Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 15-08-2015 22:14

Na 3 goals in de voorbereiding nu ook al een goal in de beker!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 16-08-2015 14:30

pes5 schreef:Na 3 goals in de voorbereiding nu ook al een goal in de beker!

En bij ons heeft hij zelden gescoord. Toch bijzonder.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Voorstopper » 16-08-2015 17:42

Voor de Italiaanse competitie is de Roon dan ook een bijzonder voetballende verdedigende middenvelder. Het gros schopt 90 minuten lang tegen enkels aan.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 25-08-2015 22:09

Was uitblinker bij Atalanta uit tegen Inter. Helaas kregen ze de 1-0 nog om de oren in de 90e minuut, maar De Roon speelde een prima duel. Leuk dat hij het daar zo goed doet.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 26-08-2015 12:20

Én hij werd na de wedstrijd meteen verkozen tot MOTM. Dan doe je toch echt wel iets goed denk ik..... :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 26-08-2015 13:09

Is mooi voor die jongen. Denk dat hij daar beter past, dan in een competitie waar er voetballend meer van hem wordt gevraagd.

Zei hier persoonlijk na een kwartiertje voetballen in Buitenpost al dat Branco binnen no-time de Roon zou doen vergeten, en bij die woorden blijf ik.

Voetballend zijn we er met het vertrek van de Roon gewoon op vooruit gegaan. En doordat van der Boomen een beter gevoel voor positie heeft, hoeft hij dit niet met ontiegelijk veel loopwerk te compenseren.

Wens Marten alle succes van de wereld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Trevorp » 10-11-2015 08:51

Toch wel aardig dat de Gazetta de link met van Basten weet te vinden. "Het was op die avond dat Italië zich bewust werd van hem, in het stadion van zijn voormalige coach (sc Heerenveen) van Basten."

Hij staat nu even vol in de schijnwerpers in Italië . Niet verwacht eerlijk gezegd.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Voorstopper » 10-11-2015 09:52

Had het ook niet echt verwacht. Vind het wel een mooi verhaal. Als redelijke nobody daar binnenkomen en precies de speler zijn die ze daar erg waarderen én het in grote wedstrijden laten zien. Als je tegen AC Milan heerst op het veld kun je wel wat, helemaal op zijn plek daar.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor CrazyArgos » 10-11-2015 10:08

de Roon werd door velen hier bekritiseert. En nu zie je dat dat niet terecht was. Hij wordt absoluut gemist hier. Hij doet het super bij Atalanta.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 10-11-2015 11:15

CrazyArgos schreef:de Roon werd door velen hier bekritiseert. En nu zie je dat dat niet terecht was. Hij wordt absoluut gemist hier. Hij doet het super bij Atalanta.

Alleen de echte kenners hier zagen de kwaliteiten van De Roon. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Frisian Viking » 10-11-2015 18:33

CrazyArgos schreef:de Roon werd door velen hier bekritiseert. En nu zie je dat dat niet terecht was. Hij wordt absoluut gemist hier. Hij doet het super bij Atalanta.

Dus omdat hij het nu goed doet was de kritiek op hem vanwege zijn matige spel onterecht?

Bijzonder.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Tilster » 10-11-2015 19:13

Frisian Viking schreef:Dus omdat hij het nu goed doet was de kritiek op hem vanwege zijn matige spel onterecht?

Bijzonder.


Hij deed het hier ook meer dan prima. We hebben dit seizoen tot Foppe de omzettingen deed wel kunnen zien hoe ongelooflijk belangrijk hij was op ons middenveld. Voetbal schoot het hier en daar inderdaad nog wel wat tekort, maar hij was wel degene die alle gaten dicht liep.. veel werk verzette, zodat o.a. Larsson en Thern aan het voetballen kwamen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Frisian Viking » 10-11-2015 19:19

Flying Tilster schreef:Hij deed het hier ook meer dan prima. We hebben dit seizoen tot Foppe de omzettingen deed wel kunnen zien hoe ongelooflijk belangrijk hij was op ons middenveld. Voetbal schoot het hier en daar inderdaad nog wel wat tekort, maar hij was wel degene die alle gaten dicht liep.. veel werk verzette, zodat o.a. Larsson en Thern aan het voetballen kwamen.

Dat hij hard werkte ontkent ook niemand. Maar aan de bal was hij wel ontzettend matig en De Roon wilde toch ook graag nog wel eens een belangrijke pass geven of even rond de zestien kijken. Bij Atalanta komt hij nu de middenlijn nauwelijks over en is het een echte verdedigende middenvelder geworden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 10-11-2015 21:13

Frisian Viking schreef:Dus omdat hij het nu goed doet was de kritiek op hem vanwege zijn matige spel onterecht?

Bijzonder.

Maar wat is matig spelen? Daar kan je ook van mening over verschillen. Het is maar net wat je van iemand verwacht. En wat zijn taken zijn. Ik heb zijn waarde voor het team altijd gezien. De trainer zag het en in Italie zien ze dat ook.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor CrazyArgos » 10-11-2015 21:29

Marten speelde bij ons al erg goed, maar sommige mensen hebben erg hoge eisen van spelers. Beetje realistisch blijven.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries1996 » 26-11-2015 00:17

Staat in de belangstelling van AC Milan, lekker hoor. Is er een doorverkooppercentage bedongen? 8)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 26-11-2015 12:29

Superfries1996 schreef:Staat in de belangstelling van AC Milan, lekker hoor. Is er een doorverkooppercentage bedongen? 8)


:lol:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 26-11-2015 23:48

Superfries1996 schreef:Staat in de belangstelling van AC Milan, lekker hoor. Is er een doorverkooppercentage bedongen? 8)



Schijnt van niet, we zouden wel 1.5% aan opleidingsvergoeding krijgen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marten de Roon

Berichtdoor rottevalle » 01-12-2015 13:47

Stond anders niet in de basis afgelopen weekend.
Was hij niet helemaal fit?
Alderaarst!
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 02-12-2015 11:45

rottevalle schreef:Stond anders niet in de basis afgelopen weekend.
Was hij niet helemaal fit?

Nee hij is herstellende van een bovenbeenblessure.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Voorstopper » 07-12-2015 10:13

DiRono afgelopen weekend in de 3-0 tegen Palermo weer eens aanwezig met een goal en een goed optreden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor TORCIDA » 18-12-2015 14:05

en dan te bedenken dat er hier kenners waren die marten de roon liever kwijt dan rijk waren,,,,,
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Lardy » 18-12-2015 14:11

Ik dus. En ik blijf er bij. Ik heb geen idee hoe hij speelt in Italie, wat de speelwijze is en hoeveel mensen ze achter de bal houden. De Roon vond ik hier, in de rol die hij had, een bijzonder matige speler. Maar dat hij daar nu goed speelt, dat wil toch niet zeggen dat hij dat dan hier ook gedaan heeft? Misschien past het voetbal hem daar beter, nou prima.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 18-12-2015 16:02

Lardy schreef:Ik dus. En ik blijf er bij. Ik heb geen idee hoe hij speelt in Italie, wat de speelwijze is en hoeveel mensen ze achter de bal houden. De Roon vond ik hier, in de rol die hij had, een bijzonder matige speler. Maar dat hij daar nu goed speelt, dat wil toch niet zeggen dat hij dat dan hier ook gedaan heeft? Misschien past het voetbal hem daar beter, nou prima.


En ik dus. En net als Lardy blijf ik er ook bij.

Prachtig voor Marten dat het daar allemaal op zijn plaats lijkt te vallen, en dat het voetbal bij hem past.

Als de media hem maar lang genoeg ophemelen, zal hij binnenkort wel eens een oproep voor de nationale ploeg krijgen. Hopelijk krijgt hij dan speeltijd, dan kan het media offensief daarna weer de ijskast in.

Serie A is gewoon een hele, hele andere competitie.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 18-12-2015 20:08

Liever kwijt dan rijk. Daar gaat het niet om. Maar ik vond hem bij ons ab-so-luut niet onmisbaar. En als hij bij verlenging echt voet bij stuk had gehouden wat betreft zijn forse salarisverhoging, dan had ik inderdaad niets tegen op zijn vertrek. Want hij heeft bij ons in ieder geval nooit aangetoond een abnormaal hoog salaris te verdienen. Om het dan wel te krijgen lijkt me niet een aanrader. Maar ik gun hem zijn succes in Italië. Zonder meer!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Voorstopper » 18-12-2015 21:04

Het gaat niet eens allemaal om technische kwaliteiten op het veld want qua speelstijl is hij natuurlijk veel meer geschikt voor de Serie A, denk dat de meeste mensen dat wel inzien. In de Serie A is hij gewoon een technisch prima ontwikkelde voetballer, tussen al die houthakkende Paolo's en Marco's. Het gaat ook om zijn leiderskwaliteiten. Hij is wel een persoon die kan sturen, en daar hebben we er niet veel van. Dat we hem missen is misschien niet eens zo op voetballend vlak maar op andere vlakken.
Iemand als Buijs, die wel sturing kan geven, is mede door zijn blessure natuurlijk dit seizoen nog niet echt van veel waarde geweest. Wanneer iemand als Larsson aangeeft een De Roon met zijn specifieke kwaliteiten te missen is voor mij teken genoeg om aan te nemen dat hij wel degelijk van waarde was en misschien belangrijker dan we dachten.

En je ziet op het veld ook wel dat de balans af en toe ver te zoeken is, zeker wanneer de tegenstander met lopende/diepgaande middenvelders speelt. De Roon was wel een persoon die op dat vlak de boel meer kon sturen en meer gaatjes dichtliep dan de huidige spelers. En als Bikel dan ook nog eens gaat...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Misterrienk » 20-12-2015 01:37

Ik vind het toch vreemd blijven dat een speler zoals De Roon zich zo makkelijk aan het systeem in Italie kan laten wennen en gewoon goed speelt en nu al aan AC Milan wordt gelinkt terwijl hij bij ik hem Heerenveen niet super vond spelen, maakte veel fouten waar goals uit kwamen maar aan passie, inzet en leiderschap geen gebrek bij hem en ik zou het een enorme verassing vinden als hij zou worden opgeroepen voor het Nederlands Elftal volgend jaar.
Misterrienk
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 16-12-2015 05:40

Re: Marten de Roon

Berichtdoor baasje » 20-12-2015 17:56

Heeft vandaag met een handsbal een penal verooraakt en daarmee de nederlaag ingeluid. 1-3 tegen Napoli.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Delars » 16-01-2016 17:37

Zonet Atalanta tegen Inter gekeken. De wedstrijd is geëindigd in 1-1. Wat speelde de Roon een fantastische wedstrijd. Ik begrijp nu waarom heel Italië zo lovend over hem is. Tijdens zijn verblijf bij Heerenveen vond ik het trouwens ook een prima speler, maar het valt nu op dat hij perfect past bij de italiaanse spelopvatting. Hij wint veel duels, voert zijn taken uit en houdt het overzicht. Staat vlak voor de centrale verdedigers en zet vanaf daar de lijnen uit. Het publiek scandeerde vaak zijn naam en zong hem een aantal keren luidkeels toe. Typ voor de lol een keer 'de Roon' in op twitter en lees de reacties van supporters. Ik vind het mooi!
Avatar gebruiker
Delars
Selectiespeler
 
Berichten: 369
Geregistreerd op: 08-12-2013 10:13

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 17-01-2016 23:17

Delars schreef:Zonet Atalanta tegen Inter gekeken. De wedstrijd is geëindigd in 1-1. Wat speelde de Roon een fantastische wedstrijd. Ik begrijp nu waarom heel Italië zo lovend over hem is. Tijdens zijn verblijf bij Heerenveen vond ik het trouwens ook een prima speler, maar het valt nu op dat hij perfect past bij de italiaanse spelopvatting. Hij wint veel duels, voert zijn taken uit en houdt het overzicht. Staat vlak voor de centrale verdedigers en zet vanaf daar de lijnen uit. Het publiek scandeerde vaak zijn naam en zong hem een aantal keren luidkeels toe. Typ voor de lol een keer 'de Roon' in op twitter en lees de reacties van supporters. Ik vind het mooi!


Zo'n soort speler hebben we nu eigenlijk hard nodig...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten