One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 09-10-2015 07:27

Even tussendoor. Ik zag hier eerder deze week weer wat over Sportstad voorbij komen, ook ivm de uitbreiding daarvan. Daar was weer allemaal commentaar op.

Nu heb ik begrepen dat Sportstad dit jaar voor het eerst zwarte cijfers heeft geschreven, en er wordt dus voor het eerst dividend uitgekeerd. Hiermee liggen ze voor op schema, want pas voor 2018 waren er zwarte cijfers gepland. Oftewel, ze liggen 3 jaar voor op schema.

Ikzelf heb ook veel commentaar op Sportstad gehad, en de constructie met de club blijft verschrikkelijk duur, maar het ligt dus wel wat genuanceerder dan er hier en daar geroepen wordt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 09-10-2015 07:37

Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden van het Stichtingsbestuur morgen tijdens de ledenvergadering?
Van der Wiel schijnt de enige te zijn die een ontslagbrief heeft gekregen (althans, als we de media mogen geloven maar zijn die nog te vertrouwen?). Is het juridisch gezien überhaupt mogelijk dat morgen de keuze kan worden gemaakt om niet door te gaan met het volledige one tier board?
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 09-10-2015 07:50

Alles ligt aan diggelen in het Abe Lenstra-stadion

De soap zonder weerga bij SC Heerenveen krijgt morgen zijn climax met het op non-actief stellen van voorzitter Jelko van der Wiel. Het zou het beste zijn als alle zeventien bestuurders ruim baan zouden maken

ANNE ROEL VAN DER MEER JOHANN MAST
Anne Hettinga heeft de situatie volstrekt verkeerd ingeschat. Op 21 december 2013 zei de voorzitter van het stichtingsbestuur in deze krant ervan overtuigd te zijn dat de leden van het nieuwe zevenkoppige bestuur de club gezamenlijk verder zouden brengen. Dit terwijl onder meer de ondernemingsraad zeer negatief stond tegenover de nieuwe bestuursvorm en de bemensing ervan, de poppetjes die het moesten doen. Nog geen twee jaar later is helder dat de raad gelijk had. Nooit eerder was het zo’n ongelooflijke bestuurlijke puinhoop bij de club die tot zes jaar geleden alleen in het nieuws kwam als weer een volgende sportieve of financiële stap voorwaarts was gezet. Alles ligt nu in scherven. Bestuurders vechten elkaar de tent uit, beschuldigingen over incompetentie en belangenverstrengeling vliegen over tafel. De club is de dupe. De club: dat zijn de voetballers, de trainers, de 550 vrijwilligers, de fans. Dat is het pompeblêdenshirt, het personeel. De sponsoren ook, van wie tientallen het inmiddels niet meer pikken. Gisteren liet bouwbedrijf Van Wijnen weten zich ‘voor 100 procent’terug te trekken als Van der Wiel moet vertrekken. Hetzelfde zou gelden voor nog zo’n vijftien andere sponsors, die voorlopig hun nieuwe verbintenis niet ondertekenen. Zij staan voor een bedrag tussen 800.000 euro en 1,3 miljoen euro op de commerciële begroting.

Anne Hettinga zei eind 2013 ook dat hij zou ingrijpen als het toch mis zou gaan. Zo ver zou het wel niet komen. Want ,,door gesprekken aan te gaan met het personeel, door te laten zien dat er vakmanschap wordt ingebracht en door beslissingen te nemen en uit te leggen, ontstaat in redelijk snel tempo het draagvlak waar een ieder naar op zoek is.”
Draagvlak voor dit bestuur en stichtingsbestuur, waarvan de leden alleen op papier de verschillende groepen (sponsoren, fans, vrijwilligers, het voetbalbedrijf) binnen de club vertegenwoordigen, is in geen velden of wegen te bekennen. Vorige week vrijdag spraken circa twintig personeelsleden met een delegatie van het stichtingsbestuur. De werknemers van Heerenveen hadden het gevoel dat ze werden uitgelachen en belogen. Ze vinden dat het hoogste cluborgaan partij kiest voor ‘Sneek’ en willen, in navolging van Van der Wiel, dat er een écht onafhankelijk onderzoek plaatsvindt bij de club. Een mogelijke deal met een Chinese investeringsmaatschappij gooide deze week extra olie op het vuur. Het ene kamp (Jelko van der Wiel, Hans Vonk en Wim Dijk) zei in de oriënterende gesprekken te zijn gepasseerd door het andere, ‘Sneker’ kamp (Egon Diekstra, Geert Pieter Vermeulen, Jaap Schuurmans en Ben Takkenberg). Van der Wiel en Dijk werden volgens de voorzitter wel meer gepasseerd bij het maken van commerciële deals. Hun tegenstrevers wijzen erop dat de twee van de moderne tijd weinig hebben begrepen, dat het derhalve nogal logisch is dat vooruitstrevende commerciële partijen bij ‘Sneek’ uitkomen.

Van der Wiel slaat intussen wild om zich heen. Twee jaar lang liet de voorzitter zich amper zien. Nu hij weet dat het stichtingsbestuur hem wil lozen, doet de voorzitter er alles aan om de schuld voor het bestuurlijk falen in zijn geheel op het bordje van zijn plaaggeesten te leggen. Hij beweert dat de Snekers er zelfs niet voor terugdeinzen in ruil voor geld, zo nodig uit China, de ziel van de club te verkwanselen. Smalend wijst de voorzitter erop dat in een bestuursvergadering is geopperd de naam ‘Abe Lenstra-stadion’ zo nodig te wijzigen in ‘Cisco Abe-stadion’ of iets dergelijks. Als het waar is dat de ‘Sneker connectie’ er geen bezwaar tegen zou hebben dat de hoogste bieder zijn naam aan het stadion van Heerenveen mag geven, dan is dat laakbaar en niet in het belang van de club. Het is lastig het DNA van SC Heerenveen exactin woorden te vatten – een heel boek zou wellicht nog niet volstaan maar vast staat dat de gemiddelde supporter nooit zal accepteren dat de vertrouwde stadionnaam wordt ingewisseld voor die van een sponsor. Morgen krijgt de soap in Heerenveen een nieuw in inktzwarte letters geschreven hoofdstuk. Jelko van der Wiel, die in 2013 de kar trok tijdens de revolutie en mede op voorspraak van Riemer van der Velde voorzitter werd, zal worden geschorst en ontslagen. Misschien wel vooral omdat het stichtingsbestuur af wil van de nauwe betrekkingen tussen Van der Wiel en Van der Velde.

De erevoorzitter uit Langweer beweert bij hoog en bij laag dat hij tegenwoordig uitsluitend advies geeft aan wie het vraagt, maar wordt intussen nog regelmatig binnen de muren van het Abe Lenstra-stadion gesignaleerd. Met het ontslag van Van der Wiel en daarmee het doorsnijden van de banden met Langweer keert de rust bij Heerenveen niet terug. Integendeel. Van der Wiel zal dat ontslag aanvechten en wordt gesteund door Dijk (hij heeft geen ontslagbrief gekregen) en Hans Vonk. Een nieuwe veldslag kan Heerenveen zich niet permitteren. Hettinga beweert dat hij zich in zijn werkzame leven (,,dêrta beskôgje ik ek myn taak by Heerenveen”) nooit door emoties laat leiden. Als dat echt zo, is het tijd om daar morgen gevolg aan te geven. Alle bestuurders, inclusief die van de stichting, moeten wijken om het rottingsproces bij de club een halt toe te roepen. Alle zeventien zijn collectief verantwoordelijk voor de ontstane chaos. Heerenveen zal opnieuw moeten beginnen en met een compact en onafhankelijk bestuur de schade herstellen. Zonder ego’s en dubbele agenda’s, met echte clubmensen.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 09-10-2015 07:56

En nog even over de Chinezen
Nauwelijks sporen van Chinese investeerder

Hoe ‘succesvol’ zijn Beijing Successful Investment Management Co. Ltd. (BSIM) en zijn vertegenwoordigers echt? Dat is lastig vast te stellen. BSIM zou 25 miljoen tot 35 miljoen euro willen steken in SCHeerenveen. ,,Online laat het bedrijf geen professionele indruk achter. De website lijkt geen officiële te zijn’’, stelt Marion Tjin-Tham-Sjin. Op verzoek van de LC heeft deze Nederlands-Chinese handelsintermediair gezocht naar sporen op het web van het Chinese bedrijf. ,,Veel foto’s en advertenties. Het enige dat er staat, is dat ze voornamelijk in energie zitten. Verder is er online niks te vinden.’’ Toch wil ze niet beweren dat het bedrijf een nep-entiteit is. ,,Ik heb geen bewijs gevonden dat het bestaat, maar ook niet dat het niet bestaat.’’ Het lijkt haar verstandig om vast te houden aan de stelregel: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het meestal niet waar.

De voetbalclub werd benaderd via tussenpersonen, de Leeuwarders Pieter Visser en Henk van den Borg. Zij wilden eerder in zee gaan met Veendam en Cambuur. Bij Veendam ging het om 25 miljoen euro, om de club van een faillissement te redden. Cambuur zouden ze aan een nieuw stadion van 40 miljoen euro helpen. ,,De voetballerij trekt vogels aan van zeer uiteenlopend pluimage”, constateert Geert Boschma, auteur van het boek De neef van de koning uit 2012, waarin de laatste periode van het inmiddels bankroete Veendam is opgetekend. ,,Ik heb deze week met verbijstering vastgesteld dat deze heren erin geslaagd zijn wéér een voet tussen de deur te krijgen, nu dus bij SC Heerenveen.’’ Onvoorstelbaar, vindt Boschma. ,,Samen met toenmalig Veendam-directeur Henk Eising en anderen heb ik deze meneer Visser destijds ontmaskerd dankzij wat amateurspeurneuzerij. Je ruikt gewoon dat het niet klopt. Maar ik weet hoe het werkt: als ‘Geen bewijs dat het bestaat, maar ook niet dat het niet bestaat’ je als club in financiële problemen verkeert, ben je eerder geneigd in zee te gaan met dit soort types. Hoe dan ook fascineren zulke bedriegers me: hoe kan het dat er fantasten als zij rondlopen en wat willen ze bereiken? Vroeg of laat lopen ze tegen de lamp.’’

Pieter Visser (32) zelf zegt dat hij en een compagnon uit Londen daadwerkelijk een partij vertegenwoordigden die wilde investeren in een nieuw Cambuur-stadion. ,,Maar die partij had zijn eigen idee over een stadionformule. Deze mogelijke investeerder wilde een tekening aangeleverd krijgen van bouwbedrijf Dijkstra-Draisma die aan die formule voldeed. Cambuur ging daarmee akkoord. Later bleek dat de club achter onze rug om met een andere partij bezig was. Ze doen nu alsof wij een flutverhaal hadden.’’ Bij Veendam was Visser naar eigen zeggen slechts voor een oriënterend gesprek. ,,Uiteindelijk wilden investeerders helemaal niet met Veendam in zee.’’ Hij is ervan overtuigd dat de Chinezen naar Heerenveen komen. ,,Dan snoer ik iedereen de mond!’’
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 09-10-2015 08:11

Dat is vanavond vocaal al gebeurd. Ik woon toevallig bij twee heren uit het Sneker kamp in dezelfde wijk. Een vijftigtal 18/20 jarige 'supporters' liepen scanderend door de wijk.....


En vanavond staat deze groep bij VD Wiel in de straat. Lijkt me toch wel? Deze man heeft twee jaar verstoppertje gespeeld en nu zit hij in het nauw en gaat hij met modder gooien. Hij kan nu ineens wel de pers vinden via Jaap Stalenburg en Marco Timmer. Echter voor fans en sponsoren al twee jaren niet te benaderen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor gmdejong » 09-10-2015 08:12

xander schreef:
*straat en volgens mij lag de leeftijd ook behoorlijk hoger.

Hettinga had de PhoenixSSecurity al in huis...


Ik woon niet naast ze, zo goed kan ik er dus niet over oordelen ;-). Ze leken van mijn afstand maximaal 18/20 jaar.

Ik snap dat er onvrede is, maar mensen in hun woonomgeving opzoeken gaat wel erg ver. Er wonen kleine kinderen en oudere mensen hier in de wijk. Hoe denk je dat die zich voelen op het moment dat er ineens 50 man de wijk in komt lopen? Komt redelijk intimiderend over....
gmdejong
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 06-10-2015 12:33

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 09-10-2015 08:15

Ebiede schreef:
En vanavond staat deze groep bij VD Wiel in de straat. Lijkt me toch wel? Deze man heeft twee jaar verstoppertje gespeeld en nu zit hij in het nauw en gaat hij met modder gooien. Hij kan nu ineens wel de pers vinden via Jaap Stalenburg en Marco Timmer. Echter voor fans en sponsoren al twee jaren niet te benaderen.


Het zal allemaal best wat je zegt hier maar achter de rug van een voorzitter ( hoe slecht dan ook ) een vage halve deal maken met een vaag chinees bedrijf is toch wel het laagste wat je kan doen. Mocht het waar zijn dat ze zelfs de naam zouden willen verkopen dan weet ik wel aan welke kant ik zou staan als ik moet kiezen. Wat een klotezooi bij onze mooie club :(
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 09-10-2015 08:21

Ebiede schreef:
En vanavond staat deze groep bij VD Wiel in de straat. Lijkt me toch wel? Deze man heeft twee jaar verstoppertje gespeeld en nu zit hij in het nauw en gaat hij met modder gooien. Hij kan nu ineens wel de pers vinden via Jaap Stalenburg en Marco Timmer. Echter voor fans en sponsoren al twee jaren niet te benaderen.


Mogen ze een flink eindje rijden om bij V/d Wiel te komen, woont namelijk in meest oostelijke uithoek van de provincie Groningen in een klein dorpje waarvan ik de naam even kwijt ben.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Squerrel » 09-10-2015 08:26

gmdejong schreef:
Ik woon niet naast ze, zo goed kan ik er dus niet over oordelen ;-). Ze leken van mijn afstand maximaal 18/20 jaar.

Ik snap dat er onvrede is, maar mensen in hun woonomgeving opzoeken gaat wel erg ver. Er wonen kleine kinderen en oudere mensen hier in de wijk. Hoe denk je dat die zich voelen op het moment dat er ineens 50 man de wijk in komt lopen? Komt redelijk intimiderend over....


Dat zal nou net de bedoeling zijn geweest. Niet voor de mensen in de wijk maar wel voor Hettinga.

Stuk in lc kan ik me in vinden, voor de club is het veruit het beste dat iedereen opstapt. Er is niemand die geen vuile handen heeft, de 1 vuiler dan de ander maar vuil zijn ze allemaal.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 08:27

ratje_nl schreef:Het zal allemaal best wat je zegt hier maar achter de rug van een voorzitter ( hoe slecht dan ook ) een vage halve deal maken met een vaag chinees bedrijf is toch wel het laagste wat je kan doen. Mocht het waar zijn dat ze zelfs de naam zouden willen verkopen dan weet ik wel aan welke kant ik zou staan als ik moet kiezen. Wat een klotezooi bij onze mooie club :(


Al deze aannames (!) komen uit de deze week enorm lekkende koker van Jelco. De beschuldigden hebben heel netjes niet via de pers modder teruggesmeten. Diekstra heeft heel summier gereageerd; praten met potentiële investeerders kan altijd, nee zeggen ook. Meer is er volgens mij niet gemeld. Jelco daarentegen heeft de club via de pers ernstige schade berokkent.
Er werd ook gelekt dat de contracten al klaar lagen ter ondertekening, de naam van het stadion zou wijzigen etc.
Gezien de gelekte mail lijkt dit absoluut niet het geval, los van de betrouwbaarheid van mogelijke investeerders.
Het lijkt er toch een beetje op dat iemand via perslekken van een mug een olifant heeft willen maken om bepaalde mensen zwart te maken.

@ OtjeP : dat Sportstad winst zou maken zou fantastisch zijn, maar ik kan er niets over vinden. Iemand een bron?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor TORCIDA » 09-10-2015 08:29

Als ik dat van Van Wijnen lees, dan moet ik wel even gniffelen. Het is daar momenteel ook een grote puinzooi. Nieuwe bestuurder, nieuwe koers, veel ontslagen. Ik geloof dat dat eerder een reden van de beëindiging kan zijn.


nieuwe bestuurders klopt, puinzooi? veel ontslagen? Er worden er meer aangenomen dan ontslagen. bijzonder pes5 zo'n opmerking. raakt kant noch wal
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 09-10-2015 08:30

Ik begin me onderhand ook af te vragen of alles wat in de media is verschenen wel voor 100% klopt. Bijna alles wat de afgelopen week in de media is verschenen komt zo goed als zeker uit de koker van Riemer. Die voelt dat het Stichtingsbestuur van hem af wil en probeert alles in het werk te stellen om dit te voorkomen. Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen. Ik sluit hierbij niet uit - we weten allemaal hoe manipulatief Riemer kan zijn - dat sommige zaken behoorlijk gekleurd bij de media zijn gedropt.

Dat laat onverlet dat ik nog steeds van mening ben dat het hele one-tier-board eruit moet. De positie van Van der Wiel en Dijk is onhoudbaar (ze hebben simpelweg onvoldoende gefunctioneerd), maar zeker ook die van hun, op het oog bijzonder onsympathieke, tegenstanders in het otb. Komt nogmaals mijn vraag boven drijven, in hoeverre het Stichtingsbestuur dit morgen juridisch gezien mag en kan beslissen? Ik ben best nieuwsgierig naar de statuten, maar kan die nergens vinden.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor TORCIDA » 09-10-2015 08:34

waar rook is is vuur echter zal de media alleen de opmerkelijke stukken plaatsen en de nuance die ook uit dezelfde hoek komt wordt vaak niet geplaatst.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 09-10-2015 08:36

Thinkman schreef:
Al deze aannames (!) komen uit de deze week enorm lekkende koker van Jelco. De beschuldigden hebben heel netjes niet via de pers modder teruggesmeten. Diekstra heeft heel summier gereageerd; praten met potentiële investeerders kan altijd, nee zeggen ook. Meer is er volgens mij niet gemeld. Jelco daarentegen heeft de club via de pers ernstige schade berokkent.
Er werd ook gelekt dat de contracten al klaar lagen ter ondertekening, de naam van het stadion zou wijzigen etc.
Gezien de gelekte mail lijkt dit absoluut niet het geval, los van de betrouwbaarheid van mogelijke investeerders.
Het lijkt er toch een beetje op dat iemand via perslekken van een mug een olifant heeft willen maken om bepaalde mensen zwart te maken.


Daarom bedoelde ik ook te zeggen mocht het waar zijn. Maar ik denk/hoop dat we daar erg snel achter komen.
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 08:38

jorro schreef:Ik begin me onderhand ook af te vragen of alles wat in de media is verschenen wel voor 100% klopt. Bijna alles wat de afgelopen week in de media is verschenen komt zo goed als zeker uit de koker van Riemer. Die voelt dat het Stichtingsbestuur van hem af wil en probeert alles in het werk te stellen om dit te voorkomen. Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen. Ik sluit hierbij niet uit - we weten allemaal hoe manipulatief Riemer kan zijn - dat sommige zaken behoorlijk gekleurd bij de media zijn gedropt.

Dat laat onverlet dat ik nog steeds van mening ben dat het hele one-tier-board eruit moet. De positie van Van der Wiel en Dijk is onhoudbaar (ze hebben simpelweg onvoldoende gefunctioneerd), maar zeker ook die van hun, op het oog bijzonder onsympathieke, tegenstanders in het otb. Komt nogmaals mijn vraag boven drijven, in hoeverre het Stichtingsbestuur dit morgen juridisch gezien mag en kan beslissen? Ik ben best nieuwsgierig naar de statuten, maar kan die nergens vinden.


Er is maar één die zich via de pers misdraagt. En deze persoon hebben we de afgelopen 2 jaar niet gehoord of gezien. De hele chaos is gecreëerd in een paar dagen perslekken door ene Jelco van der Wiel. Hij was overal te horen en te lezen, van VI tot BNR, plus kranteninterviews. Interne mail werd aangeboden om zijn versie te ondersteunen. De schade die Jelco hiermee heeft aangericht? Vast in het clubbelang.. Laat hem dat morgen maar eens uitleggen, want ik snap het niet!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 09-10-2015 08:47

Thinkman schreef: Er is maar één die zich via de pers misdraagt. En deze persoon hebben we de afgelopen 2 jaar niet gehoord of gezien. De hele chaos is gecreëerd in een paar dagen perslekken door ene Jelco van der Wiel.


Klopt. Maar ik neem aan dat je wel snapt wie hem dit allemaal influistert/heeft ingefluisterd? Dus in principe komt het meeste gewoon uit de koker van Riemer lijkt me zo. Het is heel simpel, Van der Wiel en Dijk eruit betekent dat alle invloed voor Riemer weg is. Dus hij heeft er alle belang bij dat Van der Wiel strijdt tot het bittere eind en Riemer zal hem daar vermoedelijk ook vol in (onder)steunen.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Doev » 09-10-2015 08:51

Dat Jelko en co onbereikbaar zijn voor supporters is onzin. Zijn meerdere gesprekken tussen directie en supporters geweest in de afgelopen twee jaar. Ook met een enkele afvaardiger van het stichtingsbestuur is wel gesproken. Maar communicatie vanuit het stichtingsbestuur beperkt zich in deze zaak echt tot een nulpunt.

Dat er achter de rug om dealtjes worden gesloten met eigen bedrijven, en dat er smerige spelletjes worden gespeeld, dat is niet zomaar een roddel. Dit is geen smaad en laster, maar een Diekstra en Vermeulen zijn ratten die zichzelf willen verrijken ten koste van de club. Keihard bewijs kan ik nu niet 1 op 1 op internet zetten in verband met mijn bron, maar het is zeker waar.

Die vermeulen zou zijn eigen moeder nog aan de chinezen verkopen. Bah.
Doev
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 17-08-2009 15:32

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor H-J » 09-10-2015 08:55

Van Jelko kan gevonden worden dat hij niet functioneert, van Wim Dijk ook.( ik heb er geen mening over, ik kan dat niet beoordelen). Niet functioneren is niet bewust, je kunt het of je kunt het niet. Handelt uit de beste bedoelingen.

Wat ik echter schandalig vind is dat personen die in het stichtingsbestuur zitten om toezicht te houden, zich met de uitvoering bemoeien om er zo persoonlijk beter van te worden. Opflikkeren met die gasten en wel zo snel mogelijk. Dat heeft prioriteit.

Over de rol van NN (en FF) zijn vraagtekens. Ikzelf sta op het standpunt dat indien er vanuit die geleding niet een helder signaal wordt afgegeven over dat soort gedrag, ik mij niet vertegenwoordigd voel en het dus ook geen zin meer heeft om lid te zijn. NN mag dan wel voor de sfeer zijn, deze vertegenwoordiging is vele maken belangrijker. Met name nu.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 09-10-2015 09:00

Die van der Wiel is gewoon totaal ongeschikt en heeft ook geen hart voor de club. Dat roept hij wel overal, maar hij heeft met dat lekken naar de pers de club naar een bedenkelijk niveau gebracht. Je mede bestuurders publiekelijk voor lul zetten, een verhaal over Chinezen openbaren terwijl de orienterende gesprekken nog moeten plaatsvinden. Heerenveen staat er landelijk weer lekker op, en dat allemaal dankzij van der Wiel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 09-10-2015 09:01

Maar wie zegt dat iemand überhaupt de naam van het stadion wil verkopen? Jelko van der Wiel. Ik heb zo'n vermoeden dat dit gewoon een deel van het moddergooien is om de anderen zwart te maken. Diekstra heeft één keer kort en duidelijk gereageerd: praat met ze, kijk wat ze willen, dan kun je altijd nog nee zeggen. Correcter kun je volgens mij niet zijn.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 09-10-2015 09:04

Doev schreef:Dat Jelko en co onbereikbaar zijn voor supporters is onzin. Zijn meerdere gesprekken tussen directie en supporters geweest in de afgelopen twee jaar. Ook met een enkele afvaardiger van het stichtingsbestuur is wel gesproken. Maar communicatie vanuit het stichtingsbestuur beperkt zich in deze zaak echt tot een nulpunt.

Dat er achter de rug om dealtjes worden gesloten met eigen bedrijven, en dat er smerige spelletjes worden gespeeld, dat is niet zomaar een roddel. Dit is geen smaad en laster, maar een Diekstra en Vermeulen zijn ratten die zichzelf willen verrijken ten koste van de club. Keihard bewijs kan ik nu niet 1 op 1 op internet zetten in verband met mijn bron, maar het is zeker waar.

Die vermeulen zou zijn eigen moeder nog aan de chinezen verkopen. Bah.


Laat morgen dan de bewijzen komen. Tot die tijd kan ik er weinig mee. Overigens in een one tier board kunnen controlerende leden ook uitvoerende taken oppakken, aangezien ze zoals de naam al zegt, één board vormen. Maar zoals eerder aangegeven, hiervoor zijn duidelijke afspraken en krachtig leiderschap nodig. Beiden lijken nu te ontbreken.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 09-10-2015 09:05

Wat de supportersclub(s) betreft, die hullen zich in nevelen, schijnbaar zijn de heren die daar de scepter zwaaien doodsbenauwd voor hun eigen zeteltje.

Mijn opzegging(FF) gaat in ieder geval zsm de deur uit. Zo'n waardeloos clubje hoeft mij niet meer te vertegenwoordigen!!
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor H-J » 09-10-2015 09:16

Lardy schreef:Die van der Wiel is gewoon totaal ongeschikt en heeft ook geen hart voor de club. Dat roept hij wel overal, maar hij heeft met dat lekken naar de pers de club naar een bedenkelijk niveau gebracht. Je mede bestuurders publiekelijk voor lul zetten, een verhaal over Chinezen openbaren terwijl de orienterende gesprekken nog moeten plaatsvinden. Heerenveen staat er landelijk weer lekker op, en dat allemaal dankzij van der Wiel.

In reactie op het lekken over zijn ontslag vanuit het stichtingsbestuur.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Marça » 09-10-2015 09:19

Zoals zovelen proberen te doen zullen ook NN en FF een poging doen om te begrijpen wat er momenteel allemaal speelt. Ik heb met een paar betrokkenen gesproken en de informatie die je krijgt is heel verschillend gekleurd. Het is dan ook moeilijk om een duidelijk standpunt te verkondigen. Het is gewoon niet zo zwart-wit als twee jaar geleden.

Wat me wel duidelijk lijkt is dat Van der Wiel bewust het 'China-verhaal' heeft gelekt om zelf in een goed daglicht te komen. Waar ik in eerste instantie begreep dat er al een contract klaar lag, verzekeren anderen mij dat er slechts orienterende gesprekken zijn gevoerd met Pieter Visser. (Van den Borg zou niet in beeld zijn) Direct contact met de Chinezen is er ook nog niet geweest.

In die zin vat ik uitspraken als 'Ho Chi Minh-stadion' puur op als provocatie en om mensen tegen elkaar op te zetten. Dan kun je wel zeggen dat je het beste voor hebt met de club, maar het is er niet rustiger op geworden de afgelopen week...

Als ik het zo beoordeel leek me de eerste optie van het Stichtingsbestuur om de rol van Van der Wiel in te perken wel een goede. Hij is niet een duidelijke visionair maar is wel iemand die de club op een sympathieke manier uitdraagt. Maar Van der Wiel zag dat niet zitten en krijgt nu op een minder leuke (en onnodig on-sjieke) manier te horen dat ie weg moet.

Dat Van Wijnen en andere sponsors nu zo'n bom onder het ontslag leggen, begrijp ik nog niet echt. Daar spelen meer dingen op de achtergrond.

Ik hoop vandaag op FeanOnline nog een stuk te kunnen plaatsen over wat er morgen ongeveer gaat gebeuren. Moet er bijvoorbeeld een meerderheid van de stemmen in one-tier board/stichtingsbestuur zijn om daadwerkelijk tot ontslag van Van der Wiel en Dijk over te gaan? En wat als er geen meerderheid is?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Doev » 09-10-2015 09:22

H-J schreef:Van Jelko kan gevonden worden dat hij niet functioneert, van Wim Dijk ook.( ik heb er geen mening over, ik kan dat niet beoordelen). Niet functioneren is niet bewust, je kunt het of je kunt het niet. Handelt uit de beste bedoelingen.

Wat ik echter schandalig vind is dat personen die in het stichtingsbestuur zitten om toezicht te houden, zich met de uitvoering bemoeien om er zo persoonlijk beter van te worden. Opflikkeren met die gasten en wel zo snel mogelijk. Dat heeft prioriteit.

Over de rol van NN (en FF) zijn vraagtekens. Ikzelf sta op het standpunt dat indien er vanuit die geleding niet een helder signaal wordt afgegeven over dat soort gedrag, ik mij niet vertegenwoordigd voel en het dus ook geen zin meer heeft om lid te zijn. NN mag dan wel voor de sfeer zijn, deze vertegenwoordiging is vele maken belangrijker. Met name nu.


Mee eens. Iedereen maakt fouten, en fouten maken is ook niet erg. Maar de boel besodemieteren doe je maar ergens anders.
Doev
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 17-08-2009 15:32

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 09-10-2015 09:24

Niet een meerderheid, maar een unaniem 'ja' is nodig om Jelko van der Wiel te ontslaan. Is bijvoorbeeld alleen Marcel Annema tegen, dan gaat het al niet door. Ik hoop echt dat morgen niet alleen Jelko van der Wiel ontslagen wordt, want daar schieten we helemaal niets mee op.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 09-10-2015 09:29

Ik ga geen partij kiezen omdat het niet hoeft. Ze (kamp Sneek en kamp Riemer) hebben met modder lopen gooien over en weer en/of gewoon niet goed gefunctioneerd. Van Van der Wiel hebben we twee jaar lang nagenoeg niets vernomen en sponsorgelden lopen verder terug. Hettinga en zijn companen hebben zich laten piepelen door een stel charlatans met zogenaamde Chinese connecties. Beide 'kampen' hebben laten zien dat ze er vooral voor zichzelf zitten en niet voor de club door over de rug van de club hun 'gevechten' uit te voeren.

Ze hebben zichzelf allemaal een brevet van onvermogen opgespeld en de club in een zeer slecht daglicht weten te brengen, dat maakt allen 'ongeschikt' en incapabel zo'n prachtige club als de onze te leiden en te sturen. Ik heb gewoon plaatsvervangende schaamte wanneer ik met anderen over sc Heerenveen spreek. Het is gewoon te genant voor woorden.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 09-10-2015 09:30

Ik lees hier allemaal kritiek op v/d Wiel, over lekken naar de pers enzovoort.

Volgens mij probeert hij de club slechts te behoeden voor een enorme flater. Hij trekt aan de bel omdat hij doodsbenauwd is dat men straks met een paar idioten in zee gaat. Hij wordt intern niet meer gehoord. Sterker nog, ze schoppen hem eruit. Bij wie moet hij dan zijn verhaal doen? Hadden jullie liever niet geweten dat er achter de rug van de voorzitter schimmige zaken gedaan worden?

Over zijn functioneren van de afgelopen jaren mag iedereen zijn mening hebben, maar om nu te klagen omdat hij dingen in de media brengt is onzinnig. De man is nota bene feitelijk al de wacht aangezegd. Bij wie moet hij dan al deze info kwijt?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Voorstopper » 09-10-2015 09:30

Was net bezig met een dergelijke reactie Crash. Zie dat het niet meer hoeft. Beide partijen zijn laakbaar en lijken mij niet de mensen die we nodig hebben om vooruit te komen. Een beetje achter elkaars rug om lekken naar de media (dat doen beide partijen!) en het eigen hachje proberen te redden. En dat allemaal ten koste van de club.
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 09-10-2015 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 09-10-2015 09:32

Marça schreef:Zoals zovelen proberen te doen zullen ook NN en FF een poging doen om te begrijpen wat er momenteel allemaal speelt. Ik heb met een paar betrokkenen gesproken en de informatie die je krijgt is heel verschillend gekleurd. Het is dan ook moeilijk om een duidelijk standpunt te verkondigen. Het is gewoon niet zo zwart-wit als twee jaar geleden.

Wat me wel duidelijk lijkt is dat Van der Wiel bewust het 'China-verhaal' heeft gelekt om zelf in een goed daglicht te komen. Waar ik in eerste instantie begreep dat er al een contract klaar lag, verzekeren anderen mij dat er slechts orienterende gesprekken zijn gevoerd met Pieter Visser. (Van den Borg zou niet in beeld zijn) Direct contact met de Chinezen is er ook nog niet geweest.

In die zin vat ik uitspraken als 'Ho Chi Minh-stadion' puur op als provocatie en om mensen tegen elkaar op te zetten. Dan kun je wel zeggen dat je het beste voor hebt met de club, maar het is er niet rustiger op geworden de afgelopen week...

Als ik het zo beoordeel leek me de eerste optie van het Stichtingsbestuur om de rol van Van der Wiel in te perken wel een goede. Hij is niet een duidelijke visionair maar is wel iemand die de club op een sympathieke manier uitdraagt. Maar Van der Wiel zag dat niet zitten en krijgt nu op een minder leuke (en onnodig on-sjieke) manier te horen dat ie weg moet.

Dat Van Wijnen en andere sponsors nu zo'n bom onder het ontslag leggen, begrijp ik nog niet echt. Daar spelen meer dingen op de achtergrond.

Ik hoop vandaag op FeanOnline nog een stuk te kunnen plaatsen over wat er morgen ongeveer gaat gebeuren. Moet er bijvoorbeeld een meerderheid van de stemmen in one-tier board/stichtingsbestuur zijn om daadwerkelijk tot ontslag van Van der Wiel en Dijk over te gaan? En wat als er geen meerderheid is?


In dit geval zou in de persoon van dhr. Annema toch erg duidelijk moeten zijn wat er speelt. Hij zit nota bene in dat one-tier gedrocht! Hij gaat medebeslissen aanstaande zaterdag. Dat lijkt het me vrij logisch dat vanuit FF de leden ook eens geïnformeerd worden!
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten