One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-10-2015 11:57

Verhaal Jelko op de website van de club.

Jelko van der Wiel treedt terug als voorzitter van sc Heerenveen. Hij maakte zijn afscheid maandag bekend tijdens een persconferentie in het Abe Lenstra stadion. "Ik doe dit met pijn in mijn hart en met een heel dubbel gevoel, maar in het belang van sc Heerenveen'', aldus Van der Wiel.

Van der Wiel is tevreden over de eerste negen maanden van zijn functioneren. ''Om te beginnen kan ik u mededelen dat wij als bestuur de eerste negen maanden positieve stappen hebben gezet en hard hebben gewerkt aan het operationeel resultaat. Vooral de teruggekeerde rust in en rond de club gaf ons een goed gevoel. Helaas hebben de bestuurlijke machten en krachten gedurende de afgelopen maanden het mij onmogelijk gemaakt om normaal door te kunnen functioneren. Het verzoek van een grote groep supporters, het personeel, de vrijwilligers, de sponsors en twee medebestuursleden om leiding te blijven geven aan sc Heerenveen, heeft mij de motivatie gegeven om door te gaan.''


Van der Wiel is teleurgesteld over de gang van zaken van de afgelopen maanden. ''Ik ben in een aantal mensen zeer zeker teleurgesteld. Heeft het gelegen aan de bestuursvorm? Wellicht, maar in welke bestuursvorm dan ook, indien er geen respect, vertrouwen en transparantie bestaat, gaat iedere bestuursvorm mislukken. Wel adviseer ik om de bestuursvorm kritisch en grondig te onderzoeken."

Op de vraag of Van der Wiel zijn periode bij sc Heerenveen ziet als verloren tijd antwoordde hij als volgt. ''Nee, overall een prachttijd, heel veel goede zaken gedaan, en een mooi voetbalseizoen gehad. Fantastische mensen ontmoet en een ongelofelijk mooie wereld leren kennen die voetbal heet. Dankbaar voor de geweldige steun die we hebben gehad en nog steeds ontvangen van een hele grote meerderheid die gelukkig weet wat sc Heerenveen betekent.''

Van der Wiel dankte al het personeel, de vrijwilligers, sponsors en supporters voor de mooie tijd en hun inzet. ''Genoten heb ik van deze prachtig mooie voetbalclub, en dat zal ik altijd blijven doen. Natuurlijk blijf ik sc Heerenveen trouw. Een bijzonder woord van dank wil ik richten aan de heren Foppe de Haan en Riemer van der Velde, die in deze moeilijke tijd oprecht geprobeerd hebben om de ontstane situatie te keren en de rust binnen de club terug te laten komen. Helaas is dit niet gelukt. Tevens vind ik het bijzonder groots dat Foppe de Haan momenteel de club helpt en steunt door als interim-trainer voor het team te gaan staan. En natuurlijk mijn vrouw en onze kinderen. Altijd rechtop blijven staan. Voor hen was het vaak zo onbegrijpelijk en voelde het zo onrechtvaardig, maar ze hebben de club nooit losgelaten.''

''Laten we hopen dat er weer een frisse wind gaat waaien door sc Heerenveen, en dat de absoluut noodzakelijke rust op bestuurlijk niveau weer terug mag keren. Mocht ik in de toekomst ergens mee kunnen helpen, ik blijf beschikbaar voor de mooiste club die er bestaat. En voor wat betreft sc Heerenveen: “Wat bûgje kin sil nea brekke!'', aldus Van der Wiel.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-10-2015 11:59

jorro schreef:Gelet op het bericht van VI van vorige week over het mogelijke aftreden van het OTB (en het vermeende tegenhouden ervan door Jelko) kan het nu toch niet anders zijn dat de rest zeer spoedig ook het pand gaat verlaten?

...toch... ? (ik vertrouw niemand daar meer)


Ik vrees dat dat die mannen daarvoor te koppig en vol van hun zelf zijn dat ze je bijna met gepast geweld het stadion moet uitsleuren..... :(
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Riverside » 26-10-2015 12:06

Als de rest van het OTB blijft zitten, dan schieten we nog niks op. Hopelijk volgen deze heren het voorbeeld van Jelko van der Wiel en stappen ook op in het belang van de club. Alleen door volledig schoon schip te maken, kunnen we verder.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor du longhi » 26-10-2015 12:21

Zijn de 'genoemde' sponsoren nu consequent en stappen deze ook op?
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Erwin4ever » 26-10-2015 12:23

Inderdaad, iedereen eruit!!!
Vanaf 0 nieuw dagelijksbestuur en als dat er zit nieuw stb!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Knipecity » 26-10-2015 12:25

Erwin4ever schreef:Inderdaad, iedereen eruit!!!
Vanaf 0 nieuw dagelijksbestuur en als dat er zit nieuw stb!!

Gemakkelijk praten. Wie moeten dat doen dan?

Riemer maar weer aan de slag? Nu Foppe er ook weer is. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor g11 » 26-10-2015 12:28

Jelko bedankt voor wat je gedaan hebt tijdens de feanrevolutie.
Wat je daarna voor de club hebt betekend, heb ik niet goed in beeld.

Normaal gesproken zou dit het begin moeten zijn van de grote schoonmaak, alleen heb ik daar (nog) geen goed gevoel over. Zolang de mensen er nog rondlopen die een geur van gebakken lucht om zich heen hebben, kan het zijn de met het vertrek van Jelko er nog niet veel ten goede veranderd.

Daarom hoop ik dat de Hamilton Bright's van deze wereld zsm het goede voorbeeld van Jelko zullen volgen, maar zie dat laatste zomber in.
Laatst bijgewerkt door g11 op 26-10-2015 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Erwin4ever » 26-10-2015 12:29

Knipecity schreef:Gemakkelijk praten. Wie moeten dat doen dan?

Ik ben beschikbaar!!!!! :D :mrgreen:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Podium3 » 26-10-2015 12:34

Knipecity schreef:Wie moeten dat doen dan?


Jan van Erve.
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 26-10-2015 12:45

van Erve zal wel een te dure optie zijn denk ik.
Vd Wiel was zelfs onbetaald als ik het goed heb.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 26-10-2015 12:48

Misschien dat de Ankers er nu in willen stappen.
Slimme kerels met de nodige charisma. Denk ook wel dat het voor niks willen doen, want het zijn nog eens echte supporters.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor nickstok » 26-10-2015 15:06

Volgens FeanOnline volgt er later op de dag nog meer bestuurlijk nieuws. Als de VI het bij het rechte eind had dat Jelco het opstappen van het volledige OTB tegenhield dan kun je wel een beetje invullen wat er gaat gebeuren!
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Baggerraartje » 26-10-2015 15:13

Nu ben ik eerlijk gezegd niet op hoogte van het reilen en zeilen van het OTB en stichtingsbestuur en het funktioneren daarvan, echter op mij komt van der Wiel niet raar over. Hij zal fouten gemaakt hebben, maar welke beginnende voorzitter maakt geen fouten. Het rare vind ik wel dat je nu iemand wegstuurt zonder dat er al een opvolger is. Lijkt mij een beetje de huid verkopen voordat de beer....?? Je moet nu maar afwachten wat je nu weer krijgt. Iedereen gaat er maar vanuit dat die het beter gaat doen, maar dat moeten we dan eerst maar weeer afwachten.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 26-10-2015 15:51

Jongens,
ik lees hier ontzettend vaak dat Van erve terug moet komen bij de club,maar kan iemand mij vertellen waarom dit zo´n goeie zou zijn?
Toen hij bij de club zat ging het Heerenveen toch voor de wind en ging alles goed? Dan was het toch niet zo moeilijk om redelijk succesvol te zijn??

Ik heb ooit wel eens een interview van de beste man gelezen maar was toen niet heel erg enthousiast vandaar mijn vraag.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1996 » 26-10-2015 16:24

Hij is bekend met de club en populair onder sponsoren, onder zijn interimperiode is bovendien behoorlijke vooruitgang geboekt op sponsorgebied. Op en top clubman, mét kwaliteit.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 26-10-2015 16:43

Superfries96, enorme vooruitgang in zijn interim periode?
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 26-10-2015 16:52

Superfries1996 schreef:Hij is bekend met de club en populair onder sponsoren, onder zijn interimperiode is bovendien behoorlijke vooruitgang geboekt op sponsorgebied. Op en top clubman, mét kwaliteit.


Op en top clubman die al een fikse afkoopsom op zak heeft en mede directielid was van het trio Kuiper, Hoekstra en van Erve, toen alle ellende begon.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Podium3 » 26-10-2015 17:07

Grimo schreef:Op en top clubman die al een fikse afkoopsom op zak heeft en mede directielid was van het trio Kuiper, Hoekstra en van Erve, toen alle ellende begon.



Dan benader je het negatief. Je kunt ook zeggen, nadat hij is weggestuurd hij tijdelijk terugkwam toen de club het nodig had (na het vertrek van Robert Veenstra) hij heeft er toen mede voor gezorgd dat Unive nog een keer verlengde.

Ik ken hem niet persoonlijk, maar wat ik van hem lees en hoor is over het algemeen vrij positief.
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor nickstok » 26-10-2015 17:14

Rondom sc Heerenveen is veel onrust ontstaan als gevolg van de bestuurscrisis bij de club. Gebleken is dat het bestuur (de One Tier Board) vanaf december 2013 als collectief goed is begonnen, maar dat in de loop van de tijd steeds duidelijker naar voren kwam dat ondanks de inzet en inbreng van alle individuele bestuursleden, de voor duurzaam succes noodzakelijke onderlinge samenwerking steeds stroever verliep. Ondanks diverse pogingen is het niet gelukt om iedereen in het bestuur weer op één lijn te krijgen.

Het Stichtingsbestuur heeft in de afgelopen periode in nauw overleg met de leden van het bestuur volop overleg gehad om te komen tot een collectief aftreden. Met het terugtreden van Jelko van der Wiel deze ochtend is dit collectief terugtreden mogelijk gemaakt en per heden geëffectueerd. Het Stichtingsbestuur zal in samenspraak met een te benoemen formateur en in afstemming met de Ondernemingsraad van sc Heerenveen zorgdragen voor het formeren van een nieuw bestuur; de omvang van het nieuwe bestuur zal tevens onderwerp zijn van nader overleg. Tot de benoeming van een nieuw (interim-)bestuur heeft het Stichtingsbestuur met de uitvoerende bestuurders (Wim Dijk, Hans Vonk en Ben Takkenberg) afgestemd dat zij vooralsnog de lopende zaken en bestuurstaken waarnemen.

Het Stichtingsbestuur is van mening dat in het belang van iedereen die betrokken is bij sc Heerenveen de huidige bestuursperikelen volledig moeten worden afgesloten. In dat verband is besloten dat de huidige leden van het Stichtingsbestuur hun positie beschikbaar stellen zodra het bestuur opnieuw is geformeerd en er een nieuwe voorzitter van het Stichtingsbestuur is benoemd, of zoveel eerder als redelijkerwijs mogelijk is.

Was getekend, het Stichtingsbestuur sc Heerenveen.


Dit zat er al heel lang aan te komen, wat mij betreft de enige juiste oplossing.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 26-10-2015 17:21

Goed nieuws! Nu zorgen dat de juiste mensen op de juiste plaats komen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 17:27

Belachelijk dat er 3 man in functie blijven. Waaronder een van de grootste rotte appels binnen de organisatie. Namelijk Takkenberg. Oprotten met die vent De ellende gaat zo gewoon door. Halve oplossing dit.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dickvankl » 26-10-2015 17:30

vakje12 schreef:Belachelijk dat er 3 man in functie blijven. Waaronder een van de grootste rotte appels binnen de organisatie. Namelijk Takkenberg. Oprotten met die vent De ellende gaat zo gewoon door. Halve oplossing dit.

Interim, die zijn binnen een paar weken ook weg.
Wij zijn Heerenveen!
dickvankl
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 20-09-2014 13:59

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 17:34

Waarom moeten die 3 blijven zitten. Iedereen weg. Per direct. Ik was hier al bang voor... Ze blijven gewoon tot het interim bestuur er is, er staat nergens hoe lang dat gaat duren. En dus heeft de grootste verrader/meeloper Ben T. nog steeds de macht.

De onrust gaat gewoon door zo want dit wordt opzeker niet geaccepteerd.
Laatst bijgewerkt door vakje12 op 26-10-2015 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor nickstok » 26-10-2015 17:36

vakje12 schreef:Waarom moeten die 3 blijven zitten. Iedereen weg. Per direct. Ik was hier al bang voor... Ze blijven gewoon tot het interim bestuur er is, er staat nergens hoe lang dat gaat duren. En dus heeft de grootste verrader/meeloper Ben T. nog steeds de macht.


Wie moet de club leiden als ze per direct opstappen? Het lijkt me niet dat de wedstrijden door kunnen gaan als er niemand is die de leiding heeft. Wees blij dat ze überhaupt weggaan.
Dat je een hekel aan Takkenberg hebt weten we nu inmiddels wel :roll:
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lipton » 26-10-2015 17:38

Bah, beetje ziekelijk allemaal. Van iedereen natuurlijk. Lekker slap verhaal van Jelko, en lekker goedkoop.
Uiteindelijk blijken het allemaal stuk voor stuk criminelen te zijn.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dickvankl » 26-10-2015 17:40

Het is nu eerst van zeer groot belang dat er een goede formateur komt, die bij geen een van de kampen betrokken is (dus ook geen vriendje van RIemer).
Wij zijn Heerenveen!
dickvankl
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 20-09-2014 13:59

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 17:41

Nickstok, de club heeft al weken geen leiding. Het stichtingsbestuur heeft weken de tijd gehad om 2 interim bestuurders aan te stellen. Hoe kun je jezelf nou serieus nemen om dezelfde mensen die opstappen in functie te houden. Waarvan Dijk en Vonk ook nog es lijnrecht tegenover Takkenberg staan.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 26-10-2015 17:42

vakje12 schreef:Waarom moeten die 3 blijven zitten. Iedereen weg. Per direct. Ik was hier al bang voor... Ze blijven gewoon tot het interim bestuur er is, er staat nergens hoe lang dat gaat duren. En dus heeft de grootste verrader/meeloper Ben T. nog steeds de macht.

De onrust gaat gewoon door zo want dit wordt opzeker niet geaccepteerd.


Doe eens rustig, de club is compleet stuurloos als iedereen eruit gaat. Het is zaak om nu een nieuw bestuur te formeren en dat moet zorgvuldig gebeuren! Anders krijg je in de toekomst weer zo'n situatie. Al bekend wie de formateur is? Ik hoop dat er al enige tijd wat gesprekken lopen, dat is wel wat ik verwacht in ieder geval.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor g11 » 26-10-2015 17:45

Dat deze drie overblijven zal wel met onderhandelen tussen de kampen te maken hebben.
Wat dat betreft is een een (te) grote groep bestuurders net een politiek spel.

Heren Anker, meldt u maar aan aub.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 17:52

Het verhaal dat 6 vd 7 wel bereid zijn op te stappen behalve Jelko is door Takkenberg de wereld in gebracht. Door de druk en zwarte piet bij Jelko neer te leggen. Dus had Jelko 2 keuzes, de eer aan zichzelf houden of blijven. Juist om deze spelletjes is het zaak dat Takkenberg ook nu de deur wordt uitgeveegd.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast