Hakim Ziyech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 08-02-2016 18:54

Wat is eigenlijk erger? Oud-spelers die op een goede of minder mooie manier onze club verlieten uitfluiten, of spelers die nog steeds het pompeblêdenshirt dragen uitfluiten?
Een eyeopener voor de fluiters vooral. De teksten van zaterdag kun je een vraagteken bij zetten. Maar bij het gedrag van dramaqueen Hakim ook...
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor oldtimer » 08-02-2016 20:10

Mackan68 schreef:Wat is eigenlijk erger? Oud-spelers die op een goede of minder mooie manier onze club verlieten uitfluiten, of spelers die nog steeds het pompeblêdenshirt dragen uitfluiten?
Een eyeopener voor de fluiters vooral. De teksten van zaterdag kun je een vraagteken bij zetten. Maar bij het gedrag van dramaqueen Hakim ook...

Dit soort jongens ( ik generaliseer vast een beetje ) heeft het altijd over respect. Dat zul je echter moeten verdienen en niet alleen door je voetbalkunsten.
oldtimer
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-02-2016 20:59

Ziyech heeft het met z'n respectloze houding richting Heerenveen ( niet willen verlengen) en supporters het over zichzelf afgeroepen. De teksten hadden wat anders gemoeten maar het is een arrogante blaag die geen enkel respect verdient. Ik vind zijn frustraties wel humor. Hoe een mens zulke keuzes kan maken. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 08-02-2016 22:21

Heerenveen rules schreef:Ziyech heeft het met z'n respectloze houding richting Heerenveen ( niet willen verlengen) en supporters het over zichzelf afgeroepen. De teksten hadden wat anders gemoeten maar het is een arrogante blaag die geen enkel respect verdient. Ik vind zijn frustraties wel humor. Hoe een mens zulke keuzes kan maken. :mrgreen:

Voetballers zijn geen supporters. Dat ze soms van werkgever veranderen, brengt het systeem met zich mee. Wat dat betreft hij dezelfde rechten die wij als werknemer ook zouden hebben. Dit zal voor mij dan ook nooit een reden zijn om zo'n speler uit te fluiten.
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor Superfries1994 » 09-02-2016 00:07

Hij is vorig jaar al de hele wedstrijd uitgefloten, had het in de Grolsch Veste weer aan de stok met ons publiek, en nu is er weer wat. Voor beide kampen valt wat te zeggen naar mijn mening. Ziyech is een irritant ventje waar ik bijna een stadion verbod voor over had om hem een schop onder zijn reet te kunnen geven bij die goal, maar hij werd wel degelijk een beetje uitgefloten, niet massaal, maar wel alweer de derde keer dat hij wordt gezocht. Wij moeten ook eens ophouden met spelers die hier terugkomen uit te fluiten. Is dat misschien ook een idee? Het gebeurde ook bij Sinkgraven, die toen terecht een applaus kreeg om het gefluit te overstemmen. Bijker wordt uitgejouwd als hij het veld op komt. Gaat toch ook allemaal nergens over? Ziyech is zeer onprofessioneel maar ons publiek mag zich ook achter de oren krabben wat mij betreft.
Superfries1994
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-02-2016 20:13

Als hij weer in ons stadion komt te spelen dan hoop ik dat hij 90 minuten lang wordt uitgejouwd. Niet over zijn moeder zingen, want die kan er ook niets aan doen zo'n zoon gekregen te hebben. Gewoon belachelijk maken die gast. Cynisme is op zijn plaats.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Thinkman » 09-02-2016 20:22

Heerenveen rules schreef:Als hij weer in ons stadion komt te spelen dan hoop ik dat hij 90 minuten lang wordt uitgejouwd. Niet over zijn moeder zingen, want die kan er ook niets aan doen zo'n zoon gekregen te hebben. Gewoon belachelijk maken die gast. Cynisme is op zijn plaats.

'Hakim in Oranje' was ook leuker geweest om te zingen. Al zal dat momenteel minder pijn doen gezien die resultaten...
En anders 'Hakim hakim je broekje is te groot'. Gaat ie van in de war raken :lol:
Thinkman
Superster

Berichtdoor Wizard » 10-02-2016 08:03

Thinkman schreef:'Hakim in Oranje' was ook leuker geweest om te zingen. Al zal dat momenteel minder pijn doen gezien die resultaten...
En anders 'Hakim hakim je broekje is te groot'. Gaat ie van in de war raken :lol:

Helemaal mee eens. Wat meer sarcasme danwel humor was meer op z'n plaats geweest. Heb het idee dat er steeds meer opgeschoten pubertjes indruk moeten maken op hun omgeving door met bepaalde teksten te komen. De tekst over Ziyechs moeder is natuurlijk iets waar je je als supporter afstand van moet nemen. Dan kan je beter 30 km verderop lekker rel trappen in Goutum-Noord, en daar je omgeving duidelijk maken wat je allemaal wel niet durft te roepen.
Voorop staat dat Hakim een geweldige voetballer is en met een uitgesproken mening. Dat hij de club aan het lijntje heeft gehouden en ook in deze wedstrijd wederom provoceert maakt het moeilijk om hem als supporter niet uit te fluiten. Dat verdient hij absoluut. Ook dat hem wat ludieke teksten worden toegezongen zou terecht zijn, en meer op z'n plaats zijn. Maar doe het dan op een ludieke manier en niet om je te willen meten met de harde kern van andere clubs. Dat gaat toch niet lukken.
Wie ik Sinkgraven zie uitfluiten trek ik direct over de reling. Die jongen verdient alle respect en dus ook een warm welkom hier. Heeft hier z'n hele opleiding met volle inzet gespeeld, totdat Ajax met een niet te weigeren bod kwam. Het moet zeer zeker eens afgelopen zijn. Sommige lui van ons hebben geen idee hoe de voetbalwereld werkt.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor nickstok » 11-02-2016 12:49

Een Chinese club zou een bod van 35 miljoen op Ziyech hebben gedaan. Nu denk ik niet dat Hakim daar snel heen gaat, aangezien hij Hoffenheim al niet als goede vervolgstap zag. Als dit soort bedragen echter komende zomer ook geboden gaan worden is dat voor ons club wel érg lekker. Naar verluid heeft Heerenveen een doorverkoop percentage van 30 procent bedongen en komt daar nog een opleidingsvergoeding van 4 procent bij op.
nickstok
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 11-02-2016 17:20

Thinkman schreef:
'Hakim in Oranje' was ook leuker geweest om te zingen. Al zal dat momenteel minder pijn doen gezien die resultaten...

Daar kom je nu mee aan hehehe. Wat een gemiste kans man, deze kans ga je waarschijnlijk nooit weer krijgen. 'Hakim is een Superfries' na zijn gemiste onterecht gegeven penalty voelde in Enschede overigens ook best lekker. :lol:
Mackan68
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 11-02-2016 17:25

nickstok schreef:Een Chinese club zou een bod van 35 miljoen op Ziyech hebben gedaan. Nu denk ik niet dat Hakim daar snel heen gaat, aangezien hij Hoffenheim al niet als goede vervolgstap zag. Als dit soort bedragen echter komende zomer ook geboden gaan worden is dat voor ons club wel érg lekker. Naar verluid heeft Heerenveen een doorverkoop percentage van 30 procent bedongen en komt daar nog een opleidingsvergoeding van 4 procent bij op.

Hangt er een beetje vanaf op welk niveau de club speelt en of het mogelijk een kampioenskandidaat is. China is natuurlijk op dit moment niet een bijster aansprekend voetballand, maar wel een land wat duidelijk in opkomst is. De republiek trekt er ook veel geld voor uit om wereldwijd naam te maken. En Hakim is absoluut niet vies van veel centjes pakken. Net als zijn zaakwaarnemer.
Hoffenheim en Sampdoria hadden geloof ik afgelopen transferperiode interesse, maar dat zag hij niet zitten omdat dat net als Twente op dat (en dit) moment degradatiekandidaten zijn. Op zich wel begrijpelijk.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Crash » 16-02-2016 10:02

Stel FC Twente gaat failliet. Dat betekent dat alle spelers in een klap transfervrij zijn neem ik aan. Daar gaat je doorverkooppercentage...

Het is te hopen dat de club nog overeind blijft totdat de transfer van Ziyech van de zomer is afgerond.
Crash
Superster

Berichtdoor Harmiej » 16-02-2016 10:19

Crash schreef:Stel FC Twente gaat failliet. Dat betekent dat alle spelers in een klap transfervrij zijn neem ik aan. Daar gaat je doorverkooppercentage...

Het is te hopen dat de club nog overeind blijft totdat de transfer van Ziyech van de zomer is afgerond.

Dream on!

Twente gaat echt niet failliet, hier heeft niemand iets aan. Mocht het zover komen, wordt er geld in gepompt door een bank of iets dergelijks. Dan zal er een afspraak worden gemaakt om een x bedrag te verdienen aan de transferinkomsten van spelers. Die zullen niet transfervrij vertrekken. Een investeerder weet ook dat spelers als Gutierrez en Ziyech miljoenen op kunnen leveren.
Harmiej
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 10-03-2016 19:33

Hakim in de auto met geinponem Andy van der Meyde. https://www.youtube.com/watch?v=qaWOpeUcW0s
Mooi figuur die Andy. :lol:
Mackan68
Superster

Berichtdoor Bubbe » 14-03-2016 11:24

Harmiej schreef:
Dream on!

Twente gaat echt niet failliet, hier heeft niemand iets aan. Mocht het zover komen, wordt er geld in gepompt door een bank of iets dergelijks. Dan zal er een afspraak worden gemaakt om een x bedrag te verdienen aan de transferinkomsten van spelers. Die zullen niet transfervrij vertrekken. Een investeerder weet ook dat spelers als Gutierrez en Ziyech miljoenen op kunnen leveren.

De situatie van FC Twente is niet met alleen geld op te lossen, zij moeten ook voldoen voor de licentiecommissie. Als die commissie besluit op basis van reglementen de licentie in te trekken, kun je zoveel bieden als je wilt. Dan heeft Twente geen voetbal meer, dus geen inkomsten.. dus kunnen ze best failliet gaan.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 14-03-2016 16:28

Bubbe schreef:
De situatie van FC Twente is niet met alleen geld op te lossen, zij moeten ook voldoen voor de licentiecommissie. Als die commissie besluit op basis van reglementen de licentie in te trekken, kun je zoveel bieden als je wilt. Dan heeft Twente geen voetbal meer, dus geen inkomsten.. dus kunnen ze best failliet gaan.

Juist! Ik heb zo'n idee dat het crediteurenakkoord puur een overeenkomt is die vastgelegd wordt om aan te kunnen tonen dat de gemeente / politiek achteraf geen gezeur meer krijgt. En dat er een toekomst is voor fc. Twente, óók als ze 1 of 2 divisies terug gezet worden. Hoe je het ook wend of keert. Failliet of niet, het financieel verlies wat er in alle gevallen geleden wordt dient tot een minimaal bedrag terug gebracht worden. Het zou zomaar kunnen dat Munsterman en van der Laan in plaats van winst te halen een verlies leiden op hun dubieuze investeringen. Dat wordt denk ik ook van ze verwacht als clubmensen zijnde, waarvoor zich zichzelf uit wensen te maken.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 17-03-2016 07:37

Mackan68 schreef:Juist! Ik heb zo'n idee dat het crediteurenakkoord puur een overeenkomt is die vastgelegd wordt om aan te kunnen tonen dat de gemeente / politiek achteraf geen gezeur meer krijgt. En dat er een toekomst is voor fc. Twente, óók als ze 1 of 2 divisies terug gezet worden. Hoe je het ook wend of keert. Failliet of niet, het financieel verlies wat er in alle gevallen geleden wordt dient tot een minimaal bedrag terug gebracht worden..

Absoluut. Vergeet daarbij niet dat alleen de gemeente de FC nog kan redden. Aangezien het om een behoorlijk bedrag gaat, zullen ze zich politiek moeten kunnen verantwoorden. Want, er gaan zeker vragen komen. V
Een crediteurenakkoord in een dergelijk geval hoort bij de normale gang van zaken. Dat de gemeente dit afwacht is te begrijpen gezien bovenstaande. Wanneer dat akkoord er niet komt, is of Twente failliet of de gemeente moet geld injecteren zonder te weten hoeveel en op welke termijn welk bedrag.
Punt is nu dat de schuldenaars willen wachten op hun geld, uiteindelijk worden betaald en dat Twente weer financieel gezond wordt. Verder zal de gemeente de balans moeten opmaken in hoeverre Twente financieel gezond te krijgen is (er moeten behoorlijk wat schulden worden betaald en de operationele last is behoorlijk. Met dat laatste komt het naar verwachting wel goed; de gemeente zal Twente niet zomaar laten doodbloeden. Het eerste is een belangrijker item.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Jazz » 25-03-2016 12:24

"Het contract van de 23-jarige Ziyech is zo opgebouwd, dat veertig procent van de transfersom naar externe partijen gaat en niet naar de club zelf. Of het daarbij gaat om een doorverkooppercentage, een fee voor de zaakwaarnemer of een betaling aan investeerders is niet duidelijk. Anderhalf jaar geleden zei Joop Munsterman dat investeringsmaatschappij Doyen niet betrokken was bij de komst van Ziyech."

Zijn ze daar echt zo dom bij TC Tubantia? Gaat gewoon (een deel) naar Heerenveen toe.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 27-03-2016 00:31

Jazz schreef:
Zijn ze daar echt zo dom bij TC Tubantia? Gaat gewoon (een deel) naar Heerenveen toe.

Er werd destijds net als bij Basacikoglu gesproken over een hoog doorverkoop percentage inderdaad. Wat daar van waar is zullen we wellicht ooit te weten komen.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Jazz » 27-03-2016 09:04

Mackan68 schreef: Er werd destijds net als bij Basacikoglu gesproken over een hoog doorverkoop percentage inderdaad. Wat daar van waar is zullen we wellicht ooit te weten komen.

Misschien iets voor Football Leaks om even inzicht te krijgen in zijn contract? :roll:
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Wizard » 30-03-2016 07:51

Jazz schreef:"

Ze zijn zeker niet dom en houden zoiets dus liever zo abstract mogelijk. Wellicht dat er naast Heerenveen nog 1-2 partijen bij betrokken zijn, wat me gezien de naam 'Twente' niet zou bevreemden. In die hoedanigheid heeft het dan geen zin om namen te noemen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Marça » 30-03-2016 08:44

Het doorverkooppercentage van Ziyech is net zo hoog als bij andere transfers, dus circa 10-15 procent (van het verschil tussen aankoopbedrag en verkoopbedrag). Je weet natuurlijk nooit hoe een speler zich ontwikkelt, dus dan kun je maar beter direct een goede afkoopsom afspreken en niet gokken op toekomstige transfersommen.
Marça
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 30-03-2016 09:25

Marça schreef:Het doorverkooppercentage van Ziyech is net zo hoog als bij andere transfers, dus circa 10-15 procent (van het verschil tussen aankoopbedrag en verkoopbedrag). Je weet natuurlijk nooit hoe een speler zich ontwikkelt, dus dan kun je maar beter direct een goede afkoopsom afspreken en niet gokken op toekomstige transfersommen.

Waar heb je deze kennis vandaan?
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2016 18:25

Wissel bij Marokko! En spelend bij een rechterrijtjes club. De man van de juiste keuzes...... :lol:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2016 19:20

Heerenveen rules schreef:Wissel bij Marokko! En spelend bij een rechterrijtjes club. De man van de juiste keuzes...... :lol:

Maar de beste speler in de Nederlandse competitie. Voor wat dat tegenwoordig nog waard is.
Knipecity
Superster

Berichtdoor BK2007 » 01-04-2016 19:53

Kom nou Knipe. Wat denk je van Luuk de Jong, Vincent Jansen, Bazoer, Guardado, Kuyt, Cilissen, Haller, Narssingh, El Ghazi, ga nog maar even door.
Zo vreselijk goed is Ziyech ook weer niet. Bovendien opvallen bij FC Twente is ook niet meer zo moeilijk.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2016 20:00

BK2007 schreef:Kom nou Knipe. Wat denk je van Luuk de Jong, Vincent Jansen, Bazoer, Guardado, Kuyt, Cilissen, Haller, Narssingh, El Ghazi, ga nog maar even door.
Zo vreselijk goed is Ziyech ook weer niet. Bovendien opvallen bij FC Twente is ook niet meer zo moeilijk.

Kijk maar naar zijn cijfers. Niemand is zo goed als hij. Hoewel ik Guardado ook heel goed vindt.
Jij noemt ook een aantal die zijn veters nauwelijks mogen strikken.

Ik zeg daarmee overigens niet dat hij het verste gaat komen van al die spelers. Dat zal waarschijnlijk Janssen, of Bazoer zijn. Die gaan de absolute top halen.

Het voordeel van mij tov velen hier is dat ik objectief naar hem kan kijken. Velen hier vinden hem een vervelend ventje omdat hij hier weg is gegaan en kunnen daarom geen objectief oordeel meer geven.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2016 21:36

Mocht hij de beste zijn van de Nederlandse competitie Knipe dan is hij nog beroerder geweest in zijn keuzes. De beste zijn en dan spelen voor Twente. Een sukkeltje is het.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor rust » 02-04-2016 12:03

Ziyech mist duidelijk nog wat body en kracht. Vandaar dat hij niet de beste is. Wel een sierlijke voetballer. Guardado, Propper en Bazoer vind ik duidelijk betere spelers in de Eredivisie. En misschien het ook niet erg om eens een verdediger te noemen: Moreno. Door hem valt een Bruma nu ineens positief op. Hierna komt nog een groep goede voetballers waar Ziyech ondervalt.
rust
Basisspeler

Berichtdoor Knipecity » 02-04-2016 20:51

Ook vanavond bewijst hij weer waarom hij de beste is. Geen 1 speler in Nederland is zo bepalend momenteel. Of eigenlijk al het gehele seizoen.
Knipecity
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers