Mitchell te Vrede

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Mitchell te Vrede

Berichtdoor BK2007 » 07-08-2015 10:15

Mitchel Te Vrede wordt onze nieuwe spits.

Met Mitchell Te Vrede heeft sc Heerenveen de opvolger van Mark Uth in huis gehaald. De 1.91 lange aanvaller heeft bij Feyenoord een moeilijk jaar achter de rug en wil in Friesland een doorstart maken. Als het moet staat hij er dinsdag al, als De Graafschap op bezoek komt in het Abe Lenstra stadion. ,,Ik ben fit en voel me goed.’’

De 24-jarige Mitchell Te Vrede heeft 54 competitieduels in het betaalde voetbal achter zijn naam staan. Via AFC, AZ en Excelsior kwam de aanvaller bij Feyenoord terecht. Voor de Rotterdammers kwam hij 34 maal in de hoofdmacht in actie en was hij goed voor 11 treffers. Afgelopen seizoen scoorde Mitchell Te Vrede zeven competitietreffers voor Feyenoord. Ook tegen sc Heerenveen, in De Kuip, was de spits trefzeker.

In Friesland moet Mitchell Te Vrede de naar Duitsland vertrokken Mark Uth doen vergeten. De spits staat te popelen om los te gaan en een frustrerende periode bij Feyenoord achter zich te laten. De oorspronkelijk uit Amstelveen afkomstige Mitchell te Vrede scoorde afgelopen seizoen acht doelpunten in de eerste elf wedstrijden (eredivisie en Champions League) van het seizoen, maar kreeg desondanks niet het vertrouwen.

Ook dit seizoen kwam Mitchell Te Vrede niet voor in de plannen van de technische staf van Feyenoord. Hij heeft de afgelopen periode gebruikt om hard te trainen om fit te zijn als zich een nieuwe kans aandiende. ,,Dat was het enige juiste. Je kunt wel op de kop gaan staan, maar dat helpt niet. Ik moest zorgen dat ik fit was als er zich een club aandiende.’’

Dat is sc Heerenveen geworden. De komende twee seizoenen draagt Mitchell Te Vrede het pompeblêdenshirt. Er waren meer geïnteresseerde clubs, maar de aanvaller koos voor Friesland. ,,Heerenveen was concreet,’’ verklaar hij zijn keuze. ,,Het is een mooie club waar goede spitsen hebben gespeeld en de aanvoer van de buitenspelers goed is.’’ Bovendien denkt hij in Heerenveen het vertrouwen te krijgen dat in Rotterdam ontbrak.

,,Vertrouwen is heel belangrijk en ik zal aan moeten tonen dat ik het vertrouwen verdien.’’ Mitchell Tte Vrede verwacht wekelijks te kunnen spelen en dat heeft hij nodig. De spits die vandaag zijn 24ste verjaardag viert, heeft namelijk te weinig wedstrijden achter zijn naam staan. ,,34 is veel te weinig. Ik moet spelen om een uit te kunnen groeien tot een nog betere spits.’’

In Rotterdam heeft Mitchell te Vrede aangetoond het net te weten vinden. ,,Bij AZ, in de A1 en bij de beloften, was ik twee maal landelijk topscorer. Ik sta fysiek mijn mannetje, ben kopsterk en heb een neusje voor goals. Die zijn belangrijk. Spitsen leven voor goals, ik ook, want die zorgen voor vertrouwen en zijn uiteindelijk beslissend. Ik hoop met goals van waarde te kunnen zijn voor Heerenveen.’’

Met het aantrekken van Mitchell Te Vrede haalt sc Heerenveen volgens manager voetbalzaken Hans Vonk een echte spits in huis. ,,Mitchell is een afmaker. Wij hopen dat hij voor ons de nodige doelpunten gaat maken. Met Mitchell en Luka (Zahovic, red) erbij hebben we alle posities voorin weer goed bezet.’’
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Satyr » 07-08-2015 15:04

Afbeelding

Nou... welkom dan maar. Ik hoop dat 'ie beter bevalt dan dat ik verwacht.
Laatst bijgewerkt door Satyr op 07-08-2015 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor abegoal » 07-08-2015 15:05

Ben zeer benieuwd naar de toelichting van Vonk. Bijzondere transfer vind ik het.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Grimo » 07-08-2015 15:30

Die moet wel op een 14 a 15 goals uitkomen hier. Eindelijk weer eens een kopsterke spits.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 07-08-2015 15:33

Heb er geen goed gevoel bij, hijs alleen kopsterk en of we daar nou zoveel aan hebben gezien onze vleugels..

Geef hem de voordeel van de twijfel en schrijf hem niet bij voorbaat af, maar ik had voor hetzelfde geld liever tom van weert gezien.
Laatst bijgewerkt door ThiagoAlcantara op 07-08-2015 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor rust » 07-08-2015 15:34

Ben benieuwd. Volgens feyenoordsupporters veruit hun slechtste speler. Misschien zit er meer in als iedereen denkt.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-08-2015 15:35

Ik denk dat hij nog wel eens in positieve zin kan verrassen. Vind het alleen vreemd dat hij nu pas komt, terwijl in juni al bekend was dat hij weg mocht. Dan had hij de hele voorbereiding mee kunnen doen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Thinkman » 07-08-2015 15:38

rust schreef:Ben benieuwd. Volgens feyenoordsupporters veruit hun slechtste speler. Misschien zit er meer in als iedereen denkt.


Dan is het des te knapper als ie hier toch gaat presteren en uiteindelijk voor een leuk bedrag vertrekt :wink:
Heb zelf wél vertrouwen in deze speler. Is gewoon een garantie voor doelpunten, waarvan steeds is geroepen dat we daar een gebrek aan hadden. Nou Mitchell gaat ze maken hoor. En Henkie ook nog wel. Een laatste kwartiertje met Mitchell en Henkie samen voorin, daar wordt geen verdediger blij van :lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Harmiej » 07-08-2015 15:48

Feanfan 1 schreef:Ik denk dat hij nog wel eens in positieve zin kan verrassen. Vind het alleen vreemd dat hij nu pas komt, terwijl in juni al bekend was dat hij weg mocht. Dan had hij de hele voorbereiding mee kunnen doen


Persoonlijk denk ik ook dat hij hier kan verassen. Scoorde toch een aantal goals voor Feyenoord vorig seizoen.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Silver » 07-08-2015 15:50

Thinkman schreef: Een laatste kwartiertje met Mitchell en Henkie samen voorin, daar wordt geen verdediger blij van :lol:

Gooi Otigba er ook nog eens bij... :lol:

Welkom Mitchell! Ken ook enkele Feyenoord-supporters die niet treuren om zijn vertrek, maar heb opzich wel vertrouwen in hem. Hoewel 24 jaar tegenwoordig wel 'oud' is in de Eredivisie wil niet zeggen dat iemand dan al uitgeleerd is ofzo. Sibon moet maar even met 'm aan de gaan wat betreft het meevoetballende gedeelte. Dost kon dat in het begin ook totaal niet.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Grimo » 07-08-2015 15:52

rust schreef:Ben benieuwd. Volgens feyenoordsupporters veruit hun slechtste speler. Misschien zit er meer in als iedereen denkt.


Tja ik heb nog nooit een Feyenoorder serieus genomen.

Feanfan 1 schreef:Ik denk dat hij nog wel eens in positieve zin kan verrassen. Vind het alleen vreemd dat hij nu pas komt, terwijl in juni al bekend was dat hij weg mocht. Dan had hij de hele voorbereiding mee kunnen doen


Denk dat hij pas echt weg mag nu ze zeker zijn dat ze met Kramer een vervanger hebben.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Mackan68 » 07-08-2015 16:27

rust schreef:Ben benieuwd. Volgens feyenoordsupporters veruit hun slechtste speler. Misschien zit er meer in als iedereen denkt.

Ja typisch iets voor die Feyenoord supporters. Die roepen nu ook om het hardst dat Manu er helemaal niets van kan. Laat hem nou juist met Mitchell behoorlijk belangrijke Europese goals hebben gemaakt. Ik denk dat de kans net zo reëel is dat Kuijt gaat tegenvallen dan dat te Vrede dat bij 010 zou doen, als ze hem een heel seizoen lieten voetballen. Wij weten ook dat je kunt kiezen voor een spits die veel en makkelijk scoort of eentje die het team beter laat voetballen. Doordat ze te Vrede er uit haalden hadden ze uiteindelijk van beide niets.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor rust » 07-08-2015 16:39

Laten we het hopen dat de feyenoordsupporters er naast zitten. Er zijn ook kenners die hem niks vinden. Wim Kieft ziet wel wat in hem. Ik durf niet te oordelen, straks scoort hij 25 doelpunten! Zn moyenne is niet echt goed: http://www.vi.nl/spelers/carriere/mitchell-te-vrede.htm

19 wedstrijden voor excelsior en dan 2 doelpunten... Overigens schijnt het wel een hele aardige jongen te zijn die tijd neemt voor supporters! Laten we hopen dat hij ook een aardige spits blijkt te zijn!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor AllardP » 07-08-2015 17:15

Dit kan twee dingen betekenen: of de scouting is geniaal en ziet iets dat verder niemand ziet, of ze zijn helemaal van het padje af.

Wat ik sowieso niet begrijp, is dat Te Vrede kennelijk past in het profiel van 'bewegelijke spits'.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Otsje P » 07-08-2015 17:22

AllardP schreef:Dit kan twee dingen betekenen: of de scouting is geniaal en ziet iets dat verder niemand ziet, of ze zijn helemaal van het padje af.

Wat ik sowieso niet begrijp, is dat Te Vrede kennelijk past in het profiel van 'bewegelijke spits'.


Ik denk in ieder geval dat te Vrede goals gaat maken, daarover weinig zorgen. Het voetballende deel is inderdaad erg twijfelachtig. Het zou natuurlijk kunnen dat ze met Zahovic als schaduwspits willen gaan spelen, maar dan wordt je middenveld wel erg kwetsbaar ben ik bang.

We gaan het zien. Beetje sneu voor Henkie vind ik het wel. Die leek echt te verwachten dat hij 1e spits zou gaan worden. Hij heeft deze voorbereiding niet laten zien die plek te verdienen, maar daarom is het nog wel wat lullig dat je van 1e spits op de dag dat het eerste duel gespeeld zou gaan worden, degradeert naar 3e spits.

Topsport is hard boys. (en eventuele girls) :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor poostman » 07-08-2015 17:37

Als er vorig seizoen 1 positie was waar je het onmogelijk goed kon doen, was het de spitspositie van Feyenoord na Pelle. Ook geen club waar de verwachtingen zo onrealistisch hoog zijn. Verder is het bij Feyenoord nogal zwart-wit. Ook Mulder kon er daar zogenaamd niks van, en Vermeer was de verlosser... Lag allemaal iets genuanceerder volgens mij.
poostman
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 30-04-2005 12:59

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Eric » 07-08-2015 17:46

Feyenoordsupporters zijn al jaren jaloers op onze spitsen enu kopen wij een afdankertje van hun. Wat zullen ze vandaag een schik hebben. Ik ben niet snel negatief over spelers en geef iedereen een kans, maar zelden heb ik een voetballer gezien met zo weinig techniek en balcontrole als Te Vrede. Tegen ons vorig seizoen liep elke aanval dood door hem.

Enige positieve is dat ik alleen maar positief verrast kan worden. Hopelijk gebeurt dit en kan ik mezelf in de winterstop quoten dat ik er vreselijk naast zat.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor rust » 07-08-2015 18:22

Tegen ons was hij inderdaad dramatisch slecht, misschien komt dat wel door de kuipdruk oid. Hij maakte nogal een gespannen indruk. Misschien krijgt hij hier zelfvertrouwen en komt hij los.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Neymar » 07-08-2015 18:31

Het kan alle kanten op, als hij er 20 inschiet is het een topspits :D. Heb me voorgenomen om wat positiever te reageren op aanwinsten, dus joepie :lol:!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Mackan68 » 07-08-2015 18:34

AllardP schreef:Dit kan twee dingen betekenen: of de scouting is geniaal en ziet iets dat verder niemand ziet, of ze zijn helemaal van het padje af.

Wat ik sowieso niet begrijp, is dat Te Vrede kennelijk past in het profiel van 'bewegelijke spits'.

Misschien past hij meer in het profiel van goaltjesdief op het hoogste niveau. Als hij maar niet persé spelers met een goede voorzet als Schaken nodig heeft. Dan kon het inderdaad wel eens een grote flop worden. Maar vast niet een van rond de miljoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor AllardP » 07-08-2015 18:41

Goaltjesdief? Uth had er vorig seizoen meer dan Te Vrede in zijn hele carrière. Net de goals teruggekeken op youtube: hij maakte vorig jaar alleen kopgoals (met name uit vrije trappen) en intikkers uit counters in de absolute slotfase. Niets bijzonders van gezien, ik vrees een enorme miskoop.

Genoeg hierover gepost. Ik ga nu maar hopen dat ik er naast zit.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Ebiede » 07-08-2015 19:53

@allardp en hoeveel had Uth daarvoor gemaakt?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Mackan68 » 07-08-2015 19:59

AllardP schreef:Goaltjesdief? Uth had er vorig seizoen meer dan Te Vrede in zijn hele carrière. Net de goals teruggekeken op youtube: hij maakte vorig jaar alleen kopgoals (met name uit vrije trappen) en intikkers uit counters in de absolute slotfase. Niets bijzonders van gezien, ik vrees een enorme miskoop.

Genoeg hierover gepost. Ik ga nu maar hopen dat ik er naast zit.

Het is niet helemaal fair om een jonge spits als te Vrede te gaan vergelijken met een allround ontzettend goede spits als Uth vind je zelf wel?? Hoeveel hadden er vorig seizoen géén vertrouwen in Mark? Mitchell is een afmaker. Of dat nu bij counters, rebounds, corners, vrije trappen of bijna aan het eind van een wedstrijd is maakt volgens mij niet zoveel verschil. Ik denk dat hij heel goed zijn tekortkomingen weet. En dat is vaak een voordeel. Zulke spelers gaan voor iedere bal die richting de goal gaat. Waar anderen blijven staan omdat ze denken dat de keeper hem toch wel zal pakken. Of omdat ze denken een bal niet meer te halen. Juist in rebounds is bij ons nog veel winst te halen. Van 't zelfde scoort hij hier op die manier 15. Ik weet niet hoe het met jou is, maar na het vertrek van Uth zou ik dat al heel aardig vinden. Te meer omdat iedereen weet dat het geen wereldvoetballer is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Stiffie » 07-08-2015 20:22

Een spits doet het bij een club als Heerenveen goed als hij 15 doelpunten of meer maakt. Dat lijkt mij voor te Vrede niet onmogelijk. Er staat wel iemand. Ben benieuwd hoe Dwight hem laat meevoetballen en wat zijn rol wordt in druk zetten etc.

Koeman zag het altijd wel in hem zitten, onder andere door zijn fysiek.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor BK2007 » 07-08-2015 20:22

Te Vrede deed het heel erg aardig in het begin bij Feijenoord. Als hij bij ons ook zo begint is hij al heel gied op stap. Ik hoop dat hij zich nog kan ontwikkelen. Met een stel goede technische spelers om hem heen gaat hij echt nog veel goals maken.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor vincentdelbos » 07-08-2015 20:25

Hier heerst andere druk, andere spelers, wie west wat dat doet met hem. En met de traptechniek van Branco en kopkracht van Mitchell gaan we hoop ik meet scoren uit dodespelsituatirs.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor hm_DR88 » 07-08-2015 20:39

AllardP schreef:Goaltjesdief? Uth had er vorig seizoen meer dan Te Vrede in zijn hele carrière. Net de goals teruggekeken op youtube: hij maakte vorig jaar alleen kopgoals (met name uit vrije trappen) en intikkers uit counters in de absolute slotfase. Niets bijzonders van gezien, ik vrees een enorme miskoop.

Genoeg hierover gepost. Ik ga nu maar hopen dat ik er naast zit.


Heb je Uth in zijn beginjaren bij Heerenveen wel eens gezien. Werkelijk onvoorstelbaar dat die nog zo gegroeid is in zijn resultaten. Pas in het laatste jaar is hij gaan "cashen" .

Ik hoop en verwacht dat Te Vrede minder tijd nodig heeft. Ik hoop dat je niet wekelijks je gelijk probeert te krijgen door te posten dat "het nog steeds niks is" en "dat je het vanaf het begin af al gezegd hebt". Elke speler heeft gewoon minstens een half jaar nodig om te wennen aan een nieuw elftal/systeem. Dus...... een nieuwe speler, harstikke mooi !! Ik hoop dat hij goed gaat worden. Succes.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor nickstok » 07-08-2015 21:15

In de interviews met Omrop Fryslân wordt ook veel duidelijk: http://www.omropfryslan.nl/nijs/spits-m ... earrenfean

Vonk ziet te Vrede dus vooral als 'scorende spits' in plaats van een 'bewegelijke spits'. Wat mij betreft is dat ook waar het in eerste instantie om moet gaan. Verder lijkt het me een aardige kerel en hij komt op mij ook volwassen en rustig over. Ik ben erg benieuwd wat hij hier kan laten zien, het zou mij niet verbazen als hij dinsdag gelijk in de basis begint.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor mitrita » 07-08-2015 21:31

Het zal geen categorie Dost, Finbogasson of zelf Uth zijn, maar we zijn in dat opzicht ook wel erg verwend de laatste jaren.
ik schat hem op ca 15 doelpunten per seizoen en dat kan er gewoon mee door. Heeft meteen als voordeel dat je niet elke transferperiode bang hoeft te zijn dat er aan hem getrokken wordt.
Met zijn 24 net even wat ouder dan het jonge grut.
Stond ook vorig seizoen al in de belangstelling, dus consequente keuze van de club.
Kortom, lijkt me goede aankoop.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Mitchell te Vrede

Berichtdoor Gekko » 07-08-2015 21:56

Vier tot vijfton zal toch net de transfersommen zijn? Iemand in die positie moet je transfervrij oppikken. Feyenoord verlost van een probleem.... Hopelijk gaat hij het doen maar ik denk dat hij de strijd met Zahovic niet wint.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten