Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor mitrita » 22-01-2016 16:10

Benoeming algemeen directeur
Gepubliceerd op 22 januari 2016 16:00

Het verheugt het Stichtingsbestuur te kunnen melden dat de benoeming van Luuc Eisenga op zeer korte termijn kan gaan plaatsvinden.

De Ondernemingsraad heeft in de afgelopen periode constructief overleg gevoerd met vertegenwoordigers van het Stichtingsbestuur en de beoogd Algemeen Directeur Luuc Eisenga. De gesprekken hebben zich met name gericht op de samenstelling en het functioneren van en de samenwerking tussen directie, managementteam en commissarissen. Welke als cruciaal wordt beschouwd door alle betrokken partijen. Dit alles heeft geresulteerd in een positief advies over wijziging van de statuten, organisatiestructuur en benoeming van Luuc Eisenga tot Algemeen Directeur.

Luuc Eisenga zal in zijn rol als enig Statutair Directeur worden ondersteund door een managementteam, waarvan Hans Vonk en Danny Steenstra (voetbal- respectievelijk financiële zaken) deel gaan uitmaken. In de eerste fase zal Luuc Eisenga zich nadrukkelijk oriënteren op de uitdagingen waar sc Heerenveen voor staat, waarbij hij op commercieel gebied ondersteund zal worden door extern adviseur Chris Woerts. Mede aan de hand van deze oriëntatie zal de functie van commercieel manager worden ingevuld.

Nu deze stappen worden genomen verwacht het Stichtingsbestuur, dat in goed overleg met formateur Sjoerd Feenstra, op korte termijn ook de nieuwe Raad van Commissarissen kan worden ingevuld.

Namens het Stichtingsbestuur sc Heerenveen
René de Wilde
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Superfries1996 » 22-01-2016 16:28

Fijn dat er duidelijkheid is en hoewel ik Eisenga en Woerts nauwelijks ken zijn het namen waar ik wel vertrouwen in heb, waarom Vonk mag blijven is echter mij een raadsel. En kom alsjeblieft niet aan met 'het is moeilijk shoppen met een lege portemonnee' en dat soort onzin, Vonk SMIJT met miljoenen, alleen aan de verkeerde spelers en een slecht samengestelde selectie!

In één jaar tijd heeft hij bijvoorbeeld vier (!) spitsen aangetrokken voor een bedrag van maar liefst €2.225.000, waarvan er slechts één voldoet, geen wonder dat er 'geen geld' is. Het vertrek van de Roon is ook verre van goed opgevangen, Bikel was de ideale kandidaat voor deze vacature, maar vertrok naar NEC omdat ze hem daar logischerwijs wél een hoger salaris dan €30.000 per jaar wouden geven. Nu zitten wij met van den Boomen opgescheept.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar zolang Vonk technisch directeur is zal de club in sportief en financieel geen stappen kunnen maken. Zolang het spel niet om aan te gluren blijft loopt die OSSH echt niet vol.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Crash » 22-01-2016 16:38

Klopt. Afgelopen seizoen gunde ik Vonk nog wel het voordeel van de twijfel, maar dit seizoen is het duidelijk dat we ons niet kunnen meten met de ploegen die rond de 7e plaats gaan eindigen. Een plaats die je wel mag verwachten wanneer je naa de begroting kijkt. Dat onze stadiohuur verhoudingsgewijs meer opslokt dan bij andere clubs doet daar niets aan af. Vonk heeft niet laten zien 'het' in de vingers te hebben. Zijn contract loopt einde dit seizoen af begreep ik dus het is voor de club zaak zich de komende maanden te oriënteren op betere alternatieven. Wim Jonk, hier eerder genoemd, lijkt me een prima alternatief.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor feanryp23 » 22-01-2016 16:55

Waarom Wim Jonk? Hij was hoofd jeugdopleiding bij Ajax. Je kunt dan misschien op transfergebied wel een paar slimme zetten doen, maar de positie van technisch directeur is een managementfunctie die managementkwaliteiten vereist. Het aantrekken van spelers is, weliswaar niet qua belang, een bijkomstigheid. Ik snap dan ook niet dat Hans Vonk hier veroordeeld wordt op basis van de spelers die hij heeft aangetrokken. Wat heb je er aan als een Wim Jonk bijvoorbeeld wel de juiste spelers aantrekt, maar op de werkvloer de mensen niet kan aansturen? De positie van technisch directeur is helemaal niet zo simpel in te vullen als sommigen lijken te denken. Overigens ben ik het er wel mee eens dat hij op transfergebied nogal een paar steken heeft laten vallen, maar ik geloof er niets van dat hij onverantwoord heeft gehandeld.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor DSCH » 22-01-2016 17:10

Vonk blijft en daarmee zullen we het moeten doen. Blijkbaar zijn er geen betere alternatieven want anders hadden ze echt wel een ander aangesteld. Vergeet echter ook niet dat Vonk nog steeds onervaren is, een keuze die bewust is gemaakt. Dat hij nog moet leren komt natuurlijk slecht uit, maar laten we hopen dat hij van de afgelopen anderhalf jaar al het een of ander heeft opgestoken. En hopelijk leert hij in de komende tijd nog veel meer bij zodat hij ons in de toekomst echt verder kan helpen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Lardy » 22-01-2016 17:18

Technische directeur: Stefan Selakovic? Inmiddels een paar jaar spelersmakelaar en werkzaam voor een advocatenkantoor.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-01-2016 17:26

Hoe kan een man die in 1 jaar tijd Veerman, Te Vrede, Dalgaard, van den Boomen en Bijker haalt, op zijn post blijven zitten. Falen en mogen blijven. Ongelooflijk. Dit wordt afglijden en afglijden......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 22-01-2016 18:31

Hans Vonk was en is nooit onbesproken geweest. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om met hem als TM te kappen. Je kunt er de klok op gelijk zetten, vroeg of laat komt hier wéér gesodemieter van, ondanks dat er nu een compromis schijnt te zijn gesloten met de OR. Om de continuïteit te waarborgen zoals met het noemt. Wat voor continuïteit mag je je uiteraard best eens serieus gaan afvragen. De woorden ten tijde van revolute 2.0 waren duidelijk genoeg. Iedereen er uit en géén uitzonderingen. Maar mensen zonder stevige ruggengraat laten zich na een paar gesprekken kennelijk zomaar weer op andere gedachten brengen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor xander » 22-01-2016 18:39

Opmerkelijk dat Vonk mag blijven.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 22-01-2016 18:46

Ik ben benieuwd welke onafhankelijke commissarissen in de RvC gaan zitten.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 22-01-2016 18:48

BK2007 schreef:Ik ben benieuwd welke onafhankelijke commissarissen in de RvC gaan zitten.

Komt die er dan? Vertel!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor abegoal » 22-01-2016 18:48

xander schreef:Opmerkelijk dat Vonk mag blijven.


Las dat hij nog een contract voor een half jaar heeft. Wellicht dan de goedkoopste oplossing?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Eric » 22-01-2016 18:57

Vonk is als TD nog slechter dan hij als keeper was. Waar hij als keeper altijd tussen de 6 en 6,5 scoorde, scoort hij nu al drie jaar een ruime onvoldoende als TD. Hoe is het ooit mogelijk om een belofte niet na te komen aan een jeugdspeler met enorme potentie wegens geldgebrek, maar wel miljoenen te spenderen aan niet renderende aankopen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-01-2016 20:23

Ik ben ook absoluut geen fan van Vonk, maar het zal ook niet altijd makkelijk zijn om spelers te halen die hier slagen.
Driekwart van dit forum wou Antonia wel van GA Eagles als nieuwe rechtsbuiten en ook Rusnak zagen hier de meesten wel als versterking. Dan zie je dat ze een niveautje hoger bij Groningen moeite hebben of het niveau niet aankunnen.
DKV had zich ingesteld op Rusnak en was hij de man, bij Groningen ben je één van de 11.

Echter ook van aankopen was het al duidelijk dat het niks zal worden, bijv. een Dalgaard, Bijker en vd Boomen. Hij heeft goede, matige en slechte aankopen gedaan. Alleen zijn er meer slechte dan goede. Tijd voor iemand anders, maar wie ?
Wim Jonk vind ik echt helemaal niks.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Lardy » 22-01-2016 20:36

Feanfan 1 schreef:Tijd voor iemand anders, maar wie ?


Stefan Selakovic, zoals ik hierboven zei.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-01-2016 20:42

Lardy schreef:Stefan Selakovic, zoals ik hierboven zei.

Als hij net zo voetbalt als hij TD zal worden, wordt hij net als Hans Vonk. Soms goede aankopen en heel vaak een mindere :wink:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 22-01-2016 21:11

Zit er niet bij een van onze scouts iemand met de juiste inzichten ? Zo moeilijk is het toch ook weer niet ?
Je moet alleen wel kijk op talent hebben.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Joucke » 23-01-2016 02:09

De scouting moet fatsoenlijke spelers aandragen. De technische staf (coach+assistenten) moeten fatsoenlijke spelersrapporten aanleveren. Op basis daarvan moet de technisch manager beslissingen nemen.

Het falen van Vonk is misschien dus wel meer te wijten aan Lodeweges / Klompe / De Jonge mbt Bikel, en de scouting (Riemer?) mbt Dalgaard & co.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor CrazyArgos » 23-01-2016 10:57

Vonk maakt het seizoen af, omdat Foppe dat graag heeft. Denk dat er wel gezocht gaat worden naar iemand anders, voor volgend seizoen.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor zweed1 » 23-01-2016 11:31

Eijsenga heb ik wel vertrouwen in, maar doodzonde dat hij de klus mort klaren met zwakke broeders zoals Vonk en Steenstra. Beetje meer niveau zo veel beter zijn, ook beter ivm streep zetten onder het verleden. Je zou niet verder moeten gaan met mensen die omstreden zijn.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 23-01-2016 11:36

Waarom wordt Steenstra hier nu weer met de grond gelijk gemaakt. Dat is een boekhouder. Die heeft nog met het technische nog met de commerciële kant wat te maken.

Zou graag een argument horen waarom hij moet vertrekken?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 23-01-2016 14:12

Ebiede schreef:
Zou graag een argument horen waarom hij moet vertrekken?

Hij was ten tijde van de de hel onder Veenstra behalve boekhouder ook de juridische man. Hij zou moeten weten wat door de beugel kon en wat niet. Maar hij stond vierkant achter onze ex-dictator en hielp hem om met heel negatieve cijfers te goochelen.
Hij was nog niet eerder deel van het management team dus in die zin hoort hij niet bij de groep mensen die onder het mom van 'iedereen weg' weg zou moeten. Maar er zijn wel andere goede redenen. En die weet je nu.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 23-01-2016 18:27

Duidelijk verhaal over Steenstraat. Aan de andere kant or is akkoord en dat lijkt me een eerste vereiste.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor jelgrins » 23-01-2016 19:11

Juridische man was iemand anders, die indertijd door Yme Kuiper aangenomen is. Betreffende jurist heeft de revolutie niet overleefd en heeft gedwongen afscheid moeten nemen van onze club.
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 23-01-2016 19:23

jelgrins schreef:Juridische man was iemand anders, die indertijd door Yme Kuiper aangenomen is. Betreffende jurist heeft de revolutie niet overleefd en heeft gedwongen afscheid moeten nemen van onze club.

Danny zit er al sinds 1999, bijna 17 jaar lang. Ook ten tijde van Veenstra was hij een van de dubieuze figuren bij de club gezien zijn juridisch achtergrond. Check de feiten maar. Wie is dan volgens jou de juridische man die moest vertrekken?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor jelgrins » 24-01-2016 00:20

Volgens mij schreef hij indertijd ook stukjes voor de Feanfan, naam ben ik even kwijt.
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Korneev » 24-01-2016 07:59

Dat was Jaap Soet
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Avatar gebruiker
Korneev
Basisspeler
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 25-02-2006 16:32
Woonplaats: Damwâld

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 24-01-2016 10:54

Heb ik nou ergens gelezen dat zodra het nieuwe bestuur er is ook een nieuwe trainer wordt gepresenteerd ?
Overigens zag Foppe er wel heel vermoeid en slecht uit op tv bij de interviews na de wedstrijd.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Joucke » 24-01-2016 12:12

BK2007 schreef:Heb ik nou ergens gelezen dat zodra het nieuwe bestuur er is ook een nieuwe trainer wordt gepresenteerd ?
Overigens zag Foppe er wel heel vermoeid en slecht uit op tv bij de interviews na de wedstrijd.

Geen idee, hoe moeten we weten wat jij allemaal leest?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 24-01-2016 17:06

Tsjerkstra media had het erover
http://www.tjerkstramedia.nl/23341-2/
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Volgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten