Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Crash » 02-09-2015 22:06

Ik denk dat met het huidige elftal het best vanuit de omschakeling kan worden gespeeld. Het is minder mooi om naar te kijken maar met Slagveer en Larsson voorin zijn we op zijn sterkst wanneer we op de counter gaan spelen, zodat ze meer ruimte hebben om hun acties te maken.

Het ontbeert ons weliswaar aan een goede snelle centrale spits (Veerman en Te Vrede zijn dit duidelijk niet), maar misschien dat Zahovic als een 'valse' spits zou kunnen renderen, misschien zelfs positiewisselend met de flankspelers.

Met een goede passer als Van den Boomen en een speler met veel dynamiek zoals Thern erachter denk ik dat deze voorhoede beter tot zijn recht komt dan in de kleine(re) ruimte, waar je het vooral van 'kort spel', meer duelkracht en goede voorzetten moet hebben.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor SCH0513 » 19-09-2015 14:16

Omdat het huidige systeem niet werkt, gooi ik er maar eens eentje in.

Het 4-4-2 systeem dat Verbeek gebruikte destijds met één vaste spits, en één bewegelijke spits.
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Jazz » 19-09-2015 14:52

SCH0513 schreef:Omdat het huidige systeem niet werkt, gooi ik er maar eens eentje in.

Het 4-4-2 systeem dat Verbeek gebruikte destijds met één vaste spits, en één bewegelijke spits.


Hahahaha dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Welke "bewegelijke" spits wil je opstellen? Zahovic is nog niet goed genoeg...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Superfries1996 » 19-09-2015 15:12

Jazz schreef:
Hahahaha dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Welke "bewegelijke" spits wil je opstellen? Zahovic is nog niet goed genoeg...


Veerman wel? :roll:
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Jazz » 19-09-2015 16:42

Superfries1996 schreef:Veerman wel? :roll:


Nee, dit is dan ook de schuld van de staf om 2 (Veerman en te Vrede) langzame, niet beweeglijke spitsen naar Heerenveen te halen. Dat je dan met een 4-4-2 opstelling wil spelen met "een beweeglijke" spits is dan ook een grote grap.

Je hebt een Larsson en Slagveer die nul komma nul voorzet zal geven, waarom dan een spits halen die niet kan, wil of geen interesse heeft om te springen, en een spits die alleen kan koppen, maar nooit hoge ballen zal krijgen??
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor SCH0513 » 20-09-2015 12:08

Jazz schreef:Hahahaha dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Welke "bewegelijke" spits wil je opstellen? Zahovic is nog niet goed genoeg...

Nee ik kom hier om grapjes te maken over een formatie :roll:

Destijds werd dat met Alves/Friend en Nilsson gedaan. Nilsson was een buitenspeler, nu zou je dat prima met Te Vrede en Larsson kunnen doen.
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Fryskeboy22 » 02-10-2015 22:30

Wat mij betreft wordt Lodeweges vanavond nog op straat gezet, voert tactieken uit die niet passen naar het materiaal wat hij heeft, onkundig in wissels en zit liever 90 minuten in de dug-out van het zal mij allemaal wat. Nee het is exit in mijn ogen.

Met deze selectie is 4-3-3 gewoon hopeloos.
Sam Larsson weet niet wat voorzetten is en Slagveer heeft de technische bagage niet om een man voorbij te komen en krijgt de bal ook niet de lucht in doormiddel van een voorzet. Veerman en Te Vrede heb je ook vrijwel niets aan, Henkie is leuk voor de laatste 5 minuten bij een ruime voorsprong of een gelijke stand om nog een overwinning te behalen. En Te Vrede is technisch ook veel te beperkt en voorzetten krijgt hij niet, en met steekpasses vanaf het middenveld weet hij meestal ook geen raad mee. Bovendien win je met V/d Berg, Slagveer, Veerman, Te Vrede geen oorlogen mee. daarom een 4-4-2 graag zoals onderstaand.

Thorsby voor VDB, Thorsby is stukken feller, gretiger en voetballend iets beter.
Van den Boomen prima voor counterpasses en technisch ander vernuft.
Van Anholt slot op de deur.
Thern voor verbinding met Luka en Sam.

4-4-2 opstelling.....

--------------Mulder-------------.

Marzo - St Juste - Buijs - Cavlan

------------Van Anholt--------------.

Thorsby ----------------Van der Boomen

---------------Thern-------------------.

--------Zahovic -----Larsson.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Mackan68 » 03-10-2015 08:29

Fryskeboy22 schreef:Wat mij betreft wordt Lodeweges vanavond nog op straat gezet, voert tactieken uit die niet passen naar het materiaal wat hij heeft, onkundig in wissels en zit liever 90 minuten in de dug-out van het zal mij allemaal wat. Nee het is exit in mijn ogen.

Met deze selectie is 4-3-3 gewoon hopeloos.


4-4-2 opstelling.....

--------------Mulder-------------.

Marzo - St Juste - Buijs - Cavlan

------------Van Anholt--------------.

Thorsby ----------------Van der Boomen

---------------Thern-------------------.

--------Zahovic -----Larsson.


Ik ga liever voor:
Mulder: Onomstreden.
van Anholt: Dat is zijn positie. Valt als middenvelder ook nog tegen.
Buijs: Als het kan. Hij was al de echte kapitein en zal dat weer worden. Die wordt echt node gemist.
St.Juste: Speelt beter met een sterke speler naast zich. Lijkt met Bijker en Otigba aan het twijfelen geslagen.
Bijker: Is puur verdedigend beter dan Cavlan. Cavlan kan hierdoor op het middenveld spelen waar hij van meer belang kan zijn.
Op 6 Van den Berg: Is aanvallend amper een meerwaarde. Puur afjagend triest omdat hij vaak de enige is. Laat hem ballen afpakken en inleveren bij spelers met meer kwaliteiten om creativiteit om te zetten in daden en dus kansen en goals.
RM:Thorsby: Ontwikkelt zich goed. Krijgt meer body. Wordt sterker in duels. Heeft veel loopvermogen. Is een echte teamplayer.
CM:Thern: Is creatief. Ziet vaak het gaatje voor de steekpass en is zeker niet te beroerd om mee te verdedigen. Is in de omschakeling vaak snel weg.
LM:Cavlan als eerste optie. Omdat hij altijd vooruit wil. Een prima (lange) pass heeft en creativiteit en techniek weet om te zetten in behoorlijk goed voetbal. Is daarnaast snel, wendbaar en rete fanatiek. Verdedigt ook prima mee.
Als 2e optie van den Boomen. Is in de omschakeling vaak wat te traag. Heeft wel ook een prima pass vooruit en wil ook altijd vooruit. Is positioneel nog niet altijd een zekerheid. Had hierover maandag met Tieme ook een discussie in het veld. Tieme was even niet blij met hem.
Aanvaller 1: Larsson. Hij wil graag, maar het lukt hem in een 4-3-3 opstelling in ieder geval niet. Laat hem maar veel in de 16 komen en de tegenstander daar tot wanhoop drijven. Dat is zijn kwaliteit. Hij kan een goal maken en voelt Thern als meest vooruitgeschoven middenvelder vaak goed aan.
Aanvaller 2: Dat kan echt iedereen zijn. Mijn hoop is dat Alves daar zal verschijnen. Ik denk dat hij naast Sam oude tijden met Pipi Nilsson kan laten herleven. Ook als hij maar 50-60% kan brengen wat hij ooit bij ons presteerde.
Daarnaast kan ook Veerman, Te Vrede of Zahovic daar spelen. Met Cavlan verwacht ik toch wel dat er meer goede hoge ballen voor de goal komen. Als het moet kun je zelfs Otigba als stormram voorin gebruiken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor abegoal » 03-10-2015 14:55

Ik blijf van mening dat een 4-2-3-1 opstelling momenteel beter bij ons past.

Echte vleugelspitsen hebben we niet. Larsson trekt keer op keer naar binnen, Slagveer komt momenteel te kort net als Kada.

Spelers die op het middenveld kunnen genoeg, Larsson, Namli, Thern, vd Berg, Cavlan, vd Boomen, Thorsby, Zahovic, Slagveer en eventueel nog van Anholt, maar die zie ik liever op de rechtsback.

Dan kun je te Vrede of Veerman in de spits zetten, maar liever zie ik dan Zahovic of Slagveer in de spits.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Wizard » 06-10-2015 09:20

Met 4-2-3-1 komt Veerman op een eiland te staan aangezien hij geen bal kan vasthouden.
433 blijft voor mij het beste concept. Naar mijn mening spelen we prima, maar knakt er iets wanneer we op achterstand komen. Wanneer Buijs terugkeert in de basis, heb je een mentaal sterke verdediger die goed kan doorschuiven, zodat Branco weer terug kan keren in het team. Buijs is t.o.v. Otigba een uitstekende in-positie verdediger, zodat hij het manco van Branco (defensieve omschakeling) meer mitigeert. Tussen Otigba en Branco zit vaak te veel ruimte. De Roon kon de ruimtes in het verleden beter belopen vanwege zijn loopvermogen, maar goed, ook die had z'n defensieve beperkingen.
Het is nu behoorlijk behelpen en meer een ergernis dan een genot om naar ons spel te kijken. Toch ben ik ervan overtuigd dat het met een simpele ingreep (Buijs voor Otigba) het elftal wel eens een behoorlijke prikkel kan krijgen.
Verder is Van Anholt op het middenveld een noodgreep, die prima zou kunnen uitpakken, ware het dat deze positiewisseling in de voorbereiding was geweest, en niet midden in het seizoen. Het kost namelijk teveel aanpassingstijd. Dan liever Joey op die positie en Cavlan en Thern ervoor.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor AllardP » 06-10-2015 16:11

Wizard schreef:Naar mijn mening spelen we prima, maar knakt er iets wanneer we op achterstand komen.


Sorry, maar dat vind ik te makkelijk. Tegen De Graafschap en Zwolle kwam de kentering na de rust, niet door een tegengoal. Tegen Groningen, NAC en NEC is er überhaupt niet gevoetbald. Sowieso geldt voor alle wedstrijden dat het team nauwelijks kansen creëert, ook als het voetbal er redelijk uitziet.

Eens dat Buijs een belangrijke impuls voor het team zou zijn, maar dat lost ons grote probleem voorin niet op. Veerman en Te Vrede zijn afhankelijk van voorzetten, die ze van Larsson en Slagveer niet krijgen. Larsson en Slagveer zijn afhankelijk van kaatsen en steekballen, die ze van Veerman en Te Vrede niet krijgen. In mijn ogen is het met deze selectie dan ook niet mogelijk om klassiek Hollands 4-3-3 te spelen.

Ook moeten we snel af van het hoog druk zetten. Bij een team zonder zelfvertrouwen en dat tactisch niet goed staat, is zoiets zelfmoord. We hebben ook geen veldkapitein die de organisatie neerzet. Het is schokkend om te zien hoe makkelijk zelfs matige tegenstanders onder de 'druk' uit voetballen. Beter om meer terug te zakken en te gokken op de omschakeling.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor pes5 » 06-10-2015 16:20

Eens met jouw analyse AllardP.

Druk zetten met Veerman werkt sowieso niet. Heerenveen moet compacter gaan spelen en dan maar met Zahovic of Namli centraal voorin. Meer op de combinatie gokken en Larsson en Slagveer lanceren.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Wizard » 07-10-2015 12:02

AllardP schreef:Eens dat Buijs een belangrijke impuls voor het team zou zijn, maar dat lost ons grote probleem voorin niet op. Veerman en Te Vrede zijn afhankelijk van voorzetten, die ze van Larsson en Slagveer niet krijgen. Larsson en Slagveer zijn afhankelijk van kaatsen en steekballen, die ze van Veerman en Te Vrede niet krijgen. In mijn ogen is het met deze selectie dan ook niet mogelijk om klassiek Hollands 4-3-3 te spelen.

En dat denk ik dus juist wel. Buijs durft door te schuiven zowel in balbezit als niet in balbezit. Daardoor kan je spelen met Branco en krijg je meer voetbal in de ploeg. Branco is er nu uitgehaald, omdat hij in de defensieve omschakeling het team kwetsbaar maakt.
Veerman maakt overigens enorme stappen en die zie ik wel als een 'kaats'- spits in wording. Van Te Vrede ben ik nog niet echt onder de indruk.
Het is zoeken naar wie de man achter Veerman wordt, wanneer je met Buijs en Branco speelt. Het aantal kansen is nu te verwaarlozen, omdat alles behoorlijk voorspelbaar is en er - zoals je al schetst - op dit moment geen balvaste spits is.
Het mentale aspect is van veel groter belang dan velen denken. Uiteraard ben ik het met je eens dat dat dit niet alles is (zoals ik overigens al schetste met de situatie Buijs):
- Mentaal labiel (Joey alleen is niet genoeg)
- Otigba schuift niet adequaat in (we missen Buijs)
- We missen voetbal in de ploeg en onvoorspelbaarheid (Branco en een creatieve 10).
- Eens met Pes5 dat we te ver uit elkaar staan. Aan de andere kant zal je met een 433 het veld breed moeten houden in balbezit.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor AllardP » 09-10-2015 12:12

Veerman enorme stappen? Waar zet hij die dan, want ik zie ze niet. Na acht competitiewedstrijden nul goals en één (totaal onbedoelde) assist en in geen enkele wedstrijd positief opgevallen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Knipecity » 09-10-2015 17:23

AllardP schreef:Veerman enorme stappen? Waar zet hij die dan, want ik zie ze niet. Na acht competitiewedstrijden nul goals en één (totaal onbedoelde) assist en in geen enkele wedstrijd positief opgevallen.

Staar je niet helemaal blind op die cijfers tot nu toe. Hij gaat wel degelijk iets beter spelen en dan komen die goals wel. Meer dan 15 zal hij hier niet maken, maar ik schat voor restant seizoen hem wel in op 1 op 3 te kunnen lopen. Dus nog zo'n 8-10 goals .
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 18:39

AllardP schreef:Veerman enorme stappen?


Kom op zeg, hij is ruim twee meter, dan kun je heus enorme stappen zetten! :wink:

Ik zie wel potentie bij hem, verwacht dit seizoen toch nog wel wat van hem. De nieuwe Alves is -ie niet maar het kan best een prima Eredivisie spits worden.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 18-10-2015 17:19

----------Veerman-------------Slagveer----------------





Cavlan---------------Van Anholt--------------------Marzo
--- Bijker----Van Aken----Otigba---St.Juste-------------
-------------------------Buijs--------------------------------
-----------------------Mulder-------------------------------
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Harmiej » 18-10-2015 17:46

Rick schreef:----------Veerman-------------Slagveer----------------





Cavlan---------------Van Anholt--------------------Marzo
--- Bijker----Van Aken----Otigba---St.Juste-------------
-------------------------Buijs--------------------------------
-----------------------Mulder-------------------------------


Waardeloos!
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor NNboss » 18-10-2015 18:04

Rick schreef:----------Veerman-------------Slagveer----------------





Cavlan---------------Van Anholt--------------------Marzo
--- Bijker----Van Aken----Otigba---St.Juste-------------
-------------------------Buijs--------------------------------
-----------------------Mulder-------------------------------

goed idee!
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Mackan68 » 18-10-2015 18:06

Mulder
van Anholt, St.Juste, Buijs, Bijker
Thorsby, van den Boomen, Thern, Cavlan
Veerman, Larsson

Eventueel kun je ook starten met van den Berg voor van den Boomen. En dan bij een voorsprong of moe gespeelde tegenstander Branco in laten vallen. Met Joey heb je meer strijd en loopvermogen. Met Branco meer creativiteit.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-10-2015 18:34

Larsson en Slagveer mogen wel eens op de bank plaatsnemen. Slagveer is weer op het niveau dat we gewend zijn en Larsson heeft er gewoon geen zin in. Aan zulke spelers hebben we niks. VD Boomen komt voorlopig ook nog te kort.

Mulder
Van Anholt - Otigba - Buijs - Bijker
Thorby - Thern - vd Berg - Cavlan
--------Zahovic ---- Veerman
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 18-10-2015 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Superfries1994 » 18-10-2015 19:08

We missen echt een verdedigende en creatieve aanvallende middenvelder. Vooral die laatste is essentieel als je met een type spits speelt zoals Veerman. Namli zou die speler kunnen zijn, en anders misschien Zahovic. Een verdedigende middenvelder hebben we niet, Van den Boomen is verdedigend echt heel erg matig.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-10-2015 07:23

Alleen nog hardwerkende spelers opstellen. Dat word dan Otigba opstellen en verder?

Hoe kun je het als profvoetballer zo laten lopen? Ik zou me werkelijk kapotschamen als ik voor 26.000 man zo ongeïnteresseerd voor de dag zou komen. Geen boisheid, geen passie, helemaal niks. Als ze hun geld maar krijgen. Met Larsson als dieptepunt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Wizard » 19-10-2015 08:40

Eens met Superfries1994. We missen vooral een aanvallende middenvelder. Aangezien de voorzetten nauwelijks van de zijkanten komen, is een '10' vooral essentieel, namelijk iemand als Sinkgraven of Ziyech. Wellicht heb je die in huis met Zahovic, maar wordt die op dit moment nog niet 'begrepen'.
Een verdedigende middenvelder zie ik nog niet echt zitten wanneer je speelt met een '10'. Je kunt dan beter spelen met inschuivende centrale verdedigers aangezien het gat op het middenveld anders te groot wordt. Iemand als Buijs of St. Juste leent zich daar prima voor. Iemand als V/d Boomen is heel erg sterk aan de bal, maar defensief ontzettend kwetsbaar. Je zou Branco alleen kunnen opstellen, wanneer de linie erachter potdicht is.
Maar wat we vooral heel erg missen, is een type Bosvelt, een leider die de lijnen uitzet, maar ook verdedigend z'n mannetje staat. Misschien dat Buijs kan zijn, maar kan je op dit moment nog niet van hem verwachten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 19-10-2015 09:15

Die opstelling van gisteren was natuurlijk een reactie op de vijf tegen goals en de vele verdedigers die we onder contract hebben. Zoals tijdens de winterstop al meerdere malen geroepen maar op Namli na heb je geen andere vleugelspelers. Kada komt namelijk tekort. Een Larsson loopt er nu hopeloos bij. Ik vermoed omdat hij geen concurrentie heeft en omdat hij zich ergert aan de kwaliteit van medespelers. Niet goed te praten maar wel de realiteit. Een Slagveer werkt nog redelijk hard maar kan op rechts ook geen potte breken zonder aanvoer. Een van der Berg zou de leiding moeten nemen met al z'n ervaring. Maar zowel in aanvallend als verdedigend opzicht schiet hij zichtbaar tekort. Bovendien lijkt zijn houding op het veld nergens op, maar is het wel begrijpelijk. Zo zitten de meesten mensen namelijk ook op de tribune. Verder zorgen de vele wijzigingen van Lodeweges elke week ook alleen maar te zorgen voor problemen. Een st.juste moet daar ook gek van worden. De ene week sta je naast een te kleine centrale verdediger, dan naast een beest die weer wat minder kan voetballen en dan naast iemand die te traag is om te corrigeren. Er zit dan ook nergens binnen de selectie automatismen. Behalve de neerwaartse spiraal dan! Elke week wordt het iets minder. Lodeweges is debet aan dat verhaal. Dat er angst binnen de selectie zit en dat er 0,0 automatismen zijn valt hem aan te rekenen. Dat er voor sommige posities geen concurrentie is valt Vonk natuurlijk aan te rekenen. Ergens ben ik dan nu ook wel even blij dat ze nu zien wat voor 'CASINOBELEID' ze tot nu toe hebben gevoerd. Het is namelijk gokken met aanzienlijk veel risico's.

Ik hoop van harte dat ze nu allemaal wakker zijn! Sommigen verklaarde mij voor gek dat ik zei dat er nog minimaal een aanvallende middenvelder, verdedigende middenvelder en minimaal één vleugelspeler bij moet komen. Ook in de beloften heb je namelijk op Kada na gewoon geen vleugelspeler. En een Zahovic is dat gewoon ook niet. Daarnaast is er een spits bij gekomen die ook niks toevoegt aan dit Heerenveen. Tot de winterstop dan ook graag een opstelling die past bij de kwaliteiten. Laten we beginnen met een 4-4-2 en wissel spelers er nu gewoon in zetten voor de falende basisspelers.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Superfries1996 » 19-10-2015 09:32

Geef Thorsby maar de kans op het middenveld, die jongen kan prima voetballen (maar niet als rechtsbuiten) en speelt altijd met een ongelofelijke drive. Verder moet er echt z.s.m. overgestapt worden op een 4-4-2-achtige formatie omdat ons middenveld, in welke variant dan ook, constant wordt overlopen en creativiteit tekort komt.

Larsson (tja, in principe je beste speler, goede vervangers zijn er ook niet, al zou ik Zahovic wel naast Henkie willen zien) - Veerman (onze beste spits..... :crying: :erm: :frown: :| :roll: :cry: :cry: :oops: )

Thern (kan zich op tien meer met de aanvallende taken bezighouden en wordt zodoende meer op zijn sterke punten benut)

van den Berg (als aanvoerder niet te passeren, helaas, op linkshalf had ik liever Cavlan gezien) - Thorsby (loopvermogen, speelt als één v/d weinigen in deze selectie met drive en is in principe een prima voetballer)

van Anholt (als slot op de deur en om de lopende middenvelders op te vangen)

Bijker - Buijs - St. Juste - Marzo (Cavlan is defensief zwakker dan Bijker en met Otigba wordt de verdediging er echt niet beter op)

Mulder (weinig twijfels over lijkt me)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-10-2015 09:55

Met de twee totaal niet hard verdedigend Buijs en St Juste heeft elke spits een feestdag. Die twee komen beiden tekort. Otigba/Van Aken is naar mijn idee het beste duo. St Juste is ook veel te slap en Buijs is veel te traag.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 19-10-2015 10:53

St.Juste komt helemaal niet tekort. Maar mist stabiliteit in de verdediging. Elke week nieuwe spelers helpen zo'n jongen echt niet! Otigba moet gewoon spelen als van Aken niet fit is. Buijs is een no go! Die gaat dit elftal niet vooruit helpen. Thorsby, Marzo, Otigba en wellicht ook Zahovic volgende week opstellen.


-------Van der Berg----Slagveer---------
-----------------Larsson---------------
----Thern-------------------Thorsby----
--------------van Anholt----------------
Cavlan---Otigba--St.Juste---Marzo
----------------Mulder--------

Niet:
*Bijker heeft wel de power, maar is te vaak betrokken bij een tegen goal.
*Veerman maakt twee goals, maar heeft nog veels te veel balverlies en krijgt ook niet de aanvoer.
*Buijs mist wedstrijdritme en is te traag om fouten van teamgenoten te corrigeren.

Twijfel:
*Slagveer speelt niet goed, maar is een waterdrager en een harde werker. Een speler die voorin de opdracht moet krijgen om veel druk te zetten. Zijn snelheid blijft een wapen en met een Larsson daarachter moet dat gebruikt worden.
*Larsson speelt niet goed, maar is in vorm je beste speler. Twijfel toch. Je kan ook Cavlan naar links mid verhuizen en Thern op 10 zetten.
*Van Anholt laat niet zien bij de beste rechtsbacks te horen zoals twee seizoenen geleden. Is afgegleden naar het niveau dat je twijfelt of hij de stap nog wel gaat maken. Als controleur echter een bruikbare speler.
* Van der Berg is aanvoerder maar brengt te weinig. Toch de enige speler die de anderen probeert wakker te maken. Als aanspeelpunt zou hij wellicht de rust in het elftal terug kunnen krijgen. Zowel Veerman als Te Vrede beheersen dit te weinig en hebben teveel balverlies zodra er snel gehandeld moet worden. Veerman hield gisteren een pak keer de bal bij hem en dan geeft hij er een goed gevolg aan. Maar zodra er gekaatst moet worden dan is het elke keer balverlies in het midden van het veld.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor AllardP » 19-10-2015 10:54

Voetbal is een teamsport. Je kunt als individu nog zo fel, scherp en gedreven spelen, maar als het tactisch niet klopt word je simpel uitgetikt en lijkt het alsof je een complete nul bent. Dat is er nu aan de hand met Heerenveen (en trouwens ook met het Nederlands elftal). Ik geloof er dan ook niets van dat je de boel kunt omkeren door één of twee 'falende' spelers eruit te gooien. Collectief falen moet je collectief aanpakken.

De oplossing: compact spelen. Hierdoor ben je minder afhankelijk van teamgenoten en kun je zelfvertrouwen opdoen door veel duels te winnen. Dit betekent ook dat je dichterbij je eigen doel speelt, want in de huidige vorm is vooruit verdedigen zelfmoord. Het beste lijkt mij 5-3-2, waarbij we een van onze niet meeverdedigende spitsen kunnen inruilen voor Cavlan. Natuurlijk is dit geen garantie voor succes, maar doorgaan op de huidige voet is wel garantie voor mislukking.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Voorstopper » 19-10-2015 11:01

Mede doordat voorin geen bal vast wordt gehouden is er nooit sprake van enige rust. Elke bal komt binnen 20 seconden weer terug. Tegen Feyenoord ook te vaak gezien dat de bal direct naar een tegenstander werd gespeeld op het moment dat de aanval werd gezocht.
De verdediging is misschien wel beter bezet dan ooit maar toch is het kwetsbaar. Ik zou toch opteren voor wat ondersteuning voor van den Boomen, of dat nou is door Marzo/v Anholt te brengen of van den Berg 20 meter naar achter maakt me niet uit. Op de huidige manier, met het idee dat Buijs door kan schuiven en ondersteuning gaat bieden, werkt het niet. Buijs heeft het al druk genoeg om de mensen naast zich te helpen en te coachen. Ik zou tegen Willem 2 toch (weer) wat meer zekerheid inbouwen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: igo en 5 gasten