Darts (BDO & PDC)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-10-2014 19:57

Het talent wat Anderson 30 jaar had komt op het toernooi in Dublin eindelijk uit. Een genot om naar te kijken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 11-10-2014 20:01

Heerlijke wedstrijd, fantastisch wat Anderson laat zien vanavond. Het is sowieso een heerlijk toernooi tot nu toe!
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 12-10-2014 21:37

Winst voor MvG, voor de 2e keer in 2 jaar. Wat is die jongen in die twee jaar tijd overigens enorm gegroeid. Het was een mooi toernooi met een goede van Gerwen, Wade, Andesron en ook Bunting. Taylor en Lewis vielen tegen, maar die komen wel weer. Beloofd wat voor de komende tijd met achtereenvolgens de European Championship, The Masters, Grand Slam of Darts, Players Championship Finals en het WK in 3 maanden tijd.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 03-01-2015 00:27

Wat een partijen gister en wat een partijen vanavond! Wat een WK überhaupt! En wat komt er nog voor een moois aan zeg. Respect voor van der Voort, helaas kon ie Phil net niet omduwen, maar wat heeft ie ongelofelijk geknokt. Dat is wel eens heel anders geweest. Toch doodzonde want Phil was vanavond echt, echt te pakken. Ook respect voor Van Barneveld, ook dat is een knokker en vechter geworden. Het was altijd een frontrunner, maar dat is nu echt anders geworden. Al 3 partijen uit het vuur voor de poorten van de hel weggesleept. Iedereen heef hem al heel vaak afgeschreven, maar hij komt steeds terug. Hij pakte de Grand Slam in 2012 na te zijn afgeschreven, de Premier League in 2014 en nu het WK? Normaal gesproken niet, maar ik sluit het echt niet meer uit. Ik gun hem zo zijn 6e wereldtitel, maar ik gun het ook bijvoorbeeld Gary Anderson wat echt 1 van mijn favorieten is. Ook hij is uit een heel diep dal heel sterk teruggekomen. Morgen tegen MVG, die een beetje stroef begon aan dit WK, is ie misschien zelfs wel licht de favoriet gezien de afgelopen 2 maanden. Maar als Mike hij zo speelt als gister tegen Thornton (die overigens ook echt een wereldpartij gooide) stopt niemand hem. Als ik dan moet kiezen, toch liever een Nederlander. Zolang Phil maar niet wint! Begrijp me niet verkeerd, diep respect voor zo'n groot kampioen, maar ik vind 16 keer wel genoeg. Wat het ook wordt, wordt het, maar mooi wordt het in ieder geval!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Lardy » 03-01-2015 00:37

Barney vind ik zo'n ongelofelijke kwal, gewoon eng wat hij vandaag deed, hij leek wel dronken die gozer. Uiteraard hoop ik dat Anderson wint. Iedereen die darten volgt weet waarom.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 03-01-2015 00:39

Breekpunt in de partij bij Van der Voort was de laatste leg van de 6e set, toen was Van der Voort even de kluts kwijt.
Taylor mist 6 pijlen op de dubbel en dat moet je afstraffen. Daarna was Van der Voort het kwijt.. en dan is Taylor weg.
Phil is voor mij niet de grootste titelkandidaat... DE titelkandidaat komt uit de wedstrijd MvG - Andersson in mijn ogen.

Moet wel bekennen dat ik het Barney enorm zou gunnen. Is toch de man die in Nederland het darten op de kaart heeft gezet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 03-01-2015 01:00

Flying Tilster schreef:Moet wel bekennen dat ik het Barney enorm zou gunnen. Is toch de man die in Nederland het darten op de kaart heeft gezet.

Inderdaad, je mag de persoon best een kwal vinden, maar iets meer respect voor die man zou wel op zijn plaats zijn. Iedereen die darten volgt weet waarom! Of zou het eigenlijk moeten weten, helaas is dat niet zo. Ik kijk darts sinds 1995 toen RvB voor het eerst in de Embassy finale stond tegen Burnett. 20 jaar later staat ie nog steeds aan de top. Zonder zijn successen zou je nu waarschijnlijk hier in Nederland niet eens weten dat het PDC WK aan de gang is. Maar goed dat is voor sommigen te moeilijk.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 03-01-2015 03:10

Inderdaad, een geweldig WK. Bijna alle wedstrijden zijn een fantastisch spektakel met een enorm niveau. Zonde van Vincent. Ben een groot fan van hem. Erg jammer dat hij in de belangrijkste leg van de wedstrijd niet genoeg druk op Taylor kon zetten en de 4-2 in sets kon maken, waarna Taylor hem in de volgende leg ook nog meteen brak en de wedstrijd besliste. Hoe dan ook kan Van der Voort, ondanks zijn rug, op een geweldig toernooi terugkijken met fantastische momenten (deze wedstrijd, die tegen Winstanley, de beslissende 157 finish tegen Henderson). En zoals Taylor al zei na afloop: we hebben het beste van Vincent nog niet gezien.

Morgen wordt ook smullen en met name in de partij Anderson - MvG verwacht ik vuurwerk. Twee snelle en scorende spelers met Anderson al lange tijd in topvorm en MvG gezien zijn laatste wedstrijd ook. Het zal echter voor beide Nederlanders erg zwaar worden. Barney acht ik kansloos. Respect voor de manier waarop hij blijft knokken maar het elke keer op de laatste set laten aankomen kan niet altijd goed blijven gaan. Taylor heeft zeker zijn zwaktes maar ik denk dat vanavond wel een wake-up call was. Verwacht Anderson - Taylor als finale met hopelijk eerstgenoemde als winnaar.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Ebiede » 03-01-2015 10:58

Bubbe schreef:Spreek voor jezelf!
Doe mij maar die Nederlandse finale.



Dat doet hij toch ook "Vind ik" "hoop ik"
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Lardy » 03-01-2015 12:39

1983 schreef:Inderdaad, je mag de persoon best een kwal vinden, maar iets meer respect voor die man zou wel op zijn plaats zijn. Iedereen die darten volgt weet waarom! Of zou het eigenlijk moeten weten, helaas is dat niet zo. Ik kijk darts sinds 1995 toen RvB voor het eerst in de Embassy finale stond tegen Burnett. 20 jaar later staat ie nog steeds aan de top. Zonder zijn successen zou je nu waarschijnlijk hier in Nederland niet eens weten dat het PDC WK aan de gang is. Maar goed dat is voor sommigen te moeilijk.


Ik vind hem een kwal, maar dat betekent niet dat hij er niks van kan of niks betekent heeft voor de sport. Maar dat is voor sommigen te moeilijk blijkbaar.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-01-2015 12:51

Fantastisch WK. Elke avond op het puntje van de stoel!
En dat wat Barney gisteren deed is toch fantastisch?! Respect en emotie horen ook bij het darten. Beter dan al dat statische gedoe.
Een Nederlandse finale zou schitterend zijn.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 03-01-2015 13:01

Nee Lardy dat is niet te moeilijk, tuurlijk kan en mag je hem een kwal vinden en toch respect hebben voor zijn prestaties en betekenis.Hij is immers nooit echt populair geweest in Nederland (In Engeland en Schotland een totaal ander verhaal). Maar dat hoor ik die mensen dus nooit zeggen. Ik hoor vaak alleen maar dat het zo'n ongelofelijke kwal is. Waarom moet dat altijd zo benadrukt worden? Dan wordt ik alweer argwanend. In jouw geval is het misschien helemaal niet van toepassing, maar vaak zijn het mensen die pas een paar jaar darts kijken en niet eens van zijn prestaties in zijn BDO tijd afweten of zijn betekenis voor de sport in Nederland bagatelliseren wanneer je ze er een beetje mee confronteert. Getuigt m.i. van weinig respect voor een groot kampioen. Maar goed in jouw geval gaat dit verhaal blijkbaar niet op, dus ik trok te snel mijn conclusie.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-01-2015 13:56

Als Van Gerwen maar niet wint. Ongelofelijk knap hoe goed hij kan darten, maar na elke 180'er als een mongool reageren. Dat is zijn manier van emotie, ik heb er niks mee. In het verleden had ik nooit iets met Van Barneveld, maar laatste periode heb ik meer sympathie voor hem
Ik hoop dat Anderson het toernooi wint, doet geen gekke dingen en wordt voor hem wel eens tijd dat hij dit toernooi wint.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 04-01-2015 00:47

Verdiende winnaars vanavond. Het was echt niet zo dat Gary vanavond won omdat MvG minder was (in de studio werd gedaan alsof dit het geval was), nee Gary heeft gewonnen omdat ie vanavond veel constanter was dan MvG! Scorend en op de dubbels. En hij kon het nu een keer wel over de finish lijn halen zonder te choken wat hem helaas in het verleden nogal eens de wedstrijd heeft gekost. Phil was gewoon een klasse beter dan RvB, zoals zo vaak. Geen Nederlander in de finale, jammer, maar maakt niet uit. Dat komt wel weer eens. Dat Gary Anderson in de finale staat vind ik prachtig, gun het hem echt, is echt een toffe gast en verdiend al heel lang een grote titel. Hopelijk gaat hij die pakken morgen, maar ik vrees een beetje dat ie dan uitgerekend morgen zo'n dubbels weer eens niet gooit en dat ome Phil er weer mee aan de haal gaat.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-01-2015 23:54

Hoppa, Gary Anderson wereldkampioen en wat een finale. Dit is wat darts mooi maakt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 04-01-2015 23:54

Wat een winnaar, wat een finale en wat een toernooi. Genieten!

Nu op naar de Premier League met een prachtig deelnemersveld: Van Gerwen, Taylor, Lewis, Anderson, Wright, Wade, Chisnall, Bunting, Huybrechts en Van Barneveld
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 05-01-2015 00:50

prachtige finale, en eindelijk de verdiende titel voor Anderson. Premier league selectie is altijd lastig met zoveel topspelers. Huybrechts en Chisnall toch wel verrassende keuzes. Thornton,King of Jenkins had ik er liever in gehad. Wel mooi nieuws dat de premier league in 2016 naar Nederland komt!
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 05-01-2015 17:15

Geweldige winnaar van een prachtige finale. Eindelijk de titel die hij al eerder verdiende, mar nooit leek te pakken. Hij is al 10 jaar ongeveer een belofte waarvan men dacht die gaat ooit nog wel eens wereldkampioen worden, maar om verscheidene redenen kwam het er maar sporadisch uit. 4 jaar geleden had ie het al moeten doen, maar toen kwam hij in een toernooi waar hij continu de beste was in de finale een ontketende Lewis tegen. Nu dan eindelijk wereldkampioen en het is m gegund!

Premier League naar Nederland, eindelijk! Ik ben er bij!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-01-2015 19:29

Het hele toernooi is natuurlijk prachtige reclame voor de dartssport gebleken. Wat een niveau!
En dan die finale... 3 pijlen (was 180 score') die eruit vallen, supporter die Anderson uitfluit en Taylor die van 6-4 toch nog terugkomt tot 6-6.. Enorm genoten!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 12-01-2015 23:19

1983 schreef:Eindelijk de titel die hij al eerder verdiende, mar nooit leek te pakken. Hij is al 10 jaar ongeveer een belofte waarvan men dacht die gaat ooit nog wel eens wereldkampioen worden, maar om verscheidene redenen kwam het er maar sporadisch uit.


Zijn grote manco was altijd dat hij veel dubbels liet liggen. Zijn scorend vermogen is ongelooflijk, maar hij liet het altijd liggen op de dubbels. Tijdens dit WK was hij zowel scorend als op de dubbels sterk. Hij heeft 1x gewankeld en dat was tegen Jelle Klaassen.. die toen dubbels begon te missen. Al met al een verdiende winnaar.


Heb daarna met een schuin oog het WK van de BDO gezien, maar poeh.. dat moet wel even wennen, met name in de 1e rondes. Je kunt en mag het niet met elkaar vergelijken, omdat het gros semi-prof is... toch heb ik maar 2 leuke / spannende partijen gezien.. De halve finale die Adams met de hakken over de sloot won en de finale...

Het is toch net of zit je eerst naar de Champions League te kijken.. en daarna na de Europa League ;-)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 13-01-2015 19:49

Ik ook! Prachtige line up inderdaad. Ik ben benieuwd of Anderson zijn vorm dit jaar door kan zetten en na het wk ook de premier leugen kan pakken. Buiten Phil Taylor, hoe kan het ook anders, lukte dat de wereldkampioen steeds niet.

@Flying Tilster
Norris-Fitton was ook een aardige partij in de tweede ronde. Ik vond Glenn Durrant verruilt de beste speler van het toernooi. Maar klopt wel, dit was een soort jupiler league toernooi. De BDO wordt steeds verder uitgekleed. De nummer 1 van de ranking Wilson gaat Q-school spelen, dus die raken ze waarschijnlijk ook kwijt. Mits hij een tourcard kan bemachtigen uiteraard. Zo blijft het maar doorgaan Ik vind het, met alle respect, best een schande dat een vrij matige speler als Scott Mitchel die normaal nooit voorbij de eerste ronde kwam zich wereldkampioen mag noemen. Eigenlijk zouden ze het predicaat wereldkampioen eraf moeten halen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-12-2015 23:04

Come on Barney, stuur die mongool van een Van Gerwen naar huis
Edit: Fantastisch dit. En wat een wedstrijd, darten in de hoogste categorie
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 29-12-2015 23:25

Erg jammer dat dit "slechts" een 3e ronde partij was. Wat een niveautje zeg!
Gun het Opa Barney ontzettend.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-12-2015 23:30

Flying Tilster schreef:Erg jammer dat dit "slechts" een 3e ronde partij was. Wat een niveautje zeg!
Gun het Opa Barney ontzettend.

Klopt helemaal, en ook ik gun het Van Barneveld wel, één van de weinige Nederlanders die ik het gun.
Maar er staan nog wat potjes op het programma. Morgen o.a. Wright-Chisnall, ook als 3e ronde.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-12-2015 00:57

En niet eens voor de camera's komen, schijterd. Bij sport kun je ook verliezen, maar dat is blijkbaar nog niet tot hem doorgedrongen. Hij mocht al blij zijn dat hij er niet in de eerste ronde uit lag
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Knipecity » 30-12-2015 10:41

Flying Tilster schreef:Erg jammer dat dit "slechts" een 3e ronde partij was. Wat een niveautje zeg!
Gun het Opa Barney ontzettend.

Is nu boven zichzelf uit gestegen, maar zal je zien, vliegt hij er straks tegen een 'kleintje' weer uit.
Van Gerwen heeft veel hoger basisniveau en meer kans om WK te winnen als hij door was gegaan, maar goed, dat is nou eenmaal niet zo. Hij trof een Barney die een superdag had en op de juiste momenten toesloeg.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-12-2015 21:26

Toch bijzonder dat er zo'n aandacht is voor een spelletje waarbij meer dan de helft onder invloed staat te gooien. De term sport hoort daar niet bij.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-12-2015 22:41

Heerenveen rules schreef:Toch bijzonder dat er zo'n aandacht is voor een spelletje waarbij meer dan de helft onder invloed staat te gooien. De term sport hoort daar niet bij.....

Ik denk dat deze heren meer trainingsuren maken, dan die verwende voetballers. Ik vind het wel topsport. Darten is niet alleen een talentsport, maar ook mentaal, maar dat is ieders eigen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 31-12-2015 01:07

Heerenveen rules schreef:Toch bijzonder dat er zo'n aandacht is voor een spelletje waarbij meer dan de helft onder invloed staat te gooien. De term sport hoort daar niet bij.....


Dan wordt het toch tijd dat om je er wat meer in te verdiepen. Als jij denkt dat de helft nog onder invloed staat, dan heb je een aantal jaren gemist. De toppers trainen 8 tot 10 uur per dag. En als je dan niet bij de top 32 van de wereld hoort, moet je nog enorm buffelen voor je poen. Daar kunnen de overbetaalde en overgewaardeerde heren voetballers nog heel veel van leren.
Ook mentaal moet je ijzersterk kunnen zijn..


HOPPAA JELLE... Het moest op de moeilijke manier, maar hij flikt het dan toch!
Wederom een heerlijk potje darten. Wat voor vuurwerk krijgen we nog? Eerst Barney vs Van Gerwen, toen Chizzy vs Wright en nu Jelle vs Taylor.. wat een onvoorstelbaar niveau.. en dat "slechts" in de 3e ronde.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Lardy » 31-12-2015 01:22

Ik ben een dartsliefhebber, maar ik kan wel een beetje meegaan met Heerenveen Rules. Als er mensen met een aantal borrels achter de kiezen een partij staan de gooien dan moet je je afvragen of het wel topsport is. Tuurlijk trainen ze veel en is het best pittig, maar zuipen voor een wedstrijd doe je in de lokale kroeg.

Ik ben het met Klaasen eens, blaastest voor de wedstrijd. Kan je zonder drank niet functioneren? Ben je dus niet geschikt voor dit niveau. Heel simpel. Ik vind overigens die darters met een enorm dikke pens ook geen porem, je kan toch wel een half uurtje a een uurtje per dag cardio doen? Nichelson is een van de weinigen die met voeding en fitheid bezig is, daar is nog een reuzestap te maken in de dartssport.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten