Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfries1996 » 17-07-2015 20:40

Ik had een dubbele ontmoeting met Southampton ook wel leuk gevonden hoor :)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 29-07-2015 21:04

Goed om zo'n jong elftal van Ajax Europees goed bezig te zien
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Jazz » 29-07-2015 21:11

fuotbalgek schreef:Goed om zo'n jong elftal van Ajax Europees goed bezig te zien


Sinkgraven ook al 1 assist. Leuk voor die jongen!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 29-07-2015 21:37

Wel typisch de jeugdigheid dat het nu tegen 10 man weer 2-2 is :roll:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-07-2015 21:44

Wat blijft die Veltman een overschatte speler, dat hij überhaupt International is.
Aan de ene kant hoop ik dat Ajax verliest, echt zo'n vreselijke k*tclub, even erg als DKV. Andere kant moet Nederland punten halen dus moeten Ajax eigenlijk winnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 29-07-2015 21:56

Veltman is inderdaad weer niet best, blijft te lief voor een verdediger.

Los van mijn mening over Ajax is het goed voor Nederland als voetballand om jongens als Tete, Riedewald, Bazoer, Klaasen en Sinkgraven hier bezig te zien.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Grimo » 30-07-2015 00:21

Mackan68 schreef:Dat gaat AZ natuurlijk nooit betalen voor een rechtsvoor die in 2 seizoenen een maand of 5 echt goed gespeeld heeft. :lol:


Ach ze kochten ook Beerens die nog veel minder rendement had.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-08-2015 21:22

Het is slecht voor het Nederlands voetbal, maar eigenlijk kan ik ook wel genieten van dat arrogant clubje uit Amsterdam die dacht wel even van Rapid Wien te winnen.
Al snap ik Frank de Boer ook niet altijd, stuurt een ontzettend jeugdig Ajax het veld in (lijk wel of hij daar ene prijs voor wil krijgen), maar als je dan de bank ziet zijn die echt niet minder. Van Rijn is beter dan Tete, Heitinga beter dan Veltman en Schone hoort er rook sowieso in
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Ebiede » 04-08-2015 21:36

Wellicht dat het goed is om in de EL te spelen voor Ajax en Nederland. De punten tellen even zwaar. Als ze dan ook nog overwinteren samen met PSV dan levert het nog iets aan punten op.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 04-08-2015 21:38

Ajax had beter met de Uefa Youth Champions League mee kunnen doen. Daar hadden ze qua leeftijd beter bij gepast. Ik vind sowieso dat wij hier in Nederland veel te veel doorslaan met al die jeugd. Talent is leuk, maar je moet ook een aantal ervaren krachten hebben. Anders kun je beter weigeren mee te doen met de CL, dan bespaar je je tenminste een onnodige vernedering.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor TORCIDA » 04-08-2015 22:12

Ik snap het niet, ze hebben een begroting van 100 mio? Rapid 14?
Waarom koopt Ajax niet wat betere spelers? Ze boeren op het veld
elk jaar verder achteruit en overmars zit op het geld. Frank de Boer zakt ook door het ijs met
Zijn opstelling en wijzigingen. Sinkgraven laat helaas zien dat hij nog lang niet
op niveau zit als hij dit gaat halen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hm_DR88 » 04-08-2015 23:02

TORCIDA schreef:Ik snap het niet, ze hebben een begroting van 100 mio? Rapid 14?
Waarom koopt Ajax niet wat betere spelers? Ze boeren op het veld
elk jaar verder achteruit en overmars zit op het geld. Frank de Boer zakt ook door het ijs met
Zijn opstelling en wijzigingen. Sinkgraven laat helaas zien dat hij nog lang niet
op niveau zit als hij dit gaat halen.


Je kunt wel denken dat je voor een dubbeltje op de eerste rang je feestje kunt gaan vieren, maar dit was zo voorspelbaar. Je kunt nu eenmaal niet van zo'n juniorenteam verwachten dat ze met zo'n druk om kunnen gaan. Natuurlijk zullen er hier mensen zeggen dat ze dat wel moeten kunnen maar de praktijk wijst anders uit.

Vet rood voor mensen in de organisatie daar die zeggen Ajax naar een serieuze Europese plek te willen gaan brengen. Het ergste vind ik zelf nog de voorspelbare bemoeizucht van het kamp "Kruijfie". Alsof men daarop zit te wachten......
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor TORCIDA » 05-08-2015 07:19

Tja is dit de Cruijff filosofie? De verlossing brengt hij geenzins
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 05-08-2015 08:21

Appie_M schreef:Ajax had beter met de Uefa Youth Champions League mee kunnen doen. Daar hadden ze qua leeftijd beter bij gepast. Ik vind sowieso dat wij hier in Nederland veel te veel doorslaan met al die jeugd. Talent is leuk, maar je moet ook een aantal ervaren krachten hebben. Anders kun je beter weigeren mee te doen met de CL, dan bespaar je je tenminste een onnodige vernedering.


Alleen de volwassen jongens uit de c-garnituur komen hier nog voetballen, de jeugd heeft veel meer talent. Tot dat ze volwassen zijn en voor het grote geld gaan. Er is veel meer voor nodig om het tij te keren in Nederland.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 05-08-2015 19:17

Natuurlijk kunnen wij geen Europese toppers halen, maar Ajax had onder andere Van Rhijn, Heitinga, Gudelj en Schöne nog op de bank zitten. Dat zijn heus geen slechte voetballers hoor. Natuurlijk hoef je heus niet alleen maar 30-plussers op te stellen, maar ik krijg soms wel eens het gevoel dat Frank de Boer liever een kilo verrot vlees opeet dan dat hij een voetballer opstelt die ouder dan 23 jaar is. Hij slaat veel te ver door met al die jeugdspelers en gisteravond moesten ze daarvoor boeten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 05-08-2015 23:24

Appie_M schreef:Natuurlijk kunnen wij geen Europese toppers halen, maar Ajax had onder andere Van Rhijn, Heitinga, Gudelj en Schöne nog op de bank zitten. Dat zijn heus geen slechte voetballers hoor. Natuurlijk hoef je heus niet alleen maar 30-plussers op te stellen, maar ik krijg soms wel eens het gevoel dat Frank de Boer liever een kilo verrot vlees opeet dan dat hij een voetballer opstelt die ouder dan 23 jaar is. Hij slaat veel te ver door met al die jeugdspelers en gisteravond moesten ze daarvoor boeten.


Tsja, hij kiest voor erg jonge spelers in deze belangrijke wedstrijden, dat klopt. De ervaren spelers hebben Europees ook niet het verschil kunnen maken. In Heitinga geef ik je gelijk, want Veltman kan niet verdedigen. Het niet opstellen van Van Rhijn is compleet terecht, die heeft afgelopen seizoen dramatisch gevoetbald. Schone had je kunnen laten spelen, maar maakt hij het verschil?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 06-08-2015 03:42

fuotbalgek schreef:
Tsja, hij kiest voor erg jonge spelers in deze belangrijke wedstrijden, dat klopt. De ervaren spelers hebben Europees ook niet het verschil kunnen maken. In Heitinga geef ik je gelijk, want Veltman kan niet verdedigen. Het niet opstellen van Van Rhijn is compleet terecht, die heeft afgelopen seizoen dramatisch gevoetbald. Schone had je kunnen laten spelen, maar maakt hij het verschil?

Vorig seizoen is hij wel een tijd lang heel belangrijk geweest op meerdere posities. Maar hij heeft ze inderdaad géén kampioen gemaakt. Als dat van hem verwacht werd heeft hij als ervaren speler enorm gefaald :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 06-08-2015 09:05

Schöne is geen verkeerde speler, begrijp me niet verkeerd. Maar Klaassen is onbetwiste tien en Schöne is geen echte vleugel of spits. Dan moet je dus concessies doen aan je tactiek.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-08-2015 09:33

fuotbalgek schreef:Schöne is geen verkeerde speler, begrijp me niet verkeerd. Maar Klaassen is onbetwiste tien en Schöne is geen echte vleugel of spits. Dan moet je dus concessies doen aan je tactiek.

Bij Ajax noemen ze dat het "Ajax-systeem" das wat anders dan tactiek :wink:
Ik zou Schone altijd opstellen, alleen al door zijn ervaring, zijn trap en garantie van minimaal 8 goals
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 06-08-2015 09:57

Feanfan 1 schreef:Bij Ajax noemen ze dat het "Ajax-systeem" das wat anders dan tactiek :wink:
Ik zou Schone altijd opstellen, alleen al door zijn ervaring, zijn trap en garantie van minimaal 8 goals


Het schijnt ook daar tactiek te zijn, hoewel volgens Cruijf het Ajax-systeem niet met een tien moet zien, maar met de punt naar achteren. Nogal een discussie in Amsterdam momenteel. Maar zie je Schöne dan voor de vleugel, de spits, de '10' of de '8'.

Voor zover gebleken is komt hij, zeker Europees, loopvermogen tekort voor de positie als 8. Dan ben ik benieuwd hoe je hem wilt inpassen?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-08-2015 10:57

Schöne kan overal op het middenveld. Met een middenveld met de punt naar voren zou ik hem op "10" zetten en rechtsmidden kan hij ook wel, zeker in Nederland.
Met de punt naar achteren kan hij samen met Klaassen de aanvallende middenvelders zijn.
En in het uiterste geval kan hij ook nog wel op de rechtsbuiten, want minder dan El Ghazi is hij niet
\Als ik coach van Ajax zou zijn, ou mijn middenveld Schone - Gudelj - Klaassen zijn en met positiewisselingen kom je ook een heel eind.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfries1996 » 06-08-2015 14:47

Tsja, PSV haalt onder andere Lestienne en Hector Moreno. Ajax haalt voor dezelfde posities Amin Younes (??) en Sjonnie Heitinga. Wat verwacht je dan? Ze hebben talent zat in de persoon van Sinkgraven, Bazoer en Riedewald, maar dat soort jongens kunnen alleen ontwikkelen in gezelschap van goede, ervaren krachten. Zonder spelers als Guardado en de Jong naast zich had Depay zich nooit zo goed kunnen ontwikkelen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BK2007 » 06-08-2015 17:37

Superfries1996 schreef:Tsja, PSV haalt onder andere Lestienne en Hector Moreno. Ajax haalt voor dezelfde posities Amin Younes (??) en Sjonnie Heitinga. Wat verwacht je dan? Ze hebben talent zat in de persoon van Sinkgraven, Bazoer en Riedewald, maar dat soort jongens kunnen alleen ontwikkelen in gezelschap van goede, ervaren krachten. Zonder spelers als Guardado en de Jong naast zich had Depay zich nooit zo goed kunnen ontwikkelen.


Hm. Hoe moet Thern zich dan ontwikkelen bij ons ? Onder begeleiding van vd Berg ? :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 06-08-2015 17:52

BK2007 schreef:
Hm. Hoe moet Thern zich dan ontwikkelen bij ons ? Onder begeleiding van vd Berg ? :mrgreen:

Joey is alleen qua leeftijd meer ervaren. En hij heeft natuurlijk 'de goot' meegemaakt om het eens te overdrijven. Verder is Thern qua ervaring verder dan Joey. Vooral door zijn Europese wedstrijden in de Euroleague alswel de CL, maar ook met het aantal wedstrijden op het hoogste niveau doet hij maar weinig voor Joey onder.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Silver » 07-08-2015 19:18

Wel mooi om te zien dat 't bij NAC aardig vol zit ipv de schaars gevulde tribunes die je meestal in de Jupiler League ziet. Toch wel sympathie voor die club, hoop ze volgend jaar weer in de Eredivisie te zien.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Grimo » 07-08-2015 23:13

Die sympathie heb ik ook voor NAC. Vanavond was een grote afgang. Kennelijk moeten ze in Breda de gifbeker helemaal leeg drinken. Geen bijzonder elftal op het eerste oog.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 05:52

Grimo schreef:Die sympathie heb ik ook voor NAC. Vanavond was een grote afgang. Kennelijk moeten ze in Breda de gifbeker helemaal leeg drinken. Geen bijzonder elftal op het eerste oog.

Ach ja, sympathie. Ik vind het een slecht geleide club op alle vlakken. Het werd kennelijk weer eens tijd ze een jaartje op het tweede niveau gingen spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Lipton » 08-08-2015 11:47

Frisian Viking schreef:Ach ja, sympathie. Ik vind het een slecht geleide club op alle vlakken. Het werd kennelijk weer eens tijd ze een jaartje op het tweede niveau gingen spelen.


Amen, na jaren van prusten en wanbeleid is het toch normaal dat je eindelijk eens gaat degraderen.
Dat zelfde is Roda en NEC overkomen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 18:46

De wedstrijd in de nacompetitie NAC - Roda JC was echt een zwarte dag. Een prachtige club als NAC eruit en een drama-club als Roda JC erin, verschrikkelijk.
De sympathie die ik voor NAC heb gekregen is dat ik bij de wedstrijd NAC - Heerenveen(2007) was en dat Heerenveen met 1-5 won en het NAC-publiek met hun alleen een wave deden. Roda JC pfff, pokke-end weg, angstgegner en kunstgras
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 18:49

Mooi carnavalpubliek. De wave inzetten bij een dikke nederlaag. Ik heb er niks mee met dat soort dingen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten