One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-11-2015 20:46

Verbeek moet kappen met stoken. Neem een voorbeeld aan Foppe. Beteken wat voor voir de club ipv te lullen over de club in VI.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 04-11-2015 20:51

Verbeek wist vorige week nog helemaal niks want hij kwam nooit bij de club, hij komt even langs bij de derby en ineens weet hij van de hoed en de rand. Laat hem lekker met Bochum bezig zijn, want dat speelt namelijk op een bedenkelijk niveau.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 04-11-2015 21:14

Tuurlijk wist Verbeek toen wel meer. Ik vind zijn kritiek over Feenstra te voorbarig, maar verder doet hij volgens mij niet zoveel verkeerd.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 04-11-2015 21:21

Heerenveen rules schreef:Verbeek moet kappen met stoken. Neem een voorbeeld aan Foppe. Beteken wat voor voir de club ipv te lullen over de club in VI.


Inderdaad, zeker Verbeek zou beter moeten weten. Helaas gaat lullen hem tegenwoordig beter af dan poetsen..
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 04-11-2015 23:39

dirkj schreef:

De roep om bestuurlijke zwaargewichten te betrekken bij de reorganisatie van het bestuur zijn groot hier (Alberda, Wieling, vast nog wel een paar anderen, en dan godbetert Jacobi). Nou, die Koopmans was dus een van die zwaargewichten. Trouwens, waar baseer je dat geleuter van het grote graaien eigenlijk op? Omdat ie bij een bank heeft gewerkt?

Ook, maar vooral door zijn uitspraken over dat bestuurders veel te weinig zouden verdienen. Jij en ik en iedereen weet dat er juist in die beroepsgroep grenzeloos en schaamteloos wordt gegraaid. Toevallig gister het nieuws over Loek Hermans nog meegekregen?
dirkj schreef: Niemand bij jou in de familie die bij een bank werkt? En doet Foppe het nu voor een gratis lunch?

Nee en verder heb ik geen idee waar Foppe het voor doet.

dirkj schreef:Wat voor idiote gedachte is het trouwens dat mensen gratis en voor niks en uit pure betrokkenheid hun reputatie op het spel zouden moeten zetten om dit clubje uit de shit te trekken? Wat verdiende Sporre eigenlijk?

Wie heeft het over gratis en voor niets? Ik spreek alleen tegen dat hij het onderzoek deed puur vanwege betrokkenheid met de club. Sporre had als je de verhalen mag geloven een heel behoorlijk salaris. Hoeveel weet ik niet, maar vast meer dan jij en ik samen. Gezien je kritische vragen heb jij totaal geen grote problemen met de graaicultuur. Ieder z'n meug.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor fuotbalgek » 05-11-2015 02:29

Het is wel heel makkelijk om zeer geschikte bestuurders weg te zetten in een graaicultuur, de markt bepaald hun prijs meer dan zij zelf doen. Ik vind het dan ook schaamteloos om een persoon die net overleden is weg te zetten in deze 'cultuur'. Op bestuurlijk niveau kunnen wij volgens mij na de Feanrevoltuie concluderen dat goedkoop duurkoop is. Ik zie hier liever weer duurdere geschikte bestuurders terugtreden, voor half geld amateuristisch geklungel heeft de club veel meer gekost.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dirkj » 05-11-2015 16:50

Mackan68 schreef:Ook, maar vooral door zijn uitspraken over dat bestuurders veel te weinig zouden verdienen. Jij en ik en iedereen weet dat er juist in die beroepsgroep grenzeloos en schaamteloos wordt gegraaid. Toevallig gister het nieuws over Loek Hermans nog meegekregen?

Serieus? Op basis van die algemeenheden ga je iedereen die ooit een management functie heeft gehad afserveren? "Bestuurders als beroepsgroep"? En what-in-the-name-of-henk-de-jong heeft Loek Hermans hier mee te maken?

Mackan68 schreef: Gezien je kritische vragen heb jij totaal geen grote problemen met de graaicultuur. Ieder z'n meug.....


Aldus sprak Mackan68, de Koning van de Denkfout. Niet eens met Mackan68's wereldbeeld? Terug naar Dorpsstraat en ga niet langs AF (geen 200 gulden). Ik (niemand?) ben geen fan van graai-cultuur, maar ik sluit niet uit dat bestuurders op de juiste plek zoals Sporre bij ons, hun vergoeding waard zijn als die in redelijkheid is besloten. En ja, ik vind dat een bestuurder met grote verantwoordelijkheid wel wat meer mag verdienen dan iemand met minder taken. Ze mogen ook steviger afgerekend worden. Jij met je graaicultuur....
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 05-11-2015 18:57

Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 05-11-2015 20:08

Hoezo bellen maar kost boel geld levert niks op. Beter geen interim bestuur lijkt mij, schieten we 0 mee op.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 05-11-2015 20:39

xander schreef:Hoezo bellen maar kost boel geld levert niks op. Beter geen interim bestuur lijkt mij, schieten we 0 mee op.


Ja wéér een beetje aankloten met amateurs.. En dan wéér verbaast zijn als het over een paar jaar fout gaat.

Onze club is bestuurlijk nog steeds op amateur niveau, met mede daardoor een groot aantal overbodige medewerkers.
Dit gaat een keer (weer) gigantisch fout.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 06-11-2015 01:30

Rond de kerst moet het nieuwe bestuur in functie zijn. De vraag is dan of Sporre voor 1.5 maand interim gewenst is. Feenstra houdt zich in ieder geval niet bezig met het zoeken van interim bestuurders.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 06-11-2015 03:29

dirkj schreef:Serieus? Op basis van die algemeenheden ga je iedereen die ooit een management functie heeft gehad afserveren? "Bestuurders als beroepsgroep"? En what-in-the-name-of-henk-de-jong heeft Loek Hermans hier mee te maken?

Ik zou het nieuws er nog maar eens op nakijken of lezen. Dan kom je er vast achter wat ik bedoel over Loek Hermans. Meestergraaier en koning van de bijbaantjes. Als senator zorginstelling Meavita binnen 2 jaar na een fusie naar de kloten geholpen. Zegt dat je misschien iets?

dirkj schreef:Aldus sprak Mackan68, de Koning van de Denkfout. Niet eens met Mackan68's wereldbeeld? Terug naar Dorpsstraat en ga niet langs AF (geen 200 gulden). Ik (niemand?) ben geen fan van graai-cultuur, maar ik sluit niet uit dat bestuurders op de juiste plek zoals Sporre bij ons, hun vergoeding waard zijn als die in redelijkheid is besloten. En ja, ik vind dat een bestuurder met grote verantwoordelijkheid wel wat meer mag verdienen dan iemand met minder taken. Ze mogen ook steviger afgerekend worden. Jij met je graaicultuur....

Ik heb het niet specifiek over Sporre gehad die haal jij erbij. Sterker nog, ik heb het nergens over bestuurders gehad. Goede bestuurders mogen zeker goed beloond worden. Maar bestuurders die 1 flink salaris opstrijken, 2 vinden dat ze daarbij nog abnormale bonussen bij elkaar moeten graaien en 3 als ze er een teringzooi van gemaakt hebben vertrekken met een enorme ontslagregeling krijgen van mij géén respect. Dat zijn namelijk de asociale graaiers. Dáár gaat het mij om. En daarom haalde ik de uitspraak van Koopmans aan. Jij met je koning van de denkfout. Lees eens een discussie goed door voordat je met een zelfingenomen mening een ander wilt wegzetten als onnozel die niet open zou staan voor andere meningen, of andermans mening niet zou respecteren. Ik ben anti graai, niet anti goede bestuurders. Is het kwartje gevallen? 'Jij met je graaicultuur'..... Is dat een hint dat die er helemaal niet zou zijn of wat voor conclusie moet ik hier uit trekken?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 06-11-2015 03:36

fuotbalgek schreef:Het is wel heel makkelijk om zeer geschikte bestuurders weg te zetten in een graaicultuur, de markt bepaald hun prijs meer dan zij zelf doen.

Jij plaatst zeer geschikte bestuurders en graaiers in dezelfde pot. Die zou ik graag gescheiden willen houden. En wie bepaalt trouwens 'de markt'? Zijn dat niet de mensen die elkaar de baantjes en 'bijpassend' salaris zo graag gunnen? Het is niet voor niets dat rijk rijker wordt en arm armer. Terwijl iedereen die logisch kan nadenken weet dat rijkdom veel beter verdeeld zou kunnen worden. Kennelijk ben je abnormaal als je dat niet wilt accepteren. Dat is dan maar zo.
fuotbalgek schreef:Ik vind het dan ook schaamteloos om een persoon die net overleden is weg te zetten in deze 'cultuur'.

Ik heb mijn bedenkingen bij uitspraken die graaiers uitnodigen vooral méér te willen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Frisian Viking » 06-11-2015 06:39

Mackan68 schreef:Terwijl iedereen die logisch kan nadenken weet dat rijkdom veel beter verdeeld zou kunnen worden.

Het communisme was één groot succesverhaal inderdaad!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor fuotbalgek » 06-11-2015 12:49

Mackan68 schreef:Jij plaatst zeer geschikte bestuurders en graaiers in dezelfde pot. Die zou ik graag gescheiden willen houden. En wie bepaalt trouwens 'de markt'? Zijn dat niet de mensen die elkaar de baantjes en 'bijpassend' salaris zo graag gunnen? Het is niet voor niets dat rijk rijker wordt en arm armer. Terwijl iedereen die logisch kan nadenken weet dat rijkdom veel beter verdeeld zou kunnen worden. Kennelijk ben je abnormaal als je dat niet wilt accepteren. Dat is dan maar zo.


Ik ben niet degene die begon bestuurders te generaliseren. Het lijkt mij dat wij als club zeer recent nog hebben gezien waarom goede bestuurders duur zijn en hoeveel incapabele en onervaren bestuurders duurder kunnen uitvallen voor een organisatie.

Over je aversie tegen de graaicultuur, misbruik van situaties vind je op ieder niveau. Mensen die bewust tientallen jaren in een uitkering zitten omdat ze geen zin hebben om te werken zijn moreel net zo verwerpelijk als de mensen waar jij op doelt. Daarmee hoef je ook niet alle uitkeringsgerechtigden weg te zetten als lui tuig.

Maar moraal van mijn verhaal, wil je iemand die notabene net overleden is in verband brengen met de graaicultuur moet je wel hele sterke en overtuigende bewijzen hebben of deze uitspraak even voor je houden. Mijn mening, ik vind het niet zo netjes.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 06-11-2015 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 06-11-2015 13:00

Inderdaad niet zo netjes.
beter is eens te kijken naar graaien van bijv. Riemer. en zijn familie.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 06-11-2015 13:39

BK2007 schreef:Inderdaad niet zo netjes.
beter is eens te kijken naar graaien van bijv. Riemer. en zijn familie.



Inderdaad niet zo netjes.
Beter is om eerst naar jezelf te kijken. En niet meteen naar anderen te wijzen, zeker niet zonder enig bewijs of onderbouwing.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 06-11-2015 15:25

het zou voor de helderheid eens goed zijn om een opsomming van het graaien van Riemer en Annie te plaatsen:

- Horeca faciliteiten in het stadion ?
- "scoutingtrips" ?

Wie weet meer ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 06-11-2015 15:35

BK2007 schreef:het zou voor de helderheid eens goed zijn om een opsomming van het graaien van Riemer en Annie te plaatsen:

- Horeca faciliteiten in het stadion ?
- "scoutingtrips" ?

Wie weet meer ?


Ja man, goed idee. Komt mijn bijdrage:

- Gratis suikerklontjes meenemen voor thuis;
- Zo veel mogelijk schijten op de club, scheelt water en wc-papier.

Godallemachtig man, heb je nou werkelijk niks beters te doen dan dit BK2007?
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 06-11-2015 15:36

BK2007 schreef:Wie weet meer ?


Jij kennelijk?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 06-11-2015 15:36

BK2007 schreef:het zou voor de helderheid eens goed zijn om een opsomming van het graaien van Riemer en Annie te plaatsen:

- Horeca faciliteiten in het stadion ?
- "scoutingtrips" ?

Wie weet meer ?


Wat een onzin.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 06-11-2015 15:58

ik heb er ooit op dit forum wel eens wat over gelezen vandaar. Er weten wel degelijk wat meer forummers wat vanaf.
Iets met neefjes en Horeca.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 06-11-2015 16:05

BK2007 schreef:ik heb er ooit op dit forum wel eens wat over gelezen vandaar. Er weten wel degelijk wat meer forummers wat vanaf.
Iets met neefjes en Horeca.


So what? Spijkers op laag water aan het zoeken? Complottheoriën? Zijn andere websites/forums voor.
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 06-11-2015 17:03

fuotbalgek schreef:Ik ben niet degene die begon bestuurders te generaliseren.

Ik ook niet.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor hm_DR88 » 07-11-2015 14:02

mitrita schreef:Sjoerd Feenstra gaat een nieuw bestuur formeren bij SC Heerenveen.


Soms verlies ik het totaalbeeld wel eens door de brei aan gegevens. Twee vragen.

- Wat is het tijdspad waarin dit zijn beslag moet krijgen?
- Ligt er een strategisch plan ten grondslag wat de basis is voor een toekomstig bestuur?
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 07-11-2015 17:31

hm_DR88 schreef:
Soms verlies ik het totaalbeeld wel eens door de brei aan gegevens. Twee vragen.

- Wat is het tijdspad waarin dit zijn beslag moet krijgen?
- Ligt er een strategisch plan ten grondslag wat de basis is voor een toekomstig bestuur?

Voor de kerst moet dat er zijn. En hoe bedoel je strategisch plan? Beleidsplan? Dat moet het nieuwe bestuur doen, niet de formateur.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dirkj » 09-11-2015 12:51

Mackan68", fuotbalgek schreef:fuotbalgek: Ik ben niet degene die begon bestuurders te generaliseren.
Mackan68: Ik ook niet.....


Behalve hier dan ...
Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)
Berichtdoor Mackan68 » 04-11-2015 22:39
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor hm_DR88 » 09-11-2015 17:43

Superfries1994 schreef:Voor de kerst moet dat er zijn. En hoe bedoel je strategisch plan? Beleidsplan? Dat moet het nieuwe bestuur doen, niet de formateur.


Het bestuur dat nu opgestapt is, moet toch een plan hebben gehad dat de komende jaren uitgangspunt zou zijn geweest bij beleidsvoering? Wordt dit plan nu ook gebruikt voor het aanstellen van een nieuw bestuur of moet het nieuwe bestuur zelf zoiets ontwikkelen? Mocht dat laatste het geval zijn, binnen welke kaders dient zoiets dan ontwikkeld te worden? Mocht het eerste het geval zijn, is dit plan openbaar?
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 09-11-2015 19:06

hm_DR88 schreef:
Het bestuur dat nu opgestapt is, moet toch een plan hebben gehad dat de komende jaren uitgangspunt zou zijn geweest bij beleidsvoering? Wordt dit plan nu ook gebruikt voor het aanstellen van een nieuw bestuur of moet het nieuwe bestuur zelf zoiets ontwikkelen? Mocht dat laatste het geval zijn, binnen welke kaders dient zoiets dan ontwikkeld te worden? Mocht het eerste het geval zijn, is dit plan openbaar?

Veenstra had een plan, stond ook op de website: 'In nije dei' ofzoiets. Sindsdien is er naar mijn weten nooit meer zo'n plan opgesteld en openbaar gemaakt. Er moesten in de jaren na Veenstra een aantal dingen opgepakt worden (onder andere Sportstad). Verder zullen ze vast een plan hebben gehad, maar dit heb ik nog niet gezien. In ieder geval zal op commercieel vlak een nieuw plan moeten worden gemaakt, daar liggen veel problemen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 09-11-2015 22:40

Het bestuur dat nu opgestapt is, moet toch een plan hebben gehad dat de komende jaren uitgangspunt zou zijn geweest bij beleidsvoering? Wordt dit plan nu ook gebruikt voor het aanstellen van een nieuw bestuur of moet het nieuwe bestuur zelf zoiets ontwikkelen? Mocht dat laatste het geval zijn, binnen welke kaders dient zoiets dan ontwikkeld te worden? Mocht het eerste het geval zijn, is dit plan openbaar?


Het opgestapte bestuur had dus geen visie en geen beleidsplan. Ze konden het in die jaren dat ze er zaten onderling niet eens worden over het te voeren beleid. Eén van de redenen waarom het zo'n chaos is bij de club. Schokkend maar waar.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten