One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 09:19

Opsokkebolje! schreef:Meneer Diekstra, het is voorbij met uw “Egon-tripperij”! U kunt gaan samen met uw Chinese grootheidswaan! Uit échte clubliefde zou u als luchtverkoper misschién nog wel onze wedstrijdballen van lucht kunnen voorzien… Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. Opsokkebolje!


Ach weer iemand die alleen maar even komt stoken. Opsokkelebolje!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 11-10-2015 09:41

Is dat zo Thinkman, hij heeft het bij het rechte eind!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 10:04

xander schreef:Is dat zo Thinkman, hij heeft het bij het rechte eind!


nieuwe forumleden die in hun eerste post niet meer kunnen toevoegen dan dit mogen van mij wegblijven.
Of hij het bij het rechte eind heeft is jouw mening, geen feit. En zeker geen argument.
Je inschrijven als forumlid en dan alleen maar roepen dat iemand moet oprotten, zonder onderbouwing, ja daar vind ik wel wat van.

Maar als dit de nieuwe norm is wil ik me wel aanpassen hoor, dan mag jij ook opsodemieteren van mij. Beter? :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 11-10-2015 10:12

Vanaf halverwege de jaren 70 kom ik bij Heerenveen.
Toen nog een bescheiden 1e divisieclub met gemiddeld 3000 man publiek.
Sportieve ambities waren er nagenoeg niet en daar had toen iedereen eigenlijk ook wel vrede mee.
Pas na de entree van Riemer werd het allemaal wat serieuzer en professioneler opgepakt.
Promotie werd de uitgedragen doelstelling al geloofde lang niet iedereen dat dit voor Heerenveen zou kunnen zijn weggelegd.
Toch lukt het uiteindelijk in 1990 op een achteraf tamelijk onwaarschijnlijke wijze. Als 16e eindigend en de nacompetitie winnend omdat GA Eagles en NAC zichzelf in een onderling duel uitschakelden.
De promotie bleek de aanzet tot een ongekende groei van het dorpsclubje die 10 jaar later zijn sportieve hoogtepunt kende door deelname aan de Championsleague in 2000. Ook daarna bleef het financiele succes groot, elk volgend jaar kon de begroting weer worden verhoogd. Alles dankzij Riemer.
Het gaat dan uiteindelijk ook mis op het moment dat Riemer in 2006 aftreed.
Eerst die niet zo logische keuze voor Formsma, door Riemer niet gepruimd en ook te weinig voetbalman om te kunnen slagen.
Daarna het driemanschap Kuiper, Hoekstra en van Erve. In die periode bereikt de club in 2008 financieel haar piek.
Prima selectie en een almaar stijgende begroting, waardoor het idee onstond dat een wat extra inspanning de aansluiting met de nationale top gehaald kon worden. Daar ging het mis, met de komst van Sollied, Djuric en Elyounoussi werd flink geinvesteerd maar stuk voor stuk waren het forse miskleunen een jaar later gevolgd door een serieuze degradatiestrijd.
Geen sportief succes en opeens financieel een flink gat in de begroting, een fout die in de voetballerij ook elders steeds weer opnieuw gemaakt wordt. Exit Kuiper cs.
Daarna de periode Veenstra waarin flink gesaneerd moest worden in de kosten maar de inkomstenkant werd verwaarloosd in een door de crisis toch al steeds moeilijker wordende sponsormarkt. Bovendien bleek Veenstra op geen enkele wijze in staat om de via managementboek.nl opgedane wijsheid in de praktijk toe te passen met de Feanrevolutie als gevolg.
Exit Veenstra.
Sporre bleek een prima tussenpaus maar werd door de groep rond Riemer volledig genegeerd bij het opzetten van een nieuwe te gecompliceerde bestuurstructuur. Van der Wiel blijkt al snel niet de sterke voorzitter die het nieuwe model nodig heeft en wordt daarom al snel links en rechts ingehaald door zijn meer doortastende mede-bestuursleden. Feitelijk had van der Wiel al veel eerder moet plaatsmaken, de plannen waren er vorige zomer al, maar het stichtingsbestuur durft niet door te pakken. Nu dat eindelijk wel dreigt te gebeuren treedt van der Wiel, gesouffleerd door Riemer, ineens wel op de voorgrond met een redelijk succesvol media offensief waarin hij zich als slachtoffer presenteert van het Sneker kamp dat de club aan de Chinezen wil verkwanselen. Door het uitblijven van een reactie van het andere kamp en het stichtingsbestuur neemt de onrust alleen maar toe met een aangekondigde uitstroom van sponsoren als gevolg. Hettinga merkt dat hij als Sneker de strijd publicitair aan het verliezen is en heeft met 50 boze supporters voor de deur een mooie aanleiding om zich voortijdig aan zijn verantwoordelijkheid te onttrekken. Het zal ongetwijfeld ook de reden zijn dat de geplande vergadering van het stichtingsbestuur werd uitgesteld.
De club blijft in chaos achter met een bestuur dat geen enkel draagvlak meer heeft.
Opnieuw is het imago van de club beschadigd en we mogen ervan uitgaan dat de uitstroom van sponsoren en publiek zal aanhouden met het steeds verder teruglopen van de begroting als gevolg. Dat tij valt niet meer te keren. Van een wachtlijst van 5000 man straks naar een half gevuld stadion. Verdere sanering van het personeelsbestand zal niet kunnen uitblijven en in sportief opzicht kunnen we alleen nog maar hopen dat geen degradatie volgt. Dan is het definitief over, de club is te groot geworden om op 1e divisie nivo te kunnen overleven.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fanatismo » 11-10-2015 10:19

Ik hoop dat iedereen nu eindelijk inziet dat de hele kliek weg moet, met voorop Riemer, die heeft zijn poppetjes neergezet, maar die functioneren niet.
Badfrisianboy kan dan wel negatief overkomen maar hij heeft wel volkomen gelijk.
Riemer is flink aan het stoken, kan het niet verteren dat zijn mensen het werk niet goed doen en slaat nu om zich heen.
Zijn jullie de bekerfinale vergeten, dat de familie vd Velde voor het einde vd wedstrijd vertrok, dat was voor mij al een teken dat ze het niet konden verkroppen dat een ander met de eer zou strijken.
Riemer heeft al eens gezegd "als men geen prijs meer op mij stelt, dan moeten ze dat zeggen",
nou dan wordt het nu tijd dat dat gebeurd!!
Sponsoren mobiliseren om weg te gaan, bah misselijkmakend.
Zolang hij zich met de club bemoeit, komt er geen rust!!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bollebert » 11-10-2015 10:30

Fanatismo schreef:Sponsoren mobiliseren om weg te gaan, bah misselijkmakend.
Zolang hij zich met de club bemoeit, komt er geen rust!!


Voorlopig is daar nog geen bewijs voor hoor.
Van wijnen al aangegeven dat ze stoppen om de onrust telkens.
Verder wel eens dat riemer ook niet de gene moet zijn die de poppetjes weer neer zet.
Maar zoals de voor standers roepen blijf wel bij de feiten...
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 10:36

mitrita schreef:(......) Sporre bleek een prima tussenpaus maar werd door de groep rond Riemer volledig genegeerd bij het opzetten van een nieuwe te gecompliceerde bestuurstructuur. Van der Wiel blijkt al snel niet de sterke voorzitter die het nieuwe model nodig heeft en wordt daarom al snel links en rechts ingehaald door zijn meer doortastende mede-bestuursleden. Feitelijk had van der Wiel al veel eerder moet plaatsmaken, de plannen waren er vorige zomer al, maar het stichtingsbestuur durft niet door te pakken. Nu dat eindelijk wel dreigt te gebeuren treedt van der Wiel, gesouffleerd door Riemer, ineens wel op de voorgrond met een redelijk succesvol media offensief waarin hij zich als slachtoffer presenteert van het Sneker kamp dat de club aan de Chinezen wil verkwanselen. Door het uitblijven van een reactie van het andere kamp en het stichtingsbestuur neemt de onrust alleen maar toe met een aangekondigde uitstroom van sponsoren als gevolg. Hettinga merkt dat hij als Sneker de strijd publicitair aan het verliezen is en heeft met 50 boze supporters voor de deur een mooie aanleiding om zich voortijdig aan zijn verantwoordelijkheid te onttrekken. Het zal ongetwijfeld ook de reden zijn dat de geplande vergadering van het stichtingsbestuur werd uitgesteld.
De club blijft in chaos achter met een bestuur dat geen enkel draagvlak meer heeft.
Opnieuw is het imago van de club beschadigd en we mogen ervan uitgaan dat de uitstroom van sponsoren en publiek zal aanhouden met het steeds verder teruglopen van de begroting als gevolg. Dat tij valt niet meer te keren. Van een wachtlijst van 5000 man straks naar een half gevuld stadion. Verdere sanering van het personeelsbestand zal niet kunnen uitblijven en in sportief opzicht kunnen we alleen nog maar hopen dat geen degradatie volgt. Dan is het definitief over, de club is te groot geworden om op 1e divisie nivo te kunnen overleven.


Helder verhaal. Hettinga dacht wellicht het 'netjes' in de bestuurskamers via de formele weg te kunnen oplossen. Maar het offensief van Riemer cs heeft hem letterlijk en figuurlijk overvallen.
Nu zal er weer fors gesnoeid moeten worden, totdat er misschien niets meer te snoeien valt. Het zal Jelco bekend voorkomen :frown:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 10:45

Thinkman schreef:Helder verhaal. Hettinga dacht wellicht het 'netjes' in de bestuurskamers via de formele weg te kunnen oplossen. Maar het offensief van Riemer cs heeft hem letterlijk en figuurlijk overvallen.
Nu zal er weer fors gesnoeid moeten worden, totdat er misschien niets meer te snoeien valt. Het zal Jelco bekend voorkomen :frown:

Moet ik helpen herinneren dat Hettinga de media oorlog begon dood te stellen dat er meerdere moesten vertrekken? Hoezo netjes in de bestuurskamer oplossen?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Stiffie » 11-10-2015 10:48

Vd Wiel en Dijk zijn onzichtbaar geweest de afgelopen 2 jaar. Geen strategie/beleidsplan, geen oplossing voor Sportstad, de commerciële afdeling heeft niet goed gedraaid. Het zijn geen makkelijke tijden geweest om sponsors binnen te halen, maar toch. Die afdeling moet eens kritisch bekeken worden. Dan het stichtingsbestuur. De Snekers hebben hun sporen wel verdiend in het bedrijfsleven, CEO zijn van Arriva is geen kattepis en die Diekstra heeft zijn miljoentjes wel verdiend.
Maar handelden ze in het belang van de club of zichzelf? Er lijken sterke signalen die wijzen op dat laatste.

Van de Wiel is aangeschoten wild en kan niet blijven zitten. Leuk dat hij de harde kern heeft bespeeld, dat mag, maar hij kan niet blijven zitten, dat moet hij zich wel beseffen. Hij is volstrekt ongeloofwaardig geworden door mails te lekken en nu wel overal vooraan te staan om zijn woordje te doen. Dijk heeft niet gepresteerd met de commerciële afdeling. Is wel een ander / beter poppetje voor te vinden. Vonk hoeft van mij niet weg, maar als hij zich solidair stelt, so be it, is zijn eigen beslissing.

En dan de rest van het stichtingsbestuur. OSSH heeft zich uitgesproken, maar NN en FF en vrijwilligers? Wat vinden die nu eigenlijk? Op papier leuk het stichtingsbestuur, in de praktijk werkt het blijkbaar niet, dus dikke streep erdoorheen.

Ik hoop dat de Ankers wat willen doen bij de club. Je krijgt er twee voor de prijs van één. Zijn juridisch zeer goed onderlegd, zijn hoogbegaafd al zou je dat niet altijd zeggen :) en zijn echte clubmannen. Ze kunnen zowel bestuurlijk als voor de commerciële afdeling veel betekenen. Er zijn wel meer goede mensen te vinden voor de club. Dus schoonschip maken en zorgen voor een leiding waarin sponsoren, publiek, vrijwilligers zich kunnen vinden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bollebert » 11-10-2015 11:03

Nn heeft zich gisteren op inloopavond hun statement aan de leden uitgelegd en zal die vandaag waarschijnlijk openbaar maken.
kort samengevat otb moet er helemaal uit en van stichtingbestuur moet er per persoon worden bekeken of ze er voor de club of voor zich zelf zitten.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 11:08

Stiffie schreef:Ik hoop dat de Ankers wat willen doen bij de club. Je krijgt er twee voor de prijs van één. Zijn juridisch zeer goed onderlegd, zijn hoogbegaafd al zou je dat niet altijd zeggen :) en zijn echte clubmannen. Ze kunnen zowel bestuurlijk als voor de commerciële afdeling veel betekenen. Er zijn wel meer goede mensen te vinden voor de club. Dus schoonschip maken en zorgen voor een leiding waarin sponsoren, publiek, vrijwilligers zich kunnen vinden.


Zou nu het goede moment zijn, Stiffie! Zijn wel verbinders, communicatief vaardig en slim. En zullen nooit instemmen met een alcoholverbod in het stadion :wink:
Dit zijn ook mannen die zich niet laten gebruiken door de man die Riemer heet.
Hoop overigens dat Vonk op de één of andere manier wel behouden kan blijven voor de club. Hij heeft volgens mij ook niet meegedaan aan het lekken en moddergooien van Jelco. Vonk kun je er wel bij hebben, en is toch ook een clubman.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor g11 » 11-10-2015 11:29

Mee eens.
Je kunt van de Ankers zeggen wat je wilt, maar komen bij Heerenveen voor het voetbal, en ok, een paar consumpties.
Eigenlijk precies hetzelfde als ik en jij ook.

Wat ze daarnaast ook hebben is charisma, en een helder verhaal. Dit is wat onze club nodig heeft, na alle eigengereide gebakken lucht verkopers. Volgens mij hebben ze zelf al eens aangegeven dat ze het wel zien zitten om onze club te leiden.

Misschien wordt het tijd voor de 50 supporters die onlangs naar Sneek geweest zijn, om wat inkopen bij een slijter te doen en richting Akkrum te vertrekken. Wel vooraf de media inlichten, zodat heel nederland kan zien hoe je op een positieve manier met een (nieuw) bestuur om kunt gaan.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 11:30

Superfries1994 schreef:Moet ik helpen herinneren dat Hettinga de media oorlog begon dood te stellen dat er meerdere moesten vertrekken? Hoezo netjes in de bestuurskamer oplossen?


Hettinga de media oorlog begonnen???!
Moet ik je helpen herinneren aan het evaluatierapport van het bestuursmodel waaruit bleek dat er een aantal zaken moesten veranderen? Dat de resultaten van dit rapport terecht (transparant) netjes naar buiten zijn gecommuniceerd door Hettinga?
Dat Jelco cs. de conclusies botweg niet accepteerden?
Dat Hettinga dan terecht heeft gecommuniceerd dat dit dan natuurlijk consequenties moet hebben. Logisch en transparant.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 11:32

Ik weet niet of de Ankers goede bestuurders zouden zijn. Wel een uithangbord, wat natuurlijk wel goed is. Zou ze wel een kans willen geven.

Hoeveel heeft Sporre hier overigens verdient met het interim bestuur? Ik meende dat dat aanzienlijk was? Zou ik jammer vinden, zou hem graag terug zien komen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 11:35

Superfries1994 schreef:Hoeveel heeft Sporre hier overigens verdient met het interim bestuur? Ik meende dat dat aanzienlijk was? Zou ik jammer vinden, zou hem graag terug zien komen.


Sporre was zijn geld toen ruimschoots waard.
Jelco verdient hier niks, maar toch kost hij de club bakken met geld...


Kwaliteit heeft een prijs, maar slechte kwaliteit is uiteindelijk veel duurder!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 11:38

Thinkman schreef:
Hettinga de media oorlog begonnen???!
Moet ik je helpen herinneren aan het evaluatierapport van het bestuursmodel waaruit bleek dat er een aantal zaken moesten veranderen? Dat de resultaten van dit rapport terecht (transparant) netjes naar buiten zijn gecommuniceerd door Hettinga?
Dat Jelco cs. de conclusies botweg niet accepteerden?
Dat Hettinga dan terecht heeft gecommuniceerd dat dit dan natuurlijk consequenties moet hebben. Logisch en transparant.


Hettinga hoeft helemaal niet te communiceren dat er waarschijnlijk twee mensen uitvliegen, zo communiceer je dat niet. Zo ga je niet met mensen om die clubman zijn en het pro deo doen. Dat is allerminst netjes.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2015 11:39

Thinkman schreef:Sporre was zijn geld toen ruimschoots waard.
Jelco verdient hier niks, maar toch kost hij de club bakken met geld...


Kwaliteit heeft een prijs, maar slechte kwaliteit is uiteindelijk veel duurder!


Dat is ook zo, maar ik vrees dat wij dat niet kunnen bekostigen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 11-10-2015 11:41

Wat is de connectie tussen Rene de Wilde (Deloitte) en de toezichthoudende bestuursleden. De Wilde nam in het SB financien over van Hettinga die toen voorzitter werd. Deloitte en Hamilton Bright doen in ieder geval zaken met elkaar. De Linked in group "informal investors noord nederland" waar hij lid van is geeft ook niet echt een gevoel dat hij er objectief in staat.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor g11 » 11-10-2015 11:46

vakje12 schreef:Wat is de connectie tussen Rene de Wilde (Deloitte) en de toezichthoudende bestuursleden. De Wilde nam in het SB financien over van Hettinga die toen voorzitter werd. Deloitte en Hamilton Bright doen in ieder geval zaken met elkaar. De Linked in group "informal investors noord nederland" waar hij lid van is geeft ook niet echt een gevoel dat hij er objectief in staat.


En de onderlinge relaties van bestuurders en andere partijen was nou net wat na het debacle van RV en consorten niet weer mocht voorkomen. Tenminste dat stond in het onderzoeksdossier van Koopmans/Vaassen.

Dus maken we met Diekstra en zijn Textielstra toch weer dezelfde fout. Leve de vernieuwing of is het toch vernieling.

Open your eyes.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 11-10-2015 11:46

Superfries1994 schreef:Dat is ook zo, maar ik vrees dat wij dat niet kunnen bekostigen.

Volgens Jelko valt de financiële situatie van de club toch enorm mee? Ik denk dat je momenteel beter op spelersmateriaal kunt bezuinigen dan dat je bestuurlijk voor een kwartje eerste rang wilt proberen te zitten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor bollebert » 11-10-2015 11:49

Thinkman schreef:
Hettinga de media oorlog begonnen???!
Moet ik je helpen herinneren aan het evaluatierapport van het bestuursmodel waaruit bleek dat er een aantal zaken moesten veranderen? Dat de resultaten van dit rapport terecht (transparant) netjes naar buiten zijn gecommuniceerd door Hettinga?
Dat Jelco cs. de conclusies botweg niet accepteerden?
Dat Hettinga dan terecht heeft gecommuniceerd dat dit dan natuurlijk consequenties moet hebben. Logisch en transparant.


O je bedoelt dat evaluatierapport die geen 1 partij transparant naar de achterban heeft laten lezen?
Niemand weet wat daar precies instaat...
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor g11 » 11-10-2015 11:57

Bijkomend voordeel van de Ankers is dat ze uit de hoek van het strafrecht komen.

Weten precies welke personen alleen maar om hun eigen beurs denken. Handig die inside-information als je een nieuw bestuur gaat samenstellen.

Zal dus uit een gedeelte van het huidige bestuur ook wel de nodige weerstand oproepen om met de Ankers te gaan praten.

Is het een idee om komende week allemaal met een nieuwe bezem naar het stadion te gaan om de hele organisatie weg te vegen?
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 11-10-2015 11:57

g11 schreef:
En de onderlinge relaties van bestuurders en andere partijen was nou net wat na het debacle van RV en consorten niet weer mocht voorkomen. Tenminste dat stond in het onderzoeksdossier van Koopmans/Vaassen.

Dus maken we met Diekstra en zijn Textielstra toch weer dezelfde fout. Leve de vernieuwing of is het toch vernieling.

Open your eyes.


Klopt. Quickwins van het gokpalen plan is ook van Diekstra en daar is een connected stadion voor nodig.

En toezichthouder Jaap Schuurmans is net als zijn controleur Anne Hettinga werkzaam bij Arriva en woont in Sneek.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Marça » 11-10-2015 12:02

Waar komt dat nieuws over Promotex en Textielstra vandaan? Kan het nergens vinden, enkel dat Promotex nog contract heeft tot 2016.

Textielstra wordt gerund door de broer van Egon, dat lijkt me wel stukje belangenverstrengeling wat je als bestuurder liever wilt vermijden. Al kennen we ondertussen ook de reden van het opzeggen van Promotex niet, mocht dat inderdaad kloppen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 11-10-2015 12:13

Diekstra heeft geprobeerd sponsor en leverancier Promotex aan de kant te schuiven voor het eigen Textielstra. Volgens mij is dit echter niet doorgegaan toen de uitvoerende directie dit via Promotex te horen kreeg.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 11-10-2015 12:15

bollebert schreef:O je bedoelt dat evaluatierapport die geen 1 partij transparant naar de achterban heeft laten lezen?
Niemand weet wat daar precies instaat...


Inderdaad. Het rapport dat Jelco dan weer níet naar de pers heeft gelekt.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor supergerjan » 11-10-2015 13:04

Op een goedbezochte iNNloopavond heeft het Nieuw Noord bestuur toelichting gegeven op de zienswijze, visie en mening van het Nieuw Noord bestuur omtrent de huidige bestuurscrisis. Samenvattend vinden wij als bestuur:

- Het gehele one-tier board moet opstappen. Binnen het one-tier board geldt een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het besturen van onze club. Wat ons betreft is er dan ook sprake van gezamenlijk falen.
- Nieuw Noord is en zal altijd tegen een overname van de club zijn. Sinds 1920 is onze mooie club in staat geweest zichzelf in steeds veranderde omstandigheden zelfstandig te redden. sc Heerenveen is hiermee één van de weinige clubs in het betaald voetbal die niet zijn ontstaan uit een fusie. Wij zien dan ook geen enkele reden deze zelfstandigheid op te geven.

Middels onze vertegenwoordiger hebben en zullen wij bovenstaande verdedigen binnen het stichtingsbestuur. Het stichtingsbestuur is het orgaan waarin wij direct invloed hebben op genoemde punten. Wij zullen onze vertegenwoordiging in het stichtingsbestuur dan ook niet terug trekken. Tevens willen wij nogmaals ons vertrouwen uitspreken in onze vertegenwoordiger.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel!
Avatar gebruiker
supergerjan
Nieuw talent
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 15-12-2012 16:22

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dickvankl » 11-10-2015 13:40

En nog steeds geen enkel bericht van FeanFan over de problemen.
Wij zijn Heerenveen!
dickvankl
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 20-09-2014 13:59

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 11-10-2015 13:49

dickvankl schreef:En nog steeds geen enkel bericht van FeanFan over de problemen.

Nee, Annema is niet zo van het reageren. Die speelt verstoppertje.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 11-10-2015 14:08

dickvankl schreef:En nog steeds geen enkel bericht van FeanFan over de problemen.


Zorgwekkend inderdaad, kan me goed voorstellen dat leden van FF onder ons willen weten wat FF hun standpunt is in deze situatie..
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten