Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Flying Tilster » 06-03-2016 01:16

Rick schreef:Foppe wat wisselde je slecht zeg.. Breng je Veerman in, terwijl je met 10 man speelt? Waarom niet gelijk een witte handdoek in de ring gooien? Van Anholt en Zenelli gewoon wisselen voor Otigba en Slagveer. Snelheid voorin en duelkracht achterin.


Marzo naar de back en Otigba dan op het midden. En inderdaad had hij Slagveer moeten brengen. Nu staan er weer 2 statische centrumspitsen die er helemaal niks van bakken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 06-03-2016 01:45

Flying Tilster schreef: Nu staan er weer 2 statische centrumspitsen die er helemaal niks van bakken.

Ik snap er ook geen hout van hoe hij dit nu weer in z'n kop haalde. Wat opzichtig faalde tegen Willem II daar begin je toch zeker niet nog een keer aan? Blunder zoveel op rij. Met uitzondering van de Graafschap dan. Ik denk ook dat iedereen had verwacht dat Otigba er in zou komen. In de rust al op het veld warmlopen en dan er toch niet inkomen. Omdat ze het na de rode kaart van Joey redelijk in de macht hadden? Otigba had er in gemoeten. Voor wie maakte eigenlijk niet veel uit. Dan had St.Juste naar het middenveld gekund. Had je achterin meer duelkracht gehad en meer kans op een goal uit corners en/of vrije appen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Flying Tilster » 06-03-2016 01:48

Mackan68 schreef:In de rust al op het veld warmlopen en dan er toch niet inkomen. Omdat ze het na de rode kaart van Joey redelijk in de macht hadden? Otigba had er in gemoeten. Voor wie maakte eigenlijk niet veel uit. Dan had St.Juste naar het middenveld gekund. Had je achterin meer duelkracht gehad en meer kans op een goal uit corners en/of vrije appen.


En ik had Slagveer gebracht.. al was het alleen maar om zijn snelheid.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1994 » 06-03-2016 03:25

Flying Tilster schreef:
Marzo naar de back en Otigba dan op het midden. En inderdaad had hij Slagveer moeten brengen. Nu staan er weer 2 statische centrumspitsen die er helemaal niks van bakken.

Otigba op het midden? We zeuren dat Marzo voetballend niets toevoegt op het middenveld, nou, wat te denken van Otigba? :lol:

Ik begrijp de keuze voor Veerman ipv Slagveer oid wel een beetje. Voetballend wilde het sowieso niet vandaag, dus wie had Slagveer moeten wegsturen dan? Dan had hij net zo goed Zeneli kunnen laten staan, die is ook snel. Met Veerman erbij was het idee om extra lange ballen te gaan geven. Beide lange sterke heren voorin konden echter geen duel winnen van notabene Kum, wat ik hier echt helemaal niets vond destijds.

Otigba had gewoon ook basis moeten staan, doet het best goed en hij lijkt me goed opgewassen tegen Boymans en Haller, op voorhand. Van Aken was bijvoorbeeld echt één van de slechtste, had die gewoon gewisseld.. En ook Van Anholt er maar een keer uit! Dramatische vertoning, de zoveelste.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 06-03-2016 10:22

Als de selectie echt zo slecht is. Dan zou Hans Vonk toch zijn conclusies moeten trekken?
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor bollebert » 06-03-2016 11:15

Ook foppe heeft deze selectie zwaar overschat en roept nu dat er te weinig kwaliteit is.
Goed teken dat we alleen nog maar betere teams krijgen :?
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-03-2016 11:21

bollebert schreef:Ook foppe heeft deze selectie zwaar overschat en roept nu dat er te weinig kwaliteit is.
Goed teken dat we alleen nog maar betere teams krijgen :?

Hij heeft in de winterstop aangegeven een ervaren middenvelder te willen hebben en dat is inderdaad het grootste probleem bij ons. Niet dat we dan ineens 4e staan, maar misschien dat we dan wat stabieler worden.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1994 » 06-03-2016 11:29

Feanfan 1 schreef:Hij heeft in de winterstop aangegeven een ervaren middenvelder te willen hebben en dat is inderdaad het grootste probleem bij ons. Niet dat we dan ineens 4e staan, maar misschien dat we dan wat stabieler worden.

Met een paar puntjes meer hadden we zo op een mooie plaats kunnen staan, dus die middenvelder was wel super geweest.

Ik begrijp niet dat er niemand is die het team op sleeptouw neemt in een wedstrijd. Te Vrede en Mulder hebben zelfs Champions League ervaring bij een grote club als Feyenoord, Van Anholt heeft al bijna 170 wedstrijden gespeeld, Marzo ook al 120, ook voor Van Aken is het niet zijn eerste seizoen. En dan heb je Joey nog met veel levenservaring. Maar geen van allen kan dit team in het veld zo neerzetten. Waardeloos.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Fryskeboy22 » 06-03-2016 14:55

Heb het met de beste man te doen,

Waardeloze selectie die niet in balans is, geen goede middenveld.

Alleen snapte ik echter zijn wissels totaal niet.

Zeneli eruit voor Veerman?........ik had Te vrede eruit gehaald voor Otigba.

Namli erin voor Larsson snapte ik ook niet. Eerder Namli er in gedaan voor Van Anholt of voor Van Aken of voor Thorsby.

Verder had ik nog Slagveer gebracht, alles of niks.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 19-03-2016 20:25

0 stappen gemaakt onder Foppe. Tactisch dramatisch. Slechte wissels. Spelen we aardig tegen PSV, vervolgens heeft Foppe weer een week lang babbels. Ja ze maakten nu echt stappen. En Foppe zou even een goede basis achterlaten voor de nieuwe trainer. Het is zo slecht, niet te omschrijven.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor paparazzi » 19-03-2016 21:03

Foppe is maar een middelmatige trainer hoor. Toen hij de CL haalde met de club was dat vooral de verdienste van Riemer Van der Velde die zoveel kwaliteit had binnengehaald.
Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk voor Jong Oranje destijds.

Voor de rest geen wangeluid over Foppe hoor die respect verdient. Maar een groter publiek ziet nu eindelijk in dat ook hij geen verlosser is/was.

Op naar volgend seizoen! Dat deze maar zo snel mogelijk afgelopen mag zijn.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1994 » 19-03-2016 21:24

paparazzi schreef:Foppe is maar een middelmatige trainer hoor. Toen hij de CL haalde met de club was dat vooral de verdienste van Riemer Van der Velde die zoveel kwaliteit had binnengehaald.
Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk voor Jong Oranje destijds.

Voor de rest geen wangeluid over Foppe hoor die respect verdient. Maar een groter publiek ziet nu eindelijk in dat ook hij geen verlosser is/was.

Op naar volgend seizoen! Dat deze maar zo snel mogelijk afgelopen mag zijn.

Je hebt helemaal gelijk. Riemer was de spil destijds, natuurlijk. Saillant detail: Diezelfde Riemer zwaait nu min of meer ook met de scepter. Die haalt de spelers van nu. Die haalt bijvoorbeeld Veerman en Te Vrede op. Maar het ligt nu wél aan Foppe. Uiteraard :roll:

Foppe is gewoon een goede trainer. Maar hij is geen tovenaar.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 19-03-2016 21:30

Superfries1994 schreef:
Foppe is gewoon een goede trainer. Maar hij is geen tovenaar.


Geen tovenaar? Hij deed het vanavond zo tactisch slecht, daar haal je je TCIII nog niet mee.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-03-2016 21:49

Goed gewisseld! Boomen voor van Aken en in de 87e minuut Veerman brengen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Ago » 19-03-2016 22:05

...maar kan onze nieuwe "verlosser" Streppel wel wat klaarspelen met deze voetballers op dit niveau (Eredivisie).
Ik denk het niet. Kwaliteit van de huidige sc Heerenveen selectie is niet erg hoog zoals vanavond tegen Heracles is gebleken.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1994 » 19-03-2016 23:35

Lardy schreef:
Geen tovenaar? Hij deed het vanavond zo tactisch slecht, daar haal je je TCIII nog niet mee.


Vanavond was het qua wissels bijvoorbeeld helemaal niets inderdaad. De eerste wissel duurde mij al veel te lang. In de tweede helft zag je de ploeg goed beginnen, maar na pak hem beet een kwartier spelen zakte het weer in. Het moment om te wisselen, zeg ik als leek. Veerman die nog even 4 minuten krijgt ofzo, dat heeft echt geen zin.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor paparazzi » 19-03-2016 23:41

Kwestie van verkeerde aankopen doen. Hoe kun je in godsnaam een te Vrede halen? Ze lachten zich in R`dam de ballen uit hun broek.
Hoe kun je in godsnaam een Veerman halen? Waar is de ambitie gebleven? Van den Berg, problematisch beperkte voetballer. Van Aken, dramatisch slecht. Is er nog lang niet aan toe om in het eerste te spelen. Die kabouter uit LWD centraal achterin posteren is vragen om moeilijkheden. Tel daarbij op dat De Roon weg is icm een armoedige bank, en je hebt een team voor het rechterrijtje.

Foppe, prima kerel. Maar Foppe heeft ook nog nooit een ploeg getraind die in de top meedeed. Aankoopbeleid deugt momenteel voor geen meter. En dat is eigenlijk niet zo vreemd als je de gang van zaken een beetje hebt gevolgd bij de club de afgelopen jaren.

Als ze verstandig zijn bij Heerenveen hebben ze al een paar goeie aankopen gescout voor komend seizoen , en moeten ze proberen om Streppel zo ver te krijgen 1 of 2 spelers uit Tilburg mee te nemen naar Friesland.

Ben bang dat de laatste wedstrijden met Foppe alleen nog maar slechter worden. Puur omdat Foppe een trainer is die spelers langzaam aan beter kon maken. Absoluut geen trainer die tegen nacompetitie moet gaan lopen knokken.

Zolang ze onder ons blijven veliezen kun je hoop houden op lijfsbehoud. Ik zie ons niet veel punten meer pakken.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Flying Tilster » 20-03-2016 02:08

paparazzi schreef:....


Hier past maar één woord: AMEN!

Beter kun je de plek niet op de zere plek leggen
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 20-03-2016 11:43

Tsja. Het is mij ook allemaal tegengevallen. Nu komt het 1-2 tje tegen roda thuis ook in een ander daglicht. De jongens kunnen zo fantastisch voetballen, ik ben er stil van. En nu ligt het weer aan een gebrek aan kwaliteit. Wat zal een man als Lodeweges( keurige fatsoenlijke man) in zn vuistje lachen. Is met pek en veren weggejaagd. Vorig jaar hebben we onder hem iig meer fantastische wedstrijden gespeeld.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Thinkman » 20-03-2016 11:58

Lardy schreef:0 stappen gemaakt onder Foppe. Tactisch dramatisch. Slechte wissels. Spelen we aardig tegen PSV, vervolgens heeft Foppe weer een week lang babbels. Ja ze maakten nu echt stappen. En Foppe zou even een goede basis achterlaten voor de nieuwe trainer. Het is zo slecht, niet te omschrijven.


Foppe had gewoon moeten stoppen met de Kerst. Dan had hij in ieder geval de schijn gehad van een goede trainer. Nu blijkt dat ook hij van modder geen goud kan bakken. Net als zijn voorganger.
Ben benieuwd wat Vonk allemaal nog gaat vinden in 'ons eigen tuintje'. Een echte kwaliteitsimpuls is nodig; ervaring en klasse.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 20-03-2016 12:15

Zonde dat Foppe zo'n einde krijgt, haalt misschien een heel klein beetje glas af van de legende die hij is. Want in slechte jaren werden Foppe en Verbeek alleen maar groter gemaakt dan dat ze al waren, maar inderdaad, ook Foppe kan geen ijzer met handen breken.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 20-03-2016 14:58

Knipecity schreef:Zonde dat Foppe zo'n einde krijgt, haalt misschien een heel klein beetje glas af van de legende die hij is. Want in slechte jaren werden Foppe en Verbeek alleen maar groter gemaakt dan dat ze al waren, maar inderdaad, ook Foppe kan geen ijzer met handen breken.


Vooropgesteld: Als H'veen supporter heb ik in 2004 bij Foppe's afscheid ook mn handen stuk geklapt en een (klein) traantje voelen opwellen, beseffend dat een einde aan legendarisch tijdperk was gekomen. Foppe werd met recht een clubicoon, vooral omdat hij als trainer zolang aan de club verbonden was en hij de personificatie werd van de nuchtere, hardwerkende Fries.
Ik zie heus de goede dingen.

Maar ik vond dat Foppe in de loop der jaren teveel in zijn eigen iconische status is gaan geloven en hij zijn eigen werkwijze teveel als leidraad is gaan zien hoe een trainer bij H'veen zou moeten functioneren. Het sportieve verval in de afgelopen jaren werd naar mijn idee teveel toegeschreven aan trainers die een andere manier van werken/spelen voorstonden, terwijl er zoveel aanwijsbare redenen waren op te noemen. In Foppe's tijd kon een trainer nog echt een paar jaar bouwen aan een ploeg. Ook toen vertrokken uiteindelijk de betere spelers, maar het gros van het elftal bestond uit spelers die jarenlang samen speelden, en de filosofie van de club kenden en uitdroegen.

Vorige week werd Jurgen Streppel aangesteld. Volgens Hans Vonk zou hij hier uitstekend passen omdat hij de jeugd een kans zou geven en hij aantrekkelijk, aanvallend voetbal voorstond. In mijn opinie zijn dat nou juist de zaken waarop het dit jaar is stukgelopen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Otsje P » 22-03-2016 14:57

Had geen zin om in de irritatie na zo'n pokke wedstrijd te reageren in de emotie.

Maar Foppe mag de hand wel eens in eigen boezem steken. Diverse jongens zakten weer door het ijs, zo was Foppe zijn constatering. Ze bezwijken onder de druk was Foppe zijn constatering.

We blijken uit beter te kunnen voetballen dan thuis, omdat er uit geen verwachtingen zijn, en alleen maar af hoeven te breken en te reageren. Jongens als Thorsby en St. Juste kunnen dan prima uit de voeten omdat ze alleen maar hoeven reageren.

Zodra er thuis in de eerste 5 minuten een paar ballen mis gaan of enkele acties mislukken, onttrekt de helft van de ploeg zich aan het spel. Wat de ploeg nodig heeft is mensen die in een ploeg zonder vertrouwen toch aan de bal durven te komen. Branco komt erin en komt vervolgens direct elke bal opeisen. St. Juste heeft de hele wedstrijd geprobeerd om de bal niet te hoeven krijgen.

De ploeg zakt van angst en druk door zijn hoeven. Kuipvrees in het Abe Lenstra stadion. Foppe moet nu kappen met dat geouwehoer met spelers als Marzo en St. Juste op het middenveld en zorgen dat er een speler in de as komt die je de bal kan geven en die ook een bal bij een medespeler in de voet krijgt. Branco dus.

Als Foppe met een 10 speelt en ook nog eens in de omschakeling. We trekken ons terug tot de middenlijn of nog verder, dan zijn de ruimtes op eigen helft dus vrij klein. Dan kan Branco het ook prima belopen en heb je geen hazewindhonden als St. Juste nodig.

Jerry kun je daar wel opstellen als je met de punt naar achter speelt, maar nu lijkt het nergens op.

Als je vanuit de omschakeling wilt spelen en je snelle voorhoede wilt lanceren, dan moet je wel mensen opstellen die die mensen in stelling kunnen brengen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-03-2016 16:17

Wij kunnen het blijven houden op kwaliteit, en dat is het voor een gedeelte ook. Maar als je de selecties van Heerenveen en Heracles naast elkaar legt, ik zou er niet zoveel willen inruilen hoor.

Mulder - Castro
Marzo - Droste (Gelijkwaardig)
Otigba - Te Wierik
Van Aken - Zomer
Cavlan - Fledderus (Gelijkwaardig)

Thorsby - Bruns
St. Juste - Pelupessy
Larsson - Bel Hassani

Slagveer - Navratil (Gelijkwaardig)
Te Vrede - Weghorst (Gelijkwaardig)
Zeneli - Gosens

Foppe bakt er gewoon vrij weinig van. Ik zie bij Heracles nog bepaalde patronen terug, bij Heerenveen totaal niet. In de opbouw zit er totaal geen lijn in, er zit geen idee achter, ze peren die bal maar blind naar voren.

Paar momentjes:

1 - Moet je nou kijken hoe ze bij balbezit staan. En dit is niet een situatie uit balverlies Heracles, maar een ingooi van Heerenveen.
Afbeelding

2 - Dingen die je leert bij de D-pupillen. St. Juste speelt Larsson in, en die passt naar buitenkant voor een 1-2 (rood). Wat hij moet doen (blauw), heel simpel, bal terug in je as, ben je van drie man verlost.
Afbeelding

3 - Is duidelijk lijkt mij. Wat hij doet (rood). Wat hij moet doen (blauw).
Afbeelding
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-03-2016 16:42

Een ploeg zonder vertrouwen heeft in ieder geval geen baat bij een trainer die zijn eigen tactische fouten en wisselbeleid maskeert door na elke nederlaag zijn spelers maar weer eens af te vallen.

Het zal ongetwijfeld het vertrouwen tussen trainer en spelers niet ten goede zijn gekomen toen Foppe het nodig vond het gogme van zijn spelers te vergelijken met die van Cape Town.

Daarnaast heeft hij er met zijn wisselingen voor gezorgd dat veel spelers niet het vertrouwen voelen dat zij wellicht nodig hebben.

Ik heb bij Foppe ook vaak de indruk dat het voor hem belangrijker is om in de publieke opinie geloofwaardig te blijven dan dat hij zijn spelers in bescherming neemt.

Ik hoor Foppe wekelijks klagen dat zijn spelers nog te jong en onervaren om een wedstrijd te kunnen lezen en te kunnen anticiperen op wat er tijdens een wedstrijd gevraagd wordt. Op zich heeft Foppe daar natuurlijk gelijk in. Maar waarom dan stug blijven volhouden aan een systeem dat enkel functioneert mits alle spelers als geheel bewegen en druk zetten?

Na Utrecht verbaasde Foppe zich over het gebrek aan gogme om hun spitsen in de buitenspelval te laten lopen, terwijl Utrecht dat andersom wel goed voor elkaar had. Dit heeft mijn inziens niet alleen met gogme te maken, maar vooral met spelopvatting. Utrecht wist in de omschakeling steeds razendsnel de lange bal te hanteren, terwijl wij in eerste instantie steeds voetballend en van achteruit opbouwend de aanval wilden zoeken, daarin vastliepen en daarom uit arre moede veel te laat de lange bal verkozen. Dat was lekker verdedigen voor Utrecht.

Foppe maakt in mijn optiek fouten die je niet bij zo'n ervaren coach zou verwachten. Ik had verwacht dat Foppe na een aantal wedstrijden wel voor een vast elftal had gekozen, ook al zou hij daar mss wat twijfels over hebben gehad. Maar eigenlijk vervalt hij in dezelfde fout die we dwight aan het begin van dit seizoen kwalijk namen, namelijk het constante gewijzig in de basiself. Als er halverwege een wedstrijd door een rode kaart of achterstand weer geschoven en/of gewisseld moest worden en dit dan met wat toeval aardig uitpakte, dacht Foppe dan voor de volgende wedstrijd direct weer het ei van columbus uitgevonden te hebben.

Verbazingwekkend vond ik dat Foppe na PSV echt dacht stappen te hebben gemaakt, het het resultaat vooral toeschreef aan de de taktiek en uitstekende performance van H'veen. Dit terwijl PSV in de aanloop naar een CL wedstrijd ook al punten had laten liggen tegen staartploegen als Roda en Excelsior (thuis) en Willem 2 (uit)
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor TORCIDA » 22-03-2016 16:52

beetje suggestief Lardy , zeker de laatste foto wil hij Zenelli/juste? aanspelen die tussen 2 heraclieden instaat, de bal breed naar de vrije man (marzo?) is logischer. Larsson neemt zowieso zijn tegenstander mee en Tevrede zou nu de ruimte kunnen maken voor Slagveer die buiten beeld rechtsbuiten staat. Ik vind de blauwe optie de minst goede, temeer je ziet waar Tevrede nu staat,
indiende bal pass rood van Thorsby goed is ligt de ruimte tussen de twee centrale verdedigers. Die zullen moeten knijpen om te voorkomen dat met een diepe bal naar de achterlijn Zenelli/Juste achter hen het gat in duikt. Zomer heft buitenspel zo ook op
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-03-2016 17:02

TORCIDA schreef:beetje suggestief Lardy , zeker de laatste foto wil hij Zenelli/juste? aanspelen die tussen 2 heraclieden instaat, de bal breed naar de vrije man (marzo?) is logischer. Larsson neemt zowieso zijn tegenstander mee en Tevrede zou nu de ruimte kunnen maken voor Slagveer die buiten beeld rechtsbuiten staat. Ik vind de blauwe optie de minst goede, temeer je ziet waar Tevrede nu staat,
indiende bal pass rood van Thorsby goed is ligt de ruimte tussen de twee centrale verdedigers. Die zullen moeten knijpen om te voorkomen dat met een diepe bal naar de achterlijn Zenelli/Juste achter hen het gat in duikt. Zomer heft buitenspel zo ook op


Volgens mij kan hij met één pass iemand voor de keeper zetten, kijk hoe Te Wierik staat, als je steekt ben je hem kwijt. Dan staat St. Juste 1 op 1. De situatie die jij omschrijft wordt naar mijn mening al veel te vaak gedaan, er moet, als dat kans, veel directer gespeeld worden.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-03-2016 19:06

Lardy schreef:Wij kunnen het blijven houden op kwaliteit, en dat is het voor een gedeelte ook. Maar als je de selecties van Heerenveen en Heracles naast elkaar legt, ik zou er niet zoveel willen inruilen hoor.


Foppe bakt er gewoon vrij weinig van. Ik zie bij Heracles nog bepaalde patronen terug, bij Heerenveen totaal niet. In de opbouw zit er totaal geen lijn in, er zit geen idee achter, ze peren die bal maar blind naar voren.


Lardy is de Jan van Halst van het forum met zijn situatieschetsen en looplijnen :lol:

Op zich geef ik je gelijk in je opvatting, alleen kan het gebruik van 3 situatieschetsen over een gehele wedstrijd inderdaad wat suggestief worden uitgelegd.

Foppe's aanname dat er in thuiswedstrijden teveel druk op de spelers staat is naar mijn inziens onzin. Ik heb nou niet het idee dat onze spelers gebukt gaan onder de druk.
Naar mijn idee heeft het veel meer te maken met de keuze in speelstijl. Speel gewoon met een compact 6 mans blok dat de tegenstander op eigen helft opvangt. Hierdoor lok je de tegenstander naar voren, waardoor er in de omschakeling meer ruimte ligt voor onze snelle lopende spelers. Op die manier hou je het vrij simpel. En kan ook nog best leuk zijn om naar te kijken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-03-2016 19:13

Je kan uit iedere wedstrijd wel 50 situaties halen, maar dat gaat mij een beetje te ver. Als je een wedstrijd terug kijkt schrik je je kapot. Want afbeelding 1, dat heb ik de vorige wedstrijden ook vaker gezien.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-03-2016 22:07

Als ik nu hoor en lees wat Foppe de dagen na Heracles weer allemaal over zijn spelersgroep geroepen heeft, zou het mij niet verbazen wanneer er straks -in onderling overleg- besloten wordt om Tieme Klompe het restant van de competitie af te laten maken. Van enig wederzijds vertrouwen tussen spelers en trainer lijkt geen enkele sprake meer te zijn. Daarnaast zegt Foppe zelf al: "als het zou moet mag het bij wijze van spreken morgen voorbij zijn... "

Het leek allemaal zo mooi, Foppe terug als trainer. Jammer voor Grimo en Wizard, maar ik heb dit vanaf het begin al aan zien aankomen. Foppe is geen trainer die in korte tijd wat kan bewerkstelligen. Dat was hij in het verleden niet, dat was hij bij Jong Oranje niet en dat is hij nu niet.

Als H'veen wint is Foppe de eerste om aan te geven welke enorme stappen er sinds zijn komst zijn gemaakt, als H'veen verliest is Foppe weer de eerste om aan te geven dat het niet aan hem, maar aan zijn spelers heeft gelegen. Ook dat is niet nieuw. Zo ging het ook toen er in zijn eerste periode klad in de motor kwam en er langzaam aan kritiek op zijn functioneren ontstond. Toen lag het ook aan iedereen behalve Foppe zelf.
Ik heb hier geroepen dat Foppe zich veel meer als een vader over zijn jongens zou moeten ontfermen, zoals hij dat was tijdens de 2 gewonnen jeugd EK's. Maar toen er ten tijde van de OS in Peking wat strubbelingen waren, en Foppe zich vervolgens ook niet wist te kwalificeren voor het jeugd EK van 2009 had ook iedereen het gedaan behalve Foppe zelf.

Ook de kritiek van Foppe op al zn opvolgers is wat mij betreft exemplarisch. Of het nou Verbeek, Sollied, Jans of Van Basten betrof, wanneer het sportief even tegenzat wist Foppe zich in de media te roeren. Maar wanneer er wel succes was hoorde je hem nooit. H'veen is zijn club, maar zelden een clubman zo chagrijinig zien kijken nadat Sollied in 2009 de beker won. Zelfs Dwight Lodeweges, die op voorspraak van Foppe werd binnengehaald en nota bene trainde volgens zijn schema's kon een trap na krijgen.

Het is enerzijds best jammer dat Foppe nu toch wat van zijn glans en geloofwaardigheid is verloren. Toch heeft hij het mijn inziens grotendeels zelf over zich afgeroepen. Voor Jurgen Streppel en de trainers hierna is het echter een zegen. Of zou Foppe zo'n bord voor zn kop hebben dat hij volgend jaar bij evt succes nog gaat roepen dat hij daar de basis voor heeft gelegd? Pfff... zou me geeneens verbazen
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten