One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 10-10-2015 15:44

Met respect voor Foppe, de club is hem te eigen om als bemiddelaar op te treden.
Dat kan beter door een relatieve buitenstaander die geen binding heeft met welk kamp dan ook.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 10-10-2015 15:58

En toch denk ik dat je clubmensen als Foppe nodig hebt om een (interim-)bestuur neer te kunnen zetten dat in staat is om te functioneren bij onze club. Normen en (vooral) waarden kun je bijvoorbeeld al niet zomaar op een papiertje meegeven aan een stel onafhankelijken. Foppe kan volgens mij prima een adviserende rol innemen, in tegenstelling tot Riemer.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Flying Tilster » 10-10-2015 16:06

feanryp23 schreef: Foppe kan volgens mij prima een adviserende rol innemen, in tegenstelling tot Riemer.


Foppe is veel te veel verweven met Riemer. Als je schoon schip wilt maken, moet je ook echt schoon schip maken. Dus zonder Foppe en zonder Riemer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-10-2015 16:09

Jaap Stalenburg net ook alweer op de radio (het offensief om Jelco aan de macht te houden gaat gewoon door). Hét nieuws van de dag aldus Jaap; een foto van een deurtje in China, waarmee de 'overname' (welke overname?) volgens kampdenker (of kampbedenker?) Jaap is 'ontmaskerd'. Wat een gênante vertoning is dit aan het worden.

Gelukkig prima regie van onze voorzitter. Netjes zoals hij de club 'verkoopt'. :frown:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 10-10-2015 16:13

feanryp23 schreef: Foppe kan volgens mij prima een adviserende rol innemen, in tegenstelling tot Riemer.

Ik ben het hier wel mee eens. Foppe is niet zo'n dominante (en enigszins achterbaks, stiekem, gluiperig, geef er maar een naam aan) persoon als Riemer. Riemer is een ouwe sluwe vos en die moet zich op dit moment helemaal nergens mee bemoeien. Hij heeft inmiddels genoeg kapot gemaakt. Foppe is meer iemand van 'Ik haw sein wat ik der fan fyn en wolle se dan net lústerje, dan moatte se it fierder mar útsykje. Dat is in alle gevallen beter dan ten koste van alles je zin doordrukken. Dat heeft Riemer in november 2013 wat mij betreft voor het laatst gedaan met zijn nieuwe topbestuur.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 10-10-2015 16:16

Thinkman schreef:Jaap Stalenburg net ook alweer op de radio (het offensief om Jelco aan de macht te houden gaat gewoon door). Hét nieuws van de dag aldus Jaap; een foto van een deurtje in China, waarmee de 'overname' (welke overname?) volgens kampdenker (of kampbedenker?) Jaap is 'ontmaskerd'. Wat een gênante vertoning is dit aan het worden.

Gelukkig prima regie van onze voorzitter. Netjes zoals hij de club 'verkoopt'. :frown:

Slimme Japie die afgelopen week op twitter deed voorkomen alsof hij geen idee had wie Nobelen ook maar weer was. Dat is de wandelende buikspreekpop van Riemer in optima forma.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 10-10-2015 16:49

Neem dat Twitter toch niet zo serieus. Zo creeeren jullie zelf ook onzinverhalen die niet op feiten berusten. Snap ook niets van je verhaal over Stalenburg Thinkman. Laat journalisten hun verhaal maken en geef ze geen aandacht als het je niet aanstaat. Tip: zet je oogkleppen eens af en bekijk een ieder zijn rol apart.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-10-2015 17:04

vakje12 schreef:Neem dat Twitter toch niet zo serieus. Zo creeeren jullie zelf ook onzinverhalen die niet op feiten berusten. Snap ook niets van je verhaal over Stalenburg Thinkman. Laat journalisten hun verhaal maken en geef ze geen aandacht als het je niet aanstaat. Tip: zet je oogkleppen eens af en bekijk een ieder zijn rol apart.


Bedankt voor je tip vakje12, ik hou het in de gaten :wink: . Tip ook aan jouw: Jaap Stalenburg is géén journalist, maar communicatie-strateeg.
Onderdeel van zijn werkwijze is wel om de suggestie te wekken een (objectieve) journalist te zijn. Hij is goed hè?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 10-10-2015 17:34

Lekker belangrijk, gebeurd aan beide kanten. Meende dat jij niet in kampen dacht. Dan zou je ook snappen dat je drukmaken om een of andere communicatiestrateeg op Twitter niet echt wat oplevert in deze crisis.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-10-2015 17:35

Het Kamp Riemer en van der Wiel is bereid om maar liefst € 3.000.000,- aan sponsorgeld uit de club te halen. Wie er hier schadelijk is voor de club behoeft voor mij geen enkele twijfel. Als je bewust de club financieel kapot laat gaan dan ben je de titel 'erevoorzitter' onwaardig en dien je de club zo snel mogelijk te verlaten. Ergens staat op een grote kei geschreven 'leaver dea as sleaf' . Dan maar naar de eerste divisie maar nooit slaaf van Riemer en zijn vriendjes worden en je laten chanteren door deze maffiabaas.

Daarbij zeg ik niet dat het stichtingsbestuur maar aan moet blijven. Ik wens een totale schone lei in alle lagen van de club. Inclusief personeel. Maar tot op heden zijn het Riemer en consorten die bereid zijn de grootste schade te veroorzaken. Zo groot dat ze zelfs de club willen opblazen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-10-2015 17:38

vakje12 schreef:Lekker belangrijk, gebeurd aan beide kanten. Meende dat jij niet in kampen dacht. Dan zou je ook snappen dat je drukmaken om een of andere communicatiestrateeg op Twitter niet echt wat oplevert in deze crisis.


Je leest echt heel slecht. Of je begrijpt het gewoon niet. Jammer.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Onedayflyer » 10-10-2015 17:39

En dat is één....

Voorzitter van het Stichtingsbestuur Anne Hettinga heeft besloten om zijn functie als voorzitter per direct neer te leggen. ''Ik wil mijn gezin en mezelf niet langer blootstellen aan de omstandigheden van de afgelopen 48 uur. Dit besluit is genomen in overleg met de betrokken verantwoordelijken voor veiligheid.''
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-10-2015 17:45

Onedayflyer schreef:En dat is één....


Voorzitter van het Stichtingsbestuur Anne Hettinga heeft besloten om zijn functie als voorzitter per direct neer te leggen. ''Ik wil mijn gezin en mezelf niet langer blootstellen aan de omstandigheden van de afgelopen 48 uur. Dit besluit is genomen in overleg met de betrokken verantwoordelijken voor veiligheid.''



Zoals ik al zei, Jaap is goed in zijn werk.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-10-2015 17:47

badfrisianboy schreef:Het Kamp Riemer en van der Wiel is bereid om maar liefst € 3.000.000,- aan sponsorgeld uit de club te halen. Wie er hier schadelijk is voor de club behoeft voor mij geen enkele twijfel. Als je bewust de club financieel kapot laat gaan dan ben je de titel 'erevoorzitter' onwaardig en dien je de club zo snel mogelijk te verlaten. Ergens staat op een grote kei geschreven 'leaver dea as sleaf' . Dan maar naar de eerste divisie maar nooit slaaf van Riemer en zijn vriendjes worden en je laten chanteren door deze maffiabaas.


Het is natuurlijk gewoon een drukmiddel. Zover dat al die 3 miljoen aan sponsorgeld verdwijnt, gaat het nooit gebeuren.

Trouwens: We verwijten Van der Wiel dat hij nauwelijks te zien is geweest en dat hij ook niet in staat blijkt te zijn de sponsoren terug naar het stadion te krijgen. In hoeverre zou dat te maken hebben met dat hij is tegen gewerkt door de rest van het bestuur en druk was met dat geouwehoer met die andere 16?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 10-10-2015 17:51

Laat het sneeuwbaleffect maar beginnen. Wordt het dan toch nog een beetje een heerlijk einde van de week? Opsokkebolje met alle gluiperige ego's!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-10-2015 17:56

Hettinga heeft dit ook aan zichzelf te wijten. Hij heeft twee weken geleden in de pers laten vallen dat er twee mensen ontslagen moeten worden. Waanzin, nu ik er nog eens over nadenk. Wat je ook van Van der Wiel en Dijk vind, mensen die daar pro deo (kan van een aantal anderen in het bestuur absoluut niet gezegd worden) en een flink aantal jaar werken, kun je niet op zo'n manier behandelen. Belachelijk.

Wel tevreden dat hij nu vertrokken is. Niet op de manier waarop. Is er nog meer gebeurd dan alleen dat bezoek van 50 man?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 10-10-2015 17:58

Dat is natuurlijk niet de werkelijke reden. Mooi excuus om er vast tussenuit te glippen en zijn vriendjes in de steek latend.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-10-2015 18:06

vakje12 schreef:Dat is natuurlijk niet de werkelijke reden. Mooi excuus om er vast tussenuit te glippen en zijn vriendjes in de steek latend.


Jij hebt vast ook wel eens 's nachts 50 man op de stoep gehad die je de tering wensen. Lachen, toch?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor TORCIDA » 10-10-2015 18:19

Het zal ongetwijfeld intimiderend zijn overgekomen maar het bleef bij blaffende honden.
En die bijten niet. Zelfs in de pers wordt niets vermeld anders dan de aanwezigheid en leuzen.
Leuk is anders maar hij is nu laf en loopt er voor weg. Komt m vast goed uit. Maar goed dit is de eerste
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 10-10-2015 18:23

Daar ga je al weer Thinkman. Het was niet s nachts. Feiten graag.

Phoenix Security zat klaar in huis en een paar straten verder stonden 7 politievoertuigen verdekt opgesteld die geen reden tot ingrijpen zagen dus laten we de zaken wel even relativeren ;)
Laatst bijgewerkt door vakje12 op 10-10-2015 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 10-10-2015 18:23

Nou Jaap. Het is je gelukt. Riemer en Jelco zullen tevreden zijn met hun strateeg. Nu ook maar Arriva en Hamilton Bright weg als sponsor, als van der Wiel aanblijft.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor hm_DR88 » 10-10-2015 18:32

Dit is de tweede keer in een paar jaar dat door het mobiliseren van groepen mensen, sponsoren iemands gelijk getracht wordt te halen. Als intimidatie en provocatie het middel is dat bij onze club gewoon lijkt te worden, haak ik direct af. Ik bedoel niet alleen wat er in Sneek gebeurd is. Ook sponsoren die zich als chantagemiddel laten gebruiken, is misselijk makend.

We zijn een zwaar zieke organisatie.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-10-2015 18:34

Lardy schreef:Nou Jaap. Het is je gelukt. Riemer en Jelco zullen tevreden zijn met hun strateeg. Nu ook maar Arriva en Hamilton Bright weg als sponsor, als van der Wiel aanblijft.

Ik denk niet dat ene Jaap Stalenburg de oorzaak is van dit vertrek Lardy, kom op :lol:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 10-10-2015 18:37

Superfries1994 schreef:Ik denk niet dat ene Jaap Stalenburg de oorzaak is van dit vertrek Lardy, kom op :lol:


Hij zet toch mensen tegen elkaar op, en dit is het gevolg.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-10-2015 18:41

Lardy schreef:
Hij zet toch mensen tegen elkaar op, en dit is het gevolg.


Er zijn wel meer mensen die aan het stoken zijn. Van den Borg staat daar ook bekend om. Hettinga is zelf de oorlog begonnen. Van der Wiel is niet meer van de camera af te slaan. Iedereen doet dat. Zo groot is de invloed van hem op het geheel echt niet, denk ik.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 10-10-2015 18:43

Hettinga is zelf hoofdoorzaak geweest ruim een jaar geleden. Met steun van medebestuursleden. Wat steeds verder uit de hand is gelopen tot uiteindelijk deze machtsstrijd. Maar goed, laten we het voor Lardy en Thinkman maar op Jaap Stalenburg houden .
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 10-10-2015 18:45

Je moet de bestuurders op hun privéadres met rust laten, is toch een vorm van intimidatie.
Als enige aanleiding om te vertrekken is het wel wat mager en komt het hem wellicht ook wel goed uit om zich uit een precaire situatie te onttrekken. Als er echter meer zaken gebeurt zijn in de privésfeer is dat triest, dat hoort niet bij onze club.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Marça » 10-10-2015 18:47

Misschien moet ik hier ooit op terugkomen, maar ik denk dat Friesiaan met zijn eerdere betoog een uitstekend inzicht heeft gegeven in de huidige chaos. Bepaalde zaken die de afgelopen dagen zijn gebeurt zijn namelijk allemaal indirect te linken aan Riemer himself. Van der Wiel is en was een trekpop en wordt nu ingezet als laatste speelkaart.

Het ineens opduiken van het verhaal van de Chinese investeerders? De bedreigingen aan het adres van Hettinga? Het artikel met belastende info over de Snekers (achter de rug om werken, belangenverstrengeling) in de VI? Het is allemaal wel erg toevallig. Van der Wiel (lees: Riemer) lijkt zijn macht te verliezen en nu wordt alles op alles gezet om dat te voorkomen.

Het is niet handig geweest van 'Sneek' om in gesprek te blijven met die Chinese investeerders. Dat kun je hen kwalijk nemen, maar dat het verhaal nu zo is opgeblazen is enkel Van der Wiel (lees: ..) aan te rekenen. Dat is voor mij reden om mijn vertrouwen in Riemer op te zeggen. Hij heeft twee jaar geleden een tweede kans gekregen om orde op zaken te stellen maar het wordt alleen maar erger.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Feanfan54 » 10-10-2015 18:52

wel zo duidelijk: 1 voorzitter.
Feanfan54
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 16-02-2013 10:40

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-10-2015 18:52

Marça schreef:Misschien moet ik hier ooit op terugkomen, maar ik denk dat Friesiaan met zijn eerdere betoog een uitstekend inzicht heeft gegeven in de huidige chaos. Bepaalde zaken die de afgelopen dagen zijn gebeurt zijn namelijk allemaal indirect te linken aan Riemer himself. Van der Wiel is en was een trekpop en wordt nu ingezet als laatste speelkaart.

Het ineens opduiken van het verhaal van de Chinese investeerders? De bedreigingen aan het adres van Hettinga? Het artikel met belastende info over de Snekers (achter de rug om werken, belangenverstrengeling) in de VI? Het is allemaal wel erg toevallig. Van der Wiel (lees: Riemer) lijkt zijn macht te verliezen en nu wordt alles op alles gezet om dat te voorkomen.

Het is niet handig geweest van 'Sneek' om in gesprek te blijven met die Chinese investeerders. Dat kun je hen kwalijk nemen, maar dat het verhaal nu zo is opgeblazen is enkel Van der Wiel (lees: ..) aan te rekenen. Dat is voor mij reden om mijn vertrouwen in Riemer op te zeggen. Hij heeft twee jaar geleden een tweede kans gekregen om orde op zaken te stellen maar het wordt alleen maar erger.


Maar andersom werkt het toch ook? Als Van der Wiel nooit een boekje had opengedaan over de Chinezen, had 'Sneek' gewoon de macht gepakt, terwijl ze gewoon achter de rug om deals proberen te sluiten. Dan ben je ook niet geschikt naar mijn mening. Was naar mijn inziens ook niet goed geweest voor de club.

Valt aan beide kanten genoeg op aan te merken.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten