Nieuws van de Dag

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2016 23:40

Dus ... ??
Gelukkig zijn je voetbalbijdrages wel nuttig .. oh nee, je leven bestaat alleen maar over het afkraken van de politie en Takkenberg
Welterusten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2016 23:44

SVSCH schreef:Van mij mogen ze alles. Ik hoop dat de Spaanse politie eens een weekendje naar Nederland komt, want de NLse agenten zijn dan nog maar lieverdjes.


Misschien moet jij eerst eens neergeknuppeld worden om je van je enge ideetjes af te helpen?[/quote]
Ik heb nooit problemen gehad met de politie, 99 van de 100x is het eigen schuld, dikke bult (of pepperspray :lol: )
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 22-02-2016 23:51

Hoogstaande reactie. Als iets jou niet overkomt kan iets niet onterecht zijn. Er is meer in de wereld dan jouw boerendorpje. En dan zeg je dat ik een beperk leven heb hehe.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Grimo » 23-02-2016 09:37

SVSCH schreef:Hoogstaande reactie. Als iets jou niet overkomt kan iets niet onterecht zijn. Er is meer in de wereld dan jouw boerendorpje. En dan zeg je dat ik een beperk leven heb hehe.


Werkelijk? Is er meer als haat tegen de politie,stewards, veiligheidscoordinatoren, stadionverboden?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 23-02-2016 10:13

Dus ... ??
Gelukkig zijn je voetbalbijdrages wel nuttig .. oh nee, je leven bestaat alleen maar over het afkraken van de politie en Takkenberg
Welterusten


feanfan1 je durft de discussie niet eens inhoudelijk aan te gaan. svsch geeft met voorbeelden aan hoe het er aan toe gaat en wat zijn beleving en idee erbij is en jij roept dat de spaanse politie ( een van de meest corrupte ) in Nederland maar even moet optreden? En svsch zijn leven bestaat uit alleen maar afkraken van de politie en hij draagt niet aan de voetbal topics bij? Origineel hoor... Laat me trouwens over de voetbalbijdrages van sommigen hier niet lachen.. En Grimo jij kunt ook beter discussiëren dan dat je nu doet, hij valt jullie toch niet persoonlijk aan? Hooguit door uitlokkende opmerkingen.

Feit is gewoon dat zoals bv afgelopen zondag de protestmars van Feijenoord gedoemd was om te mislukken De politie had op voorhand al een volledige parkeergarage afgesloten met dranghekken en zwart plastic een celruimte gemaakt.
Op brieven werd al aangekondigd dat auto's op zondag niet mochten parkeren. Bijzonder omdat ze dan anders nooit doen.
Willekeurige mensen die in de rij stonden voor een kaartje (vrije verkoop) werden door de ME te paard in het nauw gedreven en opgepakt. Ook bv een vader met een zoon van 6 werden opgepakt waarbij de zoon van 6 en zijn vader gescheiden werden.

Feanfan1 kom eens met inhoudelijke punten dan die kinderachtige opmerkingen,

Er was geen toestemming gevraagd voor een demonstratie, er werden dozen gegooid richting de ME en er werd met pilonnen tegen een ME-busje geslagen. Tja, wel gek dat ze dan mensen oppakken. Dat gelul over onterechte arrestaties geloof ik nu wel. Mooi stadionverboden uitdelen. Doei!


@feanryp 23, jij zou je helemaal moeten schamen, doei! er was wel toestemming voor de demonstratie, alleen jij lult als een dol paard in het rond en weet totaal niet waar je het over hebt zoals zo vaak, doei.....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor feanryp23 » 23-02-2016 10:26

Het kan op zich simpel opgelost worden. De ME moet gewoon zeggen dat iedereen vijf minuten krijgt om op de donderen, en dat ze daarna de hele zooi zonder pardon aan de kant vegen.

@TORCIDA
De woordvoerder van burgemeester Aboutaleb heeft laten weten dat voor de demonstratie van gisteren geen toestemming was verleend. Een deel van de demonstranten verkeerde in de veronderstelling dat dat wel het geval was.

Bron: NOS.nl


En dit:
De demonstratie was niet aangevraagd. Er was daarom ook geen eigen ordedienst of aanspreekpunt met wie de politie kon overleggen. Op de tweede plaats had de politie opdracht om een herhaling van de gebeurtenissen in 2011 te voorkomen. Toen liep de zaak uit de hand toen fans het Maasgebouw bestormden. Gisteren weigerde een grote groep de aanwijzingen van de politie op te volgen. Bovendien werd de sfeer agressief.


Is toch even een ander verhaal. Waarom moeten we de capuchons dan geloven?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Grimo » 23-02-2016 10:46

TORCIDA schreef: En Grimo jij kunt ook beter discussiëren dan dat je nu doet, hij valt jullie toch niet persoonlijk aan? Hooguit door uitlokkende opmerkingen.


Daar heb je helemaal gelijk in TORCIDA. Maar het gaat bij SVSCH alleen maar over dit soort zaken. Het negatief belichten van politie, ME, veiligheidscoordinatoren etc. Alles wordt van 1 kant belicht. Supporters doen kennelijk nooit iets verkeerd.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-02-2016 10:48

Ik hoef er niet inhoudelijk op in te gaan. Ik zag weer een post van SVSCH, dus ik had al een vermoeden dat het over de politie of Takkenberg zou gaan. De politie zal vast wel eens iets fout doen. Ik ben benieuwd of SVSCH ook iets positiefs over de politie heeft te melden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 23-02-2016 11:37

@ feanryp je hebt gelijk, onofficieel gemeld op fora maar inderdaad niet bij Aboutaleb, alhoewel je wel het recht hebt om te demonstreren. Staat overigens los van capuchons.

dat er verwarring was is mede door de telegraaf gemeld in de krant

De Amsterdamse Krant meldt namelijk zojuist bij monde van Valentijn Driessen, uiteraard met de typische op onderbuikgevoelens gestaafde zinnen, dat eigenlijk het complete Legioen de verhuisdozen actie wel ziet zitten omdat het leuk en ludiek is. En zo ook burgemeester Aboutaleb die tegenover hem heeft medegedeeld dat de ludieke actie groen licht heeft gekregen.


en dan had men zoals ik eerder meldde een volledige parkeergarage ingericht als tijdelijke cel, waarom? De protestmars was niet verboden, hij was wel degelijk bekend, had men dat wel gedaan dan had men nog een legitieme reden om de mars te stoppen of af te keuren.

@feanfan 1 je hoeft inderdaad niet inhoudelijk ergens op te gaan, maar zeg dan niets, want je geeft wel commentaar omdat je een vermoeden hebt dat het ergens overgaat omdat je zijn naam leest. Puur op de man. Gewoon de meest laffe houding die je kunt aannemen en voegt niets toe. Ik lees met verbazing hoe het er aan toe gaat en heb zelf ook de overtuiging dat er willekeur en buiten proportioneel geweld gebruikt wordt mede door als politie zelf te provoceren. Maar ja jij hebt liever dat het nog harder gaat.. en roept de spaanse politie erbij.. je weet niet waar je het over hebt.

onderstaand is maar een klein voorbeeld.
ME met stickers van de f-side in de wagen die "kom dan, kankerjoden! Ik sla je helemaal de kanker" roepen


@grimo, ik zie nergens dat svsch schrijft dat supporters nooit eens iets fout doen, dat hij alleen de andere kant belicht kan toch. echter wordt door anderen aangenomen dat hij denkt dat het nooit aan supporters ligt. En er is lijkt me stof voldoende om deze kant te belichten.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 23-02-2016 11:40

Inderdaad, volgens de afgesproken route, want in de aanloop naar de protestmars is deze protestactie zoals altijd keurig netjes aangevraagd en in samenwerking met de politie voorbereid. De route is zelfs gekozen op basis van de route die het minst overlast zou veroorzaken, omdat deze protestmars ludiek bedoeld was en niet anders.. Er was geen enkele aanleiding tot ingrijpen.


misschien ben ik wel te voorbarig met m'n excuses feanryp23
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor feanryp23 » 23-02-2016 14:45

Excuses zijn niet nodig hoor, maar het is allemaal erg tegenstrijdig. De een zegt dat het allemaal in kannen en kruiken was, terwijl de ander weer zegt dat de demonstratie nooit is gemeld. Dat blijft dan maar in het midden.

Feit is wel dat als de politie inderdaad mensen inzet om groepen uit te dagen, hoe idioot dat misschien ook is, je daar nog niet op hoeft te reageren. Als je narigheid ruikt, dan kies je toch gewoon voor de verstandige weg door uit de menigte te gaan? Daarmee voorkom je in ieder geval de ellende voor jezelf lijkt mij.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 23-02-2016 17:34

Reactie van de organisatie op alle politieleugens:

Allereerst willen wij de ruim 2500 supporters die mee hebben gelopen met hun verhuisdozen en de vele honderden supporters die stonden te applaudisseren langs de kant bedanken voor hun opkomst, steun en hulp! In tegenstelling tot wat de Politie en sommige media proberen te beweren is de protestactie in zijn geheel geweldloos en precies volgens de afgesproken route verlopen.

Inderdaad, volgens de afgesproken route, want in de aanloop naar de protestmars is deze protestactie zoals altijd keurig netjes aangevraagd en in samenwerking met de politie voorbereid. De route is zelfs gekozen op basis van de route die het minst overlast zou veroorzaken, omdat deze protestmars ludiek bedoeld was en niet anders. En ludiek was het. Honderden kartonnen dozen met allerlei grappige teksten erop werden onder het genot van diverse Feyenoord-liedjes en applaus van omstanders door duizenden supporters naar het stadion vervoerd. Er was geen enkele aanleiding tot ingrijpen.

Ingrijpen werd, tegen de afspraken in, toch gedaan. Op basis van “heeft u gezien wat er in 2011 is gebeurd” en het feit dat de organisatie de demonstratie niet had aangevraagd. Daarover zeggen wij twee dingen:

Op basis van wat er in 1940 is gebeurd is het in Nederland verboden om razzia’s te houden. Als Aboutaleb geschiedenis erbij wil pakken zou hij ook eens naar zichzelf moeten kijken. Wij hebben met 2011 in het achterhoofd expres gekozen voor een protestmars om te laten zien dat deze op normale wijze volgens afspraak gehouden kan worden. Wij houden ons aan afspraken. Wij wel!Het is in Nederland ten alle tijden toegestaan om een demonstratie te houden. Hier is geen vergunning voor nodig. Een demonstratie kan hooguit door de rechter verboden worden. Dit is niet gebeurd. Sterker nog: De organisatie is NOOIT medegedeeld dat de protestmars niet door mocht gaan.

Aboutaleb en de Politie wassen vandaag de dag hun handen dan ook in onschuld. Verwacht de komende dagen dan ook meer van deze niets zeggende huilverhalen. Verhalen die alleen maar méér mensen tot protest gaan zetten, want elke Feyenoorder heeft kunnen zien dat de protestactie vreedzaam verliep en het geweld eenzijdig is geweest. Tienduizenden getuigen delen inmiddels dat verhaal. De waarheid. Wat anderen er ook van zullen zeggen.

Het schandalige optreden van de overheid in samenspraak met de clubleiding bereikt dan ook een averechts effect. Voor de bekerwedstrijd tegen AZ zullen de prestaties op het veld belangrijker zijn dan deze randzaken. We vragen dan ook vanaf de aftrap ongeacht wat er gebeurd elke speelminuut te benutten om het elftal naar een overwinning te loodsen. Buiten die cruciale 90 minuten tegen AZ vragen wij elke Feyenoorder steun aan de acties te geven.

Afgelopen zondag zijn zonder reden 341 van uw kameraden opgepakt. In tegenstelling tot wat de Politie u nu wilt doen geloven ook vele vele omstanders. Oude opa’tjes. Vaders. Kinderen. De volgende keer bent u zelf het slachtoffer van dit soort bizarre praktijken. Angst is een slechte raadgever. Om die reden gaan de protesten onverminderd door!

In dat kader is het ook goed om te vertellen dat 80% van de protestmars, een groep van zo’n 2000 supporters, uiteindelijk het hek heeft bereikt via een andere route. Op die locatie is GEEN incident ontstaan. De protestmars was dan ook letterlijk op alle fronten een doorslaand succes en heeft bij vele duizenden supporters de ogen geopend. De geest is uit de fles: Deze Noord-Koreaanse praktijken is Het Legioen helemaal zat.

Deze clubleiding is Feyenoord onwaardig en er zijn nog maar twee opties over: Alle supporters weg. Of deze clubleiding weg

SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 23-02-2016 17:55

Ontzettend kansloos om de oorlog hier weer bij te halen. Wat hebben we toch ontzettend bedroevend volk in Nederland rondlopen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 23-02-2016 18:19

Fuotbalgek niet meer in staking? Misschien een jankverhaaltje van een collega posten?

Mooi aantal berichten trouwens 1945.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 24-02-2016 11:20

Ontzettend kansloos om de oorlog hier weer bij te halen. Wat hebben we toch ontzettend bedroevend volk in Nederland rondlopen.



je leest wat en je denkt niet. Het vergelijk met een razzia in de wo11 wordt gemaakt door het gevoel en de ervaring door hetgeen wat er gebeurd als je op deze manier volstrekt willekeurig wordt opgepakt, als een crimineel met je id in je hand voor een muur gezet wordt en wordt gefotografeerd en vervolgens wordt afgevoerd naar een parkeergarage waar ze op voorhand al een cel van hadden gemaakt.

Afgezien van wie het nu aangaat of het niveau van de betrokkenen, dit kan en mag niet de handelswijze zijn van onze justitie.

Wat is nu de doelstelling geweest van de handelswijze, kom we gaan iedereen oppakken of laten we er met zn allen voor zorgen dat de mars ordentelijk verloopt. Mochten zich individuen misdragen dan kunnen ze die er toch uit plukken?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 24-02-2016 11:42

Feanfan 1 schreef:Van mij mogen ze alles. Ik hoop dat de Spaanse politie eens een weekendje naar Nederland komt, want de NLse agenten zijn dan nog maar lieverdjes.


Amen!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Otsje P » 24-02-2016 11:51

Ik vind dat er bij vlagen bijzonder kinderachtig op elkaar gereageerd wordt hier. Dat zal wel het gevolg zijn van het feit dat deze discussie al veel langer aan de gang is, en regelmatig weer oplaait.

Ik heb lang gedacht dat het inderdaad gewoon een kwestie van eigen schuld/dikke bult was. Maar de voorbeelden zijn helaas al niet meer te tellen, van situaties waarin de politie verre van integer te werk is gegaan.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 24-02-2016 12:19

Lipton schreef:Van mij mogen ze alles. Ik hoop dat de Spaanse politie eens een weekendje naar Nederland komt, want de NLse agenten zijn dan nog maar lieverdjes.

Amen!



En wat wil je daar dan mee bereiken? Je weet niet wat je zegt en volgens mij roep je wat om te ruien. Jammer.
Spanje, een land waar lange tijd een dictatuur gold en de democratie ver te zoeken was, een land waar clubs als real madrid met gigantische schulden en dubieuze voorzitters door corruptie, list en bedrog bestaansrecht hebben. Een land waar de Eta met aanslagen afscheiding afdwingt en dan neem jij die politie als voorbeeld? Moet je niet janken als je echt een keer iets meemaakt waar je totaal geen part of deel aan hebt.

Maar aangezien je wel een politiestaat ambieert lijk je mij in deze dus een typische pvv stemmer, regeren met de harde hand, nuance en objectiviteit is ver te zoeken. Weet ik ook in welke hoek ik jou kan plaatsen
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 24-02-2016 13:38

Ik ben tegen politie geweld en misbruik van macht.
Maar ik ben ook tegen het verwijven van de samenleving, als een politie agent naar iemand wijst is hij al strafbaar.
Je mag een politie agent (of wie dan ook) tegenwoordig zonder consequenties helemaal belachelijk maken. Dat is gewoon raar.

Volgens mij is het zo dat als jij je een beetje normaal gedraag dat je bijzonder weinig last hebt van de politie.

Als er ME in de buurt is, tja dan is het gewoon oppassen geblazen. Ik heb toevallig 1x tikken gehad van een ME'er, ik deed helemaal niks. Maar ik was wel in de buurt van de heibel. Kortom: eigenschuld

Politiestaat e.d. moet ik altijd heel erg om lachen. Ik ben wel van mening dat ook de politie kan overdrijven, bijvoorbeeld toen met die kerel die z'n bordje had met fuck de koning. Daar kan ik slecht tegen. Maar ik geloof er weinig van dat er helemaal niks aan de hand was met al die feyenoord fans, met capuchon en bivakmutsen op doe je geen "ludieke" actie in mijn ogen.

Bovendien leven we in een land waar we al jaren lang bezuinigen op de politie, dus ja creëer je dan een politiestaat?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 25-02-2016 10:11

SVSCH schreef:Fuotbalgek niet meer in staking? Misschien een jankverhaaltje van een collega posten?

Mooi aantal berichten trouwens 1945.


Mag jij me vertellen wie mijn collega's dan volgens jou zijn grote held.

Het is in Rotterdam al jaren hetzelfde liedje. Niet kunnen accepteren dat je geen topclub meer bent en na een slechte reeks moet er weer een trainer of bestuur opkrassen. Keer op keer hebben de capuchons bewezen dat deze demonstraties uit de hand lopen, tot aan situaties waarbij een groep idioten slechts tegenhouden kon worden door waarschuwingskogels.

Hooligans die een worst wordt voorgehouden om een grotere groep rustig te houden. Kennelijk een grote groep die niet de zelfdiscipline heeft om zich normaal te gedragen.

Het is volstrekt begrijpelijk en historisch gezien noodzakelijk dat de politie op voorhand maatregelen neemt met het oog op een scenario als deze. Ik vraag mij altijd af hoe iemand die dergelijk primitief gedrag vertoont meent te moeten oordelen over het functioneren van clubbestuurders gevoed door sportieve resultaten.

Gezien de reputatie van deze groep en het eerdere verloop van dergelijke protesten moet je als weldenkend mens deze situatie willen vermijden, of tenminste niet klagen wanneer er wordt ingegrepen. De geluiden dat de politie/me heeft gehandeld zonder aanleiding met een vooroordeel plan zijn zoals altijd, supporters gedragen zich voorbeeldig en de politie/me/stewards handelen onrechtvaardig.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 25-02-2016 11:19

dus voetbalgek, als jij een keer geflitst wordt dan ben je het er mee eens dat als daar weer eens gaat rijden ze je standaard een boete thuis sturen want jij zal wel weer te hard gaan rijden en weet je wat laten we iedereen die daar ook rijdt direct ook een boete geven want alleen dan houden we het in de hand. En vooral die auto's met geblindeerde ramen met mistlampen op en met dubbele uitlaat.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor feanryp23 » 25-02-2016 12:30

Als je zo trouw als een hond bent, dan hoor je toch ook als een hond behandeld te worden? 8)

Zonder gekheid, in dit geval was het waarschijnlijk onterecht om de hele groep een boete te laten betalen, maar ik vind wel dat 'excessief politiegeweld' heel snel in de mond genomen wordt. Als je als ME'er tegenover een groep schuimbekkende, vloekende en tierende figuren staat, en die zijn er altijd, dan weet ik zeker dat je vol adrenaline zit op het moment dat je het teken krijgt om in te grijpen. En ja, dan ben je de lul als je vooraan staat. Had je maar eerder uit die menigte moeten gaan, want op het moment dat je in een groep staat die 'tegenover' de ME staat, dan weet je dat het uit de hand kan lopen. Opdonderen!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 25-02-2016 15:52

Als je als ME'er tegenover een groep schuimbekkende, vloekende en tierende figuren staat, en die zijn er altijd, dan weet ik zeker dat je vol adrenaline zit op het moment dat je het teken krijgt om in te grijpen. En ja, dan ben je de lul als je vooraan staat. Had je maar eerder uit die menigte moeten gaan, want op het moment dat je in een groep staat die 'tegenover' de ME staat, dan weet je dat het uit de hand kan lopen. Opdonderen!


alleen dat gebeurde er niet, er was geen menigte zoals jij omschrijft opzoek naar een confrontatie. De agressie kwam van de politie / me . Maar dat is schijnbaar moeilijk te begrijpen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 25-02-2016 17:21

feanryp23 schreef:Als je zo trouw als een hond bent, dan hoor je toch ook als een hond behandeld te worden? 8)

Zonder gekheid, in dit geval was het waarschijnlijk onterecht om de hele groep een boete te laten betalen, maar ik vind wel dat 'excessief politiegeweld' heel snel in de mond genomen wordt. Als je als ME'er tegenover een groep schuimbekkende, vloekende en tierende figuren staat, en die zijn er altijd, dan weet ik zeker dat je vol adrenaline zit op het moment dat je het teken krijgt om in te grijpen. En ja, dan ben je de lul als je vooraan staat. Had je maar eerder uit die menigte moeten gaan, want op het moment dat je in een groep staat die 'tegenover' de ME staat, dan weet je dat het uit de hand kan lopen. Opdonderen!

Er zijn ook weer ouderen en ouders met jonge kinderen benadeeld. Dat mag nooit gebeuren. Er is op plekken opgetreden vergelijkbaar met waar het bij ons misging tegen DKV. Als er mensen in de rij staan voor de toegangshekken en je wordt vanuit het niets door ME aangepakt omdat die zogenaamd ruimte en overzicht nodig hebben dan kun je onmogelijk zeggen dat dat normaal is......
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 25-02-2016 18:30

Fuotbalgek, dat jij ondanks alle feiten, leugens en misstanden die worden genoemd alleen ingaat op het zeer terechte gebruik van het Arabische woord razzia en mensen meteen bedroevend volk noemt zegt mij genoeg. Dezelfde manier van reageren als de politie zelf. Als alle persberichten van de politie achteraf op waarheid getoetst worden kun je 80% wel rectificeren. Dit gebeurd echter nooit en zo wordt bewust de publieke opinie beinvloedt. Waar of niet waar is niet van belang.

Denk je trouwens echt dat de harde kern jongens hier bij waren bij de opgepakte groep? Ik heb wat beelden gezien maar ik heb er weinig gezien. En nee een capuchon maakt je geen hooligan.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor feanryp23 » 25-02-2016 23:00

Mackan68 schreef:Er zijn ook weer ouderen en ouders met jonge kinderen benadeeld. Dat mag nooit gebeuren.

Absoluut!

Mackan68 schreef:Er is op plekken opgetreden vergelijkbaar met waar het bij ons misging tegen DKV. Als er mensen in de rij staan voor de toegangshekken en je wordt vanuit het niets door ME aangepakt omdat die zogenaamd ruimte en overzicht nodig hebben dan kun je onmogelijk zeggen dat dat normaal is......

Dat kun je zo interpreteren, maar dat was wel deel twee van de situatie. Waarom stonden al die mensen juist bij die ingang? Ze kwamen over het algemeen uit het centrum, dus ze hadden gewoon bij ingang E naar binnen gekund. Maar nee, ze moesten met zijn allen naar de hoek bij ingang G waar de politie een hek bewaakte. Ik weet ook wel dat je bij iedere ingang naar binnen mag, maar die charge was destijds niet gebeurd als iedereen 'gewoon' bij E naar binnen was gegaan.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Grimo » 26-02-2016 09:19

Iedereen weet kennelijk heel goed allemaal wat er gebeurd is in de Kuip. Maar niemand was er daadwerkelijk bij. Iedereen gebruikt ook lekker de publicaties van nieuws/websites die hem het best uitkomt.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lardy » 26-02-2016 09:31

En filmpjes liegen?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Otsje P » 26-02-2016 10:23

Lardy schreef:En filmpjes liegen?


Beetje naïeve reactie Lardy, je bent zelf ook wel wijzer. Een filmpje kan geel goed in onjuiste context geplaatst worden. Ik geef een voorbeeld.

Zlatan maakt een wereldslalom en scoort tegen NAC. Vervolgens tonen ze bij studio sport een shot van v/d Vaart die geblesseerd op de tribune zit. Hij heeft een gezicht als een oorwurm. Iedereen denkt dat dit de reactie van v/d Vaart op die goal is (die 2 konden het niet goed met elkaar vinden). Echter, het shot van v/d Vaart was helemaal niet gemaakt na die wereldgoal, maar op een heel ander moment.

Oftewel, een filmpje van een andere situatie tonen om de mensen te beïnvloeden.

Zo kan je dus ook een filmpje tonen van een hele vreedzame demonstratie, en zeggen dat niemand een vlieg kwaad deed. Terwijl er 30 meter verderop 30 hooligans een ME bus bekogelen en provoceren enz.

Ik weet dat dat hier nu niet gebeurde, en vind diverse politie optredens schandalig de laatste jaren. Maar een filmpje zegt soms niks over de waarheid.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lardy » 26-02-2016 10:59

Otsje P schreef:Beetje naïeve reactie Lardy, je bent zelf ook wel wijzer. Een filmpje kan geel goed in onjuiste context geplaatst worden. Ik geef een voorbeeld.


Dat snap ik ook wel. Daarom zei ik filmpjes, en niet filmpje.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron