Nieuws van de Dag

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 02-07-2015 11:05

fuotbalgek schreef:Natuurlijk Mackan, ze hebben voor deze gevolgen als doel. Ze hadden veel beter in een massa mensen gelijk een vuurwapen kunnen gebruiken om hem in zijn been te schieten. :roll:

Je leest niet goed, of wilt me niet begrijpen. De man was niet meer in de mensenmassa want had het terrein al verlaten. Maar je geeft al aan dat een mensenmenigte een goed excuus zou zijn dat politiemensen niet op de juiste manier weten op te treden. Jaja.... :roll:

Fijn dat iedereen al oordeelde op onderbuikgevoel.

Dat doe jij toch net zo goed? Alleen neem jij de politie bij voorbaat al in bescherming.

Ik heb het over de retoriek van het publiek van de krant, die totaal verschilt van oa de door jou genoemde kranten.

En je gaat voor het gemak voorbij aan waar het werkelijk om gaat. Wat de man te vertellen heeft. Daar heb ik het over en daarom heb ik het geplaatst. Voorspelbaar... Niet omdat ik zeg dat de Telegraaf een kwaliteitskrant zou zijn. Dat lezers van deze krant een bepaalde retoriek zouden toepassen (hoe ongenuanceerd van jouw kant) of wat ook. Het zegt denk ik meer over jouw retoriek dan over die van mij. Maar in deze discussie geloof ik het wel met je. Ik heb van jou nog nergens ook maar iets van serieuze kritiek, of ten minste twijfel ten opzichte van de politie kunnen ontdekken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 02-07-2015 11:09

ik heb zijn voorbeelden wel gelezen. En de rest van zijn bijdragen hier ook. Genoeg daarover.


dat zeg ik dus het is bijzonder zwart wit bij jou over dit onderwerp en wil je schijnbaar alleen naar jezelf luisteren
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 11:12

Mackan68 schreef:Dat doe jij toch net zo goed? Alleen neem jij de politie bij voorbaat al in bescherming.


Ik constateer dat er hard is ingegrepen maar oordeel niet bij gebrek aan enige context. Op het moment dat dit hier met waardeoordeel geplaatst wordt was de doodsoorzaak nog niet eens bekend. Dat enkelen dit direct aangrijpen om te oordelen over de politie vind ik voorbarig, kortzichtig, onvolledig.

De rest mag je opnemen als contragewicht tegen tendentieus oordelen over de politie zonder kennis te hebben van de gehele situatie. Mijn hele punt is dat je niet puur op basis van deze beelden kunt oordelen.

Laat staan dit op dat moment al gebruiken om jouw beeld over de politie nog eens naar voren te brengen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 02-07-2015 11:25

fuotbalgek schreef:Ik constateer dat er hard is ingegrepen maar oordeel niet bij gebrek aan enige context. Op het moment dat dit hier met waardeoordeel geplaatst wordt was de doodsoorzaak nog niet eens bekend. Dat enkelen dit direct aangrijpen om te oordelen over de politie vind ik voorbarig, kortzichtig, onvolledig.

De rest mag je opnemen als contragewicht tegen tendentieus oordelen over de politie zonder kennis te hebben van de gehele situatie. Mijn hele punt is dat je niet puur op basis van deze beelden kunt oordelen.

Laat staan dit op dat moment al gebruiken om jouw beeld over de politie nog eens naar voren te brengen.

Je standpunt is nog niets veranderd. Zelfs niet nu er al wél meer feiten boven tafel zijn en de politie hier terecht en goed op geanticipeerd heeft. Ik heb géén vaststaand beeld over de politie. Ik beoordeel dit incident en daar heb ik een mening over. Jij bent degene die chargeert, niet ik. En nogmaals ga je niet in op wat een deskundig persoon heeft gezegd over het optreden. Einde discussie. Willekeurig reageren en niet op lastige vragen of standpunten ingaan en irrelevante zaken erbij halen, daar ben je sterk ik. Succes daarmee verder.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 02-07-2015 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 11:33

Mackan68 schreef:Je standpunt is nog niets veranderd. Zelfs niet nu er al wél meer feiten boven tafel zijn en de politie hier terecht en goed op geanticipeerd heeft. Ik heb géén vaststaand beeld over de politie. Ik beoordeel dit incident en daar heb ik een mening over. Jij bent degene die chargeert, niet ik. En nogmaals ga je niet in op wat een deskundig persoon heeft gezegd over het optreden. Einde discussie. Willekeurig reageren en niet op lastige vragen of standpunten ingaan en irrelevante zaken erbij halen, daar ben je sterk ik. Succes daarmee verder.


Och Mackan68, de gedachte dat één van ons hier een weloverwogen en volledig onderbouwd oordeel over kan vellen is aandoenlijk, maar volstrekt niet haalbaar. Dat is totaal niet mijn doel. Het is niet aan mij om een oordeel te vellen, net zo min als aan iedere andere willekeurige Nederland. Want je kunt nooit alle relevante elementen van deze zaak kennen.

Net zo min is het mijn doel pro of anti de politie te zijn. Mijn reacties komen puur voort uit de in mijn ogen beperkte eerste post die hier geplaatst wordt. Van iemand die zeker op dat moment totaal niet kan oordelen, maar hier voor de zoveelste keer ergens tegen aan komt schoppen. Daarom verwijs ik graag naar Grimo's bijdrage een stukje terug.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 02-07-2015 11:35

Wat mij wel opvalt aan dat soort filmpjes: Als je iemand op de grond hebt, en je staat er met 4 man of meer omheen. Dan is de kans dat hij zal ontkomen gewoon heel klein. Waarom neem je dan niet wat meer tijd? (ondanks de druk van de omstanders)
Je moet in mijn ogen ook niet te veel druk op de arrestant leggen, en wat ik daarmee bedoel te zeggen:

Ik denk dat een mens zich gaat verzetten als hij zich in gevaar voelt, dus als er 3 man aan je lopen te trekken dan ga je automatisch verzetten.

Daarnaast ben ik wel van mening dat mensen weinig gewend zijn tegenwoordig, als een agent iemand naar de grond werkt dan is men al helemaal overstuur. Er zijn bij een arrestatie ook te veel mensen die er omheen gaan staan en de poltie onder druk zet.

Ik vraag mij af of de trainingen / opleidingen voor de politie wel goed genoeg zijn. Je moet in mijn ogen doorlopend blijven trainen en opleiden zodat de kwaliteit van het werk veel verder omhoog gaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 02-07-2015 12:17

das een zinnige post Lipton een terechte vraag.


Net zo min is het mijn doel pro of anti de politie te zijn. Mijn reacties komen puur voort uit de in mijn ogen beperkte eerste post die hier geplaatst wordt. Van iemand die zeker op dat moment totaal niet kan oordelen, maar hier voor de zoveelste keer ergens tegen aan komt schoppen. Daarom verwijs ik graag naar Grimo's bijdrage een stukje terug.


Er wordt iemand gearresteerd en hij is dood, er is filmmateriaal waarop iedereen kon constateren dat er veel geweld is gebruikt.
De politie trekt haar eerste melding direct in, helaas is daar een medium als geenstijl voor nodig alvorens ze bij zich zelf te rade gaan. Iedereen die die beelden gezien heeft kon en heeft geoordeeld, hij kon wel gewurgd zijn, dit zag je gewoon.
Inmiddels is dit ook bevestigd. Inmiddels is ook bevestigd wat iedereen zag, die nekklem had helemaal niet gemogen.

Nu plaatst svsch hierover het eerste bericht en stelt het gedrag aan de kaak, gedrag wat hij eerder ook al aan de kaak heeft gesteld. Gedrag waarvan hijzelf ook zegt als je fout bent moet je op de blaren zitten, echter stelt hij het met willekeur, regelmatig onterechte en harde optreden ter discussie. Dus omdat degene die het post niet past in jouw belevingswereld blijf je jezelf maar verder vast lullen, goed praten en bagatelliseren. Je gaat dan wat hautain praten in de termen van aandoenlijk en zo, maar het is aandoenlijk om te zien dat je op persoonlijke rancune jegens de onderwerp starter je je compleet vast lult.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor mitrita » 03-07-2015 12:43

Goed verhaal over deze affaire van Chris Klomp

Mitch Henriquez is niet vermoord
Een voorzichtige reconstructie

De dood van de Arubaan Mitch Henriquez door politiegeweld heeft veel losgemaakt in Nederland. Maar wat is er eigenlijk aan de hand als je rustig naar de feiten kijkt? Wie zit er fout en wie is waarvoor strafbaar? Een voorzichtige poging om de zaak rationeel te duiden. Vooropgesteld. Een echt oordeel kun je pas geven als je alle feiten tot je beschikking hebt. Op basis van wat we nu weten via diverse getuigenverklaringen en de obductie kun je echter best enkele voor de hand liggende scenario’s schetsen. Dit is mijn voorzichtige reconstructie.

De kwestie in een notendop
Mitch Henriquez loopt op zaterdagmiddag 27 juni tijdens een festival door een park in Den Haag. Volgens getuigen begint de ellende als agenten iets te lang naar Mitch kijken. Hij maakt een opmerking en roept iets over een wapen. Een getuige zegt daarover: ‘Hij zei, wat willen jullie nou? Ik heb een pistool’. Niet echt handig in deze tijd. Twee agenten reageren. Zij pakken hem stevig beet, maar Mitch pleegt verzet. De agenten werken hem tegen de grond. Daar gaat de worsteling verder. De familie (of vrienden) van Mitch manen hem om mee te werken en zijn handen te laten zien. Een agent legt een nekklem aan. Even later is Mitch ogenschijnlijk bewusteloos. De agenten slepen hem in een arrestatiebus. Als hij problemen krijgt met zijn ademhaling beginnen de agenten (volgens een verklaring van de politie) met de reanimatie. De volgende dag sterft Mitch in het ziekenhuis. De doodsoorzaak moet volgens een obductie gezocht worden in verstikking door het optreden van de agenten.

De politie en het gebruik van geweld
Van wezenlijk belang in deze kwestie is dat agenten in Nederland een ruime bevoegdheid hebben om geweld te gebruiken. Er mag zelfs aanhoudingsvuur worden gebruikt om een verdachte van een ernstig strafbaar feit aan te houden, ook al is er geen sprake van direct gevaar. Een man waarvan het vermoeden bestaat dat hij een wapen op zak heeft, mag ook worden beschoten. Uiteraard wel onder de voorwaarde dat minder heftig geweld, zoals bv de wapenstok of pepperspray, geen optie meer is.

Op basis van de getuigenverklaringen is het redelijk veilig om te stellen dat de agenten in eerste instantie terecht geweld hebben toegepast om de verdachte onder controle te krijgen. Het vermoeden bestond immers dat er een wapen was. Getuigen zeggen ook dat er vervolgens eerst geslagen is met de wapenstok. Pepperspray is in een situatie met vijf actieve agenten niet echt een wenselijke optie. Bij het vermoeden van een wapen leren agenten dat de handen van een verdachte onder controle moeten zijn. Daar is de inzet normaal gesproken dan ook voornamelijk op gericht.

Ook de op zich riskante nekklem is niet op voorhand een illegaal middel. Mits het op de juiste wijze wordt toegepast. Er is al jaren – terechte – kritiek op de nekklem, maar het middel is nooit expliciet als verbod ingesteld.

Bewusteloos
Dan beginnen de problemen. Mitch lijkt op de grond al bewusteloos te zijn. Op dat moment vervalt de noodzaak om nog verder geweld toe te passen. Sterker: de agenten dienen op basis van hun ambtsinstructie hulp te verlenen. In plaats daarvan slepen ze de man in een arrestantenbus en rijden weg. Volgens het OM is ergens onderweg begonnen met zijn reanimatie.

Het is niet makkelijk om op basis van deze feiten nu al een concreet strafbaar feit neer te leggen. Maar er valt best het een en ander over te zeggen.

Moord lijkt uitgesloten. Voor een dergelijk zwaar verwijt moeten de agenten namelijk al op voorhand ergens het plan opgevat hebben om Mitch te doden. Bovendien moet het geweld daar ook nog eens nadrukkelijk op gericht zijn, moet er een periode van kalm beraad en rustig overleg in zitten en moet het geweld wederrechtelijk zijn. Illegaal dus. Hoe je ook tegen de zaak aankijkt, het op zich legale geweld lijkt gericht op het onder controle brengen van de verdachte. En dat zit nu eenmaal besloten in het geweldsmonopolie van de politie.

Voorwaardelijk opzet (niet willen, maar wel de kans lopen op de dood door je gedrag) ligt erg lastig bij moord. Er moet ergens in het hele incident nog steeds een oogmerk zijn om te doden. Zowel het weten als het willen moet bewezen worden. Moord is juridisch dus nauwelijks tot geen optie. Moord met voorwaardelijk opzet is een zeer grote zeldzaamheid in Nederland. Ooit kwam het voor bij iemand die zwaar gif in een taart had gestopt die door een verkeerd slachtoffer werd opgegeten, maar daarvan kunnen we op zeker zeggen dat het een dodelijk effect heeft.

Dan doodslag. In theorie zou een dergelijk verwijt mogelijk zijn. Voor doodslag is namelijk geen ‘plan’ of ‘kalm beraad’ vereist. Er kan ook in een opwelling dodelijk geweld worden toegepast. Je moet dan echter wel de kans op de dood voor lief hebben genomen. De vraag is of het gebruik van op zich legaal geweld dit niet stevig in de weg staat. Het probleem met doodslag is verder dat je weliswaar eventueel zou kunnen spreken van een strafbaar feit, maar dat dit nog niet automatisch wil zeggen dat de dader ook strafbaar is.

De 17-jarige Rishi
Bij doodslag staan de handelingen van de agenten centraal. Als die handelingen binnen de geweldsinstructie vallen, dan is het geweld op zich legitiem en bovendien niet gericht op de dood van het slachtoffer. De agent die in een recent verleden de 17-jarige Rishi doodschoot, werd bijvoorbeeld schuldig verklaard aan zware mishandeling met dodelijke afloop, maar werd niet gestraft omdat hij handelde vanuit de geweldsinstructie.

Dat maakt een veroordeling voor zware mishandeling met dodelijke afloop lastig. Ook hier speelt mee dat de opzet specifiek gericht moet zijn op de mishandeling. De op zich legale geweldsinstructie is hier opnieuw een obstakel.

Dood door schuld?
Als de opzet niet te bewijzen valt, dan kan er nog sprake zijn van een culpoos delict. Dat wil zeggen dat er louter sprake is van schuld en niet van opzet: dood door schuld dus. Hiervoor is nodig dat een verdachte zich bijvoorbeeld aanmerkelijk onvoorzichtig heeft gedragen. De schuld kan omschreven worden als het niet of onvoldoende voorzien hebben van een gevolg van bepaald gedrag, hoewel dat redelijkerwijze had gekund en ook had gemoeten.

In dit geval zou het dan gaan om een fout van de betrokken agenten. Deze variant maakt nog de meeste kans. Een rechter zou kunnen oordelen dat een getrainde agent niet de fout mag maken om bijvoorbeeld een nekklem te lang vast te houden. De vraag is hier wel: kon de agent verwachten dat de nekklem (als die de dood heeft veroorzaakt) tot de dood zou leiden? Een nekklem is, mits correct toegepast, niet dodelijk. Alles zal hier afhangen van de duur van de beklemming en de signalen die het slachtoffer heeft gegeven. Bovendien zal er gekeken worden naar het kennisniveau van de agenten. Wat hebben zij, al dan niet in de praktijk, geleerd over de nekklem? Het is aan een rechter om de lastige verbintenis te leggen tussen de professionaliteit van de betrokken agent(en) en de gevolgen.

Vijf verdachten
En dan is er nog een aspect. Er is in deze zaak voor gekozen om vijf verdachten aan te houden. Ook dat gaat juridisch boeiend worden. In hoeverre is een agent bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de dood als hij louter de benen van een verdachte pakt? Je kunt moeilijk stellen dat een dergelijk optreden de dood tot gevolg heeft.

De ‘leugen’ van het Openbaar Ministerie
Wat verder opvalt aan de zaak Mitch is de ‘leugen’ in het eerste persbericht van het Openbaar Ministerie. In eerste instantie werd gesteld dat de man pas in de arrestantenbus onwel werd. Toen is volgens de politie de reanimatie gestart. Op door burgers gemaakte beelden lijkt het er echter op dat Mitch al bewusteloos is voor hij in de bus wordt gezet.

Deze kwestie kent grofweg twee scenario’s. In het eerste scenario heeft de politie Den Haag een poging gedaan de ware toedracht met de mantel der liefde te bedekken. Dat is buitengewoon kwalijk en kan bovendien leiden tot disciplinaire straffen. Met de schuldvraag heeft het echter weinig tot niets te maken.

In het tweede scenario is er louter sprake van een semantische slordigheid. Omdat de ‘onwelwording’ gekoppeld werd aan de reanimatie, zou er sprake kunnen zijn van onjuist taalgebruik. In dat geval werd Mitch weliswaar bewusteloos in de bus gelegd, maar had hij nog wel pols en ademhaling. Pas toen zijn ademhaling stopte, werd er overgegaan tot reanimatie. Het feit dat Mitch pas de volgende dag in het ziekenhuis is gestorven, zou je kunnen zien als bewijs voor de stelling dat het slachtoffer nog steeds een ademhaling en pols had.

Nalatigheid
Een laatste aspect in deze zaak is de nalatigheid. Een agent is verplicht hulp te verlenen aan iemand in nood. Of die iemand nou ernstig letsel heeft of bewusteloos is. Iemand in hulpeloze toestand achterlaten of hulpeloos laten is strafbaar, zij het dat de maximale straf op dit feit beperkt is tot een paar jaar.

Persoonlijk denk ik dat het nog een hele klus zal worden om de agenten met succes te kunnen vervolgen. De agent die de nekklem heeft aangelegd, heeft het meeste uit te leggen. Maar als hij handelde in de geest van de geweldsinstructie, dan voorzie ik een scenario waarin de hardste ‘moord!-schreeuwers’ nog flink teleurgesteld gaan worden. Al was het maar omdat de rechter bij een eventuele veroordeling op zeker rekening zal houden met de eveneens grote gevolgen voor de agent in kwestie.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor hm_DR88 » 05-08-2015 13:15

Soms lees je bepaalde berichten die je niet vrolijk maken (en dan gaat het nog niet eens om de inhoud).

Wat is die Telegraaf in mijn ogen toch een ongelofelijke "kut"krant (en dan druk ik mij nog zwak uit). Het kan m.i. niet anders zijn dat daar een aantal zwakbegaafden of nog erger psychopaten daar bepaalde keuzes maken.

Over stemmingmakerij gesproken.
De tekst: Halfdood geslagen om 'goedemorgen' (door twee personen)
De foto: Twee politieagenten !!

Het bericht:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2434 ... en___.html

Het was voor mij voorspelbaar dat die gasten dit zo zouden plaatsen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor abegoal » 05-08-2015 20:58

Ik vind dat dan weer ver gezocht.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-11-2015 12:35

Zwarte Pieten discussie
IS met al die aanslagen
Vluchtelingen
...........................

Komt dit ooit nog goed en hoe ziet Nederland, en de rest van de wereld er over 10 jaar uit ??
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 14-11-2015 14:18

Feanfan 1 schreef:Zwarte Pieten discussie
IS met al die aanslagen
Vluchtelingen
...........................

Komt dit ooit nog goed en hoe ziet Nederland, en de rest van de wereld er over 10 jaar uit ??

Ik hoop dat de grenzen weer meer gecontroleerd worden. Dat de Nederlandse regering vooral goed is voor de Nederlandse bevolking. Voor jong en oud. Als dat het geval is zal onze bevolking ook meer open staan voor hulp aan anderen die die hulp nodig hebben. Ik hoop (tegen beter weten in) dat Amerika en bondgenoten stoppen zich te bemoeien met zaken in de Arabische wereld en het Midden-Oosten. Net zoals ze op een gegeven moment gestopt zijn met de oorlog in Vietnam. Omdat ze er kansloos waren, zoals ze nu ook kansloos zijn in diverse landen waar ze dictators hebben verdreven. Gaat het in die landen nu ineens zo voor de wind omdat Amerika daar voor 'democratie' heeft gezorgd? Het is een uitspraak op basis van hoop. Niet dat ik geloof dat er ook maar iets zal veranderen. Wilders met zijn PVV kan misschien aan de macht komen. Misschien ook niet. Maar in ieder geval kan hij als regeerder bijna niet waarmaken waarvoor hij nu zegt te staan. Het geld zal ergens vandaan moeten komen om dingen te realiseren. Is het niet uit de lengte, dan is het wel uit de breedte. Ik kan me niet voorstellen dat hij het voor elkaar krijgt om het geld nu ineens wél bij de allerrijksten weg te halen. Jan modaal blijft altijd de groep waar op de minst lastige manier het meeste te halen valt.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 15-11-2015 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Frisian Viking » 14-11-2015 17:36

Ach ja. En dan roepen de heren politici onder leiding van Pechtold dat het echt geen nut heeft om de grenzen te sluiten, dat je niet een hek om Nederland kan zetten. Nee, inderdaad. Maar open grenzen dragen in ieder geval niet bij aan de veiligheid in Europa en Nederland is wel gebleken.

Wordt nu ook hoog tijd om de vluchtelingengolf onder bedwang te krijgen. Mensen hier opvangen is prima, maar we willen wel weten wie we in huis halen. Open loketten in de centra in Jordanië, Turkije en Libanon en haal de schrijnende gevallen hierheen. Die hordes jonge mannen van 25 jaar in de kracht van hun leven lijken mij niet de mensen met de grootste problemen qua veiligheid en gezondheid.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Flying Tilster » 14-11-2015 22:34

Deze hele ellende hebben we aan die Amerikanen te danken. Die bemoeien zich overal mee.
Ze hebben Saddam vermoord.. ze hebben Bin Laden vermoord.. ze willen Assad weghebben en wat bereiken ze ermee? Eén grote instabiele Arabische wereld. En onze leiders lopen blind achter Amerika aan..

Die Pechtold is een eng mannetje.. Geert roept exact wat veel mensen willen horen en zie daar.. de chaos nog completer.
Poetin is ondertussen bezig de Sovjet-Unie in ere te herstellen.. Maar onze regering blijft volhouden dat het wel mee valt.
Yeah right..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Thinkman » 14-11-2015 22:46

Met domme mensen wil ik nog wel eens discussiëren. Met héle domme mensen heeft dat echter geen enkele zin..
Straks allemaal weer lekker slapen in niet vanzelfsprekende vrede en veiligheid..
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Flying Tilster » 15-11-2015 00:39

Thinkman schreef:Met domme mensen wil ik nog wel eens discussiëren. Met héle domme mensen heeft dat echter geen enkele zin..


Tsja.. blind achter Amerika aanlopen.. dat is nog dommer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Wizard » 17-11-2015 11:56

Het punt is dat Amerika zich als de grote redder van de vrije wereld presenteert en acteert. De doordenkers weten dat het puur uitbreiding van haar machtsterritorium is. Bijv. Iran was een grote vriend, maar wilde niet voldoen aan Amerika's eisen wat betreft daling prijzen olie en grondstoffen waarbij ze eisten dat iran de prijzen liet zakken. En weldra, de Mohajeddin verrees en werd voorzien van wapens. Even later werden Irakese troepen met Mohajeddin gesteund in hun aanval op Iran. Ca. 15 jaar later viel Saddam Koeweit aan met dezelfde reden als dat de VS Iran wilden aanvallen, en Saddam (eerst de vriend van de VS) werd neergezet als een dictator, maar vooral als een vijand van de VS.
In Afghanistan, maar ook in Syrië gebeurde hetzelfde. Groeperingen, die tegen het regime waren, werden opgeleid door de VS en voorzien van wapens. Ik noem bijv. Alqaida en IS welke beide met behulp van de VS zijn opgericht. Ook Rusland mocht IS niet aanvallen omdat zij Assad zouden steunen, welke de VS juist wilden wippen. Toen IS dusdanig grote vormen kreeg, kon de VS het - als redder - niet meer maken naar de buitenwereld om Rusland niet te laten ingrijpen. Dit is nog steeds tegen het zere been van de VS aangezien Rusland er voor zal zorgen dat Assad uiteindelijk blijft zitten.
De kwestie Oekraïne is natuurlijk één grote sof. Bij de Val van de Muur in '89 is er zelfs een verdrag ondertekend door alle betrokkenen (VS, Engeland, Frankrijk, Rusland, Duitsland) dat de NAVO zich niet zou uitbreiden naar het oosten. Voorts is dit wel gedaan richting Polen, de Baltische Staten, Hongarije, etc. en nu bij Oekraïne. Oekraïne, wat rand is in het Russisch (als rand van de sovjet-unie) en met Georgië en Armenië één van de oprichters van de Sovjet-unie, moet nu als middel ingezet worden om Rusland - als economische gigant - zwakker te maken (politiek). Iets wat ook gedaan is bij Iran (economisch) en Syrië (militair), beide bondgenoten van Rusland. Het verdrag inzake geen NAVO expansie nar het oosten is dus keihard geschonden. Dat de mensen met een bord voor hun kop nu roepen 'Oekraïne' moet zelf weten wat het wil is het niet willen snappen. Net zoals de mensen in Turkije of Iran het ook niet eens zijn met het bewind wat door 'anderen' wordt gevoerd.

Het nieuws van afgelopen weekend. Vreselijk wat er is gebeurd in Parijs, maar is het niet veel vreselijker wat er een paar uur vliegen verderop gebeurd? Massagraven in Syrië en Irak waar elke dag honderden vrouwen en kinderen sterven door IS danwel meisjes worden gebruikt als seksslavinnen. Nee, omdat Parijs in onze 'Westerse Wereld' valt, is dat opeens zeer schokkend. Maar omdat het toch 'Klein-Azië is - waar de Europeaan nog niet zo heel lang geleden woonde - is het niet meer ONS Volk en daardoor minder heftig?

De machtspelletjes zijn niet beïnvloedbaar voor de gewone mens en daarmee niet voor 99,99% van de bevolking. Echter, we kunnen wel uiten wat we ervan vinden en hoeven de ogen niet te sluiten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Superfries1994 » 17-11-2015 15:17

Frisian Viking schreef:Ach ja. En dan roepen de heren politici onder leiding van Pechtold dat het echt geen nut heeft om de grenzen te sluiten, dat je niet een hek om Nederland kan zetten. Nee, inderdaad. Maar open grenzen dragen in ieder geval niet bij aan de veiligheid in Europa en Nederland is wel gebleken. <br abp="756"><br abp="757">Wordt nu ook hoog tijd om de vluchtelingengolf onder bedwang te krijgen. Mensen hier opvangen is prima, maar we willen wel weten wie we in huis halen. Open loketten in de centra in Jordanië, Turkije en Libanon en haal de schrijnende gevallen hierheen. Die hordes jonge mannen van 25 jaar in de kracht van hun leven lijken mij niet de mensen met de grootste problemen qua veiligheid en gezondheid.


Grenzen sluiten heeft ook totaal geen nut, een massa houd je daarmee niet tegen. Vluchtelingen die binnenkomen moeten beter gescreend worden (ze worden al gescreend, maar moet nog beter).

Overigens gaan wij de vluchtelingen nog enorm nodig hebben de komende jaren, gezien de enorme vergrijzing in Europa en de daarmee gepaard gaande kosten. Maar daar komen wij nog wel achter.

Daarnaast hebben we onze mond vol over vluchtelingen die hier komen en daarmee de onveiligheid vergroten, maar tot dusver zijn in Nederland vooral de Nederlanders zelf die ervoor zorgen dat er veel bewaking rondom die centra nodig is. En de aanslagplegers in Parijs en andere plaatsen (Verviers, Thalys) komen veelvuldig uit Brussel, in plaats van uit de vluchtelingenstroom. Tussen de vluchtelingen zullen ze ook zitten, maar voorlopig zit het gevaar al jaren midden in onze eigen bevolking.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Thinkman » 17-11-2015 18:46

Wizard schreef:....
De kwestie Oekraïne is natuurlijk één grote sof. Bij de Val van de Muur in '89 is er zelfs een verdrag ondertekend door alle betrokkenen (VS, Engeland, Frankrijk, Rusland, Duitsland) dat de NAVO zich niet zou uitbreiden naar het oosten. Voorts is dit wel gedaan richting Polen, de Baltische Staten, Hongarije, etc. en nu bij Oekraïne. Oekraïne, wat rand is in het Russisch (als rand van de sovjet-unie) en met Georgië en Armenië één van de oprichters van de Sovjet-unie, moet nu als middel ingezet worden om Rusland - als economische gigant - zwakker te maken (politiek). Iets wat ook gedaan is bij Iran (economisch) en Syrië (militair), beide bondgenoten van Rusland. Het verdrag inzake geen NAVO expansie nar het oosten is dus keihard geschonden. Dat de mensen met een bord voor hun kop nu roepen 'Oekraïne' moet zelf weten wat het wil is het niet willen snappen. Net zoals de mensen in Turkije of Iran het ook niet eens zijn met het bewind wat door 'anderen' wordt gevoerd.


Je hele verhaal vind ik persoonlijk nogal dieptriest, maar goed wíj leven nog wél in een vrij land.
Maar daarom hoef je nog leugens verspreiden zoals je verwijzing naar een verdrag inzake geen NAVO expansie dat helemaal niet bestaat. Al wil Rusland onnozele Westerlingen met een bord voor hun kop graag iets anders doen geloven (met succes zo blijkt...).
Er is wél een verdrag dat de territoriale integriteit van Oekraine moest waarborgen en ook ondertekend is door Rusland (Budapest memorandum 1994). Dat wel bestaande verdrag heeft Putin keihard geschonden met de invasie en bezetting van een deel van Oekraine.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Frisian Viking » 19-11-2015 20:49

Superfries1994 schreef:Grenzen sluiten heeft ook totaal geen nut, een massa houd je daarmee niet tegen. Vluchtelingen die binnenkomen moeten beter gescreend worden (ze worden al gescreend, maar moet nog beter).

Overigens gaan wij de vluchtelingen nog enorm nodig hebben de komende jaren, gezien de enorme vergrijzing in Europa en de daarmee gepaard gaande kosten. Maar daar komen wij nog wel achter.

Daarnaast hebben we onze mond vol over vluchtelingen die hier komen en daarmee de onveiligheid vergroten, maar tot dusver zijn in Nederland vooral de Nederlanders zelf die ervoor zorgen dat er veel bewaking rondom die centra nodig is. En de aanslagplegers in Parijs en andere plaatsen (Verviers, Thalys) komen veelvuldig uit Brussel, in plaats van uit de vluchtelingenstroom. Tussen de vluchtelingen zullen ze ook zitten, maar voorlopig zit het gevaar al jaren midden in onze eigen bevolking.

Nog meer niet-geïntegreerde mensen nodig? Het land zit al tjokvol mensen die nauwelijks de taal spreken, slecht presteren op school en de arbeidsmarkt en erg vaak in aanraking komen met justitie. Zullen we eerst ons eigen land eens op orde krijgen (en graag ook houden op een niveau wat tal van generaties voor ons op hebben gebouwd) en daarna proberen de rest van de wereld te helpen?

Vlakbij mijn werk zit ook een AZC. Zelden zie ik daar Nederlanders staan die vluchtelingen lastig vallen. In de meeste gevallen zal het dan ook wel gaan om iets wat er op het centrum gebeurd denk je niet? Denk dat het wel wat mee valt met al die 'aanvallen op vluchtelingen'.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Superfries1994 » 20-11-2015 02:12

Frisian Viking schreef:Nog meer niet-geïntegreerde mensen nodig? Het land zit al tjokvol mensen die nauwelijks de taal spreken, slecht presteren op school en de arbeidsmarkt en erg vaak in aanraking komen met justitie. Zullen we eerst ons eigen land eens op orde krijgen (en graag ook houden op een niveau wat tal van generaties voor ons op hebben gebouwd) en daarna proberen de rest van de wereld te helpen?

Vlakbij mijn werk zit ook een AZC. Zelden zie ik daar Nederlanders staan die vluchtelingen lastig vallen. In de meeste gevallen zal het dan ook wel gaan om iets wat er op het centrum gebeurd denk je niet? Denk dat het wel wat mee valt met al die 'aanvallen op vluchtelingen'.


Het land zit al tjokvol? Hoe kom je erbij? En hoe meet jij dat? Of is je bron Geert?.. Mensen op de vlucht voor oorlog moet je opvangen, dus die gaan we ook helpen.

Het gebeurt lang niet overal nee, maar bij sommige al een aantal keer. En daardoor is er overal politie nodig om de veiligheid te waarborgen. Wij creëren vooralsnog de onveiligheid, niet de vluchtelingen. Maar daar hoor je Geert niet over.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lardy » 20-11-2015 11:32

Superfries1994 schreef:
Het land zit al tjokvol? Hoe kom je erbij? En hoe meet jij dat? Of is je bron Geert?.. Mensen op de vlucht voor oorlog moet je opvangen, dus die gaan we ook helpen.


616.000 werklozen. Zegt genoeg toch. Ik ben voor de echte vluchtelingen. Maar wat we nu doen is de mensen, die het geld hadden en fysiek in staat waren de reis te ondernemen, binnen halen. Dat lijkt heel sociaal. Maar het is asociaal. Zijn er in Syrië en omgeving geen gehandicapten en ouderen? Die kunnen de reis niet ondernemen. Die moeten daar dan maar wegrotten?

Superfries1994 schreef:Het gebeurt lang niet overal nee, maar bij sommige al een aantal keer. En daardoor is er overal politie nodig om de veiligheid te waarborgen. Wij creëren vooralsnog de onveiligheid, niet de vluchtelingen. Maar daar hoor je Geert niet over.


Woon jij in de omgeving van een AZC? Denk het niet.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Superfries1994 » 20-11-2015 12:02

Lardy schreef:
616.000 werklozen. Zegt genoeg toch. Ik ben voor de echte vluchtelingen. Maar wat we nu doen is de mensen, die het geld hadden en fysiek in staat waren de reis te ondernemen, binnen halen. Dat lijkt heel sociaal. Maar het is asociaal. Zijn er in Syrië en omgeving geen gehandicapten en ouderen? Die kunnen de reis niet ondernemen. Die moeten daar dan maar wegrotten?

Woon jij in de omgeving van een AZC? Denk het niet.


Werkloosheidscijfer zegt niet direct iets over of een land 'tjokvol mensen die nauwelijks de taal spreken, slecht presteren op school en de arbeidsmarkt en erg vaak in aanraking komen met justitie'. Overigens hoeven we ons helemaal geen zorgen te maken over dat werkloosheidscijfer, als je de demografie bekijkt, lost dat probleem zich vanzelf op.

Je maakt niet lopend die reis voor je lol, daar zal wel nood bij zitten. Maar daar in Syrië zitten inderdaad ook nog mensen zitten die de reis niet kunnen betalen en/of niet kunnen maken door hun fysieke omstandigheden. Je zult daarom daar moeten ingrijpen (de beste manier heb ik me niet in verdiept) om de rust te herstellen, dan kunnen de mensen weer terug.

Ik woon in de omgeving van Drachten, daar is wel een opvangcentrum. Meerdere opstootjes in het centrum zelf geweest, maar dat vind ik niet zo bijzonder. Zet een paar duizend Leeuwarders dicht op elkaar die ook zonder toekomstperspectief zitten en je hebt ook binnen de kortste keren ruzie :lol:.

Het wordt zaak dat de heren politici met een plan komen. De problematiek is er al een tijdje. En dan niet met 'de grenzen sluiten', want zo simpel is het natuurlijk niet. Voor zulk soort ideeën hoeft Geert geen tonnen te verdienen, lijkt me.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lardy » 20-11-2015 12:12

Superfries1994 schreef:Je maakt niet lopend die reis voor je lol, daar zal wel nood bij zitten. Maar daar in Syrië zitten inderdaad ook nog mensen zitten die de reis niet kunnen betalen en/of niet kunnen maken door hun fysieke omstandigheden. Je zult daarom daar moeten ingrijpen (de beste manier heb ik me niet in verdiept) om de rust te herstellen, dan kunnen de mensen weer terug.


De toekomst van Syrië (na de oorlog) ligt toch in handen van de jonge mensen die nu tussen de 18 en de 40 zijn. Die komen massaal hier heen, geef ze geen ongelijk, en gaan nooit meer terug. Het grootste gedeelte zal hier blijven. De ouderen en de zwakkeren blijven in Syrië of directe omgeving en zullen weer terugkeren na de oorlog. Dat land heeft zo toch geen toekomst.

Superfries1994 schreef:Ik woon in de omgeving van Drachten, daar is wel een opvangcentrum. Meerdere opstootjes in het centrum zelf geweest, maar dat vind ik niet zo bijzonder. Zet een paar duizend Leeuwarders dicht op elkaar die ook zonder toekomstperspectief zitten en je hebt ook binnen de kortste keren ruzie :lol:.


Helemaal mee eens. Is snap ook niet dat die vechtpartijen zo massaal worden uitgemeten. Iedere zomer gaan jonge Hollandse 'vakantievierders' in Spanje op de vuist, en die zijn op vakantie. Het is logisch dat er zich dingen voordoen als 600 man op een kluitje samen zijn, en geen reet te doen hebben. Maar het gaat ook om het kleine leed, supermarkten die gebruikt worden als open proeverij en zulke dingen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor pes5 » 25-11-2015 18:44

Superfries1994 schreef:
Zet een paar duizend Leeuwarders dicht op elkaar die ook zonder toekomstperspectief zitten.



Dat is nu toch ook al tweewekelijks het geval daar?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Wizard » 01-12-2015 11:09

Thinkman schreef:Je hele verhaal vind ik persoonlijk nogal dieptriest, maar goed wíj leven nog wél in een vrij land.
.

Precies. En jij bent één van de velen die denkt ook te leven in een vrij land wat feitelijk helemaal geen vrij land is. Het is vrijer dan in de meeste landen, dat klopt, maar het is geen 'vrij' land. Je denkt het. (Bijna) alle media hier wordt gecensureerd, journalisten van grote kranten mogen niet vrij hun stukken posten aangezien ze eerst langs de hoofdredacteurs gaan die artikelen met een bepaalde inhoud tegenhouden. Er werken talloze mensen bij de Overheid die media censureren zodat bijvoorbeeld ons defensieapparaat in een goed daglicht komt te staan. We worden verplicht om een rij verzekeringen te betalen en onze gehele politiek is afgestemd op de VS. Grote beslissingen kunnen niet meer zelfstandig worden genomen. We denken dat we in een vrij land leven, maar zijn enorm afhankelijk van de VS en co. De gehele media is erop gericht om het Westen in een positief daglicht te stellen. De misstanden in het Midden-Oosten en de Westerse invloed erop worden geheel eruit gefilterd. Het is nog steeds als tijdens de Koude Oorlog, het Westen zijn de 'goeden' en de Russen, het Rode Gevaar, moet je zo ver mogelijk buiten de deur houden. James Bond is straks ook nog realiteit met al haar verborgen propaganda erin. Wist je dat in Rusland ook een Russische versie van James Bond bestaat?
Het verdrag geen Navo Expansie ten Oosten van de denkbeeldige muur, zelfs ondertekend door Helmut Kohl, wordt inderdaad ontkend door het Westen. De overeenkomst van Boedapest van 1994 is een verder gevolg van de Helsinki akkoorden, en is geheel wat anders. De enige eis die Gorbatsjov had omwille van loslaten van het Oostblok (dat Rusland overigens met toestemming van de VS had verkregen, Jalta '45, vanwege Ruslands enorme dodenaantal) was dat de Navo niet naar het oosten zou trekken. George W Bush en Kohl zijn hiermee uiteindelijk akkoord gegaan op voorwaarde dat Rusland het Oostblok zou demilitariseren. Maar goed, volgens jou is dit verdrag er niet. Volgens de Westerse geschiedenisboeken is het er niet, maar volgens de Oost-Europese en Russische boeken wel. Dat jij me dan beticht van leugenaar omdat jij alleen westerse geschiedenisboeken leest, getuigt niet echt van een 'thinkman'. Maar goed, we leven in een vrij land.
Het is inderdaad wat je maar wilt geloven. De media hier willen ons een bepaald beeld doen geloven, en zo wil Rusland dat ook. De waarheid ligt ergens in het midden.
De Oekraïne discussie is echter één die je niet louter moet lezen van uit het westerse perspectief. De amerikanen zijn namelijk al sinds 1995 bezig om dmv propaganda Oekraïne te winnen voor het Westen. Dat is puur zodat Rusland ontmanteld wordt als economische supermacht. Want zonder Oekraïne (met al haar rijke grondstoffen) is Rusland een gewoon Aziatisch land. Wie niet met de VS wil samenwerken of economisch wil voldoen aan haar eisen (olie/gas), zie Iran vlak voor de Irak-Iran oorlog, zie Syrie (IS), zie Afghanistan (al qaida), zie Rusland (Baltische Staten en nu Oekraïne), zal vroeg of laat bloeden.
Na 1990 is de VS begonnen met een grootscheepse economische expansie richting Oekraïne (en Georgië) om beide landen uiteindelijk bij de NAVO te krijgen en Rusland zo economisch te ontmantelen. De VS heeft in de periode 94-95 bijv. al 5 miljard in Oekraïne gepompt om het land Pro-westers te krijgen. De bedrijven willen dan ook graag handel drijven met het Westen, terwijl de bevolking (vnl. russisch sprekend) vnl. pro-Rusland is. De grote redder van de wereld laat de mensen indirect totaal niet-vrij in hun keuze. Want wat is vrijheid als je een land van buitenaf economisch zodanig stuurt?
NB Over een jaar of 15 zal China de volgende zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Wizard » 01-12-2015 11:40

Het is triest dat het COA volkeren van verschillende cultuur/afkomst en geloof in 1 klein hok zet. Dat is vragen om problemen. Probleem moet bij de kop worden gepakt. Situatie in Syrië moet zo snel mogelijk worden hersteld. Geen politieke spelletjes, maar IS gezamenlijk verslaan en de orde aldaar herstellen zoals deze was.
Turkije, Libanon en Jordanië zal je moeten helpen in de opvang van vluchtelingen. Verder heeft het totaal geen zin om mensen uit landen als bijv. Bangladesh nu op te vangen aangezien daar op dit moment (en op een termijn van < 5 jaar) geen werk voor is. Je bent verplicht om de door oorlog getroffenen (syrië) op te vangen, maar om alle vluchtelingen met een financieel motief op te vangen is water naar de zee dragen, kansloze missie. Grotendeels zijn het mensen met een erg lage of geen opleiding die de samenleving hier niet verder zullen helpen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor H-J » 10-12-2015 12:06

Wizard schreef:Het is triest dat het COA volkeren van verschillende cultuur/afkomst en geloof in 1 klein hok zet. Dat is vragen om problemen.

Dat klopt. De vraag is echter of je je daardoor moet laten leiden. In die regio heb je conflicten omdat mensen uit een andere stam komen c.q. een andere stroming binnen het geloof hebben. Anders gezegd: mensen met dezelfde gedachten zullen vast bij elkaar wonen. Moeten we dat hier maar doorzetten dan? Eenmaal buiten 'het hok' moet men zich ook aanpassen, hier is het gewoon anders. Wat mij betreft moet bij binnenkomst al helder zijn dat het hier gewoon anders is, en als men daadwerkelijk op zoek is naar veiligheid, moet men zich daarop aanpassen.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Ebiede » 10-12-2015 13:35

Wizard schreef:Het is triest dat het COA volkeren van verschillende cultuur/afkomst en geloof in 1 klein hok zet.


Zo leven wij allemaal in Nederland, kunnen deze asielzoekers hier niet tegen dan moeten ze heel snel een ander plekje gaan zoeken!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 10-12-2015 18:36

Wizard schreef:Het is triest dat het COA volkeren van verschillende cultuur/afkomst en geloof in 1 klein hok zet. Dat is vragen om problemen. Probleem moet bij de kop worden gepakt. Situatie in Syrië moet zo snel mogelijk worden hersteld. Geen politieke spelletjes, maar IS gezamenlijk verslaan en de orde aldaar herstellen zoals deze was.
Turkije, Libanon en Jordanië zal je moeten helpen in de opvang van vluchtelingen. Verder heeft het totaal geen zin om mensen uit landen als bijv. Bangladesh nu op te vangen aangezien daar op dit moment (en op een termijn van < 5 jaar) geen werk voor is. Je bent verplicht om de door oorlog getroffenen (syrië) op te vangen, maar om alle vluchtelingen met een financieel motief op te vangen is water naar de zee dragen, kansloze missie. Grotendeels zijn het mensen met een erg lage of geen opleiding die de samenleving hier niet verder zullen helpen.

Dat IS nu 'gezamenlijk' aangepakt is alleen maar een farce. Zolang er goud geld wordt verdient door min of meer corrupte leiders kun je het schudden dat het voorgoed opgelost wordt. Met Turkije/Erdogan heb je een zwijn eerste klas als Nato/Navo bondgenoot. Zijn familie zit dik in de oliehandel. Je hoeft er echt niet op te rekenen dat die zal meewerken om IS voorgoed uit te schakelen. Datzelfde geldt voor andere landen of hun leiders die geld verdienen aan de wapenhandel. IS en Al Qaida zijn uiteindelijk door USA opgericht. Om hen een reden te geven zich buiten eigen landsgrenzen te manifesteren. Dat dat in olie-landen is is uiteraard geen toeval. Ze willen een hele dikke vinger in de pap houden en doen daar alles voor. Starten oorlogen, bedenken zelfs tegenstanders. Als er geen legitieme redenen zijn om de landen aan te vallen, dan bedenken ze die gewoon. Er zijn zat mensen die de situatie in de wereld aan hebben zien komen en ervoor gewaarschuwd hebben. En uiteindelijk zal het allemaal ook nog wel uitkomen. Amerika, Rusland, EU, het Midden Oosten, het maakt allemaal niets uit. Het is één hele grote pot nat. Macht en geld rechtvaardigt alles.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten