Stadionsongs

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

jelgrins schreef:Sorry, verdwaald? Lijkt me eerder tekst voor DKV. Smakeloos!
NNboss schreef:dit is toch echt fries? :P
Nee dus. Stadsdialect, sneekers in dit geval. Lijkt erg op wat ze in lwd brabbelen. Niet doen dus.

Daarbij qua inhoud ook van het niveau dkv-tokkie. Als je dit soort liedjes in een stadion wilt zingen, neem dan lekker daar een seizoenkaart! Daar pas je beter.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Verdiep je eerst maar eens in het stadsfries, in Heerenveen wordt ook al vele jaren Feensters gesproken en dat heeft niets met DKV te maken. Net zoals Sneekers ook niets met DKV te maken heeft. En neem het niet zo serieus, als mensen dit willen zingen doen ze dat gewoon Joucke.
jelgrins
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 28-12-2007 17:24

Bericht door jelgrins »

Het gaat me niet om het stadsfries maar om de inhoud van de tekst. Ik wil als supporter van Heerenveen hiermee niet geassocieerd worden. Zo simpel is het. Je zingt het maar bij moeke thuis!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ik schaam me ook kapot als ik in busje 2 zou zitten maar zeg ook niet dat ze maar naar dkv moeten oprotten toch. Ieder zijn eigen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lijkt me niet verstandig om in een dialect te gaan zingen. Lekker in het Fries; dat past bij de club, de tradities en de cultuur, maar vooral bij de 'mienskip'. En anders NL of Engels :)
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

SVSCH schreef:Ik schaam me ook kapot als ik in busje 2 zou zitten maar zeg ook niet dat ze maar naar dkv moeten oprotten toch. Ieder zijn eigen.
Als ik auditie doe voor het noord nederlands orkest maar daar blijkt dat ik alleen maar kwijlend met de tong uit de bek op een xylofoon kan hengsten verwijzen ze me ook door naar de jostiband, denk je niet?
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

"Heerenveen, maak die goal", "sta op voor Heerenveen", "come on Friezen, super-Friezen", "come on you boys in white and blue" of gewoon "Heerenveen! Heerenveen! Heerenveen!" zijn toch wel zo'n beetje de enige liedjes waarmee je het publiek een beetje meekrijgt. Die lange liedjes slaan bij ons toch niet aan, en zeker niet buiten de Noordtribune. Hoe eenvoudiger, hoe beter.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

feanryp23 schreef:"Heerenveen, maak die goal", "sta op voor Heerenveen", "come on Friezen, super-Friezen", "come on you boys in white and blue" of gewoon "Heerenveen! Heerenveen! Heerenveen!" zijn toch wel zo'n beetje de enige liedjes waarmee je het publiek een beetje meekrijgt. Die lange liedjes slaan bij ons toch niet aan, en zeker niet buiten de Noordtribune. Hoe eenvoudiger, hoe beter.
dus jij bent voorstander voor maar 3/4 chants? ik vind een lange chants soms wel fijn, zingt lekker door!
Pride of the north! :stan:
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ben ik het toch nog een keer met feanryp eens hehe. Er worden te vaak de verkeerde songs ingezet op de verkeerde momenten. Als je het stadion mee wil krijgen en je druk op de tegenstander zet moet het inderdaad simpel en massaal. Nu valt het te vaak stil doordat dan songs worden ingezet die de rest sws niet oppakt.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Haha, toch nog! :wink:

Die lange liedjes zijn best leuk, maar als er maar twintig zijn die meezingen, dan haalt het niets uit. In ons stadion zijn de meesten nu eenmaal niet zo van het lawaaimaken, maar als dat gevoel er dan toch even is (bijvoorbeeld bij heel veel druk naar voren en een 0-1 achterstand), dan moet er eigenlijk iets simpels komen dat mensen herkennen en makkelijk kunnen oppikken. Zoals hier op de achtergrond:

https://youtu.be/p7PaGOB-YsE?t=2m4s

Of hier:

https://www.youtube.com/watch?v=QQDeM-L3pGE

Als je dan ook nog een toontje hoger zingt, krijg je denk ik sneller de rest van het stadion mee. Ik ben niet zo van het inzetten vanuit vak 23, maar ik laat me graag verrassen komende zaterdag. :mrgreen:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

SVSCH schreef:Ben ik het toch nog een keer met feanryp eens hehe. Er worden te vaak de verkeerde songs ingezet op de verkeerde momenten. Als je het stadion mee wil krijgen en je druk op de tegenstander zet moet het inderdaad simpel en massaal. Nu valt het te vaak stil doordat dan songs worden ingezet die de rest sws niet oppakt.
Quoted for truth :)
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

feanryp23 schreef:"Heerenveen, maak die goal", "sta op voor Heerenveen", "come on Friezen, super-Friezen", "come on you boys in white and blue" of gewoon "Heerenveen! Heerenveen! Heerenveen!" zijn toch wel zo'n beetje de enige liedjes waarmee je het publiek een beetje meekrijgt. Die lange liedjes slaan bij ons toch niet aan, en zeker niet buiten de Noordtribune. Hoe eenvoudiger, hoe beter.
NNboss schreef: dus jij bent voorstander voor maar 3/4 chants? ik vind een lange chants soms wel fijn, zingt lekker door!
singing heerenveen, heerenveen sc is een wat langere toch? Die pikken we op zuid ook mee.
Jazz
Beheerder
Berichten: 2492
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Gewoon de YaYa en Kolo Toure song doen. Simpel en effectief. Kunnen die oudjes op de tribunes ook een keer meedoen.
Heerenveen fan in Leiden
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Jazz schreef:Gewoon de YaYa en Kolo Toure song doen. Simpel en effectief. Kunnen die oudjes op de tribunes ook een keer meedoen.
Caner, Caner Cavlan Morton, Morton Thorsby :lol:
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Vanaf 31:50 in deze documentaire over Foppe: http://www.foxsports.nl/video/fox-sports-doc-foppe/

Wêr sjogg' jo sa'n Foppe,
dy kin eins net stoppe.
Wêr sjogg' jo sa'n minske,
yn it doarp sa as by ús.
Dêr't oer 't hûs it hoantsje kraait,
en oer it gers de septer swaait.
Elke maitiid sjong' wy wer,
Foppe is de grutte stjer.

Op de melodie van 'Wêr sjogg' jo sa'n romte'.

Volgens mij is deze echt prachtig om te zingen in het stadion!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

jelgrins schreef:Het gaat me niet om het stadsfries maar om de inhoud van de tekst. Ik wil als supporter van Heerenveen hiermee niet geassocieerd worden. Zo simpel is het. Je zingt het maar bij moeke thuis!
Zo is het jelgrins, helemaal mee eens! Wel heeft het mijn voorkeur om in het Fries, NL of Engels te zingen! Laten we ons beperken tot echte talen en niet in dialecten :wink: gaan zingen!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

JD & SVSCH schreef:Vanaf binnenkort ook te horen op de tribune, in de kroeg al een paar keer voorbij horen komen:

https://www.youtube.com/watch?v=jKF9ji3WVDk

Lekker plaatsje idd, de tekst:

Klap op dyn ogen
Klap op dyn vreet
Ik sla die helemaal lam
Zo datsto my nooit vergeest
Zeer sterke en relevante teksten, gelijk inzetten zaterdag! Dat niemand hier eerder mee gekomen is ..

http://youtube.com/watch?v=lRmhkXllFtU
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Dieptepunt in de 2e helft uit bij de Graafschap. Alleen maar anti Cambuur liederen.
Grow up.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Wolliepoly schreef:Dieptepunt in de 2e helft uit bij de Graafschap. Alleen maar anti Cambuur liederen.
Grow up.
Huh? Volgens mij viel dat wel wat mee. Misschien 2 keer dat ik iets gehoord heb over dkv? En dat lijkt me toch geen probleem..

Goede sfeer in het uitvak trouwens!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

HVNFL schreef:
Huh? Volgens mij viel dat wel wat mee. Misschien 2 keer dat ik iets gehoord heb over dkv? En dat lijkt me toch geen probleem..

Goede sfeer in het uitvak trouwens!
Dat viel ook wel mee. Er werd inderdaad een paar keer 'Cambuur degradeert olé olé' gezongen. Maar dat was puur om de Achterhoekers een hart onder de riem te steken. 1 Keer werd alle herten moeten dood gezongen. Beetje overtrokken reactie dus. Maar dieptepunt of niet. Het was weer een prima sfeertje in het uitvak. Waar de fanatieke supporters van de Graafschap 'Boeren, boeren, boeren' zongen werd dat door ons beandwoord met 'Friezen, Friezen, Friezen. Er was ook een leuke afwisseling. Als ze hadden gewild hadden ze ons met al hun publiek natuurlijk compleet overstemd, maar dat was niet het geval.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Ik vond het ondanks de slechte pot ook een mooie away day en de sfeer was zeker niet slecht. Waar ik mij echter wel zorgen om begin te maken zijn songs als alle herten moeten dood en die song over ik sla dy dood. Die laatste werd gelukkig niet massaal gezongen, maar er was toch wel zeker een groep die het een aantal keren inzette. Met dit soort songs wil ik absoluut niet geassocieerd worden en ik vind dat daar ook wel tegen opgetreden zou mogen worden mocht deze lijn zich doortrekken. Dit soort songs brengen de club namelijk in diskrediet en er ontstaat daardoor ook een heel onaangename sfeer. Hoop dat we zulke songs niet meer zullen horen.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Als je je echt zo erg stoort aan dat soort liedjes en alleen braaf en positief gezang wilt horen is het misschien een beter idee om je zondagmiddag in de kerk door te brengen in plaats van bij een uitwedstrijd. Ik hoor precies dezelfde liedjes en ik stoor me er echt totaal niet aan. Zolang het bij liedjes blijft en er verder niemand op welke manier dan ook schade van ondervindt, wat is dan precies het probleem?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
kaaskop
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

Wen alvast maar aan de teksten over Cambuur.
Onze sfeermakers op noord willen niets liever.
Volgend seizoen met het grotere sta-vak moet het lukken!
Dat trekt ook meer publiek naar het stadion, vast wel.
Daar zitten we echt op te wachten.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

kaaskop schreef:Wen alvast maar aan de teksten over Cambuur.
Onze sfeermakers op noord willen niets liever.
Volgend seizoen met het grotere sta-vak moet het lukken!
Dat trekt ook meer publiek naar het stadion, vast wel.
Daar zitten we echt op te wachten.
jou misschien niet anderen misschien wel.
we moeten van een mug geen olifant maken het viel allemaal reuze mee.
en zonder die sfeermakers stond jij in een uitvak met 50 man die niet verder komt dan het volkslied.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Duizend keer liever het volkslied met 50 man dan 'klap op dyn freet' of iets in die trant met 500 man. Het zal ook wel wat meegevallen zijn, maar die dwaze teksten hoeven ook wat mij betreft niet het nieuwe repertoire te worden. Tenzij dit bijdraagt aan de prestaties op het veld, want dat kan natuurlijk ook. Daar gaat het immers om. :?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Ach, als je mee wilt zingen zing je mee en als je niet mee wilt zingen zing je niet mee. Zelf stond ik gisteren ook vooraan, daar waar het werd gezongen, maar zong zelf niet mee. Niet omdat ik mij eraan stoor maar omdat het van mij niet zo nodig hoeft om dat te zingen, maar dat is persoonlijk toch?
Leven en laten leven, ik bedoel zingen en laten zingen. :wink:
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

feanryp23 schreef:Duizend keer liever het volkslied met 50 man dan 'klap op dyn freet' of iets in die trant met 500 man. Het zal ook wel wat meegevallen zijn, maar die dwaze teksten hoeven ook wat mij betreft niet het nieuwe repertoire te worden. Tenzij dit bijdraagt aan de prestaties op het veld, want dat kan natuurlijk ook. Daar gaat het immers om. :?
Ach werd in de bus op de heenreis aangezet na wat drankjes en onder de wedstrijd 1x.
waar het om een klein groepje ging gewoon drank in de man en een geintje mij betreft.
de wedstrijd was om te huilen dus dit nr ook laten we het daar maar op houden. ;)
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Appie_M schreef:Als je je echt zo erg stoort aan dat soort liedjes en alleen braaf en positief gezang wilt horen is het misschien een beter idee om je zondagmiddag in de kerk door te brengen in plaats van bij een uitwedstrijd. Ik hoor precies dezelfde liedjes en ik stoor me er echt totaal niet aan. Zolang het bij liedjes blijft en er verder niemand op welke manier dan ook schade van ondervindt, wat is dan precies het probleem?
Dus jij vindt songs als "ik sla dy op dyn bek" doodnormale songs? Songs die de spelers ondersteunen om de drie punten over de streep te trekken? Dit soort songs hebben toch totaal niks te maken met het ondersteunen van het team? En is dat niet waar songs voor bedoeld zijn? Wat ook de essentie is voor het toekomstige sfeervak? Meer sfeer bieden op een positieve manier? Als deze lijn zich doortrekt leidt dit alleen maar tot imagoschade en het verliezen van supporters.

Ik heb altijd positief tegenover het sfeervak gestaan en dat blijf ik eerst ook. Maar ik vind wel dat dit soort liedjes kunnen leiden tot een averechts effect van het sfeervak en daar moeten we echt voor uitkijken.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

DSCH schreef:Dus jij vindt songs als "ik sla dy op dyn bek" doodnormale songs? Songs die de spelers ondersteunen om de drie punten over de streep te trekken? Dit soort songs hebben toch totaal niks te maken met het ondersteunen van het team? En is dat niet waar songs voor bedoeld zijn? Wat ook de essentie is voor het toekomstige sfeervak? Meer sfeer bieden op een positieve manier? Als deze lijn zich doortrekt leidt dit alleen maar tot imagoschade en het verliezen van supporters.

Ik heb altijd positief tegenover het sfeervak gestaan en dat blijf ik eerst ook. Maar ik vind wel dat dit soort liedjes kunnen leiden tot een averechts effect van het sfeervak en daar moeten we echt voor uitkijken.
Ik vindt dat jij je er veel te veel druk over maakt. Het was maar een kleine groep die het eventjes zong, so what? Als je je er aan stoort dan zing je toch niet mee en negeer je het toch lekker? Dat soort liederen klinken nooit massaal in het NN-vak, dus dat het op termijn zou kunnen leiden tot imagoschade en verlies van supporters vind ik zeer overdreven gedacht. Leven en laten leven :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Appie_M schreef: Ik vindt dat jij je er veel te veel druk over maakt. Het was maar een kleine groep die het eventjes zong, so what? Als je je er aan stoort dan zing je toch niet mee en negeer je het toch lekker? Dat soort liederen klinken nooit massaal in het NN-vak, dus dat het op termijn zou kunnen leiden tot imagoschade en verlies van supporters vind ik zeer overdreven gedacht. Leven en laten leven :wink:
Ik zing uiteraard niet mee, maar toch vind ik het lastig om te negeren. Zulke songs storen mij gewoon enorm omdat ze totaal niet bij het voetbal en Heerenveen horen. Dat ik nu wat overdrijf ben ik met je eens. Ik sta zelf ook in NN en ik weet ook dat dit niet vaak voorkomt en dat velen er net zoals ik over denken. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat we toch wat moeten oppassen voor dit soort songs. Als deze lijn zich doortrekt zou het op de langere termijn wel schade voor de club kunnen betekenen.

Zo ver is het gelukkig nog niet en komt het hopelijk ook niet. Het sfeervak moet komend seizoen laten zien hoe een ploeg ondersteund dient te worden. En ik ben ervan overtuig dat we dat kunnen laten zien!!
Plaats reactie