Marça schreef:Misschien moet ik hier ooit op terugkomen, maar ik denk dat Friesiaan met zijn eerdere betoog een uitstekend inzicht heeft gegeven in de huidige chaos. Bepaalde zaken die de afgelopen dagen zijn gebeurt zijn namelijk allemaal indirect te linken aan Riemer himself. Van der Wiel is en was een trekpop en wordt nu ingezet als laatste speelkaart.
Het ineens opduiken van het verhaal van de Chinese investeerders? De bedreigingen aan het adres van Hettinga? Het artikel met belastende info over de Snekers (achter de rug om werken, belangenverstrengeling) in de VI? Het is allemaal wel erg toevallig. Van der Wiel (lees: Riemer) lijkt zijn macht te verliezen en nu wordt alles op alles gezet om dat te voorkomen.
Het is niet handig geweest van 'Sneek' om in gesprek te blijven met die Chinese investeerders. Dat kun je hen kwalijk nemen, maar dat het verhaal nu zo is opgeblazen is enkel Van der Wiel (lees: ..) aan te rekenen. Dat is voor mij reden om mijn vertrouwen in Riemer op te zeggen. Hij heeft twee jaar geleden een tweede kans gekregen om orde op zaken te stellen maar het wordt alleen maar erger.
Volgens de de laatste dagen zeer actieve (wie heeft m eigenlijk ingehuurd?) communicatie strateeg Jaap Stalenburg, worden ook de overige onwelgevallige bestuursleden nu weggewerkt, zodat de voorzitter en erevoorzitter weer verder kunnen.
O ja zijn reactie op het vertrek van Hettinga: " bizar verweer. De goede man droomde van een standbeeld naast Abe".
Ook in de Televaag geen woord over bedreiging maar een ongelooflijk flutstuk met de zeer suggestieve titel; 'Topman Heerenveen stapt op na blunder met fop-chinezen.'
Jelco, Riemer, gefeliciteerd. Grutsk !