One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 1983 » 22-10-2015 07:13

Snap niet wat er mis is met de uitstraling van Langeler. Gewoon een normale kerel toch?
Vonden we Dwight dan zo'n geweldige uitstraling hebben? Poeh saaier kan ik ze me bijna niet bedenken, kan me niet voorstellen dat die man ooit lacht. Daar wordt je als speler ook niet vrolijk van. Past zo in het rijtje Adrie Koster, Jan de Jonge etc. Verboden te lachen. Langeler is van alles wat mogelijk is (of lijkt) de beste optie. Zeker van alle opties die ik hier voorbij heb zien komen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 22-10-2015 08:19

Harry Been. Als voorzitter.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Erwin4ever » 22-10-2015 08:55

De vraag is of mensen die nu een vergelijkbaar plekje hebben ( als bv Hoogma ) er op zitten te wachten om nu hier naartoe te komen....
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 22-10-2015 09:32

GeraldSibon35 schreef:- Jan de Visser. Op dit moment spelersmakelaar maar zou naast deze rol prima zitting kunnen nemen in de RvC. Is dan iemand die wat voetbal knowhow moet brengen in de RvC.


Ik zou echt heel graag zien dat de club op deze manier bestuurd gaat worden. Korte lijnen, frisse mensen met ambitie en ervaring in de sportwereld. Jullie ideeën over deze samenstelling?



Jan de Visser is een intelligente kerel, maar doordat hij nog zaakwaarnemer is zou er belangverstrelling kunnen optreden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 22-10-2015 10:44

1983 schreef:Snap niet wat er mis is met de uitstraling van Langeler. Gewoon een normale kerel toch?
Vonden we Dwight dan zo'n geweldige uitstraling hebben? Poeh saaier kan ik ze me bijna niet bedenken, kan me niet voorstellen dat die man ooit lacht. Daar wordt je als speler ook niet vrolijk van. Past zo in het rijtje Adrie Koster, Jan de Jonge etc. Verboden te lachen. Langeler is van alles wat mogelijk is (of lijkt) de beste optie. Zeker van alle opties die ik hier voorbij heb zien komen.


Lodeweges maakt vaak genoeg grapjes voor de camera dacht ik, dus die zal wel lachen. Ik vind Langeler ook een prima optie.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 22-10-2015 12:15

GeraldSibon35 schreef:Feanrevolutie 2.0

Het zijn rotweken voor diegene die Heerenveen een warm hart toedragen. Bestuurlijke onrust en wanprestaties op het veld. Het is tijd dat mensen hun conclusie trekken en opstappen in het belang van de club. Er moet een nieuwe trainer en een compleet nieuw bestuur komen. Mensen met een visie en zorgen voor de normen en waarden waar de club voor staat. Dan denk ik aan: Aanvallend voetbal, nuchter, grote sponsorclub, talenten die uitgroeien tot toppers en een vol Abe Lenstra Stadion. In mijn ogen is het onderstaande het beste voor de club.

Technische staf
Hoofdtrainer: Art Langeler, coach met visie. Is de grondlegger van het succes en goede voetbal bij PEC Zwolle. Combinatiespel en aanvallend voetbal staat centraal en ik denk dat we onder zijn leiding elke wedstrijd weer kunnen genieten van goed voetbal want daarin heeft Dwight zijn woorden niet waar gemaakt want het was lang niet altijd aanvallend en verzorgd voetbal. Over zijn haalbaarheid, na 3 jaar hoofd jeugdopleiding bij PSV zal het toch wel weer gaan kriebelen en hij heeft al eens aangegeven Heerenveen een mooie club te vinden.
Assistent-trainer: Langeler zal vast iemand in gedachten hebben die hij er bij wil hebben.
Assistent-trainer: Tieme Klompe, spreekt voor zich. Op en top clubman.

Ook Gerald Sibon en Jeffrey Talan veel bij het eerste elftal betrekken. En van Johnny Jansen weer hoofdopleiding maken.

Bestuur
Voorzitter: Gaston Sporre. Lijkt me duidelijk, deze man moet zo snel mogelijk weer terugkomen. Deze man straalt zoveel rust uit en heeft echt verstand van zaken. Denk dat veel sponsors ook blij zouden zijn met zijn terugkomst.

Algemeen directeur: Nico Jan Hoogma. Geboren in Heerenveen, iemand die ook al ervaring heeft in de voetballerij en net als Nijkamp iemand die onafhankelijk is en frisse ideeën zal hebben.

Technisch directeur: Gerard Nijkamp. Momenteel technisch directeur bij Zwolle, en weet iedere keer weer goede spelers te halen. Zie Necid, Klich, Veldwijk, Thomas, Sainsburry en Rienstra. Kent Langeler goed dus hij weet wat voor type spelers aansluiten op zijn speelstijl. En het is natuurlijk iemand met een groot netwerk aangezien zijn ervaring in de voetballerij.

Commercieel directeur: Jan van Halst. Heeft veel kennis over commercie in het betaalde voetbal met zijn werkzaamheden bij Twente en Utrecht. Moet de commerciële afdeling goed doorlichten en zorgen voor een frisse wind.

Ik denk dat je op deze manier een prachtig bestuur hebt. Met een ervaren boegbeeld, die rust brengt met daaronder drie relatief jonge mannen met visie en ervaring in de voetballerij.

Raad van Commissarissen
- Bernard Fransen, was jarenlang voorzitter amateurvoetbal bij de KNVB. En is woonachtig en supporter van SC Heerenveen. Lijkt een prima man om te laten plaatsnemen in de Raad van Commissarissen.
- Wiebe Wieling, in de Fean revolutie zomaar aan de kant geschoven door Hettinga enco omdat zij hun plannetjes wouden doordrukken. Wou het beste voor het personeel en de club. Zou wat mij betreft terug mogen keren.
- Wim Anker. Echte clubman, zie hem niet echt als nieuwe voorzitter. Maar zou prima in de RvC zitting kunnen nemen. Heeft veel kennis op juridisch vlak, misschien kan hij daarmee de club ook verder helpen.
- Joop Akkerman. Oud voorzitter van de OSSH club dus kent veel van de sponsoren. Is voor de rest ook iemand die een warm hart heeft bij Heerenveen. En heeft ook bestuurlijk gebied ook ervaring (Rabobank).
- Jan de Visser. Op dit moment spelersmakelaar maar zou naast deze rol prima zitting kunnen nemen in de RvC. Is dan iemand die wat voetbal knowhow moet brengen in de RvC.


Ik zou echt heel graag zien dat de club op deze manier bestuurd gaat worden. Korte lijnen, frisse mensen met ambitie en ervaring in de sportwereld. Jullie ideeën over deze samenstelling?



Uitstekende lijst Sibon! Had qua voorzitter en algemeen directeur precies dezelfde namen genoemd. Ook een Jan van Halst zie ik toch graag komen. Als technisch directeur zou ik eventueel anders nog Marc van Hintum wel willen zien. Met Nijkamp, Langeler en Sporre wel veel ex-zwolle maar ach:P.
Laatst bijgewerkt door Rick op 22-10-2015 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 22-10-2015 12:17

Erwin4ever schreef:De vraag is of mensen die nu een vergelijkbaar plekje hebben ( als bv Hoogma ) er op zitten te wachten om nu hier naartoe te komen....


Geld en meer mogelijkheden.. Tenminste als wij de weg weer omhoog in kunnen slaan dan :!:
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Frisian Viking » 23-10-2015 14:14

GeraldSibon35 schreef:Denk dat Gaston Sporre het nog erg graag zou doen. Hoeft ook niet perse elke dag van 8 tot 5 op de club te zijn. Misschien alvast iemand kiezen die zijn opvolger moet worden. Kan ook Nico Jan Hoogma worden, maar dan in ieder geval al iemand hebben die in de toekomst samen met Hoogma de lijnen uit kan zetten. Iemand die Hoogma kan aanvullen op zijn misschien iets mindere punt (Charisma). Maar zou zo niemand weten die dit in de toekomst zou kunnen.

Inderdaad. Laat anderen het werk maar doen, de voorzitter moet ons vooral naar buiten toe vertegenwoordigen. Daar is Sporre de uitgelezen persoon voor.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 23-10-2015 14:42

Rick schreef:Als technisch directeur zou ik eventueel anders nog Marc van Hintum wel willen zien.


Marc van Hintum???? Marc van Hintum????

Waarom in vredesnaam? Mocht een poosje analist zijn (bij Sport1 geloof ik). Nog nooit iemand zo veel onzin horen uitkramen als Marc van Hintum. Zelfs Ruud Gullit is beter op de hoogte van wat er op de Europese velden gebeurde dan Marc van Hintum. Kraamde werkelijk de meest onzinnige dingen uit. Je wist gewoon meteen dat hij de ploeg of de betreffende speler zelden of nooit in actie had gezien.

Gelukkig al vrij rap weer van de buis gehaald. Al TD gaven ze hem alle macht, en werd het ook een rotzooi. Laat Marc van Hintum a.u.b. heel erg ver van onze club blijven.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor klaas kist » 23-10-2015 15:05

TD. Ik dacht me daar ineens aan Marc van Hintum. Is Marc van Hintum niet een leuke?
klaas kist
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 06-07-2007 16:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 23-10-2015 15:42

klaas kist schreef:TD. Ik dacht me daar ineens aan Marc van Hintum. Is Marc van Hintum niet een leuke?
:lol:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 23-10-2015 16:37

Oke, dat heb ik niet meegekregen. Is nu wel hoofdscouting bij vitesse. Die met een Nakamba en die chelsea huurlingen toch aardig hun selectie op de rit hebben. Maar zou goed kunnen dat hij niet de persoon is die we nodig hebben.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor TORCIDA » 23-10-2015 20:27

Superfries bijzonder dat je Bernard Fransen noemt. Ken je hem?
Hij woont niet in Heerenveen overigens. Is wel supporter maar komt niet vaak bij Heerenveen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 26-10-2015 09:42

SC Heerenveen kondigt persconferentie aan om 11.30 uur.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor nickstok » 26-10-2015 10:17

Grimo schreef:SC Heerenveen kondigt persconferentie aan om 11.30 uur.


Mijn 'best case scenario' voor die persconferentie zou zijn dat het gehele one tier board opstapt, en er een nieuw bestuur wordt gevormd. Wat mij betreft laat het stichtingsbestuur zichzelf ook vervangen nadat het nieuwe bestuur is geïnstalleerd.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor CrazyArgos » 26-10-2015 10:21

Zullen er mensen opstappen? Of wordt er en nieuwe trainer bekend gemaakt? Of Foppe blijft langer.
Ik hoop op het eerste.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 26-10-2015 10:42

Hoe kan je een nieuwe trainer bekend maken als de mensen die nu 'nog' de leiding hebben de week daarop weg kunnen zijn? Eerst maar eens een grote schoonmaak in het bestuur. En geen oprotpremies!!! Ze hebben zogenaamd zoveel met de club, dan mogen ze dat nu ook wel eens laten zien. Pas wanneer een nieuw bestuur is aangesteld kan er een nieuwe trainer worden aangesteld. Als ze nu een nieuwe trainer bekendmaken dan is er echt sprake van wanbeleid!!

Of wordt er een transfervrije speler gepresenteerd? Een Samaras ofzo haha :lol:
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor camataru » 26-10-2015 10:48

Mijn 'best case scenario' voor die persconferentie zou zijn dat het gehele one tier board opstapt, en er een nieuw bestuur wordt gevormd. Wat mij betreft laat het stichtingsbestuur zichzelf ook vervangen nadat het nieuwe bestuur is geïnstalleerd.


Denk dat Jelko op non actief word gezet. niets schokkends dus.

Had liever gehad dat het OTB optyft, maar dat zal wel een illusie zijn.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 26-10-2015 10:59

Eindelijk een keer inhoudelijk niets gelekt. Zou het bestuur dan toch tot een eensgezind besluit zijn gekomen? Ik hoop dat de voltallige one-tier-board opstapt. O ja, Sporre en Van Erve bellen!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 26-10-2015 11:18

Is de persconferentie van zometeen ook ergens live te bekijken/te beluisteren?
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-10-2015 11:20

camataru schreef:Denk dat Jelko op non actief word gezet. niets schokkends dus.

Had liever gehad dat het OTB optyft, maar dat zal wel een illusie zijn.


Dat denk ik niet, Deze Achterbakse OTB zal dat nooit openlijk via een persconferentie doen, ze dumpen Jelko liever door de achterdeur.

Denk gewoon een lulverhaal net als dat ene briefje van poosje geleden over het SB en OTB.....
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 26-10-2015 11:35

Van der Wiel stapt dus op.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bennieeee » 26-10-2015 11:36

Dag Jelko
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-10-2015 11:37

Andor Faber ‏@Andor_F 20 sec.20 seconden geleden
Jelko van der Wiel stapt per direct op bij #Heerenveen. #OmropFryslan


Andor Faber ‏@Andor_F 16 sec.16 seconden geleden
Van der Wiel: "Pijn in mijn hart, dubbel gevoel maar in het belang van #Heerenveen." #OmropFryslan


Andor Faber ‏@Andor_F 9 sec.9 seconden geleden
Van der Wiel: "Mensen stelden hunzelf in het belang boven de club. Maakten mij het werken onmogelijk." #OmropFryslan



Andor Faber ‏@Andor_F 20 sec.21 seconden geleden
"Hoe er met mij is omgegaan, verdient niet de schoonheidsprijs", vertelt Van der Wiel aan een overvolle perszaal. #OmropFryslan


Andor Faber ‏@Andor_F 3 sec.4 seconden geleden
Van der Wiel: "Teleurgesteld in een aantal mensen. Bestuursvorm moet kritisch onderzocht worden" #OmropFryslan


Andor Faber ‏@Andor_F 6 sec.6 seconden geleden
Vd Wiel: "Prachttijd gehad. Genoten van deze mooie voetbalclub. Dank aan Foppe&Riemer die hebben geholpen de rust te bewaren" #OmropFryslan


Andor Faber ‏@Andor_F 7 sec.8 seconden geleden
Vd Wiel: "Mooi dat sponsoren hun toekomst aan mij verbinden, maar hoop dat ze aan de club verbonden blijven" #OmropFryslan


Andor Faber ‏@Andor_F 13 sec.14 seconden geleden
Van der Wiel kijkt met dubbel gevoel terug, vertelt hij. Hij doet geen interviews na afloop. #OmropFryslan
Laatst bijgewerkt door Fryskeboy22 op 26-10-2015 11:49, in het totaal 5 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 26-10-2015 11:37

Jelko was de enige die het volledig opstappen van de OTB tegenhield, toch?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 26-10-2015 11:39

VD Wiel blijft maar doorgaan met zijn moddergooien, mooi dat de man die 2 jaar verstoppertje heeft gespeeld vertrekt.

Heeft de afgelopen twee jaar niets voor de club betekend.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-10-2015 11:45

Hopelijk trekken Ego[n] Diekstra, Wim Dijk, Geert Pieter Vermeulen & alle andere rotte appels hun conclussies nu ook en gaan achter Jelko aan het stadion uit...
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 26-10-2015 11:52

Ebiede schreef:VD Wiel blijft maar doorgaan met zijn moddergooien, mooi dat de man die 2 jaar verstoppertje heeft gespeeld vertrekt.

Heeft de afgelopen twee jaar niets voor de club betekend.


Prima hoor dat je alles typeert als moddergooien. Hij brengt in zekere zin de club in diskrediet. Maar wat moet de man dan doen? Zwijgen is niet altijd de juiste oplossing. Soms zitten problemen zo die geworteld dat je alleen wat teweeg kan brengen door gewoon openheid van zaken tegen aan de gehele achterban. Hij zal zelf ook zijn fouten hebben gemaakt, maar het is tenminste duidelijk dat het gehele one tier board hun functie ook ter beschikking moeten stellen. Had hij dit niet gedaan, dan was deze puinhoop waarschijnlijk nog wel even doorgegaan. Alles is nu tenminste in een stroomversnelling terecht gekomen..
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 26-10-2015 11:54

Ik citeer Mitrita even vanaf twitter

mitrita ‏@mitritaSCH 6 min.6 minuten geleden
Ik mis toch wat zelfreflectie in het verhaal van Jelko van der Wiel


Daar wou ik het bij laten.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 26-10-2015 11:56

Gelet op het bericht van VI van vorige week over het mogelijke aftreden van het OTB (en het vermeende tegenhouden ervan door Jelko) kan het nu toch niet anders zijn dat de rest zeer spoedig ook het pand gaat verlaten?

...toch... ? (ik vertrouw niemand daar meer)
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten