Amateurvoetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Janneman » 21-10-2015 09:23

Zwart Schoeisel schreef:Helaas niet, maar was wel spektakel zo te lezen :o


Klopt, zal ook nog wel een strafzaak achter weg komen denk ik
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 21-10-2015 09:44

Janneman schreef:Klopt, zal ook nog wel een strafzaak achter weg komen denk ik


Dat gok ik wel ja, hangt er ook vanaf wat door beide clubs is opgestuurd naar de KNVB. Ben benieuwd naar het staartje
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Janneman » 22-10-2015 18:39

Zwart Schoeisel schreef:Dat gok ik wel ja, hangt er ook vanaf wat door beide clubs is opgestuurd naar de KNVB. Ben benieuwd naar het staartje


Ik ken de scheidsrechter en weet ongeveer wat er gebeurt is (treed niet in details) maar weet wel dat Oosterlittens het niet met de Blesse eens was.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Janneman » 01-11-2015 11:17

Gisteren debuut gemaakt als sr in de 3de klasse: vv Dokkum 1 - Grijpskerk 1: 1-3
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Janneman » 01-01-2016 13:46

23 januari om 14.30: WTOC 1 - Ropta Boys (alweer los met voetbal)
24 januari om 14.00: Oldeholtpade 1 - St. Jacob 1
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Janneman » 21-02-2016 05:38

Vandaag in de regen en kou Suameer 1 - Ropta Boys 1 (4de klasse) gefloten, uitslag 0-2 en elk twee gele kaarten.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Janneman » 17-03-2016 01:42

Afgelopen weekend: vv Heeg 1 - Bant 1: 2-4 ( geel: t1, b1, b1 & b1)
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Harmiej » 14-05-2016 15:15

Alsnog een kampioenschap voor de Harkemase Boys. Het grote gat is gedicht door Staphorst. Nu wordt het kampioenschap op de laatste speeldag alsnog binnen gesleept tegen Flevo Boys. Wedstrijd bijna afgelopen, stand is 1-5 in Emmeloord.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor hhage » 27-08-2016 16:08

ONS Sneek-harkemase boys ff gekeken 1-0 slechte wedstrijd,en wat een treurenis langs de kant,dat ONS trekt geen publiek...
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor TORCIDA » 19-09-2016 10:05

olgende revolutie in Zeist komt eraan
4 uur geleden Marcel van der Kraan
ZEIST - De KNVB wil het complete Nederlandse pupillenvoetbal overhoopgooien. In Zeist heerst in de top de grootste crisis ooit en daar bovenop komt nu een aangekondigde revolutie in het jeugdvoetbal, die grote gevolgen heeft voor alle Nederlandse prof- en amateurclubs.


Foto: De Telegraaf
„We gaan de grootste verandering in het amateurvoetbal sinds de jaren ’70 realiseren”, zo deelt de KNVB de clubs mede. Vanavond al wordt de aftrap gedaan van informatiebijeenkomsten in het hele land. Daarbij moet in recordtijd de grote ommezwaai aan de basis van de voetbalpiramide - voor 300.000 pupillenvoetballers, tienduizenden trainers en alle clubs in het land, worden gesmeten.

De KNVB heeft bedacht dat komende zomer op kleinere velden competitie wordt gespeeld. Jeugdvoetbal gaat naar kleine partijtjes (’small sided games’), dus naar wedstrijdjes van twee tegen twee, vier tegen vier, vijf tegen vijf, enzovoort. Het betekent dat er gespeeld gaat worden op kwartveldjes, waar mogelijk ook geen scheidsrechters meer bij te pas komen.

Bij een miljoen leden van de voetbalbond is die cultuurschok nog nauwelijks doorgedrongen. KNVB-sponsor ING wil de clubs gaan helpen bij de aanschaf van nieuwe doeltjes op de velden, maar wat de gigantische verandering in organisatie verder betekent krijgen de clubs de komende periode te horen.

De opleiders van de KNVB melden dat de ’revolutie’ tot stand komt dankzij samenwerking met expertes uit binnen- en buitenland, coaches, scheidsrechters, ouders en de kinderen zelf. Daar worden nu al grote vraagtekens bij geplaatst. Binnen de opleidingen van Ajax, Feyenoord of PSV, de drie grootste voetbalacademies van Nederland, weten kinderen en ouders van niets. Bestuurders van amateurclubs spreken nu al van een totale ’overval’ omdat ze nergens in gekend zijn.

De KNVB schrijft in een brief aan alle clubs dat de bond in gesprek wil met de clubs, maar die hebben niets meer te vertellen. Het besluit is al gevallen. De vraag is ook wie de zogenaamde experts dan zijn. Het is bekend dat Feyenoord, dat vijf jaar lang werd gekozen tot beste opleiding van Nederland en bij het laatste WK het grootste aantal zelf opgeleide spelers ooit leverde aan het Nederlands elftal, geen enkele heil ziet in kleine partijtjes.


De KNVB wil dat spelers meer balcontacten hebben. Goede opleiders stellen dat kinderen per week 270 minuten trainingstijd hebben om veel balcontacten te hebben maar in wedstrijden de ruimtes op een speelveld juist moeten leren benutten. De generatie ’74 (beste voetballers in Oranje ooit) voetbalde weliswaar meer op straat, maar die kon pas veel later bij een club terecht. Nu heeft elke amateurclub al een afdeling minipupillen (4 en 5 jaar) en dus zijn ook die spelertjes bekend met de bal.

Pilots met mini-partijtjes in competitievorm hebben ook uitslagen als 38-2 opgeleverd. „Dat wil een kind niet, dan voelt het kind zich voor lul staan”, zegt een insider. Ook partijtjes zonder scheidsrechter zullen voor problemen zorgen, zo wordt gevreesd. Bij een deel van de jeugdwedstrijden is het mét scheidsrechter al moeilijk om de boel goed te laten verlopen en ouders in het gareel te houden.

Het project gaat miljoenen kosten en de vraag is of het Nederlandse voetbal erbij gebaat is. Niemand kan dat garanderen. De clubs willen bovendien een stem hebben in grote hervormingen. Nu lijken ze een dictaat opgelegd te krijgen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor TORCIDA » 19-09-2016 10:09

de grootste dwaling in voetballend Nederland. De jeugd laten voetballen in partijvormen van 2 tegen 2... Het aantal wedstrijden zal dus vermenigvuldigen met een factor 3 tot 4, de begeleiding dus ook, het wordt on overzichtelijk en er wordt nog meer een beroep op ouders gedaan. Waar nu 2 ouders bv een team van gemiddeld 9 spelertjes begeleider heb je dan 4 ouders nodig.

De animo en interesses zullen eerder afnemen dan toenemen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 19-09-2016 10:37

TORCIDA schreef:de grootste dwaling in voetballend Nederland. De jeugd laten voetballen in partijvormen van 2 tegen 2... Het aantal wedstrijden zal dus vermenigvuldigen met een factor 3 tot 4, de begeleiding dus ook, het wordt on overzichtelijk en er wordt nog meer een beroep op ouders gedaan. Waar nu 2 ouders bv een team van gemiddeld 9 spelertjes begeleider heb je dan 4 ouders nodig.

De animo en interesses zullen eerder afnemen dan toenemen.


Organisatorisch zal het wennen zijn maar niet onoverkomenlijk. Wel gaat de jeugd met 2x2. 4x4 en 5x5 meer aan de bal komen bij de kabouters tot en met de E puppilen waar dit volgens mij voor geldt. Hoe meer aan de bal hoe beter, zeker op die leeftijd waar de basis wordt gelegd.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Jazz » 19-09-2016 11:07

Slechtste idee in jaren...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Surhuisterveen » 19-09-2016 11:12

Zijn ze helemaal gek geworden?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Ebiede » 19-09-2016 11:16

Ik kan me hier goed in vinden, denk dat het het voetbal op langere termijn ten goede komt.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 19-09-2016 12:32

Jazz schreef:Slechtste idee in jaren...


Kan je dat onderbouwen? De amateur en prof clubs zijn met het project akkoord gegaan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Jazz » 19-09-2016 13:37

Grimo schreef: Kan je dat onderbouwen? De amateur en prof clubs zijn met het project akkoord gegaan.


Zie Torcida's comment. Tevens zullen veel kinderen afhaken, aangezien de competitiviteit tussen de spelers zal stijgen (meer druk, minder voetballen "voor de lol").
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Marça » 19-09-2016 13:58

Het is meer dan logisch dat de reacties in eerste instantie negatief zijn. We hebben tenslotte in de laatste honderd jaar nooit anders gedaan. Het is dus een beproefd concept en daarmee hebben we ook successen behaald. Maar of het daarmee ook direct de beste aanpak is?

Het idee om pupillen in kleinere elftallen te laten spelen, lijkt me positief voor de ontwikkeling van jonge spelers. Al lijkt me het 2x2-concept wat minder geslaagd, want (1) verschil tussen jeugdspelers is soms erg groot en (2) het legt onnodig druk op spelertjes die nog niet zo goed zijn. Maar om met 4x4 te starten is een aardig concept. Als het doel is om pupillen vaker in balbezit te laten komen, zodat ze zich sneller ontwikkelen, dan is dat in theorie inderdaad beter dan 7x7.

@Jazz: Ik zie de relatie tussen 'meer competitiviteit' en 'minder lol' overigens niet helemaal. Dat lijkt me vooral iets waar ouders, trainers en coaches voor moeten zorgen (of juist niet, hoe je het maar wilt).
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 19-09-2016 14:05

Jazz schreef:
Zie Torcida's comment. Tevens zullen veel kinderen afhaken, aangezien de competitiviteit tussen de spelers zal stijgen (meer druk, minder voetballen "voor de lol").


Torcida geeft aan dat het qua organisatie veel vergt, wat ook klopt. Maar voor de beginnende jonge voetballertjes is het zeker veel beter omdat ze veel meer aan de bal komen. Competiviteit tussen de spelers is er nu ook. Je hebt nu ook dikke uitslagen waarbij sommige teampjes amper de bal heeft. Ook het nieuwe systeem kan je kinderen elk op eigen niveua laten voetballen. Overigens zijn het vooral de ouders die competitief zijn en die voor druk zorgen het puppilen voetbal. ''Mijn zoon is een spits, een nummer 10, hoezo zit hij in F6 en niet in F1 zoals de zoon van de buren...''
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 14:11

Grimo schreef:
Kan je dat onderbouwen? De amateur en prof clubs zijn met het project akkoord gegaan.

Die vraag dan nu ook aan jouw adres. Uit de volgende passages is van jouw stelling helemaal niets terug te vinden. Niet dat de clubs gekend zijn in deze 'uitvinding' en al helemaal niet dat ze hier zomaar mee akkoord gaan.

Binnen de opleidingen van Ajax, Feyenoord of PSV, de drie grootste voetbalacademies van Nederland, weten kinderen en ouders van niets. Bestuurders van amateurclubs spreken nu al van een totale ’overval’ omdat ze nergens in gekend zijn.

De KNVB schrijft in een brief aan alle clubs dat de bond in gesprek wil met de clubs, maar die hebben niets meer te vertellen. Het besluit is al gevallen. De vraag is ook wie de zogenaamde experts dan zijn. Het is bekend dat Feyenoord, dat vijf jaar lang werd gekozen tot beste opleiding van Nederland en bij het laatste WK het grootste aantal zelf opgeleide spelers ooit leverde aan het Nederlands elftal, geen enkele heil ziet in kleine partijtjes.


De clubs willen bovendien een stem hebben in grote hervormingen. Nu lijken ze een dictaat opgelegd te krijgen.

Met andere woorden: Aanhoren, mond houden en uitvoeren. Typisch de KNVB, of wat daar nog van over is van dit moment. Het gaat uitstekend daar in Zeist!
Volgens mij is het beste voor de kids nog altijd om met leeftijdsgenootjes of wat ouderen te voetballen op de veldjes. Dan wel zonder scheidsrechtes en officiële uitslagen, maar net zoals vroeger is de competitiviteit er wel zeker. Maar ja, als ouders de kids liever binnen hebben, zoet en geruisloos voor de playstation of Xbox.... De jeugd moet het huis weer uit!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 19-09-2016 14:27

Dat ouders van niks weten van die bovenstaande clubs ligt bij de clubs zelf. Want die clubs hebben allemaal ingestemd.


Tijdens de algemene vergadering betaald voetbal op dinsdag 24 mei 2016 stemden alle clubs uit het betaald voetbal unaniem in met de aanbevelingen uit en uitvoering van het rapport ‘Winnaars van Morgen’.

Het rapport beschrijft het innovatieprogramma dat in 2015 en begin 2016 is ontwikkeld door een grote groep vertegenwoordigers uit het Nederlandse voetbal. Een projectteam van de KNVB, met technisch manager Jelle Goes als programmamanager, heeft een groot aantal aanbevelingen gedaan, om de ontwikkeling van Nederlandse talenten te vernieuwen en te verbeteren.



Mackan68 schreef:[
Volgens mij is het beste voor de kids nog altijd om met leeftijdsgenootjes of wat ouderen te voetballen op de veldjes. Dan wel zonder scheidsrechtes en officiële uitslagen, maar net zoals vroeger is de competitiviteit er wel zeker. Maar ja, als ouders de kids liever binnen hebben, zoet en geruisloos voor de playstation of Xbox.... De jeugd moet het huis weer uit!


Naar mijn weten wordt nergens geschreven dat ze niet met leeftijdsgenootjes gaan voetballen dus hoe je daar bij komt?
Wat je met de laatste zin in dit onderwerp bedoeld is mij niet duidelijk tov dit onderwerp. Juist met 4x4 of 5x5 komen kinderen veel meer aan de bal dan op de huidige manier.

Zo organiseert SC Heerenven oa de JAKO cup waaraan ook FC Groningen mee doet en de betere/groter amateurclubs en daar wordt tot 013 gespeeld op een kleiner veld, kleinere goals en 9x9.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor TORCIDA » 19-09-2016 14:31

wat mackan aanhaalt bevreemde mij ook, een club als feijenoord is hier nooit in gekend dus in hoeverre de knvb dit kenbaar heeft gemaakt?

Kijk dat de pupillen meer balgevoel krijgen en meer oefenen is nooit verkeerd. Maar daar zijn trainingen voor, Maar of men dat nu met een andere competitieopzet gaat bereiken? Mijn zoon heeft nu 2 jaar mini fjes gespeeld en is zaterdag in de Fjes jo-9 met de competitie begonnen. We speelden 8 tegen 8, veld overdwars. Allemaal wat tegen de bal schoppen, hier en daar al leuke acties , 12 doelpunten en de kids vonden het geweldig. Verschil onderling is groot, jongens die mee of minder aan de bal komen.
Kinderen die nu van nature zich nog wat onttrekken aan het spel ga je in bv een 2-2 situatie echt niet zover krijgen dat ze een lekker potje met elkaar gaan voetballen. De kans op verschil onderling wordt nog groter en dan is er voor beide niets aan, dit valt ook niet te selecteren want dan zal je echt individueel moeten gaan kijken wie het beste tegen wie kan gaan spelen.
Onbegonnen werk, daarnaast als kinderen ziek zijn of eens niet kunnen of willen, heb je direct geen tegenstander en hoe ga je dit opvangen. En als ouder zul je dan bijna altijd aanwezig moeten zijn, nu hebben we een prachtig schema en wisselt het zich mooi af. Kortom dit komt praktisch nooit van de grond en als dit wordt verplicht dan gaan er echt veel afhaken. Er is ook geen zak aan om naar 2 tegen 2 potjes te kijken. Het voetbal is van ons en niet van de knvb die totaal geen feeling heeft met wat er leeft en hoe het beleefd wordt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 19-09-2016 14:52

TORCIDA schreef:wat mackan aanhaalt bevreemde mij ook, een club als feijenoord is hier nooit in gekend dus in hoeverre de knvb dit kenbaar heeft gemaakt?

Kijk dat de pupillen meer balgevoel krijgen en meer oefenen is nooit verkeerd. Maar daar zijn trainingen voor, Maar of men dat nu met een andere competitieopzet gaat bereiken? Mijn zoon heeft nu 2 jaar mini fjes gespeeld en is zaterdag in de Fjes jo-9 met de competitie begonnen. We speelden 8 tegen 8, veld overdwars. Allemaal wat tegen de bal schoppen, hier en daar al leuke acties , 12 doelpunten en de kids vonden het geweldig. Verschil onderling is groot, jongens die mee of minder aan de bal komen.
Kinderen die nu van nature zich nog wat onttrekken aan het spel ga je in bv een 2-2 situatie echt niet zover krijgen dat ze een lekker potje met elkaar gaan voetballen. De kans op verschil onderling wordt nog groter en dan is er voor beide niets aan, dit valt ook niet te selecteren want dan zal je echt individueel moeten gaan kijken wie het beste tegen wie kan gaan spelen.
Onbegonnen werk, daarnaast als kinderen ziek zijn of eens niet kunnen of willen, heb je direct geen tegenstander en hoe ga je dit opvangen. En als ouder zul je dan bijna altijd aanwezig moeten zijn, nu hebben we een prachtig schema en wisselt het zich mooi af. Kortom dit komt praktisch nooit van de grond en als dit wordt verplicht dan gaan er echt veel afhaken. Er is ook geen zak aan om naar 2 tegen 2 potjes te kijken. Het voetbal is van ons en niet van de knvb die totaal geen feeling heeft met wat er leeft en hoe het beleefd wordt.


Volgens mij, tenminste zoals ik het lees weten de kinderen en ouders niks. De club Feyenoord wel. De betaalde voetbalclubs zijn namelijk unaniem akkoord gegaan 'Winnaars van Morgen'. Het is ook niet iets wat vandaag of morgen wordt ingevoerd maar dit willen ze in de aankomende tien jaar gewoon maken.

In mijn ogen komen op een half veld wanneer je 8 tegen 8 speelt heel veel kinderen erg weinig aan de bal. Natuurlijk kan je op training ook kleine partijtjes doen maar juist ook in de wedstrijdvorm. Natuurlijk vinden kinderen het hoe het nu is ook fantastisch want ze voetballen, net als ouders dit fantastisch vinden. Men weet niet anders dan dat het zo gaat.
In z'on team zijn er zoals je zegt kinderen die zich ontrekken aan het spel. Dat is toch zonde? Juist bij 4x4 komen ook die kinderen meer aan voetballen toe waardoor je in de breedte veel meer betere voetballers kunt krijgen. De kans op onderling verschil is nu ook al groot, hoevaak zie je wel niet uitslagen van 10-1 of 12-2. En zeker denk ik dat dit te selecteren, dit gebeurt ook bij 7 tallen waarom dan niet bij 4x4. Overigens zie ik 2x2 ook niet zitten. Als kinderen ziek zijn of niet kunnen hebben veel teams met in totaal 8 jongentjes ook nu een probleem waardoor wedstrijdjes verplaatst worden, dat kan met 4x4 net zo goed.

Zeker is het voetbal van ons. Maar de clubs hebben naar mijn weten ingestemd op knvb ledenvergadering. In ieder geval de BVO's. Naar mijn weten de amateurtak ook maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.


Heef iedereen het plan ook gelezen?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 19-09-2016 15:10

28 mei 2016:

De ledenraad amateurvoetbal is zaterdag bijeengekomen in Zeist. Tijdens de ledenraad, die twee keer per jaar wordt gehouden, worden er door dertig vertegenwoordigers uit het amateurvoetbal beslissingen genomen namens alle 3.100 amateurverenigingen in Nederland. Deze ledenraad heeft het plan Winnaars van Morgen aangenomen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 22:35

Grimo schreef:
Naar mijn weten wordt nergens geschreven dat ze niet met leeftijdsgenootjes gaan voetballen dus hoe je daar bij komt?
Wat je met de laatste zin in dit onderwerp bedoeld is mij niet duidelijk tov dit onderwerp. Juist met 4x4 of 5x5 komen kinderen veel meer aan de bal dan op de huidige manier.

Zo organiseert SC Heerenven oa de JAKO cup waaraan ook FC Groningen mee doet en de betere/groter amateurclubs en daar wordt tot 013 gespeeld op een kleiner veld, kleinere goals en 9x9.

Ik bedoel er mee dat ontwikkeling van kinderen niet alleen bij de clubs zou moeten gebeuren maar juist ook buiten de clubs om. Misschien nog wel meer zelfs. De club zou het alleen in goede banen moeten leiden en waar nodig bijschaven. Je kunt dit verhaal op meerdere manieren uitleggen. Ik heb het idee dat het niet veel uitmaakt wat betreft de ontwikkeling van jeugdspelers t.o.v 20 jaar terug of nog langer geleden. Je kunt wel lekker met 2 tegen 2, 3 tegen 3 of 5 tegen 5 spelen, maar ik vraag me af in hoeverre ze dan goed voorbereid worden vooral op tactisch gebied. Verder, als de jeugd zich er binnen nu en een aantal jaren sterk door zou ontwikkelen zijn we ze nog eerder kwijt aan buitenlandse clubs die vele malen meer kunnen betalen. Je moet het maar willen. Wat houden we hier dan nog over in onze eigen competities? Het is nu al een uitgemolken zooi en ik verwacht niet dat deze plannen daar een positieve invloed op zullen hebben.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 22:54

http://www.voetbalinside.nl/item/29466

Gertjan heeft er ook een vrij uitgesproken mening over. In het laatste deel van de video. En op het allerlaatst nog een stukje over puffen... :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 20-09-2016 08:22

Eens dat ontwikkelijk niet alleen bij de clubs ligt. Vroeger werd er ook veel meer op straat gevoetbald en op veldjes. Dat zie je veel minder. Juist op die partijtjes leerden voetballertjes lekker pingelen. Onlangs sprak ik met Wilco Hellinga. Die vertelde dat veel ouderes altijd roepen; 'Overspelen' bij de F-jes. Hij gaf aan dat die kinderen juist lekker moeten pingelen en acties maken. Tactiek is op die leeftijd niet belangrijk. Dat leer je op latere leeftijd wel. Belangrijkste is op jonge leeftijd dat je techniek beter wordt. Op die leeftijd leg je qua techniek de basis. Waardoor je weer spelers ziet die een mannetje kunnen uitspelen, doordat ze veel in duels komen. Er zijn veel voetballertjes, vooral de kleintjes in een team die ondersneeuwen. Maar met bijvoorbeeld 4x4 of 5x5 komen die ook veel meer aan de bal waardoor ze zich meer ontwikkelen. De ene is sneller groot en fysiek sterker dan de anderen. Je ziet nu wel eens in pupillen teams dat een groot en sterke speler de goals maakt omdat hij hard en hoog kan schieten. Uiteindelijk worden die jongens naarmate ze oudere worden wel weer ingehaald en kunnen ze niet meer teren op dat ze groter en sterker zijn dan hun leeftijdsgenootjes. In Belgie, Frankrijk en Spanje leiden ze de jeugd al een tijdje zo op. Ach iedereen zijn eigen mening. Er is een groot deel die het toejuicht, en deel die het niet toejuicht. De BVO's en de amateurtak hebben in iedere geval ingestemd met het plan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Lipton » 22-09-2016 09:29

Ik ben een grote voorstander van kleinere wedstrijd vormen.
Alleen de aanpak van de KNVB is daarin wel te rigoureus als je het mij vraagt.

Het voordeel van kleine partijen is vooral de extra balcontacten die spelers maken.
Ga maar eens voor de lol bij een E of F wedstrijd kijken, sommige spelers raken maar een paar keer per wedstrijd de bal.
Kleinere partijen zijn vaak ook veel intensiever, en je komt nog meer in 1 tegen 1 of 2 tegen 1 situaties.

De afmetingen kloppen vaak niet, de spelers moeten te grote afstanden overbruggen om het allemaal te kunnen belopen.
Dit zie je bijvoorbeeld ook heel erg met D's, voor hun is het veld vaak nog te groot.

In het buitenland zijn ze hierin al veel verder dan Nederland en dat is een van de redenen dat wij achter gaan lopen op dat soort landen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Voetballeerproces » 24-09-2016 23:33

Wel een interessant stuk over dit onderwerp. Zelf overigens een groot voorstander van kleinere vormen.

http://www.catenaccio.nl/nederlandse-je ... in-denken/
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Grimo » 30-09-2016 10:55

Waarom deze KNVB revolutie goed nieuws belooft.

http://www.catenaccio.nl/waarom-deze-kn ... s-belooft/
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten