Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Voorstopper » 19-10-2015 08:00

Ik heb zeker sympathie voor Lodeweges, prima veldtrainer, prima kerel. Maar hij weet het op dit moment ook echt niet meer. De vraag is of hij daar veel aan kan doen, de vraag is of het onder een andere trainer wel ineens draait als een tiet. Betwijfel dat wel een beetje, het is niet dat we ineens topkwaliteit hebben lopen.
Grootste probleem is nog steeds de breedte. Je zou een paar van die laconieke of uit vorm zijnde gasten gewoon eens op de bank moeten zetten maar je hebt gewoon niemand om voor ze in de plaats te zetten.

Tegen Willem 2 uit zal Lodeweges zonder twijfel teruggrijpen op wat we de tweede helft hebben gedaan. Met Marzo /van Anholt voor de defensie.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor CJF » 19-10-2015 10:43

Uiteraard hebben we niet de sterkste selectie van de afgelopen jaren, maar Lodeweges maakt er ook niks van. Het spel wordt eigenlijks per week slechter. De keuzes die Lodeweges maakt worden steeds twijfelachtiger ( Buijs er meteen in na blessure....). De eerste thuiswedstrijden lieten de spelers wel zien te kunnen voetballen. Persoonlijk zal ik er niet rouwig om zijn als Lodeweges opstapt. Ik ben namelijk bang dat Lodeweges bij Cambuur vooral goed presteerde dankzij Henk de Jong.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-10-2015 13:36

Is hij nog niet weg? Kom op, dit wordt alleen maar erger. En dan een trainer halen die 4-4-2 gaat spelen met Zahovic en Te Vrede voorin en met Larsson en Slagveer en op de bank. En voorlopig St Juste.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Otsje P » 19-10-2015 14:44

Heerenveen rules schreef:Is hij nog niet weg? Kom op, dit wordt alleen maar erger. En dan een trainer halen die 4-4-2 gaat spelen met Zahovic en Te Vrede voorin en met Larsson en Slagveer en op de bank. En voorlopig St Juste.


Wat een gezwam HR. Wat hebben Zahovic en te Vrede laten zien? Zahovic kan het bij de beloften niet eens maken en te Vrede is vooralsnog minder dan Henk.

En wie wil je op het midden zetten dan? Wie gaan de aanvoer verzorgen?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-10-2015 16:45

Jij kunt het gezwam noemen, maar ik denk dat de ploeg er gebaat bij is dat de aardsluie Larsson uit de basis gezet wordt. Die interesseert het niks. Zahovic heeft talent, laat het maar zien. Slagveer is weer een parodie op een eredivisie voetballer. Die heeft niks meer in de basis te zoeken. Aan die twee hebben we niks. Vind het knap van je dat je TeVrede minder vindt dan Veerman. Hoeveel minuten heeft hij gemaakt? Jij gaat liever verder met de JL voirhoede van nu? Ons middenveld wordt constant overlopen dus die moet je versterken. Op links Cavlan, op 10 Thern, op rechts Namli of Marzo en op CVM van Anholt. Dit elftal is overleden. Vers bloed. Maar jij wilt zo doorgaan Otsje. Tot ziens in de JL!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor HVNFL » 19-10-2015 16:53

Heerenveen Rules, zonder Larsson en Slagveer heb je echt 0,0% dreiging meer in je elftal. Dan weet je zeker dat je nooit weer gaat scoren. Ook al doen ze het op dit moment niet goed, zouden ze wel in één keer het verschil kunnen maken. Alternatieven heb je op dit moment niet. Zahovic moet rustig invallen. Hopelijk is Namli er weer snel bij, dan heb je een extra optie op de vleugels. Dan zou je ook eens iemand kunnen wisselen.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor AllardP » 19-10-2015 18:39

CJF schreef:Ik ben namelijk bang dat Lodeweges bij Cambuur vooral goed presteerde dankzij Henk de Jong.


Ja, want het gaat heerlijk met Henkie momenteel. Vergeet ook niet dat Dwight vorig jaar een keurige zevende plaats behaalde met een kleuterelftal. Het lijkt me vrij duidelijk dat Dwight ook niet meer weet hoe hij de boel op de rails moet krijgen, maar een beunhaas is hij niet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-10-2015 19:07

Larsson is al weken de zwakste schakel in het veld en Slagveer speelt al het hele seizoen dramatisch. Tijd voor de bank HVNFL. Slechter kan echt niet. Ik moet ook erg lachen om de opmerking dat Larsson in potentie de beste speler is. Dat weet hij dan knap verborgen te houden!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor fuotbalgek » 19-10-2015 19:39

Dwight heeft één serieus alternatief voor de vleugel, Namli, en die is geblesseerd. Hij is aangenomen om de huisstijl, 4-3-3 en aanvallen, vorm te geven met deze groep. De selectie deugt er echter niet voor. Dit kun je dus het technisch beleid kwalijk nemen, Dwight niet. De motivatie van de spelers en de keuze's die hij maakt heb ik wel grote vraagtekens bij.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Lardy » 19-10-2015 19:48

Is 'ie nog niet weg?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor BK2007 » 19-10-2015 19:52

Wie ? Vonk, vd Wiel, Riemer, Dijk, Diekstra of iemand anders ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor badfrisianboy » 19-10-2015 20:10

Wie ? Vonk, vd Wiel, Riemer, Dijk, Diekstra of iemand anders ?


Wat mij betreft allemaal vertrekken. Als ze echt het clubbelang hoog in het vaandel hebben staan, waar ze allemaal de mond van vol hebben, dan maken ze allemaal plaats voor mensen die wel de capaciteiten en visie hebben om de club vooruit te helpen. Met dit bestuur blijft het aanmodderen en zakken we steeds verder weg in het moeras.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor oldtimer » 19-10-2015 21:44

Ja, maar vind die mensen maar eens. En hoeveel daarvan zouden zo langzamerhand nog zin hebben om hierin te stappen?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Lardy » 20-10-2015 10:25

Wat een club is dit geworden. Een voorzitter die al twee jaar er niks van bakt. Mag nog steeds blijven. Een commerciële afdeling die er al 5 jaar niks van bakt. Blijft allemaal maar zitten. Een hoofdcoach die wanprestatie op wanprestatie levert. Mag gewoon blijven zitten. Wat een club. Wat een ambitie. Zo zit er volgend jaar geen hond meer in dat stadion. Ik geef het nog een jaar of 5.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-10-2015 11:28

Tsja Lardy, onze mooie club is niet meer. Ik herken helemaal niets van de mooie club meer waar ik 28 jaar geleden fan van werd. En met mij velen. Bestuurlijke chaos, een trainer van niks, geen sfeer in het stadion, een dode spelersgroep en gelatenheid onder de supporters. We zijn bijna overleden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor BK2007 » 20-10-2015 11:40

Ach, er komt heus wel een oplossing.
Ik denk dat de sleutel ligt bij Riemer en Foppe. Die moeten er nu echt mee ophouden zich er mee te bemoeien.
Zet Sporre met 2 capabel andere buitenstaanders ernaast er neer voor 2 jaar.
In de tussentijd zoeken naar een gedegen opvolging. Die onafhankelijk is en het beste voor heeft met de club.
Nieuwe goede mensen staan ook wel weer op hoor.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor NNboss » 20-10-2015 12:41

Lodeweges is voor de winterstop weg hier, dat kan ik je op een papiertje geven.
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor H-J » 20-10-2015 12:55

Het is niet alleen de 'verdienste' van Lodeweges. Ik heb moeite met het constante gewissel van Lodeweges, met spelers en posities. Het wegvallen van van Aken was natuurlijk jammer, hierdoor moest er constant geschoven worden. Persoonlijk had ik Bijker eerder op links gezet, maar goed.

Hij heeft een niet in balans zijnde selectie, dat is mede oorzaak van het probleem. Veel teveel verdedigers (met als klap op de vuurpijl een volstrekt nutteloos aantal van 4 rechtsbacks) en veel te weinig middenvelders. Thern, VD Berg, VD Boomen, Thorsby en Cavlan. Van die 5 zijn er 2 zekerheidjes, en de rest moet zich nog bewijzen. En dat lukt de ene keer wel, en de andere keer niet. Dit jaar blijkbaar niet. En mocht je wel 3 zekerheden hebben, dan heb je alsnog een probleem bij onvermijdelijke blessures.

Over de aanval wil ik het niet eens hebben.

De samenstelling van de selectie is een taak van Vonk, en die scoort dit jaar een dikke onvoldoende.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Voorstopper » 20-10-2015 13:13

NNboss schreef:Lodeweges is voor de winterstop weg hier, dat kan ik je op een papiertje geven.

Als we er tegen Willem 2 weer kansloos hard af gaan kan dat zomaar zijn laatste pot zijn geweest ja.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Baggerraartje » 20-10-2015 13:55

De man heeft 2 dingen fout gedaan.

Ten eerste heeft hij veel te lang vast gehouden aan de dezelfde falende spelers in een falend systeem. Vorig jaar had hij alleen de mazzel dat Slagveer voor de eerste keer in zijn carrière 7 wedsrijden na de winterstop presteerde.

Ten tweede heeft hij bij alle nieuwe en bestaande spelers geroepen dat het hardstikke leuke en ook hardstikke goede voetballers zijn. Waarom zegt hij niet bij bijv. Van de Boomen dat hij een talent is met een goede pass, maar nog snelheid te kort komt en dat ze met trainen daar de focus op zullen leggen. Wees eerlijk en reëel! Door steeds te zeggen dat we een fantastisch team hebben met leuke goede voetballers, creëert je zo'n hoog verwachtings patroon en iedereen hier op het forum en in het stadion zien echt wel de tekortkomingen van een speler. Trouwens dit verhaal geldt ook voor Vonk en van der Wiel.

Lodeweges is ingehaald door zijn eigen enthousiasme en dan ben je niet geloofwaardig meer naar je publiek en spelers.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor rust » 20-10-2015 14:07

Baggerraartje schreef:De man heeft 2 dingen fout gedaan.

Ten eerste heeft hij veel te lang vast gehouden aan de dezelfde falende spelers in een falend systeem. Vorig jaar had hij alleen de mazzel dat Slagveer voor de eerste keer in zijn carrière 7 wedsrijden na de winterstop presteerde.

Ten tweede heeft hij bij alle nieuwe en bestaande spelers geroepen dat het hardstikke leuke en ook hardstikke goede voetballers zijn. Waarom zegt hij niet bij bijv. Van de Boomen dat hij een talent is met een goede pass, maar nog snelheid te kort komt en dat ze met trainen daar de focus op zullen leggen. Wees eerlijk en reëel! Door steeds te zeggen dat we een fantastisch team hebben met leuke goede voetballers, creëert je zo'n hoog verwachtings patroon en iedereen hier op het forum en in het stadion zien echt wel de tekortkomingen van een speler. Trouwens dit verhaal geldt ook voor Vonk en van der Wiel.

Lodeweges is ingehaald door zijn eigen enthousiasme en dan ben je niet geloofwaardig meer naar je publiek en spelers.


Spijker op de kop slaan!! Zijn stopwoordje is harstikke, hij moet op deze momenten veel harder zijn. Nu mis je van Basten of Verbeek. Die pakken punten! Lodeweges heeft vorig jaar ook goede wedstrijden gespeeld met aanvallend voetbal, dit is niet mogelijk met de huidige spitsen, het zou hem prijzen als hij dan ook het systeem aanpast naar de selectie.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Satyr » 20-10-2015 14:51

Wat zou het vervangen van Lodeweges nou goed doen dan? Gaat Larsson dan ineens wel iets doen? Maakt St Juste dan ineens geen kolossale fouten (waarom mocht hij trouwens 45 minuten blijven staan???). Of zou Joey dan wel een bruikbare schopper zijn?

Nee, zelfs met Mourinho, Guardiola en van Gaal samen gaat het niks worden met deze mooi-weer en/of matige voetballers.

De enige die altijd goed speelt is Mulder, die heeft tegen Feyenoord echt niks fout gedaan. Arme man.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1994 » 20-10-2015 15:10

Baggerraartje schreef:De man heeft 2 dingen fout gedaan.

Ten eerste heeft hij veel te lang vast gehouden aan de dezelfde falende spelers in een falend systeem. Vorig jaar had hij alleen de mazzel dat Slagveer voor de eerste keer in zijn carrière 7 wedsrijden na de winterstop presteerde.

Ten tweede heeft hij bij alle nieuwe en bestaande spelers geroepen dat het hardstikke leuke en ook hardstikke goede voetballers zijn. Waarom zegt hij niet bij bijv. Van de Boomen dat hij een talent is met een goede pass, maar nog snelheid te kort komt en dat ze met trainen daar de focus op zullen leggen. Wees eerlijk en reëel! Door steeds te zeggen dat we een fantastisch team hebben met leuke goede voetballers, creëert je zo'n hoog verwachtings patroon en iedereen hier op het forum en in het stadion zien echt wel de tekortkomingen van een speler. Trouwens dit verhaal geldt ook voor Vonk en van der Wiel.

Lodeweges is ingehaald door zijn eigen enthousiasme en dan ben je niet geloofwaardig meer naar je publiek en spelers.

Zo is hij naar buiten toe misschien, veel belangrijker is hoe hij het binnenskamers doet. En daar hebben wij geen weet van, tenminste daar ga ik even vanuit.

Ik vraag me zeer af of met een andere trainer het wel opeens een team is. Ik denk het niet. Lodeweges is rustig naar buiten toe en dat hebben we nodig. Nog een wisseling maakt de chaos compleet. Want wie moet de nieuwe coach aanstellen? Misschien vliegt de gehele OTB er wel uit straks.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Baggerraartje » 20-10-2015 15:17

Superfries1994 schreef:Zo is hij naar buiten toe misschien, veel belangrijker is hoe hij het binnenskamers doet. En daar hebben wij geen weet van, tenminste daar ga ik even vanuit.


Naar buiten is natuurlijk ook het belangrijkste!!! Je speelt voor publiek, sponsoren en kijkers op TV.
Je bent toch een beetje publiek bezit, dus je goed en reëel presenteren is veel belangrijker, dan hoe hij in de kleedkamer is. Daar is nog nooit een trainer op afgerekend.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1994 » 20-10-2015 15:31

Baggerraartje schreef:
Naar buiten is natuurlijk ook het belangrijkste!!! Je speelt voor publiek, sponsoren en kijkers op TV.
Je bent toch een beetje publiek bezit, dus je goed en reëel presenteren is veel belangrijker, dan hoe hij in de kleedkamer is. Daar is nog nooit een trainer op afgerekend.


Hoezo is nog nooit een trainer afgerekend hoe hij het in de kleedkamer doet? Dat beïnvloed mede de prestaties op het veld. En buiten het veld bekijkt Lodeweges altijd optimistisch (voor zover wij kunnen zien) en is hij rustig. Dat past uitstekend bij de club die we zijn/waren lijkt mij.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 20-10-2015 15:44

Toen anderhalf jaar geleden bekend werd dat Dwight de opvolger van Van Basten zou worden bestond er veel onvrede over het betonvoetbal onder Van Basten.
Mijn inziens is het al misgegaan op het moment dat dwight gebruik maakte van die onvrede en geen mogelijkheid onbenut liet afstand te nemen van die speelwijze. Daarmee won dwight vele zieltjes, maar op dat moment was al overduidelijk dat we een coach gingen krijgen die liever faalt met aanvallend voetbal dan terugvalt op het binnenhalen van de punten.

Dat klinkt mooi, maar de werkelijkheid heeft dwight en onze aanvallende intenties inmiddels ingehaald.
Wie uit een seizoenstart van 8 wedstrijden maar 1 wedstrijd winnend weet af te sluiten (nota bene de 1e wedstrijd tegen De Graafschap), heeft ze mijn inziens niet helemaal op een rijtje om tegen Feyenoord vol op de aanval te spelen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 20-10-2015 15:58

Satyr schreef:Wat zou het vervangen van Lodeweges nou goed doen dan? Gaat Larsson dan ineens wel iets doen? Maakt St Juste dan ineens geen kolossale fouten (waarom mocht hij trouwens 45 minuten blijven staan???). Of zou Joey dan wel een bruikbare schopper zijn?

Nee, zelfs met Mourinho, Guardiola en van Gaal samen gaat het niks worden met deze mooi-weer en/of matige voetballers.

De enige die altijd goed speelt is Mulder, die heeft tegen Feyenoord echt niks fout gedaan. Arme man.



Jij bent toch ook wel met me eens dat het aan het aanvallende systeem te wijten was dat we tegen Feyenoord met 2-5 op onze neus gingen.
Waarom zo eigenwijs vol blijven houden aan dit systeem, terwijl je ziet dat de spelers nauwelijks houvast hebben, de verdediging constant verzuipt in de grote ruimtes omdat er zonodig hoge druk gezet moet worden.

Waarom in deze situatie niet terugvallen op een behoudender systeem, zodat je in ieder geval voorkomt dat je weggespeeld gaat worden.


Met dwight gaat dit niet meer lukken. Die maakt zich compleet ongeloofwaardig als hij nu zijn systeem wél gaat aanpassen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Mackan68 » 20-10-2015 16:05

Satyr schreef:Wat zou het vervangen van Lodeweges nou goed doen dan? Gaat Larsson dan ineens wel iets doen? Maakt St Juste dan ineens geen kolossale fouten (waarom mocht hij trouwens 45 minuten blijven staan???). Of zou Joey dan wel een bruikbare schopper zijn?
Wellicht dat die vervanger van Lodeweges wél slecht presterende spelers maar eens op de bank zet. De spelers die jij noemt bijvoorbeeld. Misschien dat iemand anders wel al na 1 wedstrijd inziet dat met dit matige spelersmateriaal 4-3-3 blijven spelen volkomen zinloos is en gedoemd te mislukken. Wat zijn nou precies de nadelen wanneer je Dwight op non-actief zou zetten of beter nog wanneer Dwight zelf het niet meer goed ziet komen onder zijn leiding en de handdoek zou smijten? Het is jammer dat het zo gaat, maar een andere optie is door blijven modderen zoals hij dat zelf ook doet. Zonder verbetering, zonder groeiend zelfvertrouwen bij de spelers en zonder groeiend aantal punten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 20-10-2015 16:07

H-J schreef:
De samenstelling van de selectie is een taak van Vonk, en die scoort dit jaar een dikke onvoldoende.



Herstel: de samenstelling van de selectie is officieel een taak van de TD, alleen niet bij H'veen.
Hier zetten we een lichtgewicht op sleutelpositie van TD zodat onze clubiconen Riemer en Foppe de selectie hebben samengesteld.
Jij gelooft toch niet dat er hier de laatste anderhalf jaar één speler is binnengekomen die niet uit de koker van Riemer en Foppe zijn gekomen?
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor xander » 20-10-2015 16:13

Technische staf zojuist bij stadion geroepen, heeft hij de handoek in de ring gegooid? Nu het OTB nog!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten