17-02-2005: sc Heerenveen-Newcastle United (1-2, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor NNfanatic » 18-02-2005 17:27

De man van newcastle die daar achter liep was ook mooi!
NNfanatic
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 16-02-2005 15:31

Berichtdoor Superfries88' » 18-02-2005 17:28

Ondanks zijn betrokkenheid bij beide goals van Newcastle United in het UEFA Cup-duel in en tegen SC Heerenveen van gisteravond (1-2, red.), waren de Britse media zeer ontevreden over de verrichtingen van Patrick Kluivert. 'Geen wonder dat hij niet geselecteerd is voor het Nederlands elftal,' zo meldde de Britse kwaliteitskrant The Guardian.

Ook boulevardblad The Sun was niet echt positief over de oud-speler van onder andere Ajax. 'Telkens als hij de bal had, was het weer afwachten of Newcastle haar balbezit zou behouden.' Datzelfde blad geeft meestal na een Europese wedstrijd van een Engelse club, ook cijfers aan de spelers die gespeeld hebben. Patrick Kluivert moest het doen met een 4.


Bron : Sportone.nl
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor rolandos » 18-02-2005 17:56

Akkrum fan schreef:Hele goede sfeer!!! :wink: Het hield een beetje op bij de 1-1 jammer :frown: Alleen weer jammer voor die vakkel. Die mensen hooren niet thuis in het vak. Die man met die grote vlag was ook geweldig. Leuk dat hij dat zoiets doet. :mrgreen:

En de complimenten aan Nieuw Noord :stan: :stan: :stan: :stan: :stan:

Zoiets moeten ze vaker doen. :D

ten eerste bij de 1-1 was er nog steeds een super sfeer.
ten tweede was die Fakkel en niet vakkel wel legaal zulke fakkels mogen wel gebruikt worden,die grote die je bij watersport winkels kan kopen absoluut niet.
voor de rest inderdaad het was in 1 woord GEWELDIG HULDE AAN :stan:
Nieuw Noord
Avatar gebruiker
rolandos
Selectiespeler
 
Berichten: 488
Geregistreerd op: 25-01-2005 18:02
Woonplaats: akkrum

Berichtdoor Forza S C H » 18-02-2005 18:27

ook mijn complimenten aan vak :stan:
Ik vond het ook grappig dat die ene kerel met een vlag rond het veld rendde.
En dat grote doek van ABE schitterend, en die vlaggen.

Afbeelding
Forza S C H
 

Berichtdoor Sjoerd » 18-02-2005 18:35

Wat een wedstrijd en wat een uitslag.
En wat hebben de spelers geknokt, dat Newcastle op het laatst dan toch nog zijn klasse toont is klote.

Wat betreft de sfeer, die was super. Ook vindt ik het niet meer dan logisch dat het na de 1-1 en 1-2 even wat minder was; de meesten onder ons zijn dan toch teleurgesteld en dat moet je even verwerken!
Man van de wedstrijd was wat mij betreft Thomas Prager, wat een bikkel. Dat Huntelaar, die op zich ook goed speelde dan man van de wedstrijd wordt, vanwege zijn prachtige goal, dat vind ik dan weer wat simpel.

Nog even voor de mensen die ook nu weer het trieste lef hadden om voor het laatste fluitsignaal te vertrekken: BLIJF DE VOLGENDE KEER MAAR THUIS!

Laters.
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Forza S C H » 18-02-2005 18:50

Die 1e goal vond ik huntelaar zijn fout.
Hij wou twee mannetjes passeren met een hakje, dat mislukte.
De bal ging naar Shearer en goal.

Shearer kreeg voor deze wedstrijd een 8 en kluivert een 4 :P bron voetbalzone
Forza S C H
 

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-02-2005 19:01

Ik heb die Shearer altijd al een drama gevonden en dat werd gisteren weer bevestigd.
Alleen dat ene goede balcontact weet hij dan wel weer in een goal om te zetten.
Maar een 8......... de helft komt beter in de buurt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Irnsum Fans » 18-02-2005 19:09

Het wordt nu wel erg moeilijk, maar ga toch met een goed gevoel richting England!!
Irnsum Fans
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 26-01-2004 12:36

Berichtdoor 1920 » 18-02-2005 19:36

Een ieder die nog een keer wil nagenieten. Inmiddels staan de foto's online op http://www.feanfans.nl Daarnaast staan nog 2 leuke filmpjes online.

Over die vlaggen er hangen toch zat camera's in het stadion kun je ze daar niet mee terugvinden. En aangifte doen :wink:
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor vlqrt » 18-02-2005 19:41

bbc schreef:Heerenveen 1-2 Newcastle

Newcastle match reaction
Newcastle came back from a goal down to claim a vital away win in their Uefa Cup tie against Heerenveen.
The home side took the lead after 24 minutes when Klaas-Jan Huntelaar fired in an unstoppable left-foot shot.

Newcastle responded well in the second half and skipper Alan Shearer's fine finish into the right-hand corner levelled the scores.

Lee Bowyer's flick put Newcastle ahead with eight minutes to go before he was sent off for a second yellow card.

The visitors, fresh from their trip to Dubai, were able to select Jermaine Jenas despite the midfielder having to pull out of training on Wednesday.

And the Magpies were the better side in the scrappy opening exchanges, although they were unable to carve out clear-cut chances.

The closest they came was from skipper Shearer, who forced Tomasz Rzasa into a fourth-minute block.

Heerenveen did not offer a lot early on, but striker Huntelaar caught the eye with some deft touches and it was his piece of brilliance that broke the deadlock.

Newcastle defender Titus Bramble failed to deal with a through ball and Arnold Bruggink fed Hunterlaar who turned superbly in the box before unleashing a bullet of a left-foot off the bar and into the net.

The home side almost added another two minutes later but Hunterlaar could not get any power on a superb cross.

There was plenty of huff and puff from the visitors but no end product and with five minutes of the first half left, Shola Ameobi created space on the left but his inviting cross flashed across the face of goal.

A great result but I don't really think it was deserved

From MD
Have your say on 606

Manager Graeme Souness undoubtedly read the riot act at half-time and his side came out brightly with Stephen Carr firing in a cross that forced Heerenveen to clear.

The home side were next to create but Bruggink's drive from Bramble's clearance went over.

With the travelling Magpies fans making their frustrations known, Souness needed his side to respond and that they did with Bowyer and Ameobi creating chances.

To try and swing the tie in his favour, Souness brought on creative winger Laurent Robert with 28 minutes to go and the change of system paid dividends almost immediately.

On 66 minutes, Robert fed the more advanced Patrick Kluivert who instantly played in Shearer and the former England captain finished emphatically.

Newcastle piled forward for the winner and it came with eight minutes left when Carr's cross was cheekily flicked in to the far corner by Bowyer.

But Heerenveen almost left with the draw after another mistake from Bramble gave Mika Vayrynen a free run in on goal but Given produced a superb stop.

Bowyer then saw his night end on a low note when he saw red with four minutes to go after receiving a second yellow card for deliberate handball.



Heeft de BBC toch een andere wedstrijd gezien dan ik.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 18-02-2005 19:51

Mooie fotoreportage 1920!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Wicky de Viking » 18-02-2005 19:58

D!£HÀ®Ð schreef:
Wicky de Viking schreef:Wat een geweldige sfeerbeelden af en toe op de televisie. Heb net de video van gisteravond terug gekeken. Het You'll never Walk alone gewoon om kippenvel van te krijgen. En nu op naar Newcastle


Is het niet mogelijk die beelden op het forum te krijgen, gister wedstrijd niet op tv gezien....weet ook niet waarom :wink:


Zal eens kijken wat ik kan doen. Moet eerlijk toegeven dat ik niet zo heel handig met zulke dingen ben. Maar ik doe m'n best.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor stevie » 18-02-2005 20:09

[quote="1920"]Een ieder die nog een keer wil nagenieten. Inmiddels staan de foto's online op [url]http://www.feanfans.nl[/url] Daarnaast staan nog 2 leuke filmpjes online.

Over die vlaggen er hangen toch zat camera's in het stadion kun je ze daar niet mee terugvinden. En aangifte doen :wink:[/quote]

Ik vind het inderdaad achterlijk dat die lui de vlaggen van de stokken afrukken die lui horen gewoon niet in het sfeervak. :angry: Ik zat zelf in vak 27 en ik vond de sfeer het heel gaaf dat grote doek van abe vond ik egt vet en ik heb zeer genoten van het Heerenveen hoe die speelde en Thomas Prager is egt een toppertje :) mijn complimenten aan :stan:
super friezen
stevie
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 18-02-2005 20:02
Woonplaats: steenwijk

Berichtdoor Sicco Dekker » 18-02-2005 20:16

Ik lees in een krant uit Newcastle dat 1 van de hongaarse grensrechters in Newcastle werkt en in de regio woont. Hoe is het mogelijk dat zo'n man gisteren mocht vlaggen? [url]www.icnewcastle.icnetwork.co.uk/eveningchronicle

lees het stuk over de schoolboy dream[/url]
Sicco Dekker
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:35

Berichtdoor Lipton » 18-02-2005 21:02

de Uefa heeft daar wel zijn regels voor, maar het zou een beetje onzin zijn toch :?:
Bedoel, ik woon dichter in de buurt van Cambuur dan van sc Heerenveen, maar ben toch ook geen fan van Cambuur..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Jeroen » 18-02-2005 22:13

Heb ff een verhaaltje in elkaar gedraaid voor de fansite van newcastle:

http://www.newcastle-online.com/article ... ns_a.shtml

:mrgreen:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Jelmert » 18-02-2005 22:26

Zelf ben ik gister bij Alemannia Aachen - AZ geweest :oops: maar heb de wedstrijd opgenomen en net teruggekeken. Doordat ik veel familie daar in de buurt heb en niet zeker was om een kaartje te kunnen bemachtigen voor de wedstrjd tegen newcastle ben ik daar beland.

Mijn complimenten voor :stan: , de sfeer was uitstekend. Ik vond Heerenveen goed spelen en met veel strijd zoals het hoort. Ik ben bang dat we volgend jaar niet meer zullen kunnen genieten van Hansson en Huntelaar wanneer ze zo blijven spelen.

Volgende week in Newcastle ben ik er gelukkig wel weer bij :D
Avatar gebruiker
Jelmert
Selectiespeler
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 13-02-2005 11:40
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor Arnoud » 18-02-2005 22:33

Perfect verhaal Jeroen. Alleen vind ik het verhaal over de aanrijding in Amsterdam-Noord en het verhaal over de niet-bewezen verkrachting pertinent onjuist om in een dergelijk stuk te noemen. Gewoon niet relevant en een beetje erg hetzerig. Jammer, want de rest is goed.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Jeroen » 18-02-2005 22:37

Dat was om duidelijk te maken waarom het Nederlandse publiek zo verdeeld is over Kluivert.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Arnoud » 18-02-2005 22:44

Ik betwijfel of het nederlandse voetbalpubliek op basis van de genoemde zaken vandaag de dag over Kluivert oordeelt. Ik geloof er niets van. Lees alle actuele artikelen maar over hem, die gaan daar niet (meer) over.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Jeroen » 18-02-2005 22:48

Denk je dat als Kluivert gisteren in Rotterdam, Eindhoven, Utrecht of Den Haag had gespeeld hij niet aan zijn verleden was herinnerd?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Nieuw Noord » 19-02-2005 09:43

Onderstaand bericht is verschenen op http://www.nieuwnoord.org

Wederom succesvol sfeervak
Het resultaat viel natuurlijk tegen - en was ook nog eens onverdiend - maar als Nieuw Noord kunnen we trots zijn op onszelf. Het vak puilde weer eens uit z'n voegen, de sfeer zat er goed in en het nieuwe megadoek, in combinatie met de blauw-wit geblokte zwaaivlaggen en de banners natuurlijk, gaf het geheel iets extra's.

Helaas is de kans groot dat we vanaf nu moeten wachten tot het nieuwe seizoen om weer te kunnen genieten van een sfeervak. Of de mannen van Gertjan moeten er in Engeland in slagen te stunten. Maar na de zomer kunnen we dus los in ons eigen vak.

Uiteraard willen we ook weer een ieder bedanken die geholpen heeft bij het leggen van de vlaggetjes. Dankzij jullie inzet is onze vereniging weer een mooi bedrag rijker!

Als laatste toch weer een minpuntje, helaas: want na afloop van de wedstrijd bleek dat er 8 nieuwe vlaggen verdwenen zijn. We snappen niet wat iemand bezielt om zo'n geblokt stukje doek mee naar huis te nemen. Ten eerste heb je er niks aan volgens ons en ten tweede, en belangrijkste(!), zijn die vlaggen eigendom van supportersvereniging Nieuw Noord. Je steelt dus van je eigen supporters!!!

De vlaggen kunnen voor de wedstrijd tegen PSV ingeleverd worden. Anoniem...
Avatar gebruiker
Nieuw Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 176
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:16
Woonplaats: vakkie 10

Berichtdoor Arnoud » 19-02-2005 10:03

Jeroen, het is denk ik een wezenlijk verschil of iets in een stadion geroepen wordt of dat het opgeschreven wordt. Maar, je hebt het opgeschreven en we zijn beyond the point of no return. Dus maar ophouden hierover.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Sikke » 19-02-2005 10:22

Allen,

Heb vanochtend telefoon gehad van Mw Lenstra, zij was zeer onder de indruk van het megadoek. Ook haar dochters (1 in het stadion en een thuis in Tilburg) waren zeer onder de indruk.
Zij wil graag iedereen die het mogelijk heeft gemaakt en er aan mee heeft gewerkt via dit telefoontje hiervoor bedanken.
Maarrrrr....... ze heeft het maar heel kort gezien aangezien ze nog onderweg was naar haar plaats op de tribune. Vandaar de vraag of we het vooral weer eens wilden gebruiken.
Verder was ze heel erg positief over de sfeeer, ook de blauw wit geblokte vlaggen en of we vooral door wilden gaan met zingen enz.
Vanwege haar leeftijd gaat het niet maar, maar anders zou ze het liefst weer, ook bij uitwedstrijden, tussen de supporters willen staan en de sfeer mee maken.
Klasse!
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor Knipecity » 19-02-2005 11:10

Groter compliment kan je niet krijgen, lijkt mij. Prachtig!
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor Frisian Viking » 19-02-2005 11:47

vlqrt schreef:Heeft de BBC toch een andere wedstrijd gezien dan ik.

Valt me toch tegen van een gerenomeerd nieuwsstation als de BBC. Het moge duidelijk zijn dat we over de hele wedstrijd gezien gewoon hadden moeten winnen, we deden helemaal niets onder voor die sterrenformatie aan de andere kant. Een beetje een objectievere kijk van de BBC had ik toch wel verwacht.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Squerrel » 19-02-2005 12:37

Sikke schreef:Allen,

Heb vanochtend telefoon gehad van Mw Lenstra, zij was zeer onder de indruk van het megadoek. Ook haar dochters (1 in het stadion en een thuis in Tilburg) waren zeer onder de indruk.
Zij wil graag iedereen die het mogelijk heeft gemaakt en er aan mee heeft gewerkt via dit telefoontje hiervoor bedanken.
Maarrrrr....... ze heeft het maar heel kort gezien aangezien ze nog onderweg was naar haar plaats op de tribune. Vandaar de vraag of we het vooral weer eens wilden gebruiken.
Verder was ze heel erg positief over de sfeeer, ook de blauw wit geblokte vlaggen en of we vooral door wilden gaan met zingen enz.
Vanwege haar leeftijd gaat het niet maar, maar anders zou ze het liefst weer, ook bij uitwedstrijden, tussen de supporters willen staan en de sfeer mee maken.
Klasse!


Hier word je toch even stil van! Mooier compliment kan je niet krijgen.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-02-2005 13:17

Kan hij niet al tegen PSV over het publiek? Voor zo'n mooi doek is het zonde om het in het NN huisje te liggen! En zo laat NN zich tijdens de competitie ook eens zien.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Squerrel » 19-02-2005 13:19

Heerenveen rules schreef:Kan hij niet al tegen PSV over het publiek? Voor zo'n mooi doek is het zonde om het in het NN huisje te liggen! En zo laat NN zich tijdens de competitie ook eens zien.


Dat ben ik dan wel weer met je eens :mrgreen: Zo'n mooi doek moet niet te lang tussen de motten liggen
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten