Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-03-2016 22:24

De spelers hebben totaal geen vertrouwen. Want zo slecht als dat ze nu spelen, zo slecht zijn de spelers nou ook weer niet. Kan mij wel aardig vinden in het verhaal van Sinjoor. Foppe had zich als ervaren man boven/voor de groep moeten zetten, Foppe heeft een staat van dienst en had dan respect van de spelersgroep gekregen. Het komt nu een beetje over alsof Foppe als laatste kunstje Heerenveen even kwam redden. Maar dat lukt dus niet en dan krijgen de spelers er van langs. Foppe vertrekt, dat weten de spelers, dus ik verwacht er de komende weken nog weinig van.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor oldtimer » 22-03-2016 22:29

Dat Foppe teleurgesteld is over de resultaten is begrijpelijk, maar hij zou dat wat minder in het openbaar moeten laten blijken en niet de schuld bij de spelers alleen moeten leggen. Het is niet erg sympathiek en het riekt naar indekken. Goed, hij is ook maar een mens, maar mij valt het tegen. Al is het waar dat hij destijds zijn nek heeft uitgestoken op een cruciaal moment.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-03-2016 23:21

oldtimer schreef:Dat Foppe teleurgesteld is over de resultaten is begrijpelijk, maar hij zou dat wat minder in het openbaar moeten laten blijken en niet de schuld bij de spelers alleen moeten leggen. Het is niet erg sympathiek en het riekt naar indekken. Goed, hij is ook maar een mens, maar mij valt het tegen. Al is het waar dat hij destijds zijn nek heeft uitgestoken op een cruciaal moment.


Het klinkt allemaal weer lullig en negatief, maar ik zie het helemaal niet zo dat Foppe een helpende hand heeft willen uitsteken toen de club in nood was. Het was niet zo dat Foppe zijn clubhart liet spreken en eigenlijk niet wilde. Foppe wilde zelf veel te graag een laatste kunstje, genoot ervan om weer in het middelpunt van de belangstelling te staan en was veel te enthousiast en ijdel om deze klus aan zich voorbij te laten gaan.

Door zijn ijdelheid en enthousiasme heeft Foppe zijn vingers aan deze klus verbrandt. En door zijn ijdelheid en enthousiasme vergat Foppe realistsich te blijven toen hij geluk had staartploegen te treffen tijdens de eerste serie wedstrijden, waardoor al gauw vast stond dat het niet bij de 4 voorgenomen wedstrijden zou blijven. En nu het allemaal is tegengevallen is Foppe zo teleurgesteld dat hij zijn spelersgroep afvalt.

Sporre zei eens dat een goede voetbalbestuurder met lichte tegenzin zijn functie zou moeten uitoefenen om te voorkomen dat het enthousiasme met het verstand op de loop zou gaan. Nou is Foppe geen bestuurder, maar in wezen gold voor hem hetzelfde toen hij Dwight opvolgde.

Hij had niet zo hoog van de toren moeten blazen en op alles en iedereen kritiek te hebben. Foppe vergat in zijn enthousiamse dat hij door kritiek te hebben op de fysieke gesteldheid van spelers, hij indirect ook kritiek had op de staf met wie hij moest gaan samenwerken.

Foppe had als een vader voor de groep moeten gaan staan. Hij, die alles al had meegemaakt had zijn jongens moeten beschermen. Hij had zijn spelers moeten zeggen: "Jongens, het is zoals het is gegaan, we gaan er nu het beste van zien te maken. Zolang jullie je best doen sta ik er voor jullie. Ik maak de opstelling, dus als het fout gaat neem ik ook de verantwoording. " Dat klinkt soft, maar daarmee had hij het respect en vertrouwen van de groep gekregen.

Maar nee, Foppe begon direct in de media te miepen dat er niet hard genoeg werd getraind, dat spelers niet fit genoeg waren en larsson een kippenborstje had. Won Heerenveen, dan kwam het door de enorme stappen die er onder Foppe waren gemaakt. Verloor Heerenveen, was het de schuld van de spelers.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 22-03-2016 23:29

Foppe is als een soort crisismanager binnen gekomen. Andere wind, harde hand en geen blad voor de mond. Nu blijft hij echter te lang om met zo'n houding te kunnen werken. Deze jonge groep had een andere aanpak nodig voor de (midden-) lange termijn.
Wellicht dat dan straks een people manager als Streppel dan wel weer goed werkt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Jazz » 23-03-2016 08:52

sinjoor schreef: Maar nee, Foppe begon direct in de media te miepen dat er niet hard genoeg werd getraind, dat spelers niet fit genoeg waren en larsson een kippenborstje had. Won Heerenveen, dan kwam het door de enorme stappen die er onder Foppe waren gemaakt. Verloor Heerenveen, was het de schuld van de spelers.


Laten we even de feiten erbij pakken:
-Veel spelers zijn niet fit genoeg. Rond een minuutje of 60-65 zie je al dat ze aardig vermoeid raken
-Larsson mag zeker wel wat meer "body" trainen. Kan je eigenlijk wel over meer spelers zeggen, te weinig sterke kerels die we nu juist nodig hebben
-Instelling is 0,0. Geen inzet, geen durf, geen ervaring. Dat terwijl we spelers hebben met 100+ Eredivisie wedstrijden in hun benen.

Je ziet ook dat Heerenveen opleefde nadat we die 2/3/4 wedstrijden na Dwight hadden gewonnen. Nu is het helaas uitgewerkt. Dat is erg jammer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 10:39

sinjoor schreef:
Vorige week werd Jurgen Streppel aangesteld. Volgens Hans Vonk zou hij hier uitstekend passen omdat hij de jeugd een kans zou geven en hij aantrekkelijk, aanvallend voetbal voorstond. In mijn opinie zijn dat nou juist de zaken waarop het dit jaar is stukgelopen.



Pak je kans Sinjoor!!!



Welke jeugd had er ingepast moeten worden? Aanvallend voetbal? Iedereen wil dat, maar de broodnodige punten waren belangrijker toen De Haan instapte. Dit is gewoon een waardeloze selectie niet meer en niet minder.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 23-03-2016 11:00

Lardy schreef:
Volgens mij kan hij met één pass iemand voor de keeper zetten, kijk hoe Te Wierik staat, als je steekt ben je hem kwijt. Dan staat St. Juste 1 op 1. De situatie die jij omschrijft wordt naar mijn mening al veel te vaak gedaan, er moet, als dat kans, veel directer gespeeld worden.

Als de pass op de juiste snelheid gegeven wordt is het een prima optie. We kijken inderdaad veel te vaak naar het gebrei voor de goal. Als er een speler op scherp staat en je hebt de kans hem voor de goal te krijgen moet je dat altijd doen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 11:16

Grimo schreef:
Pak je kans Sinjoor!!!



Welke jeugd had er ingepast moeten worden? Aanvallend voetbal? Iedereen wil dat, maar de broodnodige punten waren belangrijker toen De Haan instapte. Dit is gewoon een waardeloze selectie niet meer en niet minder.


Haha goedzo Grimo, blijf Foppe maar verdedigen. dat siert je ook nog!
Maar jij was degene die na Feyenoord altijd al gezegd had dat we prima spelers hadden en het alleen nog even wachten was tot Foppe de juiste puzzelstukjes had gevonden! De ketchup was uit de fles nietwaar Grimo?

Ik pak mn kans niet maar ben vanaf het begin af aan al kritisch geweest en heb vanaf het begin af aan al voorspeld dat het zo zou gaan lopen. Zeker, ik heb er de afgelopen jaren veel moeite mee gehad dat Foppe zich overal mee bleef bemoeien en altijd de media zocht, behalve als het goed ging. Ik vond hem -net zoals Riemer dat was voor het bestuurlijke aspect- een onruststoker. Maar niemand kan echt beweren dat ik onzin heb gesproken. ja, dat vindt jij, maar jij vindt elke post onzin als het niet jouw mening is. En jij reageert dan wel vaker kriegelig, en dan heb ik het niet over de reacties op mijn posts. Je kunt het met me eens zijn of het oncollegiaal is om constant met kritiek te komen wanneer één van zijn opvolgers het moeilijk had. Feit blijft gewoon dat we Foppe nooit hoorden wanneer het onder zijn opvolgers wél 'hartstikkenne' aardig ging.

Mijn kritiek op de speerpunten voor volgend jaar (jeugd inpassen en aanvallend voetbal spelen) ziet hem juist op het feit dat dit jaar wel bewezen heeft dat het één niet met het ander te verenigen is. Jonge spelers kunnen niet 90 minuten lang geconcentreerd voetbal spelen, die kunnen nog geen wedstrijd lezen, die zijn nou eenmaal per definitie meer bezig met hun eigen spel dan met de teamprestatie.
Ik denk dat Foppe in principe een veel betere trainer is dan Van Basten. Maar onder Van Basten werden er in één seizoen 5 jeugdspelers ingepast en deze bleven alle 5 overeind. Dat lag niet zozeer aan de trainerskwaliteiten van Van Basten, maar aan de manier van spelen. En naar mijn idee is dat de enige manier waarop wij ons de komende jaren op de ranglijst nog kunnen onderscheiden.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 12:07

sinjoor schreef:
Haha goedzo Grimo, blijf Foppe maar verdedigen. dat siert je ook nog!
Maar jij was degene die na Feyenoord altijd al gezegd had dat we prima spelers hadden en het alleen nog even wachten was tot Foppe de juiste puzzelstukjes had gevonden! De ketchup was uit de fles nietwaar Grimo?

Ik pak mn kans niet maar ben vanaf het begin af aan al kritisch geweest en heb vanaf het begin af aan al voorspeld dat het zo zou gaan lopen. Zeker, ik heb er de afgelopen jaren veel moeite mee gehad dat Foppe zich overal mee bleef bemoeien en altijd de media zocht, behalve als het goed ging. Ik vond hem -net zoals Riemer dat was voor het bestuurlijke aspect- een onruststoker. Maar niemand kan echt beweren dat ik onzin heb gesproken. ja, dat vindt jij, maar jij vindt elke post onzin als het niet jouw mening is. En jij reageert dan wel vaker kriegelig, en dan heb ik het niet over de reacties op mijn posts. Je kunt het met me eens zijn of het oncollegiaal is om constant met kritiek te komen wanneer één van zijn opvolgers het moeilijk had. Feit blijft gewoon dat we Foppe nooit hoorden wanneer het onder zijn opvolgers wél 'hartstikkenne' aardig ging.

Mijn kritiek op de speerpunten voor volgend jaar (jeugd inpassen en aanvallend voetbal spelen) ziet hem juist op het feit dat dit jaar wel bewezen heeft dat het één niet met het ander te verenigen is. Jonge spelers kunnen niet 90 minuten lang geconcentreerd voetbal spelen, die kunnen nog geen wedstrijd lezen, die zijn nou eenmaal per definitie meer bezig met hun eigen spel dan met de teamprestatie.
Ik denk dat Foppe in principe een veel betere trainer is dan Van Basten. Maar onder Van Basten werden er in één seizoen 5 jeugdspelers ingepast en deze bleven alle 5 overeind. Dat lag niet zozeer aan de trainerskwaliteiten van Van Basten, maar aan de manier van spelen. En naar mijn idee is dat de enige manier waarop wij ons de komende jaren op de ranglijst nog kunnen onderscheiden.


Geloof vooral in jezelf. Je hebt best wel dingen geschreven waar je een punt had maar je hebt ook verschrikkelijk veel onzin geschreven. Onzin die ik ook heb weerlegt met feiten. Die jij vervolgens maar wat omzeilde omdat het je niet uit kwam.
Veel al haal je uit de media, die elkaar na papegaait en jij neemt het blind over. Je hebt dingen geroepen die totaal niet waar waren.

Ik vond dat tegen Feyenoord idd op een hele goede manier werd gevoetbald met de juiste mensen die we ter beschikking hadden en op de juiste plekken. Dat de ketchup uit de fles was heb ik niet gezegd. Dat verzin je ter plekke, zoals je graag teksten bij een ander in de mond legt.

Vertel eens, wanneer ging het onder zijn opvolgers wel harstikkene goed? Het lelijke voetbal van Sollied? Het countervoetbal onder van Basten en Jans? Er wordt al jaren niet meer op z'n Heerenveens gespeeld. Natuurlijk worden er dan geen complimenten uitgedeeld. Ook vorig jaar onder Lodeweges werd er steen en been geklaagd over het voetbal wat vaak niet om aan te gluren was, zeker voor de winterstop. Heerenveen speelt allang niet meer herkenbaar aanvallend voetbal wat ze onder De Haan en Verbeek speelden waar de club om werd geroemd.

Van Basten had het geluk dat er een geweldige lichting jeugdspelers aankwam. Dat hij die heeft ingepast is niet zijn verdienste. Hij moest wel. Op dit moment zijn ze er niet die jeugdspelers die ingevoegd moeten worden. Vertel mij welke nu hadden moeten spelen, kom maar met die namen?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 13:55

Grimo schreef:
Geloof vooral in jezelf. Je hebt best wel dingen geschreven waar je een punt had maar je hebt ook verschrikkelijk veel onzin geschreven. Onzin die ik ook heb weerlegt met feiten. Die jij vervolgens maar wat omzeilde omdat het je niet uit kwam.
Veel al haal je uit de media, die elkaar na papegaait en jij neemt het blind over. Je hebt dingen geroepen die totaal niet waar waren.

Ik vond dat tegen Feyenoord idd op een hele goede manier werd gevoetbald met de juiste mensen die we ter beschikking hadden en op de juiste plekken. Dat de ketchup uit de fles was heb ik niet gezegd. Dat verzin je ter plekke, zoals je graag teksten bij een ander in de mond legt.

Vertel eens, wanneer ging het onder zijn opvolgers wel harstikkene goed? Het lelijke voetbal van Sollied? Het countervoetbal onder van Basten en Jans? Er wordt al jaren niet meer op z'n Heerenveens gespeeld. Natuurlijk worden er dan geen complimenten uitgedeeld. Ook vorig jaar onder Lodeweges werd er steen en been geklaagd over het voetbal wat vaak niet om aan te gluren was, zeker voor de winterstop. Heerenveen speelt allang niet meer herkenbaar aanvallend voetbal wat ze onder De Haan en Verbeek speelden waar de club om werd geroemd.

Van Basten had het geluk dat er een geweldige lichting jeugdspelers aankwam. Dat hij die heeft ingepast is niet zijn verdienste. Hij moest wel. Op dit moment zijn ze er niet die jeugdspelers die ingevoegd moeten worden. Vertel mij welke nu hadden moeten spelen, kom maar met die namen?


Jouw probleem is dat jij denkt feiten te hebben weerlegt. Ik vind dat jij helemaal niets met feiten hebt weerlegt, maar slechts met jouw mening. En dat is prima, maar meningen zijn nog geen feiten. Als ik iets niet goed vind en jij vind van wel, dan is het niet zo dat jij dat weerlegt hebt omdat jij denkt meer verstand van zaken te hebben dan ik.

Maar het is goed zo Grimo. Jij leeft in de veronderstelling dat het onder Foppe en Verbeek allemaal hosanna was en dat dit allemaal te maken had met de wijze van trainen en spelen. Prima! En jij leeft in de veronderstelling alsof we onder Sollied, Jans en Van Basten alleen maar slaapverwekkende vertoningen hebben gezien. Prima!
Als jij denkt dat we er weer helemaal bovenop gaan komen door naar Foppe te blijven luisteren is dat prima.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 14:15

Grimo schreef:
Van Basten had het geluk dat er een geweldige lichting jeugdspelers aankwam. Dat hij die heeft ingepast is niet zijn verdienste. Hij moest wel. Op dit moment zijn ze er niet die jeugdspelers die ingevoegd moeten worden. Vertel mij welke nu hadden moeten spelen, kom maar met die namen?


Leer eens even lezen Grimo. Ik heb het er helemaal niet over dat er nu MEER jeugd ingepast moet worden. Ik heb het erover dat een jeugdig elftal zoals wij dat hebben niet te verenigen valt met de speelstijl die bij wij zo graag bij H'veen zien.

Het is het één of het ander. Wil je graag aanvallend en dominant voetbal spelen, hoog druk zetten en ver van eigen goal af verdedigen heb je gewoon een as nodig die wedstrijden kan lezen en die zien wat er op elk moment gevraagd wordt. Kies je noodgedwongen voor de jeugd, zoals H'veen nu doet, dan weet je dat jonge spelers hun handen al vol hebben met hun eigen prestatie en geen oog hebben voor wat het team vraagt.

We kunnen van mening verschillen of het wel of niet de verdienste van Van Basten is geweest dat hij in 1 jaar 5 jeugdspelers durfde in te passen. Ik vind het zeker wel zijn verdienste dat al die 5 jeugdspelers overeind bleven. En niet omdat Van basten nou zo'n goede trainer was, wel omdat hij het realisme onder ogen zag en een speelstijl creeerde waar die jeugdspelers zich aan vast konden houden.
Dan kunnen we van mening verschillen wat bij H'veen past, maar zie het liever op die manier dan dat Foppe nu wekelijks zijn spelers moet afvallen in de media omdat zij niet uit kunnen voeren wat er in dit systeem van hen gevraagd wordt.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor BK2007 » 23-03-2016 14:22

Als je het gepruts van Foppe bekijkt verlang ik inderdaad terug naar Marco van Basten. Tesamen met Trond Sollied en Ron Jans 1 van de beste trainers die we hebben gehad.
Het realisme van deze trainers, daar kan Foppe nog wat van leren.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 14:48

sinjoor schreef:
Jouw probleem is dat jij denkt feiten te hebben weerlegt. Ik vind dat jij helemaal niets met feiten hebt weerlegt, maar slechts met jouw mening. En dat is prima, maar meningen zijn nog geen feiten. Als ik iets niet goed vind en jij vind van wel, dan is het niet zo dat jij dat weerlegt hebt omdat jij denkt meer verstand van zaken te hebben dan ik.


Volgens mij ben je degene met een probleem en dat is je vete richting De Haan. Jij kan wel vinden dat ik niks met feiten heb weerlegt, dat snap ik van jouw kant wel. Maar lees maar eens een pagina's terug, het zijn gewoon feiten. Ik heb daar zelf uitspraken,citaten bij geschreven van desbetreffende personen. Iets waar jij helemaal al niet mee aankwam in je 'beschuldigingen'.

sinjoor schreef:Maar het is goed zo Grimo. Jij leeft in de veronderstelling dat het onder Foppe en Verbeek allemaal hosanna was en dat dit allemaal te maken had met de wijze van trainen en spelen. Prima! En jij leeft in de veronderstelling alsof we onder Sollied, Jans en Van Basten alleen maar slaapverwekkende vertoningen hebben gezien. Prima!
Als jij denkt dat we er weer helemaal bovenop gaan komen door naar Foppe te blijven luisteren is dat prima.


Ik leef zeker in de veronderstelling dat de wijze en de intentie van voetballen onder Verbeek en De Haan positiever was dan die dan Jans en Van Basten. Beide hebben allebei ook maar 1 jaar gepresteerd hier qua rangschikking. Maar het was grotendeels countervoetbal.

Hoe je er nu weer bijkomt dat ik denk dat we naar Foppe moeten luisteren om er weer bovenop te komen is mij een raadsel. Wederom verzin je weer iets, en leg je weer iets in mijn mond. Apart.

En nee het was niet de verdienste van Van Basten dat hij vijf jeugdspelers inpaste. Hij moest wel. Het was namelijk Van Basten die na een EL duel liep te janken om nieuwe spelers voor de camera's en was teleurgesteld dat de club niet naar hem luisterende. Met Bilal, Ziyech en Sinkgraven hadden we drie jongens met bovengemiddelde kwaliteiten in huis. Het is de verdienste van de jeugdopleiding die hier jarenlang mee bezig is geweest. Deze drie jongens deden het prima. Weet niet wie je nog meer bedoeld, maar Otigba en Slagveer waren allerminst zekerheidjes en bleven ook niet overeind. Tevens zette de labiele Van Basten die door niemand binnen de selectie serieus genomen werd Ziyech vele wedstrijden aan de kant voor Sinkgraven. Over een zwaktebod gesproken. Ook had van Basten met Kruiswijk, De Roon, Finnbogasson en van der Berg wat meer karakter in de ploeg tov van deze selectie.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 23-03-2016 15:01, in het totaal 3 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 14:57

BK2007 schreef:Als je het gepruts van Foppe bekijkt verlang ik inderdaad terug naar Marco van Basten. Tesamen met Trond Sollied en Ron Jans 1 van de beste trainers die we hebben gehad.
Het realisme van deze trainers, daar kan Foppe nog wat van leren.


Hahaha... Nou, zou ook weer niet willen stellen dat Van Basten 1 van de beste trainers is die we hebben gehad. Ik denk dat Van Basten het zo heeft kunnen doen omdat het Van Basten is. Ik zag zelf ook heus dat Van Basten iets trainers-achtigs miste.
Ik heb er wel ontzettend van genoten om Van Basten hier met H'veen sjaal langs de lijn te zien staan.

Ik vond het ook ontzettend jammer dat Ron Jans hier zijn draai nooit heeft weten te vinden. Dat lag gedeeltelijk aan Jans zelf. Maar wie hem nu alweer voor het 3e jaar bezig ziet bij Zwolle, en denkend aan de 7 prima jaren bij Groningen, dan moet Ron Jans toch gewoon een uitstekende trainer zijn.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 15:03

BK2007 schreef:Als je het gepruts van Foppe bekijkt verlang ik inderdaad terug naar Marco van Basten. Tesamen met Trond Sollied en Ron Jans 1 van de beste trainers die we hebben gehad.
Het realisme van deze trainers, daar kan Foppe nog wat van leren.


De beste trainers die we hebben gehad..... :lol: :lol: :lol: :lol:

Die hadden ook iets andere spelers. :roll:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 15:08

Grimo schreef:
Hoe je er nu weer bijkomt dat ik denk dat we naar Foppe moeten luisteren om er weer bovenop te komen is mij een raadsel. Wederom verzin je weer iets, en leg je weer iets in mijn mond. Apart.

Tevens omzeil je zoals je vaak zaken ontwijkt, de vraag welke jeugdspelers Foppe dan had moeten inpassen dit seizoen.


Je leest niet goed! Voor de 3e keer: Ik heb helemaal niet gezegd dat Foppe meer jeugdspelers had moeten inpassen! man, man, man, jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen! Ik zeg juist dat het 1 (een jong elftal) niet met het ander (aanvallend, dominant voetbal, hoog druk zetten, ver van eigen goal verdedigen) te verenigen is. En dat Van Basten tenminste een speelstijl hanteerde waar de jeugd houvast aan had.

En hoe ik er bij kom dat jij denkt dat we naar Foppe moeten luisteren om er weer bovenop te komen lijkt me logisch. Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek. Jij wilt toch niet inzien hoe anders het tegenwoordig werken is als trainer, zelfs niet nu Foppe tegen dezelfde pijnpunten aanloopt waar al zijn voorgangers mee te maken hebben gehad.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 15:18

Grimo schreef:
De beste trainers die we hebben gehad..... :lol: :lol: :lol: :lol:

Die hadden ook iets andere spelers. :roll:


Oh zeker hadden Jans en Van Basten andere spelers. Maar toen Van Basten begon werden ondermeer Dost, Assaidi, Narsingh, en Janmaat verkocht en was hetgeen er voor terugkwam grotendeels transfervrij, huur of zeer goedkoop. In zijn 2e jaar werd Djuricic verkocht. Marten De Roon en VDB zijn aankopen die nu ook tot de mogelijkheden behoren. Van Basten heeft financieel met dezelfde (on)mogelijkheden te maken gehad als nu. En wie weet heeft Van Basten toch een behoorlijke invloed gehad op het functioneren van Finnbogason. Die kostte de club een half miljoen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 15:33

sinjoor schreef:
Je leest niet goed! Voor de 3e keer: Ik heb helemaal niet gezegd dat Foppe meer jeugdspelers had moeten inpassen! man, man, man, jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen! Ik zeg juist dat het 1 (een jong elftal) niet met het ander (aanvallend, dominant voetbal, hoog druk zetten, ver van eigen goal verdedigen) te verenigen is. En dat Van Basten tenminste een speelstijl hanteerde waar de jeugd houvast aan had.

En hoe ik er bij kom dat jij denkt dat we naar Foppe moeten luisteren om er weer bovenop te komen lijkt me logisch. Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek. Jij wilt toch niet inzien hoe anders het tegenwoordig werken is als trainer, zelfs niet nu Foppe tegen dezelfde pijnpunten aanloopt waar al zijn voorgangers mee te maken hebben gehad.



Man, man ,man dat had ik allang aangepast over die jeugdspelers.

En hoe ik er bij kom dat jij denkt dat we naar Foppe moeten luisteren om er weer bovenop te komen lijkt me logisch. Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek.

sinjoor schreef:En hoe ik er bij kom dat jij denkt dat we naar Foppe moeten luisteren om er weer bovenop te komen lijkt me logisch. Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek


Weer verzin je dingen, wat is dat toch met jou? Waar heb ik het over de manier van trainen? Helemaal nergens! Je blijft maar dingen verzinnen, wie leest er hier nou niet goed. Krankjorum dit. Ik verdedig Foppe slechts over de onwaarheden die jij verkondigd. Maar vertel me hoe traint Verbeek tegenwoordig? Kennelijk sta je regelmatig langs de lijn bij Bochum? Als er iemand is die zich wil ontwikkelen is het Verbeek in de manier van trainer. Feit is wel dat spelers onder Foppe en Verbeek overigens duidelijk beter en sterker werden.

De pijnpunten die Foppe nu tegenkomt en waar Lodeweges voor weg liep is dat deze selectie niet in balans is, in elke linie en bijna in alle facetten. Maar dat ligt niet aan Foppe. Dat heeft niks met de manier van trainen te maken. Een ding weet ik zeker en dat geven de spelers zelf ook aan ze worden sterker gemaakt nu dan tov onder Lodeweges.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 15:34

Grimo schreef:
En nee het was niet de verdienste van Van Basten dat hij vijf jeugdspelers inpaste. Hij moest wel. Het was namelijk Van Basten die na een EL duel liep te janken om nieuwe spelers voor de camera's en was teleurgesteld dat de club niet naar hem luisterende. Met Bilal, Ziyech en Sinkgraven hadden we drie jongens met bovengemiddelde kwaliteiten in huis. Het is de verdienste van de jeugdopleiding die hier jarenlang mee bezig is geweest. Deze drie jongens deden het prima. Weet niet wie je nog meer bedoeld, maar Otigba en Slagveer waren allerminst zekerheidjes en bleven ook niet overeind. Tevens zette de labiele Van Basten die door niemand binnen de selectie serieus genomen werd Ziyech vele wedstrijden aan de kant voor Sinkgraven. Over een zwaktebod gesproken. Ook had van Basten met Kruiswijk, De Roon, Finnbogasson en van der Berg wat meer karakter in de ploeg tov van deze selectie.


Nee, die Foppe van jou is lekker bezig met zijn gehuil over spelers die niet durven. En Foppe wordt door de spelergroep lekker serieus genomen.
Je lijkt Johan Derksen wel joh. Maar hou je dan even bij de feiten. Daar hou je toch zo van. Ziyech liep als aanvallende middenvelder dat jaar tegen 7 gele kaarten aan(voornamelijk vanwege zeuren tegen de scheids) , waardoor hij voor de voor de zoveelste keer een wedstrijd schorsing moest uitzitten. Van Basten besloot zijn middenveld toen iets anders in te vullen, , won het restant van de 5 competitiewedstrijden niet alleen op overtuigende wijze, maar toen stond het elftal ook gewoon goed. Van Basten heeft dat uitgelegd. Vond enerzijds dat een speler als Ziyech eigenlijk moest spelen, maar vond anderzijds ook dat Ziyech ervan moest leren. Zo werkt het nou eenmaal in de top.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 15:45

sinjoor schreef:
Oh zeker hadden Jans en Van Basten andere spelers. Maar toen Van Basten begon werden ondermeer Dost, Assaidi, Narsingh, en Janmaat verkocht en was hetgeen er voor terugkwam grotendeels transfervrij, huur of zeer goedkoop. In zijn 2e jaar werd Djuricic verkocht. Marten De Roon en VDB zijn aankopen die nu ook tot de mogelijkheden behoren. Van Basten heeft financieel met dezelfde (on)mogelijkheden te maken gehad als nu. En wie weet heeft Van Basten toch een behoorlijke invloed gehad op het functioneren van Finnbogason. Die kostte de club een half miljoen.


Finbogasson speelde elke week kreeg daardoor vertrouwen. In Belgie werd hij op de rechtervleugel gezet.. Of hij invloed had op het functioneren van Finbogasson betwijfel ik. Huntelaar gaf ooit aan dat hij Van Van Basten nooit iets heeft geleerd bij Ajax. Van Basten werd uberhaupt door de selectie niet serieus genomen als trainer.

In de tijd Van van Basten was er veel meer mogelijk als nu. De Roon, Eikrem, Pappa. Vooral de laatste twee kosten veel geld qua transfersom en salaris. Zet De Roon en Eikrem nu eens op het middenveld erbij. Ik weet zeker dat we dan meer winstpartijen hadden gepakt als nu. Man wat hadden we toen met De Roon, van Berg, Eikrem, Ziyech en later Sinkgraven veel kwaliteit op het middenveld tov deze houthakkers. Ook qua spits Finnbogasson was een topper in Nederland, nu moet Foppe het doen met Te Vrede of Veerman, wat een armoede.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 15:52

Grimo schreef:
De pijnpunten die Foppe nu tegenkomt en waar Lodeweges voor weg liep is dat deze selectie niet in balans is, in elke linie en bijna in alle facetten. Maar dat ligt niet aan Foppe. Dat heeft niks met de manier van trainen te maken. Een ding weet ik zeker en dat geven de spelers zelf ook aan ze worden sterker gemaakt nu dan tov onder Lodeweges.


Nou, ik heb Foppe toch anders aardig hoog van de toren horen blazen dat hij met zijn trainingen in korte tijd heel wat voor elkaar zou gaan krijgen. Daarnaast hoor ik hem bij elk gewonnen puntje oreren over de grote stappen die er sinds zijn komst zijn gemaakt.

Overigens verkondig ik ook juist dat het pijnpunten zijn waar alle trainers de afgelopen jaren tegenaan zijn gelopen en dit heel simpel te verhelpen is door anders te gaan spelen. Niet volgens de huisstijl, maar meer ingezakt en op de reactie. Dan kun je wel blijven volhouden dat H'veen aanvallend voetbal dient te spelen, maar de punten die er onder Foppe zijn gehaald zijn bijna allemaal tot stand gekomen in de reactie. En de ontluisterende thuisnederlagen zijn allemaal te wijten aan de huisstijl waar Foppe zo graag aan vast blijft houden.

Ik zie Verbeek zeker niet aan het werk bij Bochum. Van mij hoefde Verbeek ook niet zonodig terug te komen. Zijn principes van 'het dagprogamma gaat boven het team en het team gaat boven het individu' zijn zeker niet mijn principes en in mijn denken is zo'n principe juist een teken van starheid. Het was Foppe die Verbeek toch als ideale trainer zag!

En geloof jij nou maar dat deze spelers onder Foppe zoveel sterker zijn gemaakt. Mentaal is daar in elk geval weinig van te merken. En van een werkbare situatie is er al geen sprake meer sinds Foppe het nodig vond zijn spelers af te vallen. Gisteren verkondigde hij nog dat het wat bij wijze van spreken morgen voorbij mag zijn als het zo moest. Dream on Grimo!
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 15:55

sinjoor schreef:
Nee, die Foppe van jou is lekker bezig met zijn gehuil over spelers die niet durven. En Foppe wordt door de spelergroep lekker serieus genomen.
Je lijkt Johan Derksen wel joh. Maar hou je dan even bij de feiten. Daar hou je toch zo van. Ziyech liep als aanvallende middenvelder dat jaar tegen 7 gele kaarten aan(voornamelijk vanwege zeuren tegen de scheids) , waardoor hij voor de voor de zoveelste keer een wedstrijd schorsing moest uitzitten. Van Basten besloot zijn middenveld toen iets anders in te vullen, , won het restant van de 5 competitiewedstrijden niet alleen op overtuigende wijze, maar toen stond het elftal ook gewoon goed. Van Basten heeft dat uitgelegd. Vond enerzijds dat een speler als Ziyech eigenlijk moest spelen, maar vond anderzijds ook dat Ziyech ervan moest leren. Zo werkt het nou eenmaal in de top.


Ja Foppe wordt door de spelersgroep serieus genomen. Vervelend he. Foppe zegt waar het op staat. Een verademing. Of ben jij ook van de generatie van pappen en nathouden en vooral veel aaien want anders is men gekrenkt? De Haan is interim hoeft geen tere zieltjes te sparen. Hij nam als clubman zijn verantwoording toen wegloper Lodeweges er vandoor ging en ging voor de groep staan, 1 om niet te degraderen, 2 om te kijken of ze nog playoffs konden halen. Theoretisch is dat nog mogelijk maar daar ga ik niet van uit. Daar heb ik respect voor.
Overigens buiten die vijf wedstrijden hield Van Basten Ziyech wel eens vaker aan de kant. Maar goed ga jij lekker het voor de grootste mislukking onder de nederlandse trainers opnemen. Ik geloof toch iets meer in een trainer die wel gepresteerd heeft al vele jaren.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 15:59

sinjoor schreef:
En geloof jij nou maar dat deze spelers onder Foppe zoveel sterker zijn gemaakt. Mentaal is daar in elk geval weinig van te merken. En van een werkbare situatie is er al geen sprake meer sinds Foppe het nodig vond zijn spelers af te vallen. Gisteren verkondigde hij nog dat het wat bij wijze van spreken morgen voorbij mag zijn als het zo moest. Dream on Grimo!


Ben jij al wakker dan? Probeer die uitspraak eens in de context te zien ,dan bral je niet zo onnozel. Wat weet jij nou overigens nou van de huidige werkbare situatie? Conclusies,verzinsels, dingen verdraaien wat een figuur ben je. :lol:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 16:03

sinjoor schreef:
Ik zie Verbeek zeker niet aan het werk bij Bochum. Van mij hoefde Verbeek ook niet zonodig terug te komen. Zijn principes van 'het dagprogamma gaat boven het team en het team gaat boven het individu' zijn zeker niet mijn principes en in mijn denken is zo'n principe juist een teken van starheid. Het was Foppe die Verbeek toch als ideale trainer zag!


Ik vind dat zeer logische principes dat het team boven het individu gaat. Maar goed je hebt het over de wijze van Verbeek zijn trainingen, die zijn niet goed in jouw ogen. Maar je hebt dus geen flauw idee hoe hij traint. Ik kan alleen maar hard lachen nu.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 16:13

Oh wat wordt Foppe serieus genomen. En oh wat is het voor de spelers een verademing om steeds in de pers te moeten lezen hoe slecht ze waren, en hoeveel gogme ze ontberen. Oh wat is het een verademing van Foppe om hem te horen miepen dat het gogme ven deze spelers vergelijkbaar is aan zijn tijd bij Cape Town. En oh wat is die uitspraak goed ontvangen in de spelersgroep.
En wat is dat de juiste manier gebleken om gezamelijk aan hetzelfde touwtje te willen trekken en gezamelijk vooruitgang te boeken.

Neem nou maar van mij aan dat Foppe door een groot gedeelte van de spelersgroep uitgekotst wordt en dat het nog maar de vraag is of Foppe uberhaupt het seizoen nog wel afmaakt. Veel vertrouwen heeft Foppe er in elk geval zelf niet meer in.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 16:20

Grimo schreef:

Ik vind dat zeer logische principes dat het team boven het individu gaat. Maar goed je hebt het over de wijze van Verbeek zijn trainingen, die zijn niet goed in jouw ogen. Maar je hebt dus geen flauw idee hoe hij traint. Ik kan alleen maar hard lachen nu.


Jij beschuldigt een ander er wel elke keer van niet goed te lezen, maar jij leest zelf niet goed!
Ik zeg dat ik Verbeek helemaal nooit zie trainen bij Bochum, net zoals jij.
Ik zeg alleen dat ik Verbeek niet zonodig terughoefde en dat een principe als 'het dagprogamma gaat boven het team, en het team boven het individu' in mijn ogen getuigen van starheid.

Dan kom jij weer aan dat het logisch is dat het team boven het individu gaat, en vergeet je wat er voor staat. Kun jij wel helemaal goed lezen Grimo? of lees je enkel de dingen die je wilt lezen?

Ik snap ook niet dat jij zo hard moet lachen nu. H'veen staat 13e! Foppe geeft in de media aan dat het bij wijze van spreken morgen voorbij mag zijn als het zo moet gaan. Als ik Foppe steeds zo verdedigt had als jij dat deed en doet, zou ik intussen iets minder hard lachen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 16:33

Grimo schreef:Overigens buiten die vijf wedstrijden hield Van Basten Ziyech wel eens vaker aan de kant. Maar goed ga jij lekker het voor de grootste mislukking onder de nederlandse trainers opnemen. Ik geloof toch iets meer in een trainer die wel gepresteerd heeft al vele jaren.



Is dat zo? Buiten die 3 wedstrijden die hij geschorst was kwam Ziyech dat jaar tot 25 basisplaatsen, en 6 invalbeurten.
Wederom haal je 2 zaken door elkaar heen Grimo Derksen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 16:45

Grimo schreef: Maar goed ga jij lekker het voor de grootste mislukking onder de nederlandse trainers opnemen. Ik geloof toch iets meer in een trainer die wel gepresteerd heeft al vele jaren.


Dit is ook weer typisch iets voor jou. Een ander beschuldigen dingen uit de context te halen, terwijl je zelf niet anders doet als je in grote lijnen je gelijk niet weet te halen.


Ik heb het hier in 2 dingen voor Van Basten opgenomen. De manier van spelen waardoor de jeugd houvast had aan het systeem en nu met Ziyech. Daarnaast heb ik ook gezegd dat ik Van Basten geen echte trainer vond en hij het enkel zo heeft kunnen doen omdat het Van Basten was.
Verder staat het je uiteraard vrij te geloven in Foppe. Er is tot op heden in elk geval niet veel van te merken geweest dat hier een zeer ervaren man voor de groep staat die alles al heeft meegemaakt. Streker nog, hij heeft alle fouten gemaakt die een beginnende trainer ook zou maken. Ik ben van meet af aan kritisch geweest, en heb van meet af aan voorspeld dat het zo zou gaan. Daar ben ik om weggehoond. No Problem, heb ik zelf om gevraagd
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 16:57

sinjoor schreef:Oh wat wordt Foppe serieus genomen. En oh wat is het voor de spelers een verademing om steeds in de pers te moeten lezen hoe slecht ze waren, en hoeveel gogme ze ontberen. Oh wat is het een verademing van Foppe om hem te horen miepen dat het gogme ven deze spelers vergelijkbaar is aan zijn tijd bij Cape Town. En oh wat is die uitspraak goed ontvangen in de spelersgroep.
En wat is dat de juiste manier gebleken om gezamelijk aan hetzelfde touwtje te willen trekken en gezamelijk vooruitgang te boeken.

Neem nou maar van mij aan dat Foppe door een groot gedeelte van de spelersgroep uitgekotst wordt en dat het nog maar de vraag is of Foppe uberhaupt het seizoen nog wel afmaakt. Veel vertrouwen heeft Foppe er in elk geval zelf niet meer in.


Ik neem van jou helemaal niks aan. Waarom? Alles wat je roept is nergens op gebaseerd. Kom maar op, wie zijn de grote groep spelers dan die hem uitkotsten? Namen en rugnummers? Of is dit weer één van je conclusies. Zoals ik eerder zei, Foppe is een interim trainer. Die hoeft geen vrienden te maken. Ja ik vind het een verademing dat Foppe de pijnpunten bloot legt. De mensen op de tribune zijn niet blind. Die zien precies hetzelfde. Geen gedraai maar gewoon het beestje bij de naam noemen. Foppe maakt het seizoen af, maak je geen zorgen en wat die uitspraak betreft, je snapt kennelijk de hele context niet.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 16:59

sinjoor schreef:
Is dat zo? Buiten die 3 wedstrijden die hij geschorst was kwam Ziyech dat jaar tot 25 basisplaatsen, en 6 invalbeurten.
Wederom haal je 2 zaken door elkaar heen Grimo Derksen.


Ik haal niks door elkaar sinjoor kraaij jr.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten