One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 11:11

Otsje P schreef:
Dat heeft hij toch meerdere malen geprobeerd??? Nota bene de voorzitter van het stichtingsbestuur had geen behoefte aan overleg.

Dat heeft hij de afgelopen 2 jaar mogen proberen. Na twee jaar is de maat bij het Stichtingsbestuur kennelijk vol.

Niet achteraf gaan miepen, zodra de consequenties van zijn (niet) functioneren bekend worden.
Nu moet je netjes de formele stappen volgen anders krijg je chaos. En die hebben we nu dus.

De formele stappen volgen:
Hettinga, wat je verder ook van hem vindt, voor zover ik nu kan overzien, heeft dit wel gedaan.
Vd Wiel, hoezeer hij me ook het een aardige man leek, heeft dit zeker niet gedaan.

Dát hebben we de laatste dagen helaas allemaal mogen ervaren. Als dit in het clubbelang is ben ik héél benieuwd naar zijn uitleg, want ik krijg dat gevoel nu absoluut niet.
Thinkman
Superster

Berichtdoor gmdejong » 09-10-2015 11:13

xander schreef:Net wat bedreigend is. Politie deed niks dus viel allemaal wel mee.

Het viel inderdaad redelijk mee, maar hoe zou jij je voelen als je ineens 50 man je straat in ziet lopen en bij je buurman voor het huis, Anne Rot Op en Hettinga is een Hoerenjong hoort schreeuwen? Zeker op het moment dat er kleine kinderen op bed liggen?
gmdejong
Bankzitter

Berichtdoor Ebiede » 09-10-2015 11:14

Bestjoerslid Anne Hettinga fan Sportklup Hearrenfean is tongersdeitejûn bedrige. Sa'n 50 Hearrenfeansupporters stienen tongersdei yn de strjitte fan de foarsitter fan it stichtingsbestjoer. De plysje befestiget dat der sa'n 50 man yn Snits oanwêzich wienen en dat guon bewenners it alarmnûmer belle hawwe.

De bewenners sprutsen fan in alarmearjende situaasje. Neffens de plysje hawwe plysjeminsken der west, mar hoegden dy net op te treden. SC Hearrenfean freget op syn webside de kalmte te bewarjen as it giet om de bestjoersperikels.

Neffens de club hawwe der saken west dy't perfoarst net passe by de club. Foarsitter Jelko van der Wiel betreuret it feit dat it plakfûn hat.

Droeftoeters!
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Doev » 09-10-2015 11:16

Bedreigen.. laat me niet lachen. Volgens mij heeft Hettinga zichzelf nog wel eens opgesloten met een Arrivastaking, arrestatieteam en beveiliging erbij. Dat is bedreigen.

Dit is laten zien dat je het er niet mee eens bent. Er is niks gesloopt, niemand aangevallen, ze hebben niet tegenover elkaar gestaan of wat dan ook. Lekker overdreven weer.
Doev
Bankzitter

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 11:20

gmdejong schreef:Het viel inderdaad redelijk mee, maar hoe zou jij je voelen als je ineens 50 man je straat in ziet lopen en bij je buurman voor het huis, Anne Rot Op en Hettinga is een Hoerenjong hoort schreeuwen? Zeker op het moment dat er kleine kinderen op bed liggen?

Jelco heeft wel wat losgemaakt met zijn mediaoffensief.
Gelukkig beseft hij dat nu zelf ook een beetje, gezien de eerste (!) reactie op de off. website:

sc Heerenveen vraagt om kalmte rondom bestuursperikelen
Gepubliceerd op 9 oktober 2015 12:40
sc Heerenveen roept iedereen op om kalm te blijven inzake de bestuursperikelen. Er zijn zaken voorgevallen die absoluut niet passen bij sc Heerenveen. Voorzitter Jelko van der Wiel betreurt het feit dat dit heeft plaatsgevonden. ''We begrijpen de onrust, maar wij vinden het ontzettend vervelend dat mensen in hun privésituatie hiermee geconfronteerd worden.''
Thinkman
Superster

Berichtdoor Crash » 09-10-2015 11:28

Precies waar ik al bang voor was. Tuurlijk heeft het stichtingsbestuur fouten gemaakt die maken dat ze dienen op te stappen, maar om Hettinga nu privé op te zoeken en een buurt (met idd kleine kinderen!) op stelten te zetten is van een nog treuriger niveau.
Crash
Superster

Berichtdoor ratje_nl » 09-10-2015 11:31

Crash schreef:Precies waar ik al bang voor was. Tuurlijk heeft het stichtingsbestuur fouten gemaakt die maken dat ze dienen op te stappen, maar om Hettinga nu privé op te zoeken en een buurt (met idd kleine kinderen!) op stelten te zetten is van een nog treuriger niveau.

Idd.. Laten we alle kroegen, uitgaansgelegenheden en grote feesten ook maar verbieden want in de buurt kleine kinderen...... Het spijt me zeer maar dit vind ik echt een makkelijke opmerking. Je kunt het er mee eens zijn of niet maar zulke dingen heb je overal, ook gewoon in het weekend, overdag in de steden en zelfs in pretparken.

Edit : ik ben het sinterklaasfeest van vorig jaar ook nog niet vergeten... Al die politie en protesterende schreeuwende gasten tussen de kleine kinderen
ratje_nl
Nieuw talent

Berichtdoor Crash » 09-10-2015 11:51

Iets doet me vermoeden dat je zelf geen kleine kinderen hebt...anders haal je het niet in je hoofd zo te reageren in mijn opinie. De argumenten die je noemt raken ook geen kant of wal. Ik kan er niets mee.

Het zal met normen en waarden te maken hebben maar ik vind het absurd Hettinga (of wie dan ook) op zijn privé adres te gaan opzoeken en met geschreeuw van 'simpele leuzen' op straat proberen te bewegen op te stappen.

En reacties als 'er is toch niets gebeurd?' neem ik ook niet al te serieus. Nátuurlijk is het de bedoeling intimiderend over te komen als groep in de hoop dat Hettinga opstapt. Welke ander gevolg wordt anders verwacht bij zo'n actie? Ik vind het treurig en slecht voor het imago van de club die men denkt op deze manier op de juiste wijze te vertegenwoordigden.
Crash
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 09-10-2015 12:05

Deze demonstratie is wel iets wat we allemaal hadden kunnen verwachten, want het duurt eigenlijk allemaal te lang en er is zo veel informatie komend van 1 kant dat dit een logisch gevolg is. Ik denk dat je beter andere manieren kan toepassen, dit zorgt enkel voor dat de boodschap ondersneeuwt. Maar ik ben ook allang blij dat het niet gepaard is gegaan met vernielingen etc., in dat opzicht valt t nog wel mee allemaal.
Superfries1994
Superster

Berichtdoor ratje_nl » 09-10-2015 12:06

Crash schreef:Iets doet me vermoeden dat je zelf geen kleine kinderen hebt...anders haal je het niet in je hoofd zo te reageren in mijn opinie.

Jawel hoor... 2 zelfs. Ik zeg ook niet dat ik het wel of niet goed vind. Ik vind alleen dat je het niet zwaarder moet maken dan dat het is. Deze dingen gebeuren overal alleen omdat het voetbal gerelateerd is word het heel dik uitgemeten. Daar houd ik niet zo van
ratje_nl
Nieuw talent

Berichtdoor Lardy » 09-10-2015 12:06

Crash schreef:Het zal met normen en waarden te maken hebben maar ik vind het absurd Hettinga (of wie dan ook) op zijn privé adres te gaan opzoeken en met geschreeuw van 'simpele leuzen' op straat proberen te bewegen op te stappen.

En reacties als 'er is toch niets gebeurd?' neem ik ook niet al te serieus. Nátuurlijk is het de bedoeling intimiderend over te komen als groep in de hoop dat Hettinga opstapt. Welke ander gevolg wordt anders verwacht bij zo'n actie? Ik vind het treurig en slecht voor het imago van de club die men denkt op deze manier op de juiste wijze te vertegenwoordigden.

Tsja, leuk is het niet. De voorzitter zet mensen tegen elkaar op, dan is het niet zo gek dat er dingen gebeuren. De supporters zijn onwetend, wij allemaal hier. Wij horen verhalen, al dan niet gekleurd, en moeten daar een mening mee vormen. Als je een voorzitter hebt die zulke streken uithaalt, dan gaat dat fout, daar kan je de klok op gelijk zetten.
Lardy
Superster

Berichtdoor Doev » 09-10-2015 12:10

Crash schreef:Iets doet me vermoeden dat je zelf geen kleine kinderen hebt...anders haal je het niet in je hoofd zo te reageren in mijn opinie. De argumenten die je noemt raken ook geen kant of wal. Ik kan er niets mee.

Het zal met normen en waarden te maken hebben maar ik vind het absurd Hettinga (of wie dan ook) op zijn privé adres te gaan opzoeken en met geschreeuw van 'simpele leuzen' op straat proberen te bewegen op te stappen.

Stel je niet aan, zie het als een betoging of een demonstratie.
-------------
Wikipedia:

Een betoging of demonstratie is een verzameling mensen (van betogers of demonstranten), die bij elkaar gekomen zijn om iets te bepleiten, in de meeste gevallen om ergens tegen te protesteren.

Demonstraties zijn een actiemiddel, waarbij aandacht wordt gevraagd voor een bepaalde zaak en waarbij wordt geprobeerd aan te tonen dat er onder de bevolking een groot draagvlak is voor het doel van de demonstratie.

Het recht op demonstratie is een democratisch recht. Veel demonstranten zien het ook als een democratische plicht, een middel om bestuurders, volksvertegenwoordigers en machthebbers erop te wijzen dat ze iets verkeerd doen.
-------------

Demonstraties gaan nou eenmaal gepaard met leuzen..
Doev
Bankzitter

Berichtdoor baasje » 09-10-2015 12:10

Ik ben ook geen voorstander van dergelijke acties, alhoewel ik het in situatie R.Veenstra wel had begrepen.

Vind het lastig een mening te vormen over deze hele situatie. Er wordt van alles geroepen en geschreven maar wat is waar? Dat er iets moet veranderen is duidelijk maar ik beschik niet over genoeg (inside)informatie om te kunnen stellen wie er wel en niet het veld moeten ruimen. (Dat Ben Takkenberg moet vertrekken staat buiten kijf uiteraard :evil: ).
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 12:35

Superfries1994 schreef:Deze demonstratie is wel iets wat we allemaal hadden kunnen verwachten, want het duurt eigenlijk allemaal te lang en er is zo veel informatie komend van 1 kant dat dit een logisch gevolg is. Ik denk dat je beter andere manieren kan toepassen, dit zorgt enkel voor dat de boodschap ondersneeuwt. Maar ik ben ook allang blij dat het niet gepaard is gegaan met vernielingen etc., in dat opzicht valt t nog wel mee allemaal.

Jelco moet zich wel realiseren dat dit de kosten zijn van zijn gelek/gestook in de media.
Kennelijk is het clubbelang hiermee gediend, het mag in ieder geval heel veel kosten aan goodwill en dus geld.

Benieuwd dan naar de baten, en of die ooit gaan opwegen tegen de nu al aangerichte schade..
Thinkman
Superster

Berichtdoor Crash » 09-10-2015 12:38

@Doev

Ik stel me niet aan. Ik houd er klaarblijkelijk andere normen en waarden op na.

----

Ik zie liever dat er een demonstratie of actie wordt georganiseerd in en rondom het stadion en niet op een privé adres, waarbij je ook nog eens de rust in een wijk verstoord. Er wordt niet voor niets door verscheidene buurtgenoten 112 gebeld.

Verzin iets met spandoeken of iets dergelijks. De wedstrijd tegen Feyenoord is weliswaar nog ver weg maar zou zich prima lenen om media-aandacht te verkrijgen, op een positieve manier. Je kunt moeilijk zeggen dat de actie te protesteren bij een privé adres door de media als positief wordt neergezet nu, toch?

Organiseer wat. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een algehele boycot van het eerstvolgende thuisduel. Kom opdagen, maar blijf met zijn allen buiten staan. Een geheel of slechts gedeeltelijk gevuld stadion en de reden hieromtrent zal breed uitgemeten worden in de media. De druk op deze manier opvoeren is minder intimiderend, maar zal ook haar vruchten afwerpen.

Prima dat je laat zien het niet eens te zijn met het reilen en zeilen van hoe de club nu bestuurd wordt, maar het kan anders dan nu het geval is.
Crash
Superster

Berichtdoor Robert » 09-10-2015 12:39

Doev schreef:Stel je niet aan, zie het als een betoging of een demonstratie.
-------------
Wikipedia:

Een betoging of demonstratie is een verzameling mensen (van betogers of demonstranten), die bij elkaar gekomen zijn om iets te bepleiten, in de meeste gevallen om ergens tegen te protesteren.

Demonstraties zijn een actiemiddel, waarbij aandacht wordt gevraagd voor een bepaalde zaak en waarbij wordt geprobeerd aan te tonen dat er onder de bevolking een groot draagvlak is voor het doel van de demonstratie.

Het recht op demonstratie is een democratisch recht. Veel demonstranten zien het ook als een democratische plicht, een middel om bestuurders, volksvertegenwoordigers en machthebbers erop te wijzen dat ze iets verkeerd doen.
-------------

Demonstraties gaan nou eenmaal gepaard met leuzen..

Het gaat helemaal niet om de betoging, demonstratie en de leuzen, die an sich juist heel goed zijn. Het gaat er om dat je het privé adres van de desbetreffende op zoekt om dergelijke activiteiten te ontplooien. Buiten het feit dat 'de goeden' en 'de kwaden' nog volstrekt troebel is, vind ik het belachelijk om iemand op zijn privé adres hiermee 'lastig' te vallen.
Robert
Basisspeler

Berichtdoor Rumsas » 09-10-2015 12:41

Volgens Roelof de Vries, pleit de OSSH voor het opstappen van het volledige bestuur!
Goed nieuws dat er toch een "partij" opstaat en in het belang van de club denkt!
Rumsas
Selectiespeler

Berichtdoor Jan van Dessel » 09-10-2015 12:46

Rumsas schreef:Volgens Roelof de Vries, pleit de OSSH voor het opstappen van het volledige bestuur!
Goed nieuws dat er toch een "partij" opstaat en in het belang van de club denkt!

Heel goed dat het OSSH bestuur zich laat horen. Ik vraag me wel af hoe dat dan nu zit met Marco van Beek. Hij is lid van het stichtingsbestuur (aanhanger van Hettinga) en tevens zit hij in het OSSH bestuur. Als de OSSH pleit voor het opstappen voor het voltallige bestuur dan vraag ik me af of van Beek daar wel mee akkoord is gegaan. Verwacht dat namelijk niet. Denk dat Johan van Tuinen, Robert Bervoets, Koos in 't Hout, Klaas Rozema en Gerard Rol hier meer een rol in hebben gespeeld.
Jan van Dessel
Bankzitter

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 12:46

Robert schreef:Het gaat helemaal niet om de betoging, demonstratie en de leuzen, die an sich juist heel goed zijn. Het gaat er om dat je het privé adres van de desbetreffende op zoekt om dergelijke activiteiten te ontplooien. Buiten het feit dat 'de goeden' en 'de kwaden' nog volstrekt troebel is, vind ik het belachelijk om iemand op zijn privé adres hiermee 'lastig' te vallen.

Helemaal mee eens. Demonstreren doe je maar in of bij het stadion. Dit werkt alleen maar averechts.
Geen enkel clubbelang mee gediend.
Thinkman
Superster

Berichtdoor feanryp23 » 09-10-2015 12:50

Precies waar ik bang voor was. Een grote groep dwazen die op een avond met zijn allen naar het huis van een bestuurslid gaan. Wat een stompzinnig gedrag. Je mag het een demonstratie noemen, maar volgens mij hebben deze figuren nog geen enkele poging ondernomen om op een andere manier (bijv. schriftelijk) in contact te komen met Anne Hettinga. Wat bereik je hiermee? Niets! Alleen maar bezorgde buurtbewoners en negatieve publiciteit. Sodemieter op naar Cambuur als je je gevoelens op zo'n manier moet uitdrukken.
Laatst bijgewerkt door feanryp23 op 09-10-2015 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Otsje P » 09-10-2015 12:51

Thinkman schreef:Benieuwd dan naar de baten, en of die ooit gaan opwegen tegen de nu al aangerichte schade..

Ik denk dat de baten zijn, of zouden moeten zijn dat de club niet in zee gaat met rare louche types.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Crash » 09-10-2015 12:52

Ik denk inderdaad dat Thinkman het hierboven goed stelt: denk bij een eerstvolgende actie aan het clubbelang. Wat is het gevolg van de acties? Hoe wordt het neergezet in de media? Hoe valt het in de publieke opinie. Gebruik de media op de juiste manier, er is geen sterkere 'partner' te vinden dan de media om 'je geluid' kracht bij te zetten, mis je het met verstand doet.
Crash
Superster

Berichtdoor Fryskeboy22 » 09-10-2015 12:54

Ben blij dat er eindelijk vanuit de supporters/achterban actie wordt ondernomen, het is tijd voor actie! zolang er maar GEEN strafbare feiten worden gepleegd doormiddel van mishandeling, echte bedreigingen en dat de families van de betrokken personen met rust worden gelaten, en dergelijke vind ik het dikke prima niks mis mee met de druk beetje opvoeren en Hettinga & friends duidelijk maken dat het minder dan 5 voor 12 is.......
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor bollebert » 09-10-2015 12:57

Fryskeboy22 schreef:Ben blij dat er eindelijk vanuit de supporters/achterban actie wordt ondernomen, het is tijd voor actie! zolang er maar GEEN strafbare feiten worden gepleegd doormiddel van mishandeling, echte bedreigingen en dat de families van de betrokken personen met rust worden gelaten, en dergelijke vind ik het dikke prima niks mis mee met de druk beetje opvoeren en Hettinga & friends duidelijk maken dat het minder dan 5 voor 12 is.......

Amen...
Dus kom allen naar het stadion morgen rond 10.00!!
bollebert
Basisspeler

Berichtdoor Joucke » 09-10-2015 13:07

Rumsas schreef:Volgens Roelof de Vries, pleit de OSSH voor het opstappen van het volledige bestuur!

Jan van Dessel schreef:
Heel goed dat het OSSH bestuur zich laat horen. Ik vraag me wel af hoe dat dan nu zit met Marco van Beek. Hij is lid van het stichtingsbestuur (aanhanger van Hettinga) en tevens zit hij in het OSSH bestuur. Als de OSSH pleit voor het opstappen voor het voltallige bestuur dan vraag ik me af of van Beek daar wel mee akkoord is gegaan. Verwacht dat namelijk niet. Denk dat Johan van Tuinen, Robert Bervoets, Koos in 't Hout, Klaas Rozema en Gerard Rol hier meer een rol in hebben gespeeld.

is de vraag of het "volledige bestuur" duidt op het dagelijks 7-koppige bestuur, of ook op het stichtingsbestuur.
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor Fryskeboy22 » 09-10-2015 13:10

Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor Joucke » 09-10-2015 13:16

Fryskeboy22 schreef:Volledige brief OSSH --> http://www.omropfryslan.nl/data/files/c ... enveen.pdf

Dat beantwoordt meteen mijn vraag. Maar waarom staat deze brief op omropfryslan.nl?
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor jeewee » 09-10-2015 13:19

Joucke schreef:Dat beantwoordt meteen mijn vraag. Maar waarom staat deze brief op omropfryslan.nl?

Zal vast via één van de leden 'uitgelekt' zijn.
.-
jeewee
Basisspeler

Berichtdoor Jan van Dessel » 09-10-2015 13:23

is de vraag of het "volledige bestuur" duidt op het dagelijks 7-koppige bestuur, of ook op het stichtingsbestuur.

Als ik de brief zo lees dat hebben ze het niet over het stichtingsbestuur dat moet opstappen.

Retificatie: 3 leden van het OSSH bestuur (van het Hout, Rozema en Bervoets) eisen ook het vertrek van het stichtingsbestuur. Kijk die mannen hebben ballen.
Laatst bijgewerkt door Jan van Dessel op 09-10-2015 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Jan van Dessel
Bankzitter

Berichtdoor feanryp23 » 09-10-2015 13:31

Dit is geweldig! Eindelijk kunnen we een gezamenlijk standpunt innemen, en dat mét de OSSH. Laten we hopen dat het stichtingsbestuur zaterdag verstandige mededelingen doet.
Fries om utens
feanryp23
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer