Stadionsongs

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Stadionsongs

Berichtdoor SVSCH » 02-03-2016 14:25

Of niet alles zo serieus nemen en over laten waaien. En je even in de artiest Sytse Sneekweek verdiepen ivm juiste context etc. Gewoon geintsje weestwel.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Stadionsongs

Berichtdoor TORCIDA » 02-03-2016 17:03

kaaskop wordt een beetje een azijnzeikert en neemt alles veel te serieus. En richt zn gifpijlen dan op NN en het aanstaande sfeervak. Gelukkig zijn we niet allemaal zo degelijk als jou, daar zitten er al genoeg van in het stadion. Wen er maar aan dat er zo nu en dan iets anders gezongen wordt en zo niet, in NoordHolland is een club met klappertjes. Dat is lekker onschuldig.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Stadionsongs

Berichtdoor NNboss » 02-03-2016 17:14

https://www.youtube.com/watch?v=duBBZjIwGbo

dit nooit meer doen? heel erg gejat...
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Stadionsongs

Berichtdoor SVSCH » 02-03-2016 17:29

Leven en laten leven schijnt bij moraalridders nog weleens wat moeilijk te zijn. Met alleen de Fryske identiteit en het idee dat alles positief moet zijn ga je in ieder geval in deze tijd geen supporters terugwinnen. Zo lang er niets racistisch of beledigend wordt gezongen snap ik de discussie niet om deze paar liedjes en is het aan de critici om het te overstemmen als ze dat nodig vinden. Het moet wel wat spontaan blijven.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Lenstra » 02-03-2016 17:35

NNboss schreef:https://www.youtube.com/watch?v=duBBZjIwGbo

dit nooit meer doen? heel erg gejat...
Vond het persoonlijk wel grappig. Wat ze op de tribune zingen overnemen met eigen tekst en vervolgens overstemmen.
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Grimo » 03-03-2016 09:01

SVSCH schreef:Met alleen de Fryske identiteit en het idee dat alles positief moet zijn ga je in ieder geval in deze tijd geen supporters terugwinnen.


Juist met positiviteit win je mensen, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Stadionsongs

Berichtdoor pes5 » 03-03-2016 16:00

Grimo schreef:
Juist met positiviteit win je mensen, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.


Nee, want dan ben je geen ekte ekte en moet je met de thermoskan op de tribune gaan zitten. Alsof er tussen beide geen ruimte is.
Ik heb zelf 0,0 met de beleving van een aantal mensen in NN, maar zolang het niet te gek gaat en men respect houdt voor een ander, dan vind ik het prima. Leeftijd speelt daar ook vaak een rol. Verstand komt met de jaren en je hebt nu eenmaal altijd een paar meelopers die die fratsen uithalen om ergens bij te horen of status aan te ontlenen.

De toegevoegde waarde van zo'n liedje vind ik 0,0 maar als het een keer door een paar man gezongen wordt, moeten ze dat lekker zelf weten. Ik heb meer moeite met het verwijderen van andermans spandoeken of het daar overheen hangen van eigen doeken. Of doeken zo hangen dat andermans zicht ontnomen wordt.
Leven en laten leven inderdaad.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Stadionsongs

Berichtdoor André » 04-03-2016 14:26

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen:

Op de melodie van Billy Ray Cyrus' Achy Breaky Heart:

oohh Heerenveen
sport club Heerenveen
De club int pompebledenshirt.

Ongeacht de stand,
wat er ook gebeurt

Je blijft de mooiste van het land!

in Engeland onder meer bekend als de "Payet-song" of "Özil-song".
http://www.claretandhugh.info/the-complete-history-of-the-dimitri-payet-song/
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

**LARS KONING HEERENVEEN WATCHER BEDENKT NIEUW LIED!!**

Berichtdoor lars » 04-03-2016 18:21

Hallo trouwe Heerenveen supporters!

ik (Lars koning bekend van Syndroom) heb een nieuw stadion liedje bedacht! ik moet het van vak nieuw noord promoten. Ik hoop op goede reacties!

het is een liedje gemaakt in het fries op het melodietje van *in de blote kont van Mooi Wark*

Songtekst*

Heerenveen stean net te sliepen, heerenveen blieuw wekker no!
yn it stadion, yn it stadion!
Heerenveen stean net te sliepen, heerenveen blieuw wekker no!
Score mar dat kin dan no!

hier de youtube link: https://www.youtube.com/watch?v=Owx_3tJtA4k

Alvast bedankt!
groetjes.,

Lars Koning
lars
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 04-03-2016 17:32

Re: Stadionsongs

Berichtdoor lars » 04-03-2016 18:23

hallo ik heb een forum aangemaakt met een nieuw lied daar staat ook de youtube link bij!
lars
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 04-03-2016 17:32

Re: **LARS KONING HEERENVEEN WATCHER BEDENKT NIEUW LIED!!**

Berichtdoor CrazyArgos » 05-03-2016 10:24

Ik vind het een pracht lied.
Mooi gedaan Lars!!!!
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Irevino » 05-03-2016 11:07

Ik moet zeggen de laatste paar jaar bij de thuiswedstrijden zijn er niet echt veel nieuwe songs bij gekomen. Wel wat jalala gedoe, ook leuk natuurlijk, maar echte songs niet. De song van Lars Koning is natuurlijk geweldig en die van André is ook mooi.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Stadionsongs

Berichtdoor schamibijf » 05-03-2016 11:37

DSCH schreef:Ik zing uiteraard niet mee, maar toch vind ik het lastig om te negeren. Zulke songs storen mij gewoon enorm omdat ze totaal niet bij het voetbal en Heerenveen horen. Dat ik nu wat overdrijf ben ik met je eens. Ik sta zelf ook in NN en ik weet ook dat dit niet vaak voorkomt en dat velen er net zoals ik over denken. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat we toch wat moeten oppassen voor dit soort songs. Als deze lijn zich doortrekt zou het op de langere termijn wel schade voor de club kunnen betekenen.


Dan moet je er wat van zeggen op het moment zelf en niet achteraf op een forum gaan lopen jammeren. Dat is wat te makkelijk gedacht.
schamibijf
Nieuw talent
 
Berichten: 108
Geregistreerd op: 13-05-2009 22:03

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Jazz » 05-03-2016 18:24

Het moet klaar zijn met die anti-cambuur songs, het voegt helemaal niks toe...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Stadionsongs

Berichtdoor bollebert » 05-03-2016 19:07

Jazz schreef:Het moet klaar zijn met die anti-cambuur songs, het voegt helemaal niks toe...


nog paar potjes en dan is het vast klaar ;)
dkv naar de eerste divisie en de liedjes stoppen vanzelf.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Stadionsongs

Berichtdoor NNboss » 06-03-2016 14:08

wat zit iedereen hier te janken op die DKV chants... als je tegen bent zing je niet mee als je het wel wil zing je wel mee..
Ik irriteer me meer aan dat 80% van het vak de kaken stijf op elkaar houd...
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Stadionsongs

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 06-03-2016 15:49

Ik hoorde ook vrij veel gemor bij 'I wanne go home'. Werd op een verschillende momenten ook overheen gezongen met andere songs. Waar komt dat nummer eigenlijk vandaan en waarom wordt het gezongen? Als je naar de tekst kijkt is het niet echt positief tegenover je spelers (worst trip I've ever been on) of bekijk ik dat verkeerd.
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

Re: Stadionsongs

Berichtdoor NNboss » 06-03-2016 15:59

FeanfanSpursfan schreef:Ik hoorde ook vrij veel gemor bij 'I wanne go home'. Werd op een verschillende momenten ook overheen gezongen met andere songs. Waar komt dat nummer eigenlijk vandaan en waarom wordt het gezongen? Als je naar de tekst kijkt is het niet echt positief tegenover je spelers (worst trip I've ever been on) of bekijk ik dat verkeerd.

Dit word gewoon meer dan terecht gezongen.
Als je 0-4 verliest dan wil je naar huis en is het een kut trip, of niet?
Spelers mogen weten dat ze gefaald hebben, ook na wedstrijd supporters bedanken... Ze moeten zich kapot schamen en de kleedkamer in lopen!
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Jazz » 06-03-2016 16:32

NNboss schreef:wat zit iedereen hier te janken op die DKV chants... als je tegen bent zing je niet mee als je het wel wil zing je wel mee..
Ik irriteer me meer aan dat 80% van het vak de kaken stijf op elkaar houd...


Misschien komt dat omdat niemand wilt zingen over DKV... Waarom überhaupt steeds zingen over DKV? We troeven ze (bijna) op alle fronten af (spelers, stadion, achterban, begroting etc.) We kunnen beter onze boys aanmoedigen door te zingen dat wij de beste zijn, ipv steeds maar weer dezelfde chants over het nietige DKV. Het gaat om HEERENVEEN, en niet om DKV.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Stadionsongs

Berichtdoor NNboss » 07-03-2016 10:28

heb je tegen Utrecht iets gehoord over DKV? nee.
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Jazz » 07-03-2016 11:18

NNboss schreef:heb je tegen Utrecht iets gehoord over DKV? nee.


Waar zie je in mijn comment dat ik het specifiek over de wedstrijd tegen Utrecht hebt? Het gaat over het gehele seizoen, het is niet een enkel voorval.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Stadionsongs

Berichtdoor NNboss » 07-03-2016 11:25

leedvermaak mag wel toch?
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Stadionsongs

Berichtdoor feanryp23 » 07-03-2016 12:50

Leedvermaak? Dan kun je beter liedjes over Heerenveen gaan zingen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Jazz » 07-03-2016 13:24

NNboss schreef:leedvermaak mag wel toch?


Wat bereik je daar mee? Stadionsongs worden gebruikt om de spelers aan te moedigen, ze beter te maken. Het 12de teamlid in het team, het laatste zetje om het team vooruit te duwen. De spelers gaan echt niet beter spelen als ze weer horen "hoe waardeloos DKV is"...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Stadionsongs

Berichtdoor SCHtid » 08-03-2016 10:42


Wat bereik je daar mee? Stadionsongs worden gebruikt om de spelers aan te moedigen, ze beter te maken. Het 12de teamlid in het team, het laatste zetje om het team vooruit te duwen. De spelers gaan echt niet beter spelen als ze weer horen "hoe waardeloos DKV is"..
.

En jij? Sta jij in NieuwNoord? Of ben jij 1 van die mensen die de hele wedstrijd op hun stoeltje zitten die al helemaal geen sfeer toevoegen..
SCHtid
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 31-07-2015 17:44

Re: Stadionsongs

Berichtdoor fuotbalgek » 08-03-2016 10:56

Waarom is het gedrag van Jazz hier belangrijk? Hij geeft terecht aan dat er meer mensen zijn die het constant afzetten tegen die 'kleine slapende reus' niets toevoegt. Een sfeervak zou volgens vele forumleden die voor zijn meer punten opleveren. Hoewel ik dit betwijfel begint het met het aanmoedigen van je eigen team, in plaats van afzetten tegen een tokkieclub met een bouwval als stadion.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Lenstra » 08-03-2016 12:12

Kom op mensen, het valt de laatste tijd toch best mee? Ik hoor vele malen vaker pro SCH liedjes dan anti cambuur.
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Mackan68 » 08-03-2016 13:51

Lenstra schreef:Kom op mensen, het valt de laatste tijd toch best mee? Ik hoor vele malen vaker pro SCH liedjes dan anti cambuur.

Ja dat is ook zo. Gelukkig wel. Vond het hart onder de riem steken bij de Graafschap helemaal geen probleem. Sterker nog, ik heb luidkeels mee staan zingen terwijl ik normaal anti anti DKV liederen ben, tenzij we tegen die comateuze reus spelen. :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Stadionsongs

Berichtdoor HVNFL » 09-03-2016 13:33

FeanfanSpursfan schreef:Ik hoorde ook vrij veel gemor bij 'I wanne go home'. Werd op een verschillende momenten ook overheen gezongen met andere songs. Waar komt dat nummer eigenlijk vandaan en waarom wordt het gezongen? Als je naar de tekst kijkt is het niet echt positief tegenover je spelers (worst trip I've ever been on) of bekijk ik dat verkeerd.


Sloop John B heet het origineel. Tja liever heb ik niet dat het gezongen wordt omdat het dan een slechte wedstrijd was, maar als het zo'n kansloze wedstrijd is wil iedereen wel naar huis denk ik. Ook die spelers zullen dat wel vinden :wink:
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Stadionsongs

Berichtdoor Jazz » 11-04-2016 08:26

Ben toch wel benieuwd hoe het eraan toe gaat in andere stadions in NL. Hebben andere clubs ook een obsessie met hun rival? Zingen zij ook "anti-rivaal" songs, zoals er in het Abe Lenstra Stadion gezongen wordt over DKV? Iemand die daar meer licht op kan schijnen?

Het is trouwens geen aanval, ik wil de discussie openen, aangezien ik zelf van mening ben dat je het beste je eigen team moet bezingen, ipv je rivaal te bezingen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten