Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor oldtimer » 19-08-2015 15:51

Haller maakte al 3 doelpunten? Tja, 2 penalties en een uiterst simpele intikker. Vorig jaar bestond ook zo ongeveer de helft van zijn goals uit penalties. Ook een kwaliteit natuurlijk, maar laten we het niet overdrijven.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 21-08-2015 10:27

Op de facebookpagina van AwaydaysNL staat een fotoreportage van het nieuwe uitvak van Heracles Almelo. Ik moet zeggen dat het er weer prima uitziet!

https://www.facebook.com/AwaydaysNL/posts/738702686259348
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-08-2015 17:25

Nu krijgt Feyenoord een onterechte penalty tegen, gerechtigheid.
Ik heb een hekel aan Ajax, maar nu Kuyt bij Feyenoord zit hoop ik ook dat Feyenoord geen kampioen wordt. Hup PSV
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor abegoal » 02-09-2015 20:20

Het lijkt wel besmettelijk 8)
Er heerst bestuurlijke chaos bij Ajax. Van de fraaie plannen is vier jaar naar de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff haast niets meer over.


Cruijff kwam in 2011 op de proppen met een fluwelen revolutie en stelde Keje Molenaar, Mark Geestman en Rob Been junior aan. Oud-spelers van de Amsterdamse club moesten een herkenbaar gezicht zijn, zodat Ajax weer bij de Europese top zou gaan horen.

De club heeft anno 2015 echter geen algemeen directeur en heeft leden van het technische hart die falen in hun communicatie. De aanstelling van Tscheu La Ling, die op advies van Cruijff de club door moest lichten, zorgde bovendien voor de nodige opgetrokken wenkbrauwen.

Gebrek aan leiding

"Het gebrek aan leiding breekt de club op", aldus Molenaar. "Dit suddert al meer dan een half jaar en staat verdere ontwikkeling in de weg. Ze zullen het eens moeten worden over het technisch beleid, want dat is de kern van Ajax. Als daar een groot conflict heerst, moet er keihard worden ingegrepen. Dan moeten er koppen rollen."

Been junior meent dat de interne probleem deels worden veroorzaakt door het falen van de club in Europa, zoals bij de Champions League. "Als je een keer niet presteert en je ziet in Europa geen stijgende lijn, borrelt de onvrede op."

Geestman geeft Cruijff de schuld van de chaos. "Het probleem is dat Johan Cruijff de baas is. Maar hij is er nooit. Vervolgens is er dus geen baas en is iedereen een beetje de baas."

Onderzoek naar voortgang

Hans Wijers, voorzitter van de raad van commissarissen, zorgt vooral voor teleurstelling bij Molenaar. "Ik had hem hoog zitten. Ik dacht dat hij dit conflict snel uit de wereld zou helpen, maar dat lukt hem blijkbaar ook niet. Bij de keuze die de rvc vervolgens maakte, zet ik ook mijn vraagtekens." Molenaar verwijst hiermee naar de ingestelde strategische commissie met twee leden van de raad van commissarissen die de voortgang van het plan van Cruijff moet onderzoeken, schrijft de NOS.

Volgens Geestman moet Cruijff ingrijpen: "Cruijff heeft zelf gezegd: er is een analytisch, pragmatisch en slim persoon nodig om dit probleem op te lossen. Daarmee omschrijft hij eigenlijk zichzelf. Ik denk dat hij beter zes maanden interim-directeur kan zijn dan Ling. Het zal wel niet gebeuren, maar dat zou ik wel een mooie optie vinden."
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 01-10-2015 19:50

Goed om te zien dat er weer eens punten worden gepakt in Europa, nette overwinning van AZ.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor DSCH » 02-10-2015 17:27

fuotbalgek schreef:Goed om te zien dat er weer eens punten worden gepakt in Europa, nette overwinning van AZ.


Jammer dat Ajax er daarna weer een potje van maakt. Groningen neem ik niets kwalijk thuis verliezen van Marseille en uit bij Braga kan.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 02-10-2015 17:47

Klopt, Ajax had daar gewoon moet winnen. Onbegrijpelijk dat dit Molde in Turkijke gewonnen heeft.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 07-12-2015 17:04

AZ legt in navolging van El Hamdaoui ook Ron Vlaar (na meetrainen) vast. Doen ze toch aardig daar in de Kaasstad.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-12-2015 22:52

PSV wint en overwintert in Europa. Zeer belangrijke zege en goed voor het Nederlands voetbal.
Maar nu treffen ze wel een van onderstaande teams:
Atletico Madrid, Real Madrid, Barcelona, Manchester City, Bayern Munchen, Zenit of Chelsea/Porto/Kiev

De winnaar van Poule G (Chelsea/Porto/Kiev) en Manchester City zouden nog te doen zijn, maar de overige tegenstanders zijn ze volstrekt kans. Wat dat betreft hadden ze beter Europa League kunnen spelen, of poulewinnaar
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor baasje » 08-12-2015 23:16

Feanfan 1 schreef:PSV wint en overwintert in Europa. Zeer belangrijke zege en goed voor het Nederlands voetbal.
Maar nu treffen ze wel een van onderstaande teams:
Atletico Madrid, Real Madrid, Barcelona, Manchester City, Bayern Munchen, Zenit of Chelsea/Porto/Kiev

De winnaar van Poule G (Chelsea/Porto/Kiev) en Manchester City zouden nog te doen zijn, maar de overige tegenstanders zijn ze volstrekt kans. Wat dat betreft hadden ze beter Europa League kunnen spelen, of poulewinnaar

Volstrekt kansloos leken ze op voorhand ook tegen United (en in deze poule)....

Knappe prestatie en zoals je zegt goed voor het Nederlands voetbal. Als straks Willems en Lestienne terug zijn heeft PSV een prima team, wie weet waar dit eindigt.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-12-2015 23:23

De Premier League is de leukste en spannendste competitie die er is, maar Europees stelt het heel weinig voor, zeker de laatste jaren. Ik was wel blij dat ze Manchester United lootten, want daar viel best wat te halen dat dus ook zo blijkt te zijn. Daarom hoop ik ook dat ze de volgende ronde Manchester City of Chelsea loten.
En tuurlijk zal dat niet makkelijk worden, maar daar heb je wel kans tegen. Tegen Bayern, Barcelona of Madrid kan je wel schriftelijk afdoen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-12-2015 23:18

Ik vond Feyenoord altijd wel een mooie club met goed publiek, maar meer ook niet.
Sinds deze zomer dat Kuijt kwam werd de sympathie direct een stuk minder en nu het seizoen steeds meer gaande is vind ik het schijtclub. Coach Van Bronckhorst met zijn onnozel praat, Kramer met zijn nare trekjes en elke wedstrijd krijgen ze in een thuiswedstrijd wel weer een penalty mee of de tegenstander krijgt rood, waarvan de helft onterecht is.
Ajax heb ik altijd al een k*tclub gevonden, maar als ik momenteel moet kiezen heb ik liever Ajax dan Feyenoord. Alleen al om die Kuijt .
Hup PSV, pak de dubbel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfries1994 » 17-12-2015 23:47

Feanfan 1 schreef:Ik vond Feyenoord altijd wel een mooie club met goed publiek, maar meer ook niet.
Sinds deze zomer dat Kuijt kwam werd de sympathie direct een stuk minder en nu het seizoen steeds meer gaande is vind ik het schijtclub. Coach Van Bronckhorst met zijn onnozel praat, Kramer met zijn nare trekjes en elke wedstrijd krijgen ze in een thuiswedstrijd wel weer een penalty mee of de tegenstander krijgt rood, waarvan de helft onterecht is.
Ajax heb ik altijd al een k*tclub gevonden, maar als ik momenteel moet kiezen heb ik liever Ajax dan Feyenoord. Alleen al om die Kuijt .
Hup PSV, pak de dubbel

Ik word zo misselijk zodra ik Kuyt in beeld zie of wanneer er 'm gesproken wordt... Bleh.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hm_DR88 » 06-01-2016 23:13

Hui Wang is grootaandeelhouder van de voetbalclub en zou dus in principe bij de vergadering aanwezig moeten zijn. Het is onduidelijk of hij hierbij is en of hij er überhaupt voor is uitgenodigd. Dit meldt Omroep West. Het is niet de eerste keer dat de investeerder nalaat te betalen. Deze zomer zegde het sportmarketingbedrijf van Wang, United Vansen, toe het bedrag in drie termijnen over te maken: in september, november en januari. Toen de eerste twee termijnen uitbleven, luidde de Haagse club in december de noodklok. Wang liet toen aan de NOS weten dat het geld snel zou komen: 'De problemen zijn een gevolg van culturele misverstanden. We moeten nog aan elkaar wennen.'

De problemen leken in december vorig jaar afgewend, door de betaaldeadline te verschuiven naar eind december. Ook dit ultimatum werd niet gehaald. Dinsdagavond 23.00 uur was vervolgens het nieuwe uiterste betaalmoment. ADO heeft wel al een deel van de beloofde miljoenen van Wang geïnvesteerd in het jeugdcomplex en stadion. Nu dreigt bij het uitblijven van de Wangmiljoenen alsnog een begrotingstekort, iets dat in december voor het eerst in jaren leek afgewend. We gaan zo nodig zelf zonder geld van United Vansen onze zaken regelen.
Ondertussen lijkt de directie van ADO zenuwachtig te worden. Den Haag FM schrijft over een mail waarin ADO-directeur Jan Willem Wigt de sponsoren oproept de club te blijven steunen. De omroep citeert: 'Schouder aan schouder zullen we dit gezamenlijk moeten oplossen. Als ADO Den Haag zullen we zo nodig zonder geld van United Vansen zelf onze zaken moeten en gaan regelen.'
De directie van ADO stelt tegenover het AD niet in paniek te zijn. Er zouden op dit moment gesprekken gaande zijn met Wang en aan een oplossing wordt gewerkt.

Bron: Volkskrant 2016.01.06


Wat een ongelofelijke soap. Het is wel duidelijk dat dit soort "luchtbellen" het laatste is waarop je zit te wachten. Schaamteloos en onbetrouwbaar lijkt het gedrag van betrokkenen. De macht van het (ogenschijnlijke) geld zorgt ervoor dat dit soort ....mensen er ook nog mee wegkomt. Wat een ongelofelijke diskwalificatie van de organisatie van ADO Den Haag (en ook van ons opportunistisch meegaan in wat we denken wat de financiele voetbalwereld is). Ziek, zwaar ziek.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor nickstok » 07-01-2016 09:56

Vreselijk wat er bij ADO gebeurd, al hebben ze het natuurlijk grotendeels aan zichzelf te danken. Eigenlijk denk ik dat het ook niet meer goed komt, getuige het volgende stukje:

Ondanks diverse beloftes blijft Wang dus in gebreke. Directeur Jan Willem Wigt liet gisteren weten dat het geld nog steeds niet op de rekening van ADO Den Haag staat, maar dat hij hoop op een storting houdt. Vorige maand luidde Wigt eerst de noodklok, sprak dreigende taal en streek Wang daarmee tegen de haren in. Hij laat zich als eigenaar de les niet lezen door een door hem aangestelde directie, die te weinig deed om zelf extra inkomsten te genereren.

Wang laat in het verre Oosten doorschemeren erg geïrriteerd te raken door de eisen die worden gesteld aan hem als eigenaar van de Haagse club. "Want sinds ik de club heb gekocht, heb ik het recht te bepalen wat er gebeurt!”, sprak hij duidelijke taal. "Ik maak zelf uit hoeveel geld ik overmaak. En ook wanneer.”
Bron: Telegraaf, 07-01-2016
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor André » 08-01-2016 08:50

Dat hele Chinese circus moet vreselijk zijn voor de trouwe supporters van Den Haag. Maar het blijft toch frappant dat de club uit zo'n grote stad met al die (internationale) bedrijvigheid afhankelijk is van een Chineesje om een begroting van een paar miljoen op orde te houden. Het ware probleem is niet die Chinees, maar een uitgestippeld beleid dat geen draagvlak heeft binnen de stad/achterban/sponsoren. Een club uit een volkswijk die nu haar wedstrijden afwerkt op vloerbedekking in een stadion die de naam draagt van een sponsor, staande in een VINEX wijk... Kijk naar de historie van deze club. De huidige situatie valt niet te rijmen met het verleden
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor TORCIDA » 09-01-2016 10:01

Ado heeft dat aan zich zelf te danken, inderdaad zo'n grote stad maar een voor mijn gevoel matig bestuur, gemiddelde trainer en veel te weinig sponsoren met zo'n achterland. Dat je als club dan inderdaad zo'n stadion te bouwen op een kut locatie is vragen om problemen. Eigenlijk ongelovelijk
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Knipecity » 09-01-2016 12:23

ADO heeft al decennia lang een slecht imago, dankzij de supporters. Daarom verbinden veel bedrijven zich niet aan ADO. Utrecht heeft hetzelfde probleem
Heerenveen heeft altijd het tegenovergestelde gehad.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor mitrita » 10-01-2016 09:41

Bij Ado en Utrecht is het imago een probleem, daarnaast speelt de grote aantrekkingskracht van Feijenoord en Ajax op publiek en sponsors ook een grote rol.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 31-01-2016 16:24

De Graafschap - ADO Den Haag: 3-1
Feyenoord - ADO Den Haag: 0-2

Dat Feyenoord is ook een drama. Ja ok, wij verloren 0-4
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hm_DR88 » 02-02-2016 23:10

De verkoop van een club uit het Nederlandse betaald voetbal moet door de nationale voetbalbond KNVB kunnen worden tegengehouden. Dat zegt KNVB-directeur Bert van Oostveen dinsdagavond in het televisieprogramma KRO Brandpunt.
Volgens Van Oostveen moet een nieuw licentiesysteem ervoor zorgen dat de voetbalbond een vetorecht krijgt. Dit vanwege de mogelijk negatieve financiële gevolgen voor de club na de verkoop. De KNVB wil op voorhand kunnen meebeslissen en niet pas na de verkoop met de gevolgen worden geconfronteerd: “Onze frustratie is dat we nu alleen maar achteraf kunnen toetsen. Maar dan is de deal al beklonken. Wij willen bijvoorbeeld graag een integriteitscheck zodat we weten met wie we te maken hebben.”

Bron: NRC 2 februari


Ik begrijp de wens van de KNVB om de grip op een aantal zaken te vergroten. Echter de tsunami van buitenlands geld is zodanig dat ik vrees dat hier maar weinig tegen bestand is. En een integriteitscheck klinkt mooi, maar zo langzamerhand is de onderwereld en de bovenwereld door alle financiële maffiapraktijken zodanig gemixt, dat de combinatie integer en financiën beter in de geschiedenisboeken gezocht kan worden. Ik vrees dat het een verloren zaak is en dat we moeten accepteren dat de financiele ratten het heft in handen hebben gekregen.
Het enige dat ik kan doen is beperkt. Mijn kaart gaat de deur uit op het moment dat er een "Chinese-constructie" of iets dergelijks bij ons wordt opgetuigd.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfean4 » 07-02-2016 16:54

Wat krijg ik toch een heerlijk gevoel als ik denk dat we volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk weer naar het Kasteel kunnen. Come on SPARTA!
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 07-02-2016 17:02

Superfean4 schreef:Wat krijg ik toch een heerlijk gevoel als ik denk dat we volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk weer naar het Kasteel kunnen. Come on SPARTA!


Ja, dat lijkt mij ook wel lachen inderdaad! Ben er nog nooit geweest, maar heb er veel goede verhalen over gehoord. Dus ook hier: Come on Sparta!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Makkum8 » 08-02-2016 21:13

Dat hoop ik ook! Sparta is de club na Heerenveen wat mij betreft. Naast het Heerenveenshirt hangt in mijn kast ook het shirt van deze prachtige club. Ben er een aantal keren geweest, ook in het oude kasteel met de open urinoirs bij het uirvak....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor siesta » 14-02-2016 13:29

Zondagochtend, dan zit je naar Groningen te kijken. Nooit gedacht dat ik zou zeggen dat Groningen op bijna elke positie een betere speler heeft dan Heerenveen. Spelen een heerlijke wedstrijd tegen Ajax.
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Surhuisterveen » 15-02-2016 21:32

Met je eens Siesta. Het was bij tijd en wijle best genieten in de eerste helft.
Die Hateboer gaat het nog ver schoppen. Veel dreiging en fysiek sterk, prima.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-02-2016 08:31

Wanneer worden die Tukkers eens teruggezet? Dat de KNVB die corruptie accepteert. Afnemen die licentie!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Grimo » 16-02-2016 09:38

Heerenveen rules schreef:Wanneer worden die Tukkers eens teruggezet? Dat de KNVB die corruptie accepteert. Afnemen die licentie!


Graag aan het eind van het seizoen als Cambuur al gedegradeerd is.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfean4 » 28-02-2016 16:54

Het lijkt nog steeds goed te gaan met Sparta. Als onze Breuer zelfs nog begint te scoren op zijn 35e moet het kampioenschap bijna wel in kannen en kruiken zijn.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Trevorp » 12-03-2016 09:06

Prima driepunter van de Graafschap. DKV weer minimaal 2 dagen onderaan. Op dit moment boeit mij de strijd onderin nog meer dan het puntensprokkelen van onze SC.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten