Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor feanryp23 » 05-03-2015 23:50

Dat klopt ook wel, maar stel dat ze ook van bijvoorbeeld Midden-Noord een ja moesten hebben, dan was de overname misschien nooit doorgegaan. Tenminste, ik neem aan dat de supportersverenigingen tegen een overname door buitenlanders zijn.

Bij ons zie je wel heel duidelijk dat het op bestuurlijk vlak heel erg is uitgevlakt. Wat dat betreft staan we met zijn allen redelijk op hetzelfde niveau. Bestuur, sponsoren, supporters, en eigenlijk ook de spelers.
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Wizard » 06-03-2015 09:04

Ook dat hangt er maar net van af. Normaliter beslist de meerderheid of het moet in de statuten anders zijn vastgelegd (bijv. dmv veto-recht), maar dat laatste kan ik me m.b.t. het huidige beleid en deze eeuw niet meer voorstellen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 06-03-2015 12:09

Wat Feanryp23 wel terecht aangeeft, is dat je je moet afvragen of deze deal gemaakt was wanneer er vertegenwoordigers van de supporters in het bestuur zouden zitten. Heb sterk het idee dat de gemeente en Van Der Kallen wel blij zijn om op deze manier van een altijd grieperige en kwakkelende club af te zijn wat betreft de financiële onzekerheid. Maar zijn de supporters ook tevreden?

Zij willen Immers, Toornstra, Kramer, Van Duinen, Beugelsdijk, dat soort jongens. Niet drie omhoog gevallen Brazilianen en een excuus-Chinees.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Joucke » 08-03-2015 15:56

Zo zeg, Utrecht is lekker van start aan het gaan tegen AZ... 2-0 na 10 minuten...
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor Wizard » 11-03-2015 14:15

Zoals ik al stelde is het een vooropgezet plan geweest om Fontein te lozen.

http://www.adofans.nl/article/12649/Fon ... -eisen.htm
Wizard
Beheerder

Berichtdoor feanryp23 » 11-03-2015 14:46

Krankzinnig hoe dat is gelopen. Natuurlijk super-naïef om te denken dat deze Chinezen ADO niet als speeltje zouden willen hebben, maar wat is die Fontein op een vieze manier aan de kant gezet. Als je de mailbox opent en je leest wat er van je wordt verwacht, dan weet je gewoon dat je in de maling wordt genomen. Lijkt me erg pijnlijk voor meneer Fontein, die er oprecht van overtuigd was dat het goed zat. Ben bang dat de hele zaak in Den Haag een stuurloos schip (met of zonder Chinezen) wordt en nog verder in de problemen komt dan nu.
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor SCH0513 » 11-03-2015 15:17

Die eisen zijn wel echt ziek.
SCH0513
Selectiespeler

Berichtdoor Appie_M » 12-03-2015 14:55

Jezus, echt niet best inderdaad. Lijkt mij totaal onhaalbaar en dus inderdaad ook alleen maar opgesteld om Fontein te lozen zoals hij zelf zegt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 13-03-2015 11:31

ook Pec leeft dus boven zijn stand, categorie 1....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 31-03-2015 13:42

De open brief van een gefrustreerde Ajacied na de bekendmaking van de prijsverhogingen voor seizoenkaarhouders van Ajax.
Beste Edwin van der Sar,

Haha, je bent me er wel eentje hoor! Of was de brief die een aantal kennissen van mij uit jouw naam ontvingen geen vervroegde 1 aprilgrap? Zeg me alsjeblieft dat het een 1 aprilgrap was, Edwin. Kijk, als je een makkelijk slachtoffer zoekt voor een practical joke dan ben ik je perfecte slachtoffer. Ik trap namelijk net zo makkelijk in een slechte 1 aprilgrap als in een grote hoop hondenstront waar iedereen overheen stapt.

(...)

Maar ter zake: in de brief die mijn vrienden (seizoenkaarthouders in de vakken 117 t/m 122) vandaag ontvingen stond een zeer aanzienlijke verhoging van hun seizoenkaart vermeld. Zo is het de bedoeling dat een vriend van mij uit vak 117 (hoekvak) ineens geen 385 euro gaat betalen voor zijn jaarkaart maar 475. En een andere vriend gaat ineens van 507 euro naar 650. Ik zit zelf achter de goal op Noord, dus de verhoging treft mij niet, maar daar gaat het niet om.

Ik snap best dat jij genoeg geld hebt, maar voor mensen die veel minder geld hebben dan jij (ik schat een slordige 99,9% van de seizoenkaarthouders, maar misschien ook wel meer) is dat nogal een forse verhoging. En al hebben die mensen wel genoeg geld: een dergelijke verhoging is nogal buitenproportioneel. Ajax ziet zichzelf als een product en zijn supporters als klanten. Welnu: het product neemt jaarlijks in kwaliteit af, met dit seizoen als treurig dieptepunt. Dan is het tamelijk schunnig om van een aantal van die 'klanten' te vragen om fors meer voor dat product te betalen.

Dan praat ik toch geen poep, Edwin? Als jouw tosti-ijzer het niet meer doet omdat ie slecht was en je kan dezelfde weer terugkrijgen als je maar 30% meer betaalt dan zeg jij toch tegen die verkoper dat ie dat malle tosti-ijzer opengeklapt in z'n kier mag stoppen? Want, zo zul jij zeggen: die verkoper handelt niet klantvriendelijk. Welnu, Edwin: Ajax ook niet!!

En daarbij, Edwin: hoeren hebben klanten. Wij zijn geen klanten. Wij zijn supporters van onze club en zonder supporters bestaat er eenvoudigweg geen club. Dat realiseer je je wel, hoop ik.

Dan kun jij zeggen: 'Nou, dan rotten ze toch lekker op? Voor elke sukkel die de verhoging niet wil betalen hebben we tien rijke patsers uit 't Gooi die het wel willen betalen!' Nou, Edwin, ik zal je zeggen dat ik al flink wat mensen heb gehoord die dus ook daadwerkelijk op gaan rotten. Mensen die al 25 jaar of langer naar 'hun' Ajax gaan, maar die zich niet als een sukkeltje door Ajax leeg laten trekken en die nu met bloedend hart hun kaart opzeggen. Ik heb het over mensen die nog voor jou hebben gejuicht in De Meer, in het Olympisch, in Wenen en zelfs in Tokio. En die trouwe honden jagen jij en je mededirectieleden nu van hun tribune alsof het schurftige zwerfhonden zijn. Zoals perschef Miel Brinkhuis het zo heerlijk lomp verwoordde: 'Omdat die kaarten toch altijd al te goedkoop waren.'

Dan durf je wel hoor. De vergelijking met de prijzen op de eretribune gaat volledig mank als je kijkt naar de zachte stoeltjes en de cateringfaciliteiten op de eretribune. Kijk, dat er een jaarlijkse verhoging van een paar procent is, soit. Snappen we allemaal. Inflatiecorrectie of dat soort tralala: prima. Betalen we gewoon een paar piekies meer. Zeuren we niet over. Maar deze verhogingen gaan dwars door het Arenadak.

Edwin, misschien maak ik me nu veel te druk. Wil je woensdag alsjeblieft, met dat olijke hoofd van je, op de Ajax-site zeggen: "1 APRIL!! KIKKER IN JE BIL!!! HET WAS MAAR EEN GEBBETJE!!! HAHAHA!!!"

Dan ben ik ten eerste blij dat onze club niet echt de beste van Blaricum, Aerdenhout en Wassenaar wordt. En ten tweede ben ik blij dat er dan nog een soort van humor in onze club zit. Al zou de eventuele grap nog slechter zijn dan het voetbal van Ajax 1. Kom op Edwin, zeg het alsjeblieft woensdag. En anders wordt onze nieuwe supportersyell: 'Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Duurste!' Met een lekkere kakkerige Gooise 'R'.

Met vriendelijke groet,
Rodney Rijsdijk

Is de enorme prijsverhoging inderdaad een slechte 1-aprilgrap of bittere realiteit? Sommige bronnen maken bekend dat de prijsverhoging niet van toepassing is op 75% van de seizoenkaarthouders. Die andere 25% is naar het zich laat aanzien dus wel het spreekwoordelijke 'bokje'. En uit de ingezonden brief valt op te maken dat het niet plaatsen zijn voor de bobo's.
Wij zijn Ajax, wij zijn de beste, arrogantste én duurste!! :lol:
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 01-04-2015 08:02

Dit lijkt me een 1 april grap.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor siesta » 07-04-2015 20:44

Financieel wanbeleid wordt NIET beloond! Mooi dat PEC wint van Twente!
!
siesta
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 08-04-2015 03:05

Eeeeehm. Ik zou er nog compleet voor zetten. Voor de duidelijkheid. Bij PEC is een en ander ook niet helemaal correct op elkaar afgestemd...... Ze zijn rijkelijk beloond. Maar ik gun het ze op een of andere manier meer dan FCT. Stenengooiende tokkies. Nog maar een flinke geldboete erbij van de KNVB en 3 punten in mindering. In volle vaart onverminderd door naar de competitie der laagvliegers. Het kan me niet snel genoeg gaan. :lol: Tukkers Delight, de groeten. Waar ben je trouwens?!
Mackan68
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 08-04-2015 08:48

Mooi dat PEC gewonnen heeft en als favoriet de bekerfinale in gaat. Jans verricht daar knap werk. Zag dat voor het eerst dit jaar de bekerwinnaar de kwalificatie voor de groepsfase EL overslaat en direct in de bak voor het groepsgebeuren mag. Dat is dan toch een mooi vooruitzicht voor degene die de beker wint, temeer de meeste NL clubs zich niet kwalificeren voor de groepsfase en ergens stranden in Roemenië, Schotland, Luxemburg of Noorwegen...
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Makkum8 » 08-04-2015 14:20

Nu hopen dat Grunn nog even onderuit gaat vanavond. Hup Excelsior!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Makkum8
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 08-04-2015 14:24

Voorstopper schreef:Mooi dat PEC gewonnen heeft en als favoriet de bekerfinale in gaat. Jans verricht daar knap werk. Zag dat voor het eerst dit jaar de bekerwinnaar de kwalificatie voor de groepsfase EL overslaat en direct in de bak voor het groepsgebeuren mag. Dat is dan toch een mooi vooruitzicht voor degene die de beker wint, temeer de meeste NL clubs zich niet kwalificeren voor de groepsfase en ergens stranden in Roemenië, Schotland, Luxemburg of Noorwegen...

Jammer dat Dwight meende dit seizoen voor de beker niet met de sterkste basis-11 te hoeven beginnen. Omdat Roda ook zijn wissels speeltijd gaf. Eeuwig zonde! De beker blijft de kortste weg naar Europees voetbal. Hopelijk neemt hij dit toernooi volgend seizoen wél serieus!
Mackan68
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 08-04-2015 18:31

heeft de gemeente zwolle nu financieel geholpen ?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Bubbe » 08-04-2015 23:14

Nee, maar de gemeente staat wel garant voor 1,5 miljoen euro.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 09-04-2015 07:46

Financieel groeit de club was langzamer dan sportief, waardoor het halen van enkele spelers nodig lijkt voor Europees voetbal maar financieel moeilijk is. Ik vermoed dat Zwolle qua inkomsten nog wel iets kan doorgroeien, vanuit de sponsoren kant. Gezien de huidige prestaties is het nieuwe stadion misschien wel 50% te klein bemeten, dit zal de komende jaren een rem zijn op verdere groei.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 09-04-2015 11:51

Feanonline weet te melden dat NEC in de persoon van Johan Hansma onze scout internationaal Erik Tammer heeft weten te strikken voor de functie van hoofd scouting.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 09-04-2015 12:29

Mackan68 schreef:Feanonline weet te melden dat NEC in de persoon van Johan Hansma onze scout internationaal Erik Tammer heeft weten te strikken voor de functie van hoofd scouting.

Dat is geen aderlating voor ons. Zo ver ik weet heeft Tammer ons (nog) niet heel veel bijzonders opgeleverd.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 09-04-2015 12:41

Wizard schreef:Dat is geen aderlating voor ons. Zo ver ik weet heeft Tammer ons (nog) niet heel veel bijzonders opgeleverd.

Daar heb ik verder geen info over. Het is ook niet zo verbazingwekkend aangezien Hansma Tammer hier ook binnenhaalde. Wat me wel opvalt trouwens is dat Hansma bij NEC nu kennelijk samenwerkt met een aantal oud-Heerenveen scouts. Die zijn dus waarschijnlijk ook bij de club vertrokken toen Hansma die verliet. Of hebben daarna de club moeten verlaten.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Grimo » 09-04-2015 12:43

Wizard schreef:Dat is geen aderlating voor ons. Zo ver ik weet heeft Tammer ons (nog) niet heel veel bijzonders opgeleverd.

Dat is maar de vraag.
Volgens mij is het altijd wel redelijk onduidelijk wie nou wie heeft gescout. Meestal gaan er toch meerdere mensen een speler bekijken voor ze die speler een contract aanbieden.

Had Tammer maar een contract voor een jaar? Of mocht hij weg of is hij uit zich weg gegaan?
Grimo
Superster

Berichtdoor Grimo » 09-04-2015 12:44

Mackan68 schreef:Wat me wel opvalt trouwens is dat Hansma bij NEC nu kennelijk samenwerkt met een aantal oud-Heerenveen scouts. Die zijn dus waarschijnlijk ook bij de club vertrokken toen Hansma die verliet. Of hebben daarna de club moeten verlaten.

Over welke scouts heb je het dan Mackan?
Grimo
Superster

Berichtdoor Wizard » 09-04-2015 12:44

Volgens mij een contract voor twee jaar en richtte hij zich vnl. op de Nederlandse competitie.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Grimo » 09-04-2015 12:52

Ik dacht dat hij juist buitenland deed...

Bert Pijffers volgt Tammer op als hoofdscout. Pijffers verliet de club in 2010 en keert nu dus terug.
Grimo
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 09-04-2015 13:05

Grimo schreef:

Dat weet ik niet. Die worden in het artikel verder niet bij naam genoemd.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 09-04-2015 13:40

Grimo schreef:Ik dacht dat hij juist buitenland deed....

Ik kan het mis hebben, maar sowieso dit seizoen richtte hij zich op de Nederlandse competitie. Wellicht dat hij in meerdere competities scout.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 09-04-2015 14:08

Zoals er al eerder geruchten gingen omtrent het afscheid nemen van de hoofdsponsor van Twente, heeft XXimo dat inderdaad bevestigd. Een en ander heeft niets te maken met de sportieve beslommeringen van dit moment, dan wel dat ze zich door de club niet serieus genoemd voelt. Het heeft dus alleen betrekking tot het zooitje wat Munsterman er van gemaakt heeft. Ook de hoofdsponsor is een heel ander verhaal voorgespiegeld voor wat betreft de plannen van Twente weer en gezonde en succesvolle club te maken. Ik vraag me af hoe een club als Twente op dit moment weer aan een aantrekkelijke hoofdsponsor moet komen.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Marça » 09-04-2015 14:38

Grimo schreef:

Roderik van Kerkhof en Guus Klein om precies te zijn. Tammer is overigens nooit hoofdscout geweest. Met Pfijffers (die er sinds 1 januari weer bij is) is de scouting blijkbaar genoeg op sterkte.
Marça
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig