Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-02-2016 15:45

sinjoor schreef:

Noem jij uit het rijtje PEC, Heracles, Groningen, NEC, Utrecht, ADO dan eens een ploeg die meer kwaliteit bevat dan H'veen.
Het verschil met een aantal van deze clubs is dat zij er wel een team van hebben weten te maken en dat er bij ons enkel beleving lijkt te zijn als we op achterstand komen of tegen Feyenoord of Cambuur spelen.


Kwaliteit? Wat is de definitie daarvan dan? Als je mentaliteit ook meetelt dan hebben al de bovenstaande ploegen meer kwaliteit. Draai het eens om. Welke spelers van ons zullen bij die ploegen in de basis staan? Ik denk weinig. Als je 12e staar dan kun je de conclusie trekken dat er erg weinig kwaliteit is. Dat vind ik bij Larsson ook. Wordt er gezegd dat hij zo goed is. Hoe kan het dan dat hij dit seizoen dan zo belabberd presteert? Je presteert naar je kwaliteiten. En dat is bij ons onder de maat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 18-02-2016 20:37

Heerenveen rules schreef:
Kwaliteit? Wat is de definitie daarvan dan? Als je mentaliteit ook meetelt dan hebben al de bovenstaande ploegen meer kwaliteit. Draai het eens om. Welke spelers van ons zullen bij die ploegen in de basis staan? Ik denk weinig. Als je 12e staar dan kun je de conclusie trekken dat er erg weinig kwaliteit is. Dat vind ik bij Larsson ook. Wordt er gezegd dat hij zo goed is. Hoe kan het dan dat hij dit seizoen dan zo belabberd presteert? Je presteert naar je kwaliteiten. En dat is bij ons onder de maat.



Je kan me veel vertellen, maar denk niet dat er vooraf veel mensen zijn geweest die ons na 23 wedstrijden een 12e plek hadden toebedeeld. We zijn niet zo goed als sommigen na Feyenoord en Cambuur dachten, maar ook niet zo slecht als de afg wedstrijden deden vermoeden.

Maar eigenlijk had ik het erover dat naar mijn idee (en ik heb daar geen bewijzen of concrete aanwijzigen voor) de klik tussen Foppe en de spelersgroep ontbreekt.
Wie kan daar hier wat meer over vertellen? Mss zit ik er wel helemaal naast.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 18-02-2016 21:11

Of het erg slim is weet ik niet, maar vind het overigens wel moedig van Foppe dat hij elke wedstrijd toch de intentie blijft houden om het spel te willen maken en vrij hoog druk blijft zetten.
Het pakt dan meestal wel faliekant fout uit, maar bij ons bloeden wedstrijden in ieder geval nooit uit in een bloedeloze 0-0. Van de 17 wedstrijden (incl beker) hebben we er 8 gewonnen, 8 verloren en er maar eentje gelijkgespeeld. Op zich nog helemaal niet zo'n slecht resultaat. En met 22 punten uit 15 competitiewedstrijden zit je toch op een gemiddelde waarmee normaal gesproken Play Offs behaald worden.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Boffy » 19-02-2016 11:55

sinjoor schreef:Maar eigenlijk had ik het erover dat naar mijn idee (en ik heb daar geen bewijzen of concrete aanwijzigen voor) de klik tussen Foppe en de spelersgroep ontbreekt.
Wie kan daar hier wat meer over vertellen? Mss zit ik er wel helemaal naast.


En de klik tussen de spelersgroep en Lodeweges ontbrak zeker ook? Ik durf je op een briefje te geven dat als je er een andere trainer er voor zet, de resultaten hetzelfde blijven. Dit is puur een kwaliteitskwestie. De spelersgroep is talentvol, maar talentvol wil nog niet zeggen dat het nu goede en vooral stabiele spelers zijn. En vooral het laatste ontbreekt in onze spelersgroep. Wij hebben geen spelers die wekelijks minimaal een 6 scoren. Ze kunnen bij ons de ene week allemaal een 8 zijn en de andere week allemaal een 2. De selectie is gewoon niet in balans. Als wij er drie spelers bij zouden hebben die elke week een 6 of 7 scoren, dan zou het team het veel beter doen. Vonk kan dus nu voor volgend seizoen op zoek naar minimaal 3 ervaren krachten. Het hoeven niet allemaal topspelers te zijn, als ze maar gewoon een goed basisniveau halen. Daar zou Heerenveen en de nieuwe trainer erg mee geholpen zijn.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 19-02-2016 12:06

Dt roep ik ook de hele tijd. Ik heb het zelf als speler meegemaakt. Spelers in je team die op een hoger niveau hebben gespeeld en waar spelers zich aan optrekken. Rountiniers.

Ik denk dat veel mensen die zelf voetballen of hebben gevoetbal in de senioren hier wel voorbeelden uit eigen ervaring kunnen geven. Een groep jonkies dat speelt tegen een team met veel oude baasjes van 40, 50+ en vooraf denkt, dat wordt een makkie. Om vervolgens helemaal weggetikt te worden door die oude routiniers. Ik heb aan beide kanten gespeeld.
Oudere spelers zijn vaak slimmer. Doordat ze alles niet meer kunnen belopen gaan ze slimmer spelen, laten de bal gaan.

En ik zeg niet dat profs van 28-35 het niet meer kunnen belopen, maar het zijn ook geen jochies van 18-22 jaar meer. Ook snappen ze dat dom op en neer rennen, zoals bijvoorbeeld Thorsby vaak doet, er wel heel ijverig uitziet, maar of het altijd handig is.
Je hebt mensen nodig die dat snappen en zien. En leeftijdstechnisch is Vd Berg de enige routinier, maar laat nou net hij regelmatig de fouten maken van een jonge hond.

Een type Vlaar achterin, een type Bosvelt op het middenveld. Dat heb je nodig om anderen beter te laten spelen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor DSCH » 19-02-2016 12:40

Knipecity schreef: Een type Vlaar achterin, een type Bosvelt op het middenveld. Dat heb je nodig om anderen beter te laten spelen.


Probleem is alleen dat deze spelers niet meer naar Nederland komen en mocht er nog wel een uitzondering zijn zoals een Guardado of Vlaar, dan zullen deze spelers zeker niet naar Heerenveen komen. Dan zou je wel een paar routiniers kunnen aantrekken zonder enige naam, maar dan kom je op hetzelfde probleem als bij vd Berg: niet genoeg kwaliteit om de selectie op sleeptouw te nemen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 19-02-2016 12:42

Knipecity schreef:Dt roep ik ook de hele tijd. Ik heb het zelf als speler meegemaakt. Spelers in je team die op een hoger niveau hebben gespeeld en waar spelers zich aan optrekken. Rountiniers.

Ik denk dat veel mensen die zelf voetballen of hebben gevoetbal in de senioren hier wel voorbeelden uit eigen ervaring kunnen geven. Een groep jonkies dat speelt tegen een team met veel oude baasjes van 40, 50+ en vooraf denkt, dat wordt een makkie. Om vervolgens helemaal weggetikt te worden door die oude routiniers. Ik heb aan beide kanten gespeeld.
Oudere spelers zijn vaak slimmer. Doordat ze alles niet meer kunnen belopen gaan ze slimmer spelen, laten de bal gaan.

En ik zeg niet dat profs van 28-35 het niet meer kunnen belopen, maar het zijn ook geen jochies van 18-22 jaar meer. Ook snappen ze dat dom op en neer rennen, zoals bijvoorbeeld Thorsby vaak doet, er wel heel ijverig uitziet, maar of het altijd handig is.
Je hebt mensen nodig die dat snappen en zien. En leeftijdstechnisch is Vd Berg de enige routinier, maar laat nou net hij regelmatig de fouten maken van een jonge hond.

Een type Vlaar achterin, een type Bosvelt op het middenveld. Dat heb je nodig om anderen beter te laten spelen.



Oke Knipe, ik zie heus dat ons team geen perfecte leeftijdsbalans heeft en dat dit ten koste gaat van de nodige stabiliteit.

Maar volgens mij was jij 2 wedstrijden geleden heel erg positief! Je reageerde op een post van iemand die de beide beentjes op de grond wilde blijven houden en de serie Willem 2, Cambuur en Feyenoord geen garanties voor een overwinning op Twente zou zijn. Maar jij zag het toen hartstikke positief! De ketchup kwam nu uit de fles en het was voor jou allang duidelijk dat we goede spelers hadden en het alleen nog even wachten was tot Foppe het juiste team had gevonden. Toen - en dat is 2 weken geleden- hoorde ik je niet dat ons team te jong is.


Normaal gesproken zou je zeggen dat er na een serie van 3 gewonnen wedstrijden (waardoor je ineens weer volop in de race bent voor Play Off's) iets ontstaat in een team. En de meesten hier hadden op voorhand allemaal gedacht dat de hand van Foppe (die zichzelf uitermate geschikt vindt met jonge talentjes te werken) na een tijdje wel zichtbaar zou worden, en het team niet zo massaal door de ondergrens meer zou vallen.

Van Basten liet in zijn 2e jaar 5 jeugdspelers inpassen. Met Otigba, Sinkgraven, Van Aken en Bilal hadden we 4 tieners in ons team dat nul eredivisie ervaring had. Ziyech was 20, De Roon was 21, Slagveer 20, Dijks 20, Van Anholt 20, VLP 22.
Toen hoorde ik nooit het begrip over het vertoonde spel omdat zijn halve elftal 2 jaar lang op rij onder zijn kont werd verkocht en het team zo jong was, en was het volgens velen een vanzelfsprekende keuze van Van Basten geweest om massaal te verjongen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 19-02-2016 14:59

Over de speelwijze van Van Basten gesproken: Ik zou er een voorstander van zijn als Foppe zo zou gaan spelen.

Maak het niet al te ingewikkeld, speel gewoon met een blok van 6 man achter de bal, en geef de 4 voorwaartsen alle vrijheid.
Focus je niet teveel op het spel willen maken, het te vroeg afjagen van de tegenstander en het hebben van balbezit, maar speel naar de kwaliteiten van het team. Laat de tegenstander maar komen en richt je op de omschakeling. Zo blijven de te verdedigen ruimtes kleiner en wordt de ruimte voorin groter. We hebben genoeg snelle lopende mensen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 19-02-2016 21:11

sinjoor schreef:Over de speelwijze van Van Basten gesproken: Ik zou er een voorstander van zijn als Foppe zo zou gaan spelen.

Maak het niet al te ingewikkeld, speel gewoon met een blok van 6 man achter de bal, en geef de 4 voorwaartsen alle vrijheid.
Focus je niet teveel op het spel willen maken, het te vroeg afjagen van de tegenstander en het hebben van balbezit, maar speel naar de kwaliteiten van het team. Laat de tegenstander maar komen en richt je op de omschakeling. Zo blijven de te verdedigen ruimtes kleiner en wordt de ruimte voorin groter. We hebben genoeg snelle lopende mensen.


Interessant! Van Basten gaf heel veel jeugd de kans en haalde echt het absolute rendement uit de selectie. We maakten dat jaar ook superveel doelpunten.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 20-02-2016 09:42

rust schreef:
Interessant! Van Basten gaf heel veel jeugd de kans en haalde echt het absolute rendement uit de selectie. We maakten dat jaar ook superveel doelpunten.

We moeten Finnbogason maar niet gaan vergelijken met wat we nu ter beschikking hebben denk ik.... Alfred was voetballend dan misschien geen hoogvlieger, maar hij had de vele gecreëerde kansen van Larsson zeer waarschijnlijk wél gepromoveerd tot goal. We zijn er op beide vlakken na Alfred en Mark (Uth) schrikbarend op achteruit gegaan. Dat een Vonk zich daar nooit over uitlaat is logisch. Het is een regelrechte blunder!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 20-02-2016 12:05

Mackan68 schreef:We moeten Finnbogason maar niet gaan vergelijken met wat we nu ter beschikking hebben denk ik.... Alfred was voetballend dan misschien geen hoogvlieger, maar hij had de vele gecreëerde kansen van Larsson zeer waarschijnlijk wél gepromoveerd tot goal. We zijn er op beide vlakken na Alfred en Mark (Uth) schrikbarend op achteruit gegaan. Dat een Vonk zich daar nooit over uitlaat is logisch. Het is een regelrechte blunder!


Die vergelijking maakt toch niemand? We hadden toen een extreem jong elftal maar het liep als een tierelier. Van mij het allemaal wel wat minder aanvallend en meer op de counter. Dat deden we ook onder van Basten en we maakten verschrikkelijk veel doelpunten. Met Zeneli en Larsson heb je 2 geweldige spelers voor dergelijk voetbal. Mogelijk kun je zahovic dan wel het beste in de punt zetten. Nou schijnt Veerman ook snel te zijn? En het doelpunt wat Te Vreede tegen Ajax maakt is ook een typische countergoal. Het kan geen kwaad als een team op meerdere manieren kan spelen. Al moet je thuis tegen Nec gewoon het spel maken en winnen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 00:09

Het is schijnbaar 'not done' om kritisch op Foppe te zijn, maar eigenlijk is er op geen enkel vlak enige vooruitgang geboekt sinds hij voor de groep is komen te staan. Zowel qua spelers individueel, als linie en als ploeg in geheel is er werkelijk niets te bedenken wat voor verbetering heeft gezorgd.

Maar goed, dat zal wel weer van alles te maken hebben met de jeugdigheid en de volgens velen mindere selectie dan Zwolle, NEC, Heracles, Zwolle en Utrecht.

Ik hoop in ieder geval dat Foppe zich door deze interim periode weer beseft dat vanaf de zijkant je mening geven wat makkelijker is dan zelf weer voor de groep te staan. En dat hij bij de komende H'veen trainers in gedachten houdt.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 22-02-2016 08:48

sinjoor schreef:Het is schijnbaar 'not done' om kritisch op Foppe te zijn, maar eigenlijk is er op geen enkel vlak enige vooruitgang geboekt sinds hij voor de groep is komen te staan. Zowel qua spelers individueel, als linie en als ploeg in geheel is er werkelijk niets te bedenken wat voor verbetering heeft gezorgd.

Maar goed, dat zal wel weer van alles te maken hebben met de jeugdigheid en de volgens velen mindere selectie dan Zwolle, NEC, Heracles, Zwolle en Utrecht.

Ik hoop in ieder geval dat Foppe zich door deze interim periode weer beseft dat vanaf de zijkant je mening geven wat makkelijker is dan zelf weer voor de groep te staan. En dat hij bij de komende H'veen trainers in gedachten houdt.

Onzin. Onder Dwight hadden we nu onderaan gestaan. Er zat onder Dwight helemaal niks meer in. Foppe heeft in ieder geval nog 2 korte series met resultaten gehad waardoor we nu veilig staan, maar dat het nog steeds wisselvallig is ligt gewoon aan de balans in de selectie.

En dan hoor je wel dat iedere selectie jong is, maar kijk maar naar de meeste teams boven ons. Die hebben vaak wel 3,4 eind twintigers, dertigers in het team die voor balans zorgen. Wij hebben alleen Joey en een keeper, maar aan een keeper heb je op het veld niet zoveel. En laat dan Joey zich dan ook nog eens vaak heel onvolwassen gedragen. Kortom we hebben net niks aan routine.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 22-02-2016 09:17

Dat gekat op Dwight vind ik onterecht. Vorig jaar deed hij het meer dan prima met een selectie die óók heel jong was.

Het zegt genoeg over de kwaliteit van de selectie dat twee zeer ervaren trainers er niet in slagen om het team naar het linkerrijtje te krijgen. Niet alleen te weinig ervaring en leiderschap, maar ook duidelijke zwaktes in de selectie: geen goede '6', geen creativiteit op het middenveld, ondermaatse (figuurlijk dan) spitsen. Wat een kloteseizoen; al in februari uitgespeeld.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 22-02-2016 09:22

AllardP schreef:Dat gekat op Dwight vind ik onterecht. Vorig jaar deed hij het meer dan prima met een selectie die óók heel jong was.

Het zegt genoeg over de kwaliteit van de selectie dat twee zeer ervaren trainers er niet in slagen om het team naar het linkerrijtje te krijgen. Niet alleen te weinig ervaring en leiderschap, maar ook duidelijke zwaktes in de selectie: geen goede '6', geen creativiteit op het middenveld, ondermaatse (figuurlijk dan) spitsen. Wat een kloteseizoen; al in februari uitgespeeld.

Het is toch zo? Onder Dwight zaten we in een enorme neerwaartse spiraal die Foppe in ieder geval tijdelijk heeft doorbroken. Vorig jaar heeft Dwight het inderdaad wel goed gedaan.

Ik was hier vorig jaar, althans zo leek het voor mij, de enige de De Roon wel waardeerde als speler. Kreeg van alles over me heen als ik wat positiefs over hem zei, maar we zien nu wel weer hoe erg je hem mist.
En Uth uiteraard ook.
Play-offs zijn nog wel mogelijk, maar dan moeten we weer een serie neerzetten. En dat verwacht ik nu niet direct. Maar goed, dat was voor de vorige serie van 3 overwinningen ook zo.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 11:28

Er is sinds Foppe's komst helemaal niets verandert of beter geworden. Niet qua spel en niet qua spelers individueel.


Onder Dwight begonnen we ook helemaal niet zo slecht en was het vertoonde spel eerste wedstrijden ook best redelijk. Met winst tegen De Graafschap en 2 gelijke spelen tegen PSV en Zwolle begonnen we niet slecht. We hebben toen de pech gehad dat we in een reeks terecht kwamen tegen ploegen die dit jaar onverwacht sterk bleken te presteren ( uit bij NEC, uit bij Heracles) of dat moment in een zeer goede reeks zaten (uit bij Groningen, thuis tegen Feyenoord), waardoor we in een neerwaartse spiraal terechtkwamen en ten koste ging van het vertrouwen.

Foppe had gewoon het geluk dat hij instapte in een serie wedstrijden tegen ploegen die nog lager stonden en in een nog slechtere reeks zaten dan wij. Dat heeft zich na de winterstop herhaald bij Cambuur en Feyenoord en verder was het bar en boos.

Nooit wat gemerkt van de extra trainingsarbeid en fitheid waar Foppe bij zijn komst zo vol van was, zijn omzettingen hebben de ploeg alleen maar nog kwetsbaarder gemaakt, wissels pakken steevast verkeerd uit en geen enkele speler lijkt sinds zijn komst op te bloeien.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 12:10

Knipecity schreef:

En dan hoor je wel dat iedere selectie jong is, maar kijk maar naar de meeste teams boven ons. Die hebben vaak wel 3,4 eind twintigers, dertigers in het team die voor balans zorgen. Wij hebben alleen Joey en een keeper, maar aan een keeper heb je op het veld niet zoveel. En laat dan Joey zich dan ook nog eens vaak heel onvolwassen gedragen. Kortom we hebben net niks aan routine.


Jij was toch degene die na Cambuur en Feyenoord zo positief was? De weg omhoog was toch gevonden? Jij had toen toch allang gezien dat we hele goede spelers hadden en de ketchup uit de fles was omdat Foppe het juiste team had gevonden?
En toen een ander waarschuwde dat het tegen Twente en Vitesse weer zomaar minder kon gaan vond jij toch dat het glas halfvol moest zijn ipv halfleeg?
Toen hoorde ik je niet over het gemis aan routine en het gemis van De Roon.

En dat we onder dwight nu onderaan hadden gestaan is gewoon gelul in de ruimte. Vorig jaar vond iedereen Dwight een prima trainer en hebben we de finale van de PO's gehaald. De nederlagen onder Dwight in het begin van het seizoen (uit bij Heracles, uit bij Groningen, uit bij NEC en thuis tegen Feyenoord) hadden we onder Foppe net zo goed geleden, net zoals er onder Dwight ook wel gewonnen was van Cambuur, Excelsior, Willem 2 en Roda.

Benoem jij dan eens één ding wat er onder Foppe is verbetert?
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-02-2016 12:22

Ik ben het wel met je eens sinjoor. Maar Lodeweges kon niet langer aanblijven, hij had inmiddels zoveel formaties geprobeerd, redelijk vaak voor de rust als een dubbele wissel toegepast, en dan de wedstrijden erop stonden ze er weer in. Lodeweges had alle 'trucjes' geprobeerd. Die kon niet langer blijven.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 13:02

Lardy schreef:Ik ben het wel met je eens sinjoor. Maar Lodeweges kon niet langer aanblijven, hij had inmiddels zoveel formaties geprobeerd, redelijk vaak voor de rust als een dubbele wissel toegepast, en dan de wedstrijden erop stonden ze er weer in. Lodeweges had alle 'trucjes' geprobeerd. Die kon niet langer blijven.


Oh, dat Lodewegs zou opstappen konden we natuurlijk aan zien komen, helemaal omdat dat bij Dwight een repeterend verhaal is. Dwight was overigens ook niet mijn keuze geweest , maar heeft het hier vorig seizoen boven verwachting gedaan. Ik zeg ook niet dat hij had moeten blijven, zeg alleen dat er sinds Foppe's komst helemaal niets is verbetert en al zijn 'trucjes' ook eerder averechts dan succesvol zijn uitgepakt.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 22-02-2016 13:06

Mooi verhaal Sinjoor. Dwight had vorige seizoen ook vele betere spelers dan Foppe nu. Zet de Roon bij dit team maar eens op het middenveld en Uth in de spits.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 13:25

Grimo schreef:Mooi verhaal Sinjoor. Dwight had vorige seizoen ook vele betere spelers dan Foppe nu. Zet de Roon bij dit team maar eens op het middenveld en Uth in de spits.


Tja Grimo, dat zijn nu eenmaal zaken waar alle clubs mee te maken hebben. H'veen is echt niet de enige club die belangrijke spelers heeft moeten verkopen. Bij alle andere clubs worden de beste spelers weggekocht. Voorlopig heeft H'veen met een spelersbudget van -pak 'm beet 7 miljoen- wat meer te besteden dan NEC, Heracles en Zwolle en zal het ongeveer gelijkwaardig zijn aan dat van Groningen en Utrecht.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 22-02-2016 13:33

We hebben veel meer te besteden dan Groningen en (vooral) Utrecht, maar kiezen ervoor om te beknibbelen. Eens dat met twee klassespelers erbij (op 6 en op 9) de situatie heel anders zou zijn geweest.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-02-2016 13:34

Sinjoor, de selectie is gewoon te slecht. Maar je kan wel zien dat de spelers wat meer inzet en passie tonen, en dat kan je wel toeschrijven aan Foppe. Maar volgens mij is Foppe ook niet gekomen om even te laten zien dat Lodeweges er geen reet van kon. Ik weet niet waar je heen wil met je verhalen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 14:39

Lardy schreef:Sinjoor, de selectie is gewoon te slecht. Maar je kan wel zien dat de spelers wat meer inzet en passie tonen, en dat kan je wel toeschrijven aan Foppe. Maar volgens mij is Foppe ook niet gekomen om even te laten zien dat Lodeweges er geen reet van kon. Ik weet niet waar je heen wil met je verhalen.



Ik zie die verbetering in inzet en passie eerlijk gezegd niet zo hoor.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 14:43

AllardP schreef:We hebben veel meer te besteden dan Groningen en (vooral) Utrecht, maar kiezen ervoor om te beknibbelen. Eens dat met twee klassespelers erbij (op 6 en op 9) de situatie heel anders zou zijn geweest.


Tja, bij de meeste clubs zou de situatie er met extra 2 klasse spelers anders uitzien. De realiteit is nou eenmaal dat die er niet zijn en we ondanks dat echt niet minder dan NEC, Heracles, Groningen, Utrecht, ADO en Zwolle hoeven te zijn.

Dat de club er voor kiest om financieel gezond te worden/blijven vind ik een goede zaak.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 22-02-2016 14:50

sinjoor schreef:
Tja Grimo, dat zijn nu eenmaal zaken waar alle clubs mee te maken hebben. H'veen is echt niet de enige club die belangrijke spelers heeft moeten verkopen. Bij alle andere clubs worden de beste spelers weggekocht. Voorlopig heeft H'veen met een spelersbudget van -pak 'm beet 7 miljoen- wat meer te besteden dan NEC, Heracles en Zwolle en zal het ongeveer gelijkwaardig zijn aan dat van Groningen en Utrecht.


Daar gaat het toch niet om wat er bij andere clubs gebeurd, jij vergelijkt prestaties met vorig seizoen van onze club. Je slaat de plank volledig mis.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 22-02-2016 14:51

sinjoor schreef:

Ik zie die verbetering in inzet en passie eerlijk gezegd niet zo hoor.


Je ziet wel meer niet heb ik het idee omdat je maar vast blijft steken in je tunnelvisie.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 22-02-2016 15:24

sinjoor schreef:Dat de club er voor kiest om financieel gezond te worden/blijven vind ik een goede zaak.


Dat hangt ervan af wat je 'gezond' vindt, zoals ik heb onderbouwd in het topic begroting. Het huidige bezuinigingsbeleid is in mijn ogen zeer schadelijk voor de toekomst van de club.

Nog los daarvan: het geld dat we wel hebben geïnvesteerd, is niet goed besteed. Daar kunnen we het wel over eens zijn, lijkt me.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor pes5 » 22-02-2016 15:38

Ik wacht nog steeds op jouw onderbouwing van het saaie spel onder Foppe in zijn laatste 4 seizoenen Sinjoor.
Ik heb dat destijds weerlegd, maar tijdens de drie zeges op rij, heb je daar niet meer op gereageerd. Nu verliezen we punten en kom je weer opduiken. Frappant. Ik zou graag nog even een onderbouwing zien voor je stelling hier. Anders kunnen we hier allemaal wel zomaar dingen gaan roepen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 15:50

AllardP schreef:Dat hangt ervan af wat je 'gezond' vindt, zoals ik heb onderbouwd in het topic begroting. Het huidige bezuinigingsbeleid is in mijn ogen zeer schadelijk voor de toekomst van de club.

Nog los daarvan: het geld dat we wel hebben geïnvesteerd, is niet goed besteed. Daar kunnen we het wel over eens zijn, lijkt me.



Als ik het over een ding eens ben met Riemer en Foppe is het wel dat H'veen de tering naar de nering hoort te zetten en er geen euro meer uitgaat dan er binnenkomt.
Verder denk ik dat we de aankopen van dit jaar even de tijd en ruimte moeten geven en lijkt Zeneli mij een prima aankoop.

En wanneer er kritiek is op de investeringen mag je Foppe daar ook best op aankijken. Hij is met Riemer grotendeels de samensteller van deze selectie geweest
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten