Pelé van Anholt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Knipecity » 22-06-2015 16:59

Frisian Viking schreef:Laten we dan hopen dat hij zijn club nog wat geld na wil laten en een contract voor een jaar tekent bij ons.

Maak zelden spelers mee die dat uit clubbelang doen. Ze dienen lekker hun contract uit, of ze gaan een jaar (of langer) eerder weg.

Pele is een geboren en getogen Fries, maar dat merk je in interviews aan weinig. Hij is nota bene een jongen uit de streek maar komt nooit over als een trotse Heerenveen-speler.

Wellicht komt dat als jij een stapje hoger gaat en het daar niet redt. Dan was Heerenveen plots weer die mooie club.

Feit is wel dat we in deze jaren geen spelers hebben met Heerenveen-gevoel, ondanks dat er veel eigen jeugd doorbreekt. Bilal, Ziyech, Narsingh, etc etc. Allemaal eigen jeugd, maar ogenschijnlijk 0 gevoel bij de club waar ze, deels, opgeleid zijn en die ze naar de eredivisie heeft gebracht.

Van de generatie die de CL haalde hebben we nu in dienst van de club Vonk, Klompe, Venema en van de bekerwinnaar Sibon. Eerder werkte Hansma van die generatie al bij ons. Dat soort mensen heb je wel nodig.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Voorstopper » 22-06-2015 17:26

Spelers die bij ons uit de jeugd komen en veel talent hebben gaan na een paar jaar een stapje hoger, zelfs Pele die uit de regio komt wil kijken waar zijn plafond ligt. Ik snap je sentiment wel, maar zo gaat dat nu eenmaal. Wij spelen tenslotte niet mee om de knikkers. De echte clubmensen zijn toch vaak ook spelers die blij zijn dat ze op ons niveau mee mogen doen. Gasten als Venema en Hansma zijn goede voorbeelden. De laatste jaren hebben we in die categorie bijv Vandenbussche, Breuer en een de Roon. Geen supervoetballers maar wel mensen die alles geven en zich goed voelen bij de club. En daar dan ook jarenlang blijven en later nog eens willen terugkeren als de kans zich voordoet.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 26-06-2015 13:36

Feyenoord gaat vanmiddag een nieuwe speler presenteren. Hoewel de meeste mensen verwachten dat ze Veijnovic gaan presenteren heeft de club zojuist een 'teaser' op twitter gezet waarop ze een nummer 5 op een shirt aanbrengen. Op het Feyenoord forum zijn er een paar mensen die stellig beweren dat de club dan ook Pelé van Anholt zal gaan presenteren...
Gezien zijn aflopende contract zou het ook weer niet helemaal een verassing zijn.

EDIT: Ik dacht voor de grap even te gaan Googlen, blijkt dat één of andere grapjas al op wikipedia gezet te hebben dat van Anholt vanaf nu bij Feyenoord speelt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pel%C3%A9_van_Anholt
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Otsje P » 26-06-2015 13:47

Hmm. Zou het zeer jammer vinden, maar ook erg begrijpelijk.

Op deze manier vangen we nog een paar centen voor Pelé, maar ik had hem liever hier revanche zien nemen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Thinkman » 26-06-2015 13:55

Otsje P schreef:Hmm. Zou het zeer jammer vinden, maar ook erg begrijpelijk.

Op deze manier vangen we nog een paar centen voor Pelé, maar ik had hem liever hier revanche zien nemen.


Pelé heeft eerder aangegeven een minder seizoen gedraaid te hebben bij ons. Hij zou nu op zijn eigen positie rechts de kans op revanche moeten krijgen. Hopelijk grijpt hij die kans en loopt hij niet weg voor die uitdaging.

Mocht hij toch weglopen voor die uitdaging dan hoop ik dat we nog een mooi bedragje overhouden aan Pelé, toch een jongen van de club en een prima voetballer.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 26-06-2015 13:57

Het bleek vals alarm te zijn. Veijnovic gaat bij Feyenoord met rugnummer 5 spelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Pelé niet alsnog naar Feyenoord zou kunnen gaan, maar het is in ieder geval niet vandaag.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Thinkman » 26-06-2015 14:01

nickstok schreef:Het bleek vals alarm te zijn. Veijnovic gaat bij Feyenoord met rugnummer 5 spelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Pelé niet alsnog naar Feyenoord zou kunnen gaan, maar het is in ieder geval niet vandaag.


Pelé is geen wegloper, die gaat de strijd op rechts weer aan! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 26-06-2015 14:03

Dan hoop ik wel dat hij bijtekent, anders gaat hij volgend jaar transfervrij weg. Ik denk dat de club hem die keuze ook voor zal leggen.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor BK2007 » 27-06-2015 10:41

nickstok schreef:Dan hoop ik wel dat hij bijtekent, anders gaat hij volgend jaar transfervrij weg. Ik denk dat de club hem die keuze ook voor zal leggen.



Bijtekenen zal hij niet meer doen doordat er zo met hem gesold is, door hem links te zetten. Bovendien zat hij vorig jaar al met andere clubs te schermen. Overigens probeerde hij onlangs dat goed te praten door de media de schuld te geven. Ik zou eerder denken dat hij of weg gaat of dat hij volgend jaar transfervrij de deur uit loopt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Rick » 29-06-2015 15:22

Liever transfervrij de deur uit dan voor minder dan een miljoen verkopen. Kan je er tenminste nog een jaar van genieten. Goede rechtsbacks in Nederland zijn namelijk schaars. Marzo is een degelijke rechtsback en Smidt heeft mij niet kunnen overtuigen. Met Bijker/Cavlan-Van Aken-St.Juste/Otigba-Van Anholt heb je gewoon een verdediging die top vijf kan spelen. De verdediging van Twente, AZ en Vitesse vind ik minder.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor ---E--- » 29-06-2015 15:24

Aan zijn laatste instagram update lijkt het me duidelijk dat Pele rugnummer 2 krijgt, gezien de hashtag.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Silver » 29-06-2015 16:16

Zou goed kunnen, aangezien op de foto's op de FB-pagina van Heerenveen Otigba nu nr. 3 op z'n shirt heeft.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 03-07-2015 11:26

Vorig jaar speelde Van Anholt op links. "Ik wilde één van de beste rechtsbacks van Nederland worden en dan kom je opeens linksback te spelen. Dan kun je die doelstelling in de prullenbak gooien, maar het is toch ook weer een jaar ervaring op links en dat heb ik dan toch maar mooi als bagage. Clubs weten dat nu." Is een transfer voor hem eigenlijk een realistische optie? "Ik heb nog een jaar contract, met een optiejaar. Heerenveen hoeft me niet te verkopen."

Toch sluit Van Anholt een vertrek niet helemaal uit. "Het is afwachten hoe de transferperiode gaat eindigen. Het duurt nog even tot 1 september en er kunnen altijd nog dingen gebeuren. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik dit seizoen voor Heerenveen speel. Wat ik wil? Dat ik dit jaar rechtsback ga spelen, want ik weet dat ik daar veel beter tot uiting kom dan als linksback. Dat is het belangrijkste en wie weet is dat bij Heerenveen."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/320736/Ex ... z3ep4P2GSl


Ik wist helemaal niet dat van Anholt ook nog een optie in zijn contract heeft. Dat zou de zaken wel veranderen, wat mij betreft speelt hij dan nog een jaar op de rechtsback positie en wordt hij dan pas verkocht.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Silver » 03-07-2015 12:02

Nu maar hopen dat de optie financieel haalbaar is voor Heerenveen :wink:

Maar serieus: wist ook niet dat ie optie voor nog een jaar had, wel goed nieuws. Dat maakt verkoop deze zomer of winter niet noodzakelijk om transfervrij vertrek te voorkomen.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Rick » 03-07-2015 12:49

Van Anholt zijn optie lijkt mij wel financieel haalbaar hoor. Uiteraard is het afhankelijk om wat voor soort speler het gaat. Maar bij een speler als van Anholt is dat toch niet echt een vraag? Je kan toch zo'n optie in april verlengen, zodat je hem in juli alsnog voor een redelijk bedrag kan verkopen? Al krijg je dan =- een miljoen, dan heb je hem nog een seizoen onder contract gehad en je krijgt er nog een leuk bedrag voor. Uiteraard betreft het een risico dat clubs hem vervolgens niet kopen en je één speler onder contract hebt die wellicht meer dan het salarisplafond ontvangt. Maakt dat dan wat uit? Het betreft dan één jaar voor één van de betere spelers in dit geval(op rechtsback dan). Is dan ook te verklaren aan de overige selectiespelers, en zal niet zo snel scheve verhoudingen veroorzaken.

In het geval van De Roon kon ik mij voorstellen dat de club die optie niet wou gebruiken en evt. transfervrij de deur uit laat gaan. Een te dure optie voor te weinig kwaliteit. Dat begreep die gelukkig zelf ook wel. Het geval van Bikel idem, waarschijnlijk niet eens basisspeler en daardoor een groter risico om er winst op te maken. Je moet immers maar bezien of een talent binnen die twee jaar alsnog doorbreekt.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Knipecity » 03-07-2015 13:12

Goed nieuws, wat mij betreft. Laat hem komend jaar maar bewijzen dat hij de beste rechtsback van Nederland kan worden (of 1 van), optie lichten en dan verkopen.
Als we nog een leuke spits krijgen en wellicht een keeper en buitenspeler dan zie ik ons echt een beter team hebben dan afgelopen jaar.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Jazz » 03-07-2015 13:19

Ik verwacht niet dat zijn contract opengebroken zal worden. Volgend jaar zomer verkopen dus, anders loopt hij gratis de deur uit.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 28-07-2015 14:03

Hamstringblessure Pele van Anholt niet ernstig. Herstel vergt minimaal 10 dagen. Back mist mogelijk openingsduel seizoen


Aldus het Twitter account van de club.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor BK2007 » 29-07-2015 16:27

Gelukkig maar dat het niet ernstig is.
Hoop dat hij dit seizoen eens flink gaat vlammen :D
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 04-08-2015 13:13

Ik denk dat AZ hier nog wel eens aan zou kunnen kloppen voor van Anholt... Na het vertrek van Johánsson zijn ze alleen nog op zoek naar een rechtsback. Al met al hebben de kaaskoppen voor bijna 20 miljoen verkocht afgelopen zomer, dus ze hebben nog wel iets te besteden.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wubwub » 04-08-2015 20:20

Het is wel Aron Johansson (spits) die is vertrokken en niet Mattias Johanson (rechtsback), of zoeken ze sowieso nog een rechtsback?
Wubwub
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-04-2011 22:09

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 04-08-2015 20:22

Wubwub schreef:Het is wel Aron Johansson (spits) die is vertrokken en niet Mattias Johanson (rechtsback), of zoeken ze sowieso nog een rechtsback?


Dat weet ik, maar ze zoeken sowieso nog een rechtsback als concurrent voor Matthias.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor abegoal » 04-08-2015 20:51

nickstok schreef:Dat weet ik, maar ze zoeken sowieso nog een rechtsback als concurrent voor Matthias.


Marzo!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor nickstok » 07-08-2015 21:18

Ik denk eigenlijk dat van Anholt binnenkort nog een transfer gaat maken. In het interview met Vonk op Omrop Fryslân vraagt Roelof de Vries naar een mogelijke overgang van Pelé naar AZ en het gezicht van Vonk trekt gelijk in een pokerface, toch verdacht... (hier de link: http://www.omropfryslan.nl/nijs/spits-m ... earrenfean)
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Grimo » 07-08-2015 22:01

Dat is wel heel suggestief.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Silver » 13-08-2015 11:03

Nu contract van Wilkshire bij Feyenoord is ontbonden hoop ik niet dat ze bij Pelé uitkomen als vervanger. Zie 'm graag nog een jaartje op de rechtsback spelen, maakte zaterdag op mij weer sterke indruk. En hoewel je met Marzo en Schmidt wel vervangers hebt, ga je er kwalitatief wel op achteruit.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor DSCH » 13-08-2015 13:32

Is inderdaad echt te hopen dat hij blijft. Als rechtsback straalt van Anholt zo veel meer vertrouwen uit dan als linksback en dat was dinsdag goed te zien. Hij voelt zich vrijer en zat overal tussen, echt niet laten gaan dus!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Knipecity » 13-08-2015 14:16

We zijn er zowel op rechts als op links erg op vooruit gegaan. Ook op beide kanten dreiging naar voren. Heerlijk. Mooi ploegje hebben we. Hopen dat er niks meer vertrekt, dan kan het een mooi seizoen worden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Rick » 14-08-2015 12:14

Bij directe concurrenten als AZ gewoon een miljoen extra vragen. Dat moet je niet willen namelijk. Hoop dat Feyenoord ook uitgewinkelt is.. Zou echt flink balen zijn als Pele nog weg gaat!
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor pes5 » 14-08-2015 14:30

Absoluut niet aan meewerken. Pelle hier mooi een jaar laten knallen op rechtsback en dan zijn optie lichten en dan volgende zomer verkopen. Er is absoluut geen noodzaak om Van Anholt nu te verkopen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten