Stefano Marzo

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Stefano Marzo valt al een periode behoorlijk tegen, vind ik. Gister liet hij zich knullig uitspelen bij de achterlijn, wat een gevaarlijke situatie opleverde. Natuurlijk kan dat eens gebeuren, maar bij Marzo is het de laatste maanden eerder regel dan uitzondering. Jammer dat onze beste rechtsback al het hele seizoen op links speelt, want serieuze concurrentie heeft Marzo momenteel niet.
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Gearard schreef:Stefano Marzo valt al een periode behoorlijk tegen, vind ik. Gister liet hij zich knullig uitspelen bij de achterlijn, wat een gevaarlijke situatie opleverde. Natuurlijk kan dat eens gebeuren, maar bij Marzo is het de laatste maanden eerder regel dan uitzondering. Jammer dat onze beste rechtsback al het hele seizoen op links speelt, want serieuze concurrentie heeft Marzo momenteel niet.
Doke kan op rechts.
He is back (for what it's worth)
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Marzo is al weken heel matig. Aanvallend was het al niets, maar nu begint hij ook nog verdedigend te schutteren. In een ideale wereld hadden we Van Anholt op rechts, maar nu moesten we het maar met Doke proberen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Doke kan toch ook op links?

Zet je Pele op zijn favoriete plaats, dan wordt je daar duidelijk beter en op links word je niet heel veel minder.
Per saldo wordt je dan beter ;-)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Sinds hij een scharrel heeft is zijn concentratie een stuk minder geworden lijkt het. Ik vond hem gister aanvallend een paar keer wel aardig accelereren trouwens. Tot in of vlakbij het 16-metergebied.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik zag bij Joost van Aken de links- rechtsback discussie weer voorbij komen. Het seizoen loop richting het einde en naar mijn idee mogen we inmiddels wel concluderen dat onze beide backs geen topseizoen hebben gedraaid. Nu staan daar van oudsher ook de zwakkere spelers, maar bij ons komt dat dit seizoen ook (weer) aardig uit.

Nu is Pele opgeofferd om op links te moeten staan. Hij daar niet op zijn best en Marzo als 2e keus op rechtsback is gepromoveerd tot 1e keus en ook niet geweldig.
Zou het niet zo zijn dat Pele op rechts dit seizoen gewoon had kunnen uitblinken, want dat heeft hij zeker in zich en dat Doke of Marzo dan de linksback posititie redelijk had kunnen invullen.
Dan had je 1x goed en 1x redelijk. Nu heb je 2x redelijk...
Nog beter was Marzo op rechts, Pele als controlerende middenvelder en Schmidt op links, maar goed dat wou Pele niet. 8)
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Knipecity schreef:Ik zag bij Joost van Aken de links- rechtsback discussie weer voorbij komen. Het seizoen loop richting het einde en naar mijn idee mogen we inmiddels wel concluderen dat onze beide backs geen topseizoen hebben gedraaid. Nu staan daar van oudsher ook de zwakkere spelers, maar bij ons komt dat dit seizoen ook (weer) aardig uit.

Nu is Pele opgeofferd om op links te moeten staan. Hij daar niet op zijn best en Marzo als 2e keus op rechtsback is gepromoveerd tot 1e keus en ook niet geweldig.
Zou het niet zo zijn dat Pele op rechts dit seizoen gewoon had kunnen uitblinken, want dat heeft hij zeker in zich en dat Doke of Marzo dan de linksback posititie redelijk had kunnen invullen.
Dan had je 1x goed en 1x redelijk. Nu heb je 2x redelijk...
Dat is dus wat ik al sinds eind vorig jaar riep. Vonk heeft Van Anholt eigenlijk gedwongen om als linksback te spelen en daardoor werd het team verzwakt en de speler in kwestie draait een flutseizoen. Van Anholt had gewoon rechtsback moeten blijven en er had een nieuwe linksback moeten komen. Nu snap ik wel dat het lastiger lag dan het leek, omdat Raitala nog niet weg was en omdat Dijks te duur was, maar deze 'oplossing' heeft wel voor één van de drie pijnpunten in de basiself gezorgd
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef: Zou het niet zo zijn dat Pele op rechts dit seizoen gewoon had kunnen uitblinken, want dat heeft hij zeker in zich en dat Doke of Marzo dan de linksback posititie redelijk had kunnen invullen.
)
Uitblinken...? Van Anholt is een redelijke rechts back, laten we hem nou niet ophemelen. Puur verdedigend vind ik heb niet altijd goed, je ziet gewoon dat het oud middenvelder is. Mooi dat Pele hier voetbalt maar als hij straks gaat zal ik er ook geen traan om laten. Heeft nu zometeen 100 wedstrijden voor ons gespeeld en zal nu ook wel eens wat willen gaan verdienen ipv het niet bijzondere Heerenveen salaris. Ik gun hem wel een transfer maar verwacht niet dat hij op een hoger niveua gaan voetballen dan dat hij nu doet.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Welke voetballende back is nou verdedigend wel perfect? Bijna niet een en ik vind hem echt zeer behoorlijk. Je bent hem echt niet zomaar voorbij.
Nee, ik denk dat hij op rechts het Nederlandse elftal misschien wel zou kunnen halen op termijn, maar goed, hij moet hier in dienst van het team spelen... Gaat hij alsnog naar Feyenoord dan komt hij ook wel in beeld van Oranje als hij het daar goed doet.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Juist Van Anholt vind ik verdedigend erg sterk. Aanvallend komt hij juist te kort. Het probleem is juist, wanneer z'n tegenstander buitenom gaat, hij met z'n verkeerde been moet ingrijpen. Verre van ideaal dus.
Marzo en Doke zijn stijf rechts en dus valt er wel wat voor te zeggen om Pelé op de linksback te posteren. Beter 2x redelijk dan 1 hele zwakke positie.
Marzo speelde de laatste serie wedstrijden van vorig seizoen ijzersterk en verdiende op basis daarvan terecht een contract. Dit seizoen maakt hij een wat minder stabiele indruk. Jammer, want kwalitatief en obv vorig seizoen vind ik hem zeker Heerenveen waardig.
Van Anholt mist de motivatie en heeft obv z'n aantal wedstrijden een transfer verdiend. Marzo verdient een schop onder z'n reet en de club dient een linksbenige linksback als topprioriteit te beschouwen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef:Juist Van Anholt vind ik verdedigend erg sterk. Aanvallend komt hij juist te kort. Het probleem is juist, wanneer z'n tegenstander buitenom gaat, hij met z'n verkeerde been moet ingrijpen. Verre van ideaal dus.
Marzo en Doke zijn stijf rechts en dus valt er wel wat voor te zeggen om Pelé op de linksback te posteren. Beter 2x redelijk dan 1 hele zwakke positie.
Marzo speelde de laatste serie wedstrijden van vorig seizoen ijzersterk en verdiende op basis daarvan terecht een contract. Dit seizoen maakt hij een wat minder stabiele indruk. Jammer, want kwalitatief en obv vorig seizoen vind ik hem zeker Heerenveen waardig.
Van Anholt mist de motivatie en heeft obv z'n aantal wedstrijden een transfer verdiend. Marzo verdient een schop onder z'n reet en de club dient een linksbenige linksback als topprioriteit te beschouwen.
Ik denk dus dat Doke linksback prima in had kunnen vullen. Hij viel daar laatst ook een keer prima in. Beetje wennen en dat had je een goede en een redelijk back gehad. Nu 2 redelijke en een back die ontevreden is en weg wil. Terecht.
Fout van technische staf
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Een fout? Dat beoordeel jij op basis van één wedstrijd tegen de nummer 15 van de eredivisie. De techinische staf werkt elke dag met deze jongens.

Van Anholt is een redelijke back, met 100% focus van zijn kant ben je hem niet zomaar voorbij. Ben het met Wizard eens dat het aanvallend, ook op rechtsback te zwak is. Marzo daarentegen is aanvallend en opbouwend beter en verdedigend minder. Keuzes.
Overigens zie ik hem niet naar Feyenoord vertrekken, Wilkshere heeft vandaag bijgetekend en ze hebben het jonge talent Karsdorp lopen die een prima indruk maakt. Ook Twente heeft niet de mogelijkheden om hem te halen. Ik zou niet weten waar hij naar toe zou kunnen gaan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Mackan68 schreef:Sinds hij een scharrel heeft is zijn concentratie een stuk minder geworden lijkt het.
:lol: :lol: Wat is dit nou weer.
Samen maken we de club sterk.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Een scharrelei voor Pasen.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Samen met Joey zwakste man van het veld. 1e tegengoal was ook zijn fout.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

du longhi schreef:Samen met Joey zwakste man van het veld. 1e tegengoal was ook zijn fout.
Tweede ook (deels), laat Pröpper gewoon langs lopen met de bal, en Otigba grijpt vervolgens niet in.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Wat denken we van deze man? Blijft hij als back up of?
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

FeanFanForLife schreef:Wat denken we van deze man? Blijft hij als back up of?
Waarom zou hij weggaan? Hij is back-up voor Van Anholt en heeft nog een contract op zak. Ik verwacht dan ook niet dat een club een bod op hem zal uitbrengen.
Heerenveen fan in Leiden
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hij is te goed voor de bank, maar net niet goed genoeg voor de basis
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Hij is te goed voor de bank, maar net niet goed genoeg voor de basis
Te goed voor de bank maar niet goed genoeg voor basis. Als je bovenin mee wil doen heb je dus dat soort spelers voor de breedte nodig. Als je dan nagaat dat straks ook nog Van Aken, Otigba, Schmidt en Buijs terug komen. Dwight heeft dan keuze genoeg achterin.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Denk jij dat Marzo een seizoen lang op de bank wil zitten ?
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanfan 1 schreef:Denk jij dat Marzo een seizoen lang op de bank wil zitten ?
Denk jij dat er een club komt die hem wil kopen? Ik denk het niet, en dus heeft hij niet zo veel te willen. Hij heeft een doorlopend contract en zal vast aan zijn wedstrijdjes toekomen. Zo werkt het bij de profs. Als je niet goed genoeg bent, dan ben je wissel.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Spelers die te goed zijn voor de bank maar niet goed genoeg voor de basis blijven nooit lang in deze positie, de club heeft ook niks aan een ontevreden speler. Marzo zal dit jaar als Van Anholt blijft niet veel aan spelen toekomen, en zal na dit jaar dan ook graag vertrekken. Tenzij Pele dan wel een transfer maakt, maar hij was niet goed genoeg voor de basis ..
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Denk jij dat Marzo een seizoen lang op de bank wil zitten ?
Nee, dat wil hij vast niet, maar moeten we dan alleen maar tevreden jongens op de bank zetten die of net uit de jeugd komen, of zoals Veerman die gewoon weten dat ze het niveau niet aan kunnen.
Als iedereen straks fit is zullen er veel jongens op de bank komen die ook al vaak in de basis hebben gestaan; heerlijk!
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Jazz schreef:
Waarom zou hij weggaan? Hij is back-up voor Van Anholt en heeft nog een contract op zak. Ik verwacht dan ook niet dat een club een bod op hem zal uitbrengen.
Precies om de reden die je geeft, vorig seizoen hele seizoen gespeeld en dan nu op de bank terechtkomen hoogstwaarschijnlijk.
Lijkt mij dat je dan, met een eenjarig contract, om je heen gaat kijken omdat je op deze leeftijd eigenlijk wel moet spelen ivm je ontwikkeling.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

FeanFanForLife schreef: Precies om de reden die je geeft, vorig seizoen hele seizoen gespeeld en dan nu op de bank terechtkomen hoogstwaarschijnlijk.
Lijkt mij dat je dan, met een eenjarig contract, om je heen gaat kijken omdat je op deze leeftijd eigenlijk wel moet spelen ivm je ontwikkeling.
Eerst maar eens zien wie de basis-RB wordt. Een voetbaljaar kan raar lopen.
Heerenveen fan in Leiden
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Voetbalzone:
Stefano Marzo heeft zijn zinnen gezet op een transfer. De 24-jarige rechterverdediger van sc Heerenveen is de tweede keus achter Pele van Anholt (die van nature een linksback is) en wil daarom vertrekken, zo laat hij weten aan De Telegraaf.

“Dit is na vorig seizoen heel teleurstellend. Het is niet goed voor mij op nu op de bank te zitten”, legt hij uit. Marzo miste vorig seizoen slechts drie competitiewedstrijden en kwam tot twee assists. In totaal heeft hij 51 officiële duels in dienst van de Friezen achter zijn naam staan.

Marzo, die de jeugdopleiding van PSV doorliep, maakte in de zomer van 2013 de overstap van Beerschot naar Heerenveen. Zijn contract loopt nog één seizoen door. Doelman Wieger Sietsma, die in februari een driejarig contract tekende, is de komende maand overigens niet inzetbaar. Heerenveen laat weten dat hij volgende week geopereerd wordt aan zijn meniscus.
Pele van Anholt is, in normale doen, de eerste rechtsback. Stefano Marzo maakte een mooie entree hier 2 seizoenen geleden, maar vorig seizoen heeft hij niet laten zien onomstreden te zijn. Toch zou ik Marzo er graag bij houden, hij is een klasse beter dan Doke Schmidt.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik begrijp Marzo wel en zou een vertrek niet erg vinden. Verdedigend redelijk, maar aanvallend geen enkele toegevoegde waarde. Wel is hij inderdaad beter dan Schmidt, maar normaal gesproken speelt Van Anholt toch alles.

Lekker niveautje journalistiek bij Voetbalzone trouwens, 'van nature linksback'....
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

En zo kan je nooit ervaring op de bank hebben. Zodra ze tegenwoordig een beetje tegenslag hebben willen ze weg ipv zich terug te vechten. Daarbij hebben we achterin zoveel blessures dat er altijd kansen komen.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Deels begrijpelijk en deels slap van Marzo. Ik ben ervan overtuigd dat hij dit seizoen wel speelminuten gaat maken. Daarnaast denk ik dat van Anholt de club in de winterstop of na dit seizoen gaat verlaten, in dat geval kan Marzo dan weer voor zijn kans gaan.
Onze 'vrienden' uit Leeuwarden zoeken ook nog een rechtsback, ik zou het best hilarisch vinden als hij daar naartoe gaat.
Plaats reactie