Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Lardy » 19-10-2015 11:02

Cruijff heeft het eens prachtig omschreven: https://youtu.be/e9OCw5Kq2ek?t=2m9s

Het gaat om ruimtes. En die geven wij, en eigenlijk de meeste clubs in Nederland, veel teveel weg.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Otsje P » 19-10-2015 11:21

We kunnen wel lullen over tactiek en speelstijl. Maar geen van al die tactieken zal werken, als de spelers er mentaal zo aan toe zijn zoals nu. Er is geen vertrouwen en de mentale weerbaarheid is miniem. Er zit angst in de ploeg en het ergste is dat er ook gelatenheid in zit.

De spelers en de technische staf zullen nu toch echt moeten gaan begrijpen dat er maar 1 manier is om hieruit te komen, en dat is door snoeihard te werken en te knokken. Over de nederlaag heb ik me feitelijk niet druk gemaakt gisteren. Echter de gemakzucht en de gelatenheid en het gebrek aan inzet en vechtersmentaliteit is een hele kwalijke zaak. Daar heb ik me dan ook verschrikkelijk aan gestoord. Het is 0-5 bij rust, en diverse spelers hebben gewoon amper een sprint getrokken. Het sjokt maar wat rond, en kan zich er blijkbaar niet toe zetten om te werken.

Vergelijk dat eens met de play-off duels tegen Feijenoord, van voor de zomer. Toen werd er 90 minuten (en soms langer) gevochten voor elke meter. Nu loopt men maar wat rond. Waar is die mentaliteit gebleven?

Kwalitatief kun je met deze selectie gewoon linker rijtje (en dus ook play-offs) halen. Maar als het los zand blijft, men niet vol gas geeft, en laks en naïef blijft spelen, dan kun je ook gewoon eindigen waar ze nu staan.

Tijd dat de boys bij elkaar gaan zitten, en elkaar eens gaan vragen of ze misschien lui en verwend zijn, of dat het misschien eens tijd wordt om samen te strijden en plezier te gaan maken op het veld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor oldtimer » 19-10-2015 11:43

Waarbij je je kunt afvragen of plezier niet eerder het gevolg is van betere resultaten dan de oorzaak ervan. Het klinkt wat makkelijk om mensen aan te raden plezier te maken als ze stijf staan van de stress. Maar goed, misschien helpt het wel. Dat samen strijden lijkt me in elk geval positief. Zij het ook wat obligaat.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Otsje P » 19-10-2015 12:04

oldtimer schreef:Waarbij je je kunt afvragen of plezier niet eerder het gevolg is van betere resultaten dan de oorzaak ervan.


Als je met zijn allen knokt en keihard werkt, zal dat voldoening en dus plezier geven. Uiteraard zal een matig resultaat dat plezier teniet doen, en zal een goed resultaat dat plezier versterken.

Het gebeurd vaker dat teams "vergeten" dat ze alles wat ze aan kwaliteit hebben, teniet doen door te vergeten om keihard te werken. Vergelijk Ajax in Europa eens met PSV tegen Man Utd. Het verschil zit hem vooral in de bereidheid om ontiegelijk veel energie in een wedstrijd te leggen.

Kijk eens naar hoe het niveau in de Bundesliga en ook in de liga's daaronder is toegenomen. Dat begint bij het feit dat iedere ploeg bereid is om plank maar dan ook echt plankgas te geven. Durk zetten doe je door naar verdedigers te sprinten en niet door het heen te rennen.

Gas geven AUB. En als ze dat niet vol kunnen houden, dan moet er anders getraind worden, of moeten er andere spelers in de basis.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor AllardP » 19-10-2015 12:45

'Gas geven.' Als het zo simpel was, dan hadden we dat al lang gedaan. Zoals ik al eerder zei: inzet tonen werkt alleen als je als team goed staat, anders is het verspilde energie. Dat het nu tactisch niet goed zit, lijkt me inmiddels wel duidelijk. Spelers kunnen wel keihard op de bal jagen, maar als ze keer op keer worden uitgetikt houden ze daar wel mee op en zijn ze ineens 'lamlendig'. 'Plezier maken' is ook al zo'n holle frase - en trouwens precies de opdracht waarmee Dwight ze tegen Feyenoord de wei had in gestuurd.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Crash » 19-10-2015 13:09

Crash schreef:Ik denk dat met het huidige elftal het best vanuit de omschakeling kan worden gespeeld. Het is minder mooi om naar te kijken maar met Slagveer en Larsson voorin zijn we op zijn sterkst wanneer we op de counter gaan spelen, zodat ze meer ruimte hebben om hun acties te maken.

Het ontbeert ons weliswaar aan een goede snelle centrale spits (Veerman en Te Vrede zijn dit duidelijk niet), maar misschien dat Zahovic als een 'valse' spits zou kunnen renderen, misschien zelfs positiewisselend met de flankspelers.

Met een goede passer als Van den Boomen en een speler met veel dynamiek zoals Thern erachter denk ik dat deze voorhoede beter tot zijn recht komt dan in de kleine(re) ruimte, waar je het vooral van 'kort spel', meer duelkracht en goede voorzetten moet hebben.


Reeds geplaatst op 2 september. We zijn 5,5 week verder en na de afgelopen wedstrijden lijkt het me toch duidelijk dat we gewoonweg kwaliteit ontberen (met name verdedigend op het middenveld en aanvallend op één flank en centraal voorin) om het spel te maken en verdedigend goed te staan in de omschakeling. We moeten puntjes sprokkelen dit seizoen, niets meer, niets minder. Aanvallen is sportieve zelfmoord met de mogelijkheden in onze selectie.

Tevens wil ik kwijt dat ik me ook in AllardP zijn theorien kan vinden.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Mackan68 » 19-10-2015 15:44

AllardP schreef:'Gas geven.' Als het zo simpel was, dan hadden we dat al lang gedaan. Zoals ik al eerder zei: inzet tonen werkt alleen als je als team goed staat, anders is het verspilde energie. Dat het nu tactisch niet goed zit, lijkt me inmiddels wel duidelijk. Spelers kunnen wel keihard op de bal jagen, maar als ze keer op keer worden uitgetikt houden ze daar wel mee op en zijn ze ineens 'lamlendig'. 'Plezier maken' is ook al zo'n holle frase - en trouwens precies de opdracht waarmee Dwight ze tegen Feyenoord de wei had in gestuurd.

Het ís ook niet heel ingewikkeld. Als van tevoren wordt afgesproken dat er periodes afgejaagd gaat worden dan is het wel de bedoeling dat iedereen daar aan mee doet. Iedereen moet gewoon dik op zijn man zitten zodat ze simpelweg niet de kans krijgen om een gerichte pass naar een medespeler te doen. Afjagen bij ons is. 1 Veerman die een semi sprint trekt en op't laatst toch inhoudt. 2 Van ben Berg die in zijn eentje een sprint trekt terwijl Larsson op de middenlijn staat en Slagveer ook al weer terug loopt naar achteren. 3 Thern die doorjaagt terwijl Larsson staat te slapen, Slagveer niet lijkt te begrijpen wat er gaande is en Veerman die in de middencirkel afwacht wat komen gaat. Vol-ko-men zinloos. Pure verspilde energie. En toch blijf ik van mening dat wanneer het team massaal de eigen tegenstanders op en af gaan jagen dat je met de snelle Slagveer en sluwe Larsson gevaarlijke spelers hebt voorin. Vanuit de omschakeling kun je prima kansen creëren. Maar wat daarnaast veel zorgelijker is, is hoe we de tegengoals om de oren kregen gister. De grootste schreeuwer wijst iedereen op wanpresteren maar bakte er werkelijk niets van. En zoals gebruikelijk weer een goal uit een standaard situatie. Daar moet op te trainen zijn. Maar wat doen onze spelers? Die staan er bij en kijken er naar. Als het te laat is wel te verstaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Superfries1994 » 19-10-2015 15:51

Mackan68 schreef:Het ís ook niet heel ingewikkeld. Als van tevoren wordt afgesproken dat er periodes afgejaagd gaat worden dan is het wel de bedoeling dat iedereen daar aan mee doet. Iedereen moet gewoon dik op zijn man zitten zodat ze simpelweg niet de kans krijgen om een gerichte pass naar een medespeler te doen. Afjagen bij ons is. 1 Veerman die een semi sprint trekt en op't laatst toch inhoudt. 2 Van ben Berg die in zijn eentje een sprint trekt terwijl Larsson op de middenlijn staat en Slagveer ook al weer terug loopt naar achteren. 3 Thern die doorjaagt terwijl Larsson staat te slapen, Slagveer niet lijkt te begrijpen wat er gaande is en Veerman die in de middencirkel afwacht wat komen gaat. Vol-ko-men zinloos. Pure verspilde energie. En toch blijf ik van mening dat wanneer het team massaal de eigen tegenstanders op en af gaan jagen dat je met de snelle Slagveer en sluwe Larsson gevaarlijke spelers hebt voorin. Vanuit de omschakeling kun je prima kansen creëren. Maar wat daarnaast veel zorgelijker is, is hoe we de tegengoals om de oren kregen gister. De grootste schreeuwer wijst iedereen op wanpresteren maar bakte er werkelijk niets van. En zoals gebruikelijk weer een goal uit een standaard situatie. Daar moet op te trainen zijn. Maar wat doen onze spelers? Die staan er bij en kijken er naar. Als het te laat is wel te verstaan.


Er zijn inderdaad altijd een aantal die niet mee doen, waardoor degene die de eerste aanzet geeft (Veerman, Thern ook vaak) direct ook al ermee ophoudt. Je kunt dat jagen niet 90 min doen, maar in bepaalde fases waarbij je voelt dat het bij hun niet loopt, of direct vanaf het begin, dat moet toch af te spreken zijn.

Die corner gaat gewoon bijna over de grond tussen ik denk wel 8 spelers door (inc keeper, was in het 5 meter gebied volgens mij zelfs). Hoe is dat mogelijk?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor AllardP » 19-10-2015 16:06

Dat is toch allemaal tactiek wat jullie beschrijven? Duidelijke afspraken maken en deze nakomen. Momenteel lukt dat totaal niet en dan lijkt het me logisch dat je back-to-basic gaat: kleine ruimtes en veel persoonlijke duels. Je moet nu niet de ambitie hebben om met het hele team op de helft van de tegenstander op de bal te gaan jagen; er hoeft er maar eentje te verzaken en je wordt helemaal weggespeeld.

Trouwens helemaal eens met de observaties over Van den Berg. Deze simpele ziel heeft het ook alleen maar over inzet en strijd, terwijl hij tactisch zo'n beetje alles fout doet. Zo iemand neem je ook als aanvoerder niet serieus. Sowieso ernstig dat Vonk het gebrek aan leiderschap in dit jonge team zo heeft onderschat.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor HVNFL » 19-10-2015 16:24

--------Larsson-Slagveer
-------------Thern----------
Cavlan----------------V/d Berg
----------van Anholt
Bijker-Buijs-st.Juste-Marzo
------------Mulder----------


Voorhoede:
Larsson: Op dit moment speelt hij waardeloos, maar is in potentie toch de beste speler.
Slagveer: Werkt hard, zou in vorm wel meer doelpunten moeten kunnen maken:

Middenveld:
Thern: Zou steekpasses op Larsson en Slagveer moeten kunnen geven. Dit kan hij eventueel afwisselen met Cavlan.
Cavlan: Voetballend zeker goed, brengt creativiteit op het middenveld.
V/d Berg: Twijfel tussen Thorsby en v/d Berg. Ik zou alleen de meest ervaren speler er niet uithalen.
Van Anholt: Voor de balans op het middenveld belangrijk.

Verdediging:
Bijker: Maakt fouten, maar zou toch voor hem kiezen op linksback.
Buijs: Inschuivende centrale verdediger, geeft leiding.
St. Juste: Moet de komende tijd minder fouten gaan maken.
Marzo: Rechtsback omdat van Anholt nodig is op het middenveld.

Keeper:
Mulder: Beste speler op het moment..
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-10-2015 16:50

Zo spelen we met 9 man HVNFL, Slagveer en Larsson zijn hun vorm enigzins wat kwijt....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor HVNFL » 19-10-2015 16:57

Op dit moment zijn ze zeker niet in vorm nee. Maar Slagveer werkt hard en alternatieven zijn er niet. In een twee spitsen systeem moet je zeker niet met Veerman en Te Vrede gaan spelen, maar met spelers met beweging. Larsson moet je er sowieso niet uit gaan halen. Dat is in potentie je beste speler. Wanneer het niet loopt in de wedstrijd zou je Te Vrede of Veerman er bij in kunnen brengen.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor SCH0513 » 19-10-2015 17:26

Volgensmij kun je op dit moment zelfs beter de A1 selectie opstellen, die zullen waarschijnlijk meer inzet leveren en zullen meer bewijsdrang en trots hebben dan de huidige mannen.
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor pes5 » 19-10-2015 18:26

De eerste helft heeft laten zien dat Vd Berg niet meer controlerend moet spelen. Hij laat twee keer zijn man lopen. Zet Vd Berg maar in de spits en dan Cavlan Thern en Thorsby/Branco op het middenveld. Vd Berg kan namelijk wel voetballen en anderen lanceren én kan afjagen en tactisch drukzetten. Veerman heeft daar echt geen kaas van gegeten. Gisteren was telkens Vd Heijden vrij. Veerman en Thern liepen daar als kippen zonder kop, zodat Feyenoord zo het middenveld kon oversteken. Bij balverlies klopt er momenteel echt niks van en bij balbezit is er te weinig beweging en zijn er te weinig balvaste mensen.. Het roer moet echt om.

Ik zou met Mulder Van Anholt St Juste Otigba Bijker Cavlan Thern Thorsby Slagveer Vd Berg Larsson spelen. Als Slagveer niet heel snel de dozen van zn schoenen haalt, dan mag Zahovic van mij een kans krijgen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Harmiej » 19-10-2015 21:48

-----------Zahovic - Veerman-------
-------------------Thern---------------
-----Van den Berg----Thorsby------
--------------Van Anholt--------------
Cavlan - St Juste - Otigba - Marzo
-----------------Mulder----------------


Ik zou voor de komende wedstrijd voor deze opstelling gaan.
Laat Zahovic maar een keer starten, hij kan alleen maar verassen denk ik.
Larsson laten voelen dat hij niet onvervangbaar is bij dit Heerenveen. Waar hij vorig seizoen zo uitblonk, zo slecht is hij nu. Larsson op de bank en laten invallen in de 2e helft. Kan als invaller misschien wel het verschil maken.

Van Anholt op het middenveld als stofzuiger, en een harde werker met veel loopvermogen naast aanvoerder Van den Berg.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Wizard » 20-10-2015 08:36

442 gaat gewoon niet gebeuren, omdat dat simpelweg tactisch teveel aanpassingen/veranderingen met zich meebrengt.

Persoonlijk zou ik het elftal laten staan en ook de speelstijl/formatie. Bijker zou ik alleen wisselen voor Cavlan en Larsson wil ik wel eens op de '10' zien spelen. Met Larsson op de '10' zou Zahovic of Cavlan linksbuiten kunnen spelen, en zouden V/d Berg en Thern erachter kunnen spelen. In dat geval zou je met Bijker als linksback en Cavlan als linksbuiten kunnen starten. Vervolgens zou je Zahovic kunnen brengen. Ook zie ik graag Kada meer kansen krijgen in het eerste.
Sam op '10' is een wens, maar zal waarschijnlijk niet snel gebeuren, omdat onze middenvelders niet controlerend genoeg zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 21-10-2015 10:46

Persoonlijk denk ik dat Foppe dit team wel aan de praat krijgt. Ben wel heel benieuwd welke spelers op de bank plaats gaan nemen en welke beginnen. Ook hoop ik dat hij gewoon 4-4-2 gaat spelen. Tot de winterstop nog 8 wedstrijden. Als je een beetje uitgaat van hoe het normaal zou lopen, dan zou je in ieder geval 17 punten halen om weer aansluiting te vinden bij de middenmoot/subtop. Dat betekent in ieder geval 5 wedstrijden winnen en 2 gelijke spelen. We zullen zien.


Programma:

1. Willem 2 -3
2. Cambuur - 3
3. Twente - 1
4. AZ -1
5. Roda -3
6. Ajax - 0
7. Excelsior -3
8. ADO -3
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Erwin4ever » 21-10-2015 11:42

Dat zou heel mooi zijn Rick, maar vind het wel beetje optimistisch. Persoonlijk denk ik dat, als je uit deze wedstrijden 12 punten haald, je heel blij mag zijn!!
Waarom niet naar 4-2-3-1

--------------Veerman---------------
--Larsson-----Thern----Slagveer--
-----vd Boomen--van Anholt------
Cavlan---Buijs*---StJuste---Marzo
---------------Mulder---------------

* Zodra van Aken wedstrijdfit is moet hij daar uiteraard komen!!!
Met Otigba, Bijker, vd Berg, Zahovic, Thorsby en te Vrede heb je dan voor elke positie iemand die er in kan springen op het moment dat er iemand ondermaats presteert of wegvalt.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Superfries1994 » 21-10-2015 11:53

Erwin4ever schreef:Dat zou heel mooi zijn Rick, maar vind het wel beetje optimistisch. Persoonlijk denk ik dat, als je uit deze wedstrijden 12 punten haald, je heel blij mag zijn!!
Waarom niet naar 4-2-3-1

--------------Veerman---------------
--Larsson-----Thern----Slagveer--
-----vd Boomen--van Anholt------
Cavlan---Buijs*---StJuste---Marzo
---------------Mulder---------------

* Zodra van Aken wedstrijdfit is moet hij daar uiteraard komen!!!
Met Otigba, Bijker, vd Berg, Zahovic, Thorsby en te Vrede heb je dan voor elke positie iemand die er in kan springen op het moment dat er iemand ondermaats presteert of wegvalt.


4231 is eigenlijk hetzelfde als 433, enkel staan de buitenspelers ietsje verder terug. En aangezien Larsson heel vaak al nauwelijks zijn positie aanhoudt, verandert alleen de positie van Slagveer een beetje. Is dus eigenlijk hetzelfde als de afgelopen weken.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor abegoal » 21-10-2015 20:29

Superfries1994 schreef:4231 is eigenlijk hetzelfde als 433, enkel staan de buitenspelers ietsje verder terug. En aangezien Larsson heel vaak al nauwelijks zijn positie aanhoudt, verandert alleen de positie van Slagveer een beetje. Is dus eigenlijk hetzelfde als de afgelopen weken.


Niet helemaal! bij 4231 speel je met 2 verdedigende middenvelders en 3 aanvallende. Past volgens mij veel beter bij onze selectie, met maar een echte buitenspeler die ook nog eens uit vorm is!

--------------Veerman---------------
--Larsson--van der Berg---Thern--
-----Cavlan--van Marzo------
Bijker---Buijs---StJuste---van Anholt
---------------Mulder---------------

Zo houd je de basis (verdediging) gelijk, zet je er een defensief blok voor met Cavlan en Marzo.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Sumzor » 22-10-2015 16:51

Rick schreef:Persoonlijk denk ik dat Foppe dit team wel aan de praat krijgt. Ben wel heel benieuwd welke spelers op de bank plaats gaan nemen en welke beginnen. Ook hoop ik dat hij gewoon 4-4-2 gaat spelen. Tot de winterstop nog 8 wedstrijden. Als je een beetje uitgaat van hoe het normaal zou lopen, dan zou je in ieder geval 17 punten halen om weer aansluiting te vinden bij de middenmoot/subtop. Dat betekent in ieder geval 5 wedstrijden winnen en 2 gelijke spelen. We zullen zien.


Programma:

1. Willem 2 -3
2. Cambuur - 3
3. Twente - 1
4. AZ -1
5. Roda -3
6. Ajax - 0
7. Excelsior -3
8. ADO -3


Dit gaat denk ik niet gebeuren. Zie eerder:

1. Willem 2 - 1
2. Cambuur - 0
3. Twente - 1
4. AZ -0
5. Roda - 0
6. Ajax - 0
7. Excelsior - 3
8. ADO -1
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 22-10-2015 22:39

Cambuur 0? Als ik 1 wedstrijd verwacht dat we gaan winnen is dat tegen camvuur wel.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor CJF » 23-10-2015 08:58

Rick schreef:Cambuur 0? Als ik 1 wedstrijd verwacht dat we gaan winnen is dat tegen camvuur wel.



Ik hoop het wel, maar ben bang dat we wederom afgetroefd gaan worden op basis van inzet en vechtlust. Dit gebeurt ons veelte vaak (Zie Groningen-uit en de wedstrijden tegen cambuur vorig jaar). Henk de Jong is wel een trainer die zijn ploeg optimaal kan motiveren voor de derby... Hopelijk weet Foppe vuur in de ploeg te brengen, want anders vrees ik het ergste.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Thinkman » 23-10-2015 09:13

CJF schreef:Ik hoop het wel, maar ben bang dat we wederom afgetroefd gaan worden op basis van inzet en vechtlust. Dit gebeurt ons veelte vaak (Zie Groningen-uit en de wedstrijden tegen cambuur vorig jaar). Henk de Jong is wel een trainer die zijn ploeg optimaal kan motiveren voor de derby... Hopelijk weet Foppe vuur in de ploeg te brengen, want anders vrees ik het ergste.


Wij spelen donderdagavond nog een bekerwedstrijd. Met twee hersteldagen, een fysiek licht team en een achtergestelde conditie zal Foppe iets moeten bedenken.
En de spelers, ja zij zullen tot het gaatje moeten gaan. Nee ze moeten dóór het gaatje.
Tegenstander is uiteindelijk niet Helmond of Tokkievee, tegenstander zijn zijzelf. Kunnen de spelers zich oprichten en boven zichzelf uitstijgen?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Knipecity » 25-10-2015 08:03

Het zou mooi zijn als Helmond Sport voor rust al beslist is. Dan kan je spelers als Larsson misschien rust geven, want je moet er niet aan denken dat Larsson wegvalt, dan heb je helemaal 0 creativiteit in de ploeg. Gisteren ook zo bepalend bij de goals en die bal ook die 2-3 had moeten worden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Thinkman » 25-10-2015 08:08

Knipecity schreef:Het zou mooi zijn als Helmond Sport voor rust al beslist is. Dan kan je spelers als Larsson misschien rust geven, want je moet er niet aan denken dat Larsson wegvalt, dan heb je helemaal 0 creativiteit in de ploeg. Gisteren ook zo bepalend bij de goals en die bal ook die 2-3 had moeten worden.


Inderdaad. Donderdag beginnen zoals de 2e helft tegen Willem2. En zéker geen verlenging!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Baas » 30-10-2015 10:25

Wordt wellicht tijd om toch eens een andere basis te hanteren.

Cavlan-------Te Vrede------Slagveer

---------------Larsson-----------------
--Thorsby-----------------Thern------

Bijker--St. Juste--Otigba--v. Anholt

----------------Mulder-----------------

Sowieso die Cavlan maar eens proberen op de vleugel en Larsson op 10.
Misschien op die manier wat meer creativiteit en rendement?
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Fryskeboy22 » 30-10-2015 12:59

Te Vrede is toch geschorst nog?
Slagveer ben ik klaar mee, hij komt gewoon te kort voor de Eredivisie...

Opstelling 1: 4-3-3... Met Larsson in de spits, de 2 CV's van Dkv zullen hun handen vol hebben aan Sam, Met Tarik en Luka 2 snelle jongen som hem heen die creatief zijn en kunnen scoren.
------------------------Mulder-----------------------

Van Anholt -- St Juste -- Buijs/Otigba --- Bijker

--------------------Van de Berg----------------------
Morten Thorsby---------------------Simon Thern

Tarik Kada -------Sam Larsson--------Luka Zahovic.



Opstelling 2: een 4-4-2.
Voor meer zekerheid en controle op middenveld 4 middenvelders en zo kunnen we gokken op de counter met Luka en Sam voorrop en met Branco op '10' hoeft hij zich niet al te veel met zijn zwaktepunt bezig te zijn oftewel verdedigen, voetballen en steek en crosspasses op presenteerblaadjes geven kan hij wel..

------------------------Mulder-----------------------

Van Anholt -- St Juste -- Buijs/Otigba --- Bijker

--------------------Van de Berg----------------------
Morten Thorsby---------------------Simon Thern
-----------------Branco v/d Boomen-------------.

-----------Luka Zahovic ----Sam Larsson.......
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor fuotbalgek » 30-10-2015 13:46

Kada - Larsson - Zahovic: doe maar niet.

Na Lodeweges gebruikt ook Foppe Kada en Zahovic niet tot nauwelijks, maar het wil er bij sommigen niet in dat dit is omdat ze minder zijn dan wat er nu speelt. Dat zijn ze wel; ze zijn te licht!

In een derby moet je oorlog maken, niet deze kleuters opstellen. Het is gewoon zaak voor Foppe om de jongens scherp te krijgen voor zondag, Larsson en Slagveer weer in de juiste vorm te krijgen, vooruit te voetballen. Power voetbal spelen en DKV niet in het spel laten komen. Er op klatsen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Superfries1994 » 30-10-2015 23:55

Cavlan op linksbuiten/linksmidden zetten, Larsson rond Te Vrede laten zwerven en Thern rechtsmidden. Thorsby loopt zoals altijd overal en nergens en Van den Berg of St. Juste bewaakt de controle op het middenveld. Achterin Bijker, Van den Berg/St. Juste, Otigba en Van Anholt/Marzo. Keeper uiteraard Mulder. En dan in een soort 433 waarbij 'rechtsbuiten' Larsson om Te Vrede heen speelt en bij balbezit Thern in de ruimte gaat die Larsson achter laat. Het kan dan ook een soort 442, maakt ook niet zoveel uit hoe het heet. Zo ben je in ieder geval zeker dat Te Vrede wat ballen krijgt, van Larsson, Cavlan en Thern. Idee?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron