Lucas Bijker

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Erwin4ever schreef: :shock: Dit kun je toch niet menen???
Hij speelde gister zeer behoorlijk, maar kost ons de wedstrijden ervoor 2 penalties ( gelukkig 1 niet gegeven ) en komt heel nadrukkelijk lengte te kort voor het centrum. Van Aken is vele malen beter dan Bijker!!!
Hij speelde eerder ook al zeer behoorlijk, maar had inderdaad rare fratsen. Bijker heeft gister een punt gered voor Heerenveen, met als hoogtepunt een twijfelende Veldwijk die alleen afging op Mulder.

Persoonlijk vind ik Van Aken ook een goede speler. Van Aken heeft sinds mei? geen wedstrijd meer gespeeld, terwijl Bijker heeft laten zien een waardige vervanger te zijn. Laat Van Aken eerst in de beloften maar bewijzen dat hij op hetzelfde niveau kan voetballen als afgelopen seizoen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Bijker gewoon naar linksback en Van Aken centraal achterin. Dan heb je echt een mooie achterhoede. Bijker doet het 99% van de tijd prima, maar komt net op die paar momenten lengte tekort en daarbij is Van Aken naar mijn idee de nummer 1 in onze verdediger, die stel je, mits fit, altijd als eerste op, gevolgd door groot talent St Juste.

Cavlan moet naar het middenveld.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Harmiej schreef:Lodeweges heeft straks een luxeprobleem betreft de achterhoede. Een Bijker in deze vorm mag niet op de bank komen te zitten. Van Aken moet bewijzen dat hij de betere speler is in de beloften.
Grapje zeker.. Van Aken is de leider achterin. Die hoort wat betreft de verdedigers altijd als eerste op het papier te staan.
Ik ben het eens met Knipecity.. Bijker naar linksback en Cavlan naar het midden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Zakte vandaag echt keihard door het ijs, hopelijk de laatste keer dat hij centraal opgesteld wordt. Gewoon naar links voortaan. Dat eeuwige geneuzel van persé een links- en rechtspoot centraal willen hebben kost je nu gewoon punten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Voorstopper schreef:Zakte vandaag echt keihard door het ijs, hopelijk de laatste keer dat hij centraal opgesteld wordt. Gewoon naar links voortaan. Dat eeuwige geneuzel van persé een links- en rechtspoot centraal willen hebben kost je nu gewoon punten.
Op de linksback stond hij overigens ook twee keer verkeerd te dekken, wat een kluns
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Volgende keer maar gewoon op de bank beginnen dacht ik zo. Cavlan op links en centrum Otigba St Juste.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Erwin4ever schreef:Volgende keer maar gewoon op de bank beginnen dacht ik zo. Cavlan op links en centrum Otigba St Juste.
Cavlan werd niet voor niks gewisseld. Stond teveel te slapen in defensief opzicht, en de tweede goal laat hij Linssen lopen en gaat met zijn hand omhoog staan. Cavlan was alles behalve overtuigend vandaag.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Bijker ook beslist niet. Daarbij stond het eerste helft sowieso totaal niet goed, stond Hateboer regelmatig volledig vrij aan onze linkerkant. Waardoor Cavlan net zo vaak moest kiezen... Dit was 2e helft wat beter.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Nooit meer als CB zetten... Heeft veel fouten gemaakt (zie voorgaande wedstrijden). Liever Otigba dan Bijker op CB
Heerenveen fan in Leiden
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Dat roepen we hier toch al sinds de voorbereiding? Maar Dwight heeft een bril zonder sterkte zeker... Pff. Te klein, te druk en niet slim in de duels. Linksback kan maar centraal totaal onbetrouwbaar.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Daar heeft onze topcoach 5 wedstrijden nodig voor gehad.....
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

pes5 schreef: en niet slim in de duels. Linksback kan maar centraal totaal onbetrouwbaar.
Die eerste goal gaat hij ook weer als een dolle een duel aan dat helemaal zijn duel niet hoort te zijn. Loopt daardoor Branco in de weg die daardoor het kopduel niet aan kan gaan en loopt zelf totaal uit positie.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Hoeveel (doel)punten heeft Bijker ons al gekost? En dat toch blijven opstellen? Het is werkelijk waar niet te geloven.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Dinsdag staat deze man ook gewoon weer in de basis, je zult het zien.
nou nou
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Verlos hem aub van de CB positie, komt op alle fronten te kort.
Heerenveen fan in Leiden
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Blijker op links is het beste, maar Dwight durft Otigba niet naast St Juste te zetten. Maar tegen NAC zou hij het toch wel aandurven?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik meende dat Joeri de Kamps ooit de meest slechte speler was in ons shirt, maar Bijker overtreft het in kwadaat,een schande
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Thinkman schreef:Blijker op links is het beste, maar Dwight durft Otigba niet naast St Juste te zetten. Maar tegen NAC zou hij het toch wel aandurven?
Nu nog Bijker naar de bank verwijzen...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik heb nog geen wedstrijd gezien waarin Bijker degelijk speelde. Hij heeft, eerlijk is eerlijk, een aantal sterke verdedigende acties afgewisseld met dramatische momenten. Zolang Bijker niet op zeker kan spelen, dan kun je net zo goed met de beter voetballende back Cavlan beginnen. Kijk je verder naar de opstelling ben ik een voorstander van Cavlan op linksbuiten, en daar straks de concurrentie aangaan met Namli. Dan is er voor Bijker plaats op linksachter.
Gebruikersavatar
supergerjan
Nieuw talent
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2012 16:22

Bericht door supergerjan »

Ik wil toch even aanduiden over het uitfluiten van Lucas Bijker. Leuk dat die bij Cambuur heeft gespeeld, maar moet je hem dan uitfluiten en zeggen wanneer hij binnen het veld komt anti leeuwarden, anti leeuwarden. Kom op zeg! Het is NU een speler van Heerenveen en die moedigen we aan en fluiten we NIET uit. Zelfde geldt voor alle spelers trouwens. Je hoort niet je 'eigen' spelers uit te fluiten. Als je na de wedstrijd er niet mee eens bent dat ze goed gespeeld hebben dan vind ik dat je mag fluiten, maar om nou een speler te pakken omdat hij jammer genoeg een verleden heeft bij de buurtjes vind ik dat niet chique. Niet Heerenveen waardig.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel!
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Eens met bovenstaande, ik heb me er ook aan kapot staan ergeren. Net als het feit dat wanneer er een liedje over Cambuur wordt gezongen het ineens blijkt dat er meer mensen met een stemgeluid zijn, maar gaat het over Heerenveen is dat plots weer verdwenen. De haat richting Cambuur neemt dan de overhand en dat gaat ten koste voor de liefde van de eigen club, echt dood en doodzonde want het team kan zeker in deze moeilijke tijden wel een extra steuntje in de rug gebruiken.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Bijker speelde prima tegen zijn oude werkgever. Waar hij gratis de deur uitliep.
Schijnt dat hij momenteel een huis laat bouwen in Heerenveen.
Cambuur is een ziekte, maar Bijker is het levende bewijs: genezing is mogelijk! :wink:
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Speelde erg goed gister! zijn enige fout was dat hij Joey v/d Berg probeerde uit te schakelen met een schot waar je die liever niet krijgt.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Fryskeboy22 schreef:Speelde erg goed gister! zijn enige fout was dat hij Joey v/d Berg probeerde uit te schakelen met een schot waar je die liever niet krijgt.. :mrgreen:
Ha ha, ja dat had iemand met een geel shirt moeten zijn. Maar verder inderdaad zeer gedreven tegen zijn oude club, weinig op aan te merken.
Silver

Bericht door Silver »

Speelde inderdaad goede wedstrijd, alleen (als ik dan toch minpuntje mag opnoemen) die overtreding waarvoor ie geel krijgt was wel erg onnodig en helemaal op die plek. Was er van te voren beetje bang voor dat ie in z'n enthousiasme om zich te laten zien tegen z'n oude club over de scheef zou gaan, maar behalve die ene overtreding keurig gespeeld.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Laat ook weer zien dat hij de handjes niet thuis kan houden, wat een miskoop.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Bijker is echt een hele matige back. Kan hij verder ook niks aan doen, dus ik ga het niet persoonlijk op hem richten, maar wat een miskoop van Vonk. Ik geef eerlijk toe dat ik enthousiast was toen ik vernam dat hij bij ons getekend had. Waarschijnlijk heb ik me laten meeslepen in de positieve verhalen van sommige mensen en daardoor niet objectief gekeken naar zijn prestaties.
Hij heeft wel eens een prima tackle, lijkt redelijk gedreven en is niet heel traag. Dat zijn de positieve punten. Verdedigend staat hij vaak verkeerd gepositioneerd, hij speelt ballen in aan de verkeerde kant van de loopacties van zijn medespelers, hij speelt ze dan ook te zacht of te hard in, hij dekt aan de verkeerde kant, hij maakt regelmatig handsballen en begaat op gevaarlijke plekken domme overtredingen. En ik weet dat we geen betere linksback hebben, dat maakt het nog triester. Ik zal Bijker blijven steunen en hopelijk krijgt hij meer zelfvertrouwen in de loop van het seizoen, maar tot dusver is zwaar onvoldoende.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bijker is transfervrij aangetrokken dus kan geen miskoop zijn. Hij speelt hier enkel en alleen omdat hij transfervrij was en linksbenig is. Toen Lodeweges aangaf hem er graag bij te hebben klonk dat Vonk natuurlijk als muziek in de oren. Veel supporters zagen het ook nog in hem zitten. Volgens mij vooral omdat hij vroeger in NN stond. Ik heb voor zijn komst al gezegd dat de DKV supporters ook zeer kritisch over hem waren vanwege zijn vele armgebaren over hoe het allemaal zou moeten. Maar meer dan tikkie breed of tikkie terug zit er niet in. En domme overtredingen en af en toe een handsbal. Al dan niet per ongeluk. Ik had toch echt liever de linksback van NEC destijds gehad. Die scoorde ook nog wel eens en gaf assists. Dat hoeven we van Bijkertje in de competitie echt niet te verwachten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Klapte er meteen ff lekker in zoals je herten het beste kan raken ook.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Viel prima in. Respect voor. Ook hoe hij die Lachman even te grazen nam.
Lache man :mrgreen:
Plaats reactie