Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor CJF » 30-10-2015 08:31

Ik hoop het Thinkman....maar hij heeft de afgelopen weken niks laten zien dat daar enige voedingsbodem voor geeft.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Thinkman » 30-10-2015 08:46

CJF schreef:Ik hoop het Thinkman....maar hij heeft de afgelopen weken niks laten zien dat daar enige voedingsbodem voor geeft.

Dat is absoluut waar. Maar we hebben niet veel beters op dit moment... Dat is de trieste realiteit. Zondag laatste kans, anders toch Kada of Zahovic maar versnelt brengen. Kom op Slagveer, je kunt het wel!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor bennieeee » 30-10-2015 09:32

Slagveer en Cambuur is tot nu toe best een gelukkige combinatie, daarom verwacht ik ook zondag weer zijn doelpuntje.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Grimo » 30-10-2015 09:39

CJF schreef:Maar even een paar weken op de bank... echt een dissonant in het veld.


Dan kan je er nog wel zes op de bank zetten.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Rick » 30-10-2015 10:05

Slagveer is gewoon geen vleugelspeler. Kunnen hem wel de hele tijd beoordelen op de dingen die hij niet kan, maar daar schiet niemand wat mee op. Mijn inziens een tweede spits, rechtsmid of omturnen tot rechtsback. Heeft geen actie en dat is als vleugelspeler een vereiste. Op deze plek brengt hij zo echter veels te weinig. Wat mij betreft aankomende zondag gewoon eens spelen naar de mogelijkheden Foppe!

-------Zahovic/Tevrede---Slagveer---
----------------Larsson--------
-Cavlan/Thern--------------Thorsby----
----------------StJuste--------------
Bijker----V.dBerg-----Otigba---Anholt-
-----------------Mulder--------------
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Mackan68 » 30-10-2015 16:13

Thinkman schreef:Ik reken erop dat Slagveer zich herpakt en zondag alle critici de mond snoert.

Je hoopt het, of reken je er écht op. Ik verwacht dat je hevig teleurgesteld gaat worden. Mijns inziens staat hij er nog steeds in omdat hij verdedigend zoveel werk verzet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Erwin4ever » 02-11-2015 07:37

Iedereen is blijkbaar al weer vergeten dat Slagveer de 2e seizoenshelft vorig jaar en zeker de play offs prima speelde!
Ja, hij is zwaar uit vorm! Maar hij speelt altijd voor het team!!!
Ik denk dat een stukje vertrouwen en de hand van Foppe hem wel weer op de rit krijgen!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Joucke » 02-11-2015 13:19

Erwin4ever schreef:Iedereen is blijkbaar al weer vergeten dat Slagveer de 2e seizoenshelft vorig jaar en zeker de play offs prima speelde!
Ja, hij is zwaar uit vorm! Maar hij speelt altijd voor het team!!!
Ik denk dat een stukje vertrouwen en de hand van Foppe hem wel weer op de rit krijgen!

In de derby is 'ie door Foppe een linie teruggehaald (rechtermid in een 4-4-2), waardoor hij verdedigend beter tot z'n recht komt. Aanvallend momenteel drama, hopen dat de vorm niet te lang op zich laat wachten.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2015 17:06

Erwin4ever schreef:Iedereen is blijkbaar al weer vergeten dat Slagveer de 2e seizoenshelft vorig jaar en zeker de play offs prima speelde!
Ja, hij is zwaar uit vorm! Maar hij speelt altijd voor het team!!!
Ik denk dat een stukje vertrouwen en de hand van Foppe hem wel weer op de rit krijgen!

Nee dat is iedereen blijkbaar niet vergeten. Iedereen zou hem op het moment van nu moeten beoordelen en niet wat hij vorig seizoen op 't laatst liet zien. Jij ook dus. Toen was het overigens ook al puur verdedigend waarin hij uitblonk. Je bent vast niet vergeten wie de goals allemaal maakte in de play offs.... Je kunt hem wel eeuwig en altijd de hand boven het hoofd blijven houden, maar moet iedereen dan maar accepteren dat je een 1e seizoenshelft aanvallend helemaal geen ruk aan hem hebt en hopen dat hij dat in de 2e seizoenshelft goed zal maken? Beetje vreemde gang van zaken vind je niet?
Voor volgend seizoen zou ik hem lekker in gaan zetten als rechtsback. Zeker in het geval dat van Anholt, Marzo en Schmidt vertrekken. Iets wat niet absoluut ondenkbaar is. Ik denk dat Luciano op de rechtsback nog wel eens uit zou kunnen blinken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor badfrisianboy » 02-11-2015 20:14

Ik durf wel de bewering aan dat Slagveer niet uit vorm is. Ik beweer zelfs dat dit het niveau van Slagveer is. Hij heeft vorig jaar de tweede seizoenshelft iets boven zijn normale niveau gespeeld doordat Uth in de punt van de aanval stond. Nu Slagveer het helemaal alleen moet doen en vanuit de punt van de aanval geen steun meer krijgt blijft er niks meer over van deze voetballer. Dan blijkt maar weer wat voor matige techniek hij heeft. Met Te Vrede of Veerman in de spits is het huidige niveau het maximale wat er in zit. Hij is niet beter. Mensen die menen dat hij uit vorm is en straks wel beter gaat spelen hebben het in mijn optiek totaal mis. Iemand die de techniek mist om een speler uit te spelen en een passeerbeweging te maken blijft op dit huidige niveau hangen. Hij is niet uit vorm.....dit is zijn vorm.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Currahee » 02-11-2015 21:04

De beste voetballers maken niet altijd het beste team. Voor het team is hij belangrijk genoeg als je het mij vraagt. Door keer op keer het vuile werk op te knappen.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor AllardP » 03-11-2015 10:08

Slagveers prestaties hebben niets te maken met zijn vorm. Hij is gewoon geen klassieke rechtsbuiten met een passeerbeweging en voorzet, maar moet het hebben van snelheid en doelgerichtheid. Hij staat ook heel vaak op de juiste plaats om een voorzetje in te tikken; iets dat Finnbogason bijvoorbeeld ook had. Helaas heeft hij dit jaar helemaal niemand met wie hij kan combineren, zodat hij nu wordt afgerekend op zijn zwakke punten: actie en voorzet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Knipecity » 03-11-2015 10:21

AllardP schreef:Slagveers prestaties hebben niets te maken met zijn vorm. Hij is gewoon geen klassieke rechtsbuiten met een passeerbeweging en voorzet, maar moet het hebben van snelheid en doelgerichtheid. Hij staat ook heel vaak op de juiste plaats om een voorzetje in te tikken; iets dat Finnbogason bijvoorbeeld ook had. Helaas heeft hij dit jaar helemaal niemand met wie hij kan combineren, zodat hij nu wordt afgerekend op zijn zwakke punten: actie en voorzet.

Ik vermoed dat Foppe als trainer blij is met de werklust van Slagveer, maar zich ook vast en zeker kapot ergert aan alles wat mis gaat bij Slagveer. Hij gaf al aan dat het vleugelspel niet veel soeps was en daarom heeft hij de spelstijl ook al wat aangepast. Toch zie je nu dat alle aanvallen zo ongeveer moeten beginnen bij Cavlan en Larsson. Dat zijn de mannen met een actie, het zou fijn zijn als er iets meer vanaf rechts kwam. Dan ben je wat minder voorspelbaar. Maar goed, soms kan het hard gaan. Cavlan was door Dwight aan de kant gezet, hoewel velen hier, met mij zagen dat Cavlan aanvallend goed was, verdedigend minder. Wie weet breekt Kada straks alnog door op rechts. Of is het toch wachten tot de winterstop voor een nieuwe aankoop, of de comeback van Namli?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Rick » 03-11-2015 10:53

Als voetballiefhebber kan ik de frustratie goed voorstellen. Het is mijn inziens een behoorlijk beperkte rechtsbuiten die te afhankelijk is van anderen. Hij heeft niet een voorzet of passeeractie en qua techniek/balbehandeling is het ook niet fantastisch. Maar zijn werkethiek is top, heeft een neusje voor de goal, goede loopacties en is heel snel. Bovendien is hij nog redelijk balvast met de rug naar de goal. Mijn inziens een tweede spits dus. anderzijds misschien een toekomstig rechtsachter of indien hij zich verder ontwikkelt een spits. In het kopje zit het in ieder geval goed en daar mag je tegenwoordig best waardering voor hebben. Het uitfluiten van deze speler of de soms 'harde' kritiek, wat meer lijkt op bashen en het zoeken naar een pispaal wekt bij mij dan ook irritatie op.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-11-2015 12:12

Neisje voor de goal? Bij acties waar hii niet over na hoeft te denken is hij wel eens doeltreffend. Maar als hij één op één staat met keeper moet hij nadenken en mist hij (ala hij de bal in sommigen gevallen al mee kan krijgen)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Knipecity » 03-11-2015 12:31

Feanfan 1 schreef:Neisje voor de goal? Bij acties waar hii niet over na hoeft te denken is hij wel eens doeltreffend. Maar als hij één op één staat met keeper moet hij nadenken en mist hij (ala hij de bal in sommigen gevallen al mee kan krijgen)

Been zei laatst mooi. Snelle lopers zijn vaak langzame denkers. :lol:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Lardy » 03-11-2015 12:41

Knipecity schreef:Been zei laatst mooi. Snelle lopers zijn vaak langzame denkers. :lol:


Snelle lopers hebben eenmaal minder tijd om na te denken.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Rick » 03-11-2015 12:43

Prima, jij mag het negatieve belichten. Je hebt gelijk hoor, dat is inderdaad nu 'nog' zijn tekortkoming. Maar de goal tegen Willem 2 is een goed voorbeeld van een goede loopactie en een neusje voor de goal hebben. Heb jij Larsson wel eens zo'n doelpunt zien maken? Ik ben alles behalve een Slagveer fan en heb echt veel liever een speler met flair die een fantastische techniek heeft zoals Larsson. Maar ik zie toch echt wel kwaliteiten die 'nu' niet optimaal gebruikt worden. Precies hetzelfde voor Otigba waar ook vaak het negatieve wordt uitgemeten; dat die niet kan voetballen en moeite heeft om positioneel altijd goed te staan. Beiden niet zijn sterke punten, maar geeft die man een taak om iemand uit te schakelen en dat zal hem bij 90% van de spitsen lukken hier in de eredivisie.

Ook Veerman en Te Vrede hebben genoeg tekortkomingen. Is dat het niveau wat je moet nastreven? Nee denk het niet, zelfde geldt voor Slagveer. Maar op dit moment is er niks anders en is de samenstelling voorin totaal uit balans. Een Veerman of Te Vrede rendeert veel meer bij een type 'Nurmela of Yildirim' en een creatieve nummer 10. En een Slagveer bij een type Uth en een creatieve middenvelder die een steekbal kan geven. Want hoe vaak per wedstrijd wordt Slagveer nu gelanceerd op rechts en hoe vaak krijgen Veerman en Te Vrede een bal op het hoofd of überhaupt in de zestien? Omdat Vonk dat niet voor elkaar heeft gekregen is het mijn inziens veel te makkelijk om dan steeds maar de negatieve aspecten te belichten.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-11-2015 15:17

Ik ben niet zo'n fan van Slagveer, om het voorzichtig uit te drukken. Maar gister vond ik hem erg goed spelen, met die prachtige goal als beloning. Na 14 wedstrijden 'gewoon' op 4 goals en 3 assists. Larsson staat op 2 goals en 2 assists geloof ik.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Erwin4ever » 29-11-2015 22:41

Speelde zeer sterk inderdaad! Fantastisch doelpunt, mooie acties! Komt weer naar zijn vorm van eind vorig seizoen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Knipecity » 29-11-2015 22:43

Erwin4ever schreef:Speelde zeer sterk inderdaad! Fantastisch doelpunt, mooie acties! Komt weer naar zijn vorm van eind vorig seizoen.

Foppe lijkt de juiste snaar te raken en wellicht zorgt de komst van Zeneli dat hij meer kan brengen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor mitrita » 29-11-2015 23:16

Prachtige goal gisteren. Zat op oost in de baan van dat schot, mooi om te zien omdat die bal vanaf die plaats er eigenlijk niet in kon. Had ook het gevoel dat het hele stadion een kreet van verwondering slaakte maar hoorde dat in de samenvatting niet echt terug.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor DSCH » 30-11-2015 12:19

Met de komst van Zeneli lijkt Slagveer zijn basisplaats te verliezen, mocht Zeneli als rechtsbuiten zijn gehaald. Eerst leek mij dat een goede zet, en een buitenspeler erbij is ook hard nodig, maar het zegt wel wat dat Slagveer bij de meeste goals betrokken is en ook nog eens veel verdedigend werk opknapt. Volgens mij onderschatten we deze speler ontzettend, hij verdient meer krediet wat bij betreft.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor BK2007 » 30-11-2015 12:51

Slagveer heeft bij tijd en wijle prachtige goals en zijn snelheid is natuurlijk een heel sterk wapen. Ik moet nog zien dat iemand (Zeneli) hem zomaar uit de basis speelt.
Denk ook dat Zeneli langzaam gebracht gaat worden.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor AllardP » 30-11-2015 13:32

Inmiddels is wel duidelijk dat Slagveer extreem sfeergevoelig is. Loopt het niet, dan heb je helemaal niets aan hem. Heeft hij zelfvertrouwen, dan is hij levensgevaarlijk. Het lijkt erop dat Foppe hem op de juiste manier heeft weten te motiveren.

Ondanks enkele duidelijke tekortkomingen toch een speler waar we op ons huidige niveau wat aan kunnen hebben.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Superfries1994 » 30-11-2015 14:04

Ik vind Slagveer ook veel meer een soort tweede spits of een rechtermiddenvelder in een 442 zoals we nu spelen. Hij heeft echt de ruimte nodig om zijn snelheid ook te kunnen gebruiken. En dan heeft ie ook minder een passeeractie nodig. Klevend aan de lijn hebben we niet zoveel aan hem.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor abegoal » 30-11-2015 20:19

DSCH schreef:Met de komst van Zeneli lijkt Slagveer zijn basisplaats te verliezen, mocht Zeneli als rechtsbuiten zijn gehaald. Eerst leek mij dat een goede zet, en een buitenspeler erbij is ook hard nodig, maar het zegt wel wat dat Slagveer bij de meeste goals betrokken is en ook nog eens veel verdedigend werk opknapt. Volgens mij onderschatten we deze speler ontzettend, hij verdient meer krediet wat bij betreft.


Het kan ook maar zo maar zijn dat hij door de naderende concurrentie zelf weer wat scherper begint te worden!?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-11-2015 20:28

Hopelijk dat Slagveer dit een beetje vol kan houden. Echter in het verleden heeft hij dit ook wel eens gehad en toen was het daarna weer een paar wedstrijden niet om aan te zien. Ik blijf het een beperkte spelers vinden. En hij speelde zaterdag ook tegen Ard van Peppen, dus dan ben je al gauw beter ...
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Erwin4ever » 01-12-2015 08:16

De vorm van Slagveer lijkt inderdaad redelijk afhankelijk te zijn van de sfeer.
Dat is niet erg, hij is tenslotte wie hij is, maar wel belangrijk om te weten als coach!
Speelde afgelopen zaterdag een heerlijke wedstrijd, had eigenlijk de bloemen moeten ontvangen.
Was in ieder geval terechter geweest dan, de overigens ook goed spelende, te Vrede.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Mackan68 » 01-12-2015 19:23

AllardP schreef: Loopt het niet, dan heb je helemaal niets aan hem.

Dat is niet waar. Je hebt altijd iets aan hem. Dat het aanvallend te vaak ondermaats is doet aan zijn inzet op verdedigend vlak niets af. Dit is mijns inziens ook de reden dat hij er steeds in blijft staan. Ook wel terecht denk ik. Hij is voor het team enorm belangrijk. Een heel sterke waterdrager. Ook als hij aanvallend weinig brengt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron