17-02-2005: sc Heerenveen-Newcastle United (1-2, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Met spanning

Berichtdoor paparazzi » 17-02-2005 16:52

Met spanning volg ik vanavond de verrichtingen van onze sc.
Ik denk dat we zeker kans maken omdat dat engelse voetbal Heerenveen wel ligt, lekker aanvallend!
0-0 zal t zeker niet worden M.I.Z
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Arjanz » 17-02-2005 18:43

Mensen, een fijne wedstrijd toegewenst! Ik ga naar de supporterskantine alwaar ik me wat moed in ga drinken :)
Anti-vlaggetjes
Arjanz
Selectiespeler
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: 07-12-2002 11:56
Woonplaats: Franeker

Berichtdoor Vak 15 » 17-02-2005 19:16

Zo, de kleine afgeleverd bij de oppas, me lekker warm aangekleed, batterijen van de digitaal opgeladen, en de geheugenkaart leeggemaakt om hem vanavond weer vol te maken. :stan:

Ben er helemaal klaar voor, ga die kant op en hoop een mooie wedstrijd te zien en een sfeervol en kolkend A.L.S. :stan:
Laatst bijgewerkt door Vak 15 op 17-02-2005 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Aan het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over.
Vak 15
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 28-05-2003 14:49
Woonplaats: Nieuwehorne

Berichtdoor GHoeberX » 17-02-2005 19:17

Veel succes he; Heerenveners! :)
GHoeberX
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 17-02-2005 01:13

Berichtdoor KingDa Ka » 17-02-2005 19:19

Heel veel succes allemaal!!! Ga nu die kant op!
KingDa Ka
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 15-02-2005 20:24
Woonplaats: st nyk / grunn

Berichtdoor Superfries88' » 17-02-2005 20:23

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/Ne ... 90,00.html
Voor de thuisblijfers (zoals ik helaas) de opstellingen etc..

Ik ben opvallend rustig nog, meestal is dat positief. Maar ik zie ook dat Radomski afwezig is. Iedereen succes vanavond!
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Met spanning

Berichtdoor Fladian » 17-02-2005 21:33

[quote="papparazi"]0-0 zal t zeker niet worden M.I.Z[/quote

0 - 0 blijft het zeker niet. Huntelaar opent gelukkig de score :D
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Superfries88' » 17-02-2005 21:35

Zozo, prachtige goal van Huntelaar zeg..Mooie 1-0 ruststand.
Ik begin steeds meer te balen dat ik er niet bij ben :grmbl:

Wat een smerige overtreding van Bowyer trouwens, ongelofelijk dat hij daarvoor geen rode kaart kreeg.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Angerfist » 17-02-2005 21:40

Heb helaas door andere verplichtingen het begin gemist, wat was de sfeeractie aan Heerenveenzijde?
Angerfist
Selectiespeler
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 20-04-2004 15:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Superfries88' » 17-02-2005 21:45

Angerfist schreef:Heb helaas door andere verplichtingen het begin gemist, wat was de sfeeractie aan Heerenveenzijde?


Ik zag een groot doek van Abe volgens mij, voor de rest veel vlaggen en bandieries.
Ook veel spandoeken hangen er.

Maar de mensen die er bij zijn geweest zullen het morgen wel exact vertellen neem ik aan..
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor taz » 17-02-2005 21:48

hoeraaaa!!! Ik zie hier net vanuit Oostenrijk de 1-0 op mijn teletekstpagina verschijnen.. :stan: GEWELDIG :heart: !!!! Ooh ik zou wensen dat ik erbij kon zijn, maar helaas.. Gelukkig gaan we dat volgende week dubbel en dwars inhalen in Engeland!!
Pff volgens mij ben ik echt de enige die er vanavond niet zit.. t is verdacht stil op het forum :wink:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
taz
Nieuw talent
 
Berichten: 121
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:40
Woonplaats: near Drachten

Feel N O shame!

Berichtdoor paparazzi » 17-02-2005 23:11

Jammer van die paar individuele acties van N/U.
Heerenveen was dichtbij de 2-0 toen het mis ging.
Desalnietemin hebben we hier in Belgie genoten van een prachtige wedstrijd en een geweldige sfeer daar in het A L S, Toppie!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor vlqrt » 17-02-2005 23:43

Ben net terug, wat een mooi voetbal ... en toch een klotewedstrijd. Maar dat heeft alles met de stand te maken. Prager vond ik fenomenaal, wat is dat een gifkikker. Altijd voor 110% en nooit opgeven, die kan het nog heel ver gaan schoppen. Bruggink eindelijk eens zoals ik het van hem verwacht, dominant en strooien met goede passes. Huntelaar Balvast en wat een goal. Hestad en Vayrinen (gelukkig heeft mika rode schoenen anders zie ik het verschil niet) speelden ook lekker fel. Hansson is altijd de man, Bruer doet het heel goed voor iemand die vorig jaar nog tegen Heracles en Telstar speelde. Bakatti gefeliciteers (dochter geboren, ze heet Jasmine). Rasza vond ik voor de verandering eens niet negatief opvallen, solide gespeeld ... wel geluk dat Bruer altijd rugdekking verleend.

Jammer: Sikora als de omroeper hem niet had genoemd was hij me niet opgevallen. De Newcastle supporters in vak 17 (mailtje naar Sc Heerenveen moet er nu toch eens van komen). De stand, 1-1 was eerlijk geweest .... dit is te veel van het goede. Samaras, kon dit keer niet als Superspits fungeren.

Man van de wedstrijd: De Newcastlesupporter die in zijn wit-zwarte badjas zelfs bij 1-0 de ballen had om zijn eigen sfeeracties te beginnen. Niet dat de man enig besef van het wedstrijdverloop had, hij was behoorlijk smoor. Maar toch een klasse gast.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor g11 » 18-02-2005 00:34

wel jammer dat die badjas weer zonodig door een steward en een man in pak moest gaan zitten.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Boegyman (NL) » 18-02-2005 00:40

vlqrt schreef:De Newcastle supporters in vak 17 (mailtje naar Sc Heerenveen moet er nu toch eens van komen).

Inderdaad verschrikkelijk irritant. En volgens mij op dezelfde plekken als de AZ-supporters toen.

Man van de wedstrijd: De Newcastlesupporter die in zijn wit-zwarte badjas zelfs bij 1-0 de ballen had om zijn eigen sfeeracties te beginnen. Niet dat de man enig besef van het wedstrijdverloop had, hij was behoorlijk smoor. Maar toch een klasse gast.

Ik vond die gast met die grote blauw-witte vlag ook wel geinig. Volgens mij is hij de hele gracht doorgerend :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Power » 18-02-2005 00:49

Echt mooi wedstrijd heb ik op TV gezien :shock: :D
Sfeer was ook geweldig al die vlaggen en sjaaltjes, TOP! :stan:
Jammer van de uitslag die overigens onterecht was.

Edit: ik lees net ook het verslag op de site van nufc, en zo te zien waren zei ook onder de indruk van de sfeer.
Ik quote "United were wearing their yellow European kit, and there was a tremendous atmosphere inside a packed 25,000 seater stadium when the hosts got the game underway"

Alhoewel dat van die 25000 plaatsen niet klopt ben ik het met de sfeer helemaal eens ;)
Laatst bijgewerkt door Power op 18-02-2005 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Power
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 31-05-2003 12:19

Berichtdoor Skip » 18-02-2005 00:56

Schrale troost: want wat vonden de Engelsen er zelf van...?!
Voorbeeldje van het BBC Newcastle massageboard:

"MrsDevongeordie - 1244th post - 17 Feb 2005 21:46
We were shocking for 60 mins!! Great result but i dont really think it was fully deserved!! "


Yup....!
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Berichtdoor Johnny '86 » 18-02-2005 01:04

Ik baal nog steeds, een overwinning had absoluut mogelijk geweest! Maar dan toch weer 2 momenten van individuele klasse die je een nederlaag bezorgen...jammer :(
Maar ben al blij genoeg om het feit dat we deze (en nog 1) wedstrijd hebben mogen spelen en dat er weer een sfeervak aanwezig was...
Over sfeer gesproken, die was 'gewoon' weer top 8)
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor foppe65 » 18-02-2005 01:38

Ook ik was erbij gelukkig! :D

Mooie wedstrijd gezien, de sfeer was weer top en inderdaad er was een heel groot spandoek met Abe erop, maar wat te denken van al die blauw-wit geblokte vlaggen,toch een mooi gezicht!!
Jammer dat het 1-2 werd voor Newcastle door een mazzel goal want volgens mij was die 2de meer geluk dan wijsheid, en dan die kans die Mika nog miste alleen voor de keeper. Gelijk was beter geweest maar ik heb er een goed gevoel aan overgehouden!!!
Straks nog meer sfeer in vak 27 als alle kaarten daar weg zijn!!! 8) 8) 8)

Maar als Heerenveen uit wint met 1-3 is er niets aan de hand en gaan we gewoon verder, of is dit wishfull thinking??? :roll: :urgs:
You simply the best, better than all the rest!!!
foppe65
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:58
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor foppe65 » 18-02-2005 01:44

Boegyman (NL) schreef:
vlqrt schreef:De Newcastle supporters in vak 17 (mailtje naar Sc Heerenveen moet er nu toch eens van komen).

Inderdaad verschrikkelijk irritant. En volgens mij op dezelfde plekken als de AZ-supporters toen.

Man van de wedstrijd: De Newcastlesupporter die in zijn wit-zwarte badjas zelfs bij 1-0 de ballen had om zijn eigen sfeeracties te beginnen. Niet dat de man enig besef van het wedstrijdverloop had, hij was behoorlijk smoor. Maar toch een klasse gast.

Ik vond die gast met die grote blauw-witte vlag ook wel geinig. Volgens mij is hij de hele gracht doorgerend :D



Dat klopt die gast met die vlag werd door iedereen toegejuicht, was fantastisch!!!! :D
You simply the best, better than all the rest!!!
foppe65
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:58
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Vrieskist » 18-02-2005 01:53

-> Mooie wedstrijd :)
-> Gekkenboel bij de 1-0 bij de trommel (en de rijen erachter :P)
-> Sfeer totaal weg na de 1-1 :(
-> Idioot met fakkel
-> Gat in mijn mooie Nieuw Noord muts door die idioot met fakkel

Conclusie:
Mooie wedstrijd, rot scheids, redelijke sfeer tot de 1-1, en toch een beetje een "kater" na de wedstrijd :(

Dan uit maar winnen ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Johnny '86 » 18-02-2005 02:01

-> Idioot met fakkel

Ja, wat was daar de bedoeling van? Ik zag even een rood licht (niet langer dan 20 sec) en weg was het weer... :|
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Vrieskist » 18-02-2005 02:22

Fluffy schreef:
-> Idioot met fakkel

Ja, wat was daar de bedoeling van? Ik zag even een rood licht (niet langer dan 20 sec) en weg was het weer... :|

Er was vast een verstandig persoon die het wegstopte ... UEFA is nogal strikt met hun regeltjes.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Groningen FC » 18-02-2005 02:39

Oke, om maar niet negatief te beginnen. Bij opkomst zag het er leuk uit, en ook tot aan de 1-1 was de sfeer wel aardig voor zover ik dat mee kon krijgen via de tv. Mag wel bij gezegd worden dat er allemaal liedjes worden gezongen die overal wel worden gezongen. Geen originaliteit dus. Overal is wel een lied weggeplukt. Waarom maken jullie je zo druk om een fakkel? Is toch mooi. en tevens sfeerverhogend. Tegenwoordig zie je in Nederland bij elke club wel eens een fakkel. Blijkbaar is men toch nog steeds zo braaf in friesland. Uitslag is ook niet om ontevreden over te zijn denk ik. 1-2 is niet verkeerd hoewel er meer in zat voor jullie. Hopelijk zijn jullie internethelden nu weer een tijdje rustig.
Groningen FC
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 18-02-2005 02:32

Berichtdoor Johnny '86 » 18-02-2005 02:53

Hoop je dat er eindelijk eens een groninger een normaal bericht kan posten, sluit ie weer af met een zin waarvan ie zelf weet dat het dom gelul is...t blijven vreemde gasten :?
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Vrieskist » 18-02-2005 02:57

Groningen FC schreef:Oke, om maar niet negatief te beginnen. Bij opkomst zag het er leuk uit, en ook tot aan de 1-1 was de sfeer wel aardig voor zover ik dat mee kon krijgen via de tv. Mag wel bij gezegd worden dat er allemaal liedjes worden gezongen die overal wel worden gezongen. Geen originaliteit dus. Overal is wel een lied weggeplukt. Waarom maken jullie je zo druk om een fakkel? Is toch mooi. en tevens sfeerverhogend. Tegenwoordig zie je in Nederland bij elke club wel eens een fakkel. Blijkbaar is men toch nog steeds zo braaf in friesland. Uitslag is ook niet om ontevreden over te zijn denk ik. 1-2 is niet verkeerd hoewel er meer in zat voor jullie. Hopelijk zijn jullie internethelden nu weer een tijdje rustig.

Jij vind het wegschroeien van iemands muts en het riskeren van een boete sfeer verhogend?

Rare opvattingen hebben ze over de grens ....
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Eastermar » 18-02-2005 07:12

Het magedoek, de banieri en de vele vlaggen maakten het plaatje compleet. De sfeer was, zeker de 1e helft, erg goed te noemen. Je kon wel merken dat de tribune 'iets' groter was geworden. Na de 1-1 en de 2-1 zakte het iets in, maar we waren gisteren avond wederom 'de twaalfde man'.

Over de wedstrijd:
Een gelijkspel was verdiend geweest, zeker de grote kans van Mika op het laast. Daarnaast nog een aantal prima doelpogingen gezien, oa Rasza, die door de verdediging van Newcastle net voor de doellijn werden geblokt.


Minpuntje:
Er zijn toch weer een aantal mensen geweest die enkele vlaggen mee naar huis hebben genomen. WAAROM????


Wil je volgend jaar elke wedstrijd in een Nieuw Noord vak? Geef je dan op via http://www.nieuwnoord.org!
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Fladian » 18-02-2005 08:18

Vrieskist schreef:Jij vind het wegschroeien van iemands muts en het riskeren van een boete sfeer verhogend?

Rare opvattingen hebben ze over de grens ....


Iedereen verschilt van elkaar ;)

Jammer van 1 - 2... zoals andere ook al zeiden, een gelijkspel zou meer dan eerlijk geweest zijn.

Ook. Hoewel ik de wedstrijd niet echt heb gezien (alleen op TV) vind ik persoonlijk dat 't toch een goeie scheids was. En trouwens, was dit niet zijn 2e Europese wedstrijd? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mitrita » 18-02-2005 09:43

Scheidsrechter was inderdaad niet zo beroerd.

Verder jammer van de uitslag, maar ik heb mij prima vermaakt.
Complimenten voor NN, het megadoek en de geblokte vlaggen, zag er vanaf oost fantastisch uit. :stan: Ik vond de Newcastle fans vrij rustig, heb ze niet veel gehoord. Zeker niet voor de 1-1. Loaded, lagered of stoned?

Voor mij de absolute uitblinker: Mika.
Heeft zich met deze wedstrijd even goed in de etalage gezet.
Erg sterk verder Hansson, Huntelaar en Hestad en wat te denken van Prager.
Heeft het echt in zich de opvolger van Arek te worden.
Bakkati komt er weer helemaal aan en Yildirim komt ook weer uit het dalletje.

Wat vooral opviel bij Newcastle was het enorme tempo. Het verschil met Heerenveen zit er volgens mij vooral in dat zij een veel hogere handelingssnelheid hebben.

Op naar de Graafschap, zal wel weer even omschakelen zijn.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Superfries88' » 18-02-2005 09:45

Tja, de nederlaag was niet nodig geweest.
Twee dekkingsfoutjes achterin die keihard worden afgestraft, op zo'n moment zie je toch even het klasseverschil.

Ik had totdat de 1-2 nooit het gevoel dat we gingen verliezen. Dat Boywer dan de 1-2 maakt, terwijl hij in de 1e helft al had moeten weggestuurd is dan nog extra zuur. Gelukkig is hij er dan niet bij. Oja, over die Shearer..Wat een klasbak, weet precies wat hij moet doen en slaat keihard toe.

Maar daar buiten vond ik Heerenveen sterk spelen.
Brian hield ons een paar keer in de wedstrijd (al heeft hij het wel eens moeilijker gehad).
Achterin stond het ook heel goed. Vooral Breuer viel me in positieve zin heel erg op.
Prager deed het top, toch was het zichtbaar dat Arek er soms niet stond maar dat is ook niet vreemd..Hij is nog erg jong.
Yildirim komt weer wat in vorm, al had hij het gister moeilijk.
Ook Bruggink en Huntelaar deden het goed, de vermoeidheid deed echter parten in de slotfase.

En nu...Tja, gewoon winnen daar in Newcastle 8)
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten