One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 11-10-2015 14:35

Fryskeboy22 schreef:
Zorgwekkend inderdaad, kan me goed voorstellen dat leden van FF onder ons willen weten wat FF hun standpunt is in deze situatie..

Als er al iets naar buiten gebracht zal worden verwacht ik een zelfde reactie als NN nu heeft doen uitbrengen. Goed voorbeeld doet goed volgen :?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 11-10-2015 14:38

Heb het weer even aan de stok met maffe Jaap. Die meent volgens mij dat hij met wat simpele redenaties mensen zomaar van gedachten kan doen laten veranderen. Riemer en Jelko hebben nergens schuld aan want die zijn niet in zee gegaan met fopchinezen. Riemer heeft volgens mij alle poppetjes in het bestuur 'vakkundig' neergezet. Dus inclusief de fopchinezen bende die blijft geloven in het sprookje.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 11-10-2015 15:13

Kunnen jullie niet een Jaap topic aanmaken? Mooi dat NN nu ook wakker begint te worden. Feanfan zal uiteindelijk ook wel volgen vermoed ik.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 11-10-2015 17:14

In mijn optiek een keurige reactie van Nieuw Noord. Ik ga er vanuit dat Feanfan er (ongeveer) hetzelfde in zal staan.

De procedure zoals die nu gevolgd wordt, is in mijn optiek de juiste. De uitvoerende One Tier Board wordt gecontroleerd door het stichtingsbestuur. Als het SB vervolgens tot de, in mijn optiek enige en juiste, conclusie komt dat het dagelijks bestuur in de vorm van de One Tier Board niet functioneert dient deze uit zijn functie ontheven te worden. Dat ze daarbij iedereen verantwoordelijk houden en deze OTB in zijn geheel beoordelen vind ik juist. Iedereen er uit derhalve.

De tweede stap zal vervolgens zijn dat het stichtingsbestuur zijn eigen functioneren onder de loep houdt. Heeft een ieder in het SB gehandeld uit clubbelang of uit eigen belang. Een ieder die handeld uit eigen belang dient het SB te verlaten. Bovendien moet ook gekeken worden of iedereen binnen het SB zich heeft gehouden aan zijn taak. Namelijk de controle over het functioneren van de OTB. Op het moment dat iemand binnen het SB zich ook met uitvoerende taken heeft bezig gehouden ipv alleen met zijn controlerende taak, dan dient ook die persoon het SB te verlaten.

Als derde stap zal het SB moeten uitzoeken in hoeverre Riemer zich aan zijn adviseursrol heeft gehouden en of de oud-voorzitter altijd handeld in clubbelang. Als het SB tot de conclusie komt dat ook Riemer zich niet aan gemaakte afspraken heeft gehouden (alleen een adviseursrol hebben) en hij het clubbelang heeft geschaad (door bijvoorbeeld de media op te zoeken of opdracht daartoe te hebben gegeven middels anderen) dan dient ook hij uit de club verwijderd te worden.

Als vierde stap dient de opgeschoonde of deels nieuwe SB een nieuw ONAFHANKELIJK bestuur samen te stellen met daarbij de juiste mensen met de juiste kwaliteiten op de juiste plekken. Daarbij ook goed kijkend naar de samenstelling hiervan en van te voren uitzoeken of de bewuste kandidaten ook daadwerkelijk nog met elkaar kunnen werken. Daarbij tevens voor alle bestuursleden een code opstellen waarbij niemand het eigen belang of dat van zijn/haar bedrijf in het geding laat komen met het clubbelang.

In mijn optiek de juiste volgorde en de te kiezen weg. Zorgvuldigheid boven snelheid en in open transparantie met alle geledingen binnen sc Heerenveen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 18:34

Toen in 2013 Veenstra verjaagd is, werd er door Riemer een nieuw bestuur neer gezet zoals we die nu kennen. Echter, heb ik in bladen als de VI (meende ik) gelezen dat daar mensen toen erg tegen waren, dat Van der Wiel en co. werd aangesteld. De ondernemingsraad was tegen, maar ook een aantal 'echte Heerenveense jongens', die het er erg mee oneens waren, niet meer bij de club kwamen en zodra dit plan van Riemer ook stuk zou lopen, zouden zij er wel instappen. Wie zijn deze jongens? Daarnaast had Riemer nog wel contact gezocht met volgens mij een sponsor die in de autobranche zat of die toch niet wat wilden doen voor de club, maar die wilde toen niet. Wie is dat? Het was iemand die al heel lang bij de club zat en vroeger wel met Riemer op kon schieten (zoals zoveel). Heeft iemand die VI toevallig nog liggen, of weet iemand wie dat dan zijn?

Zouden deze mannen er nu proberen in te stappen, nu de kans daarvoor absoluut aanwezig is?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bollebert » 11-10-2015 19:14

bmw garage de beier rest weet ik zo niet meer.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 11-10-2015 19:18

Met al deze ellende op straat welke inmiddels zelfs nieuwswaarde heeft in het buitenland, zo heb ik begrepen en het feit dat onze club een zo onderhand stuurloos schip is, zou ik niet raar opkijken wanneer er straks alsnog een gegadigde op de stoep staat die die op de resten die ooit onze club was iets nieuws wil bouwen. En het zit er dik in dat deze gegadigde van over de grens komt, want welke Nederlander durft zijn handen nog te branden aan onze in- en inzieke club? We zijn rijp voor een overname of grote invloeden van derden en daar hebben de beleidsbepalers het de laatste jaren zelf naar gemaakt.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 19:28

bollebert schreef:bmw garage de beier rest weet ik zo niet meer.

Klopt idd! Heb het even opgezocht, en mijn geheugen heeft me niet in de steek gelaten.

Het gaat om de VI van 23 juli 2014. Voormalig commercieel directeur Robert van der Werf zegt daarin dat Riemer alleen mensen heeft aangesteld die hem hebben geholpen met de revolutie en dat die te weinig kwaliteiten hebben als Riemer wegvalt. Ook zegt hij dat hij wanneer dat gebeurt, er met een aantal Heerenveense jongens in zal stappen en dat ze er klaar voor zijn.

De sponsor bij wie hij is langs geweest is inderdaad de Beijer en hij heeft aan Sybren van der Goot gevraagd of die niet nog iets zou willen doen voor de club, die dat niet wilde. Dit wordt verteld door Theun van der Meulen, die niets voor Riemer meer wil doen maar wel iets voor Heerenveen.

Ook wordt in het stuk vaak de naam van Klaas de Leeuw genoemd.

Zouden een van deze mannen samen er nu bij Heerenveen instappen?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Boffy » 11-10-2015 19:30

Mackan68 schreef:Heb het weer even aan de stok met maffe Jaap. Die meent volgens mij dat hij met wat simpele redenaties mensen zomaar van gedachten kan doen laten veranderen. Riemer en Jelko hebben nergens schuld aan want die zijn niet in zee gegaan met fopchinezen. Riemer heeft volgens mij alle poppetjes in het bestuur 'vakkundig' neergezet. Dus inclusief de fopchinezen bende die blijft geloven in het sprookje.


Die Jaap is nog een ergere luchtfietser dan al die Chinezen bij elkaar. Hij verzint de onzin ter plekke. Hij zal ook wel met een paar stuivers uit de clubkas betaald zijn door Jelko om maar zoveel mogelijk onzin en achterklap te verspreiden over Kamp Sneek. De zoveelste uit de propaganda machine van Riemer.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dickvankl » 11-10-2015 19:33

Crash schreef: En het zit er dik in dat deze gegadigde van over de grens komt, want welke Nederlander durft zijn handen nog te branden aan onze in- en inzieke club? We zijn rijp voor een overname of grote invloeden van derden en daar hebben de beleidsbepalers het de laatste jaren zelf naar gemaakt.


@Crash Is in- en inzieke club niet een beetje overdreven? Ja, we hebben een matig one-tier board en ja, we hebben een erevoorzitter die de boel niet uit handen kan geven (en de boel bedonderd volgens een aantal onder ons, dit laat ik in het midden). Maar als deze ziektekiemen, om in jouw termen te blijven, uit de organisatie zijn moet het toch wel weer goed komen lijkt me. Misschien zetten we een of twee stappen terug (o.a. op sponsorgebied), maar als er weer een goed nieuw bestuur wordt aangesteld zie ik ons daarna weer stappen vooruit zetten.
Wij zijn Heerenveen!
dickvankl
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 20-09-2014 13:59

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bollebert » 11-10-2015 19:41

Klaas de leeuw heeft met van wijnen te maken geloof ik.
Die hebben net sponsorschap op gezegd.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 11-10-2015 19:43

Wellicht dat ik wat chargeer, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat ervaren bestuurders momenteel wel twee keer nadenken voordat ze 'in Heerenveen stappen'. Met alle lijntjes die er liggen naar Van der Velde, medewerkers die in een paar jaar tijd tussen 'kampen' hebben moeten werken en ondertussen murw moeten zijn van alles is dit verre van een goed instapmoment. De kans van welslagen ligt verderweg dan ooit.

Het zou me bijvoorbeeld niets verbazen als een Sporre er niet opnieuw in zou stappen. Die heeft hier natuurlijk ook geen zin in.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bollebert » 11-10-2015 19:48

Op inloopavond van nn kwam de heer sporre ook te spraken.
Daar werd verteld dat de heer sporre kleding sponsor jakko er door had gedrukt wat de club slecht uitkwam.
En dat hij er had voor gezorgd dat de sponsoren gratis konden drinken tot aan de persconferentie.
En dat totaal niet uit kon kwa kleine sponsors.
Dit ook als eerste door stichtingsbestuur weer was terug gedraaid.
Dus die waren niet louter positief over hem.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 19:54

bollebert schreef:Klaas de leeuw heeft met van wijnen te maken geloof ik.
Die hebben net sponsorschap op gezegd.

Dan zal die er dus wel niet in stappen.

Heeft iemand toevallig enig idee wie die jongens van Robert van der Werf zijn en of zij er nog in willen stappen?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 20:00

bollebert schreef:Op inloopavond van nn kwam de heer sporre ook te spraken.
Daar werd verteld dat de heer sporre kleding sponsor jakko er door had gedrukt wat de club slecht uitkwam.
En dat hij er had voor gezorgd dat de sponsoren gratis konden drinken tot aan de persconferentie.
En dat totaal niet uit kon kwa kleine sponsors.
Dit ook als eerste door stichtingsbestuur weer was terug gedraaid.
Dus die waren niet louter positief over hem.


Ken de exacte cijfers niet, maar misschien besefte Sporre dat je sponsoren moet koesteren en dat een éénmaal vertrokken sponsor zeer moeilijk terug te winnen is. Sponsors verliezen, dat kan niet uit.
De eerste stap bij sponsorbeleid moet altijd zijn: het behouden van je huidige sponsoren. Zonder hen kan de club niets.
Dit element van sponsorbeleid is momenteel zwaar onvoldoende, is mijn vermoeden. En Jetten is ook nog op non-actief gezet. Lekker bezig! Hoeveel miljoen opgezegd deze week? Snel personeel ontslaan dan kunnen we weer een tijdje doormodderen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor TORCIDA » 11-10-2015 21:40

ik weet dat in het verleden romke kooijenga Honda van vvv voor ik meen 6 mio wilde kopen voor Heerenveen. Heerenveen wou daar toen niet aan, wat dat betreft is het van alle dag dat investeerders zich melden. Ik blijf vinden, zonder dat je je ziel verkoopt dat dit wel perspectief kan bieden, als je hier goede afspraken over kunt maken, kan het een extra impuls zijn.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 11-10-2015 23:40

In de LC staat vandaag dat het ontslag van Jelko van der Wiel nog steeds op het programma staat voor zaterdag. Dit zegt Rene de Wilde, die nu de taken van Hettinga waarschijnlijk waarneemt. Het is dus zaak dat er zeer snel meer partijen Nieuw Noord volgen anders gaat het kliekje gewoon door.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 12-10-2015 06:48

Alleen met een warm hart en een koel hoofd komen we uit deze crisis.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 12-10-2015 07:59

LC vandaag
Clubiconen SC Heerenveen smeken om eensgezindheid

Alleen als de rijen gesloten worden, kan het zinkende schip SC Heerenveen worden vlotgetrokken. Riemer van der Velde en Foppe de Haan roepen op tot eensgezindheid. Oud-voorzitter Riemer van der Velde (1983-2006) en oud-trainer Foppe de Haan (1985-2004) zouden de vechtende partijen in het bestuur van SC Heerenveen – de zevenkoppige one-tier board (otb) – haast willen smeken om vandaag nog met een gezamenlijk standpunt naar buiten te komen. In de ogen van de twee clubiconen is er op dit moment maar één belang dat centraal dient te staan: dat van de club. ,,Neam it mar in ‘noodkreet’ ’’, stelt Van der Velde. ,,Yn it belang fan Heerenveen: hâld op mei dit krewearjen. Belis hjoed noch in fergadering mei alle leden fan it otb en it stiftingsbestjoer en los it mei elkoar op. Begjin mei elkoar op ’e nij.’’ De Haan en Van der Velde maken zich ernstig zorgen. De twee zagen de standpunten over en weer de laatste weken en dagen verharden. Van der Velde: ,,It spul leit op strjitte en der binne gjin winners. Club, spilers, personiel, frijwilligers, eltsenien is slachtoffer. Foppe en ik sizze: der is mar ien oplossing. We binne mei elkoar út de bocht flein, no moatte we der mei elkoar útkomme. Tel uw zegeningen, jou elkenien noch in kâns en besykje de problemen te ferjitten. Rêst, rêst en nochris rêst. Dêr giet it om.’
Foppe de Haan is, als daaraan behoefte is en als men het hem vraagt, bereid als intermediair op te treden. Mede uit naam van Van der Velde. De oud-voorzitter is de komende weken met vakantie. De twee denken precies hetzelfde over de huidige problematiek bij de club. De Haan zou graag de zienswijze van de twee club iconen uiteenzetten voor het volledige (na het vertrek van voorzitter Anne Hettinga negenkoppige) stichtingsbestuur en otb. ,,Ik fyn dat we mei elkoar diskusearje moatte oer wat Heerenveen is, wêr’t we weikomme, wat we no dwaan moatte om it better te krijen en wat de takomst is’’, zegt de oudtrainer. In de ogen van De Haan menen veel mensen dat SC Heerenveen een grote club is. Ten onrechte. ,,We binne in lytse club út in doarp mei 28.000 minsken en in gebiet dêromhinne me noch ris 400.000. Dêr sille we it mei dwaan moatte. As we it dus net mei elkoar dogge, dan gean we kapot. We ha gjin keuze, dat moat elkenien him realisearje. En dan in dúdlike lijn kieze dêr’t elkenien him oan hâldt.’’ SC Heerenveen bestaat in 2020 honderd jaar. Als de rijen nu niet gesloten worden, haalt de club dat jubileum niet. Van der Velde: ,,Kennedy en Chroesjtsjov stiene yn 1962 tidens de Cuba-krisis tsjinoer elkoar mei in atoombom der tuskenyn. Se losten it op, oars hie de wrâld yn de fik stien. Samsom en Rutte steane fier út elkoar mar slagje deryn in kabinet te foarmjen. Foppe en ik wolle de belutsenen by ús club wol op bleate knibbels smeke, we wolle it wol fan de dakken roppe: los dit op. Yn harmony. It moat.’’ ,,We luisteren absoluut naar Riemer en Foppe’’, zegt René de Wilde, woordvoerder van het stichtingsbestuur van SC Heerenveen, in een reactie. ,,We gaan de komende week kijken of we hier met de leden van het otb iets mee kunnen. Maar het wordt geen eenvoudige klus. Tot die tijd blijft de vergadering die afgelopen zaterdag is afgelast staan voor komende zaterdag.’’ Daar staat voorlopig onveranderd één punt op de agenda: de schorsing van voorzitter Jelko van der Wiel.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 12-10-2015 08:01

TORCIDA schreef:ik weet dat in het verleden romke kooijenga Honda van vvv voor ik meen 6 mio wilde kopen voor Heerenveen. Heerenveen wou daar toen niet aan, wat dat betreft is het van alle dag dat investeerders zich melden. Ik blijf vinden, zonder dat je je ziel verkoopt dat dit wel perspectief kan bieden, als je hier goede afspraken over kunt maken, kan het een extra impuls zijn.


Sterker nog, ik denk dat een constructie met een investeerder(die gewoon winst wil maken op zijn investering) een stabielere constructie is(financieel) dan een club sponsoren waarvan je ieder jaar weer moet afwachten wie er opzeggen. Hoezo variabel inkomen...... Sponsorinkomsten blijken net zo variabel als transferinkomsten. Dan krijg je zoals nu problemen wanneer financieel overgeleverd ben aan sponsoren die of voor de ene partij gaan, dan wel voor de andere...

Helaas staat investeren wel gelijk aan zeggenschap, en dat is een groot nadeel. Maar wanneer je daar goede afspraken over kunt maken dan sta je een stuk stabieler op je poten. Natuurlijk zijn sponsoren belangrijk maar kijk om je heen. In de grote competities is sponsoring veel minder belangrijk. Natuurlijk staat er nog wel "Emirates" op het shirt als zijnde sponsoring, maar al die topclubs hebben een inmiddels een sjeik(etc etc) zitten die de club van centen voorziet. Niet dat ik daar een voorstander van ben maar MKB-ers zijn daar echt geen sponsor meer, is totaal onbetaalbaar. Het is m.i wel de reden waarom we inmiddels zover achter liggen.

FF: wanneer horen we eens wat....??
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 12-10-2015 08:13

@12de man, dit Tweette Daan Rieken, hij is van het Friesch Dagblad.

Daan Rieken ‏@DaanRieken 9 u 9 uur geleden

Na OSSH + Nieuw Noord spreekt FeanFan vandaag over standpunt crisis #Heerenveen. Andere zgn. 'stakeholders' (vrijwilligers) doen dat morgen
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 12-10-2015 08:23

Het verhaal van Riemer en Foppe, tsja, wat moeten en kunnen we hiermee?

Op zich mooi dat ze zich naar de buitenwacht zo opstellen, maar vooral de reactie van Riemer is natuurlijk een beetje een wassen neus, gelet op alles wat de afgelopen week is gebeurd.

Het lijkt me dat alle verhoudingen dermate zijn verstoord dat van een ultieme 'lijmpoging' geen sprake (meer) kan zijn. Dus waar kan dit nog toe gaan leiden? Daarnaast blijft het verbazingwekkend dat het enige agendapunt voor zaterdag het ontslag van Jelko van der Wiel is en blijft. We mogen toch onderhand wel concluderen dat het gehele otb heeft gefaald..
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 12-10-2015 08:24

Daar is Riemer al weer, voor de bühne de good-guy uithangen, maar achter de schermen het vuur hemelshoog opstokend.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Marça » 12-10-2015 08:42

En het media-offensief van Riemer gaat verder in de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... max__.html

Ongelovelijk..
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 12-10-2015 09:17

De Telegraaf laat zich nu wel erg gebruiken als spreekbuis van van der Wiel.
Broddelwerk.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 12-10-2015 09:30

Het valt me nu al meerdere malen op, de stukjes die Robin Jongsma schrijft zijn zeer zwak. Een journalist onwaardig.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 12-10-2015 09:36

En dan ook nog claimen dat "onthullingen in Telesport" een wezenlijke bijdrage in de hele situatie spelen. :roll:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Marça » 12-10-2015 09:54

Riemer's tactiek is voor mij klaar en duidelijk. Vorige week zorgde hij ervoor dat dankzij de VI en de LC het Sneker kamp met de grond werd afgebrand. En ook vandaag doet de Telegraaf daar uit het niets - zonder iets nieuws te melden - nog even wat extra olie bij om het vuurtje brandend te houden. (Hoeveel zou die Robin Jongmans daarvoor ontvangen?)

En vandaag volgt het 'constructieve/positieve' geluid in de LC: een 'noodkreet', want het kan zo niet verder. Diezelfde Riemer - en Foppe, die zich misschien beter hier buiten kan laten - die in deze chaos willen bemiddelen. Eerst het vuurtje opstoken en het daarna voor brandweer willen spelen. Wat moet je ermee?

Het is duidelijk dat Riemer nu alles of niets speelt: of de 'Snekers' eruit of het gehele one-tier board. In beide gevallen kan hij de regie behouden. Als Van der Wiel, Dijk (en wellicht Vonk) geschorst of ontslagen worden, is hij alle invloed kwijt. Voor een man als Riemer is dat het ergste wat hem kan overkomen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 12-10-2015 10:06

Het lijkt er inderdaad op Marca. Eén nuancering, het stuk in VI was ook uitgesproken negatief over het functioneren van Jelko van der Wiel. Ik heb het idee dat dit nog altijd één van de meest objectieve 'bijdrages' is die we de afgelopen week voorbij hebben zien komen, en waar we op af kunnen gaan voor onze eigen beeldvorming.

Ik vind het op zich wel OK dat Foppe zich er nu ook mee gaat bemoeien. Ik heb Foppe hoger zitten dan Riemer, ook als het aankomt op het gebruiken van gezond verstand. Het gekke is dan weer wel dat Foppe op Radio2 heeft aangegeven dat hij wil bemiddelen, maar dat hij ook denkt dat het erop uit gaat draaien dat er een nieuw bestuur gaat komen. Is het dan niet logischer om meteen maar met dat laatste te beginnen ipv. waarschijnlijk nutteloze lijmpogingen?
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 12-10-2015 11:08

Jaap was weer lekker bezig bij BNR.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten