One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Beetle » 12-10-2015 20:56

En wanneer kan ik als supporter mijn licht opsteken?
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 12-10-2015 20:57

Superfries1994 schreef:...
1)Het SB wil in principe ook geen verandering in de structuur van de OTB. Dat lijkt mij ook geen juiste beslissing. 3/4 man is voldoende, niet 7. In september 2014 ging het niet lekker met de OTB aangezien er een verbeterplan moest worden opgesteld. En in februari 2015 heeft dat verbeterplan niet gewerkt. We zijn nu oktober 2015 en de OTB heeft dus meer dan een jaar lang al niet goed gefunctioneerd. Hoe kun je dan toch zeggen dat deze structuur goed is?
....
2)Overigens:
Vaessen is een vriendje van Riemer (van de motorcross) die recent het onderzoek heeft gedaan en daarna met een aantal aanbevelingen kwam. Van der Wiel was het niet eens met deze aanbevelingen. Riemer heeft dus zijn marionetten niet helemaal in bedwang?


ad1) Op zich hoeft de omvang geen probleem te zijn. Belangrijker is goede leider en goede verhouding tussen de bestuursleden. Botsingen prima, maar er moet ook respect zijn én een gezamelijke koers/visie.
Wel eens dat een kleiner bestuur voor onze club voldoende is. OTB lijkt nu onnodig groot.

ad2) Ik denk dat Riemer zich hier inderdaad vergallopeerd heeft, met alle gevolgen van dien. Anderzijds kon Vaessen ook moeilijk anders concluderen lijkt me.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 12-10-2015 21:06

Thinkman schreef:
ad1) Op zich hoeft de omvang geen probleem te zijn. Belangrijker is goede leider en goede verhouding tussen de bestuursleden. Botsingen prima, maar er moet ook respect zijn én een gezamelijke koers/visie.
Wel eens dat een kleiner bestuur voor onze club voldoende is. OTB lijkt nu onnodig groot.

ad2) Ik denk dat Riemer zich hier inderdaad vergallopeerd heeft, met alle gevolgen van dien. Anderzijds kon Vaessen ook moeilijk anders concluderen lijkt me.


We zijn het dan aardig eens denk ik. Een echte leider en goede voorzitter laat het niet gebeuren dat onder zijn neus mensen dingen voor hem achterhouden, denk ik. De goede verhouding ontbreekt inderdaad. Er is misschien wel te weinig overlegd. Zowel Van der Wiel als Jetten/Diekstra en co. hebben daar schuld aan. Naar mijn mening is het beste dat iedereen afscheid neemt van OTB, gezien de verstoorde werkrelatie (nog verder aangewakkerd door van Van der Wiel door naar de media te stappen).
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor spuit-11 » 12-10-2015 21:09

Goed verhaal van het stichtingsbestuur, geeft wat meer inzicht. Hoe je het ook went of keert zij zijn toch het controlerend orgaan, zij zijn de gene die orde op zaken kunnen en moeten stellen. Otb er uit, eventueel behalve vonk, daarna een afgeslankt bestuur aanstellen, en tenslotte zich zelf evalueren.

@thinkman, heb sterk het vermoeden dat svsch onder vakje12 een nieuw account heeft aangemaakt. Zelfde provocerende stijl van berichten, en zelfde hooligan wannabe mening...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 12-10-2015 21:14

@jelgrins, losstaand van of je het goedkeurt of afkeurt: enige vorm van intimidatie is iets anders dan ernstige bedreigingen. Nu maak je misbruik van de emoties die leven bij een gedeelte van de supporter als Stichtingsbestuur. Met als doel steun voor jezelf.

@mitrita. Rene de Wilde is als tussenpersoon betrokken bij informal investment en heeft daarom de schijn tegen zich van belangenverstrengeling. En binding met de club mis ik bij vrijwel alle bestuurders dus ook bij de Wilde. Verder nam de Wilde de positie van Hettinga over na het vertrek van Wieling. Wie heeft hem geselecteerd? Nu een zelfde soort verhaal van taken overnemen waarbij hij zelfs als woordvoerder optreedt en dus blijkbaar belang heeft bij deze verklaring.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 12-10-2015 21:19

Je kunt overigens zeggen van Foppe wat je wil, maar hij gaf bij OF wel aan hoe het naar mijn inzien zou moeten. Zo moeilijk is de oplossing ook niet denk ik. OTB vervangen door een kleiner bestuur met een RvC erboven en daarboven weer het Stichtingsbestuur, met minder aantallen. Wie deze poppetjes moeten zijn, is nog de lastigste vraag. De clubiconen hebben nu gezegd wat ze wilden zeggen, zij bemoeien zich niet meer met de club. Riemer mag best nog wat scouten en wedstrijdjes kijken op de tribune, maar houdt direct op met zijn waarschijnlijk best goedbedoelde adviezen en het verzamelen van sponsoren om de druk op te voeren wanneer hij zijn zin niet krijgt. Daartegenover moet er een voorzitter komen die zich niet door deze man laat leiden, maar wel het respect behoudt ten aanzien van de clubiconen. Zorg dat dit nieuwe bestuur als de wiederweerga aan de slag gaat, zorg dat bij de aankomende wedstrijden de sponsoren én supporters flink in het zonnetje worden gezet, met welgemeende excuses erbij. Koester deze mensen die ondanks alles nog gewoon naar het stadion blijven komen. Probeer weer de goede sfeer te krijgen. Daar gaat heel wat tijd overheen, maar dat moet echt kunnen als iedereen zich nu eens aan zijn taken houdt en niet de toezichthouders op de stoel van de uitvoerenden gaat zitten en als er geen adviseurs voorzittertje gaan spelen.

Dat was mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen, dank u wel. :D
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Beetle » 12-10-2015 21:25

Wat er ook gebeurt, niets kan er gebeuren wat mij ooit zal doen beslissen een seizoenkaart in te leveren. Supporter ben je in goede en slechte tijden. (Al krommen de tenen aardig in de klompen...)
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 12-10-2015 21:28

Intimidatie is iemands gedrag beïnvloeden door hem angst aan te jagen door te dreigen met negatieve gevolgen. Daar is geen excuus voor.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 12-10-2015 21:31

Maar daar heeft het stichtingsbestuur het niet over mitrita ;) Begrijpend lezen? Dreigen met negatieve gevolgen kan van alles zijn. Sponsoren die dreigen op te zeggen bijvoorbeeld. Maar deze sponsoren maken zich niet schuldig aan ernstige bedreigingen.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 12-10-2015 21:44

Lekker slapen allemaal!

En niet dromen van 50 enge mannen onder je raampje, vakje12 :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 12-10-2015 22:40

SB doet wat men anderen verwijt. Namelijk dingen openbaar maken zonder bewijs. Wel de conclusies van een onderzoek noemen maar vervolgens niet het onderzoek zelf publiceren. Het verdraaien van de reden van aftreden Hettinga. Het op de man spelen inzake vd Wiel. Het niet noemen van tekortkomingen of gedragingen die overige bestuurders te verwijten is. erg dubieus.

Intimidatie werd hierover gesproken. Of gewoon gedrag beinvloeden. Een bepaald bedrijf uit Sneek is daarmee groot geworden. Egon Diekstra is er nu als de kippen bij om dit verhaal van het SB op social media te delen. zie www.twitter.com/ediekstra

Superfries1994, daar zit de kern van het probleem inderdaad. Terug naar de basis van een voetbalclub zoals we waren. Maar dit lijkt ver weg met een stichtingsbestuur wat op deze manier door de mand valt.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor klaas kist » 12-10-2015 22:45

vakje12 schreef:Rene de Wilde is als tussenpersoon betrokken bij informal investment en heeft daarom de schijn tegen zich van belangenverstrengeling. En binding met de club mis ik bij vrijwel alle bestuurders dus ook bij de Wilde. Verder nam de Wilde de positie van Hettinga over na het vertrek van Wieling. Wie heeft hem geselecteerd? Nu een zelfde soort verhaal van taken overnemen waarbij hij zelfs als woordvoerder optreedt en dus blijkbaar belang heeft bij deze verklaring.

Heel duidelijk verhaal
Rene de Wilde schreef:Een accountant die op ontwapenende wijze ieder vraagstuk tackelt en een positieve sfeer meebrengt in het team waarin hij werkt: dat ben ik ten voeten uit. In mijn positie als partner bij Deloitte Accountants heb ik profijt van mijn vooruitziende blik, inschattingsvermogen en de kracht recht op het doel af te gaan om beoogde resultaten voor de toekomst te behalen. Mijn werkwijze kenmerkt zich door enthousiasme en een gezonde dosis zelfspot, die overigens nooit afdoet aan mijn rol als leidinggevende. Uitstekende resultaten behaal ik uiteraard niet alleen: achter mij staat een geweldig team collega’s aan wie ik veel waarde hecht en die ik door middel van tomeloze energie en een positieve, enthousiaste benadering tracht te inspireren.

En iemand met zoveel stront in zijn hoofd wil een lekker normaal praatje maken met onze terreinknecht?
Rene de Wilde schreef:TEDxFryslan gaat over het delen en verspreiden van ideeën en inspiratie met als doel verandering te brengen in ons (eigen) gedrag, ons bestaan en uiteindelijk de wereld.

Onze Tedje is een engerd!
klaas kist
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 06-07-2007 16:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 12-10-2015 22:58

Man man man dat we nog niet met ons allen hier op het forum in opstand komen!!!!!!!!!!! Zie hier een paar verhalen uit de duim typen volstrekt lachwekkend! Dit kan niet nog een week zo doorgaan iedereen eruit, of denken jullie dat iederereen nog voor onze SCH zit?!!!! Wat willen we hier nog allemaal meer weten en uitzoeken, totdat we niet meer bestaan ofzo?

Diekstra op Twitter helemaal lachwekkend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nu verder met Rene de Wilde man man man dit kan toch niet waar zijn wat er nu gebeurt?!?!??!?!?!?!?

Van NN zakt me de broek ook af van de kont wat ze op hun site plaatsen nu.

ACTIE de rest van de dagen!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 13-10-2015 00:47

Het zijn politieke spelletjes die nu via het SB gespeeld worden. Relatief moeilijk te volgen als je niet goed geinformeerd bent en de onderlinge verbanden tussen de personen niet ziet. Zelfs mensen die er niet achter staan kunnen hier door manipulatie in meegaan. Dit zag je ook ten tijde van Veenstra.

Chaos is nu ook een manier om de supporters zand in de ogen te strooien. Probeer niet teveel naar details te kijken want men heeft schijt aan supporters. Supporters worden misbruikt om zieltjes te winnen. Het is juist daarom zo van belang dat er afstand wordt genomen van de vertegenwoordigers in het SB. Het lijkt maar niet door te dringen dat iedereen inclusief SB zsm vertrekt. Rekken of Riemer/Foppe betrekken veroorzaakt een herhaling van zetten.

Het blind staren op Riemer als schuldige is ook zeer schadelijk omdat je hiermee de aandacht afleidt van andere personen die nu teveel macht hebben. Waarom denk je dat het SB bewust Riemer aanhaalt in hun verhaal. Ze willen bevestiging en steun van die groep. Mensen als Diekstra zijn best bereid uiteindelijk op te stappen als hun naam maar niet beschadigd wordt en een medestander hun beleid kan voortzetten. Vandaar dat men nu ook doorgaat met het plan vd Wiel te ontslaan.

De tijd tikt door..
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 13-10-2015 00:56

Mooi gesproken vakje12, BTW beleid kan ik het geen eens noemen maar zelfverijking is beter op zijn plaats!!

Verder is het SB nog flink wat onderwerpen vergeten in hun brief.....
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 13-10-2015 01:26

Juist Xander daarom ontbreekt de nuance. Men gaat alleen in op zaken die invloed hebben op handhaven van de positie van een aantal OTB en SB leden. Maar zodra deze lafaards een mogelijkheid zien om ertussenuit te kunnen doen ze dat zie Hettinga.

Nergens enige vorm van zelfkritiek of begrip voor woede vanuit sponsoren en supporters. Een fout die moet worden afgestraft als we ooit weer terug willen naar een SC Heerenveen waar iedereen zo trots op was.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 13-10-2015 07:34

Ik vind de brief van het SB zo slecht nog niet. Men is vooral zo objectief mogelijk ingegaan op zaken die de afgelopen week door de lastercampagne in het nieuws zijn gekomen en dat is volkomen te begrijpen.

Dit staat dus los van het feit wat ik vind van de situatie. In de brief staan een aantal zaken duidelijk benoemd, maar inmiddels is wel duidelijk geworden dat er (veel) meer dan dat speelt. Neem alleen maar de commerciële afdeling die al tijden op z'n gat ligt en de volkomen onwerkbare situatie die inmiddels is ontstaan tussen de heren Diekstra, Takkenberg en Vermeulen versus het kantoorpersoneel en Van der Wiel en Dijk.

Foppe gaat nu dus bemiddelen maar met wat gepraat over en weer gaat dit echt niet vlotgetrokken worden. Dus waar gaat dit toe leiden? Uit Foppe z'n woorden is ook op te maken dat hij vindt dat de structuur over de kop moet. Daar ben ik het mee eens, maar gebeurt dat dan wel met nieuwe poppetjes? Ik vrees ervoor dat ze het nog altijd met de bestaande figuren van het otb willen gaan oplossen, en dat is vragen om heel grote problemen.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor spuit-11 » 13-10-2015 08:23

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat zien Xander en Vakje12, iedereen eruit, en dan?

Als iedereen opstapt, dan onstaaat er ook een vacuum, wie moet dan een nieuw bestuur aanstellen?

Mijn optiek is 7 koppig OTB eruit, eventueel 6 en Vonk behouden, daarna moet het stichtingbestuur een nieuw (interim bestuur) aanstellen, en tenslotte hun eigen functioneren beoordelen, en in het belang van de club hun positie eventueel ter beschikking stellen.
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 13-10-2015 08:30

spuit-11 schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat zien Xander en Vakje12, iedereen eruit, en dan?

Als iedereen opstapt, dan onstaaat er ook een vacuum, wie moet dan een nieuw bestuur aanstellen?

Mijn optiek is 7 koppig OTB eruit, eventueel 6 en Vonk behouden, daarna moet het stichtingbestuur een nieuw (interim bestuur) aanstellen, en tenslotte hun eigen functioneren beoordelen, en in het belang van de club hun positie eventueel ter beschikking stellen.


Exact. Dit lijkt me de enige en (juridisch en statutair) juiste manier, gelet op de bestuursstructuur die onze club heeft.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 13-10-2015 10:02

De OR kan een interim bestuur aanstellen.. wat een gezwam nog steeds weer 3 posts en geen acties verder! We zijn hard op weg naar de ondergrond op deze manier! Wake up beste Forum leden kom in opstand iedereen eruit!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor spuit-11 » 13-10-2015 10:14

Dus als ik het goed heb een physiotherapeut, een management assistente en een medewerker onderhoud moeten volgens jou een nieuw bestuur aanstellen?

Kom op zeg, in het stichtingsbestuur zijn alle partijen vertegenwoordigd, dit is het orgaan daarvoor...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Opsokkebolje! » 13-10-2015 10:29

Het getuigt naar mijn mening van kortzichtigheid van het Stichtingsbestuur dat de oplossing met name wordt gezocht in het schorsen van de voorzitter van de One Tier Board (Jelko van der Wiel). Alsof de voorzitter hier alleen de kwade genius is. Ik ben daar niet zo van overtuigd. De huidige voorzitter heeft zeker zijn tekortkomingen en het is waar dat SCH meer gebaat zou zijn bij een meer capabele en ervaren voorzitter, maar dit kan slechts een deel van de oplossing zijn.

Als het Stichtingsbestuur, zoals men schrijft, graag wil blijven vasthouden aan het huidige bestuursmodel (OTB) dan zal men toch écht tot het inzicht moeten komen dat er méérdere personen in het OTB moeten worden vervangen. Men zou er goed aan doen op zich hierbij te richten op de OTB-leden die helaas niet in staat zijn gebleken om onderling binnen het OTB op een transparante manier informatie uit te wisselen (dus, de achter-mijn-rug-om-mentaliteit, wat zeer kwalijk is).

Eén van de beoogde voordelen van de One Tier Board was namelijk dat de taken van het bestuur kunnen worden verdeeld over zowel de uitvoerende als niet-uitvoerende bestuurders en dat er meer en gemakkelijker informatie-uitwisseling kan plaatsvinden. Tot dit laatste is helaas niet elk OTB-lid in staat gebleken. Er zou hierbij eens kritisch moeten worden gekeken naar de rol van het toezichthoudend bestuurslid commerciële zaken.

Stel jezelf bijvoorbeeld eens de volgende vraag; als jij een eigen bedrijf met een omzet van enkele miljoenen zou hebben, zou je je dan op commercieel vlak laten omringen door personen als Egon Diekstra met daarbij op de achtergrond tussenpersonen zoals Henk van den Borg en Pieter Visser? Als je bereid bent om daarbij met je bedrijf veel risico te nemen (hoog risicoprofiel) zou je dit moeten doen; run je in dit geval een voetbalbedrijf in de provincie, dan zou je eerst eens heel goed moeten nadenken of je hiermee in zee wilt (of zoals in het geval van SCH, of je hier mee verder wilt).
Opsokkebolje!
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 11-10-2015 08:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Boffy » 13-10-2015 12:48

Opsokkebolje! schreef:Stel jezelf bijvoorbeeld eens de volgende vraag; als jij een eigen bedrijf met een omzet van enkele miljoenen zou hebben, zou je je dan op commercieel vlak laten omringen door personen als Egon Diekstra met daarbij op de achtergrond tussenpersonen zoals Henk van den Borg en Pieter Visser? Als je bereid bent om daarbij met je bedrijf veel risico te nemen (hoog risicoprofiel) zou je dit moeten doen; run je in dit geval een voetbalbedrijf in de provincie, dan zou je eerst eens heel goed moeten nadenken of je hiermee in zee wilt (of zoals in het geval van SCH, of je hier mee verder wilt).


Hoe weet je dat? Volgens mij is de enige uitting van het OTB en Stichtingsbestuurd geweest dat ze het serieus nemen en dat het nog altijd mogelijk is dat ze tot dezelfde conclusie komen als inmiddels iedereen gekomen is. Dat hele verhaal van die fopchinezen is door Riemer/Jelko de wereld ingeblazen om de "snelle jongens"(aldus Jaap)belachelijk te maken. Als je zo terug redeneert zijn er maar weinig echte feiten. Het is allemaal terug te leiden naar Jelko die ontslag werd toegezegd, vervolgens heeft die icm Riemer/VI/Telefgraaf/Jaap een mediacircus op poten gezet dat zijn weerga niet kende. Daardoor zijn heel veel zaken opgeblazen, die eigenlijk niks voorstelde. Dat Chinezen verhaal bijvoorbeeld, als je de media mag geloven waren de contracten al getekend en was het stadion en shirt al verkocht. In de werkelijkheid was er nog niet eens een orienterend gesprek geweest.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 13-10-2015 13:20

Het enige tastbare van de Chinese deal zijn 2 korte mailtjes en een vrij recente brief van nota bene van der Wiel.
Daaruit blijkt nou niet echt dat er al zaken concreet zouden zijn.
De uitingen van Diekstra en het wat ondergesneeuwde persbericht afgelopen vrijdag van Takkenberg toont echter wel aan dat zij er meer potentie in zien dan je zou mogen verwachten gezien de betrokkenheid van 2 erkende luchtfietsers. Vraag is waarom.
Waaraan ontleend het verhaal nu zijn geloofwaardigheid dat het niet direct in de prullebak is gegooid ?
En waarom neemt kamp Diekstra er geen afstand van nu het SB zelf duidelijk aangeeft helemaal niets voor de China-route te voelen ? Van der Wiel gaat eruit, van Dijk en mogelijk Vonk zullen in zijn kielzog volgen, maar ook Diekstra en Takkenberg hebben zeker nog wel iets uit te leggen.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 13-10-2015 13:22

Niet waar. Er zijn veel meer mails.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor sinjoor » 13-10-2015 13:24

Boffy schreef:Dat hele verhaal van die fopchinezen is door Riemer/Jelko de wereld ingeblazen om de "snelle jongens"(aldus Jaap)belachelijk te maken. Als je zo terug redeneert zijn er maar weinig echte feiten. Het is allemaal terug te leiden naar Jelko die ontslag werd toegezegd, vervolgens heeft die icm Riemer/VI/Telefgraaf/Jaap een mediacircus op poten gezet dat zijn weerga niet kende.


Hier sluit ik me volledig bij aan. Riemer en Foppe maken steeds handig gebruik van hun status als clubicoon door de media te bespelen en te gebruiken voor hun doeleinden. Dit in tegenstelling tot de leden van het SB, met de inmiddels vertrokken hettinga voorop. Die verbaasde zich er anderhalf jaar geleden al over dat er tijdens de formatie gelekt was naar de pers.

Het SB was voornemens Jelco te schorsen en als tegenaanval is deze publieke campagne opgezet.
En om de publieke opinie mee te krijgen is toen dat verhaal over die Chinezen de wereld ingeholpen, wetende dat veel H´veen fans daar falikant op tegen zouden zijn en dat voor beroering zou zorgen. Dat was voor de boze fans dé trigger om verhaal te gaan halen bij Hettinga. Resultaat: Hettinga weg, 1-0 voor Riemer/Jelco/Foppe

Daarna deden de clubiconen zelf nog een duit in het zakje door in de media allereerst hun handen in onschuld te wassen door te verkondigen dat zij zich er tot op heden niet mee hebben bemoeid, en ten tweede aan te geven te willen bemiddelen.
Het doel van deze campagne? Buiten schot blijven en afscheid nemen van dit OTB en SB, en daarna als adviseurs weer een dikke vinger in de papa houden de club naar hun hand te zetten.

Over de sportieve prestaties, waar beide clubiconen toch grotendeels verantwoordelijk voor zijn door de aanstelling van loopjongen Hans Vonk en Foppe's voormalige assistent Dwight Lodeweges hoor je ze vanzelfsprekend niet.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 13-10-2015 13:29

Haha enige tastbare, tig mails met eigen ogen gezien. Tijd dat dezen binnenkort openbaar worden.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 13-10-2015 13:32

xander schreef:Tijd dat dezen binnenkort openbaar worden.


Ja, dat lijkt mij heel goed. Not. Ik heb ook nog wel wat verhalen over Riemer, ook maar op internet gooien?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 13-10-2015 13:32

Mooie gedachten over hoe jullie denken dat het is gegaan maar er klopt niet zoveel van. Er zijn meerdere mails van OTB leden onderling en van OTB leden met de tussenpersonen. Daterend van mei t/m september 2015.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 13-10-2015 13:32

vakje12 schreef:Niet waar. Er zijn veel meer mails.


Waar kan ik die vinden ?
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten