft hij goed gedaan. Maar de mensen die denken dat Foppe altijd de Foppe is die ze voor de camera krijgen te zien moet ik teleurstellen, dat is niet zo. Ik heb zelf in medialand gewerkt en ben nauw verwant geweest bij interviews aan het adres van foppe. Buiten de camera om vond ik het altijd maar een eigenwijs mannetje. Beetje CIOS mentaliteit. Zodra de camera ging lopen kwamen de symphatieke ´hartstikkene moois´ eruit, en wist hij vaak de symphatie van het volk te winnen. Daarbuiten vond ik hem niet zo aangenaam en was hij ook niet de UBERFries zoals hij deed voorkomen. Desalnietemin een knappe prestatie om toch maar weer op te komen draven als de club hem nodig had. Dat was knap.
Foppe, het ga je goed!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor pes5 » 30-04-2016 19:14

Ieder z'n mening Paparazzi, maar ik hecht meer waarde aan de beelden vanuit Afrika dan jouw mediaverhaal.
Foppe is voor altijd een held, daar hoeft wat mij betreft helemaal geen kanttekening bij.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor paparazzi » 01-05-2016 17:41

Foppe is vandaag net zo beroerd geëindigd als toen wanneer hij begon.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-05-2016 19:17

Wat heeft hij met een waardeloze selectie moeten werken! Vandaag ook weer zo tam. Tijd voor grote schoonmaak.

Foppe bedankt. Je bent verlost van dit stel. Wees blij.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-05-2016 22:09

Laten we Foppe nog één keer in het zonnetje zetten
http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor wilbot » 01-05-2016 23:03

ik vond dat spandoek , niet tactisch van Foppe.
verder wil ik niet negatief doen maar was het nou zoveel beter?
we zijn maar twaalfde/ dertiende geworden , gewoon een matige selectie.
maar ook vond ik er geen idee achter zitten, mat en slordig.
Laatst bijgewerkt door wilbot op 02-05-2016 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor TORCIDA » 02-05-2016 09:05

volgens mij wist foppe niet wat er op stond, hing zelfs eerst op de kop. wel wat naief want denk dat je als trainer je je hier niet mee moet inlaten. Van de andere kant, een aantal amoeben meende Foppe te moeten bedreigen op zijn privé nummer, heeft ie het wel gelezen dan is dit zoete wraak.. Maar eigenlijk geloof ik niet dat Foppe dit zou doen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-05-2016 17:43

Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 08-05-2016 21:15

Mooi! Foppe moet maar even langskomen voor een bakje kofje als hij in Den Haag is; ik woon zo'n beetje naast het Mercure Hotel!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 31-07-2016 14:10

Foppe geeft toe dat hij in januari had moeten stoppen en over zijn houdbaarheidsdatum heen was. Mooi dat hij dit zelf inziet
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor fuotbalgek » 01-08-2016 08:44

sinjoor schreef:Foppe geeft toe dat hij in januari had moeten stoppen en over zijn houdbaarheidsdatum heen was. Mooi dat hij dit zelf inziet


Fijn dat jij nog even terug komt hier om een laatste keer op Foppe af te geven, had je ook in januari mee kunnen stoppen ;)

Achteraf heeft Foppe gelijk, maar toen hij aanbleef ook. Op dat moment was er namelijk geen alternatief beschikbaar, de club wist geen trainen binnen te halen. De club deed een beroep op hem. Dat heeft niet gewerkt zoals hij had gewild maar hij heeft het gedaan uit clubliefde. Maar jij had natuurlijk in januari een geschikte nieuwe trainer beschikbaar?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 01-08-2016 13:44

fuotbalgek schreef:
Fijn dat jij nog even terug komt hier om een laatste keer op Foppe af te geven, had je ook in januari mee kunnen stoppen ;)

Achteraf heeft Foppe gelijk, maar toen hij aanbleef ook. Op dat moment was er namelijk geen alternatief beschikbaar, de club wist geen trainen binnen te halen. De club deed een beroep op hem. Dat heeft niet gewerkt zoals hij had gewild maar hij heeft het gedaan uit clubliefde. Maar jij had natuurlijk in januari een geschikte nieuwe trainer beschikbaar?


Er waren zat alternatieven geweest. Waarom iemand als Jan Everse, Leo Beenhakker of een andere ervaren rot niet tijdelijk toegevoegd aan de staf met Klompe en hansma? Een trainer die begreep dat dat people management het afgelopen seizoen belangrijker was dan spelers openlijk afbranden. Ook Klompe heeft in Groot Groningen een interview gegeven waarin hij ernstige twijfels uitte aan de manier van leiding geven zoals Foppe dit het afg seizoen heeft gedaan:

"...Foppe de Haan heeft toen hij de taken van Lodeweges overnam van alles geprobeerd. Hij kwam echt als een tornado binnen. Was vanaf de eerste minuut keihard voor de spelers, ook in de media. Dit deugde niet, dat moest beter. Of dat heel verstandig is geweest, betwijfelde ik. Spelers moeten het uiteindelijk op het veld wel voor je als trainer/coach willen doen. Dat moet je nooit vergeten. En ik weet hoe het werkt: voor een trainer die je openbaar afmaakt loop je geen stap harder.’
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-08-2016 20:28

Als je als prof wel of niet harder gaat lopen voor een trainer ben je niet geschikt voor betaald voetbal. Motivatie haal je uit jezelf.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten