Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-03-2016 07:37

Dit vind ik een weinig overtuigend verhaal 1896. Misschien houdt hij wel aan zijn tactiek vast omdat hij gelooft in zijn visie? En ik denk dat jullie hem vorig jaar tactisch nog erg sterk vonden. De waan van de dag ........En over de selectie. Noem mij eens 1 speler met linkerrijtje niveau. Jullie hebben een erg matige selectie zonder een echte spits. Niks beter dan Roda en ADO.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Wizard » 17-03-2016 08:01

Dat ben ik niet met je eens HR. Juist wanneer een team een serie wedstrijden minder goed draait, moet je even van je tactiek afwijken en zorgen voor punten danwel een positieve draai.

Wanneer je kijkt naar de begroting en de waarde van de gehele selectie, staan Excelsior, Cambuur en De Graafschip dik onderaan. Roda en Heracles volgen, vervolgens zijn NEC, WIllem II en Ado concurrenten. Dan lijkt het me logisch dat de fans Willem II toch verwachten dat ze ongeveer 13e-14e worden. Heerenveen zou dan ongeveer 8e moeten eindigen.

Bovendien heeft Willem II met stip de hoogst gemiddelde leeftijd qua selectie van de Eredivisie.

Spelers die zeker in het linkerrijtje horen zijn:
- Andersen
- Peters
- Ojo
- Kawaya
- Wuytens


Verder heeft de club nog spelers onder contract als Kali (geblesseerd), Ogbeche (geblesseerd), Hupperts en Ondaan. Deze zouden ook hier niet misstaan. Waarbij er in Ondaan en Hupperts meer in zit dan ze momenteel laten zien.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Ebiede » 17-03-2016 09:04

Goed om te horen dat er in November ook met streppel is gesproken. Langeler was dus niet de enige optie.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Grimo » 17-03-2016 09:22

Ebiede schreef:Goed om te horen dat er in November ook met streppel is gesproken. Langeler was dus niet de enige optie.



Precies. Dit zet ook de 'uitspraken' van Langerler in een ander licht. Heerenveen heeft vanaf november gesprekken gevoerd met kandidaten. Dat hebben Riemer, Foppe, Eisenga, Groen, Foppe en de assistenten gedaan. Bij Streppel en bij Vonk. Dat Langeler dan aangeeft na afloop dat hij niet wil aangeven met wie hij gesproken heeft,'want dat ligt wat gevoelig hier geloof ik'. Is stokerij van een gefrustreerde man. Hij had het prima kunnen aangeven want zo blijkt de andere kandidaten hebben dezelfde gesprekspartners gehad. Niet sjiek. Goede zaak dat Streppel breed gedragen wordt binnen de club. Alleen dat al is al winst!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 17-03-2016 09:41

Wizard schreef:Dat ben ik niet met je eens HR. Juist wanneer een team een serie wedstrijden minder goed draait, moet je even van je tactiek afwijken en zorgen voor punten danwel een positieve draai.

Wanneer je kijkt naar de begroting en de waarde van de gehele selectie, staan Excelsior, Cambuur en De Graafschip dik onderaan. Roda en Heracles volgen, vervolgens zijn NEC, WIllem II en Ado concurrenten. Dan lijkt het me logisch dat de fans Willem II toch verwachten dat ze ongeveer 13e-14e worden. Heerenveen zou dan ongeveer 8e moeten eindigen.

Bovendien heeft Willem II met stip de hoogst gemiddelde leeftijd qua selectie van de Eredivisie.

Spelers die zeker in het linkerrijtje horen zijn:
- Andersen
- Peters
- Ojo
- Kawaya
- Wuytens


Verder heeft de club nog spelers onder contract als Kali (geblesseerd), Ogbeche (geblesseerd), Hupperts en Ondaan. Deze zouden ook hier niet misstaan. Waarbij er in Ondaan en Hupperts meer in zit dan ze momenteel laten zien.


Als je het zo brengt (allemaal juistheden) dan is het wel teleurstellend dat ze gedeeld 16e staan...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor 1896 » 17-03-2016 09:50

Heerenveen rules schreef:Dit vind ik een weinig overtuigend verhaal 1896. Misschien houdt hij wel aan zijn tactiek vast omdat hij gelooft in zijn visie? En ik denk dat jullie hem vorig jaar tactisch nog erg sterk vonden. De waan van de dag ........En over de selectie. Noem mij eens 1 speler met linkerrijtje niveau. Jullie hebben een erg matige selectie zonder een echte spits. Niks beter dan Roda en ADO.


Maar als je visie niet werkt. Al een heen seizoen lang. Moet je toch is gaan kijken of het anders kan. En wij vinden als supporters dat we makkelijk moeten kunnen handhaven met deze selectie.

Want als je t hebt over spelers die in linkerrijtje mee kunnen.

Lamprou. Ondanks dat ie klein is is ie wel goed
Peters. Verwacht overigens dat Streppel deze jongen meeneemt.
D wuytens.
S wuytens. Speelt nu bij az.
Ojo
Andersen.
Ondaan
Andrade verwacht ook dat Streppel die meeneemt
Kawaya. Groot Anderlecht talent
Falkenburg. Toch al 10 in liggen als nr 10

Dus zat linkerrijtje materiaal. Het is gewoon drama waar we nu staan.
1896
Nieuw talent
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 14-03-2016 12:38

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Rick » 17-03-2016 11:15

Die Peters is mij nog nooit echt opgevallen en Andrade verdient een buiten EU salaris? Verwacht niet dat hij spelers meeneemt.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Grimo » 17-03-2016 11:36

Rick schreef:Die Peters is mij nog nooit echt opgevallen en Andrade verdient een buiten EU salaris? Verwacht niet dat hij spelers meeneemt.


Bruno Andrade heeft een Italiaans paspoort. Geen buiten EU salaris dus.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor spuit-11 » 17-03-2016 11:45

Van het rijtje kunnen volgens mij alleen zeker mee in het linker rijtje:

S wuijtens (al vertrokken)
Andersen

De rest moet ik nog maar zien, heeft het daar in ieder geval nog niet bewezen.

Falkenburg is typische degradatie voetballer, hoop inzet lijkt het, maar het is vaak net niet. 2 keer er net ingebleven met Go ahead en nec, en afgelopen jaar met Nac gedegradeerd.

Met het verlies van Armenteros, Sahar, messaoud, Dijks, Cabral en in de winterstop Wuijtens is er weinig eer te behalen.

En over elke wedstrijd Braber inbrengen, wie moeten ze anders inbrengen?
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor nickstok » 17-03-2016 11:47

1896 schreef: Want als je t hebt over spelers die in linkerrijtje mee kunnen.

Lamprou. Ondanks dat ie klein is is ie wel goed
Peters. Verwacht overigens dat Streppel deze jongen meeneemt.
D wuytens.
S wuytens. Speelt nu bij az.
Ojo
Andersen.
Ondaan
Andrade verwacht ook dat Streppel die meeneemt
Kawaya. Groot Anderlecht talent
Falkenburg. Toch al 10 in liggen als nr 10

Dus zat linkerrijtje materiaal. Het is gewoon drama waar we nu staan.


Ondaan, Andrade en Ojo (bij Dordrecht) hebben vooral in de jupiler league goed gepresteerd. In de eredivisie hebben ze nog geen geweldige dingen laten zien vind ik. Stijn Wuytens was een goede aanwinst geweest. Peters is dat misschien ook maar daar heb ik nog mijn twijfels bij. In Andersen had de club geloof ik al interesse, maar die koos mede door Streppel voor Willem II.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Lardy » 17-03-2016 12:00

Laat Heerenveen zich nou eens echt versterken. Je hebt een aardige basis staan zo, neem daar 3 goede spelers bij en je doet mee om plaats 3. Dan moet je geen spelers gaan halen waarvan het maar de vraag is of ze ooit op een acceptabel niveau kunnen meehobbelen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Superfries1996 » 17-03-2016 12:21

Andersen zou natuurlijk wel een aanwinst zijn, maar dan heb je met Larsson, Zeneli, Thern, Namli en hem wel heel veel huppelkutjes voorin rondlopen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Superfries1994 » 17-03-2016 12:26

Lardy schreef:Laat Heerenveen zich nou eens echt versterken. Je hebt een aardige basis staan zo, neem daar 3 goede spelers bij en je doet mee om plaats 3. Dan moet je geen spelers gaan halen waarvan het maar de vraag is of ze ooit op een acceptabel niveau kunnen meehobbelen.

Streppel was nooit hierheen gekomen als hij geen mogelijkheden had gehad verder te groeien (was immers zijn klacht bij WII). Dus ik verwacht (en hoop) dat men ook inziet dat 2/3 goede spelers erbij wonderen kan doen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor DSCH » 17-03-2016 15:41

Grimo schreef:

Streppel sprak vervolgens behalve met Vonk ook met Eisenga, erevoorzitter Riemer van der Velde, Foppe de Haan (Vonk: ,,Foppe kan nog beter dan ik de voetbalfilosofie van deze club uitleggen”), assistent-trainer Tieme Klompe en René Groen, sinds kort commissaris bij de club. ,,We wilden een zo breed mogelijk draagvlak creëren”, zegt Vonk.


Jurgen Streppel is uitermate geschikt. Hij past zich aan onze kernwaarden aan. Hij is enthousiast, heel aanwezig langs de lijn en op de training, neemt graag de touwtjes in handen en zegt waar het op staat.”


Streppel gaat in Friesland wonen. Wel zo makkelijk. ,,We verwachten dat hij op zaterdag naar de jeugd en op maandag naar de beloften komt kijken”, zegt Vonk. ,,We hopen op een mooie tijd.”


Ik vind het een goed verhaal van Vonk. Er is een breed draagvlak binnen de club, Streppel past zich aan aan onze kernwaarden en wordt zo goed als verplicht om bij de jeugd en de beloften te komen kijken. Dit is dus goed met Streppel doorgesproken en daar ziet hij dus geen problemen in. Ik heb er wel vertrouwen in, beide partijen willen er echt wat van maken. Op naar hopelijk een mooi seizoen!!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Jazz » 18-03-2016 08:49

Lardy schreef:Laat Heerenveen zich nou eens echt versterken. Je hebt een aardige basis staan zo, neem daar 3 goede spelers bij en je doet mee om plaats 3. Dan moet je geen spelers gaan halen waarvan het maar de vraag is of ze ooit op een acceptabel niveau kunnen meehobbelen.


Plaats 3?! Laat me niet lachen... Je bent wel heel positief zeg, ikzelf zie max een top 5/6 met een:
-Ervaren middenvelder
-Nieuwe spits (geen type Veerman/Te Vrede)
-Ervaren verdediger

Anders is het gewoon weer grijze middenmoot.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 18-03-2016 10:57

ach de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik zou er alles voor over hebben om een jaar als Leicester City te hebben :D
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 18-03-2016 11:30

Vergeet niet dat hier heel veel talent rondloopt. In principe kun je naast drie goede aankopen alleen maar voetballers met een behoorlijk potentieel neerzetten, en die kunnen snel groeien. In mijn ogen heb je een linksback, een controlerende middenvelder en een spits nodig en kun je in een 4-2-3-1 gaan spelen:

Mulder - Fockert

Pele - Marzo
St Juste - Otigba
Van Aken - Bijker
Aankoop - Cavlan

Aankoop - Branco
Thern - Thorsby

Zeneli - Cavlan
Larsson - Zahovic
Namli - Slagveer

Aankoop - Van Amersfoort

Zowel Te Vrede als Veerman moet je zien kwijt te raken. Ook een vertrek van Pele en Bijker moet je niet tegenhouden. Wanneer we voldoende voor Larsson ontvangen zou ik graag een buitenspeler en een extra middenvelder komen, dan kun je Branco verhuren.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Baas » 18-03-2016 13:54

fuotbalgek schreef:Vergeet niet dat hier heel veel talent rondloopt. In principe kun je naast drie goede aankopen alleen maar voetballers met een behoorlijk potentieel neerzetten, en die kunnen snel groeien. In mijn ogen heb je een linksback, een controlerende middenvelder en een spits nodig en kun je in een 4-2-3-1 gaan spelen:

Mulder - Fockert

Pele - Marzo
St Juste - Otigba
Van Aken - Bijker
Aankoop - Cavlan

Aankoop - Branco
Thern - Thorsby

Zeneli - Cavlan
Larsson - Zahovic
Namli - Slagveer

Aankoop - Van Amersfoort

Zowel Te Vrede als Veerman moet je zien kwijt te raken. Ook een vertrek van Pele en Bijker moet je niet tegenhouden. Wanneer we voldoende voor Larsson ontvangen zou ik graag een buitenspeler en een extra middenvelder komen, dan kun je Branco verhuren.


Bijker is absoluut geen CV, maar een Linksback. Met Cavlan voor hem is die positie goed bezet.
Met Otigba, St. Juste en Van Aken hebben we 3 basiswaardige CV's voor 2 posities.
Ik denk dat het probleem vooral op het middenveld en in de spits ligt.
We hebben een ervaren man nodig (in de plaats van Joey) en het liefst is die ook een beetje creatief.
Daarbij moet er een echte kapstokspits komen waar je het spel aan op kunt hangen.
Op dit moment zit er geen lijn in het spel en moeten we het vooral hebben van opvliegingen.

Ik vind AZ een mooi voorbeeld. Die hebben 3 gasten in de as staan die de basis vormen (Vlaar, Henriksen, Janssen).
Daarom heen allemaal leuke talenten die gewoon beter worden in zo'n team (bijvoorbeeld van Overeem).
Dit kan bij ons ook, maar een redelijke as en lijn in het spel is dan wel belangrijk.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Knipecity » 18-03-2016 13:56

Ze moeten Streppel denk ik vooraf wel vertellen dat bij Heerenveen lijfsbehoud alleen niet voldoende is. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Wizard » 18-03-2016 13:57

Jazz schreef:Plaats 3?! Laat me niet lachen... Je bent wel heel positief zeg.


Ik ben het wel met Lardy eens. Een zeer goede maar ervaren verdedigende midden velder erbij, een creatieve '10' met een schot of een topspits, en een ervaren linksback of CV, en we zouden zomaar eens top3-4 kunnen eindigen. AZ staat derde met feyenoord. Zouden een type Vlaar, Henriksen en Janssen of een Andersen hier spelen, hadden wij nu rond die plek gestaan. Wanneer de club echt doorpakt, gaan we minimaal top6 eindigen. Het punt is alleen: de opbrengsten lopen nog steeds terug en we lopen nog steeds behoorlijk verlies. Wanneer dat stagneert en we kunnen het ons veroorloven, moeten ze wat meer duven doorpakken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor poostman » 18-03-2016 18:48

Wizard schreef:
Ik ben het wel met Lardy eens. Een zeer goede maar ervaren verdedigende midden velder erbij, een creatieve '10' met een schot of een topspits, en een ervaren linksback of CV, en we zouden zomaar eens top3-4 kunnen eindigen. AZ staat derde met feyenoord. Zouden een type Vlaar, Henriksen en Janssen of een Andersen hier spelen, hadden wij nu rond die plek gestaan. Wanneer de club echt doorpakt, gaan we minimaal top6 eindigen. Het punt is alleen: de opbrengsten lopen nog steeds terug en we lopen nog steeds behoorlijk verlies. Wanneer dat stagneert en we kunnen het ons veroorloven, moeten ze wat meer duven doorpakken.


Voor wat betreft Vlaar, Henriksen en Janssen heb je gelijk, maar om Andersen nu in dat rijtje te noemen? Andersen zie ik vooral als een frivole speler (goede techniek), maar met echt een te beperkte fysiek. Vijf wedstrijden per seizoen goed, maar toch veel meer wedstrijden waar je er weinig aan hebt. Vlaar, Henriksen en Janssen zijn voor de eredivisie echt toppers (sinds de winterstop), zijn fysiek sterk, spelen ook nog eens alle drie in de as, verdeeld over alle linies. Voor een club als Az is dit al vrij uitzonderlijk en is het ook totaal niet realistisch om te denken dat wij 2 of 3 spelers van dit kaliber zo kunnen halen, 1 zou ik al knap vinden (Jammer dat Janssen voor Az koos)

Over Willem II/Streppel: Ze hebben dit seizoen gewoon een matig ploegje, met weinig uitblinkers. Veel middelmaat, een te kleine keeper, geen goede spits. De betere spelers van vorig jaar (Armenteros, Ondaan, Andrade, Dijks) zijn weggegaan/geblesseerd. Wat dat betreft zijn er wel overeenkomsten met ons, al vind ik dat wij over de hele linie nog iets meer kwaliteit hebben. Dan kun je gewoon in degradatieproblemen komen.
poostman
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 30-04-2005 12:59

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor nickstok » 18-03-2016 20:52

Gerry Hamstra (45) is sinds het seizoen 2009-2010 werkzaam bij Vitesse, maar daar zou zomaar een einde aan kunnen komen.

De oud-trainer van Drachtster Boys, Achilles 1894, SC Genemuiden en FC Emmen, wordt namelijk gelinkt aan sc Heerenveen. Dat heeft TjerkstraMedia vernomen. Jurgen Streppel zou de Groninger als zijn assistent mee willen nemen naar Friesland.

Mocht Hamstra naar Heerenveen komen dan zal Tieme Klompe vermoedelijk een vervolgstap maken. De assistent-trainer van Foppe de Haan wil graag verder als hoofdtrainer.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Harmiej » 21-03-2016 18:36

Iemand die weet wat voor man deze Hamstra is?

Als er zonodig een assistent bij moet, is Marcus Allback dan geen goede optie?
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Knipecity » 21-03-2016 19:12

Harmiej schreef:Iemand die weet wat voor man deze Hamstra is?

Als er zonodig een assistent bij moet, is Marcus Allback dan geen goede optie?

Misschien omdat Streppel hem graag wil?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Mackan68 » 21-03-2016 19:21

Bij Vitesse laten ze weten dat er rond Hamstra niets speelt....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-04-2016 19:51

Mooi stukje over hem in de VI
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 07-04-2016 13:32

Jaa mooi stuk! Schijnt langs de kant te staan als een dorpsgek. Dit past bij hem. Hij heeft al mooi wat punten trouwens met willem 2. 25 punten. Doet het prima....
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Superfries1996 » 07-04-2016 15:13

Hij is voor Willem II al geen goede trainer, waarom wel voor ons?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 07-04-2016 15:49

Een trainer is zo goed als zijn materiaal zeggen ze wel eens.
Dus. Nog een goede spits een spelmaker en een ervaren CV en hup we staan weer in het linker rijtje volgend jaar.
Met Streppel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Knipecity » 07-04-2016 17:49

BK2007 schreef:Een trainer is zo goed als zijn materiaal zeggen ze wel eens.
Dus. Nog een goede spits een spelmaker en een ervaren CV en hup we staan weer in het linker rijtje volgend jaar.
Met Streppel.

Vind ik te simpel geredeneerd. Zet 10 trainers voor eenzelfde groep en de één zal er veel meer uit halen dan de ander. Natuurlijk is kwaliteit ontzettend belangrijk, maar een trainer kan ontzettend veel toevoegen aan een team.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten