Marco Pappa

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-09-2014 14:55

8)
Mackan68 schreef:
compstitie? Wat voor aandoening is dat? :mrgreen:

Zo, worD je scherp? :lol:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Satyr » 18-09-2014 15:32

Ach, Pappa speelt daar als een steunpilaar achter het dodelijk duo Martins - Dempsey. Pineda is de aanvallende middenvelder, Pappa en Neagle spelen vanaf de zijkant (let op, dat maakt ze geen vleugelaanvallers) en trekken naar binnen. Dus hij is daar niet voor de goals en assist gehaald, maar voor het vuile werk. Verklaard ook de vele wissels.

Maar goed, de MLS kennen de meesten niet, dus da's een slechte competitie, Pappa was bij ons niet best --> die kan er dus ergens anders ook niks van. Elke club kan met gemak elf internationals opstellen, maar dat geheel ter zijde.

Waarom leg ik het überhaupt uit.
Satyr
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 18-09-2014 19:49

Dempsey en Martins zouden in de Eredivisie ook een dodelijk duo zijn , daarnaast vind ik de minachting richting de MLS ook wel opvallend zeker gezien de huidige staat van de Eredivisie. Daarnaast heeft de MLS in tegenstelling tot de Eredivisie wel een stijgende lijn te pakken, alle clubs zijn financieel stabiel en de stadions zitten vol . Seatlle Sounders 44.000 man gemiddeld...En dat terwijl het in Amerika maar de 5e sport is.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 18-09-2014 21:07

Leuk verhaal, en er zijn ook best spelers die in Europa kunnen slagen. Maar Pappa heeft hier laten zien te traag te zijn. Niet beweeglijk, niet snel, geen uithoudingsvermogen. Puur techniek, en daarmee heeft hij het niet gered. Dat op basis van zijn statistieken daar nu weer wordt beweerd dat hij zo slecht nog niet is .. dan had hij het hier moeten laten zien.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Satyr » 19-09-2014 07:56

fuotbalgek schreef:Leuk verhaal, en er zijn ook best spelers die in Europa kunnen slagen. Maar Pappa heeft hier laten zien te traag te zijn. Niet beweeglijk, niet snel, geen uithoudingsvermogen. Puur techniek, en daarmee heeft hij het niet gered. Dat op basis van zijn statistieken daar nu weer wordt beweerd dat hij zo slecht nog niet is .. dan had hij het hier moeten laten zien.

Kortom, we hebben een dramatische scouting. Die hadden dat moeten zien.

We hebben 700.000 betaald hè! Dat doe je niet voor iemand die eigenlijk niks kan. We (bijna iedereen hier op het forum) hebben Pappa amper aan het werk gezien, dus het oordeel snap ik niet.

De feiten zijn duidelijk, Pappa is een gewaardeerde basisspeler bij een topclub in de VS.
Satyr
Superster

Berichtdoor Grimo » 19-09-2014 08:17

Satyr schreef:
De feiten zijn duidelijk, Pappa is een gewaardeerde basisspeler bij een topclub in de VS.

Precies en Europa zit niet op hem te wachten.
Grimo
Superster

Berichtdoor Currahee » 19-09-2014 09:47

pfff hoelang blijven we nog zeuren of pappa nu goed was of niet. Deze discussie blijft maar rondjes draaien. De 1 vind het goed dat hij is vertrokken de ander vind het belachelijk. Zodra hij een goeie wedstrijd speelt komen de mensen weer om de hoek om het in te wrijven hoe goed hij wel niet speelde. En visa versa.

Hij speelt niet meer voor onze club en zal dat waarschijnlijk ook nooit meer gaan doen. Dus waarom z'n heisa over een speler die het hier te weinig heeft (kunnen) laten zien?

Maar misschien is dit topic wel typerend over hoe het forum er op dit moment bij staat. Iedereen vind dat hij of zij gelijk heeft en probeert deze mening bij anderen door te drammen tot ze hetzelfde standpunt hebben. Het is niet voor niets dat mensen die vroeger regelmatig posten tegenwoordig alleen nog maar lezen en de discussie links laten liggen omdat het toch geen zin heeft. Mensen proberen alleen nog maar hun gelijk te halen en deze mening wordt dan zo vaak mogelijk en in zo veel mogelijk topics geplaatst.
Currahee
Superster

Berichtdoor Grimo » 19-09-2014 11:31

Currahee schreef:
Hij speelt niet meer voor onze club en zal dat waarschijnlijk ook nooit meer gaan doen. Dus waarom z'n heisa over een speler die het hier te weinig heeft (kunnen) laten zien?

Omdat dit een topic is over oud spelers is, waarin men mag discussieren. Dat er verschillende meningen zijn is inherent aan een forum.
Grimo
Superster

Berichtdoor Currahee » 19-09-2014 13:09

Dat weet ik maar over andere oud spelers wordt lang zoveel niet gesproken. Iedereen mag inderdaad een mening hebben. Wordt er alleen moe van in dit topic dat het alleen maar gaat dat hij of te vroeg vertrokken is en geen kansen heeft gehad of dat mensen zeggen hij kon er niets van.

Elke keer als je iets in dit topic leest zijn het precies dezelfde standpunten. Dat is geen discussie in mijn ogen dat is gewoon een welles nietes verhaal. En wie dat dan het langste vol kan houden... Daarom had je misschien het eerste deel er ook even bij moeten quoten.
Currahee
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 19-09-2014 18:36

Satyr schreef:We hebben 700.000 betaald hè! Dat doe je niet voor iemand die eigenlijk niks kan. We (bijna iedereen hier op het forum) hebben Pappa amper aan het werk gezien, dus het oordeel snap ik niet.

Je wilt niet weten hoeveel geld er is weggegooid aan spelers die er niks van kunnen. Hier, overal. Dat zegt niks over de kwaliteit.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Appie_M » 19-09-2014 20:41

Je kunt een heel elftal samenstellen met spelers die een fortuin hebben gekost, maar die dat geld niet waard bleken te zijn:

Steppe - Raitala - Kopic - Djuric - Derveld - Kissi - Barsom - Pappa - Elyounoussi - Ingelsten - Matusiak

Als ik meer tijd zou hebben om alles na te pluizen zou ik waarschijnlijk ook nog wel 7 wissels en nog een karrevracht tribuneklanten erbij kunnen bedenken. Geld zegt dus niet alles over kwaliteit.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-09-2014 21:07

Guatemala - Honduras 2-0

2x onze Vriend ...

http://www.youtube.com/watch?v=Xn8LZ9_IjWA
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Otsje P » 25-09-2014 06:33

Appie_M schreef:Je kunt een heel elftal samenstellen met spelers die een fortuin hebben gekost, maar die dat geld niet waard bleken te zijn:

Steppe - Raitala - Kopic - Djuric - Derveld - Kissi - Barsom - Pappa - Elyounoussi - Ingelsten - Matusiak

Als ik meer tijd zou hebben om alles na te pluizen zou ik waarschijnlijk ook nog wel 7 wissels en nog een karrevracht tribuneklanten erbij kunnen bedenken. Geld zegt dus niet alles over kwaliteit.

Raitala, Derveld en Kissi hebben geen kapitaal gekost volgens mij. Niet qua aankoop in elk geval.
Otsje P
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 25-09-2014 08:22

Raitala was niet transfervrij, daar is iets van 8 ton voor betaald. (Echt waar)
Ook voor Kissi is een paar ton betaald aan Litex. Derveld kwam wel transfervrij.

Jij bedoelt dat ze allemaal met restwaarde nul vertrekken ;)
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Otsje P » 25-09-2014 09:43

fuotbalgek schreef:Raitala was niet transfervrij, daar is iets van 8 ton voor betaald. (Echt waar)
Ook voor Kissi is een paar ton betaald aan Litex. Derveld kwam wel transfervrij.

Jij bedoelt dat ze allemaal met restwaarde nul vertrekken ;)

Ik was me bewust van die transfersommen. In vergelijking met de rest uit je rijtje, vond ik dat echter geen kapitaal. Al is 8 ton verschrikkelijk veel geld natuurlijk. Zeker in de huidige situatie.
Otsje P
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 25-09-2014 12:19

Otsje P schreef:Ik was me bewust van die transfersommen. In vergelijking met de rest uit je rijtje, vond ik dat echter geen kapitaal. Al is 8 ton verschrikkelijk veel geld natuurlijk. Zeker in de huidige situatie.

Het is te hopen dat we dergelijke spelers voortaan uit eigen jeugdopleiding kunnen halen. Wanneer er betaald wordt moet het een duidelijke toegevoegde waarde zijn. Raitala heeft zich nooit kunnen onderscheiden van Schmidt, Aktaou etc.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor mcpdallas » 25-09-2014 23:39

Ik zag Pappa gisteravond spelen tegen mijn nieuwe club FC Dallas. Hij was heel veel aan de bal, combineerde gevaarlijk met de spitsen maar was zelf niet gevaarlijk. En inderdaad, hij werd gewisseld in de tweede helft. Hij is nuttig voor Seattle, maar voor dat bedrag lopen er wel betere spelers rond. Het tempo is hier veel lager en dat ligt hem beter.
mcpdallas
Bankzitter

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 05-10-2014 21:55

Ondertussen is onze vriend weer bij 2 goals betrokken , 1 fraaie assist en een nog fraaiere goal :

http://www.mlssoccer.com/video/2014/10/ ... ber-5-2014
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 06-10-2014 08:55

En mijn neefje heeft er 3 gemaakt in F7.

slotje? :mrgreen:
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 06-10-2014 09:30

fuotbalgek schreef:En mijn neefje heeft er 3 gemaakt in F7.

slotje? :mrgreen:

Als je deze goal niet eens kan waarderen dan ben je echt geen voetbal liefhebber....weergaloos staaltje functionele techniek en traptechniek. Als je neefje er binnen een week 2 maakt tegen El Salvador en Honduras zie ik hem hier graag voetballen :wink:'
Korte versie van alleen de goal :
http://www.mlssoccer.com/video/2014/10/ ... s-backheel
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 06-10-2014 17:22

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat hij het hier nooit heeft waar kunnen maken. Want voetballen kan hij zeker. Waarschijnlijk zit hij door het klimaat daar ook beter in zijn vel. Ik herinner me nog zijn eerste wedstrijd met de beloftes tegen Groningen in de kou en miezerige regen. Hij liep het grootste deel van de tijd over de veld met een uitstraling van 'wat moet ik hier in vredesnaam'.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Fryskeboy22 » 06-10-2014 20:57

Mackan68 schreef:Ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat hij het hier nooit heeft waar kunnen maken. Want voetballen kan hij zeker. Waarschijnlijk zit hij door het klimaat daar ook beter in zijn vel. Ik herinner me nog zijn eerste wedstrijd met de beloftes tegen Groningen in de kou en miezerige regen. Hij liep het grootste deel van de tijd over de veld met een uitstraling van 'wat moet ik hier in vredesnaam'.

Helemaal mee eens met jou, bovendien denk ik ook dat hij totaal geen raad wist met onze 4-3-3 stijl, Aangezien ze daar in de VS zo'n beetje altijd 4-4-2 of 4-5-1 of 5-4-1 hanteren.

Zelfde probleem als met Tarik Elyounoussi die kwam ook niet uit de verf in een 4-3-3. terwijl hij bij Rosenborg BK en Hoffenheim in een 4-4-2 altijd heel behoorlijk tot goed spelen.
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2014 04:10

http://matchcenter.mlssoccer.com/matchc ... ideo/28293
Toch nog maar weer eens de winnende goal van Pappa. De man die er volgens sommigen hier echt helemaal niks van kon/kan. Een simpele intikker misschien, maar die tellen ook. :D
Mackan68
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 26-10-2014 07:08

Maakt ook nog de 2e goal , kan dus wel een bal veroveren. Het is een heel simpel verhaal , vertrouwen kan spelers maken en breken en vertrouwen is er onder Marco van Basten vanaf dag 1 niet geweest. Maar hij speelt nu voor 57.000 man , met ploeggenoten en een trainersstaf die hem wel waarderen...

http://www.mlssoccer.com/video/2014/10/ ... ps-it-home
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Appie_M » 26-10-2014 08:20

Het is leuk voor hem dat hij het daar goed doet, maar vergeet niet dat het een veel mindere competitie is qua niveau en handelingssnelheid. Blijkbaar is de MLS zijn top.
Appie_M
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 26-10-2014 08:41

Appie_M schreef:Het is leuk voor hem dat hij het daar goed doet, maar vergeet niet dat het een veel mindere competitie is qua niveau en handelingssnelheid. Blijkbaar is de MLS zijn top.

Hij speelt daar met 10 internationals ( van Amerika, Mexico, Nigeria en Costa Rica) met zichzelf erbij zijn dat er dus 11 , maar blijf lekker denken dat de Eredivisie geweldig is :lol: :lol:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor H-J » 26-10-2014 18:44

Er wordt daar totaal anders gevoetbald. Hoewel de eredivisie geen topcompetitie is, wordt er wel wat anders gevraagd. Dat was blijkbaar te lastig voor Pappa, die zichzelf ook nooit een schop onder zijn kont heeft gegeven.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster

Berichtdoor Appie_M » 27-10-2014 11:27

RuudvanHuntelaar schreef:Hij speelt daar met 10 internationals ( van Amerika, Mexico, Nigeria en Costa Rica) met zichzelf erbij zijn dat er dus 11 , maar blijf lekker denken dat de Eredivisie geweldig is :lol: :lol:

De Eredivisie en de meeste andere competities in west-europa zijn qua tactiek en qua handelingssnelheid toch echt wel beter dan de MLS. Sommige spelers in de MLS zijn best goed en zijn inderdaad internationals, maar over de breedte gezien is het zeker geen topvoetbal-land. Daarnaast spelen de betere spelers van die landen die jij opnoemt allemaal in Europa. De internationals die in Amerika spelen zijn de 'minderen'.
Appie_M
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 27-10-2014 17:53

H-J schreef:Er wordt daar totaal anders gevoetbald. Hoewel de eredivisie geen topcompetitie is, wordt er wel wat anders gevraagd. Dat was blijkbaar te lastig voor Pappa, die zichzelf ook nooit een schop onder zijn kont heeft gegeven.

Ik denk dat ze het in de MLS vooral moeten hebben van de typisch Amerikaanse winnaarsmentaliteit. Daar konden wij dan wel weer wat extra van hebben.
Mackan68
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 28-10-2014 08:38

Misschien is Pappa nu wel fitter dan tijdens zijn periode hier, zat toch vol op het sleeptouw van Dhr. D. de Ridder.
Maar buiten dat, hij was nog steeds full prof en kwam voor een aanvaller snelheid en wendbaarheid tekort in de Eredivisie (!). Dit zegt meer over het verschil tussen de competities dan de kwaliteit van Pappa. Ook al speelt hij daar tussen internationals van exotische landen die blij zouden zijn met elk dubbel paspoort in de jupiler league.
fuotbalgek
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers