Pelle van Amersfoort

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 21-11-2015 12:06

Superfries1994 schreef:Doet deze jongen aan krachttraining? Bij elke foto die ik van hem zo schrik ik (vooral) van zijn bovenbenen, maar ook op andere plaatsen lijkt hij nog veel te kunnen winnen. Of is dat een vertekend beeld?

Waarschijnlijk niet. Bij Heerenveen deden ze, tot Foppe kwam, toch al niet aan krachttraining? Dan zal het in de Jupiler League wel niet veel beter zijn.
Van Aken heeft nu 5 kg aan spieren erbij gekrijgen, zo gaf hij aan. Hij was ook zo'n iele speler dus het zal hem alleen maar sterker maken. Voor Van Amersfoort zou het ook goed zijn. Maakt hem stukken sterker in de duels.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor elp » 21-11-2015 22:33

Gisteren heeft hij een kwartiertje gespeeld, tweede balcontact was direct raak. Prima doelpunt. Maar wat ik verder in die minuten heb gezien van Pelle viel me niet mee. Veel duels verloren, moet fysiek echt veel sterker worden. Als hij de tijd en ruimte krijgt kun je wel zien dat hij kan voetballen, maar als aanspeelpunt is hij (zelfs) minder dan onze huidige spitsen.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Wizard » 23-11-2015 10:55

Knipecity schreef:Waarschijnlijk niet. Bij Heerenveen deden ze, tot Foppe kwam, toch al niet aan krachttraining? Dan zal het in de Jupiler League wel niet veel beter zijn.

Ook voor Foppe deden ze aan krachttraining. Foppe legt er alleen meer accent op (op het fysieke gedeelte).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Superfean4 » 02-02-2016 16:00

Hoe staat het ervoor met onze (toekomstige?) nieuwe spits. Word het er 1, of moet er nog het een en ander aan gesleuteld worden? Ik hoor al tijden niks meer van hem, zal trouwens ook niet meevallen als je bij de nummer laatst wordt verhuurd.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 02-02-2016 16:07

Superfean4 schreef:Hoe staat het ervoor met onze (toekomstige?) nieuwe spits. Word het er 1, of moet er nog het een en ander aan gesleuteld worden? Ik hoor al tijden niks meer van hem, zal trouwens ook niet meevallen als je bij de nummer laatst wordt verhuurd.

Ongelukkige keus geweest. Enorm niveauverschil met Heerenveen natuurlijk. Dus zelfs al zou hij het daar doen dan zegt dat nog weinig. Ik denk dat bodem Jupiler League het niveau van ons belofteteam niet of nauwelijks ontstijgt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Marça » 02-02-2016 16:35

Ongelukkige keus lijkt me niet echt de juiste bewoording. Hij is op 19-jarige leeftijd - mede dankzij blessures - nu eerste spits van Almere City. In de zestien Jupiler League-duels (vier goals) heeft hij vast meer geleerd dan de maximaal elf potjes met de beloften, waar hij bovendien zijn speeltijd had moeten delen met Veerman en Te Vrede.

Het enige dat niet zo meezit is dat Almere al de gehele competitie onderin staat, al kun je daar ook weer heel veel van leren.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 02-02-2016 17:34

Marça schreef:Ongelukkige keus lijkt me niet echt de juiste bewoording. Hij is op 19-jarige leeftijd - mede dankzij blessures - nu eerste spits van Almere City. In de zestien Jupiler League-duels (vier goals) heeft hij vast meer geleerd dan de maximaal elf potjes met de beloften, waar hij bovendien zijn speeltijd had moeten delen met Veerman en Te Vrede.

Het enige dat niet zo meezit is dat Almere al de gehele competitie onderin staat, al kun je daar ook weer heel veel van leren.

Je kunt heel veel leren. Overal, maar het niveauverschil is zo groot, dat je er weinig over kan zeggen of hij straks bij ons mee kan. Ben nu geneigd nee te zeggen, want het is niet zo dat hij zich op dat lage niveau onderscheid in de zin van goals of assists.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Stiffie » 02-02-2016 21:20

Ik zie hem niet wekelijks spelen, maar een groot talent. Mede door zijn goede fysiek. Is een 9,5, kan dus zowel in als achter de spits. Type de Leeuw. Is spits van Oranje onder de 19. Ik verwacht nog wel wat van hem!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor elp » 07-02-2016 09:17

Ik zie hem wel geregeld spelen en het valt nog niet mee moet ik eerlijk zeggen. Talent en techniek heeft hij wel, maar in de JL wordt er fysiek ook het nodige gevraagd van een spits en daarin schiet hij nog tekort, verliest veel duels. Zie hem niet als eerste spits terugkeren.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Mackan68 » 07-02-2016 14:30

Stiffie schreef:Ik zie hem niet wekelijks spelen, maar een groot talent. Mede door zijn goede fysiek. Is een 9,5, kan dus zowel in als achter de spits. Type de Leeuw. Is spits van Oranje onder de 19. Ik verwacht nog wel wat van hem!

Ik niet. Bewijst bij Almere nog geen moment dat hij bij ons 1e spits zou kunnen worden. Heb het bij de beloftes hier ook nog nooit kunnen ontdekken. Als 10 beter en doeltreffender dan als centrumspits. Komt waarschijnlijk voor beide posities tekort op het niveau waar wij normaal gesproken willen voetballen. Bij een club zonder ambities kan hij zo aansluiten....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor diepFries » 19-02-2016 23:00

Vanavond een doelpuntje, de gelijkmaker in 86' thuis tegen FC Volendam, 2-2. Alhoewel een stukje scorebordjournalistiek, zo langzaam aan sprokkelt Almere City de laatste weken wat puntjes en neemt een klein beetje afstand van hekkensluiter RKC Waalwijk. Ik hou mezelf graag voor dat dit mede dankzij Pelle is :wink:
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor elp » 20-02-2016 12:07

Zal ik je uit de droom helpen? Doelpuntje was van Pelle inderdaad, volgens mij in de kluts via zijn rug. Erg best was het allemaal niet, maar een goal is een goal zullen we maar zeggen. Zijn concurrent (Henk) was ook even komen kijken bij zijn oude club, denk niet dat ie erg bang is geworden voor zijn plekje bij de selectie volgend seizoen..
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-02-2016 12:26

We hebben wel een stel topspitsen bij elkaar. Veerman, Te Vrede, van Amersfoort en vorig jaar nog Dalgaard. Hoe krijg je het als club voor elkaar!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor BK2007 » 20-02-2016 13:40

Misschien wordt Riemer een beetje kippig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 20-02-2016 14:40

BK2007 schreef:Misschien wordt Riemer een beetje kippig.

Ja, in de zoektocht naar een grote, balvaste spits die als kapstok kan dienen maken ze toch wel flaters de afgelopen jaren.
Nu hadden we vorig jaar nog Uth en het jaar daarvoor Finnbogason die veel scoorde, dus het is eigenlijk nog maar heel kort, maar die 3 jongens (Van Amersfoort reken ik daar echt nog niet toe) zijn niet al te gelukkige keuzes geweest. Met name Dalgaard en Te Vrede lijken wel aankopen bij gebrek aan beter. Paniekaankopen.
Veerman is meer als supersub gehaald en dat werkte vorig seizoen ook wel eventjes. Als supersub was hij ook superpopulair. Als potentieel basiskracht niet.

Ik heb denk ik zelden bij een speler zo gezien dat hij van heel populair naar een verguisde speler ging in een korte tijd.
Hoewel dat vooral op dit forum zal zijn. Mensen in het stadion zijn doorgaans veel milder over de spelers.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor elp » 04-03-2016 23:46

Vanavond een aardige wedstrijd van Pelle en wederom een prima doelpunt, wel tegen jong Ajax overigens. Hopelijk kan Pelle dit de resterende wedstrijden voortzetten, hij lijkt een beetje zijn draai te vinden. Voetballend prima, maar hij zal nog (veel) sterker moeten worden aan de bal en in de duels.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor diepFries » 05-03-2016 15:46

Voor dat laatste moeten we hem natuurlijk ook de tijd gunnen, we moeten niet vergeten dat hij begin april pas 20 wordt. Wat dat betreft is het grote pluspunt dat hij op dit moment wekelijks speelt.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Grimo » 18-05-2016 14:14

DSCH schreef:
Van Amersfoort stond toch in de basis tegen W2? Maar afgezien van dat vind ik ook dat hij (nog) te kort komt voor het niveau wat wij na willen streven.


Thuis zat hij op de bank en uit viel hij dacht ik in?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Riverside » 18-05-2016 14:19

Van Amersfoort stond in Tilburg in de basis, dat weet ik zeker.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Lipton » 19-05-2016 09:38

diepFries schreef:we moeten niet vergeten dat hij begin april pas 20 wordt. Wat dat betreft is het grote pluspunt dat hij op dit moment wekelijks speelt.


Amen!

Het is toch veel beter dat een talent van ons op die leeftijd bij een JL club speelt dan bij ons in de beloftes.
Hij moest zich daar ook echt in de basis knokken, en het ging echt niet vanzelf, en dat is natuurlijk mooi.

Hij is wel een voetballer waarvan ik het idee heb dat daar toekomst in zit.
Naast de doelpunten die hij maakte zette hij veel aanvallen op en gaf hij aardig wat assisten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor paparazzi » 20-05-2016 00:05

Heb hem afgelopen seizoen een keer of 8 zien spelen.
Gaat hem niet worden! Komt fysiek en (handelings) snelheid te kort.
Mag dan nog maar 20 Jr zijn maar bij sommige spelers zie je dat ze nooit een hoger niveau meer gaan halen. Dit is er zo'n eentje.
Technisch kan hij aardig mee in de top Jupiler, maar dan heb je het maximale eruit gehaald voor deze jongen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Fanatismo » 20-05-2016 12:13

paparazzi schreef:Heb hem afgelopen seizoen een keer of 8 zien spelen.
Gaat hem niet worden! Komt fysiek en (handelings) snelheid te kort.
Mag dan nog maar 20 Jr zijn maar bij sommige spelers zie je dat ze nooit een hoger niveau meer gaan halen. Dit is er zo'n eentje.
Technisch kan hij aardig mee in de top Jupiler, maar dan heb je het maximale eruit gehaald voor deze jongen.


Mee eens, ik heb hem in het verleden zien spelen bij de A's, vond het wel een aardige speler maar ook niet meer dan dat.
Komt duidelijk tekort om in aanmerking te komen voor de spitspositie van Heerenveen.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Stiffie » 21-05-2016 21:59

Ik verwacht wel dat hij dicht bij de eerste 11 gaat zitten. Het niveau bij ons is niet zo hoog en deze jongen heeft wel wat.
Vond hem onder Lodeweges altijd naar behoren spelen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de voorbereiding.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 23-05-2016 18:15

Stiffie schreef:Ik verwacht wel dat hij dicht bij de eerste 11 gaat zitten. Het niveau bij ons is niet zo hoog en deze jongen heeft wel wat.

Je kan ons niveau wel niet zo hoog vinden, maar Almere City is nog wel een stukje minder. Als je ziet hoe weinig kans die tegen het zwakke Willem 2 hadden.... En bij dat Almere City kon Pele zich nauwelijks onderscheiden, ondanks dat het in de Jupiler League de laatste maanden een enorme doelpuntenmachine was.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Stiffie » 23-05-2016 21:09

Hij heeft het bij Almere niet zo gek gedaan hoor. Draaide ongeveer 1 op 3, kan een bal vasthouden en een assist geven. Is kopsterk. Wat verwacht je dan van een jongen van 19? Vincent Jansen deed het niet beter op die leeftijd. Pelle is nu 20 geworden en moet nu aanhaken. Ik ben heel benieuwd.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 23-05-2016 21:15

Stiffie schreef:Hij heeft het bij Almere niet zo gek gedaan hoor. Draaide ongeveer 1 op 3, kan een bal vasthouden en een assist geven. Is kopsterk. Wat verwacht je dan van een jongen van 19? Vincent Jansen deed het niet beter op die leeftijd. Pelle is nu 20 geworden en moet nu aanhaken. Ik ben heel benieuwd.

Janssen is fysiek veel sterker. Maar goed, we gaan het zien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor BK2007 » 23-05-2016 21:17

Pelle komt er wel. Misschien niet direct komend seizoen, maar laat hem toch de nodige minuten pakken.
Hij ligt wel lang vast ? Klopt het tot medio 2019 ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Superfries1996 » 23-05-2016 21:22

Hij heeft veel meer technische bagage en voetbalgogme dan onze huidige twee vuurtorens, maar daar is alles ook wel weer mee gezegd. Fysiek erbarmelijk en de uitstraling van een havo-4 scholier. Zoals zoveel spitsen is hij (nog) niet goed genoeg voor Heerenveen 1, maar wel beter dan wat we nu hebben, met zijn kwaliteiten bovendien veel beter passend bij het beoogde spel en de rest van de selectie.

Te vrede zien te lozen, Veerman verhuren en deze jongen tweede spits achter een aankoop.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Stiffie » 19-07-2016 13:25

Pelle lijkt toch mee te gaan doen voor een basisplaats. Maakt tot nu toe een prima indruk. Met hem en Thern en Namli heb je een mooie toevoeging op het elftal dat verleden jaar meestal speelde.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Marça » 19-07-2016 14:07

Vergeet niet dat ze er nog twee basiswaardige spelers bij willen halen, hè. Ik vermoed dat Pelle dan nog wel zakt in de pikorde, al maakt hij inderdaad een goede indruk tot nu toe. Voor de nummer 10 positie hebben we een aantal spelers (ook Thern, Namli, Zahovic) die elkaar niet heel veel ontlopen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten